-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Професійний книжковий планетарний сканер
Торги відмінено
898 000.00
UAH з ПДВ
Номер:
3a3ec33325744ccc945ab6fe33b689f1
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-10-24-000016
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
24.10.2025 00:00
Період моніторингу:
24.10.2025 15:14 - 14.11.2025 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
24.10.2025 № 69-з
Ужгород
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 114,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Сергій КРАСИЛЕНКО
Додаток
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області
від 24.10.2025 № 69-з
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
4 UA-2025-10-03-009170-a 03.10.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII та Особливостей встановлено порушення вимог пункту 8 частини другої та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону №922-VIII та вимоги пунктів 3, 19 та 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, дотримання вимог Постанови № 710, розгляду тендерної пропозиції на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, надання документів переможцем з урахуванням Особливостей, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
-
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 31 жовтня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі - Постанова № 710) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції від 27.09.2025, що діяла станом на період проведення процедури закупівлі, далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, надання документів переможцем з урахуванням Особливостей, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального закладу Закарпатська обласна універсальна наукова бібліотека ім. Ф. Потушняка (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 03 жовтня 2025 року № 1; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ОЛЛ-ІТ» (далі – ТОВ «ОЛЛ-ІТ»); протокольне рішення уповноваженої особи про визначення переможця та про намір укласти договір з ТОВ «ОЛЛ-ІТ» від 13.10.2025; повідомлення про намір укласти договір від 13.10.2025; пояснення Замовника, надане через електронну систему закупівель на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 27 жовтня 2025 року.
Згідно з пунктом 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII та Особливостей встановлено наступне.
За нормами пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону № 922-VIII з урахуванням цих особливостей.
Зокрема, відповідно до пункту 8 частини другої статті 22 Закону № 922-VIII тендерна документація повинна містити проєкт договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов, а відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Одночасно, у пункті 19 Особливостей визначено виключний перелік випадків, за яких істотні умови договору про закупівлю можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі.
Під час моніторингу встановлено, що у підпункті 2 ПОРЯДКУ ЗМІНИ УМОВ ДОГОВОРУ Додатку 4 проєкту договору (файл: «додаток 4 до тд професійний книжковий планетарний сканер.docx»), визначено, що істотні умови Договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: «погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення».
Водночас, у підпункті 2 пункту 19 Особливостей (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції від 27.09.2025 року) визначено, наступну підставу зміни істотних умов договору про закупівлю: узгодженого сторонами збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку, що відбулося з дня укладення договору про закупівлю (у разі збільшення ціни за одиницю товару за цим підпунктом вперше) або з дня останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни (у разі збільшення ціни за одиницю товару за цим підпунктом вдруге і далі), за умови документального підтвердження такого коливання.
При цьому, у підпункті 2 пункту 19 Особливостей визначено, що такі зміни до договору про закупівлю можуть бути внесені не раніше 90 днів з дня підписання договору про закупівлю або внесення до нього змін щодо збільшення ціни за одиницю товару за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю (обмеження стосовно строків внесення змін до договору про закупівлю щодо збільшення ціни за одиницю товару не застосовується у разі зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії), а також що змінена ціна за одиницю товару не повинна перевищувати 50 відсотків ціни за одиницю товару, що передбачена в початковому договорі про закупівлю.
Таким чином, підпункті 2 ПОРЯДКУ ЗМІНИ УМОВ ДОГОВОРУ Додатку 4 проєкту договору (файл: «додаток 4 до тд професійний книжковий планетарний сканер.docx») зазначено випадок для внесення змін до істотних умов договору, який не відповідає чинним на момент проведення закупівлі нормам пункту 19 Особливостей (застосована редакція, чинна до 04.09.2025).
Отже, враховуючи викладене, Замовником при складанні тендерної документації порушено вимоги пункту 8 частини другої та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII та, відповідно, вимоги пунктів 3, 19 та 28 Особливостей.
З огляду на вищеописане, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, 27.10.2025 через електронну систему закупівель Замовнику звернулось до Замовника із запитом про надання інформації/пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Відповідь, надана Замовником не спростовує невідповідність умов тендерної документації вимогам № 922-VIII та Особливостей, чим в свою чергу підтверджено виявлені під час моніторингу порушення.
Підпунктом 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Слід відмітити, що Замовником в електронній системі закупівель разом з наданими поясненнями на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, 27.10.2025 повідомлено про прийняте рішення про відміну процедури закупівлі «Професійний книжковий планетарний сканер» у зв’язку з неможливістю усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель згідно протоколу Уповноваженої особи від 30.10.2025 року.
Період усунення порушень:
31.10.2025 11:56 - 15.11.2025 00:00
Дата публікації висновку:
31.10.2025 11:56
Запити/Пояснення
Номер:
2077becdbf874da3b9ff5da2f3e01f7f
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
27.10.2025 16:42
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
31.10.2025 00:00
Опис:
Запит замовнику на пояснення
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу процедури закупівлі «Професійний книжковий планетарний сканер» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-10-03-009170-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 114, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питань:
1) Поясніть, яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість?
