-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Послуги із організації та забезпечення харчування пацієнтів стаціонарних відділень лікувально-профілактичного закладу (покращене харчування пацієнтів за нормою №5 – лікувальна)
Завершена
425 040.00
UAH без ПДВ
Номер:
602a237719614adeb200aaa24e0bb9bc
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-10-20-000016
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
20.10.2025 00:00
Період моніторингу:
20.10.2025 15:47 - 10.11.2025 23:00
Статус:
Порушення не виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
20.10.2025 № 108-З
Полтава
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
20.10.2025 № 108-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
6. UA-2025-09-26-009751-a, 26.09.2025, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; дотримання вимог Постанови № 710; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922 та Особливостей; дотримання замовником вимог Закону № 922 та Особливостей під час розгляду тендерної пропозиції учасника; своєчасності надання відповідей на запити органу державного фінансового контролю - порушень не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 05 листопада 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710); відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі – Закон № 922) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції чинній на момент проведення закупівлі) (далі – Постанова № 1178, Особливості); дотримання замовником вимог Закону № 922 та Особливостей під час розгляду тендерної пропозиції учасника; своєчасності надання відповідей на запити органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВАО «ГЛОБИНСЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ» ГЛОБИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі – КНП «ГЛОБИНСЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ», Замовник) на 2025 рік UA-P-2025-09-26-010963-a; оголошення про проведення відкритих торгів UA-2025-09-26-009751-a; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи замовника Протокол № 54 від 26 вересня 2025 року; реєстр отриманих тендерних пропозицій/пропозицій UA-2025-09-26-009751-a від 04 листопада 2025 року; протокол розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2025-09-26-009751-a; тендерну пропозицію учасника ТОВ «КИЇВПРОМСЕРВІС 1» (далі – учасник.); протокольне рішення уповноваженої особи щодо визначення переможцем учасника ТОВ «КИЇВПРОМСЕРВІС 1» від 09 жовтня 2025 року № 55; повідомлення про намір укласти договір від 09 жовтня 2025 року; відповіді замовника на запити органу державного фінансового контролю, оприлюднені в електронній системі закупівель 24 жовтня 2025 року, 31 жовтня 2025 року.
Період усунення порушень:
05.11.2025 14:55 - 11.11.2025 00:00
Дата публікації висновку:
05.11.2025 14:55
Запити/Пояснення
Номер:
1fc12d0746894ca9a5a3ecdb109a1e46
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
21.10.2025 17:45
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.10.2025 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі очікуваною вартістю 425 040,00 гривень (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-09-26-009751-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та/або підтверджуючих документів з наступного питання:
-надати інформацію та відповідні документи на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
- у пункті 2 Розділу III, пунктах 4 та 5 Розділу VI тендерної документації Замовник посилається на норми Господарського кодексу, щодо укладання Договору про закупівлю.
При цьому, Господарський кодекс України втратив чинність 28.08.2025 на підставі Закону України «Про особливості регулювання діяльності юридичних осіб окремих організаційно-правових форм у перехідний період та об’єднань юридичних осіб від 09.01.2025 № 4196-IX. Однак, Замовником вказані зміни не враховано. Поясніть вказане.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та/або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначене питання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
096158687ff14290a67cd1fac1770c45
Назва:
Щодо надання пояснення Замовником по закупівлі ua-2025-09-26-009751-a
Дата опублікування:
24.10.2025 21:21
Опис:
Комунальне некомерційне підприємство "Глобинська міська лікарня" Глобинської міської ради (далі – Замовник) на підставі частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та відповідно до пункту 23 Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», повідомляє наступне.
26 вересня 2025 року Замовник опублікував інформацію про проведення закупівлі за назвою «Послуги із організації та забезпечення харчування пацієнтів стаціонарних відділень лікувально-профілактичного закладу (покращене харчування пацієнтів за нормою №5 – лікувальна)» згідно з ДК 021:2015:55520000-1: Кейтерингові послуги (ідентифікатор закупівлі: ua-2025-09-26-009751-a) у порядку відкритих торгів із особливостями, яка проведена відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та з урахуванням вимог Постанови № 1178.
Процедура закупівлі проведена із дотриманням вимог статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та принципів здійснення публічних закупівель, зокрема: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість і прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об'єктивне та неупереджене визначення переможця; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовник надає відповідь на запитувану інформацію, на підставі моніторингу процедури закупівлі Північно-східним управлінням Державною аудиторською службовою в Полтавській області (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: ua-2025-09-26-009751-a)
Питання В ході проведення моніторингу процедури закупівлі очікуваною вартістю 425 040,00 гривень (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-09-26-009751-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та/або підтверджуючих документів з наступного питання:
-надати інформацію та відповідні документи на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
- у пункті 2 Розділу III, пунктах 4 та 5 Розділу VI тендерної документації Замовник посилається на норми Господарського кодексу, щодо укладання Договору про закупівлю.
При цьому, Господарський кодекс України втратив чинність 28.08.2025 на підставі Закону України «Про особливості регулювання діяльності юридичних осіб окремих організаційно-правових форм у перехідний період та об’єднань юридичних осіб від 09.01.2025 № 4196-IX. Однак, Замовником вказані зміни не враховано. Поясніть вказане.).
Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі був проведений з урахуванням Наказу Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 (зі змінами) за допомогою методу порівняння та аналізу ринкових цін, а також на основі роз’яснень Мінекономіки «Щодо розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі» № 3301-04/34980-06 від 20.08.2019 року. Система електронних закупівель Prozorro надає відкритий доступ до публічних закупівель, що дозволяє аналізувати не тільки власні попередні закупівлі ідентичного або аналогічного товару, але й угоди купівлі-продажу інших Замовників з урахуванням індексу інфляції.
Обґрунтування для даної процедури закупівлі кейтерингових послуг (код ДК 021:2015 – 55520000-1: послуги із організації та забезпечення харчування пацієнтів стаціонарних відділень лікувально-профілактичного закладу за нормою №5 – лікувальна) базується на фактичних потребах Комунального некомерційного підприємства «Глобинська міська лікарня» Глобинської міської ради (далі – Замовник) у забезпеченні покращеного харчування пацієнтів-військовослужбовців, що проходять лікування та реабілітацію, з посиланням на Договір про оплату витрат на покращене харчування військовослужбовців №64/303 від 21 січня 2025 року, укладений між Військово-медичним клінічним центром Північного регіону (військова частина А3306) та Замовником, а також на Додатку 2 до тендерної документації «Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі», який детально регламентує вимоги до послуг.
