• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Капітальний ремонт захисної споруди цивільного захисту (протирадіаційне укриття №75003) комунального закладу «Харківський ліцей №83 Харківської міської ради» за адресою: місто Харків, вулиця Тарасівська, 43/45. Коригування. (45453000-7 – капітальний ремонт і реставрація)

Завершена

27 871 790.00 UAH з ПДВ
Номер: c2b28b148aed498a88d8597202320aff
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-11-24-000073
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 24.11.2025 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 24.11.2025 16:08 - 16.12.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 24.11.2025 Київ № 310 Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Голова Алла БАСАЛАЄВА Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 47 UA-2025-10-15-015201-a 15.10.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, i.a.levytska@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям установлено порушення абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та пунктів 28, 82, 83, 93 Особливостей. За результатами аналізу питань відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди установлено порушення пункту 3 статті 5 Рамкової угоди. За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані встановлено порушення вимог пункту 81 Особливостей. За результатами аналізу питань щодо дотримання Замовником вимог законодавства під час укладання договору про закупівлю встановлено порушення пункту 84 Загальних умов. За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «СБК САРГОН», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Держаудитслужба здійснити заходи щодо: - недопущення порушень щодо відображення закупівель в рамках Ukraine Facility у річному плані; - приведення умов Договору у відповідність до вимог Рамкової угоди; - внесення змін до Додатку 1 «План фінансування робіт» до Договору в частині приведення його у відповідність до норм пункту 84 Загальних умов (з відповідним оприлюдненням в електронній системі закупівель); А у разі неможливості здійснення таких заходів - припинити зобов’язання за Договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 15 грудня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21 травня 2024 року у м. Києві та 22 травня 2024 року у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX (далі – Рамкова угода), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору вимогам законодавства та умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту з благоустрою, відбудови та реконструкції Харківської міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 15 жовтня 2025 року № 488, реєстр пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «СЛОБОЖАНСЬКА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ САРГОН» (далі – ТОВ «СБК САРГОН»), вимогу про усунення невідповідностей до 07 листопада 2025 року, протокол від 07 листопада 2025 року № 532 щодо прийняття рішення уповноваженою особою визначити учасника ТОВ «СБК САРГОН» переможцем, повідомлення про намір укласти договір від 07 листопада 2025 року, договір від 17 листопада 2025 року № 11/25-КРК на суму 27 857 747,00 грн з ПДВ (далі – Договір), пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель 01 грудня 2025 року та 09 грудня 2025. 1.1. Відповідно до норм пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей. Згідно з вимогами пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей. Згідно абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Абзацом першим пункту 19 Особливостей визначено, що істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10, 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13 цих особливостей, крім договору про закупівлю, зазначеного в абзацах другому, третьому частини першої статті 41 Закону), 80, 86, 88, 89, 91 Особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків визначених цим пунктом. Під час моніторингу встановлено, що в пункті 6.6 розділу VI «Результати процедури закупівлі та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовник зазначив, що істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 Особливостей (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13), не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, передбачених пунктом 19 Особливостей, що не відповідає вимогам абзацу першого пункту 19 Особливостей. Однак, Замовником при складанні тендерної документації не враховані зміни до діючого законодавства, чим порушено вимоги абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей. 1.2. З метою здійснення фінансової підтримки України від Європейського Союзу, спрямованої, зокрема на фінансування державного бюджету, стимулювання інвестицій, між Україною та Європейським Союзом підписана Рамкова угода. Для реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility» розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р схвалено План України (далі – План України). Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2024 року № 1318 «Деякі питання реалізації інструментів Ukraine Facility», Держаудитслужбу визначено органом, який здійснює в установленому законодавством порядку державний фінансовий контроль за видатками, передбаченими у межах виконання Плану України, зокрема під час здійснення публічних закупівель, виплати компенсацій та кредитів. Відповідно до Річного плану Замовника, фінансування зазначеної закупівлі здійснюється за бюджетною програмою (КПКВ) 2211810 – субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на облаштування безпечних умов у закладах, що надають загальну середню освіту (облаштування укриттів), зокрема військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеях, ліцеях із посиленою військово-фізичною підготовкою. Розподіл коштів зазначеної субвенції здійснено на виконання індикатору Плану України «Інвестиція 1. Інвестиції в освіту» Міністерством освіти і науки України, відповідальним за впровадження вказаної інвестиції. Враховуючи зазначене, на закупівлю UA-2025-10-15-015201-a поширюються умови Рамкової угоди. Закупівлі в рамках виконання заходів Плану України згідно з інструментом Ukraine Facility, здійснюються у відповідності до Закону та Особливостей, з урахуванням статей 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди. При цьому вимоги Рамкової угоди поширюються на закупівлі, які здійснюються за видатками, що спрямовуються на виконання програм та заходів, передбачених Планом України. Статтею 5 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу правил стосовно прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання. Пунктом 3 статті 5 Рамкової угоди визначено умови щодо участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиції яких не відповідають умовам, що усі поставки та матеріали повинні походити із прийнятних країн, зазначених у підпунктах (a) та (b) пункту 1 статті 5 Рамкової угоди, крім випадків, коли поставки та матеріали не можуть бути отримані на розумних умовах у жодній із таких країн. Під час моніторингу встановлено, що тендерна документація та проєкт договору не містить умов, передбачених пунктом 3 статті 5 Рамкової угоди. Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі, Держаудитслужба 04 грудня 2025 року звернулась через електронну систему закупівель про надання пояснень з вищевикладеного. На зазначений запит Замовником 09 грудня 2025 року надано пояснення, зокрема «Замовником враховуються вимоги Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21 травня 2024 року у м. Києві та 22 травня 2024 року у місті Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX, що підтверджується, зокрема, пунктом 3.1 розділу ІІІ тендерної документації, пунктом 1 розділу 3.4. Додатку 3, Додатком №2 до тендерної документації, Додатком №5 до тендерної документації». Однак, зазначені пояснення не спростовують встановлений факт порушення пункту 3 статті 5 Рамкової угоди. Пунктом 77 розділу Особливостей визначено, що закупівлі товарів, робіт і послуг у рамках виконання заходів (кроків), передбачених Планом України, здійснюються замовниками з урахуванням положень, визначених цим розділом, незалежно від вартості таких закупівель. Водночас на порушення вимог пункту 81 Особливостей Замовником у річному плані закупівель на 2025 рік не вказано про захід (крок), передбачений Планом України, у рамках якого здійснюється закупівля. Крім того, на порушення вимог пункт 82 Особливостей в оголошенні про проведення відкритих торгів у полі «Донор» та в звіті про результати проведення закупівлі з використанням електронної системи закупівель відсутня інформація про те, що закупівля здійснюється в рамках Ukraine Facility. На порушення вимог пункту 83 Особливостей тендерна документація не містить інформацію, про те, що: закупівля здійснюється в рамках Ukraine Facility; усі товари, товари у складі закупівель послуг, товари та/або матеріальні ресурси у складі закупівель послуг з поточного ремонту/робіт, які закуповуються в рамках виконання заходів (кроків), передбачених Планом України, повинні походити з прийнятних країн; переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель: документ, який підтверджує країну реєстрації юридичної особи, якщо переможець процедури закупівлі є нерезидентом; документ, який підтверджує країну реєстрації кожного субпідрядника/співвиконавця у прийнятній країні, у разі коли переможець процедури закупівлі має намір залучити спроможності інших субпідрядників/співвиконавців; інформацію про громадянство, прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), які повинні бути зазначені українською мовою і транслітерацією латиницею (для фізичної особи - переможця процедури закупівлі); інформацію про те, що до нього, його кінцевих бенефіціарних власників, членів або учасників (акціонерів) не застосовано обмежувальні заходи у вигляді санкцій Європейського Союзу, та про те, що він та зазначені особи не включені до санкційного списку Європейського Союзу. Зазначена інформація підтверджується шляхом формування файла у форматі PDF на сайті www.sanctionsmap.eu (файл у форматі PDF повинен бути сформований не раніше ніж за чотири дні до дати його подання); інформацію про те, що до субпідрядників/співвиконавців особисто або до їх кінцевих бенефіціарних власників, членів або учасників (акціонерів) юридичних осіб - субпідрядників/співвиконавців не застосовано обмежувальні заходи у вигляді санкцій Європейського Союзу, та про те, що вони не включені до санкційного списку Європейського Союзу. Зазначена інформація підтверджується шляхом формування файла у форматі PDF на сайті www.sanctionsmap.eu (файл у форматі PDF повинен бути сформований не раніше ніж за чотири дні до дати його подання). На порушення вимог пункту 93 Особливостей проєкт