-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
«Капітальний ремонт покрівлі багатоквартирного житлового будинку по вул. Володимирській, 82 (ОСББ «Володимирська-82») в м. Ужгород. Коригування» КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва» (ДК 021:2015:45453000-7 – Капітальний ремонт і реставрація)
Завершена
3 768 002.00
UAH без ПДВ
Номер:
29fbe9ba39f241faa0eebc6fe5132534
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-10-10-000008
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
10.10.2025 00:00
Період моніторингу:
10.10.2025 12:57 - 31.10.2025 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
10.10.2025 № 56-З
Херсон
Про початок моніторингів
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з підпунктом 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинги процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингів закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник управління Дмитро КРУКОВСЬКИЙ
Додаток
до наказу Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Херсонській області
«Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п; Унікальний номер оголошення та дата проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу; Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
5 UA-2025-09-26-012298-a 26.09.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу контролю
у сфері закупівель Управління Пвденного офісу
Держаудитслужби в Херсонській області Вікторія ТЕРЕЩЕНКО
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності договору про закупівлю вимогам законодавства встановлено порушення вимог пунктів 17, 83 та 84 Загальних умов, пунктів 3 та 17 Особливостей та частини першої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю; наявності підстав для укладання договору про закупівлю без використання електронної системи, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов`язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом приведення Договору у відповідність до вимог встановлених пунктом 17, 83 та 84 Загальних умов (з оприлюдненням в установленому порядку в електронній системі закупівель плану фінансування робіт), недопущення встановленого порушення у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 27 жовтня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані закупівель; оприлюднення інформації про закупівлю; наявність підстав для укладання договору про закупівлю без використання електронної системи; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності договору про закупівлю вимогам законодавства; своєчасності надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель департаменту міської інфраструктури Ужгородської міської ради (далі - Замовник) на 2025 рік; звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель; затверджене обґрунтування підстави для здійснення закупівлі згідно із підпунктом 6 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для Замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості); договір підряду від 26.09.2025 № 25-03/1216017 ціною 3 768 002,00 гривень; пояснення Замовника, надані 16.10.2025 на запит Держаудитслужби.
Пунктом 3 Особливостей визначено, що Замовники, які зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Пунктом 17 Особливостей визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих Особливостей укладається відповідно до Цивільного кодексу України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої – п’ятої, сьомої – дев’ятої статті 41 Закону, та цих Особливостей.
За нормою частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 затверджено Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі – Загальні умови), які визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції будівель і споруд та технічного переоснащення діючих підприємств (далі - капітальне будівництво об`єктів), а також комплексів і видів робіт, пов`язаних із капітальним будівництвом об`єктів та положення яких застосовуються також щодо укладення та виконання договорів підряду на роботи з реставрації та капітального ремонту будівель і споруд.
Пунктом 83 Загальних умов визначено, що фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником, є невід'ємною частиною договору підряду.
Згідно з пунктом 84 Загальних умов план фінансування будівництва складається на весь період будівництва за роками, а на поточний рік - за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат).
Проте, моніторингом установлено, що на порушення пунктів 83 та 84 Загальних умов Замовник не склав план фінансування робіт до договору підряду від 26.09.2025 № 25-03/1216017, відповідно чим порушено вимоги пунктів 3 та 17 Особливостей та частини першої статті 41 Закону.
Надане Замовником пояснення від 16.10.2025 на запит Управління через електронну систему закупівель не спростовує факту встановленого порушення.
Також, відповідно до пункту 17 Загальних умов строки виконання робіт (будівництва об'єкта) встановлюються договором підряду і визначаються датою їх початку та закінчення. Невід'ємною частиною договору підряду є календарний графік виконання робіт, в якому визначаються дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду.
При цьому, моніторингом установлено, що Додаток №2 до Договору «Календарний графік» не містить дат початку та закінчення кожного етапу (виду) робіт, що не відповідає вимогам пункту 17 Загальних умов та відповідно чим порушено вимоги пунктів 3 та 17 Особливостей та частини першої статті 41 Закону.
Надане Замовником пояснення від 23.10.2025 на запит Управління через електронну систему закупівель не спростовує факту встановленого порушення.
Період усунення порушень:
27.10.2025 10:57 - 11.11.2025 00:00
Дата публікації висновку:
27.10.2025 10:57
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання зобов’язань, викладених у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі №UA-2025-09-26-012298-a, Замовником вжито заходів по інформуванню Уповноваженої особи щодо недопущення встановленого порушення у подальшому. Замовником на виконання зобов’язання ДАСУ внесено зміни до Договору підряду №25-03/1216017 від 26.09.2025 року, зокрема договір доповнено Додатком 4 План фінансування та викладено у новій редакції Календарний графік (Додаток 2 до Договору підряду №25-03/1216017 від 26.09.2025 року) у відповідності до вимог пунктів 17,83 та 84 Постанови № 668.