2) Надати інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення, надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
3) Згідно абзацу десятого пункту 28 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.”
Під час проведення моніторингу встановлено, що Замовником в електронній системі закупівель 03 жовтня 2025 року оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів та 03 жовтня 2025 року завантажено тендерну документацію на закупівлю товару, яка містить окремий додаток з переліком документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (Додаток 1) та окремий додаток з переліком документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі (Додаток 2).
Проте, під час моніторингу встановлено, що у переліку, визначеному Замовником у Додатку 1 тендерної документації відсутні вимоги, встановлені Замовником в Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні вимоги до предмета закупівлі», а саме: «на підтвердження технічних та якісних характеристик до предмета закупівлі, Учасник надає етикетку або інший документ, встановлений для даного виду товару, які підтверджують технічні та якісні характеристики предмета закупівлі» та «Учасник має надати порівняльну таблицю, у формі поданій в даному додатку, в якій має зазначити характеристики запропонованого товару. Учасник має обов'язково вказати виробника, країну походження та модель товару».
Таким чином, Замовником під час розробки та затвердження тендерної документації на закупівлю «Професійний книжковий планетарний сканер» не дотримано вимог абзацу десятого пункту 28 Особливостей, оскільки перелік документів та/або інформації, визначений для подання учасником процедури закупівлі у Додатку 1, не містить всіх вимог, визначених Замовником до учасника в інших положеннях/складових тендерної документації.
Враховуючи зазначене поясніть, чому під час затвердження та оприлюднення тендерної документації на закупівлю «Професійний книжковий планетарний сканер» не оформлено та не оприлюднено перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції згідно вимог чинного законодавства?
4) Під час моніторингу встановлено, що у підпункті 2 ПОРЯДКУ ЗМІНИ УМОВ ДОГОВОРУ Додатку 4 проєкту договору (файл: «додаток 4 до тд професійний книжковий планетарний сканер.docx»), визначено, що істотні умови Договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: «погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення».
Водночас, у підпункті 2 пункту 19 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції від 27.09.2025, що діяла станом на період проведення процедури закупівлі, далі – Особливості) визначено, наступну підставу зміни істотних умов договору про закупівлю: узгодженого сторонами збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку, що відбулося з дня укладення договору про закупівлю (у разі збільшення ціни за одиницю товару за цим підпунктом вперше) або з дня останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни (у разі збільшення ціни за одиницю товару за цим підпунктом вдруге і далі), за умови документального підтвердження такого коливання.
Однак, у завантаженому в електронну систему закупівель проєкті договору (Додаток 4 тендерної документації) не враховано норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема, вимог пункту 19 Особливостей у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції від 27.09.2025 року.
Враховуючи вищенаведене, просимо надати обґрунтовані пояснення щодо причини не врахування норм чинного законодавства у сфері публічних закупівель, а саме вимог пункту 19 Особливостей у чинній редакції від 27.09.2025 року?
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та / або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначене запитання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
b46f211bbd9d4749aa40c0de94a1c422
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
30.10.2025 15:36
Опис:
Пояснення на запит Державної аудиторської служби України
Автор: Уповноважена особа Ольга Куприч
Тендерна документація розроблено відповідно до вимог чинного законодавства, зокрема Закону України « Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 ( із змінами й доповненнями).
Обґрунтування технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі було сформовано виходячи з потреби, аналізу ринку та вже здійснених закупівель на аналогічне обладнання, які є у вільному доступі.
Також відповідно до листа Представника Уповноваженого Верїовної РадиУкраїни з прав людини від 19.03.2025 року № 4141.2/25/40 «Щодо результатів моніторингу» та листа Департаменту культури Закарпатської облдержадміністрацїі було надано обґрунтування щодо необхідності коштів для придбання потужного сканеру для оцифрування матеріалів, наповнення «Електронної бібліотеки» та збереження їх від фізичного зносу або пошкоджень.
При розрахунку очікуваної вартості закупівлі замовник керувався Наказом Мінекономіки від 18 лютого 2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення
очікуваної вартості предмета закупівлі» та відповідно до положень Закону України «Про
публічні закупівлі». Використовуючи метод визначення очікуваної вартості при
моніторингу ринкових цін та фактично виділених коштів.
Інформація щодо обґрунтування технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі була розміщена на виконання чинного законодавства на сайті dzo.com.ua є у відкритому доступі та доступні усім зацікавленим особам.
Вимоги щодо технічних характеристик предмету закупівлі значаться у додатку 3 тендерної документації.
Разом з цим, повідомляємо щодо відповідно до протоколу уповноваженої особи від 30.10.2025 року було прийнято рішення про відміну процедури закупівлі № UA-2025-10-03-009170-а.