-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
ДК 021:2015 09320000-8 - пара, гаряча вода та пов'язана продукція (Теплова енергія)
Завершена
2 402 035.20
UAH з ПДВ
Номер:
da9f7bcd9a2541a48424e8104cffdfec
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-10-24-000044
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
24.10.2025 00:00
Період моніторингу:
24.10.2025 16:53 - 14.11.2025 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ № 294
24.10.2025
(дата)
м. Харків
Про початок моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб`євої О.М від 24.10.2025 року.
В.о. начальника Артур ЄГІОЗАР’ЯН
Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 24.10.2025 № 294
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
2 UA-2025-09-25-014625-a 25.09.2025
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Ольга Аляб’єва
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи встановлено порушення підпункту 6 пункту 13, пунктів 3, 5, 10, абзацу третього пункту 17 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення виконання зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 05 листопада 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи, відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів відповідно до норм Закону України «Про публічні закупівлі» (далі -Закон), надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Харківській державної наукової бібліотеки ім. В. Г. Короленка, (далі - Замовник) на 2025 рік (ідентифікатор плану закупівлі: UA-P-2025-09-18-005122-a), обґрунтування підстави для здійснення закупівлі (на підставі підпункту 6 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівліˮ на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами), за кошти закупівлі: UA-2025-09-08-012131-a від 08 вересня 2025 року), звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель від 25.09.2025, протокол розкриття тендерних пропозицій від 25.09.2025, договір від 25.09.2025 № 10302/25 про закупівлю товару (теплова енергія в гарячій воді) (далі – Договір), пояснення та документи Замовника надані 30.10.2025.
Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи встановлено наступне.
Відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом.
При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації.
Так, Замовником була оголошення закупівля за процедурою відкриті торги з особливостями, за предметом закупівлі «ДК 021:2015 код 09320000-8: Пара, гаряча вода та пов'язана продукція (Теплова енергія)» в електронній системі закупівель за ідентифікатором UA-2025-09-08-012131-a, торги за якою були відмінені електронною системою закупівель з приводу відсутності пропозицій (неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах).
Поряд з цим, здійснюючи закупівлю за номером UA-2025-09-25-014625-a, Замовником в порушення вимог підпункту 6 пункту 13 Особливостей укладено Договір, який відрізняється від проекту договору (Додаток № 6 до тендерної документації за процедурою закупівлі UA-2025-09-08-012131-a) (далі - Проект договору), а саме: в Договорі змінено умови в частині преамбули та пункти 3.1, 3.3, 5.1., що були передбачені проектом договору.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східного офісу Держаудитслужби від 28.10.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника за поясненням з метою отримання інформації, стосовно невідповідності укладеного договору з КП «ХАРКІВСЬКІ ТЕПЛОВІ СИСТЕМИ» проекту договору по відміненим торгам за процедурою UA-2025-09-08-012131-a.
На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 28.10.2025 Замовник 30.10.2025 оприлюднив пояснення зокрема наступного змісту: «Були внесені незначні зміни до договору, що не є зміною умов договору про закупівлю, якщо не впливають на його зміст. В частині преамбули – були внесені зміни замість Господарським кодексу України додали Закон України «Про особливості регулювання діяльності юридичних осіб окремих організаційно-правових форм у перехідний період та об’єднань юридичних осіб» від 09.01.2025 р. №4196-IX.
У пункті 3.1- ціну договору прописали взагалі, так як йде фінансування тільки з державного бюджету України, загальний фонд. У пункті 3.3 - тарифи за теплову енергію були вказані тільки для потреби нашої організації, а саме бюджетної установи (без урахування витрат на утримання і ремонт ЦТП). У пункті 5.1- було додане уточнення в терміни постачання теплової енергії споживачу на потреби, а саме дату 31.12.2025р.
Істотні умови укладеного без використання електронної системи закупівель договору від 25.09.2025 року № 10302/25 не відрізняються від умов, зазначених в додатку №6 «Проєкт договору» Тендерної документації, що було розміщено у відміненій процедурі закупівлі за номером UA-2025-09-08-012131-a через відсутність пропозицій, а саме назва предмета закупівлі - ДК 021:2015 09320000-8 - пара, гаряча вода та пов'язана продукція (Теплова енергія); ціна договору - 2 402 035,20 грн. з ПДВ; кількість 600 Гкал; строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг – по 31.12.2025р.; місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг - 61005, Україна, Харківська область, Харків, провулок Короленка, будинок 18.»
