-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
ДК 021:2015: 09120000-6 Газове паливо (Природний газ)
Завершена
770 095.42
UAH з ПДВ
Номер:
76d25eb7eca34656b5986805bf4f908f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-11-11-000072
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
11.11.2025 00:00
Період моніторингу:
11.11.2025 15:27 - 03.12.2025 00:00
Статус:
Порушення не виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
11.11.2025 № 83-з
Тернопіль
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 12 пункту 4, підпункту 13 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №117
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Роман СНІГУР
Додаток
до наказу
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Тернопільській області
від 11.11.2025 №83-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
1. UA-2025-10-30-004556-a від 30.10.2025 – дані автоматичних індикаторів ризиків.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, наявності підстав для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування процедур закупівель, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 25 листопада 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, наявність підстав для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування процедур закупівель, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, молоді і спорту Бережанської міської ради (далі - Замовник) на 2025 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договір від 29.10.2025 №18-11229/25-БО-Т на суму 770 095,42 гривень, пояснення (із долученими документами) Замовника від 17.11.2025 та від 20.11.2025, отримані через електронну систему закупівель.
Період усунення порушень:
25.11.2025 13:55 - 29.11.2025 00:00
Дата публікації висновку:
25.11.2025 13:55
Запити/Пояснення
Номер:
a59504caeb32420393873043269713aa
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
12.11.2025 17:29
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.11.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «ДК 021:2015: 09120000-6 Газове паливо (Природний газ)» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-10-30-005198-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», виникла потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
1. Яким чином та на підставі яких документів замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів ?
Також, необхідно надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. У примітці до річного плану закупівель замовником зазначено: «Закупівля здійснюється згідно з підпунктом 6 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою від 12.10.2022 №1178 (далі — Особливості). (Ідентифікатор закупівлі, яка не відбулася:UA-2025-10-17-014998-a).».
При цьому необхідно зазначити, що згідно підпункту 6 пункту 13 Особливостей №1178 придбання замовниками товарів і послуг може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів у разі, коли відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації.
У зв’язку із чим, прошу зазначити:
- яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців та вибрано саме товариство з обмеженою відповідальністю «ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ «НАФТОГАЗ ТРЕЙДИНГ», з яким укладений договір без використання електронної системи закупівель;
- чи встановлювалися вимоги до товариства з обмеженою відповідальністю «ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ «НАФТОГАЗ ТРЕЙДИНГ» відповідно до вимог що були визначені замовником у тендерній документації за ID: UA-2025-10-17-014998-a ?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
fe706bd7feaf47779e8922ab847150b7
Назва:
Пояснення на запит Західного офісу Держаудитслужби щодо проведення закупівлі очікуваною вартістю 770 095,42 грн ID: UA-2025-10-30-004556-a
Дата опублікування:
17.11.2025 12:57
Опис:
Відділ освіти, молоді і спорту Бережанської міської ради надає пояснення на запит Західного офісу Держаудитслужби щодо проведення закупівлі очікуваною вартістю 770 095,42 грн (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-10-30-004556-a).
1.Закупівля газового палива (природного газу) обумовлена нагальною потребою забезпечення опалення закладів освіти Бережанської міської ради на період з 01 листопада 2025 року до 31 березня 2026 року в обсязі 45,16 тис. м³. Технічні та якісні характеристики визначено виходячи з фактичних потреб закладів освіти, технічних параметрів наявного опалювального обладнання та вимог нормативних документів (зокрема, Кодексу газорозподільних систем та стандартів якості природного газу в Україні), що забезпечує ефективне та безпечне використання ресурсу. Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі (770 095,42 грн) здійснено на підставі моніторингу цін на природний газ, використовуючи, зокрема, інформацію з відкритих джерел та веб-сайтів постачальників: https://index.minfin.com.ua/ua/tariff/gas/dealer/2025-10/, https://www.naftogaztrading.com.ua/czina-gazu/. За результатами аналізу інформації, розміщеної на сайтах постачальників природного газу, зафіксовано наступні ціни за 1 тис. кубічних метрів - ТОВ «ЮГ-ГАЗ» відповідно до укладених договорів 28 562,64 грн з ПДВ, Компанія «УКРГАЗТРЕЙДІНГ» - фіксована ціна до кінця 2025 року 26 000,00 грн з ПДВ, ТОВ «ГК «Нафтогаз Трейдинг» до кінця 2025 року 16 390,00 грн з ПДВ плюс тариф* на послуги транспортування природного газу для внутрішньої точки виходу з газотранспортної системи –всього з ПДВ – 662,60 грн. за 1000 куб. м. Таким чином очікувану вартість щодо даної закупівлі було розраховано, виходячи з найнижчої ринкової ціни: 45,16 тис. м3 * 17052,60 грн = 770 095,42 грн. Тобто оцінку потенційних виконавців здійснено шляхом моніторингу відкритих джерел з урахуванням вимог та критеріїв тендерної документації по закупівлі, яка не відбулась (UA-2025-10-17-014998-a).
