Категорія замовника: підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Назва товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі та код товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником: Послуги з організації харчування, код ДК 021:2015: 55510000-8 Послуги їдалень. Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська з урахуванням вимог тендерної документації. Розмір забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати): не вимагається. Вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати): не вимагається. Дата та час розкриття тендерних пропозицій, якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 Закону: не застосовується. Математична формула для розрахунку приведеної ціни (у разі її застосування) - не застосовується вид закупівлі - процедура закупівлі - для замовників, визначених у пунктах 1-3 частини першої статті 2 Закону, відкриті торги (з особливостями), закупівля здійснюється відповідно до норм постанови КМУ від 12.10.2022 № 1178; застосовані критерії оцінки – ціна.
Період моніторингу:11.11.2025 13:07 - 03.12.2025 00:00
Статус:Здійснення моніторингу
Опис:ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
11.11.2025 № 73-з
Ужгород
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 114,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В.о начальника Світлана МИГОЛИНЕЦЬ
Додаток
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області
від 11.11.2025 № 73-з
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
4 UA-2025-10-20-009532-a 20.10.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Запити/Пояснення
150775
Номер:a836dc835f734172996e972c03ba4db1
Назва:Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:12.11.2025 15:59
Дата до якої повинна бути надана відповідь:18.11.2025 00:00
Автор:Західний офіс Держаудитслужби ( обл.)
×
Код ЄДРПОУ:
40922492
Контактна особа:
Західний офіс Держаудитслужби ( обл.) +38 (0 50) 192-36-82 o.v.hrychak@dasu.gov.ua
Адреса:
Ukraine
Опис:У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу процедури закупівлі «Послуги з організації харчування» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-10-20-009532-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 114, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питань:
1) Поясніть, яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість?
2) Надати інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення, надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
3) Надати обґрунтоване пояснення, щодо включення до пункту 13.1.2 Додатку 5 проєкту договору про закупівлю (файл: «Додаток 5 проект договору.docx») та Договору про надання послуг від 05.11.2025 року №2/25 (файл «дог харчування. pdf») порядок зміни істотних умов, передбачених при закупівлі товару, тоді як предметом даної закупівлі є послуги, а саме: «узгодженого сторонами збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку, що відбулося з дня укладення договору про закупівлю (у разі збільшення ціни за одиницю товару за цим підпунктом вперше) або з дня останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни (у разі збільшення ціни за одиницю товару за цим підпунктом вдруге і далі), за умови документального підтвердження такого коливання. Такі зміни до договору про закупівлю можуть бути внесені не раніше 90 днів з дня підписання договору про закупівлю або внесення до нього змін щодо збільшення ціни за одиницю товару за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Обмеження стосовно строків внесення змін до договору про закупівлю щодо збільшення ціни за одиницю товару не застосовується у разі зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії. Обмеження щодо збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків застосовується щодо кожного окремого випадку збільшення ціни за одиницю товару (без обмеження кількості змін). Змінена ціна за одиницю товару не повинна перевищувати 50 відсотків ціни за одиницю товару, що передбачена в початковому договорі про закупівлю».
Згідно пункту 19 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) передбачено змінювати ціну саме за одиницю товару.
Однак, у завантаженому в електронну систему закупівель проєкті договору (Додаток 5 тендерної документації) та Договору про надання послуг від 05.11.2025 року №2/25 не враховано норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема, вимог пункту 19 Особливостей у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції від 04.10.2025 року.
Враховуючи вищенаведене, просимо надати обґрунтовані пояснення щодо причини не врахування норм чинного законодавства у сфері публічних закупівель, а саме вимог пункту 19 Особливостей?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
p7s
sign.p7s
151151
Номер:cfb475010b1045df9ff5b9227e97d50d
Назва:Пояснення на запит по моніторингу процедури закупівлі «Послуги з організації харчування» ( ID: UA-2025-10-20-009532-a)
Дата опублікування:17.11.2025 11:27
Автор:Ужгородський мистецький ліцей "Перспектива" Ужгородської міської ради Закарпатської області.
