-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Тотальний ендопротез колінного суглоба
Завершена
3 480 000.00
UAH з ПДВ
Номер:
0ac5665b33a34bf7a6f82cbb75cbe890
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-10-24-000013
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
24.10.2025 00:00
Період моніторингу:
24.10.2025 15:12 - 14.11.2025 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
24.10.2025 № 69-з
Ужгород
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 114,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Сергій КРАСИЛЕНКО
Додаток
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області
від 24.10.2025 № 69-з
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1 UA-2025-10-08-011089-a 08.10.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII та Особливостей встановлено порушення вимог пункту 8 частини другої та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону №922-VIII та пунктів 3, 19 та 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції ФОП «Обаранець Ірина Ігорівна» на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства встановлено порушення вимог пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, надання документів переможцем з урахуванням Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та вимогам законодавства, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону № 922-VIII, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме: привести умови договору від у відповідність до вимог чинного законодавства (пунктів 17 та 19 Особливостей) шляхом укладення та оприлюднення додаткової угоди, а також заходи, направлені на недопущення у подальшому виявлених порушень та дотримання вимог пункту 8 частини другої та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону №922-VIII та пунктів 3, 19, 28 та 43 Особливостей (зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, проведення навчань та роз’яснювальної роботи, тощо), та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 31 жовтня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції від 04.10.2025, що діяла станом на період проведення процедури закупівлі, далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, надання документів переможцем з урахуванням Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та вимогам законодавства, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального некомерційного підприємства «Ужгородська міська багатопрофільна клінічна лікарня» Ужгородської міської ради (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 08 жовтня 2025 року № 85; тендерну пропозицію фізичної особи підприємця «Обаранець Ірина Ігорівна» (далі – ФОП «Обаранець Ірина Ігорівна»); протокольне рішення уповноваженої особи про визначення переможця та про намір укласти договір з ФОП «Обаранець Ірина Ігорівна» від 16.10.2025 № 88; повідомлення про намір укласти договір від 16.10.2025; договір про закупівлю від 23.10.2025 № 270; пояснення Замовника, надане через електронну систему закупівель на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 27 жовтня 2025 року.
Згідно з пунктом 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII та Особливостей встановлено наступне.
За нормами пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону № 922-VIII з урахуванням цих особливостей.
Зокрема, відповідно до пункту 8 частини другої статті 22 Закону № 922-VIII тендерна документація повинна містити проєкт договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов, а відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Одночасно, у пункті 19 Особливостей визначено виключний перелік випадків, за яких істотні умови договору про закупівлю можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі.
Під час моніторингу встановлено, що у підпунктах 2 та 5 пункту 10.1.1 Додатку 3 проєкту договору про закупівлю (файл: «Додаток 3 Проект договору.docx»), визначено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: «2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення, …..5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг)…».
Водночас, у підпунктах 2 та 5 пункту 19 Особливостей (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції від 04.10.2025 року) визначено, наступні підстави зміни істотних умов договору про закупівлю: 2) узгодженого сторонами збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку, що відбулося з дня укладення договору про закупівлю (у разі збільшення ціни за одиницю товару за цим підпунктом вперше) або з дня останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни (у разі збільшення ціни за одиницю товару за цим підпунктом вдруге і далі), за умови документального підтвердження такого коливання. Такі зміни до договору про закупівлю можуть бути внесені не раніше 90 днів з дня підписання договору про закупівлю або внесення до нього змін щодо збільшення ціни за одиницю товару за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Обмеження стосовно строків внесення змін до договору про закупівлю щодо збільшення ціни за одиницю товару не застосовується у разі зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії. Обмеження щодо збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків застосовується щодо кожного окремого випадку збільшення ціни за одиницю товару (без обмеження кількості змін). Змінена ціна за одиницю товару не повинна перевищувати 50 відсотків ціни за одиницю товару, що передбачена в початковому договорі про закупівлю;… 5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку.
Таким чином, у підпунктах 2 та 5 пункту 10.1.1 Додатку 3 проєкту договору про закупівлю (файл: «Додаток 3 Проект договору.docx») зазначені випадки для внесення змін до істотних умов договору, які не відповідають чинним на момент проведення закупівлі нормам пункту 19 Особливостей (застосована редакція, чинна до 04.09.2025).