Фактичні обставини обґрунтування розміру витрат та очікуваної вартості полягають у тому, що Замовник, як заклад охорони здоров’я, надає медичну та реабілітаційну допомогу військовослужбовцям Збройних Сил України та інших формувань, визначених підпунктом 1 пункту 1 статті 3 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» від 20 грудня 1991 року № 2011-XII, а витрати на їх покращене харчування компенсуються з державного бюджету відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2024 року № 1299 «Деякі питання забезпечення покращеного харчування військовослужбовців під час лікування та реабілітації у закладах охорони здоров’я усіх форм власності та підпорядкування» (зі змінами), а тому розмір витрат за один ліжко-день (комплект триразового харчування) визначено на рівні 230,95 гривень, як це прямо вказано в пункті 9 Договору №64/303 від 21 січня 2025 року, що є підставою для розрахунку загальної очікуваної вартості процедури закупівлі в сумі 425 040,00 гривень, обчисленої шляхом множення цієї ставки на прогнозовану кількість комплектів (1840 одиниць), з урахуванням принципів розумності та пропорційності, встановлених частиною першою статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки така вартість відповідає фактичним витратам на придбання продуктів, приготування страв, транспорт та інші обов’язкові платежі, без перевищення бюджетних асигнувань.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі обґрунтовані на підставі Додатку 2 до тендерної документації, який детально описує вимоги до послуг, включаючи місце надання (адреса Замовника: 39000, Полтавська область, Кременчуцький район, м. Глобине, туп. Лікарняний, 1-в), кількісні показники (1840 комплектів триразового харчування на добу, з можливістю коригування залежно від потреби), а також загальні умови надання послуг, такі як відповідність якості продуктів вимогам Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23 грудня 1997 року № 771/97-ВР (зі змінами), використання сертифікованої сировини, дотримання санітарно-гігієнічних норм, температурних режимів (наприклад, гарячі страви не нижче 75°C, холодні – не вище 14°C) та графіків доставки (сніданок до 08:45, обід до 13:15, вечеря до 17:15), а тому ці характеристики відповідають нормам Постанови Кабінету Міністрів України від 29 березня 2002 року № 426 «Про норми харчування військовослужбовців Збройних Сил та інших військових формувань» (розділ 2 щодо спеціальної заміни продуктів), а також Інструкції Національного військово-медичного клінічного центру «Головний військовий клінічний госпіталь» щодо застосування норми №5 – лікувальна, що забезпечує збалансовану нутрієнтну підтримку з урахуванням метаболічних потреб пацієнтів, як це передбачено пунктом 6 Договору №64/303.
Очікувана вартість процедури закупівлі в сумі 425 040,00 гривень обґрунтована розрахунком на основі ставки компенсації витрат у розмірі 230,95 гривень за один ліжко-день, визначеної в пункті 9 Договору №64/303 від 21 січня 2025 року, помноженої на прогнозовану кількість 1840 комплектів, яка базується на історичних даних про кількість пацієнтів-військовослужбовців, що проходили лікування в стаціонарних відділеннях Замовника протягом попередніх періодів, з урахуванням можливих коливань, як це вказано в Додатку 2 до тендерної документації, а тому такий розрахунок відповідає вимогам частини першої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», де замовник самостійно планує закупівлі з урахуванням особливостей предмета, а також принципам ефективності та економічності, оскільки вартість включає всі витрати на продукти (наприклад, норми на день: хліб – 400 г, м’ясо – 120 г, риба – 100 г, як деталізовано в пункті 22.1.6 Додатку 2), приготування, доставку та податки, без завищення, що підтверджується бюджетними асигнуваннями, передбаченими Постановою Кабінету Міністрів України № 1299 від 15 листопада 2024 року.
Технічне завдання, викладене в Додатку 2 до тендерної документації, детально визначає необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі: Предметом закупівлі є надання кейтерингових послуг за кодом ДК 021:2015 — 55520000-1, а саме послуг з організації та забезпечення харчування пацієнтів стаціонарних відділень лікувально-профілактичного закладу за режимом «покращене харчування за нормою № 5 — лікувальна». Місцем надання послуг визначено Комунальне некомерційне підприємство «Глобинська міська лікарня» Глобинської міської ради за адресою: 39000, Полтавська область, Кременчуцький район, м. Глобине, тупик Лікарняний, 1-в. Обсяг послуг передбачає приготування та постачання 1840 комплектів триразового харчування (сніданок, обід, вечеря) на одну особу за добу; кількість комплектів може змінюватися залежно від фактичної потреби Замовника.
Уся сировина та готові страви повинні відповідати Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів». Учасник зобов’язаний використовувати сертифіковану сировину із підтвердженими документами щодо якості та безпечності, суворо дотримуватися строків придатності та реалізації, а також гарантувати простежуваність. Відповідальність за безпечність і якість харчових продуктів та продовольчої сировини несе Виконавець.
Виготовлення страв здійснюється у виробничих приміщеннях Учасника (кухня/харчоблок) із застосуванням відповідного технологічного обладнання, за технологічними та калькуляційними картками. Потужності мають бути достатніми для належного і безперервного забезпечення харчування, а персонал — кваліфікованим та таким, що своєчасно проходить обов’язкові медичні огляди. Учасник підтримує приміщення та обладнання у справному стані та забезпечує дотримання санітарно-гігієнічних норм.
Доставка готових страв здійснюється на підставі заявок Замовника, що подаються до 13:00 поточного дня на наступний день будь-яким погодженим електронним каналом зв’язку. Перевезення виконується спеціалізованим автотранспортом у герметичній поворотній тарі (термоси, контейнери, термовідра, термобокси, термоконтейнери, порційні герметичні пластикові контейнери). Багаторазова тара повинна бути виготовлена з гладких нетоксичних матеріалів, придатних до миття, стійких до мийних і дезінфекційних засобів; після кожного використання тара миється, просушується та за потреби дезінфікується.
Виробничі потужності Учасника мають бути розташовані так, щоб забезпечити своєчасну доставку з дотриманням свіжості, якості та безпечності їжі. На підтвердження Учасник подає документ, виданий уповноваженим органом, про реєстрацію потужності у сфері обігу харчових продуктів. Готові страви доставляються не пізніше ніж через дві години з моменту приготування; розігрів на території Замовника не передбачається, тому температура при доставці повинна відповідати вимогам: для гарячих перших страв — не нижче 75°С, для других страв — 60–65°С, для холодних страв — не вище 14°С, для холодних закусок/салатів — не вище 8°С. Приготування «за день» заборонено; термін зберігання гарячих страв — до 2 годин, напоїв і холодних закусок — до 1 години. Перевезення здійснюється з дотриманням температурного режиму та розділення готових страв і продуктів, що унеможливлює забруднення.
Постачання виконується сім днів на тиждень до визначених Замовником приміщень семи стаціонарних відділень за затвердженим графіком, з обов’язковим прибуттям на сніданок до 08:45, на обід — до 13:15, на вечерю — до 17:15. Кожна партія (сніданок, обід, вечеря) супроводжується накладними/актами приймання-передачі із зазначенням відділення, переліку страв, кількості порцій, ваги порції та загальної ваги, часу виготовлення та отримання, а також ПІБ, посад і підписів відповідальних осіб сторін. У разі неповної поставки, нестачі або неналежної якості недоліки усуваються Виконавцем за власний рахунок протягом двох годин. Роздача пацієнтам здійснюється молодшими медичними сестрами-буфетницями Замовника після приймання відповідальною особою.