88000, Україна, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Підгірна, 43
Категорія:
Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади
Опис:У межах проведення моніторингу Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу процедури закупівлі «Послуги з організації харчування» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-10-20-009532-a), яке розпочато 11 листопада 2025 року, інформуємо наступне:
На виконання норми частини 5 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі" (надалі Закон), надаємо відповідь на запит органу державного фінансового контролю такого змісту:
1. Замовником здійснено обґрунтування технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначення очікуваної вартості закупівлі послуг з організації харчування учнів закладу освіти на підставі та на виконання законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 04.10.2024 № 1145, Норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України 24.03.2021 № 305 (зі змінами), Порядку надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладення податком на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України 02.02.2011 № 116, рішенням виконавчого комітету Ужгородської міської ради від 26.02.2025 № 68 «Про організацію харчування здобувачів освіти комунальних закладів загальної середньої освіти міста», відповідно наказу управління освіти Ужгородської міської ради від 27.02.2025 № 45 «Про організацію харчування здобувачів освіти комунальних закладів освіти Ужгородської міської територіальної громади» встановлено: - грошова норма вартості одноразового гарячого харчування (обід) у розмірі, що не перевищує 73 грн 00 коп. (сімдесят три гривні нуль копійок) на одного учня 5-11 класів пільгових категорій; - грошова норма вартості харчування учнів 1-4 класів пільгових категорій, які зараховані до груп подовженого дня, що не перевищує: сніданок - 20 грн 00 коп. (двадцять гривень нуль копійок); обід - 59 грн 00 коп. (п’ятдесят дев’ять гривень нуль копійок) - незалежно від наявності пільгової категорії; підвечірок - 18 грн 00 коп. (вісімнадцять гривень нуль копійок).Також для розрахунку очікуваної вартості враховувалися кількість дітей, які мають право на безоплатне гаряче харчування в комунальних закладах загальної середньої освіти за рахунок коштів місцевого бюджету, тривалість освітнього процесу (кількість днів, в які мають надаватися послуги) та додатково виділені кошторисні призначення, які мали б бути достатніми для закупівлі необхідного обсягу послуг до кінця 2025 року.
Розмір бюджетного призначення: 1218175,00 гривень (один мільйон двісті вісімнадцять тисяч сто сімдесят п’ять гривень 00 коп.) без ПДВ, з яких кошти субвенції з Державного бюджету - 328128,50 грн., та кошти місцевого бюджету - 890 046,50 грн...
Замовником здійснено розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі з урахуванням рекомендацій Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 (зі змінами), зокрема використовуючи метод «Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг на підставі закупівельних цін попередніх закупівель».
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі:
Замовником визначено технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі в Додатку 4 до тендерної документації, затвердженої рішенням уповноваженої особи від 20.10.2025 року на підставі розрахунку, виходячи з кількості дітей, що зазначена в мережі Ужгородського мистецького ліцею "Перспектива" Ужгородської міської ради Закарпатської області на 2025 рік та дітей пільгових категорій, які мають право на безоплатне гаряче харчування відповідно до наказу Ужгородського мистецького ліцею "Перспектива" № 323 від 29.08.2025 «Про організацію харчування учнів у ліцеї у 2025 року» за рахунок коштів місцевого бюджету та субвенції з Державного бюджету, тривалості освітнього процесу - кількість днів в які мають надаватися послуги.
Орієнтовні обсяги надання послуг:
Обіди (1-4 класи) - 7945 за кошти субвенції з Державного бюджету та кошти місцевого бюджету
Сніданки (1-4 класи) – 4795 за кошти місцевого бюджету
Підвечірки (1-4 класи) - 4795 за кошти місцевого бюджету
Обіди (5-11 класи) - 7770 за кошти місцевого бюджету
Примірне чотиритижневе меню, що зазначене в Додатку 4 до тендерної документації розроблене відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України 24.03.2021 № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» та затверджується Ужгородським управлінням Районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Закарпатській області. Термін виконання послуг з організації харчування — з дати укладання договору по 31.12.2025р. Дана закупівля здійснюється в рамках організації харчування здобувачів освіти/дітей у закладах загальної середньої освіти Ужгородської міської ради з метою створення безпечного, здорового освітнього середовища.
Харчування повинно повністю відповідати фізіологічній потребі дитячого організму у поживних речовинах та енергії відповідно до віково-статевих особливостей, а також вимогам санітарного законодавства та нормам харчування, встановленим постановою Кабінету Міністрів України 24.03.2021 № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку».
Учасник повинен надати замовнику послуги, якість яких відповідає таким нормативним документам:
1) Закону України “Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів”;
2) Закону України “Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів”;
3) постанові Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 № 305 “Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку”;
4) Порядку надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладення податком на додану вартість, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 02.02.2011 № 116 (із змінами);
5) наказу Мінекономіки від 03.12.2020 № 2532 “Про затвердження Гігієнічних вимог до виробництва та обігу харчових продуктів на потужностях, розташованих у закладах загальної середньої освіти”, зареєстрованому в Мін’юсті 22.12.2020 за № 1275/35558;
6) наказу Мінагрополітики від 20.10.2022 № 813 “Про затвердження Гігієнічних вимог до виробництва та обігу харчових продуктів тваринного походження”, зареєстрованому в Мін’юсті 15.11.2022 за № 1409/38745;
7) наказу МОЗ від 23.07.2002 № 280 “Щодо організації проведення обов’язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв і організацій, діяльність яких пов’язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб”, зареєстрованому в Мін’юсті 08.08.2002 за № 639/6927.
