-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
БПЛА мультироторного типу.
Завершена
1 560 000.00
UAH без ПДВ
Номер:
e1658022a76c4888a79c32bbf6fea03d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-11-10-000023
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
10.11.2025 00:00
Період моніторингу:
10.11.2025 12:57 - 02.12.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
10.11.2025 № 60-З
Херсон
Про початок моніторингів
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з підпунктом 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинги процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингів закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник управління Дмитро КРУКОВСЬКИЙ
Додаток
до наказу Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Херсонській області
«Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п; Унікальний номер оголошення та дата проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу; Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
1 UA-2025-10-17-011700-a 17.10.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника управління –
начальник відділу контролю у сфері
закупівель Владислав ЩЕРБЕНОК
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності внесення змін до тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, установлено порушення вимог абзацу четвертого пункту 54 Особливостей.
За результатами аналізу питання щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ВИРІЙ ІНДУСТРІ», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель та з огляду на відсутність механізму його усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов`язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 19 листопада 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані закупівель; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі - Особливості) та внесення змін до неї; розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Львівського комунального підприємства «Львівсвітло» (далі - Замовник) на 2025 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 20.10.2025 (зі змінами) та зміни до неї; протокол розкриття тендерних пропозицій від 25.10.2025; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про визначення переможцем закупівлі ТОВ «ВИРІЙ ІНДУСТРІ» від 25.10.2025; повідомлення про намір укласти договір від 25.10.2025; договір про закупівлю товару від 03.11.2025 № 27Т/ ціною 1 560 000,00 гривень; пояснення Замовника, надані 12.11.2025 на запит Держаудитслужби.
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до абзацу четвертого пункту 54 Особливостей визначено, що зміни, які вносяться замовником до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції. Водночас, замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. При цьому, зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів у машинозчитувальному форматі розміщуються замовником в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
Згідно з пунктом 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 р. № 835 (далі – Положення № 835) машиночитаний формат - формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Відповідно до пункту 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати, зокрема, для текстових даних - TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*, для структурованих даних - RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*.
Моніторингом установлено, що Замовником 20.10.2025 в електронній системі закупівель оприлюднено зміни до тендерної документації у форматі PDF, чим порушено вимоги абзацу четвертого пункту 54 Особливостей.
Надана Замовником відповідь 12.11.2025 на запит органу державного фінансового контролю не спростовує факту встановленого порушення.
Період усунення порушень:
19.11.2025 11:28 - 04.12.2025 00:00
Дата публікації висновку:
19.11.2025 11:28
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до п.8 ч.7 ст.8 Закону Замовник звернувся за роз’ясненням висновку до органу державного конторолю до ПІВДЕННого ОФІСу ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛАСТІ від 20.11.2025 о 13:07 год. Відповідь від ДАСУ Замовник не отримав. Замовник не погоджується з результатом Висновку і буде його оскаржувати в адміністративному порядку, як передбачено частиною 1 статті 13 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні».
Дата публікації звіту:
26.11.2025 08:39
Запити/Пояснення
Номер:
0b1b1c0d9df5463a9c9eeddbe2465d9c
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
11.11.2025 10:05
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.11.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі БПЛА мультироторного типу, код ДК 021:2015:34710000-7: вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2025-10-17-011700-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Просимо надати інформацію та документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Поясніть, чому зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів розміщені в електронній системі закупівель у форматі PDF (документ «Зміни ВЗ бпла (1).pdf»), а не у машинозчитувальному форматі, відповідно до пункту 2.1 Розділу 2 тендерної документації та абзацу четвертого пункту 54 Особливостей № 1178?
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та / або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначене запитання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Поряд з тим інформуємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351¹ Кримінального кодексу України.
Номер:
75073c19eebd4210b7417b10709389f2
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
12.11.2025 15:08
Опис:
Пояснення на запит
UA-M-2025-11-10-000023 від 10.11.2025 12:57 до 02.12.2025
На Ваш запит про надання пояснень повідомляємо наступне:
1. Щодо інформації та документів, на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначення його очікуваної вартості здійснювалось відповідно до чинних нормативно-правових актів та потреб Замовника.