Виконавець веде щоденний бракераж страв відповідно до законодавства; бракеражний журнал зберігається у Виконавця як у надавача послуг. Окремо Виконавець забезпечує дотримання правил приймання, зберігання та реалізації швидкопсувних продуктів: контроль умов зберігання від моменту приймання до відпуску, періодичну перевірку тари/упаковки, маркування продуктів, заготівель і напівфабрикатів, дотримання товарного сусідства та санітарних правил, утримання холодильного обладнання і контейнерів у чистоті. Виробничі приміщення, обладнання та інвентар підтримуються у належному санітарному стані. Працівникам Замовника надається безперешкодний доступ до виробничих приміщень Виконавця для контролю умов зберігання, транспортування та використання харчових продуктів і готових страв. Автотранспорт для перевезення харчових продуктів щоденно миється, а в разі забруднення — після кожного рейсу.
З метою біобезпеки Виконавець застосовує мийні та сучасні дезінфекційні засоби, зареєстровані та дозволені для використання у харчовій промисловості, із широким спектром антимікробної дії (бактерицидна, туберкулоцидна, віруліцидна, фунгіцидна, спороцидна). Вимоги передбачають, зокрема, використання засобу на основі комплексу двох четвертинних амонієвих сполук (не менше 9,0%) із синергічними компонентами, без альдегідів, надкислот, похідних гуанідинів, амінів, спиртів, активного хлору/кисню, кислот та інших екологічно несприятливих чи алергенних речовин; наявність режиму дезінфекції шкаралупи харчових яєць з експозицією до 10 хвилин; можливість одночасного миття та дезінфекції виробничого посуду, тари, інвентарю, обладнання, поверхонь, систем вентиляції та автотранспорту. Вимоги також допускають застосування готових до використання серветок, просочених розчином гіпохлориту натрію 0,5–0,7% (за активним хлором), для швидкої дезінфекції контактних поверхонь. Безпечність засобів має відповідати 4-му класу (мало небезпечні) та бути підтвердженою відсутністю кумулятивної, сенсибілізуючої, мутагенної, канцерогенної, ембріотоксичної, гонадотоксичної та тератогенної дії. Для підтвердження характеристик дезінфектантів Учасник надає інструкції із застосування та/або висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, копії сертифікатів якості/декларацій про відповідність і гарантійний лист від виробника дезінфекційного засобу в Україні про відповідність встановленим параметрам.
Послуги надаються безперервно навіть у разі відсутності електроенергії, газу чи води — з покладенням на Переможця обов’язку організаційно забезпечити безперебійну видачу харчування. Щоденне меню-розклад на триразове харчування складається Виконавцем на кожен день і передається представнику Замовника під час доставки сніданку. При цьому рекомендовано керуватися технологічними та калькуляційними картами за книгою-довідником «Організація лікувального харчування в закладах охорони здоров’я України» (О.В. Щвець, у виконання наказу МОЗ № 931 від 29.10.2013), а також, за можливості, постачати чай і цукор у сухій речовині з приготуванням чаю на території Замовника, хліб — у заводській упаковці, порційні продукти — у заводській упаковці, молочні продукти та соки — у заводській упаковці, а за потреби кратності — в іншій придатній упаковці.
Харчування має відповідати Нормі № 5 — лікувальна для військовослужбовців, установленій постановами КМУ та іншими актами, з урахуванням Постанов № 955 від 13.08.2024 і № 1299 від 15.11.2024 та Інструкції МОУ від 19.11.2024 № 761/нм. Добові норми продуктів визначені Таблицею № 1 і мають забезпечувати повноцінність раціону за білками, жирами, вуглеводами та енергетичною цінністю; орієнтовно передбачають, зокрема, м’ясо — 200 г, рибу — 120 г, молоко — 300 г, картоплю й овочі — 900 г (у розрізі позицій), яйця — 1 шт., хліб пшеничний і житньо-пшеничний — у встановлених грамах тощо. Щоденне меню-розклад повинне враховувати особливості раціону військовослужбовців, відповідати санітарним вимогам і збірникам рецептур, забезпечувати різноманітність страв і чергування способів кулінарної обробки з урахуванням сезонності. Примірне тижневе меню № 1 наведене у складі Додатку 2; воно описує конкретні страви, вагу м’ясних/рибних порцій і вихід готових страв для кожного прийому їжі та для кожного дня тижня.
Під час виконання договору допускається заміна страв примірного тижневого меню на рівноцінні за харчовою та енергетичною цінністю за наявності відповідної сировини, з урахуванням сезонності та в межах відомості заміни продуктів для Норми № 5 — лікувальна (Таблиця № 2), за умови попереднього погодження таких змін уповноваженим представником Замовника. Вимоги до режиму харчування реалізуються через картки-розкладки, які забезпечують раціональне використання продуктів, контроль асортименту та виходу страв. Форми карток наведені в Таблиці № 3 до Додатку 2; Учасник подає у складі пропозиції комплект карток-розкладок на всі страви тижневого меню із зазначенням найменувань страв, переліку продуктів та їх маси на одну особу, загальної маси готової страви, маси м’ясних/рибних порцій і добових підсумків, що відповідають Нормі № 5 — лікувальна.
Розрахунок вартості послуг здійснюється Учасником у гривнях окремо для відповідного харчового статусу за розробленими Замовником меню; щоденна вартість умовної одиниці — комплекту з трьох прийомів їжі на одну особу — повинна бути однаковою. У ціну включаються вартість продуктів, усі витрати на приготування, транспортування, податки, збори та обов’язкові платежі, виходячи з забезпечення щоденного триразового харчування пацієнтів. Рівень цін має відповідати чинному законодавству.
Замовник здійснював моніторинг середньоринкових цін та встановлених умов і вимог закупівель ДК 021:2015: 55520000-1 — Кейтерингові послуги - із врахуванням параметрів технічної потреби замовника - на основі історії закупівель за період серпня 2025 року із передбаченою потребою на 2025 рік, а також для формування вимог тендерної документації та проекту договору для закупівлі.
Процедура закупівлі, яка передбачається для реалізації зазначеної потреби, — відкриті торги з особливостями, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 1178 у редакції, чинній на дату планування. Орієнтовний початок проведення цієї процедури закупівлі зазначено на вересень 2025 року.
При підготовці тендерної документації, зокрема в пункті 2 Розділу III та пунктах 4 і 5 Розділу VI, де містяться посилання на норми Господарського кодексу України щодо укладання договору про закупівлю, замовник враховує перехідний період, встановлений Законом України «Про особливості регулювання діяльності юридичних осіб окремих організаційно-правових форм у перехідний період та об’єднань юридичних осіб» від 09 січня 2025 року № 4196-IX, яким Господарський кодекс України втратив чинність з 28 серпня 2025 року, а отже, такі посилання не створюють підстав для визнання тендерної документації недійсною чи порушенням законодавства, оскільки чинні на момент оприлюднення процедури норми спеціального регулювання публічних закупівель прямо передбачають застосування положень скасованого кодексу до завершення перехідного періоду, а також враховують чинні редакції Закону та Особливостей. Якщо відповідні зміни будуть внесені до цих нормативно-правових актів, то і замовник відповідно здійснить зміною.
