-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
Симулятори для двох поранених
Завершена
424 800.00
UAH з ПДВ
Номер:
e361a44a721746eba4424b2af88609a1
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-10-28-000034
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.10.2025 00:00
Період моніторингу:
28.10.2025 15:23 - 19.11.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
28.10.2025 №243
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 28.10.2025 №243.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-09-30-011666-a, 30.09.2025. Дані автоматичних індикаторів ризиків.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону та Особливостей №1275 встановлено порушення вимог пункту 8 частини третьої статті 14 Закону та, відповідно, пункт 8 Особливостей №1275.
За результатами аналізу питання розгляду пропозиції ФОП Бокова Ю.Л. встановлено порушення вимог абзацу першого частини 13 статті 14 Закону та, відповідно, пункту 8 Особливостей №1275 внаслідок безпідставного її відхилення.
За результатами аналізу питання розгляду пропозиції ФОП Гончарука Є.В. встановлено порушення вимог пункту 8 Особливостей №1275.
Крім того, Замовником допущено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону внаслідок порушення строків надання інформації/документів у випадках, передбачених законом.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; наявності підстав щодо застосування спрощеної закупівлі; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам оголошення про проведення спрощеної закупівлі та пропозиції переможця спрощеної закупівлі; внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме вжити заходи щодо припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договору з дотриманням норм чинного законодавства, а також вжити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо), направлені на недопущення у подальшому аналогічних порушень, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 12 листопада 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; наявність підстав щодо застосування спрощеної закупівлі; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 №1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (у чинній для досліджуваної закупівлі редакції); розгляду поданих пропозицій; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам оголошення про проведення спрощеної закупівлі та пропозиції переможця спрощеної закупівлі; внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення Військовою частиною А0284 (далі – Замовник) спрощеної закупівлі; звіт про результати проведення закупівлі UA-2025-09-30-011666-a; реєстр отриманих пропозицій; протокол розкриття пропозицій; протокольні рішення уповноваженої особи від 14.10.2025 №90 та №91, а також від 17.10.2025 №93; опубліковані звернення за роз’ясненнями та вимоги про усунення порушення при проведенні закупівлі, а також відповіді та рішення Замовника на них; пропозиції фізичної особи - підприємця Головіної Євгенії Сергіївни та фізичної особи - підприємця Бокова Юрія Львовича (далі – ФОП Боков Ю.Л.) щодо правомірності їх відхилення Замовником; пропозицію фізичної особи - підприємця Гончарука Євгена Васильовича (далі – ФОП Гончарук Є.В.); повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; договір про закупівлю товарів від 24.10.2025 №690/362 та додаткову угоду від 30.10.2025 №1 до нього; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини першої статті 30 Закону України від 17.07.2020 №808-IX «Про оборонні закупівлі» (далі – Закон №808-IX) особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених цієї статтею.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 №1275 затверджено особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану (далі – Особливості №1275).
За нормою пункту 8 Особливостей №1275 державні замовники здійснюють оборонні закупівлі товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. грн, зокрема, у порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом, з урахуванням положень, визначених цими особливостями.
Моніторингом встановлено, що закупівлю за ID: UA-2025-09-30-011666-a Замовником проведено як спрощену закупівлю.
Згідно з частиною п’ятою статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
При цьому, за вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Під час моніторингу 30.10.2025 Західним офісом Держаудитслужби опубліковано в електронній системі закупівель запит до Замовника щодо надання відповідної інформації та документів з питань та прийнятих Замовником рішень, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Водночас, на вищевказаний запит Замовником відповідь в електронній системі закупівель надана лише 05.11.2025 (четвертий робочий день), тобто з порушенням строку, визначеного у частині п’ятій статті 8 Закону.
Відповідно до пункту 8 частини третьої статті 14 Закону в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднюється відповідно до статті 10 цього Закону, обов’язково зазначається період уточнення інформації про закупівлю.
