-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
-
Донорські кошти
Капітальний ремонт харчоблоку Полтавського спортивного ліцею Полтавської обласної ради за адресою: м. Полтава, вул. Монастирська, 9а. Коригування (код ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)
Завершена
34 805 671.00
UAH з ПДВ
Номер:
33f50310db71473e85ad3d99365c84d8
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-11-24-000093
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
24.11.2025 00:00
Період моніторингу:
24.11.2025 16:27 - 16.12.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
24.11.2025 Київ № 310
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
51 UA-2025-10-10-008044-a 10.10.2025 дані автоматичних індикаторів ризиків
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди виявлено не встановлення Замовником вимог щодо строків зберігання документів, передбачених статтею 17 Рамкової угоди.
За результатами аналізу питання відповідності договору про закупівлю вимогам законодавства встановлено порушення пункту 17 Особливостей та частини першої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до нього – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо приведення умов договору про закупівлю у відповідність до вимог статті 17 Рамкової угоди, пункту 17 Особливостей та частини першої статті 41 Закону, недопущення установлених порушень в подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень та вжиття заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 09 грудня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), відповідності умов тендерної документації умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21 травня 2024 року у м. Києві та 22 травня 2024 року у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX (далі – Рамкова угода), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до нього.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департамент будівництва, містобудування і архітектури, житлово-комунального господарства та енергетики Полтавської обласної державної адміністрації (Облвійськадміністрації) (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи, протокол від 30.10.2025 № 168, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ГАРАНТБУДПРОМ» (далі – ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ»), вимога про усунення невідповідностей до 13.11.2025, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 30.10.2025 № 168/Б, від 14.11.2025 № 174/Б, повідомлення про намір укласти договір, договір підряду від 20.11.2025 № 03-25/80 на суму 33 469 453,91 гривень з ПДВ, додаткові угоди від 24.11.2025 № 1 та № 2 до Договору, пояснення (інформація та документи) Замовника надані 27.11.2025 через електронну систему закупівель на запити Держаудитслужби.
Відповідно до річного плану закупівель UA-P-2025-10-10-005397-a закупівля UA-2025-10-10-008044-a здійснюється Замовником у рамках виконання заходів (кроків), передбачених Планом України, схваленим розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 р. № 244.
Враховуючи зазначене, на закупівлю UA-2025-10-10-008044-a поширюються умови Рамкової угоди.
Статтею 17 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо зберігання документів:
- Україна повинна зберігати протягом п’яти років із дати завершення заходу всі документи, які стосуються процедур закупівель і присудження грантів, договорів, порядки денні, відповідну кореспонденцію та всі відповідні документи стосовно виплат і повернень коштів (пункт 1 статті 17 Рамкової Угоди).
Разом з тим, Замовником в тендерній документації та проєкті договору про закупівлю (додаток 5 до тендерної документації) не враховані визначені вимоги, встановлені статтею 17 Рамкової угоди у частині збереження документів протягом п’яти років із дати завершення заходу.
Надане Замовником 27.11.2025 на запит Держаудитслужби пояснення, не спростовує наявність порушення: «Згідно вимог пункту 1 статті 17 Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21 травня 2024 року у м. Києві та 22 травня 2024 року у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX документи будуть зберігатися протягом п'яти років із дати завершення заходу.»
Відповідно до вимог пункту 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10, 13, 80, 86, 88, 89, 91 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного кодексу України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
Крім того, вимогами абзацу другого та четвертого частини першої статті 41 Закону визначено, що невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси; у документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Такі документи можуть містити іншу інформацію.
Під час моніторингу встановлено, що додаток № 4 «Інформація про ціни на матеріальні ресурси» та Додаток № 5 «Інформація про країну походження товару» до Договору не містять відомостей щодо вартості транспортування та заготівельно-складські витрати.
