-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Плитка (Код за ДК 021:2015:44110000-4 Конструкційні матеріали)
Завершена
714 169.30
UAH з ПДВ
Номер:
b93e571dec104a09bbb4dc63438add1d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-11-03-000036
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.11.2025 00:00
Період моніторингу:
03.11.2025 12:32 - 25.11.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Управління Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області
Н А К А З
03.11.2025
№ 97-з
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), та на виконання доручення Державної аудиторської служби України від 30.10.2025 № 003100-18/13460-2025,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Алла БЕХ
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 03.11.2025 № 97-з
Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель.
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
2. UA-2025-10-10-012601-a. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ПТПФ МЕРКУРІЙ» встановлено порушення вимог пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, дотримання вимог Постанови № 710, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель та керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» № 2939-XII від 26.01.1993, статтею 8 Закону, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення в подальшому виявлених порушень шляхом проведення роз’яснювальної роботи та/або економічних навчань, а також протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 24 листопада 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (далі – Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі) (далі – Особливості), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – Постанова № 710), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерної пропозиції, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Житомирській області (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протоколом уповноваженої особи від 10.10.2025 № 726, тендерна пропозиція учасника-переможця Товариства з обмеженою відповідальністю «ПТПФ МЕРКУРІЙ» (далі – ТОВ «ПТПФ МЕРКУРІЙ»), протокол уповноваженої особи від 24.10.2025 № 767, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 24.10.2025, договір закупівлі товару від 04.11.2025 № 457, додаткова угода від 07.11.2025 № 1, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 07.11.2025, відповіді Замовника на пояснення з копіями документів, оприлюднені в електронній системі закупівель 07.11.2025 та 21.11.2025, інформація з власного веб-сайту за посиланням: https://zt.dsns.gov.ua/derzhavni-zakupivli.
За результатами моніторингу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ПТПФ МЕРКУРІЙ» встановлено наступне.
Відповідно до пункту 2 Додатку № 4 до тендерної документації та підпункту 1.2 пункту 1 Додатку № 6 до тендерної документації встановлено імперативну вимогу щодо надання учасником у складі тендерної пропозиції заповненої таблиці Додатку 4 з технічними характеристиками запропонованого товару.
Так, в пункті 1 таблиці «Технічні характеристики предмету закупівлі» Додатку № 4 до тендерної документації встановлено вимоги до плитки під камінь, зокрема, плитка під камінь має бути з колекції Space Stone Golden Tile 5V2580 тон 2 або еквівалент та повинна мати клас зносостійкості не нижче 4.
Також, відповідно до пункту 4 Додатку № 4 до тендерної документації та підпункту 1.4 пункту 1 Додатку № 6 до тендерної документації встановлено імперативну вимогу щодо надання учасником у складі тендерної пропозиції документів, які свідчать про якість запропонованого товару (сертифікат якості (якщо предмет закупівлі підлягає сертифікації)), або посвідчення/паспорт якості, або технічний опис з офіційного сайту виробника тощо.
На виконання вищевказаних вимог учасник ТОВ «ПТПФ МЕРКУРІЙ» у складі тендерної пропозиції надав заповнена таблиця «Технічні характеристики предмету закупівлі» (файл «Технічні характеристики предмету закупівлі.pdf»), в пункті 1 якої міститься інформація щодо плитки для підлоги колекції ESSENTIAL, класу зносостійкості 4, а також надано посилання на сайт виробника:https://goldentile.com.ua/ua/index.php?route=product/product&path=61_65_251&product_id=827.
Аналізом сайту виробника встановлено, що за вказаним посиланням відсутня інформація щодо зносостійкості плитки для підлоги колекції ESSENTIAL.
На запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу процедури закупівель, Замовником 07.11.2025 надано пояснення «Ця неточність містить формальний характер через недоопрацювання розробнику сайту, а не з вини виробника», яке не спростовує встановлені порушення.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Проте, Замовник в порушення вимог пункту 43 Особливостей не виявив та не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення вищезазначених невідповідностей, чим не надав можливість учаснику ТОВ «ПТПФ МЕРКУРІЙ» усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі своєї тендерної пропозиції.
Період усунення порушень:
24.11.2025 18:18 - 09.12.2025 00:00
Дата публікації висновку:
24.11.2025 18:18
Запити/Пояснення
Номер:
d5621a476f4d4925ba851e91bea0de5c
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
04.11.2025 17:36
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.11.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Плитка (Код за ДК 021:2015:44110000-4 Конструкційні матеріали)» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-10-10-012601-a), відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товари, що є предметом даної закупівлі), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
3. Відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Крім того, згідно із частиною 10 статті 11 Закону рішення уповноваженої особи (тендерного комітету) оформлюється протоколом.
Враховуючи вищевикладене, просимо надати інформацію чи були встановлені факти формальних (несуттєвих) помилок при розгляді тендерної пропозиції учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «ПТПФ МЕРКУРІЙ» (далі – ТОВ «ПТПФ МЕРКУРІЙ») на відповідність тендерній документації Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Житомирській області (далі – Замовник) (протоколу, рішення).
4. Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі невідповідності тендерної пропозиції вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Відповідно до пункту 4 Додатку № 6 до тендерної документації для підтвердження повноважень посадової особи або представника учасника щодо підпису документів тендерної пропозиції та внесення інформації в електронні поля тендерної пропозиції встановлено імперативну вимогу щодо надання в складі тендерної пропозиції, зокрема, копії паспорта уповноваженої особи учасника для ідентифікації особи.
На виконання вищевказаної вимоги учасником ТОВ «ПТПФ МЕРКУРІЙ» в складі тендерної пропозиції надано файл «Данильченко паспорт.pdf», в якому містяться 1-5, 10-11 сторінки паспорту Данильченка Михайла Леонідовича.
Разом з тим, відповідно до пункту 2 розділу І Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 18.06.2015 №1000/5, який зареєстровано 22.06.2015 за № 736/27181, зокрема визначено, що копія документа – це документ, що містить точне знакове відтворення змісту чи документальної інформації іншого документа і в окремих випадках - деяких його зовнішніх ознак.
Однак, в складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ПТПФ МЕРКУРІЙ» відсутні копії 6-9, 12-16 сторінок паспорту Данильченка Михайла Леонідовича, чим не дотримано вимоги пункту 4 Додатку № 6 до тендерної документації.
Крім того, аналогічні позиції викладені в постановах Верховного Суду від 21.10.2021 у справі № 160/8402/19 та від 14.12.2023 у справі № 140/6549/22.
Враховуючи викладене вище та постанови Верховного суду від 21.10.2021 у справі № 160/8402/19 та від 14.12.2023 у справі № 140/6549/22, поясніть свою позицію щодо невідхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ПТПФ МЕРКУРІЙ» на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей та яким чином Замовником підтверджено відповідність учасника ТОВ «ПТПФ МЕРКУРІЙ» вимогам пункту 4 Додатку № 6 до тендерної документації, із наданням копій таких документів та зазначенням інформації щодо їх подання у складі пропозиції учасника (назва файлу).
5. Відповідно до пункту 2 Додатку № 4 до тендерної документації та підпункту 1.2 пункту 1 Додатку № 6 до тендерної документації для підтвердження відповідності умовам технічної специфікації встановлено імперативну вимогу щодо надання учасником в складі тендерної пропозиції заповнену таблицю Додатку 4 з технічними характеристиками запропонованого товару.
Так, в пункті 1 таблиці «Технічні характеристики предмету закупівлі» Додатку № 4 до тендерної документації встановлено вимоги до плитки під камінь, зокрема, що плитка під камінь має бути з колекції Space Stone Golden Tile 5V2580 тон 2 або еквівалент та повинна мати клас зносостійкості не нижче 4.