Водночас, Замовником за досліджуваною закупівлею в електронній системі закупівель розміщено оголошення для проведення закупівлі через систему електронних закупівель (далі - Оголошення), у якому відсутня вищезазначена інформація, чим недотримано вимоги пункту 8 частини третьої статті 14 Закону та, відповідно, пункт 8 Особливостей №1275.
Відповідно до протокольного рішення уповноваженої особи Замовника від 14.10.2025 №91 пропозицію ФОП Бокова Ю.Л. (остаточна цінова пропозиція - 111 000,00 грн) відхилено на підставі пункту 1 частини 13 статті 14 Закону (пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі).
Також, у вищезазначеному протоколі уповноваженої особи Замовника вказано, що вищевказаний учасник не надав листа підтвердження, що учасник є виробником товару, або авторизаційного листа від виробника товару (офіційного представника/дистриб'ютора), який підтверджує право учасника на постачання зазначеного товару (розділ «Технічне завдання» Додатку №1).
Так, відповідно до пункту 10 Додатку №1 «Технічні вимоги» до Оголошення для підтвердження відповідності товару технічним умовам учасник у складі пропозиції обов’язково повинен, зокрема, надати лист-підтвердження, що учасник є виробником товару, або авторизаційний лист від виробника товару.
Учасником ФОП Боковим Ю.Л. у складі пропозиції надано листи (файли «Лист інформаційний.pdf» та «5. Лист виробника та Гарантійний лист щодо поставки товару.pdf»), у яких зазначено, що ФОП Боков Ю.Л. є виробником товару (тренажерні навчальні симулятори для спеціальної підготовки військовослужбовців – тренажери медичні).
На запит Західного офісу Держаудитслужби щодо причин не врахування при розгляді пропозиції ФОП Бокова Ю.Л. надання останнім вищевказаних листів (тобто учасником виконано вимогу Замовника щодо пункту 10 Додатку №1 до Оголошення) у наданому під час моніторингу поясненні Замовником вказано, що: «учасником ФОП Боков Ю.Л. наведено узагальнену інформацію про те, що учасник є виробником обладнання за кодом ДК 021:2015: 38970000-5 — Дослідницькі, випробувальні та науково-технічні симулятори, однак не конкретизовано найменування товару, який пропонується у межах даної закупівлі».
Водночас, викладена у поясненні Замовника інформація не спростовує факту надання ФОП Боковим Ю.Л. листів із інформацією, що вказаний учасник є виробником товару, оскільки Оголошенням не визначено ні форми листа, ні конкретного його змісту, в тому числі щодо конкретизації інформації про найменування товару.
Таким чином, на порушення абзацу першого частини 13 статті 14 Закону та, відповідно, пункту 8 Особливостей №1275, Замовником безпідставно відхилено пропозицію ФОП Бокова Ю.Л.
Зважаючи на неправомірне відхилення Замовником пропозиції учасника ФОП Бокова Ю.Л. з остаточною ціновою пропозицією - 110 000,00 грн та, як наслідок, розгляд наступної пропозиції учасника ФОП Гончарука Є.В. з визначенням його переможцем тендеру (остаточна цінова пропозиція - 135 000,00 грн) та укладенням з ним договору про закупівлю, Замовником здійснено закупівлю товару з додатковими витратами (розрахунково) в сумі 25 000,00 гривень.
Відповідно до пункту 10 Додатку №1 «Технічні вимоги» до Оголошення всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «або еквівалент»».
Одночасно, у пункті 10 Додатку №1 до Оголошення визначено, що у разі якщо учасник пропонує не саме той товар, що вказаний Замовником у документації для проведення спрощеної закупівлі, а його еквівалент, у складі пропозиції учасник надає порівняльну таблицю з інформацією про технічні, якісні та кількісні характеристики товару, який фактично пропонує учасник.
При цьому, за вимогам у пункті 10 Додатку №1 до Оголошення, всі без виключення характеристики товару повинні бути не гірше ніж у того, що визначений Замовником у документації для проведення спрощеної закупівлі через систему електронних закупівель та вказуватись в пропозиціях учасників торгів з чітким визначенням марки, моделі, виробника, країни виробника з додаванням фото запропонованого товару таким чином, щоб була можливість однозначно ідентифікувати товар, що пропонує учасник.