2. На Ваш запит щодо вимоги про посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі повідомляємо, що відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» інформація у вигляді Обгрунтування технічних та якісних характеристик закупівлі послуг з організації харчування, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі розміщена на власному вебсайті Ужгородського мистецького ліцею "Перспектива" за посиланням: https://school2.com.ua/publichna-informatsiya/obgruntuvannya-tehnichnyh-ta-yakisnyh-harakterystyk-zakupivli-poslug-z-organizatsiyi-harchuvannya/.
3. На Ваш запит надати пояснення щодо включення до пункту 13.1.2 Додатку 5 проєкту договору про закупівлю (файл: «Додаток 5 проект договору.docx») та Договору про надання послуг від 05.11.2025 року №2/25 (файл «дог харчування. pdf») порядок зміни істотних умов, передбачених при закупівлі товару, повідомляємо наступне: замовником Ужгородським мистецьким ліцеєм "Перспектива" застосовано умову підпункту 2 пункту19 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) щодо зміни ціни за одиницю товару так як законодавством у сфері публічних закупівель не передбачено, що перелік підстав для змін істотних умов договору залежить від виду закупівлі — закуповуються товари, роботи чи послуги. Так само жодним нормативно-правовим актом замовнику не заборонено при створенні проєкту договору самостійно обирати, які підстави для внесення змін до істотних умов включати, а які ні. Ні Законом про публічні закупівлі, ні Особливостями не встановлено розмежування, які саме підстави для зміни істотних умов включаються до кожного із видів договорів про закупівлю. Так само на замовника також не покладено обов’язок обирати необхідні підстави із визначеного переліку. Окрім того у частині третій статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» в частині включення до вимог тендерної документації, передбачено можливість включення замовником до тендерної документації іншої інформації, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Таким чином внесення змін до договору про закупівлю є правом замовника, але не його обов’язком.
Відповідно до статті 639 ЦКУ договір може бути укладений у будь-якій формі, якщо вимоги щодо форми договору не встановлені законом. Статтею 651 ЦКУ передбачено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Відповідно до норм ЦКУ умова зміни ціни за одиницю товару може бути включена до договору про надання послуг, якщо ціна товару (наприклад, продуктів харчування), входять до складу послуг з організації харчування. Однак, наявність зазначених у проєкті договору та відповідно у договорі, заключеному за результатами проведеної процедури, підстав для зміни істотних умов, передбачених пунктом 19 Особливостей, не означає застосування замовником всіх перелічених умов внесення змін у процесі виконання договору на закупівлю послуг з організації харчування. Замовник може не застосовувати окремі підстави змін істотних умов договору, зокрема таку як зміна ціни за одиницю товару, і за необхідності використовувати підстави, що стосуються умов виконання послуг.
Одночасно зазначаємо, що всі включені підпункти до пункту 13.1. Додатку 5 проєкту договору про закупівлю (файл: «Додаток 5 проект договору.docx») та Договору про надання послуг від 05.11.2025 року №2/25 (файл «дог харчування. pdf») відповідають вимогам пункту 19 Особливостей у чинній редакції від 04.10.2025 року. Зміни до Особливостей від 04.10.2025 загалом стосуються закупівель, що здійснюються за кошти по програмі Ukraine Facility. Дана закупівля послуг з організації харчування здійснюється за кошти субвенції з Державного бюджету та кошти місцевого бюджету. Таким чином Замовником застосовано підпункт 2 (зміна ціни за одиницю товару) пункту 19 Особливостей, у чинній редакції від 04.10.2025 року так як це не заборонено Законом України «Про публічні закупівлі» та Особливостями, а отже не має порушення норм чинного законодавства у сфері публічних закупівель, а саме вимог пункту 19 Особливостей.
Додатки: Скан-копії рішення виконавчого комітету Ужгородської міської ради від 26.02.2025 № 68, наказу управління освіти Ужгородської міської ради 27.02.2025 № 45, наказу Ужгородського мистецького ліцею "Перспектива" від 29.08.2025 № 323, кошторису на 2025 рік Ужгородського мистецького ліцею "Перспектива" Ужгородської міської ради Закарпатської області.