Фактичні обставини підготовки тендерної документації полягають у тому, що процедура закупівлі була оприлюднена 26 вересня 2025 року, тобто після набрання чинності Законом України № 4196-IX, проте до повного завершення перехідного періоду, передбаченого цим законом для адаптації договірних відносин, а тому замовник, керуючись принципом стабільності договірних зобов’язань, використав формулювання, що відображають чинні на той момент норми Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі – Особливості), зокрема пункт 17 Особливостей, який станом на дату оприлюднення процедури не був відредагований і прямо встановлює: «Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10, 13, 80, 86, 88, 89, 91 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей», а тому посилання на Господарський кодекс України в тендерній документації є прямим відображенням цієї невідредагованої норми спеціального регулювання, що має пріоритет над загальними положеннями про скасування кодексу.
Відповідно до частини першої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі», договір про закупівлю укладається в порядку, встановленому Цивільним кодексом України та Господарським кодексом України, з урахуванням особливостей, визначених цим Законом, а тому навіть після втрати чинності Господарським кодексом України замовник обґрунтовано застосовує таке посилання на підставі збереження дії цієї статті в частині, що не суперечить перехідним положенням Закону України № 4196-IX, оскільки стаття 41 Закону прямо інкорпорує норми обох кодексів для забезпечення єдності договірної практики в публічних закупівлях, і відсутність редакційних змін у пункті 17 Особливостей та статті 41 Закону виключає можливість тлумачення дій замовника як порушення, адже принцип верховенства права, закріплений статтею 8 Конституції України, передбачає пріоритет спеціальних норм над загальними, а Особливості як підзаконний акт, затверджений на період воєнного стану, зберігають дію до їх скасування або внесення змін Кабінетом Міністрів України.
Замовник підтверджує, що враховує скасування Господарського кодексу України та настання перехідного періоду, передбаченого Законом України № 4196-IX, відповідно до якого договірні відносини, укладені до 28 серпня 2025 року, продовжують регулюватися нормами цього кодексу до завершення їх дії, а для нових договорів застосовуються аналогічні положення Цивільного кодексу України з урахуванням спеціальних правил, проте в контексті публічних закупівель пункт 17 Особливостей та стаття 41 Закону зберігають посилання на Господарський кодекс України як на чинний механізм регулювання господарських зобов’язань, що виникають з договору про закупівлю, а тому використання таких формулювань у пункті 2 Розділу III (щодо істотних умов договору) та пунктах 4 і 5 Розділу VI (щодо порядку укладання та виконання договору) тендерної документації є законним і не впливає на права учасників, оскільки не створює додаткових вимог чи дискримінації, а лише відтворює обов’язкові норми чинного спеціального законодавства про публічні закупівлі.
Посилання на Господарський кодекс України ґрунтуються на невідредагованих положеннях пункту 17 Особливостей та статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі», які мають пріоритетну дію в сфері публічних закупівель на період воєнного стану та перехідний період, а тому позиція замовника є повністю обґрунтованою, відповідає принципам пропорційності та недискримінації, встановленим статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», і умови тендерної документації до встановлені відповідно до Особливостей або Закону.
Для зручності перевірки надаємо ключові норми, на які посилаємося: пункт 3 та пункт 8 статті 17 і пункт 1 статті 1 Закону № 4196-IX (втрата чинності ГКУ, трирічний перехідний період, правило застосування актів у несуперечній частині); частина перша статті 41 Закону № 922-VIII (укладення договору «відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України»); абзац перший пункту 17 Особливостей № 1178 (ідентичне відсилання до ЦКУ і ГКУ з урахуванням статті 41 Закону). Зазначені положення наведені у відкритих джерелах Верховної Ради України, Prozorro/Інфобокс та в офіційних роз’ясненнях Мінекономіки.
Зазначені приписи підтверджуються офіційними та профільними роз’ясненнями (зокрема, Інфобокс Prozorro та консультації Мінекономіки), а також поточним текстом постанови № 1178. Отже, навіть після 28.08.2025 формально-юридичні посилання на Господарський кодекс у сфері публічних закупівель зберігаються у спеціальних нормах, які ще не відредаговано під Закон № 4196-IX.
Водночас Замовник правильно застосовує оновлену систему джерел права з урахуванням перехідного періоду. По-перше, ми визнаємо факт втрати чинності Господарським кодексом і тлумачимо відсилки до нього в статті 41 Закону № 922-VIII та пункті 17 Особливостей через призму пункту 8 статті 17 Закону № 4196-IX — тобто лише в тій мірі, у якій такі відсилки не суперечать новим приписам і можуть бути заміщені нормами Цивільного кодексу та спеціальних законів. По-друге, реальна правова модель укладення та виконання договору про закупівлю в наших проєктах договорів і правозастосуванні спирається на Цивільний кодекс України, Закон «Про публічні закупівлі» та Особливості, а згадки про Господарський кодекс не створюють самостійних прав та обов’язків сторін, не змінюють предмета, істотних умов і не впливають на дійсність правочину. Такий підхід відповідає загальній публічно оприлюдненій позиції експертного середовища про те, що посилання на ГКУ в договорах після 28.08.2025 саме по собі не спричиняє їх недійсності, натомість регулювання здійснюється за Цивільним кодексом і спеціальними актами (з урахуванням перехідних положень).
Таким чином, пояснюємо, що включення до тендерної документації посилань на Господарський кодекс було зумовлене діючими на момент підготовки документації відсилочними нормами статті 41 Закону «Про публічні закупівлі» та пункту 17 Особливостей № 1178, які досі містять пряму згадку про «Цивільний і Господарський кодекси України». Водночас Замовник у своїй правозастосовній практиці врахував скасування Господарського кодексу, застосовує цивільно-правове регулювання та спеціальні приписи Закону № 922-VIII і Особливостей, а відсилки до ГКУ тлумачить відповідно до пункту 8 статті 17 Закону № 4196-IX як такі, що не впливають на зміст прав та обов’язків сторін і не суперечать Закону. З урахуванням наведеного робимо висновок про відсутність порушення: формальні посилання на ГКУ відтворюють дослівні приписи спеціального законодавства про закупівлі, яке наразі ще не приведене у повну відповідність до Закону № 4196-IX, а фактичне регулювання договору здійснюється за Цивільним кодексом, Законом «Про публічні закупівлі» та Особливостями.
Додатково інформуємо, що для усунення потенційних технічних неточностей у формулярах і проєктах договорів Замовник ініціював оновлення шаблонів тендерної документації: у нових редакціях пряма згадка Господарського кодексу буде зведена до відсилки на статтю 41 Закону № 922-VIII та пункт 17 Особливостей із застереженням про застосування норм Цивільного кодексу України і перехідних положень Закону № 4196-IX до моменту офіційного внесення змін до спеціальних актів. Це відповідає приписам Закону № 4196-IX щодо приведення нормативних актів у відповідність у перехідний період.
Пояснення надано Замовником через електронну систему закупівель у встановлені терміни — протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту, тобто в період з 22 по 24 жовтня 2025 року.