Також, відповідно до пункту 4 Додатку № 4 до тендерної документації та підпункту 1.4 пункту 1 Додатку № 6 до тендерної документації встановлено імперативну вимогу щодо надання учасником в складі тендерної пропозиції документи, які свідчать про якість запропонованого товару (сертифікат якості (якщо предмет закупівлі підлягає сертифікації)), або посвідчення/паспорт якості, або технічний опис з офіційного сайту виробника, тощо.
На виконання вищевказаних вимог учасник ТОВ «ПТПФ МЕРКУРІЙ» в складі тендерної пропозиції надав файл «Технічні характеристики предмету закупівлі.pdf», в якому міститься заповнена таблиця «Технічні характеристики предмету закупівлі».
Так, в пункті 1 таблиці «Технічні характеристики предмету закупівлі», наданої у файлі «Технічні характеристики предмету закупівлі.pdf», міститься інформація щодо плитки для підлоги колекції ESSENTIAL, класу зносостійкості 4, а також надано посилання на сайт виробника: https://goldentile.com.ua/ua/index.php?route=product/product&path=61_65_251&product_id=827.
Аналізом сайту виробника, встановлено, що за вказаним посиланням відсутня інформація щодо зносостійкості плитки для підлоги колекції ESSENTIAL.
При цьому, на сайті виробника щодо плитки під камінь колекції Space Stone Golden Tile 5V2580, яка встановлена тендерною документацією, вказано, що зносостійкість: PEI IV, що в свою чергу відповідає вимогам пункті 1 таблиці «Технічні характеристики предмету закупівлі» Додатку № 4 до тендерної документації та свідчить про зазначення виробником інформації щодо зносостійкості на власному сайті.
Поясніть яким чином Замовником перевірено відповідність пропонованого учасником ТОВ «ПТПФ МЕРКУРІЙ» еквівалентного товару вимогам пункту 1 таблиці «Технічні характеристики предмету закупівлі», пунктів 2, 4 Додатку № 4 до тендерної документації, підпунктів 1.2, 1.4 пункту 1 Додатку № 6 до тендерної документації, зокрема, відповідність зносостійкості плитки для підлоги колекції ESSENTIAL згідно інформації та/або документів саме від виробника технічним вимогам до предмету закупівлі, а саме, класу зносостійкості не нижче 4, із наданням посилання на таку інформацію та/або копій таких документів.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
3f6d5c339a754a88abd79729c1fdf020
Назва:
Про надання пояснення (інформації, документів) через електронну систему закупівель на запит щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі Управлінням Північного офісом Держаудитслужби в Житомирській області згідно наказу від 03.11.2025 № 97-з (далі — Запит) щодо предмета закупівлі «Плитка (Код за ДК 021:2015:44110000-4 Конструкційні матеріали)», унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2025-10-10-012601-a.
Дата опублікування:
07.11.2025 18:03
Опис:
1. Розмір витрат визначено відповідно до затвердженого кошторису Головного управління на 2025 рік по КЕКВ 2210 “Предмети, матеріали, обладнання та інвентар” за КПКВК 1006280 та з урахуванням вимог статті 4 Закону України “Про публічні закупівлі”, пункту 14 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, Бюджетного кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 №228 “Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ” на підставі наявної потреби у закупівлі товарів в фактичній кількості.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик здійснено з урахуванням наказу ДСНС України від 27.06.2013 року №477 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо впровадження єдиних вимог облаштування та утримання територій і об'єктів майнових комплексів підрозділів цивільного захисту».