На запит Держаудитслужби від 27.11.2025, Замовник надав пояснення та зазначив: «Абзацами № 2, № 4 частини 1 статті 41 Закону не встановлено вимогу щодо наявності одного документа (Додатку), що містить інформацію про ціни на матеріальні ресурси. У зв'язку з чим Замовником, на виконання вимог абзацу 2 Частини 1 ст. 41 Закону передбачено невід'ємні Додатки до Договору про закупівлю, які містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, в яких відповідно до абзацу 4 Частини 1 ст. 41 Закону, в свою чергу, міститься інформація про найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції.»
Однак надані Замовником пояснення не спростовують порушення абзацу четвертого частини першої статті 41 Закону, згідно з яким підрядник зобов’язаний у складі інформації про ціни на матеріальні ресурси зазначати транспортні та складські витрати.
Отже, Замовником укладено Договір з порушенням норм, встановлених пунктом 17 Особливостей та частиною першою статті 41 Закону.
Період усунення порушень:
10.12.2025 17:45 - 25.12.2025 00:00
Дата публікації висновку:
10.12.2025 17:45
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Щодо виконання зобов'язання зазначених у Висновку UA-2025-10-10-008044-a Державної аудиторської служби України від 10.12.2025 процедури закупівлі робіт по об'єкту: «Капітальний ремонт харчоблоку Полтавського спортивного ліцею Полтавської обласної ради за адресою: м. Полтава, вул. Монастирська, 9а. Коригування» (код ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація) про усунення порушень законодавства в сфері державних закупівель, а саме: усунення порушень, шляхом приведення умов договору про закупівлю у відповідність до вимог статті 17 Рамкової угоди, пункту 17 Особливостей та частини першої статті 41 Закону, недопущення установлених порушень в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень та вжиття заходів.
Відповідно до абз. 2 ч. 8 ст. 8 Закону протягом п'яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю Висновку Замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень)законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причин неможливості усунення виявлених порушень.
Додатковою угодою № 4 від 17.12.2025 внесено зміни та приведено у відповідність умови договору підряду № 03-25/80 від 20.11.2025 згідно вимог статті 17 Рамкової угоди, пункту 17 Особливостей та частини першої статті 41 Закону, в подальшому зобов'язуємося не допускати встановлені у висновку порушення.
Керуючись ч.9 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: У разі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що цей орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель, службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку.
Враховуючи зазначене, та те, що замовником усунуті порушення вказані у висновку моніторингу, уповноважену особу не може бути притягнуто до адміністративної відповідальності а іншого виду відповідальності за порушення законодавства у сфері публічних закупівель крім адміністративної (ст.164-14 КУпАП) законодавством не передбачено.
Дата публікації звіту:
17.12.2025 15:58
Запити/Пояснення
Номер:
dedb43c2bb2944b2a68cda88006e5c65
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
27.11.2025 09:53
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
03.12.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі з капітального ремонту харчоблоку Полтавського спортивного ліцею Полтавської обласної ради за адресою: м. Полтава, вул. Монастирська, 9а. Коригування (код ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2025-10-10-008044-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань:
1. Надати інформацію та відповідні документи (проєктно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року
№ 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
3. Яким чином Замовником дотримано вимог пункту 1 статті 17 Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21 травня 2024 року у м. Києві та 22 травня 2024 року у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX (далі – Рамкова Угода) в частині зберігання документів протягом п’яти років із дати завершення заходу.
4. Надати пояснення, чому додаток № 4 до договору підряду від 20.11.2025 №03-25/80 «Інформація про ціни на матеріальні ресурси» не містить відомостей щодо вартості транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країни походження товару щодо кожної номенклатурної позиції, як передбачено вимогами абзацу четвертого частини першої статті 41 Закону.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
0c924c15fc48424bb86859fcecd4d781
Назва:
Щодо надання відповіді
Дата опублікування:
27.11.2025 17:11
Опис:
1. Приватне підприємство «УКРСЕРВІСПРОЕКТ» було розроблено проектну документацію на будівництво робіт по об'єкту: «Капітальний ремонт харчоблоку Полтавського спортивного ліцею Полтавської обласної ради за адресою: м. Полтава, вул. Монастирська, 9а. Коригування» (код ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація). На основі виготовленого проєкту, який пройшов експертизу і було визначено технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та його очікувану вартість, окрім витрат передбачених Главою 10 та Главою 12 вказаної проєктної документації і наявного у відповідних главах ПДВ.
