-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Системний блок до комп'ютера (код ДК 021:2015 - 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина)
Завершена
192 000.00
UAH з ПДВ
Номер:
d7efd8b1eb35496199e2219dabf3e52d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-11-03-000042
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.11.2025 00:00
Період моніторингу:
03.11.2025 12:46 - 25.11.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Управління Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області
Н А К А З
03.11.2025
№ 97-з
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), та на виконання доручення Державної аудиторської служби України від 30.10.2025 № 003100-18/13460-2025,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Алла БЕХ
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 03.11.2025 № 97-з
Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель.
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
3. UA-2025-10-09-010766-a. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ПБГ19» встановлено порушення вимог пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» № 2939-XII від 26.01.1993, статтею 8 Закону, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом притягнення до дисциплінарної або матеріальної відповідальності осіб, якими допущено порушення норм пункту 43 Особливостей, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 12 листопада 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (далі - Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі) (далі – Особливості), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерної пропозиції, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Овруцької міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 09.10.2025 № 143, тендерна пропозиція учасника-переможця товариства з обмеженою відповідальністю «ПБГ19» (далі - ТОВ «ПБГ19»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 23.10.2025 № 149, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 23.10.2025, договір про закупівлю від 30.10.2025 № 181, інформація з власного веб-сайту за посиланням: https://ovrucka-gromada.gov.ua/news/1762249523/, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 05.11.2025.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника-переможця торгів ТОВ «ПБГ19» встановлено наступне.
Частиною шостою Додатку № 2 до тендерної документації встановлено вимогу, що учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати наступні документи, а саме:
- гарантійний лист-підтвердження щодо того, що уся інформація, яка викладена у тендерній документації Замовника є зрозумілою та не вимагає додаткових роз’яснень;
- лист на фірмовому бланку учасника, за власноручним підписом його керівника чи уповноваженої особи учасника, завірений печаткою (у разі її наявності), у якому учасник гарантує, що відповідає за зміст поданої ним пропозиції, за достовірність інформації, зазначеної у поданій ним пропозиції, та зазначає, що під час проведення закупівлі дотримується норм чинного законодавства України про публічні закупівлі.
Однак, моніторингом встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасника-переможця ТОВ «ПБГ19» відсутні вище вказані листи, чим не дотримано вимоги частини шостої Додатку № 2 до тендерної документації.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 43 Особливостей визначено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Однак, Замовник в порушення вимог пункту 43 Особливостей, не виявив та не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення вищезазначених невідповідностей, чим не надав можливість учаснику ТОВ «ПБГ19» усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі своєї тендерної пропозиції.
На запит посадової особи органу державного фінансового контролю, Замовником 05.11.2025 пояснено «…під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ПБГ» у процедурі закупівлі Системний блок до комп'ютера (код ДК 021:2015 - 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина) уповноваженою особою не було виявлено відсутність гарантійного листа, передбаченого частиною 6 Додатку 2 до тендерної документації...».
Період усунення порушень:
12.11.2025 17:49 - 27.11.2025 00:00
Дата публікації висновку:
12.11.2025 17:49
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Я, Дембіцька Ганна Андріївна, уповноважена особа Овруцької міської ради, надаю пояснення щодо результатів моніторингу закупівлі (ідентифікатор закупівлі UA-2025-10-09-010766-a), Системний блок до комп'ютера (код ДК 021:2015 - 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина), проведеного Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області.
За результатами моніторингу встановлено порушення вимог пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель, а саме — не направлено учаснику повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у складі тендерної пропозиції.
Причиною даної ситуації стало технічне непорозуміння під час аналізу тендерної пропозиції учасника-переможця. У складі документів учасника виявлено лист, який містив основну частину інформації, передбачену Додатком 2 до тендерної документації, у зв’язку з чим було помилково визнано, що всі вимоги виконані.
Порушення не мало на меті завдати збитків чи переваг окремому учаснику, і після отримання висновку моніторингу вжито заходів для недопущення подібних ситуацій у подальшому — проведено додаткове навчання та уточнення внутрішніх процедур перевірки тендерних пропозицій.
Замовником розглянуто висновок Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 12.11.2025 за результатами моніторингу закупівлі UA-2025-10-09-010766-a Системний блок до комп'ютера (код ДК 021:2015 - 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина). На виконання вимог висновку видано Розпорядження №239 від «14» листопада 2025 року, яким визначено заходи щодо усунення порушення, встановленого під час моніторингу.
Дата публікації звіту:
14.11.2025 10:54
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом притягнення до дисциплінарної відповідальності
Дата публікації:
14.11.2025 12:33
Запити/Пояснення
Номер:
81ce6df387234f25a10ddc40e3c6cbcb
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
04.11.2025 09:31
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.11.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету: «Системний блок до комп'ютера» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-10-09-010766-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» №2939-XII від 26.01.1993, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII 25.12.2015 (далі – Закон), пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), постала потреба в отриманні пояснень та документів до наступних питань.
1. Надати інформацію та відповідні документи на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Крім того, згідно із частиною 10 статті 11 Закону рішення уповноваженої особи (тендерного комітету) оформлюється протоколом.
Враховуючи вищевикладене, надайте інформацію чи були встановлені факти формальних (несуттєвих) помилок при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «ПБГ19» на відповідність тендерній документації Овруцької міської ради (далі – Замовник) з наданням документального підтвердження (протоколу, рішення).
3. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
4. Частиною 6 Додатку 2 до тендерної документації встановлено вимогу, що учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати гарантійний лист-підтвердження щодо того, що уся інформація, яка викладена у тендерній документації Замовника є зрозумілою та не вимагає додаткових роз’яснень та лист на фірмовому бланку учасника, за власноручним підписом його керівника чи уповноваженої особи учасника, завірений печаткою (у разі її наявності), у якому учасник гарантує, що відповідає за зміст поданої ним пропозиції, за достовірність інформації, зазначеної у поданій ним пропозиції, та зазначає, що під час проведення закупівлі дотримується норм чинного законодавства України про публічні закупівлі.
Однак, аналізом встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ПБГ19» відсутні вище вказані листи, чим не дотримано вимоги частини 6 Додатку 2 до тендерної документації.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
В свою чергу, не дотримання учасником ТОВ «ПБГ19» вимог частини 6 Додатку 2 до тендерної документації є невідповідністю, яка підлягала усуненню у відповідності до пункту 43 Особливостей.
Враховуючи вищевикладене, чому на порушення пункту 43 Особливостей не розміщено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури ТОВ «ПБГ19» у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років
Номер:
b8ec3b8eb43f4e2aa40f53f09cfeb7f0
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
05.11.2025 11:25
Опис:
На виконання вимог запиту від 04.11.2025 року, замовник надає таку інформацію:
1.Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі:
Технічні та якісні характеристики визначені з урахуванням потреб замовника для забезпечення роботи віддалених робочих місць адміністраторів відділу ЦНАП, а саме надання послуг з реєстрації/ зняття з реєстрації місця проживання, видачу витягів про реєстрацію місця проживання та роботи в реєстрі територіальної громади , у зв’язку з необхідністю оновлення версії програми «КЛІЄНТ «Шифр-VPN» . Основні технічні параметри системного блока:- Процесор: Intel Core i5-10400, 2.9-4.3 GHz, Оперативна пам’ять: 16 GB, Накопичувач SSD: 480–512 GB, Материнська плата: типу GIGABYTE H510M S2H V3 або еквівалент із підтримкою зазначеного процесора, Блок живлення: 500 W. Під час визначення характеристик враховано необхідність забезпечення достатньої продуктивності, надійності та можливості подальшої модернізації обладнання. Технічні вимоги не містять посилань на конкретну торгову марку чи виробника, що забезпечує відкриту конкуренцію серед учасників. Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі: Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі обумовлено аналізом розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі на підставі пункту 1 розділу ІІІ Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, що затверджено наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 року № 275, а саме методом порівняння ринкових цін. Метод порівняння ринкових цін - це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни . Очікувана вартість визначена на підставі моніторингу середніх ринкових цін станом на жовтень 2025 року, з урахуванням:
- аналізу відкритих пропозицій постачальників комп’ютерної техніки на онлайн-майданчиках (Rozetka.ua, Hotline.ua, Prom.ua тощо);
- інформації про аналогічні закупівлі в електронній системі Prozorro;
- середньої ринкової ціни за одиницю товару на рівні від 15 500 до 17 500 грн з ПДВ.
Таким чином, очікувана вартість закупівлі сформована в межах середньоринкових показників і є економічно обґрунтованою.
2. Опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, зазначені замовником у тендерній документації Розділ ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, пункт 1 Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції, Протокол щодо формальних (несуттєвих) помилок не оформлювався, оскільки зазначені неточності не впливають на результати розгляду тендерної пропозиції.
3. На власному сайті Овруцької міської ради 09.10.2025 року було опубліковано обгрунтування про проведення закупівлі відкриті торги з особливостями на закупівлю Системний блок до комп'ютера (код ДК 021:2015 - 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина), посилання https://ovrucka-gromada.gov.ua/news/1762249523/.
4. під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ПБГ» у процедурі закупівлі Системний блок до комп'ютера (код ДК 021:2015 - 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина) уповноваженою особою не було виявлено відсутність гарантійного листа, передбаченого частиною 6 Додатку 2 до тендерної документації, водночас учасником була надана довідка про згоду з умовами проєкту договору , з істотними умовами договору, та згода з документацією про закупівлю. Невідповідність зазначеній вимозі виявлено вже після укладення договору про закупівлю. Водночас зазначаємо, що відсутність гарантійного листа не вплинула на зміст та суттєві умови тендерної пропозиції учасника, а також не вплинула на результати оцінки та визначення переможця. Учасник надав усі інші документи, передбачені тендерною документацією, пропозиція відповідала технічним, кваліфікаційним та іншим вимогам. З метою недопущення подібних випадків у подальшому замовником буде: посилено контроль за перевіркою повноти документів тендерних пропозицій; та запроваджено внутрішню перевірку перед прийняттям рішення про визначення переможця.
Замовником у межах проведення процедури закупівлі дотримано вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель в умовах воєнного стану».
З метою належного оформлення рішень уповноваженою особою були складені та затверджені такі протоколи:
Протокол про внесення змін до річного плану закупівель;
Протокол про затвердження тендерної документації;
Протокол про визначення переможця процедури закупівлі.
Всі документи оформлено належним чином та оприлюднено в електронній системі закупівель відповідно до вимог законодавства.
Це підтверджує, що замовник діяв у межах своїх повноважень, відповідно до норм чинного законодавства, дотримуючись принципів публічних закупівель — добросовісної конкуренції, відкритості та прозорості на всіх етапах процедури. Просимо врахувати наведене пояснення під час подальшого розгляду матеріалів.