Для визначення очікуваної вартості предмета закупівлі «Плитка» застосовано Примірну методику визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затверджену наказом Мінекономрозвитку від 18.02.2020 № 275 (далі — Порядок №275) методом порівняння ринкових цін, у спосіб отримання інформації про ціну, шляхом направлення 3-х письмових запитів цінових пропозицій постачальниками зазначеної продукції ТОВ ««ВК» МЕГАБУД», ТОВ «Спін Трейд», ТОВ «Епіцентр-К» з подальшим визначенням очікуваної ціни, як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних, що розраховується формулою запропонованою пунктом 1 розділу ІІІ Порядку №275. У запитах цінових пропозицій було зазначено інформацію щодо характеристики предмета закупівлі (комплектація, кількість, розміри, склад, колір, тощо).
2. Відповідно до вимог пункту 4 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» на веб-сайті Головного управління, як розпорядника бюджетних коштів Державного бюджету, за посиланням https://zt.dsns.gov.ua/derzhavni-zakupivli (конкретно для закупівлі UA-2025-10-10-012601-a https://zt.dsns.gov.ua/upload/2/5/0/0/0/1/7/obgruntuvannia-zakupivli-plitka-1.pdf, 10.10.2025 було розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначених ініціативним підрозділом, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі.
3. Під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ "ПТПФ МЕРКУРІЙ" на відповідність вимогам тендерної документації Головного управління ДСНС України у Житомирській області формальних (несуттєвих) помилок, визначених пунктом 19 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» як таких, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на її зміст (технічні помилки, описки) в документах, подання яких вимагав замовник не встановлено.
У зв’язку з відсутністю таких помилок, оформлення протоколу відповідно до частини десятої статті 11 Закону не вимагалося.
4. Вимога тендерної документації (Додаток №6, який замовником складено на виконання вимог пункту 28 Особливостей, яким передбачено, що у тендерній документації зазначаються: Перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, оформлюються двома окремими додатками до тендерної документації) чітко розмежовує підходи до підтвердження повноважень:
- для керівника учасник — документом, що підтверджує призначення (наказ, протокол, статут).
- для особи (яка не є керівником учасника), яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі — довіреність та копія паспорта.
Учасник ТОВ «ПТПФ МЕРКУРІЙ» подав тендерну пропозицію, підписану директором Данильченком Михайлом Леонідовичем, повноваження якого підтверджено наказом про призначення та рішенням засновників.
Таким чином, вимога щодо надання копії паспорта стосується виключно осіб, які діють за довіреністю, а не керівника. Це підтверджується також положеннями пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації, де аналогічно розмежовано вимоги.
Файл «Данильченко паспорт.pdf», наданий учасником, не був предметом обов’язкового подання згідно з тендерною документацією, а отже, не розглядався як документ, що впливає на відповідність пропозиції.
Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей, підставою для відхилення є невідповідність тендерної пропозиції вимогам тендерної документації, а не наявність додаткових, необов’язкових документів. Замовник не має обов’язку розглядати документи, які не були вимогою тендерної документації (постанова ВС від 21.10.2021 у справі №160/8402/19 та від 14.12.2023 у справі №140/6549/22 - не застосовується до випадків, коли документ не був обов’язковим за умовами тендерної документації).
Враховуючи зазначене, вимога щодо копії паспорта не стосувалася керівника, а тому відсутність повного сканування паспорта не являється недотриманням вимог і не може бути підставою для відхилення пропозиції.
5. У тендерній документації (Додаток №4, п.1) встановлено вимогу: «Плитка під камінь має бути з колекції Space Stone Golden Tile 5V2580 тон 2 або еквівалент, з класом зносостійкості не нижче 4».
