• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Закупівля природного газу

Завершена

2 515 317.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 576.59 UAH
Номер: 2ed9944255c642868a086027e0095572
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-11-23-000001
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 23.11.2021 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 41168685
Період моніторингу: 23.11.2021 14:01 - 15.12.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ Херсон 23.11.2021 №750 Про початок моніторингу процедури закупівлі Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедури закупівлі ID: UA-2018-11-01-000520-c. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначеної у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Підстава: доповідна записка заступника начальника управління – начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області Владислава ЩЕРБЕНКА від 23.11.2021. Начальник управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області Дмитро КРУКОВСЬКИЙ
Адреса: Ukraine, Херсон
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 55) 222-60-07, kherson.zakupivli@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
  • Порушення строків оприлюднення тендерної документації
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатом моніторингу розгляду тендерних пропозицій та їх оцінки встановлено порушення вимог пункту 4 частини першої статті 30 Закону. За результатами моніторингу питання наявності підстав для внесення змін до договору та їх оприлюднення встановлено порушення пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації щодо закупівлі встановлено порушення вимог абзацу десятого частини першої статті 10 Закону . За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації у випадках, передбачених Законом – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, вжити заходів передбачених частиною першою статті 216 Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 10 грудня 2021 року. Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації щодо закупівлі; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) (в редакції від 27.01.2018); розгляду тендерних пропозицій та їх оцінки; своєчасності укладання договору та його оприлюднення; питання наявності підстав для внесення змін до договору та їх оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2019 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Комунального закладу Херсонської обласної ради "Голопристанський геріатричний пансіонат" (далі - Замовник), затверджену рішенням тендерного комітету - протокол від 31.10.2018 № 134 (головою тендерного комітету А.С. Кравченко); тендерну пропозицію переможця ТОВ «Кастум»; протокол про розкриття тендерних пропозицій від 19.11.2018; повідомлення про намір укласти договір під час застосування відкритих торгів від 22.11.2018; договір про закупівлю з ТОВ «Кастум» від 04.12.2018 №207 (далі – Договір); додаткові угоди від 03.01.2019 №1, від 15.01.2019 №2, від 28.10.2019 №3, від 27.12.2019 №4, від 15.01.2020 №5 (далі – додаткова угода); відповіді Замовника від 25.11.2021 та 03.12.2021 на запит Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області від 23.11.2021 та 30.11.2021. За результатом проведеного моніторингу встановлено, що пропозиція учасника ТОВ «Кастум», Замовником визнана як така, що відповідає вимогам тендерної документації, визнана переможцем торгів та з учасником ТОВ «Кастум» укладено договір. Разом з цим, моніторингом встановлено, що Додатком №3 до тендерної документації встановлена вимога, щодо надання учасниками у складі пропозиції лист - згоду на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних за формою згідно з Додатком № 8 до тендерної документації. Проте, ТОВ «Кастум» у складі тендерної пропозиції наданий лист - згода від 31.10.2018 №31/10/18-13 не відповідає встановленій формі та змісту Додатку №8 до тендерної документації, а саме відсутня інформація щодо року народження особи яка надає таку згоду, назви підприємства яке отримує дозвіл на обробку інформації та строку (термін) на який надається згода, чим не дотримано вимоги Додатку №3 до тендерної документації. Надана Замовником відповідь від 03.12.2021 документально не підтверджує відсутність обов’язку учасників про надання вищевказаної інформації та суперечить вимогам Додатку №3 до тендерної документації. Не відхиливши пропозицію ТОВ «Кастум» у зв’язку з її невідповідністю вимогам Додатку №3 до тендерної документації Замовником порушено вимоги пункту 4 частини першої статті 30 Закону. Також, моніторингом встановлено, що в ході виконання зобов’язань за договором про закупівлю від 04.12.2018 №207, Замовником укладено додаткові угоди від 04.01.2019 №1 та 15.01.2019 №2 (далі Додаткові угоди №1 та №2) щодо збільшення ціни за одиницю товару. Так, Додатковою угодою №1 ціна за 1000 м3 газового палива збільшена на 10%, а саме, збільшено з 10170,0 грн до 11187,0 грн. Додатковою угодою №2 ціна за 1000 м3 газового палива збільшена на 10%, а саме, збільшено з 11187,0 грн до 12305,7 грн. Загальне збільшення ціни за 1000 м3 газового палива Додатковими угодами №1 та №2 склало 21%, а саме збільшено ціна з 10170,0 грн до 12305,7 грн за 1000 м3. При цьому, відповідно до пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону обмеження 10% застосовується як максимальний ліміт щодо зміни ціни, яка визначена в договорі, незалежно від того, як часто відбуваються такі зміни (кількість підписаних додаткових угод). Вказане вище обмеження підтверджується постановою Верховного Суду від 18.06.2021 по справі № 927/491/19. Таким чином, внесення змін до договору про закупівлю від 04.12.2018 №207 Додатковою угодою №2 проведено з порушенням вимог пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону. Крім того, відповідно до вимог абзацу другого частини першої статті 37 Закону договір про закупівлю від 04.12.2018 №207 з урахуванням змін внесених Додатковою угодою №2 є нікчемним. Надана Замовником інформація у відповіді від 25.11.2021 про розгляд Господарським судом Херсонської області справи № 923/567/21 не підтверджує законність укладання Додаткових угод до договору про закупівлю у зв’язку з тим, що судовим органом вказані питання по суті не розглядались. За результатом проведеного моніторингу встановлено, що строк дії Договору, з урахуванням внесених змін, відповідно до п. 1 та п.4 Додаткової угоди від 27.12.2019 № 4, спливає 01.02.2020. На веб-порталі Уповноваженого органу з питань публічних закупівель Замовником не оприлюднено інформацію про подальше продовження строку дії Договору. Також, Замовником у наданих поясненнях від 03.12.2021 підтверджено, що термін дії договору від 04.12.2018 №207 на 2021 рік не продовжено. Відповідно до вимог абзацу десятого частини першої статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції – 27.01.2018) (далі–Закон) звіт про виконання договору Замовником має бути оприлюднений протягом трьох днів з дня закінчення строку дії договору. Таким чином, неоприлюднення звіту про виконання Договору протягом трьох днів з дня закінчення строку його дії призвело до порушення Замовником вимог абзацу десятого частини першої статті 10 Закону.
Період усунення порушень: 10.12.2021 09:34 - 25.12.2021 00:00
Дата публікації висновку: 10.12.2021 09:34

Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності

Номер протоколу: 21/5/2022пр

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Заперечення КЗ ХОР Голопристанський геріатричний пансіонат розглянувши висновок головного державного аудидора Грибенюк Наталії Михайлівни про результати моніторінгу процедури закупівлі UA-2018-11-01-000520-с не визнає щодо збільшення ціни газу на 21%. По – перше зміна ціни газу передбачено в договорі № 207 від 04.12.2018 року пунктом 4.2. ,,зміни ціни за одиницю товару не більше, як на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі” та Законом України ,,Про публічні закупівлі” ст. 36 пункт 4 підпункт 2. В листі роз’яснення Мінекономрозвитку України від 07.04.2015 року № 3302-05/11398-07 ,,Щодо зміни істотних умов договору про закупівлю” чітко вказано, що у залежності від коливання ціни товару на ринку сторони протягом дії договору про закупівлю можуть вносити зміни декілька разів в частині ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків кожного разу з урахуванням попередніх змін, внесених до нього, сукупність яких може перевищувати 10 відсотків від ціни за одиницю товару, визначеної сторонами на момент укладання договору про закупівлю та за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної у договорі, і виконувати свої зобов`язання відповідно до такого договору з урахуванням зазначених змін. З боку ТОВ ,,КАСТУМ” офіційно надано листи щодо внесення змін до договору на 10% та цінові довідки Торгово-промислової палати про збільшення ціни газу на ринку на території України. Згідно Законом України ,,Про торгово-промислові палати в Україні” ст.11 п. 2 ,,методичні та експертні документи, видані торгово-промисловими палатами в межах їх повноважень, є обов`яковими для застосування на всій території України.” Тобто по першій додатковій угоді № 1 від 03.01.2019 року зміна (підвищення) ціни на постачання природного газу на 10 % 10170 + 10% = 11187 грн., по другій додатковій угоді №2 від 15.01.2019 року зміна (підвищення) ціни на постачання природного газу на 10 % з 11187+10% = 12305,70 грн. По – друге стосовно постанови Верховного суду від 18.06.2021 по справі №927/491/19. В цій справі суд звернув увагу на те, що договір взагалі не передбачає можливість збільшення ціни за одиницю товару тому і визнали додаткові угоди нікчемними. В судовому засіданні господарського суду Херсонської області по справі 923/567/21 суддя при вивченні постанови від 18.06.2021 по справі №927/491/19 також доповіла про іншу суть спору (правочин). Судовим органом розглядались всі питання по суті на той момент відбулося 5 засідань, але з боку прокуратури Херсонської області було подано заяву позов залишити без розгляду. Звіт про виконання договору про закупівлю розміщений в електронній системі закупівель.
Дата публікації звіту: 17.12.2021 14:49

Запити/Пояснення