• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Виконання будівельних робіт за об'єктом: «Реконструкція газоходів водогрійного котла КВГМ-180-150 ст. №5 зі встановленням перетинки по димовим газам до конденсаційного економайзеру ВК-6, м. Київ, вул. Пухівська, 1 А»

Завершена

44 132 695.47 UAH з ПДВ
Номер: b9b60cd0e2a844799389343f2126cda6
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-11-24-000121
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 24.11.2025 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 24.11.2025 16:50 - 16.12.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 24.11.2025 Київ № 310 Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Голова Алла БАСАЛАЄВА Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 27 UA-2025-10-29-014700-a 29.10.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, l.r.bekirova@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, Особливостей та Порядку № 861 – встановлено порушення вимог пункту 13-1 Порядку № 861. За результатами аналізу питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення пункту 18, 21 Особливостей. За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель та керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договорів та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 12 грудня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості) та Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 серпня 2022 року № 861 (далі – Порядок № 861), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємства виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) «Київтеплоенерго» (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 29 жовтня 2025 року № 1886ВС), реєстр тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «РЕММАШЕНЕРГО» (далі – ТОВ «РЕММАШЕНЕРГО»), повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, протокол від 18 листопада 2025 року №2013ВС, договір про виконання робіт від 27 листопада 2025 року № 2196/КТЕЦ-25 на суму 44 008 353,11 грн з ПДВ, пояснення та документи Замовника, надані 01 грудня 2025 року, 05 грудня 2025 року та 08 грудня 2025 року на запити Держаудитслужби через електронну систему закупівель. 1.1. Відповідно абзацу третього пункту 3 Особливостей під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X "Прикінцеві та перехідні положення" Закону, крім підпункту 4 пункту 6-1 розділу X "Прикінцеві та перехідні положення" Закону, з урахуванням положень, визначених цим абзацом. У разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товару, визначеного пунктом 6-1 розділу X "Прикінцеві та перехідні положення" Закону, вартість якого у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 61 розділу X "Прикінцеві та перехідні положення" Закону, закупівля таких робіт чи послуг здійснюється з урахуванням особливостей, установлених пунктом 6-1 розділу X "Прикінцеві та перехідні положення" Закону. Абзацами четвертим та п’ятим пункту 3 Особливостей встановлено, що положення пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону не застосовуються замовниками у разі здійснення замовником закупівлі товарів, робіт чи послуг, якщо країною походження таких товарів (зокрема, якщо набуття замовником у власність таких товарів передбачається за результатом виконання робіт чи надання послуг) є країна, яка є стороною Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 року в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 року в м. Женеві, з якою Україна уклала інші міжнародні договори України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, що містять положення про державні закупівлі, у тому числі угоди про вільну торгівлю, або країна, яка є учасником Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі». Згідно з пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень: замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 пункту 6-1, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує, зокрема у 2025 році - 25 відсотків. Також, відповідно до підпункту 3 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону Кабінет Міністрів України постановою від 02 липня 2025 року №782 затвердив додатковий перелік товарів переробної промисловості, до яких застосовуються вимоги щодо ступеня локалізації виробництва (далі – Додатковий перелік товарів), та до якого включені, зокрема кабелі. Пунктом 2 вказаної постанови передбачено, що ступінь локалізації виробництва товарів, включених до переліку, затвердженого згідно з пунктом 1 цієї постанови, дорівнює розміру, встановленому підпунктом 1 пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про публічні закупівлі” на відповідний рік. Механізм підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що визначені Додатковим переліком, встановлено у Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861 (далі – Порядок № 861). Відповідно до пункту 13-1 Порядку № 861 Замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо наявності