Розмір бюджетного призначення на закупівлю робіт по об'єкту: «Капітальний ремонт харчоблоку Полтавського спортивного ліцею Полтавської обласної ради за адресою: м. Полтава, вул. Монастирська, 9а. Коригування» (код ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація) визначено Розпорядженням Полтавської облвійськадміністрації від 23.05.2025 № 511 «Про внесення змін до показників обласного бюджету Полтавської області на 2025 рік», Розпорядженням Полтавської облвійськадміністрації від 05.09.2025 № 759 «Про внесення змін до показників обласного бюджету Полтавської області на 2025 рік», Розпорядженням Полтавської облвійськадміністрації від 30.09.2025 № 788 «Про внесення змін до показників обласного бюджету Полтавської області на 2025 рік». Розпорядженням «Кабінету Міністрів України від 02.07.2025 №644-р Деякі питання розподілу обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на придбання обладнання, створення та модернізацію (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів освіти, зокрема військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеїв, ліцеїв із посиленою військово-фізичною підготовкою, у 2025 році».
2. Надаємо посилання на сторінку вебсайту: https://poda.gov.ua/documents/239158, на якому відповідно до абзацу третього пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів», Замовником розміщено обґрунтування технічних, якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення закупівлі.
3. Згідно вимог пункту 1 статті 17 Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21 травня 2024 року у м. Києві та 22 травня 2024 року у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX документи будуть зберігатися протягом п'яти років із дати завершення заходу.
4. Невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси.
У документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Такі документи можуть містити іншу інформацію.
Вартість транспортних та заготівельно-складських витрат вказана у додатках до Договору підряду № 03-25/80 від 20.11.2025 відповідно до ч. 1 ст. 41 Закону України „Про публічні закупівліˮ та вираховується шляхом віднімання від вартості матеріальних ресурсів вказаних в Додатку № 1 до Договору підряду № 03-25/80 від 20.11.2025 „Договірна цінаˮ - 12 898 344,51 грн. від загальної вартості відпускних цін на матеріальні ресурси вказаних у Додатку № 4 до Договору підряду № 03-25/80 від 20.11.2025 „Інформація про ціни на матеріальні ресурсиˮ - 12 487 671,52 грн. та становить 410 672,99 грн.
Країна походження товару вказана в Додатку № 5 до Договору підряду № 03-25/80 від 20.11.2025.
Абзацами № 2, № 4 частини 1 статті 41 Закону не встановлено вимогу щодо наявності одного документа (Додатку), що містить інформацію про ціни на матеріальні ресурси. У зв'язку з чим Замовником, на виконання вимог абзацу 2 Частини 1 ст. 41 Закону передбачено невід'ємні Додатки до Договору про закупівлю, які містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, в яких відповідно до абзацу 4 Частини 1 ст. 41 Закону, в свою чергу, міститься інформація про найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції.
Додаток:
1. Скан-копія Експертного звіту № 250718-02/А від 24.07.2025р.;
2. Скан-копія Завдання на проектування;
3. Розрахунок очікуваної вартості;
4. Відомість обсягів робіт;
5. Відомість ресурсів;
6. Специфікація обладнання;
7. Розпорядженя Полтавської облвійськадміністрації від 23.05.2025 № 511 «Про внесення змін до показників обласного бюджету Полтавської області на 2025 рік»,
Розпорядження Полтавської облвійськадміністрації від 05.09.2025 № 759 «Про внесення змін до показників обласного бюджету Полтавської області на 2025 рік», Розпорядженням Полтавської облвійськадміністрації від 30.09.2025 № 788 «Про внесення змін до показників обласного бюджету Полтавської області на 2025 рік». Розпорядженням «Кабінету Міністрів України від 02.07.2025 №644-р Деякі питання розподілу обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на придбання обладнання, створення та модернізацію (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів освіти, зокрема військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеїв, ліцеїв із посиленою військово-фізичною підготовкою, у 2025 роціту).