договору про закупівлю не містить підстави для односторонньої відмови замовника від виконання такого договору про закупівлю в повному обсязі, зокрема, постачальник товарів, виконавець робіт чи надавач послуг, з яким укладено договір про закупівлю, під час подання документів для здійснення оплати за таким договором про закупівлю не надав замовнику документ, що підтверджує країну походження кожного товару, кожного товару у складі закупівель послуг, кожного товару та/або матеріального ресурсу у складі закупівель послуг з поточного ремонту/робіт, який постачатиметься за результатом такої оплати/поставлений, або країну походження такого товару та/або матеріального ресурсу не включено до переліку прийнятних країн (крім випадків укладення договорів відповідно до пунктів 85, 86, 88, 89 та 91 цих Особливостей). На запит Держаудитслужби від 04 грудня 2025 року щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, Замовник 09 грудня 2025 року надав пояснення: «Беручи до уваги джерело фінансування цієї закупівлі, яке означене у пункті 1 цього пояснення, процедура закупівлі: Капітальний ремонт захисної споруди цивільного захисту (протирадіаційне укриття №75003) комунального закладу «Харківський ліцей №83 Харківської міської ради» за адресою: місто Харків, вулиця Тарасівська, 43/45. Коригування. (45453000-7 – капітальний ремонт і реставрація) здійснюється з урахуванням вимог пункту 10 та Порядку проведення відкритих торгів Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». Зазначені пояснення не спростовують встановлений факт порушення пунктів 81, 82, 83 та 93 Особливостей. 1.3. За результатами аналізу питання відповідності умов укладеного договору вимогам законодавства встановлено наступне. Порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва визначено постановою Кабінету Міністрів України № 668 від 01.08.2005 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» (зі змінами та доповненнями) (далі – Загальні умови). Відповідно до пункту 84 Загальних умов план фінансування будівництва складається на весь період будівництва за роками, а на поточний рік - за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат). Під час моніторингу установлено, що у Додатку 1 до Договору «План фінансування робіт» не зазначено фінансування на поточний рік - за місяцями з визначенням напрямів фінансування (видами витрат), чим не дотримано норми, встановлені пунктом 84 Загальних умов. На запит Держаудистлужби, Замовником через електронну систему закупівель надано пояснення, яке не спростовує суті встановленого порушення та зазначив: «Стосовно відповідності плану фінансування робіт пункту 84 Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» (далі – Постанова) в частині складання плану фінансування до договору № 11/25-КРК від 17.11.2025 року на поточний рік та визначення напрямів фінансування (видами витрат) повідомляємо, що зазначений план повністю відповідає вимогам вказаного пункту Постанови та узгоджений із вимогами договору підряду та проєктною документацією на зазначений об’єкт. Це підтверджується інформацією, наведеною у плані фінансування до договору № 11/25-КРК від 17.11.2025 року, відповідно до якої напрямом фінансування (видом витрат) визначено «Капітальний ремонт захисної споруди цивільного захисту (протирадіаційне укриття №75003) комунального закладу «Харківський ліцей №83 Харківської міської ради» за адресою: місто Харків, вулиця Тарасівська, 43/45. Коригування. (45453000-7 – капітальний ремонт і реставрація)». Таким чином, Замовником укладено Договір з порушенням норм пункту 84 Загальних умов.
Період усунення порушень: 17.12.2025 16:57 - 01.01.2026 00:00
Дата публікації висновку: 17.12.2025 16:57

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Інформація про вжиття заходів щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель: 24.11.2025 року Державною аудиторською службою України (надалі за текстом – Держаудитслужба) розпочато моніторинг закупівлі за предметом закупівлі: «Капітальний ремонт захисної споруди цивільного захисту (протирадіаційне укриття №75003) комунального закладу «Харківський ліцей №83 Харківської міської ради» за адресою: місто Харків, вулиця Тарасівська, 43/45. Коригування. (45453000-7 – капітальний ремонт і реставрація) (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2025-10-15-015201-a. У передбачені чинним законодавством строки, Замовником було надано пояснення на запити Держаудитслужби на надання пояснень. 17.12.2025 року за результатами моніторингу Держаудитслужбою складено висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2025-10-15-015201-a. На виконання вимоги щодо здійснення заходів з усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, Замовником укладено додаткову угоду від 22.12.2025 № 2 та розміщено її, у відповідності до вимог чинного законодавства в електронній системі закупівель. Замовником здійснюються заходи направлені на недопущення будь-яких порушень чинного законодавства при проведенні закупівель, в тому числі під час складання тендерної документації, укладення договору. З огляду на вищевикладене, Замовником повністю та у визначений Висновком спосіб та термін виконано зобов’язання Держаудитслужби та оприлюднено в електронній системі закупівель інформацію, що свідчить про вжиття відповідних заходів.
Дата публікації звіту: 23.12.2025 11:06

Запити/Пояснення