в учасника процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності. Учасник процедури закупівлі на таку вимогу замовника в тендерній документації подає у складі тендерної пропозиції копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності. Під час моніторингу встановлено, що тендерна документація не містить вимог, передбачених пунктом 13-1 Порядку № 861. Водночас згідно з відомістю обсягів робіт (Додаток 1 до Технічної специфікації тендерної документації) та відомості матеріалів (Додаток 3 до Технічної специфікації тендерної документації) при виконанні робіт за предметом досліджуваної процедури закупівлі передбачено прокладання (установлення), зокрема кабелю силового мідного 4х70 мм2, ВВГнг, кабелю управління 4х1,5 мм2, OLFLEX® CLASSIC 10, кабелю управління 6x2х0,75 мм2 , екранованого, UNITRONIC LiYCY (TP). Учасник/переможець ТОВ «РЕММАШЕНЕРГО» на вимогу підпункту 6.3.12 пункту 6 Додатку 3 «Технічна специфікація» до тендерної документації у складі тендерної пропозиції надав Підсумкову відомість ресурсів із зазначенням інформації про країну (файл «ВР(2). Хls»), пунктами 128, 129, 130, 131 якої передбачено прокладання (установлення), зокрема, кабелю силового мідного 4х70 мм2, ВВГнг, вартістю 735 930 грн, кабелю управління 4х1,5 мм2, OLFLEX® CLASSIC 10 вартістю 203 275,80 грн та кабелю управління 6x2х0,75 мм2, екранований, UNITRONIC LiYCY (TP) вартістю 1 012 202,10 грн. На запит Держаудитслужби від 02 грудня 2025 року стосовно виконання замовником та учасником процедури закупівлі умов пункту 13-1 Постанови №861 та дослідження Замовником відповідності пропонованого переможцем тендеру товару, що буде встановлюватись при виконанні робіт за предметом досліджуваної закупівлі вимогам пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону Замовник 05 грудня 2025 року надав наступні пояснення «…передбачено використання кабелю виробництва України та Німеччини, які є країнами-учасниками Угоди про державні закупівлі. Зважаючи на викладене, тендерна документації не містить вимог щодо локалізації виробництва... …Пропонований переможцем тендеру матеріал має походження: - Кабель силовий мідний 4х1,5 мм2 ВВГнг – країна походження Україна; - Кабель силовий мідний 4х4 мм2, ВВГнг – країна походження Україна; - Кабель управління 4х1,5 мм2, OLFLEX® CLASSIC 10 – країна походження Німеччина; - Кабель управління 6x2х0,75 мм2, екранований, UNITRONIC LiYCY (TP) – країна походження Німеччина; - Кабель управління 7х1,5 мм2, OLFLEX® CLASSIC 10 – країна походження Німеччина. Законодавством України передбачено, що вимога локалізації не застосовується до товарів, вироблених у країнах-учасницях Угоди СОТ про державні закупівлі (GPA) або тих, що мають двосторонні угоди про державні закупівлі з Україною, до яких належить Німеччина. Тобто, в даному випадку вимога локалізації не застосовується до даного товару». Пунктом 29-1 частини першої статті 1 Закону визначено, що ступінь локалізації виробництва - показник місцевої складової у питомій вазі вартості сировини, матеріалів, вузлів, агрегатів, деталей, складових частин і комплектуючих виробів, робіт, послуг та інших СКЛАДОВИХ ВІТЧИЗНЯНОГО ВИРОБНИЦТВА У СОБІВАРТОСТІ ТОВАРУ, ЩО Є ПРЕДМЕТОМ ЗАКУПІВЛІ. Водночас, на порушення вимог пункту 13-1 Порядку № 861 Замовник не установив у тендерній документації вимоги щодо надання учасником процедури закупівлі відповідних сертифікатів чи свідоцтв, надання яких передбачено цим пунктом Порядку № 861. Враховуючи наведені норми законодавства, умови тендерної документації та пояснення Замовника щодо країни походження кабелів, є ризик здійснення закупівлі робіт, виконання яких передбачає набуття замовником у власність товарів, ступінь локалізації виробництва яких не було досліджено та підтверджено на рівні 25 відсотків на день укладання договору. 1.2. Під час здійснення моніторингу Держаудитслужба виявила невідповідності між змістом тендерної пропозиції переможця ТОВ «РЕММАШЕНЕРГО» (далі – ТП) та умовами Договору, зокрема: - пункт 8 Локального кошторису 02-01-02 «Ремонтна суміш Minova СТ А/S» у кількості 161,67 (за змістом ТП) та пункт 212 підсумкової відомості ресурсів - 16,167 (за умовами Договору); - пункт 15 Локального кошторису 02-01-02 «Брухт металевий (зворотні матеріали)» у кількості 0,32 (за змістом ТП) та 0,235 (за умовами Договору); - пункт 56-57 Локального кошторису 02-01-02 «Улаштування покрівель плоских чотиришарових із рулонних покрівельних матеріалів на бітумній мастиці» у кількості 4,0822/-4,0822 (за змістом ТП) та пункт 55-56 Локального кошторису 02-01-02 «Улаштування покрівель плоских чотиришарових із рулонних покрівельних матеріалів на бітумній мастиці» у кількості 3,9633/ -3, 9633 (за умовами Договору); - пункт 58 Локального кошторису 02-01-02 та пункт 72 підсумкової відомості ресурсів «Акваизол ПЭ-2,5» у кількості 469,45 (за змістом ТП) та пункт 57 Локального кошторису 02-01-02 та пункт 72 підсумкової відомості ресурсів «Акваизол ПЭ-2,5» у кількості 455,78 (за умовами Договору); - пункт 59 Локального кошторису 02-01-02 та пункт 73 підсумкової відомості ресурсів «Акваизол СХ 3 П» у кількості 469,45 (за змістом ТП) та пункт 58 Локального кошторису 02-01-02 та пункт 73 підсумкової відомості ресурсів «Акваизол СХ 3 П» у кількості 455,78 (за умовами Договору); - пункт 36 Локального кошторису 02-01-05 та пункт 131 підсумкової відомості ресурсів «Кабель управління 6x2х0,75 мм2, екранований, UNITRONIC LiYCY (TP)» у кількості 1,071 (за змістом ТП) та 1,035 (за умовами Договору); - пункт 94 підсумкової відомості ресурсів «Гвинти самонарізні, марка СМ1-35» у кількості 0,000185 (за змістом ТП) та 0,00012995 (за умовами Договору); - пункт 164 підсумкової відомості ресурсів «Мастика бітумна покрівельна гаряча» у кількості 3,3631047 (за змістом ТП) та 3,303179 (за умовами Договору); - пункт 259 підсумкової відомості ресурсів «Шурупи з напівкруглою головкою, діаметр стрижня 8 мм, довжина 100 мм у кількості 0,000245 (за змістом ТД) та 0,000172 (за умовами Договору). На запит Держаудитслужби від 03 грудня 2025 року щодо причин невідповідностей між змістом ТП та у мовами Договору Замовник 08 грудня 2025 року надав пояснення «…Згідно п.5.12 Настанови: «якщо внаслідок об’єктивних причин виникає необхідність заміни будь-яких матеріальних ресурсів, передбачених кошторисними нормами України на інші матеріальні ресурси, і при такій заміні матеріальних ресурсів, технологія виконання робіт та показники цих норм не змінюються, вартість будівельних робіт визначається за тими самими КНУ РЕКН із заміненими матеріальними ресурсами». Зважаючи на викладене, здійснено перерахунок ціни тендерної пропозиції переможця без зміни технології виконання робіт та показників цих норм…». Відповідно до пункту 1.2 розділу І Настанови з визначення будівництва, затвердженої наказом Мінрегіону «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» від 01 листопада 2021 року № 281 (далі – Настанова №281) локальний кошторис – первинний кошторисний документ, який визначає кошторисну вартість окремих видів будівельних робіт та витрат по об’єктах і складається на підставі обсягів робіт, визначених проектною документацією. Відповідно до п.1.5. Кошторисних норм України до Настанови № 281 (далі – КНУ) (Ресурсні елементні кошторисні норми на будівельні роботи) «ВКАЗІВКИ ЩОДО ЗАСТОСУВАННЯ РЕСУРСНИХ ЕЛЕМЕНТНИХ КОШТОРИСНИХ НОРМ НА БУДІВЕЛЬНІ РОБОТИ» (далі – РЕКНб) визначено, що ресурсні елементні кошторисні норми на будівельні роботи є обов'язковими при визначені вартості будівництва об'єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії. При будівництві за рахунок інших джерел фінансування їх застосування обумовлюється контрактом. Крім цього п.2.2 КНУ усі показники ресурсів, наведені в таблицях норм Збірників РЕКНб, приймаються без змін, за винятком випадків застосування коефіцієнтів щодо специфічних особливостей виконання робіт, передбачених проектом, та обумовлених у технічних частинах відповідних Збірників. Відповідно до п.5.1 КНУ - ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією. Отже, потреба у застосуванні саме тих матеріальних ресурсів, передбачених кошторисними нормами України, які є частиною акцептованих локальних кошторисів (і які відповідали вимогам тендерної документації) є нормативно обґрунтованою та не підлягає заміні. Додатково слід врахувати, що норма 5.12 Настанови №281 з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України Наказом від 01 листопада 2021року №281, застосовується на етапі визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі. Крім того, у ході моніторингу Держаудитслужба виявила відсутність в умовах укладеного Договору роботи, передбачені пунктом 20 «Гідроізоляція стін, фундаментів горизонтальна обклеювальна в 1 шар» у кількості 0,7535 локального кошторису №02-01-02 ТП (лист 78_ДЦ_ЛК1_02-01-02 файл. 78ДЦ.xls). На запит Держаудитслужби від 03 грудня 2025 року щодо зазначення робіт в умовах Договору, Замовник 08 грудня 2025 року у поясненнях зазначив «…роботи передбачені у Розділі 3 п. 18. локального кошторису №02-01-02, зокрема утеплення фасаду теплоізоляційними плитами. Для цих робіт застосовується клей термостійкий, тому п.20 «Гідроізоляція стін, фундаментів горизонтальна обклеювальна в 1 шар» у кількості 0,7535 з локального кошторису №02-01-02 видалено». Відповідно до пункту 18 Особливостей умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки. Водночас, відповідно до підпункту 2 пункту 21 Особливостей договір про закупівлю є нікчемний у разі укладення договору про закупівлю з порушенням вимог пункту 18 Особливостей. Отже, за результатами закупівлі між Замовником та переможцем ТОВ «РЕММАШЕНЕРГО» було укладено договір про закупівлю з порушенням вимог 18 Особливостей, що є порушення пункту 21 Особливостей.
Період усунення порушень: 16.12.2025 15:59 - 31.12.2025 00:00
Дата публікації висновку: 16.12.2025 15:59

Запити/Пояснення