З огляду на зазначене, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, 27.10.2025 через електронну систему закупівель Замовнику звернулось до Замовника із запитом про надання інформації/пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Замовником, у наданому 30.10.2025 поясненні, зазначено зокрема наступне: «…повідомляємо про те, що замовником було укладено договір за результатами закупівлі - із врахуванням оновлених вимог законодавства, визначених пп.2 п.19 Особливостей та приведено у відповідність положення зазначені в договорі за результатами закупівлі до чинної редакції пп.2 п.19 Особливостей…», що в свою чергу, не спростовує виявлені порушення та підтверджує невідповідність зазначеного проєкту договору вимогам чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
Враховуючи викладене, Замовником при складанні тендерної документації, а саме проекту договору, який є невід’ємною частиною тендерної документації, порушено вимоги пункту 8 частини другої та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII та, відповідно, пунктів 3, 19 та 28 Особливостей.
В ході аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП «Обаранець Ірина Ігорівна» на відповідність умовам тендерної документації і вимогам законодавства та визначення його переможцем процедури закупівлі встановлено наступне.
Замовником у підпункті 5 пункті 9 Додатку 1 «Перелік документів та/або інформація, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної документації» тендерної документації вимагається надання: «Скановану копію свідоцтва платника єдиного податку або витяг з Реєстру платників єдиного податку, виданих за підписом і з печаткою компетентного органу (для учасників – платників єдиного податку)».
Проте, в ході проведення моніторингу встановлено, що всупереч вищезазначеній вимозі Замовника у складі тендерної пропозиції учасника ФОП «Обаранець Ірина Ігорівна» подано ВИТЯГ з реєстру платників єдиного податку № 9524 від 30.05.2023, виданий без підпису та без печатки компетентного органу, що не відповідає вимогам встановлених Замовником в підпункті 5 пункту 9 Додатку 1 тендерної документації.
З огляду на вищезазначене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області 27.10.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень з приводу прийнятого рішення про відповідність учасника ФОП «Обаранець Ірина Ігорівна» вимогам, встановлених Замовником в тендерній документації.
Однак, надані Замовником пояснення не обґрунтовують прийняте рішення про відповідність тендерної пропозиції учасника ФОП «Обаранець Ірина Ігорівна» вимогам Додатку 1 тендерної документації.
Водночас, виявлена під час моніторингу процедури закупівлі невідповідність у поданих учасником ФОП «Обаранець Ірина Ігорівна» документах підлягала виправленню відповідно до пункту 43 Особливостей, який є імперативною нормою та визначає обов’язок розміщення Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, виявлених в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією.
Проте, Замовником під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ ФОП «Обаранець Ірина Ігорівна» не застосовано механізм виправлення невідповідностей в інформації та/або документах тендерної пропозиції учасника ФОП «Обаранець Ірина Ігорівна», чим не надано можливості вказаному учаснику виправити такі невідповідності та, як наслідок, порушено вимоги пункту 43 Особливостей.
Період усунення порушень:
31.10.2025 11:56 - 15.11.2025 00:00
Дата публікації висновку:
31.10.2025 11:56
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З метою інформування щодо усунення порушень виявлених під час проведення моніторингу закупівлі (ID моніторингу UA-M-2025-10-24-000013), проведеного Управлінням Західного офісу Держаудитслужби у Закарпатській області, та здійснення відповідних заходів щодо їх усунення у встановленому законодавством порядку, повідомляємо наступне:
- умови договору було приведено у відповідність до вимог чинного законодавства (пунктів 17 та 19 Особливостей), шляхом укладення та оприлюднення додаткової угоди № 1 від 05.11.2025р. до договору № 270 від 23.10.2025р. Також проведено роз’яснювальну роботу з уповноваженою особою та попереджено її про недопустимість здійснення порушень в частині вимог законодавства при проведення закупівель.
- було здійснено заходи, направлені на недопущення у подальшому виявлених порушень та дотримання вимог пункту 8 частини другої та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону №922-VIII та пунктів 3, 19, 28 та 43 Особливостей, зокрема: 1) проведено роз’яснювальну роботу з уповноваженою особою, 2) відповідно до наказу установи № 238-В від 05.11.2025 року відповідальну особу відряджено на додаткове навчання уповноважених осіб згідно з постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 про Особливості здійснення закупівель в умовах воєнного стану (зі змінами, які набрали чинності 04.10.2025 р.) відповідно до договору про надання послуг № 283 від 05.11.2025 року).