На виконання вимог законодавства України, замовником забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та розміру бюджетного призначення на власному офіційному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про закупівлю в електронній системі. Посилання на сторінку веб-сайту Замовника :https://berezhanymrada.gov.ua/news/1761199550/.
2. Закупівля за ідентифікатором UA-2025-10-30-004556-a здійснюється шляхом укладення прямого договору про закупівлю без застосування відкритих торгів на підставі підпункту 6 пункту 13 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі — Особливості).
Зазначена підстава застосована у зв’язку з тим, що попередні відкриті торги на закупівлю аналогічного предмета закупівлі (ідентифікатор закупівлі в електронній системі: UA-2025-10-17-014998-a) були відмінені замовником через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими Особливостями. Замовником було дотримано всі необхідні вимоги, передбачені зазначеним підпунктом: Предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проєкт договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладено договір про закупівлю (ТОВ «ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ «НАФТОГАЗ ТРЕЙДИНГ»), не відрізняються від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації скасованої процедури UA-2025-10-17-014998-a. Таким чином, замовник діяв у повній відповідності до наданого йому законодавством права здійснити закупівлю для забезпечення нагальних потреб в умовах воєнного стану після невдалої спроби проведення конкурентної процедури.
Згідно підпункту 2 пункту 4 Постанови КМУ № 812 від 19.07.2022 р. «Про затвердження Положення про покладання спеціальних обов’язків на суб’єктів ринку природного газу» спеціальні обов’язки щодо забезпечення постачання природного газу споживачам, що є бюджетними установами відповідно до Бюджетного кодексу України, покладені на ТОВ «Газопостачальна компанія «Нафтогаз Трейдинг» на умовах, передбачених п.6 зазначеного Положення. Виходячи з вищевикладеного та керуючись метою отримувати природний газ за найбільш економічно вигідною ціною було обрано постачальника «ТОВ «ГК Нафтогаз Трейдинг» з ціною 17052,60 за 1000 м3.
Номер:
5835a4ac4f004fef92c5132902748937
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
17.11.2025 16:35
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
21.11.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «ДК 021:2015: 09120000-6 Газове паливо (Природний газ)» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-10-30-004556-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), виникла потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
1. Чи встановлювалися вимоги до товариства з обмеженою відповідальністю «ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ «НАФТОГАЗ ТРЕЙДИНГ» відповідно до вимог що були визначені замовником у тендерній документації за ID: UA-2025-10-17-014998-a ?
2. Згідно пункту 10 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Згідно пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості №1178), у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього.
З огляду на вищезазначене, надайте пояснення, чому Вами не оприлюднено в електронній системі закупівель договір закупівлі від 29.10.2025 №18-11229/25-БО-Т в цілому, а саме – відсутня 11 сторінка зазначеного договору ?
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та/або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначені запитання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
4ec39aef8240485c9c8f14aecc31fe16
Назва:
Пояснення на запит Західного офісу Держаудитслужби щодо проведення закупівлі очікуваною вартістю 770 095,42 грн ID: UA-2025-10-30-004556-a
Дата опублікування:
20.11.2025 14:39
Опис:
Відділ освіти, молоді і спорту Бережанської міської ради повідомляє наступне.
1. Щодо встановлення вимог до ТОВ «ГК «Нафтогаз Трейдинг»
Закупівля за ID: UA-2025-10-30-004556-a здійснювалася шляхом укладення прямого договору на підставі підпункту 6 пункту 13 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами). Зазначена норма зобов’язує замовника дотримуватися принципу ідентичності умов, а саме: предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проєкт договору, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір, не повинні відрізнятися від вимог, визначених у тендерній документації скасованої процедури закупівлі (ID: UA-2025-10-17-014998-a).Таким чином, при укладенні договору з ТОВ «ГК «Нафтогаз Трейдинг» замовником були застосовані всі кваліфікаційні критерії та технічні вимоги, визначені у тендерній документації скасованої процедури.
2. Щодо оприлюднення договору від 29.10.2025 № 18-11229/25-БО-Т та відсутності 11-ї сторінки
Замовник керувався вимогами пункту 10 частини першої статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 13 Особливостей, затверджених постановою № 1178, які передбачають обов’язок оприлюднення повного тексту договору. Відсутність 11-ої сторінки у завантаженому файлі сталася внаслідок технічної помилки під час сканування та завантаження документа в електронну систему закупівель. Замовник гарантує, що оригінал договору № 18-11229/25-БО-Т є повним, містить усі 17 сторінок та підписаний обома сторонами.
Повний текст договору додається.