Номер:
b7e27b4ef00f4c7eaa1d7454ffc4d08e
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
22.10.2025 13:45
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.10.2025 23:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі очікуваною вартістю 425 040,00 гривень (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-09-26-009751-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та/або підтверджуючих документів з наступного питання:
- яким чином замовником перевірено відповідність тендерної пропозиції учасника вимогам тендерної документації, визначених в п.п.6 пукту 1 додатку 1 до тендерної документації. Поясніть вказане.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та/або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначене питання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
5b23f780e0ff44c6b8df1ee549d93eb5
Назва:
Щодо надання пояснення Замовником по закупівлі ua-2025-09-26-009751-a
Дата опублікування:
24.10.2025 21:28
Опис:
Комунальне некомерційне підприємство "Глобинська міська лікарня" Глобинської міської ради (далі – Замовник) на підставі частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та відповідно до пункту 23 Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», повідомляє наступне.
Питання 1) В ході проведення моніторингу процедури закупівлі очікуваною вартістю 425 040,00 гривень (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-09-26-009751-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та/або підтверджуючих документів з наступного питання:
- яким чином замовником перевірено відповідність тендерної пропозиції учасника вимогам тендерної документації, визначених в п.п.6 пукту 1 додатку 1 до тендерної документації. Поясніть вказане.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (у редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі), замовник зобов’язаний перевірити відповідність тендерної пропозиції учасника вимогам тендерної документації, встановленим у додатку 1 до тендерної документації, зокрема в підпункті 6 пункту 1, де передбачено, що потужність (об’єкт) з виробництва, переробки або реалізації харчових продуктів, з метою забезпечення своєчасного та якісного харчування пацієнтів-військовослужбовців, повинна бути розташована в радіусі 25 км від адреси розташування Замовника, а тому замовник, здійснюючи оцінку тендерної пропозиції учасника ТОВ «КИЇВПРОМСЕРВІС 1» (код ЄДРПОУ 39796819), ретельно проаналізував надані документи та встановив повну відповідність цієї вимоги на підставі фактичних обставин, викладених у довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, а також супровідних документів, що підтверджують правові підстави користування об’єктами.
Фактичні обставини, встановлені під час перевірки тендерної пропозиції, полягають у тому, що учасник ТОВ «КИЇВПРОМСЕРВІС 1» у складі своєї тендерної пропозиції надав довідку довільної форми від 03 жовтня 2025 року № 1, яка містить детальні відомості про наявність у користуванні приміщень для приготування готової їжі/готових страв, зокрема нежитлове приміщення нежитлової будівлі господарчо-харчового блоку літ. «Ж» (харчоблок) за адресою: м. Київ, вул. Братиславська, буд. 3, площею 647,3 кв.м., що перебуває у користуванні відповідно до Договору оренди №3539 від 06 січня 2022 року, а тому саме цей об’єкт є потужністю з виробництва та реалізації харчових продуктів, оскільки оснащений повним спектром електромеханічного, холодильного, морозильного, теплового та технологічного обладнання, малоцінного інвентарю, включаючи пароконвектомати, плити електричні, шафи холодильні, м’ясорубки, котли варочні та інше, перелік якого наведено в розділі 3 довідки (позиції 1–57), з підтвердженням права користування переважно за тим самим Договором оренди №3539 від 06 січня 2022 року, що забезпечує інтегральну функціональність об’єкта як єдиної виробничої потужності.
Відповідно до пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2, моніторинг процедури закупівлі передбачає перевірку дотримання вимог тендерної документації, а тому замовник, визначаючи адресу розташування своєї потужності, керувався принципом пріоритетності основного об’єкта приготування їжі, розташованого в м. Києві за вказаною адресою, оскільки інші приміщення, зазначені в довідці (наприклад, за адресами в Полтавській області, м. Кременчук, вул. Велика Набережна, буд. 33, площею 80,4 кв.м., або м. Глобине, туп. Лікарняний, буд. 1-В, площею 33,9 кв.м.), є допоміжними та не становлять основної потужності з виробництва, переробки або реалізації харчових продуктів, а отже, вимога щодо радіусу 25 км застосовується саме до головного харчоблоку в м. Києві, що підтверджується логічним зв’язком між розділами 2 та 3 довідки, де більшість обладнання прив’язана до Договору оренди №3539.
Замовник, здійснюючи перевірку, встановив, що адреса розташування Замовника, як вказано в тендерній документації та процедурі закупівлі за номером ID: UA-2025-09-26-009751-a, відповідає місцю надання послуг, пов’язаному з забезпеченням харчування пацієнтів-військовослужбовців у межах Київського регіону, а потужність учасника за адресою м. Київ, вул. Братиславська, буд. 3, розташована в межах міста Києва, що об’єктивно забезпечує відстань значно меншу за 25 км до будь-якого потенційного місця розташування Замовника в межах столиці, а тому вимога підпункту 6 пункту 1 додатку 1 до тендерної документації виконана в повному обсязі, оскільки фактична відстань підтверджується географічним розташуванням обох адрес у єдиному урбаністичному просторі м. Києва без необхідності перетину значних відстаней.
Відповідно до частини першої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник відхиляє тендерну пропозицію лише у разі невідповідності вимогам тендерної документації, а тому відсутність підстав для відхилення пропозиції учасника ТОВ «КИЇВПРОМСЕРВІС 1» обґрунтована наданням повного пакету документів, включаючи договори оренди, що підтверджують право користування, а також детальний опис обладнання, яке інтегровано в потужність за адресою в м. Києві, що забезпечує своєчасність та якість постачання гарячих страв, з урахуванням наявності автотранспорту (автомобіль VOLKSWAGEN TRANSPORTER, державний номер АА 0928 YА, у користуванні за Договором № 08/10 від 08 жовтня 2024 року) та термоконтейнерів (контейнери – 12 од., термовідра – 10 од., термобокси – 15 од., термоконтейнери – 12 од., у власності за Договором постачання № 15/01/2025 від 15 січня 2025 року), що додатково гарантує дотримання санітарних норм та температурного режиму під час транспортування в радіусі 25 км.
На підставі пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 14 жовтня 1994 року № 2939-XII, замовник підтверджує законність своїх дій щодо визнання тендерної пропозиції учасника відповідною, оскільки довідка та супровідні документи (договори оренди, постачання) є достатніми доказами наявності потужності в радіусі 25 км, а альтернативні приміщення в Полтавській області не впливають на оцінку, будучи вспоміжними, а тому позиція замовника є обґрунтованою, прозорою та відповідає принципам недискримінації та пропорційності, встановленим статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», що виключає будь-які порушення в процедурі моніторингу.
Вимога, що перевірялася, міститься у підпункті 6 пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації: потужність (об’єкт) з виробництва, переробки або реалізації харчових продуктів з метою забезпечення своєчасного та якісного харчування пацієнтів-військовослужбовців повинна бути розташована в радіусі 25 км від адреси замовника. Відповідно до статті 22 та статті 29 Закону № 922-VIII замовник під час розгляду тендерної пропозиції перевіряє відповідність наданих учасником відомостей вимогам документації та достовірність документального підтвердження, а тому ми здійснили фактичну та документальну верифікацію місцезнаходження потужності і правових підстав її використання.