Додатки: сканована копія додаткової угоди № 1 від 05.11.2025р. до договору № 270 від 23.10.2025р., повідомлення про внесення змін до договору № 270 від 23.10.2025р., сканована копія договору про надання послуг з навчання № 283 від 05.11.2025 р.; звіт про договір про закупівлю укладений без використання електронної системи закупівель.
Дата публікації звіту:
06.11.2025 16:29
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто відповідно до наданих зобов'язань
Дата публікації:
10.11.2025 16:52
Запити/Пояснення
Номер:
9b0c960e5f84473aba113910682a65af
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
27.10.2025 16:47
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
31.10.2025 00:00
Опис:
Запит замовнику на пояснення
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу процедури закупівлі «Тотальний ендопротез колінного суглоба» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-10-08-011089-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 114, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питань:
1) Поясніть, яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість?
2) Надати інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення, надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
3) Під час моніторингу встановлено, що у підпункті 2 пункту 10.1.1 Додатку 3 проєкту договору про закупівлю (файл: «Додаток 3 Проект договору.docx»), визначено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: «погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення».
Водночас, у підпункті 2 пункту 19 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції від 04.10.2025, що діяла станом на період проведення процедури закупівлі, далі – Особливості) визначено, наступну підставу зміни істотних умов договору про закупівлю: узгодженого сторонами збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку, що відбулося з дня укладення договору про закупівлю (у разі збільшення ціни за одиницю товару за цим підпунктом вперше) або з дня останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни (у разі збільшення ціни за одиницю товару за цим підпунктом вдруге і далі), за умови документального підтвердження такого коливання.
Однак, у завантаженому в електронну систему закупівель проєкті договору про закупівлю (Додаток 3 тендерної документації) не враховано норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема, вимог пункту 19 Особливостей у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції від 04.10.2025 року.
Враховуючи вищенаведене, просимо надати обґрунтовані пояснення щодо причини не врахування норм чинного законодавства у сфері публічних закупівель, а саме вимог пункту 19 Особливостей у чинній редакції від 04.10.2025 року?
4) Поясніть, яким чином уповноваженою особою Замовника - комунального некомерційного підприємства "Ужгородська міська багатопрофільна клінічна лікарня" Ужгородської міської ради здійснювався розгляд тендерної пропозиції учасника ФОП «Обаранець Ірина Ігорівна» та визначено його переможцем процедури закупівлі, тоді як:
Замовником у підпункті 5 пункті 9 Додатку 1 «Перелік документів та/або інформація, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної документації» тендерної документації вимагається надання: «Скановану копію свідоцтва платника єдиного податку або витяг з Реєстру платників єдиного податку, виданих за підписом і з печаткою компетентного органу (для учасників – платників єдиного податку)», проте у складі тендерної пропозиції учасника ФОП «Обаранець Ірина Ігорівна» подано ВИТЯГ з реєстру платників єдиного податку № 9524 від 30.05.2023, який всупереч вищезазначеній вимозі Замовника виданий без підпису та без печатки компетентного органу.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та / або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначене запитання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
356012a1dbd94bc69308c7aa0485ed68
Назва:
Пояснення Замовника щодо проведення моніторингу закупівлі «Тотальний ендопротез колінного суглоба» (ідентифікатор закупівлі UA-2025-10-08-011089-a)
Дата опублікування:
30.10.2025 16:29
Опис:
Пояснення Замовника щодо проведення моніторингу закупівлі «Тотальний ендопротез колінного суглоба» (ідентифікатор закупівлі UA-2025-10-08-011089-a)
На виконання запиту Управління Західного офісу Держаудитслужби у Закарпатській області, наданого в межах проведення моніторингу закупівлі «Тотальний ендопротез колінного суглоба» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-10-08-011089-a), повідомляємо наступне.
1) Поясніть, яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість?