Однак, Замовником надано пояснення, яке не спростовує факт порушення вимог підпункту 6 пункту 13 Особливостей, оскільки проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей). Нормами підпункту 6 пункту 13 Особливостей не передбачено винятки та можливості внесення змін до умов договору про закупівлю, що не стосується предмета закупівлі, його технічних, кількісних та якісних характеристик.
Таким чином, Замовник не врахував Особливості та без наявності підстав, визначених підпунктом 6 пункту 13 Особливостей, уклав Договір на придбання товарів, вартість яких перевищує 100 тис. гривень, без використання електронної системи закупівель.
Відповідно до абзацу третього пункту 17 Особливостей забороняється укладення договорів про закупівлю, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення відкритих торгів/використання електронного каталогу, крім випадків, передбачених цими особливостями.
Отже, на порушення підпункту 6 пункту 13, пунктів 3, 5, 10, абзацу третього пункту 17 Особливостей Замовник уклав договір, який передбачає придбання та оплату товарів до/без проведення відкритих торгів/використання електронного каталогу.
Відповідно до підпункту 1 пункту 21 Особливостей Договір є нікчемним, оскільки Замовник уклав договір про закупівлю з порушенням вимог, визначених пунктом 5 цих особливостей.
Період усунення порушень:
05.11.2025 17:19 - 20.11.2025 00:00
Дата публікації висновку:
05.11.2025 17:19
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі №UA-2025-09-25-014625-а від 05.11.2025 року, затвердженого начальником Північно-східного офісу Держаудитслужби Косіновим С.А., щодо порушення вимог підпункту 6 пункту 13 (не передбачено винятки та можливості внесення змін до умов договору про закупівлю, що не стосується предмета закупівлі, його технічних, кількісних та якісних характеристик), пунктів 3, 5, 10, абзацу третього пункту 17 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» здійснено заходи замовником щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення виконання зобов’язань за договором, а саме:
1. Внесено зміни до Договору №10302/25 від 25.09.2025 року про закупівлю товару (теплова енергія в гарячій воді) (далі – Договір) шляхом підписання додаткової угоди №1 до Договору від 10.11.2025 року щодо розірвання Договору за взаємною згодою Сторін з моменту підписання цієї Додаткової угоди.
Додаток:
• Додаткова угода №1 від 10.11.2025 року до Договору №10302/25 від 25.09.2025 про закупівлю товару (теплова енергія в гарячій воді).
Дата публікації звіту:
10.11.2025 11:58
Запити/Пояснення
Номер:
437a63ff7ca3458480fe950ef5d33c3a
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
28.10.2025 10:32
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.11.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Теплова енергія», код ДК 021:2015:09320000-8: Пара, гаряча вода та пов’язана продукція (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2025-09-25-014625-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1.Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру витрат з придбання товару та його навантаження об'єктам теплоспоживання за адресою: м. Харків, Короленка пров, 18, з наданням відповідних підтверджуючих документів та розрахунків щодо кожного об'єкта теплоспоживання щодо «Пара, гаряча вода та пов’язана продукція»?
2.Чому здійснюючи закупівлю за номером UA-2025-09-25-014625-a, Замовником в порушення вимог підпункту 6 пункту 13 Особливостей укладено Договір, який відрізняється від проекту договору за процедурою закупівлі UA-2025-09-08-012131-a в частині преамбули, пунктів 3.1, 3.3, 5.1.?
3. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних постачальників товару закупівлі «Пара, гаряча вода та пов’язана продукція»?
Пояснення, інформацію та документи, які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель. За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351¹ Кримінального кодексу України.