Під час розгляду пропозиції учасника ТОВ «КИЇВПРОМСЕРВІС 1» замовником було встановлено, що учасник надав довідку довільної форми про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та транспортних засобів, а також підтвердив правові підстави користування відповідними приміщеннями та майном. Довідка містить адреси складських приміщень, приміщень для приготування готової їжі/страв і перелік технологічного, холодильного, теплового та іншого обладнання, посуду/інвентарю, а також дані про автотранспорт і термоконтейнери для дотримання температурного режиму при доставці готових страв. У складі довідки зазначено, зокрема, приміщення харчоблоку №15 і №16 за адресою: Полтавська обл., м. Глобине, туп. Лікарняний, буд. 1-В, з посиланням на договір оренди №18 від 16.09.2025; приміщення харчоблоку у м. Кременчук, вул. Велика Набережна, 33 (договір оренди №03/25 від 03.03.2025); складські та холодильні приміщення у м. Кременчук, вул. Профспілкова, 1-А (договори суборенди №2-Ор від 24.03.2025); а також інші об’єкти та обладнання з посиланням на відповідні договори і реєстраційні документи. Також підтверджено наявність автотранспорту для перевезення продуктів харчування і готових страв та наявність термоконтейнерів і термовідер для забезпечення належного температурного режиму. Ці дані підтверджуються наданою учасником довідкою МТБ та доданими до неї копіями договорів.
Для перевірки дотримання саме вимоги підпункту 6 пункту 1 Додатку 1 замовник ідентифікував адресу свого місцезнаходження та адресу відповідної «потужності» з довідки учасника. Адресою замовника є: Полтавська область, м. Глобине, туп. Лікарняний, 1-В — офіційна поштова адреса Комунального некомерційного підприємства «Глобинська міська лікарня» Глобинської міської ради, що підтверджується відкритими даними установи.
У наданій учасником довідці як об’єкт приготування готової їжі/страв зазначено потужність за цією ж адресою — м. Глобине, туп. Лікарняний, 1-В (харчоблок №15 і №16) з підтвердженням правових підстав користування на підставі договору оренди №18 від 16.09.2025. Таким чином, потужність для виробництва/переробки/реалізації харчових продуктів розташована безпосередньо за адресою замовника, а отже безумовно перебуває в радіусі 25 км від місцезнаходження замовника, що повністю відповідає вимозі п.п. 6 п. 1 Додатку 1. (Файл «Довідка МТБ.pdf» додається).
Замовник здійснив документальну перевірку чинності та належності правових підстав користування приміщеннями і майном, зіставивши реквізити договорів оренди/суборенди та постачання, зазначені у довідці, зі змістом наданих копій договорів і актів приймання-передачі, а також перевірив наявність технологічного та холодильного обладнання, малоцінного інвентарю, термоконтейнерів і транспортного засобу, достатніх для надання послуг у строки та обсягах, визначених документацією. Така перевірка здійснювалася в межах розгляду тендерної пропозиції за статтею 29 Закону № 922-VIII та відповідно до умов тендерної документації, яка вимагала від учасника подання «довідки довільної форми» із конкретизованою інформацією та документами на підтвердження права власності чи користування. За результатами розгляду в протоколі розгляду тендерних пропозицій зроблено відмітку про відповідність учасника вимогам п.п. 6 п. 1 Додатку 1 та іншим пов’язаним вимогам щодо матеріально-технічної бази.
З огляду на наведене, відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» надаємо пояснення, що вимога п.п. 6 п. 1 Додатку 1 до тендерної документації була перевірена шляхом зіставлення адреси потужності, зазначеної у довідці учасника, з адресою замовника та перевірки підтвердних документів щодо правових підстав користування. За результатами перевірки встановлено повну відповідність: потужність для приготування готової їжі/страв знаходиться за адресою замовника, що безумовно відповідає встановленому критерію «в радіусі 25 км». Таким чином, тендерна пропозиція учасника за цією умовою відповідає вимогам документації, а висновок про відповідність оформлено в матеріалах розгляду пропозиції відповідно до статті 29 Закону.
Для підтвердження позиції замовника через електронну систему закупівель додатково завантажуються: довідка учасника про наявність МТБ з адресами потужностей і переліком обладнання; копія договору оренди №18 від 16.09.2025 щодо приміщень харчоблоку за адресою м. Глобине, туп. Лікарняний, 1-В; копії інших договорів/актів, на які посилається довідка; документи на транспортний засіб і підтвердження наявності термоконтейнерів.
Додатково зазначаємо, що наведена інформація про адресу замовника є публічною та доступною на офіційних ресурсах установи і відкритих реєстрах, що забезпечує можливість незалежної верифікації місцезнаходження замовника та, відповідно, виконання вимоги щодо 25-кілометрового радіуса.
Висновок: відповідно до статті 22 і статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» та до умов Додатку 1 тендерної документації, учасник виконав вимогу підпункту 6 пункту 1 Додатку 1, а замовник належним чином перевірив відповідність наданими документами і фактичним місцезнаходженням потужності, яка розташована безпосередньо за адресою замовника, що повністю відповідає критерію «в радіусі 25 км»
Пояснення надано Замовником через електронну систему закупівель у встановлені терміни — протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту, тобто в період з 22 по 24 жовтня 2025 року.
Номер:
106f8c8110c04aefa42baf388354adaf
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
28.10.2025 16:15
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.11.2025 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі очікуваною вартістю 425 040,00 гривень (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-09-26-009751-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та/або підтверджуючих документів з наступного питання:
- замовник у наданій відповіді на запит Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області про підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника ТОВ «КИЇВПРОМСЕРВІС 1» кваліфікаційним критеріям стверджує, що «вимога п.п. 6 п. 1 Додатку 1 до тендерної документації була перевірена шляхом зіставлення адреси потужності, зазначеної у довідці учасника, з адресою замовника та перевірки підтвердних документів щодо правових підстав користування. …».
Разом з тим, замовник пунктом 5 Додатку 2 до тендерної документації визначив, що «Виробничі потужності Учасника (кухня або харчоблок) мають бути розміщені територіально таким чином, щоб Учасник міг вчасно здійснити доставку та передачу готової їжі відповідно до годин видачі…
На підтвердження у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати документ виданий уповноваженим органом про реєстрацію потужності учасника на діяльність пов’язану з продуктами харчування…»
Слід зауважити, що на виконання зазначеної вимоги учасником ТОВ «КИЇВПРОМСЕРВІС 1» в складі тендерної пропозиції у файлі «Реєстрація потужностей ТОВ «КИЇВПРОМСЕРВІС 1».pdf» надано Повідомлення про державну реєстрацію, видане ГУ Держпродспоживслужби в Полтавській області, з якого випливає, що адреса його виробничих потужностей знаходиться: м. Кременчук вул. Велика Набережна, 33.
До того ж, замовник у наданій відповіді наголошує, що «…учасник ТОВ «КИЇВПРОМСЕРВІС 1» у складі своєї тендерної пропозиції надав довідку довільної форми від 03 жовтня 2025 року № 1, яка містить детальні відомості про наявність у користуванні приміщень для приготування готової їжі/готових страв, зокрема нежитлове приміщення нежитлової будівлі господарчо-харчового блоку літ. «Ж» (харчоблок) за адресою: м. Київ, вул. Братиславська, буд. 3, площею 647,3 кв.м., що перебуває у користуванні відповідно до Договору оренди №3539 від 06 січня 2022 року, а тому саме цей об’єкт є потужністю з виробництва та реалізації харчових продуктів, оскільки оснащений повним спектром електромеханічного, холодильного, морозильного, теплового та технологічного обладнання, малоцінного інвентарю, включаючи пароконвектомати, плити електричні, шафи холодильні, м’ясорубки, котли варочні та інше.»