Визначення очікуваної вартості та розмір витрат замовником було здійснено методом порівняння ринкових цін відповідно до примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275. Метод порівняння ринкових цін базується на зборі і аналізі цінової інформації з реального ринку товару та аналізі угод купівлі-продажу відповідного товару, як власних так і інших суб’єктів господарювання. Під час проведення ринкових консультацій замовники можуть направляти учасникам ринку повідомлення (анкети, запити, запрошення до обговорення тощо) з описом необхідних та бажаних вимог до предмета закупівлі, в яких, крім іншого, слід зазначати, що надсилання таких повідомлень (анкет, запитів, запрошень) не тягне за собою виникнення зобов'язань з боку замовника щодо надання переваг учасникам ринку, що брали участь в ринкових консультаціях. Зацікавлені учасники ринку надсилають свої пропозиції із зазначенням можливих варіантів, замовники опрацьовують та аналізують отримані пропозиції. За потреби замовники можуть організовувати зустрічі з зацікавленими постачальниками/підрядниками для консультацій та обговорення. Отримана замовниками під час ринкових консультацій інформація дозволяє визначити оптимальні вимоги до предмета закупівлі з урахуванням актуальних пропозицій ринку та визначити обґрунтовану очікувану вартість. Одним із методів визначення очікуваної вартості предмета закупівлі є направлення не менше 3-х письмових запитів цінових пропозицій (електронною поштою) виробникам, офіційним представникам та дилерам, постачальникам конкретного товару, надавачам послуг. Замовником здійснено аналіз ринку шляхом направлення не менше 3-х письмових запитів цінових пропозицій та отримано цінові пропозиції від 3 суб’єктів господарювання: ФОП Рой Соломії Василівни, ФОП Мазур Наталії Петрівни, СПД ФОП Марченко Оксани Володимирівни.
Надаємо в складі відповіді.
Щодо технічних та якісних характеристик предмета закупівлі хочемо зазначити, що до формування опису предмета закупівлі та їх технічних характеристик було залучено ініціатора закупівлі, а саме лікаря-ортопеда-травматолога, який безпосередньо виконує оперативні втручання із застосуванням тотальних ендопротезів колінного суглобу з покращеними технічними характеристиками та відповідає за подальше використання товарів, що будуть закуплені та використані під час проведення оперативного втручання.
2) Надати інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення, надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
Відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами): Головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Однак, Комунальне некомерційне підприємство "Ужгородська міська багатопрофільна клінічна лікарня" Ужгородської міської ради здійснює дану закупівлю за рахунок власного бюджету (кошти від господарської діяльності підприємства) - надання платної послуги з тотального ендопротезування колінного суглоба ендопротезом з покращеними технічними характеристиками. Також згідно з реєстром розпорядників та одержувачів бюджетних коштів (https://www.treasury.gov.ua/unifie-register-search) Комунальне некомерційне підприємство "Ужгородська міська багатопрофільна клінічна лікарня" Ужгородської міської ради не є розпорядником державних коштів. Відтак положення, що передбачене п. 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), не поширюється на Комунальне некомерційне підприємство "Ужгородська міська багатопрофільна клінічна лікарня" Ужгородської міської ради.
Проте, незважаючи на це, штатними працівниками закладу проводиться регулярне оновлення сторінки «Публічні закупівлі» на офіційному сайті лікарні за посиланням https://umbkl.com
3)Щодо причини не врахування норм чинного законодавства у сфері публічних закупівель, а саме вимог пункту 19 Особливостей у чинній редакції від 04.10.2025 року?
Замовник не мав на меті уникнути застосування вимог постанови. Невключення положень пункту 19 є технічною недоречністю, що виникла в умовах підвищеного навантаження на уповноважених осіб лікарні під час перехідного періоду між набранням чинності нової редакції Особливостей та затвердженням оновлених шаблонів договорів. Заклад є кластерною лікарнею інтенсивного лікування, яка надає цілодобову ургентну медичну допомогу населенню та здійснює етапне лікування поранених військовослужбовців Збройних Сил України. Усі закупівлі для забезпечення потреб 29-ти стаціонарних відділень чотирьох Відокремлених підрозділів кластерного закладу (медикаментів, виробів медичного призначення, медичного обладнання, палива та інших необхідних матеріалів, робіт та послуг) здійснюються виключно через двох уповноважених осіб відділу публічних закупівель, на яких покладено значний обсяг організаційних, документальних і технічних функцій, що виконуються у стислих термінах. У зазначений період уповноважені особи працювали в умовах значного навантаження та необхідності безперервного забезпечення лікарні всім необхідним для надання медичної допомоги, що й спричинило технічну помилку під час підготовки тексту договору — без наміру порушення вимог законодавства.