Номер:
4fbb9acb8d7949b28fe3b40fb4a28002
Назва:
Відповідь замовника на пояснення
Дата опублікування:
30.10.2025 14:39
Опис:
1. З початку повномасштабного вторгнення Росії в Україну в Харківській державній науковій бібліотеці ім. В. Г. Короленка була повністю пошкоджена система опалення. Укладений Договір підряду №20/06-25 від 20.06.2025р. між ХДНБ ім. В. Г. Короленка та ТОВ «АМС БУД» на проведення ремонту (реставраційного) систем опалення бібліотечного комплексу Харківської державної наукової бібліотеки ім. В. Г. Короленка (пам’ятка містобудування та архітектури місцевого значення, охоронний №7154-Ха), за адресою:61005, м. Харків, пров. Короленка ,18 терміном виконання робіт від 21.05.2025 по 14.12.2025, з достроковим виконанням робіт. Згідно Договору підряду роботи по ремонту (реставраційному ) системи опалення проводяться з частковим відновленням (орієнтовно 50% ) системи опалення.
За потреби ХДНБ ім. В. Г. Короленка було вирішено провести закупівлю теплової енергії на період жовтень - грудень 2025р. для часткового забезпечення опалення бібліотечного комплексу після ремонту.
Бюджетні призначення очікуваною вартістю 2 402 035,20 гривень, з урахуванням технічних та якісних характеристик, були визначені у розмірі 600 Гкал у зв’язку з потребою опалення тільки частини ХДНБ ім. В. Г. Короленка, а саме бібліотечний комплекс після ремонту та фінансуванням державним бюджетом України на споживання теплової енергії на період з жовтня по грудень 2025 року , а також на підставі тарифів на теплову енергію та її постачання, які діятимуть станом на 01.10.2025 року.
Додатки:
• Розрахунок по КЕКВ 2271 «Оплата теплової енергії» по загальному фонду на 2025 рік по Харківської державної наукової бібліотеки ім. В. Г. Короленка .
• Загальновиробничі норми питомих норм витрат паливно-енергетичних ресурсів на 2025 рік по Харківській державній науковій бібліотеки ім. В. Г. Короленка.
2. Були внесені незначні зміни до договору, що не є зміною умов договору про закупівлю, якщо не впливають на його зміст.
В частині преамбули – були внесені зміни замість Господарським кодексу України додали Закон України «Про особливості регулювання діяльності юридичних осіб окремих організаційно-правових форм у перехідний період та об’єднань юридичних осіб» від 09.01.2025 р. №4196-IX.
У пункті 3.1 – ціну договору прописали взагалі, так як йде фінансування тільки з державного бюджету України, загальний фонд.
У пункті 3.3 - тарифи за теплову енергію були вказані тільки для потреби нашої організації, а саме бюджетної установи (без урахування витрат на утримання і ремонт ЦТП).
У пункті 5.1 – було додане уточнення в терміни постачання теплової енергії споживачу на потреби, а саме дату 31.12.2025р.
Істотні умови укладеного без використання електронної системи закупівель договору від 25.09.2025 року № 10302/25 не відрізняються від умов, зазначених в додатку №6 «Проєкт договору» Тендерної документації, що було розміщено у відміненій процедурі закупівлі за номером UA-2025-09-08-012131-a через відсутність пропозицій, а саме назва предмета закупівлі - ДК 021:2015 09320000-8 - пара, гаряча вода та пов'язана продукція (Теплова енергія); ціна договору - 2 402 035,20 грн. з ПДВ; кількість 600 Гкал; строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг – по 31.12.2025р.; місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг - 61005, Україна, Харківська область, Харків, провулок Короленка, будинок 18.
3. Для визначення можливих потенційних постачальників предмету закупівлі було проведено моніторинг тарифів на теплову енергію та її постачання, які діють в межах м. Харкова: КП «Харківські теплові мережі» та КП «Харківські теплові системи»; здійснено порівняння тарифів та вибрано найбільш економічно вигідні тарифи, що затвердженні для КП «Харківські теплові системи».
Додатки:
• Рішення виконавчого комітету Харківської міської ради Харківської області від 20.08.2025 року №423 «Про встановлення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування, постачання та послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води комунальному підприємству «Харківські теплові мережі» для споживачів м. Харкова.
• Рішення виконавчого комітету Харківської міської ради Харківської області від 20.08.2025 року №425 «Про встановлення тарифів на теплову енергію та її постачання комунальному підприємству «Харківські теплові системи» для споживачів м. Харкова.