Дата публікації звіту:
31.10.2025 12:31
Запити/Пояснення
Номер:
95974354f70f4d34a5a67a2f2c35f52d
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
13.10.2025 11:00
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.10.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Капітальний ремонт покрівлі багатоквартирного житлового будинку по вул. Володимирській, 82 (ОСББ «Володимирська-82») в м. Ужгород. Коригування» КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва» (ДК 021:2015:45453000-7 – Капітальний ремонт і реставрація) «Капітальний ремонт покрівлі багатоквартирного житлового будинку по вул. Володимирській, 82 (ОСББ «Володимирська-82») в м. Ужгород. Коригування» КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва» (ДК 021:2015:45453000-7 – Капітальний ремонт і реставрація) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2025-09-26-012298-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Просимо надати інформацію та документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних постачальників робіт, що є предметом закупівлі, та обрано ФОП Генсецький Михайло Михайлович, з яким укладений договір про закупівлю без використання електронної системи закупівель?
3. Поясніть, чому договір підряду від 26.09.2025 № 25-03/1216017 не містить план фінансування будівництва, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду, відповідно до вимог пункту 83 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668?
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та / або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначене запитання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Поряд з тим інформуємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351¹ Кримінального кодексу України.
Номер:
293feb4082c74afbb263315a0edc25fc
Назва:
Відповідь замовника на запит
Дата опублікування:
16.10.2025 18:22
Опис:
1.Оскільки предметом даної закупівлі є виконання робіт з капітального ремонту, то очікувана вартість закупівлі визначена у відповідності до вимог Наказу від 18.02.2020 №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» з урахуванням кошторисних норм України "Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво", затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281, відповідно до розробленої та затвердженої проектної документації. Проектно-кошторисна документація розроблена ФОП Ольховик К. Ю. та пройшла у встановленому порядку експертизу.
Ґрунтуючись на висновку експертного звіту та на зведеному кошторисному розрахунку, в межах розподілених асигнувань за рахунок бюджетних коштів була визначена очікувана вартість закупівлі.
З метою забезпечення участі співвласників багатоквартирних будинків (власників нежитлових приміщень), квартиронаймачів у співфінансуванні робіт з капітального ремонту житлового фонду , рішенням LIV сесії міськради VIII скликання 23.05.2024 р. № 1784 затверджено «Положення про співфінансування капітальних ремонтів, реконструкції, технічного переоснащення спільного майна багатоквартирних будинків у місті Ужгород» (далі – Положення про співфінансування), яким для співвласників житлових будинків, у будинках яких було розпочато капітальний ремонт покрівель протягом 2015-2021 років по Програмі, встановлено співфінансування робіт у розмірі 20 % очікуваної проєктно-кошторисної вартості робіт - за рахунок коштів співвласників багатоквартирного будинку; співфінансування решти вартості робіт (виходячи з остаточної вартості робіт, визначеної за підсумками проведеної процедури закупівлі) - за рахунок коштів бюджету Ужгородської міської територіальної громади. Відповідно до рішення LХІІІ сесії міськради VIII скликання 19.12.2024 р. № 2080 «Про бюджет Ужгородської міської територіальної громади на 2025 рік» було виділено фінансування об’єкту: «Капітальний ремонт покрівлі багатоквартирного житлового будинку по вул. Володимирській, 82 (ОСББ «Володимирська-82») в м. Ужгород. Коригування». Керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», враховуючи наявну потребу та в рамках виділених коштів була запланована та проведена закупівля робіт «Капітальний ремонт покрівлі багатоквартирного житлового будинку по вул. Володимирській, 82 (ОСББ «Володимирська-82») в м. Ужгород. Коригування» КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва» (ДК 021:2015: 45453000-7 – Капітальний ремонт і реставрація).
Виходячи з викладеного, обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснено на підставі проектно-кошторисної документації, Положення про співфінансування та виділеного фінансування відповідно до вимог чинного законодавства України.
2. З приводу того, чому договір по проведенню Капітального ремонту покрівлі багатоквартирного житлового будинку по вул. Володимирській, 82 (ОСББ «Володимирська-82») в м. Ужгород. Коригування» укладено з ФОП Генсецький М. М. повідомляємо, що відповідно до проведених ринкових консультацій, що передбачено пунктом 3 розділу ІІ «Етапи визначення очікуваної вартості» ПРИМІРНОЇ МЕТОДИКИ визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 та з метою дотримання принципів здійснення публічних закупівель передбачених частиною 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», було отримано та проаналізовано три цінові пропозиції для виконання робіт з Капітального ремонту покрівлі багатоквартирного житлового будинку по вул. Володимирській, 82 (ОСББ «Володимирська-82») в м. Ужгород. Коригування. В результаті проведеного аналізу ринку, було прийнято рішення щодо укладення договору з ФОП Генсецький М. М., яким запропоновано найнижчу ціну.
