-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
-
Донорські кошти
Комплект монтажних столів
Закупівля здійснюється в рамках проекту: "UKRAINIAN FACILITY"
Завершена
220 000.00
UAH з ПДВ
Номер:
f296c7d2ad3e478eb7816dda78fdaf4a
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-10-21-000033
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
21.10.2025 00:00
Період моніторингу:
21.10.2025 16:58 - 11.11.2025 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
21.10.2025 №237
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 21.10.2025 №237.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-10-02-003348-a, 02.10.2025. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення норм пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем тендеру документів; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру; правомірності внесення змін до договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо), направлені на недопущення у подальшому аналогічних порушень, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 06 листопада 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178), а також умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21.05.2024 у м. Києві та 22.05.2024 у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06.06.2024 №3786-IX (далі – Рамкова угода); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем тендеру документів; укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі, а також умовам Рамкової угоди; правомірності внесення змін до договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Червоноградського гірничо-економічного фахового коледжу (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-10-02-003320-a); оголошення про проведення відкритих торгів; звіт про результати проведення процедури закупівлі; наявну інформацію щодо досліджуваної процедури закупівлі в заповнених електронних полях в електронній системі закупівель; оприлюднену інформацію щодо досліджуваної процедури закупівлі на вебсайті Замовника за наданим Замовником посиланням (https://dvnzchgek.edu.ua/publichna-informatsiya-0/publichni-zakupivli); тендерну документацію Замовника; оприлюднені звернення за роз’ясненнями щодо процедури закупівлі та відповіді Замовника на такі звернення; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 14.08 та електронний протокол рішення про результат розгляду тендерної пропозиції; тендерну пропозицію фізичної особи – підприємця Мірчука Ростислава Пилиповича (далі – ФОП Мірчук Р.П.); наявні у публічному доступі відомості у санкційних списках ЄС (джерело інформації: https://www.sanctionsmap.eu/#/main); повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; оприлюднені ФОП Мірчуком Р.П. як переможцем тендеру документи; договір про закупівлю товарів за державні кошти від 24.10.2025 №90/2025 та додаткову угоду від 24.10.2025 №1 до вказаного договору; опубліковані Замовником під час моніторингу інформацію та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Одночасно, відповідно до вимог статті 6 Закону якщо міжнародним договором України, згоду на обов’язковість якого надано Верховною Радою України, передбачено інший порядок закупівлі, ніж визначений цим Законом, застосовуються положення міжнародного договору України, з урахуванням принципів, встановлених у частині першій статті 5 цього Закону.
Так, між Україною та Європейським Союзом підписана Рамкова угода (ратифікована Законом України від 06.06.2024 №3786-IX). Для реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility» розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18.03.2024 №244-р схвалено План України (далі – План України).
Відповідно до пункту 20 Порядку управління, моніторингу та контролю за виконанням Плану України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.11.2024 №1318 (далі – Порядок №1318), Держаудитслужба здійснює державний фінансовий контроль видатків, передбачених на виконання кроків Плану України, зокрема для виконання яких необхідно здійснити публічні закупівлі у межах виконання Плану України, шляхом проведення, зокрема, моніторингу закупівель в установленому законодавством порядку.
Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
За нормами пункту 8 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов, а відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Моніторингом встановлено, що у підпункті 2 пункту 11.3 проєкту договору, що міститься у Додатку 3 до тендерної документації, визначено, зокрема, наступний випадок для зміни істотних умов договору можуть змінюватися після підписання договору до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі: погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару; зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.
Однак, виключний перелік випадків, за яких істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пункту 10 цих особливостей, можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі наведено у пункті 19 Особливостей №1178.
Зокрема, відповідно до підпункту 2 пункту 19 Особливостей №1178 істотні умови договору про закупівлю можуть змінюватися у разі узгодженого сторонами збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку, що відбулося з дня укладення договору про закупівлю (у разі збільшення ціни за одиницю товару за цим підпунктом вперше) або з дня останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни (у разі збільшення ціни за одиницю товару за цим підпунктом вдруге і далі), за умови документального підтвердження такого коливання.
При цьому, у підпункті 2 пункту 19 Особливостей №1178 визначено, що такі зміни до договору про закупівлю можуть бути внесені не раніше 90 днів з дня підписання договору про закупівлю або внесення до нього змін щодо збільшення ціни за одиницю товару за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, а також що обмеження щодо збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків застосовується щодо кожного окремого випадку збільшення ціни за одиницю товару (без обмеження кількості змін), змінена ціна за одиницю товару не повинна перевищувати 50 відсотків ціни за одиницю товару, що передбачена в початковому договорі про закупівлю.