Учасник ТОВ «ПТПФ МЕРКУРІЙ» запропонував плитку колекції ESSENTIAL, формат 600×600 мм, та надав:
- заповнену таблицю технічних характеристик (файл «Технічні характеристики предмету закупівлі.pdf»);
- посилання на сайт виробника;
- технічну інформацію з сайту виробника:
При цьому, інформація на сторінці «https://goldentile.com.ua/ua/index.php?route=product/product&path=61_65_251&product_id=827» про зносостійкість, як то зазначено по посиланнях на інші вироби виробника на цьому ж сайті, відсутня. Ця неточність містить формальний характер через недоопрацювання розробнику сайту, а не з вини виробника. При цьому замовником під час детального вивчення пропозиції учасника, до моменту оголошення його переможцем встановлено, що за посиланням з сторінки сайту виробника щодо всієї його продукції «https://goldentile.com.ua/downloads/instruction/Tile_ua.pdf» міститься чітка інформація, що менш низький ступінь зносостійкості (3 клас) має виключно керамограніт форматом 595х595, а Керамограніт 150х600, 150х900, 198х1198, 300х1200, 300х600, 307х607, 600х1200, 600х600, 607х607 (закупівля 600х600) має виключно 4 клас зносостійкості. Таку саму інформацію отримав замовник на сторінці сайту виробника за посиланням «https://goldentile.com.ua/ua/catalog/resistance_pei-iii/» із встановленням фільтру зносостійкості PEI ІІІ, за встановленням якого було визначено, що в переліку продукції класу зносостійкості 3 відсутня інформація щодо плитки для підлоги колекції ESSENTIAL. Таким чином Замовником перевірено відповідність пропонованого учасником ТОВ «ПТПФ МЕРКУРІЙ» еквівалентного товару вимогам пункту 1 таблиці «Технічні характеристики предмету закупівлі», пунктів 2, 4 Додатку № 4 до тендерної документації, підпунктів 1.2, 1.4 пункту 1 Додатку № 6 до тендерної документації, зокрема, відповідність зносостійкості плитки для підлоги колекції ESSENTIAL згідно інформації та/або документів саме від виробника технічним вимогам до предмету закупівлі, а саме, класу зносостійкості не нижче 4 та встановлено відповідність вимогам замовника, відповідно підстав відхиляти, та/або надавати 24 години на усунення невідповідностей законних підстав не було. Відповідно до частини 3 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», учасник має право запропонувати еквівалент, за умови документального підтвердження відповідності. Учасник надав технічну інформацію, яка підтверджує відповідність.
Враховуючи викладене, Замовником прийнято рішення визнати переможцем закупівлі за предметом Плитка (Код за ДК 021:2015:44110000-4 Конструкційні матеріали), UA-2025-10-10-012601-a ТОВ «ПТПФ МЕРКУРІЙ».
До пояснення додаються:
- запити на надання комерційних пропозицій та відповіді на них.
- технічні вимоги до запитів
Номер:
da741b7c36784030ba4a2d684074a37c
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
18.11.2025 15:14
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.11.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Плитка (Код за ДК 021:2015:44110000-4 Конструкційні матеріали)» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-10-10-012601-a), відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
Так, на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу закупівель, який оприлюднено в електронній системі закупівель 04.11.2025, Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Житомирській області (далі – Замовник) 07.11.2025 через електронну систему закупівель надано пояснення, зокрема, що «Замовником перевірено відповідність пропонованого учасником ТОВ «ПТПФ МЕРКУРІЙ» еквівалентного товару вимогам пункту 1 таблиці «Технічні характеристики предмету закупівлі», пунктів 2, 4 Додатку № 4 до тендерної документації, підпунктів 1.2, 1.4 пункту 1 Додатку № 6 до тендерної документації, зокрема, відповідність зносостійкості плитки для підлоги колекції ESSENTIAL згідно інформації та/або документів саме від виробника технічним вимогам до предмету закупівлі, а саме, класу зносостійкості не нижче 4 та встановлено відповідність вимогам замовника, відповідно підстав відхиляти, та/або надавати 24 години на усунення невідповідностей законних підстав не було. Відповідно до частини 3 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», учасник має право запропонувати еквівалент, за умови документального підтвердження відповідності. Учасник надав технічну інформацію, яка підтверджує відповідність».