Таким чином, Замовником в Оголошенні самостійно визначено вимогу щодо необхідності зазначення в складі пропозиції інформації щодо марки виробництва запропонованого товару.
У складі пропозиції учасника ФОП Гончарук Є.В. надано порівняльну таблицю характеристик запропонованого учасником товару, проте у зазначеній таблиці відсутня інформація про кількісні характеристики товару, а також щодо марки виробника товару.
На запит Західного офісу Держаудитслужби щодо інформації стосовно відсутності в порівняльній таблиці інформації про кількісні характеристики товару, а також щодо марки виробника Замовником вказано, зокрема, що: «у складі пропозиції фізичної особи-підприємця Гончарука Євгена Васильовича зазначено, що виробником товару є ФОП Бутенко В.В., Україна, що підтверджує надання учасником інформації щодо виробника запропонованої продукції відповідно до вимог пункту 2 Додатку №1 «Технічні вимоги» до Оголошення. Разом із тим, учасником у складі пропозиції подано порівняльну таблицю, яка містить технічні та якісні характеристики товару згідно з вимогами, визначеними у Додатку №1 до Оголошення».
Водночас, викладена у поясненні Замовника інформація не спростовує факту відсутності у складі пропозиції ФОП Гончарука Є.В. в порівняльній таблиці інформації про кількісні характеристики товару, а також щодо марки виробника.
Пунктом 8 Особливостей №1275 визначено, що у разі проведення закупівлі в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом, державний замовник під час розгляду пропозиції учасника спрощеної закупівлі у разі виявлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції та/ або подання яких вимагалося оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, повинен розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочих дні до закінчення строку розгляду пропозицій, повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у його пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення державним замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Водночас, відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації, Замовником при розгляді пропозиції ФОП Гончарука Є.В. було опубліковано повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у пропозиції учасника, однак щодо приведення до вимог Оголошення порівняльної таблиці (яка повинна містити інформацію про кількісні характеристики товару, а також інформацію щодо марки виробника), не зазначено.
Таким чином, на порушення пункту 8 Особливостей №1275 Замовником не розміщено в електронній системі закупівель вимогу щодо усунення невідповідностей в пропозиції ФОП Гончарука Є.В.
Період усунення порушень:
14.11.2025 12:51 - 29.11.2025 00:00
Дата публікації висновку:
14.11.2025 12:51
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідь на зобов’язання щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Замовник ознайомився з висновком Західного офісу Держаудитслужби та повідомляє таке.
Щодо договору з ФОП Гончарук Є.В.
Зобов’язання за договором припинено шляхом укладення Додаткової угоди №2 від 17.11.2025, яку оприлюднено в електронній системі закупівель 17.11.2025 року.
Щодо порушень у формуванні оголошення та розгляді пропозицій учасників
Замовник бере до уваги встановлені порушення вимог Закону та Особливостей №1275. Усунути їх у межах завершеної процедури неможливо, однак для недопущення таких порушень у подальшому проходжу навчання в проєкті «СТО», спрямованому на підвищення кваліфікації у сфері закупівель.
Щодо строків надання інформації
Порушення строків, зазначене у висновку, визнається. Роботу буде організовано так, щоб забезпечити своєчасне надання інформації надалі.
Дата публікації звіту:
18.11.2025 10:30
Запити/Пояснення
Номер:
a08f99dea628431e9a63e162658444a5
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
30.10.2025 16:56
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
05.11.2025 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2025-09-30-011666-a, яка проводиться Військовою частиною А0284 (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
1. Надати інформацію (з обов’язковим долученням документального підтвердження) про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування бюджетних призначень, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик.