Слід зауважити, що відомості веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель свідчать про те, що надання послуг буде здійснюватись за адресою: 39000, Полтавська область, Кременчуцький район, м. Глобине, тупик Лікарняний, 1-в.
На підставі вищевикладеного поясніть, які «адреси потужності були зіставлені замовником з адресою замовника» для перевірки відповідності тендерної пропозиції учасника ТОВ «КИЇВПРОМСЕРВІС 1» кваліфікаційним критеріям, викладеним в п.п. 6 п. 1 Додатку 1 до тендерної документації.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та/або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначене питання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
e7c9541f90f9464093205d149ec92a87
Назва:
Щодо надання пояснення Замовником по закупівлі ua-2025-09-26-009751-a
Дата опублікування:
31.10.2025 10:49
Опис:
Щодо надання пояснення Замовником по закупівлі ua-2025-09-26-009751-a
Комунальне некомерційне підприємство "Глобинська міська лікарня" Глобинської міської ради (далі – Замовник) на підставі частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та відповідно до пункту 23 Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», повідомляє наступне.
Питання: - замовник у наданій відповіді на запит Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області про підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника ТОВ «КИЇВПРОМСЕРВІС 1» кваліфікаційним критеріям стверджує, що «вимога п.п. 6 п. 1 Додатку 1 до тендерної документації була перевірена шляхом зіставлення адреси потужності, зазначеної у довідці учасника, з адресою замовника та перевірки підтвердних документів щодо правових підстав користування. …».
Разом з тим, замовник пунктом 5 Додатку 2 до тендерної документації визначив, що «Виробничі потужності Учасника (кухня або харчоблок) мають бути розміщені територіально таким чином, щоб Учасник міг вчасно здійснити доставку та передачу готової їжі відповідно до годин видачі…
На підтвердження у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати документ виданий уповноваженим органом про реєстрацію потужності учасника на діяльність пов’язану з продуктами харчування…»
Слід зауважити, що на виконання зазначеної вимоги учасником ТОВ «КИЇВПРОМСЕРВІС 1» в складі тендерної пропозиції у файлі «Реєстрація потужностей ТОВ «КИЇВПРОМСЕРВІС 1».pdf» надано Повідомлення про державну реєстрацію, видане ГУ Держпродспоживслужби в Полтавській області, з якого випливає, що адреса його виробничих потужностей знаходиться: м. Кременчук вул. Велика Набережна, 33.
До того ж, замовник у наданій відповіді наголошує, що «…учасник ТОВ «КИЇВПРОМСЕРВІС 1» у складі своєї тендерної пропозиції надав довідку довільної форми від 03 жовтня 2025 року № 1, яка містить детальні відомості про наявність у користуванні приміщень для приготування готової їжі/готових страв, зокрема нежитлове приміщення нежитлової будівлі господарчо-харчового блоку літ. «Ж» (харчоблок) за адресою: м. Київ, вул. Братиславська, буд. 3, площею 647,3 кв.м., що перебуває у користуванні відповідно до Договору оренди №3539 від 06 січня 2022 року, а тому саме цей об’єкт є потужністю з виробництва та реалізації харчових продуктів, оскільки оснащений повним спектром електромеханічного, холодильного, морозильного, теплового та технологічного обладнання, малоцінного інвентарю, включаючи пароконвектомати, плити електричні, шафи холодильні, м’ясорубки, котли варочні та інше.»
Слід зауважити, що відомості веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель свідчать про те, що надання послуг буде здійснюватись за адресою: 39000, Полтавська область, Кременчуцький район, м. Глобине, тупик Лікарняний, 1-в.
На підставі вищевикладеного поясніть, які «адреси потужності були зіставлені замовником з адресою замовника» для перевірки відповідності тендерної пропозиції учасника ТОВ «КИЇВПРОМСЕРВІС 1» кваліфікаційним критеріям, викладеним в п.п. 6 п. 1 Додатку 1 до тендерної документації.
Відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (у редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі), Замовник зобов’язаний перевіряти відповідність тендерної пропозиції учасника вимогам тендерної документації, зокрема п.п. 6 п. 1 Додатку 1, де встановлено, що потужність (об’єкт) з виробництва, переробки або реалізації харчових продуктів повинна бути розташована в радіусі 25 км від адреси Замовника з метою забезпечення своєчасного та якісного харчування пацієнтів-військовослужбовців. Замовник, здійснюючи оцінку тендерної пропозиції учасника ТОВ «КИЇВПРОМСЕРВІС 1» (код ЄДРПОУ 39796819), ретельно проаналізував надані документи та встановив повну відповідність цієї вимоги на підставі фактичних обставин, викладених у довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 03 жовтня 2025 року № 1 (файл «Довідка МТБ (2).pdf»), а також супровідних документів, що підтверджують правові підстави користування об’єктами.
Фактичні обставини, встановлені під час перевірки, полягають у тому, що адреса Замовника, як вказано в тендерній документації та процедурі закупівлі, становить: Полтавська область, Кременчуцький район, м. Глобине, туп. Лікарняний, 1-В. Ця адреса є офіційною поштовою адресою Комунального некомерційного підприємства «Глобинська міська лікарня» Глобинської міської ради, що підтверджується відкритими даними установи, реєстрами та веб-порталом Уповноваженого органу з питань закупівель, де також зазначено місце надання послуг за цією закупівлею.
Для перевірки дотримання п.п. 6 п. 1 Додатку 1 Замовник зіставив адресу Замовника з адресами потужностей (приміщень для приготування готової їжі/готових страв), зазначеними в розділі 2 довідки учасника:
Приміщення харчоблоку №15 та приміщення харчоблоку №16 за адресою: Полтавська обл., м. Глобине, туп. Лікарняний, буд. 1-В, площею 33,9 кв.м., що перебуває у користуванні відповідно до Договору оренди нерухомого або іншого індивідуально визначеного майна, що належить до комунальної власності №18 від 16 вересня 2025 року.
Ця адреса є ідентичною адресі Замовника, що забезпечує відстань 0 км, тобто повністю відповідає вимозі радіусу 25 км. Зазначене приміщення є потужністю з виробництва та реалізації харчових продуктів, оскільки оснащене необхідним обладнанням та інвентарем (згідно з розділом 3 довідки, позиції 1–57, включаючи ваги, холодильники, шафи холодильні, м’ясорубки, міксери, морозильні камери, овочерізки, протирочно-різальні машини, сковороди, котли варочні, пароконвектомати, плити електричні, водонагрівачі, зонти витяжні, візки, машини картоплеочисні, компресори, шафи для одягу, стелажі, столи виробничі, мийки, підставки, підтоварники, посудомийки, термометри тощо), а також автотранспортом (розділ 4, автомобіль VOLKSWAGEN TRANSPORTER, державний номер АА 0928 YА, у користуванні за Договором № 08/10 від 08 жовтня 2024 року) та контейнерами для постачання гарячих страв (розділ 5, контейнери – 12 од., термовідра – 10 од., термобокси – 15 од., термоконтейнери – 12 од., у власності за Договором постачання № 15/01/2025 від 15 січня 2025 року). Право користування обладнанням та приміщенням підтверджено договорами оренди, постачання та актами приймання-передачі, наданими в складі тендерної пропозиції.