При цьому, Замовником укладено додаткову угоду від 07.11.2025 № 1 до договору закупівлі товару від 04.11.2025 № 457, якою змінено колекцію плитки під камінь з ESSENTIAL на Space Stone.
Поясніть свою позицію з вищевикладеного, враховуючи, що у наданій 07.11.2025 відповіді Замовником стверджувалось, що плитка колекції ESSENTIAL відповідала всім технічним характеристикам.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
fadac5d463d348ba80726b2264388649
Назва:
Про надання пояснення (інформації, документів) через електронну систему закупівель Стосовно зауваження щодо відповідності плитки ESSENTIAL та подальшої заміни її на Space Stone, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі Управлінням Північного офісом Держаудитслужби в Житомирській області згідно наказу від 03.11.2025 № 97-з (далі — Запит) щодо предмета закупівлі «Плитка (Код за ДК 021:2015:44110000-4 Конструкційні матеріали)», унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2025-10-10-012601-a, повідомляємо наступне.
Дата опублікування:
21.11.2025 16:51
Опис:
1. Відповідність ESSENTIAL технічним вимогам (Формат: 600x600 мм; Якість: 1 (вищий) сорт Тип плитки: плитка для підлоги; Матеріал: керамограніт; Тип поверхні: матова; Колір: сірий; Малюнок: під камінь; Клас зносостійкості: не нижче 4; Особливості: ректифікат; Товщина плитки: не менше 8 мм; Бренд: Golden Tile або еквівалент; Колекція: Space Stone Golden Tile 5V2580 тон 2 або еквівалент). Під час кваліфікації тендерної пропозиції ТОВ «ПТПФ Меркурій» Замовником було перевірено відповідність плитки ESSENTIAL вимогам тендерної документації (зокрема класу зносостійкості PEI IV, формату, призначення). На момент розгляду пропозиції та надання пояснень 07.11.2025 підстав для відхилення чи застосування механізму 24 годин не було, що відповідає ч. 3 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі». Таким чином, еквівалент ESSENTIAL був правомірно допущений, а первинна відповідь Замовника була достовірною.
2. Причини внесення змін до договору.
Після укладення договору 04.11.2025 переможець звернувся до Замовника листом від 06.11.2025 (додається), у якому повідомив про можливість постачання плитки Golden Tile Space Stone 5V2580 тон 2 — базової позиції, визначеної Замовником у технічній специфікації для уніфікації інтер’єрів службових приміщень ДСНС. Заміна не призвела до збільшення вартості договору та забезпечила покращення експлуатаційних і естетичних характеристик, зокрема:
- підвищений показник стійкості до ковзання (R-rating), що знижує ризик травматизму;
- відповідність існуючому стилю приміщень та уніфікація інтер’єрів ДСНС.
При цьому це жодним чином не означає, що ESSENTIAL не був еквівалентом, а лише те, що Space Stone є кращим варіантом при тих самих витратах. Крім того в технічних вимогах замовника не було враховано показник стійкості до ковзання (R-rating), що не було предметом розгляду в тендерній пропозиції учасника.
3. Нормативне обґрунтування. Відповідно до підпункту 3 пункту 19 Особливостей, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 №1178, допускається внесення змін до істотних умов договору у разі покращення якості предмета закупівлі, якщо це не призводить до збільшення суми договору. Додаткова угода №1 від 07.11.2025 укладена саме на цій підставі, що підтверджується листом постачальника та технічною інформацією виробника.
4. Висновок. Первинна відповідь Замовника від 07.11.2025 відображала законність кваліфікації еквіваленту ESSENTIAL. Подальша заміна на Space Stone здійснена вже після укладення договору, на законних підставах, документально підтверджена, не збільшила ціну та забезпечила покращення якості предмета закупівлі. Це відповідає вимогам законодавства та принципу ефективного використання бюджетних коштів.
До пояснення додаються:
- Лист звернення постачальника.