Так, враховуючи вимоги п. 28 «ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі по тексту - Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
На виконання вимог Особливостей та Закону України «Про публічні закупівлі» 17.10.2025 року на веб-порталі Уповноваженого органу оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю: БПЛА мультироторного типу.
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі обумовлено аналізом загальнодоступної інформації про ціну предмета закупівлі на підставі затвердженої центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель, примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме: згідно з пунктом 1 розділу ІІІ наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 із змінами встановлено наступне: Визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі може здійснюватися наступними методами: Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг методом порівняння ринкових цін. Метод порівняння ринкових цін - це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку. Способи, що рекомендуються для отримання інформації про ціну товарів та послуг: 1) здійснити пошук, збір та аналіз загальнодоступної інформації про ціну, до якої відноситься в тому числі: інформація про ціни товарів та послуг, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках; 2) направити не менше 3-х письмових запитів цінових пропозицій (електронною поштою) виробникам, офіційним представникам та дилерам, постачальникам конкретного товару, надавачам послуг.
Щодо технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
Тендерна документація була розроблена відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостей та інших нормативних документів. Додатком 2 до тендерної документації передбачена інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі.
Підстава Лист від військової частини…А...
2. Щодо тендерної документації про проведення відкритих торгів розміщені в електронній системі закупівель у форматі PDF (документ «Зміни ВЗ бпла (1).pdf»), а не у машинозчитувальному форматі, відповідно до пункту 2.1 Розділу 2 тендерної документації та абзацу четвертого пункту 54 Особливостей № 1178
Машинозчитувальний формат — це формат даних, який структурований таким чином, що інформаційні системи можуть автоматично розпізнавати та обробляти його. Звертаємо вашу увагу на те що файли мають текстовий, а не графічний формат PDF, що дозволяє здійснювати пошук, копіювання та обробку тексту. Тобто інформація залишається доступною для машинного зчитування та подальшого використання учасниками процедури.
Уповноважена особа Христина ІВАНИШИН
Додатки:
1. Комерційні пропозиції -3 шт
2. Лист від військової частини
Уповноважена особа
_______КЕП________
підпис
Іванишин Христина
Номер:
0e9be20fbd974ad397517270a7f9524d
Назва:
БПЛА мультироторного типу
Дата опублікування:
20.11.2025 13:07
Опис:
Уповноважена особа Надія Дорош(-надалі Замовник) звертається до Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області до Заступника начальника управління – начальника відділу контролю у сфері закупівель Владислава ЩЕРБЕНОК , щоб він роз'яснив , яким чином вважається порушення розміщення змін до тендерної інформації в форматі PDF Додатку 1(технічної частини закупівлі на товр) у зміні кількості, якщо згідно з наказjv Мінекономіки від 15.04.2020 № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок» (зареєстрований в міністерстві юстиції України 29.07.2020 за № 715/34998) і це описано Замовником у п.5.2 п.2 розділі 5 тендерною документацією викладеною у новій редакції від 20 жовтня 2025 року:
2. Помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі (наприклад, прпозиція замість пропозиція),що зазначено у Положені ЛКП"Львівсвітло"про уповноважену особу, що карається шляхом притягнення до відповідальності осіб. Замовник здійснюючи закупівлю не порушив ЗУ "Про публічні закупівлі" № 922-VII (зі змінами)(-надалі ЗУ) а посилався на ст.5 ЗУ:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Доводимо до Вашого відома ,що зміни Замовник розмістив в машиносчитувальному форматі, як зазначено у Постанові 1178(-зі змінами) у п.54 пп.3 у форматі PDF і Doc.. Хочу зазначити що у Постанові 1178 і ЗУ не зазначено що стосується оприлюдених змін в якому форматі , мають публікуватися зміни, зазначено тільки що в окремому документі.