3. Відповідно до пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 8 вересня 1997 р. № 995 Про Порядок затвердження титулів об’єктів, будівництво яких здійснюється із залученням бюджетних коштів, коштів державних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії Титул об’єкта визначає основні техніко-економічні показники об’єкта будівництва і містить такі відомості: найменування об’єкта та його місцезнаходження, найменування замовника, сфера управління, до якої він належить, галузь, характер будівництва (нове будівництво, реконструкція, технічне переоснащення підприємства, об’єкта, споруди), обсяг капіталовкладень, вартість основних фондів та завдання щодо введення в дію потужностей на весь період будівництва з розподілом капітальних вкладень за роками з урахуванням тривалості будівництва. Таким чином, затвердження титулу об'єкта вимагається для таких видів робіт, як нове будівництво, реконструкція та технічне переоснащення. На капітальний ремонт затвердження титулу не передбачено.
Слід зазначити, що предметом даного Договору підряду є роботи з капітального ремонту, на які не складається титул об’єкта.
Пунктом 83 Постанови Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2005 р. № 668 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» визначено, що « План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об'єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи».
Таким чином, складання Плану фінансування будівництва за відсутності титулу будови (об'єкта), постановою № 668 не передбачено.
Разом з тим звертаємо увагу, що умовами договору підряду передбачені джерела та порядок фінансування робіт, графік виконання робіт , які є предметом закупівлі, на 2025 рік.
Номер:
438fa822549446f6bf6a5be6c4c5eb35
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
21.10.2025 12:16
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.10.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Капітальний ремонт покрівлі багатоквартирного житлового будинку по вул. Володимирській, 82 (ОСББ «Володимирська-82») в м. Ужгород. Коригування» КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва» (ДК 021:2015:45453000-7 – Капітальний ремонт і реставрація) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2025-09-26-012298-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Чому у додатку № 2 «Календарний графік» до договору від 26.09.2025 № 25-03/1216017 не визначено строки виконання робіт (будівництва об’єкта), відповідно до вимог пункту 17 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668, в якому визначаються дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду?
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та / або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначене запитання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Поряд з тим інформуємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351¹ Кримінального кодексу України.
Номер:
3e82e6f381644beeb9f9a5eeb010abf3
Назва:
Відповідь замовника на пояснення
Дата опублікування:
23.10.2025 18:00
Опис:
Предметом Договору є «Капітальний ремонт покрівлі багатоквартирного житлового будинку по вул. Володимирській, 82 (ОСББ «Володимирська-82») в м. Ужгород. Коригування» КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва» (ДК 021:2015:45453000-7 – Капітальний ремонт і реставрація). Згідно з проектно-кошторисною документацією, зокрема об'єктним кошторисом, який є невід'ємною частиною проектної документації та договірної ціни, роботи з капітального ремонту покрівлі визначені по одному об'єкту. Враховуючи специфіку предмета закупівлі, а саме капітальний ремонт покрівлі багатоквартирного житлового будинку, проектно-кошторисною документацією не передбачено поділу робіт на окремі етапи або комплекси робіт у розумінні, яке б вимагало окремого визначення дат початку та закінчення для кожного з них у Календарному графіку. Роботи з ремонту покрівлі на даному об'єкті носять комплексний та взаємопов’язаний характер, виконуються на єдиному об'єкті та не мають чітко виокремлених у часі етапів, завершення одного з яких було б необхідною умовою для початку іншого в контексті окремого календарного планування. Таким чином, Календарний графік, що є Додатком 2 до Договору, відображає строки виконання робіт по об'єкту в цілому, що відповідає структурі та суті робіт, визначених проектно-кошторисною документацією для даного конкретного об'єкта. Перелік конкретних видів робіт, що плануються до виконання, деталізовано в локальних кошторисах, підсумковій відомості ресурсів та інших складових договірної ціни. Замовник діяв у відповідності до умов тендерної документації та проектно-кошторисної документації, яка не передбачала розбивки робіт на етапи чи комплекси для цілей формування Календарного графіка виконання робіт з окремими датами початку та закінчення для кожного такого етапу/комплексу. Разом з тим зауважуємо, що в пункті 4.2. Договору підряду від 26.09.2025 № 25-03/1216017 визначено Строки виконання робіт з окресленим початком та завершенням у 2025 році: початок – вересень; закінчення – грудень. Календарний графік виконання робіт (додаток 2 до Договору) відповідає умовам укладеного договору підряду, за умовами якого роботи заплановано виконати в межах дії договору до 31 грудня 2025 року.
З огляду на вищевикладене, Замовником було дотримано вимоги пункту 17 Постанови КМУ № 668 в частині, що є застосовною до специфіки об'єкта будівництва та характеру робіт, чим дотримано вимоги пункту 17 Особливостей та частини першої статті 41 Закону № 922-VIII.