Отже, включення до проєкту договору (Додаток 3 до тендерної документації) підстав для внесення змін до істотних умов такого договору, що не відповідають чинним нормам законодавства (підпункту 2 пункту 19 Особливостей №1178) суперечить нормам пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Слід зазначити, що аналогічна умова визначена у підпункті 2 пункту 11.3 укладеного договору про закупівлю товарів за державні кошти від 24.10.2025 №90/2025.
Водночас, додатковою угодою від 24.10.2025 №1 до вказаного договору внесено зміни та приведено у відповідність до норм підпункту 2 пункту 19 Особливостей №1178 умови підпункту 2 пункту 11.3 договору.
Період усунення порушень:
06.11.2025 12:54 - 21.11.2025 00:00
Дата публікації висновку:
06.11.2025 12:54
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Пояснення про усунення виявлених порушень.
Під час підписання договору було виявлено, що в додатку 3 Проєкт договору до Тендерної документації є невідповідність в підпункті 2 пункту 11.3 Договору з чинним законодавством. У зв’язку з цим, було прийнято рішення заключити додаткову угоду для усунення невідповідностей, та завантажити її в систему разом з основним договором.
Дата публікації звіту:
06.11.2025 14:43
Запити/Пояснення
Номер:
8364a036184a4075871e861f2be60d30
Назва:
Запит про надання пояснення Замовнику – Червоноградському гірничо-економічному фаховому коледжу
Дата опублікування:
24.10.2025 12:08
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
29.10.2025 23:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2025-10-02-003348-a, яка проводиться Червоноградським гірничо-економічним фаховим коледжом (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
3. Надати інформацію з підтвердними документами (рішення, розпорядження, листування тощо) стосовно джерел фінансування закупівлі, у тому числі із зазначенням відповідного КПКВ.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
5e03907214a34495951a5677e60106b4
Назва:
Відповідь
Дата опублікування:
28.10.2025 11:06
Опис:
Відповідь на 1 питання:
1. Обґрунтування розміру бюджетного призначення
Розмір бюджетного призначення визначено відповідно до:
- Закону України «Про Державний бюджет України» на відповідний рік;
- Бюджетного запиту та кошторисних призначень, погоджених головним розпорядником бюджетних коштів.
2. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі
Якісні та технічні характеристики предмета закупівлі визначені з урахуванням реальних потреб замовника та оптимального співвідношення ціни та якості. Враховуючи зазначене, замовник прийняв рішення стосовно застосування таких технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: Замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі з огляду на специфіку предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства.
Технічні та якісні характеристики сформовані з урахуванням:
- потреб закладу освіти для забезпечення практичної підготовки здобувачів освіти за відповідними спеціальностями: G16 Гірництво та нафтогазові технології, G19 Будівництво та цивільна інженерія, F2 Інженерія програмного забезпечення ;
- рекомендацій Міністерства освіти і науки України щодо облаштування сучасних навчально-практичних центрів;
- аналізу ринку та консультацій з виробниками/постачальниками відповідного обладнання.
3. Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі.
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі обумовлено статистичним аналізом загальнодоступної інформації про ціну предмета закупівлі на підставі затвердженої центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель, примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме: згідно з пунктом 1 розділу ІІІ наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 із змінами.
Очікувана вартість визначалась на підставі:
- проведеного аналізу ринку (цінових пропозицій постачальників, відкритих джерел інформації, електронних каталогів, спеціалізованих сайтів);
- інформації з електронної системи закупівель Prozorro щодо аналогічних закупівель.
Відповідь на 2 питання:
https://dvnzchgek.edu.ua/publichna-informatsiya-0/publichni-zakupivli
https://dvnzchgek.edu.ua/sites/dvnzchgek.edu.ua/files/inline-files/obgruntuvannya-tender-montazhni-stoli.pdf
Відповідь на 3 питання:
- Наказ №551 від 08.04.2025 Про затвердження переліку закладів освіти, відібраних для реалізації публічного інвестиційного проєкту «Модернізація майстерень і лабораторій закладів професійної та фахової передвищої освіти, забезречення енергоефективності, безпеки інклюзивності освітнього простору» за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, передбаченої у 2025 році.
- Розпорядження ЛОДА №747/0/5-25ВА від 25.06.2025 Про внесення змін до показників обласного бюджету Львівської області на 2025 рік з додатками.
- Заявка на участь у реалізації публічного інвестиційного проекту «Модернізація майстерень і лабораторій закладів професійної та фахової перед вищої освіти, забезпечення енергоефективності безпеки та інклюзивності освітнього простору» за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам за напрямами придбання обладнання для модернізації та/або капітального ремонту (реконструкції)
- Розпорядження Кабінету Міністрів України №431-р від 02 травня 2025 року Про розподіл обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проєкту «Модернізація майстерень і лабораторій закладів професійної та фахової передвищої освіти, забезречення енергоефективності, безпеки інклюзивності освітнього простору» за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, передбаченої у 2025 році.