Крім того, повідомляємо про те, що замовником було укладено договір за результатами закупівлі - із врахуванням оновлених вимог законодавства, визначених пп.2 п.19 Особливостей та приведено у відповідність положення зазначені в договорі за результатами закупівлі до чинної редакції пп.2 п.19 Особливостей.
4)Щодо того, що учасником ФОП «Обаранець Ірина Ігорівна» подано ВИТЯГ з реєстру платників єдиного податку № 9524 від 30.05.2023, який виданий без підпису та без печатки компетентного органу.
Учасником ФОП «Обаранець Ірина Ігорівна» подано ВИТЯГ з реєстру платників єдиного податку № 9524 від 30.05.2023. Дана вимога в тендерній документації існує для підтвердження статусу учасника, як платника єдиного податку. Витяг з реєстру платників єдиного податку підтверджує факт перебування суб'єкта господарювання на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності та обрані ним види господарської діяльності
ФОП-платник єдиного податку може отримати витяг з реєстру платників єдиного податку просто безпосередньо в контролюючому органі або в електронному вигляді. При цьому електронний витяг вважається оригіналом.
Відповідно до п. 299.9 Податкового кодексу України: «За бажанням зареєстрований платник єдиного податку може безоплатно та безумовно у контролюючому органі за місцем податкової адреси отримати (у тому числі в електронному вигляді) витяг з реєстру платників єдиного податку.». Отож, фізична особа – підприємець, зареєстрована платником єдиного податку, має можливість подати запит про отримання витягу з реєстру платників єдиного податку до контролюючого органу за місцем податкової адреси в один із таких способів: поштою; безпосередньо до контролюючого органу; засобами інформаційно-комунікаційної системи «Електронний кабінет», вхід до якої здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua.
Форми запиту та витягу затверджені наказом Мінфіну від 16.07.2019 №308 «Про затвердження форм заяви про застосування спрощеної системи оподаткування, розрахунку доходу за попередній календарний рік, запиту про отримання витягу з реєстру платників єдиного податку та витягу з реєстру платників єдиного податку». Саме у запиті потрібно проставити відмітку у полі «Спосіб отримання витягу», а саме, безпосередньо в контролюючому органі або в електронному вигляді.
ФОП "Обаранець Ірина Ігорівна" в складі Тендерної пропозиції подано ВИТЯГ з реєстру платників єдиного податку № 9524 від 30.05.2023 р. в електронному вигляді який сформовано засобами інформаційно-комунікаційної системи «Електронний кабінет», вхід до якої здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua Даний Витяг є оригіналом та відповідає всім положенням наказу Мінфіну від 16.07.2019 №308. Також повідомляємо, що при формуванні витягу з реєстру платників єдиного податку засобами інформаційно-комунікаційної системи «Електронний кабінет» документ не містить підпису та печатки компетентного органу. Також, повідомляємо про те, що перевірити статус платника податків можливо у чатботі Опендатабот. Для проведення перевірки щодо ФОП необхідно направити чатботу запит в якому вказати його ІПН. У відповідь чатбот надає загальну інформацію про підприємця, а також інформацію про його систему оподаткування. Таким чином було перевірено справжність Витягу, наданого учасником. Дана інформація є відкритою та вільною для перегляду всіма учасниками ринку.
Звертаємо вашу увагу на те, що положення підпункту 5 пункту 9 Додатку 1 не містить вимог чи обмежень щодо того, яким способом повинен бути отриманий витяг з реєстру платників єдиного податку. Відтак, зважаючи на те, що наданий учасником витяг з реєстру платників єдиного податку відповідає положенням п. 299.9 Податкового кодексу України, Наказу Мінфіну від 16.07.2019 №308, пропозиція Учасника відповідала вимогам чинного законодавства та вимогам Тендерної документації в цій частині.