Відповідно до пункту 10 Додатку №1 «Технічні вимоги» до оголошення для проведення закупівлі через систему електронних закупівель (далі - Оголошення) для підтвердження відповідності товару технічним умовам учасник у складі пропозиції обов’язково повинен надати, зокрема: ЛИСТ-ПІДТВЕРДЖЕННЯ, ЩО УЧАСНИК Є ВИРОБНИКОМ ТОВАРУ, або авторизаційний лист від виробника товару.
Учасником закупівлі фізичною особою-підприємцем Боковим Юрієм Львовичем (далі – ФОП Боков Ю.Л.) в складі пропозиції надано листи (файли Лист інформаційний.pdf та 5. Лист виробника та Гарантійний лист щодо поставки товару.pdf), згідно з якими ФОП Боков Ю.Л. є виробником товару (тренажерні навчальні симулятори для спеціальної підготовки військовослужбовців – тренажери медичні за ДК 021:2015: 38970000-5 — Дослідницькі, випробувальні та науково-технічні симулятори).
Водночас, відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 14.10.2025 №91 Замовником відхилено пропозицію ФОП Бокова Ю.Л. відповідно до пункту 1 частини 13 статті 14 Закону через відсутність листа-підтвердження, що учасник є виробником товару, або авторизаційного листа від виробника товару.
Враховуючи зазначене, просимо надати пояснення з наступного питання:
2. З яких причин Замовником при розгляді пропозиції ФОП Бокова Ю.Л. не враховано надання учасником листів, згідно з якими ФОП Боков Ю.Л. є виробником товару (тобто ним виконано вимогу Замовника щодо пункту 10 Додатку №1 «Технічні вимоги» до Оголошення)?
Відповідно до пункту 2 Додатку №1 «Технічні вимоги» до Оголошення учасник має надати інформацію про назву та/або артикул, виробника та/або торгову марку та фактичні технічні характеристики запропонованого товару та його компонентів в складі цінової пропозиції в любій формі.
Водночас, в складі пропозиції фізичної особи-підприємця Гончарука Євгена Васильовича (далі – ФОП Гончарук Є.В.) цінова пропозиція з інформацією про назву та/або артикул, виробника та/або торгову марку та фактичні технічні характеристики запропонованого товару та його компонентів в будь-якій формі відсутня.
Крім цього, відповідно до пункту 10 Додатку №1 «Технічні вимоги» до Оголошення для проведення спрощеної закупівлі всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «або еквівалент»».
У разі, якщо учасник пропонує не саме той товар, що вказаний Замовником у документації для проведення спрощеної закупівлі, а його еквівалент, у складі пропозиції учасник надає порівняльну таблицю з інформацією про технічні, якісні та КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ товару, який фактично пропонує учасник.
Всі без виключення характеристики товару повинні бути не гірше ніж у того, що визначений Замовником у документації для проведення спрощеної закупівлі через систему електронних закупівель та вказуватись в пропозиціях учасників торгів З ЧІТКИМ ВИЗНАЧЕННЯМ МАРКИ, МОДЕЛІ, ВИРОБНИКА, країни виробника з додаванням фото запропонованого товару таким чином, щоб була можливість однозначно ідентифікувати товар, що пропонує учасник.
Слід зазначити, що В ОГОЛОШЕННІ ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ ДОСЛІДЖУВАНОЇ ЗАКУПІВЛІ ВІДСУТНІ ПОСИЛАННЯ НА КОНКРЕТНІ МАРКУ ЧИ ВИРОБНИКА АБО НА КОНКРЕТНИЙ ПРОЦЕС, ЩО ХАРАКТЕРИЗУЄ ПРОДУКТ ЧИ ПОСЛУГУ ПЕВНОГО СУБ’ЄКТА ГОСПОДАРЮВАННЯ, ЧИ НА ТОРГОВІ МАРКИ, ПАТЕНТИ, ТИПИ АБО КОНКРЕТНЕ МІСЦЕ ПОХОДЖЕННЯ ЧИ СПОСІБ ВИРОБНИЦТВА.