Інші адреси, зазначені в довідці учасника, не були пріоритетними для зіставлення, оскільки:
Приміщення за адресою: Полтавська обл., м. Кременчук, вул. Велика Набережна, буд. 33, площею 80,4 кв.м. (Договір оренди №03/25 від 03 березня 2025 року), є допоміжним і не становить основної потужності для цієї закупівлі. Відстань від цієї адреси до адреси Замовника становить приблизно 37 км (згідно з географічними даними, доступними в відкритих джерелах, такими як карти та реєстри), що перевищує встановлений радіус 25 км, але оскільки основна потужність розташована безпосередньо за адресою Замовника, ця адреса не впливає на оцінку відповідності.
Нежитлове приміщення за адресою: м. Київ, вул. Братиславська, буд. 3, площею 647,3 кв.м. (Договір оренди №3539 від 06 січня 2022 року), також є допоміжним об’єктом, розташованим на значній відстані (понад 250 км від адреси Замовника), і не використовується як основна потужність для забезпечення послуг за цією закупівлею. Замовник у попередній відповіді згадував цю адресу в контексті загальної матеріально-технічної бази учасника, але для перевірки п.п. 6 п. 1 Додатку 1 пріоритет надано локальній потужності в м. Глобине, яка безпосередньо забезпечує своєчасність постачання.
Щодо пункту 5 Додатку 2 до тендерної документації, який вимагає надання документа про реєстрацію потужності учасника на діяльність, пов’язану з продуктами харчування, учасник надав Повідомлення про державну реєстрацію, видане ГУ Держпродспоживслужби в Полтавській області, для адреси м. Кременчук, вул. Велика Набережна, 33. Цей документ підтверджує загальну реєстрацію учасника як оператора ринку харчових продуктів відповідно до Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів». Однак, для конкретної потужності в м. Глобине, яка є орендованим приміщенням безпосередньо на території Замовника (харчоблок лікарні), реєстрація не є окремо потрібною в контексті цієї вимоги, оскільки пункт 5 Додатку 2 стосується реєстрації учасника загалом, а не кожної окремої адреси. Замовник встановив, що оренда приміщення в м. Глобине (Договір №18 від 16 вересня 2025 року) дозволяє учаснику використовувати його як потужність для виробництва та реалізації харчових продуктів у межах цієї закупівлі, з дотриманням санітарних норм, що підтверджується наявністю обладнання та інвентарю, достатнього для забезпечення послуг. Відсутність окремої реєстрації для цієї адреси не суперечить тендерній документації, оскільки вимога стосується наявності зареєстрованої потужності учасника в цілому, а локальне приміщення в м. Глобине інтегрується в діяльність учасника на підставі оренди та забезпечує дотримання радіусу 25 км.
Замовник, здійснюючи перевірку відповідно до статей 22, 29 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, керувався принципами недискримінації, пропорційності та об’єктивності (стаття 5 Закону № 922-VIII). За результатами зіставлення адрес у протоколі розгляду тендерних пропозицій зафіксовано відповідність учасника вимогам, оскільки потужність у м. Глобине розташована безпосередньо за адресою Замовника, що гарантує своєчасність доставки готової їжі відповідно до годин видачі, зазначених у тендерній документації.
Пункт 1 Додатку 1 до тендерної документації містить саме таку вимогу: "1) Потужність (об’єкт) з виробництва, переробки або реалізації харчових продуктів, з метою забезпечення своєчасного та якісного харчування пацієнтів-військовослужбовців, повинен бути розташована в радіусі 25 км від адреси розташування Замовника". Ця вимога стосується виключно наявності об’єкта, який забезпечує виробництво, переробку або реалізацію харчових продуктів у визначеному радіусі, без обов’язкового подання специфічних документів, таких як виключно повідомлення про державну реєстрацію потужності в розумінні Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів». Учасник надав інформацію про оренду приміщення харчоблоку №15 та №16 за адресою м. Глобине, туп. Лікарняний, буд. 1-В, що відповідає категорії потужності з виробництва та реалізації харчових продуктів, оскільки воно оснащене необхідним обладнанням для приготування та роздачі їжі, як деталізовано в довідці.
Вимога п.п. 6 п. 1 Додатку 1 не містить положення про надання виключно документа про реєстрацію потужності в розумінні закону, а отже, відсутність такого документа або реєстрація за іншою адресою не є підставою для застосування пункту 43 Особливостей (щодо усунення невідповідностей) або відхилення тендерної пропозиції. Згідно з останнім абзацом пункту 44 Особливостей, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року, відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, не є підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі. Таким чином, будь-які вимоги, не передбачені тендерною документацією, не можуть слугувати підставою для відхилення пропозиції ТОВ «КИ ЇВПРОМСЕРВІС 1», оскільки учасник підтвердив наявність потужності в радіусі 25 км через орендоване приміщення на території Замовника, що повністю відповідає встановленим критеріям.
Щодо пункту 5 Додатку 2 до тендерної документації, який вимагає надання документа про реєстрацію потужності учасника на діяльність, пов’язану з продуктами харчування, учасник надав Повідомлення про державну реєстрацію, видане ГУ Держпродспоживслужби в Полтавській області, для адреси м. Кременчук, вул. Велика Набережна, 33. Цей документ підтверджує загальну реєстрацію учасника як оператора ринку харчових продуктів відповідно до Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів». Однак, для конкретної потужності в м. Глобине, яка є орендованим приміщенням безпосередньо на території Замовника (харчоблок лікарні), реєстрація не є окремо потрібною в контексті цієї вимоги, оскільки пункт 5 Додатку 2 стосується реєстрації учасника загалом, а не кожної окремої адреси. Замовник встановив, що оренда приміщення в м. Глобине (Договір №18 від 16 вересня 2025 року) дозволяє учаснику використовувати його як потужність для виробництва та реалізації харчових продуктів у межах цієї закупівлі, з дотриманням санітарних норм, що підтверджується наявністю обладнання та інвентарю, достатнього для забезпечення послуг. Відсутність окремої реєстрації для цієї адреси не суперечить тендерній документації, оскільки вимога стосується наявності зареєстрованої потужності учасника в цілому, а локальне приміщення в м. Глобине інтегрується в діяльність учасника на підставі оренди та забезпечує дотримання радіусу 25 км.
Для обґрунтування даної позиції Замовник звертає увагу на текст вимоги та документи завантажені учасником у складі пропозиції: довідка учасника про наявність МТБ з адресами потужностей та переліком обладнання (файл «Довідка МТБ (2).pdf»); копія Договору оренди №18 від 16 вересня 2025 року щодо приміщень харчоблоку за адресою м. Глобине, туп. Лікарняний, 1-В
Пояснення надано Замовником через електронну систему закупівель у встановлені терміни — протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту, тобто в період з 29 по 31 жовтня 2025 року.