В складі пропозиції учасника ФОП Гончарук Є.В. надано порівняльну таблицю з інформацією про технічні, якісні та кількісні характеристики товару, запропонованого учасником, проте у зазначеній таблиці відсутня інформація про кількісні характеристики товару, а також щодо марки та моделі виробника товару.
Враховуючи зазначене, просимо надати пояснення з наступного питання:
3. Чи враховано Замовником під час розгляду пропозиції ФОП Гончарука Є.В. відсутність цінової пропозиції з інформацією про назву та/або артикул, виробника та/або торгову марку та фактичні технічні характеристики запропонованого товару та його компонентів в будь-якій формі, а також інформації в порівняльній таблиці щодо кількісних характеристик, марки та моделі виробника товару
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
b1bcc19cd3ff481899795ad4ab438ffe
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
05.11.2025 12:02
Опис:
Обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, а також визначення очікуваної вартості Обґрунтування здійснено Замовником відповідно до вимог статті 4 та статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» та Методичних рекомендацій, затверджених наказом Мінекономіки № 275 від 18.02.2020. Для підтвердження обґрунтованості закупівлі додаються такі документи:
• Погодження Командування Десантно штурмових військ Збройних Сил України на закупівлю товару для військової частини (погодження КДШВ);
• Рапорт начальника відділення підготовки військової частини А0284 на закупівлю товару;
• Наказ про проведення закупівлі №4858 від 26.09. 2025 року Ці документи підтверджують, що розмір бюджетного призначення та характеристики предмета закупівлі визначено на підставі фактичних потреб військової частини та відповідно до вимог законодавства.
У документі «Лист виробника та Гарантійний лист щодо поставки товару.pdf» зазначено, що виробник товару — ФОП Боков Юрій Львович в особі Бокова Ю.Л. повідомляє та гарантує можливість поставки товару згідно з предметом закупівлі, а також наведено посилання на відповідну закупівлю.
Однак, у цьому ж документі помилково вказано тип процедури — “відкриті торги”, тоді як дана закупівля проводиться у формі спрощеної закупівлі, що свідчить про невідповідність змісту документа фактичним умовам оголошення.
Крім того, у зазначеному листі відсутня конкретна інформація про те, який саме товар виготовляється учасником, а надане формулювання лише підтверджує можливість постачання, а не факт власного виробництва.
У файлі «Лист інформаційний.pdf» також наведено узагальнену інформацію про те, що учасник є виробником обладнання за кодом ДК 021:2015: 38970000-5 — Дослідницькі, випробувальні та науково-технічні симулятори, однак не конкретизовано найменування товару, який пропонується у межах даної закупівлі. Таким чином, цей документ має загальний характер і не може вважатися підтвердженням статусу виробника саме запропонованого товару.
Відповідно, надані документи не відповідають вимогам пункту 10 Додатку №1 “Технічні вимоги” до оголошення, оскільки не містять належного підтвердження статусу виробника або авторизаційного листа від виробника на запропонований товар.
У зв’язку з цим пропозицію ФОП Бокова Юрія Львовича було правомірно відхилено на підставі пункту 1 частини 13 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі».
У складі пропозиції фізичної особи-підприємця Гончарука Євгена Васильовича зазначено, що виробником товару є ФОП Бутенко В.В., Україна, що підтверджує надання учасником інформації щодо виробника запропонованої продукції відповідно до вимог пункту 2 Додатку №1 «Технічні вимоги» до Оголошення.
Разом із тим, учасником у складі пропозиції подано порівняльну таблицю, яка містить технічні та якісні характеристики товару згідно з вимогами, визначеними у Додатку №1 до Оголошення.
У зазначеній таблиці наведено інформацію, що дає можливість ідентифікувати запропонований товар та перевірити його відповідність встановленим Замовником технічним вимогам.
Таким чином, під час розгляду пропозиції Замовником було враховано, що учасником надано порівняльну таблицю з технічними показниками запропонованого товару, у якій кількісні параметри зазначені в обсязі, достатньому для оцінки відповідності технічним вимогам, установленим Замовником.