• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Реконструкція частини приміщень другого поверху: лікувального корпусу (літера «Г»), перехідної галереї (літера «Д») та терапевтичного корпусу (літера «Е»), КНП «Уманська ЦРЛ» під центр ментального здоров’я за адресою: вулиця Білогрудівська, будинок 2, Комплекс будівель та споруд «Білогрудівка», Паланська територіальна громада, Уманського району, Черкаської області».

Завершена

5 341 065.80 UAH з ПДВ
Номер: 512d50152d1e49209d5b53da2cd95d43
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-10-27-000042
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 27.10.2025 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40919584
Період моніторингу: 27.10.2025 16:39 - 18.11.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 27.10.2025 № 96-З Черкаси Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, згідно з підпунктом 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області «Про початок моніторингу процедур закупівель /закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі UA-2025-09-23-015464-a, 23.09.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Черкаси
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 47) 263-16-14, y.i.shmihel@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель встановлено порушення пункту 10 та 11 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Бутило В.І. та визначення переможця процедури закупівлі встановлено порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; внесення змін до тендерної документації; надання інформації, документів у випадках, передбачених законом; дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю; внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням вимог Цивільного кодексу України, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 17 листопада 2025 року. Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (у редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості); внесення змін до тендерної документації; розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі; надання інформації, документів у випадках, передбачених законом; дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю; внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план комунального некомерційного підприємства «Уманська центральна районна лікарня» Паланської сільської ради (далі – Замовник); оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 23.09.2025 №108 (зі змінами); зміни до тендерної документації; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Бутила Василя Івановича (далі – ФОП Бутило В.І.); протокольне рішення уповноваженої особи від 09.10.2025 про визначення переможцем відкритих торгів тендерної пропозиції ФОП Бутило В.І.; повідомлення про намір укласти договір; пояснення Замовника, отримані 30.10.2025 та 06.11.2025 в електронній системі закупівель; договір від 21.10.2025 № 194 (далі – Договір) на суму 4 808 650,98 грн; додаткову угоду від 21.10.2025 № 1 до договору, додаткову угоду від 29.10.2025 № 2 до договору, додаткову угоду від 30.10.2025 № 3 до договору та повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю. Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та документи, які підтверджують відповідність запропонованого товару вимогам замовника» (далі – Додаток 3) до тендерної документації на підтвердження відповідності пропозиції технічним вимогам учасник у складі тендерної пропозиції має надати розрахунок договірної ціни, розроблений за допомогою програмного комплексу АВК-5 або іншого програмного комплексу для створення кошторисної (проектно-кошторисної) документації, рекомендованого для розрахунку вартості будівельно-монтажних робіт, з урахуванням останніх змін до державних будівельних норм і правил України, у форматі PDF та машинозчитувальному форматі текстових даних (TXT, RTF, MD, ODT, DOC(X), (X)HTML). Кошторисний розрахунок договірної ціни, розроблений відповідно до технічної специфікації, а саме: договірну ціну; пояснювальну записку до договірної ціни; локальні кошторисні розрахунки та розрахунок загальновиробничих витрат до них; підсумкову відомість ресурсів; розрахунок загальновиробничих витрат на будову. Розрахунок договірної ціни повинен бути виконаний згідно вимог Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» зі змінами (далі – Настанова). Проведеним в ході моніторингу розрахунком встановлено, що в наданій договірній ціні (файл тендерної пропозиції «Кошторис») ФОП Бутило В.І. включено кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт, у розмірі 2,5 %, що перевищує визначений пунктом 5.31 розділу V Настанови розмір (за твердої договірної ціни – у розмірі до 1,5 %). На запит щодо надання пояснень від 03.11.2025 Замовник в електронній системі закупівель надав відповідь: «…Так, була виявлена механічна похибка в проектній документації, яку було виправлено Додатковою угодою та внесені відповідні зміни у проектну документацію та виключені кошти на покриття ризиків, зменшено договірну ціну…». Додатковою угодою № 2 від 29.10.2025 до Договору Замовником відкориговано договірну ціну відповідно до норм пункту 5.31 розділу V Настанови, та відповідна інформація і документи оприлюднені в електронній системі закупівель 30.10.2025. Проте, зменшення коштів на покриття ризиків після укладення договору не спростовує факту невідповідності тендерної пропозиції ФОП Бутило В.І. технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником. Отже, тендерна пропозиція учасника ФОП Бутило В.І. на порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовником не була відхилена. Аналізом питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено неоприлюднення інформації про закупівлі. Згідно з пунктом 10 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) протягом трьох робочих днів з дня його укладення. Обов’язок оприлюднення інформації про закупівлю, а саме договору про закупівлю та всіх додатків до нього (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі, передбачено пунктом 2 Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» щодо забезпечення оприлюднення замовниками в електронній системі закупівель інформації про ціни на матеріальні ресурси під час закупівель послуг з поточного ремонту та робіт з будівництва (прозоре будівництво)» від 19.09.2024 № 3988-IX, який набрав чинності з 23.10.2024. Крім того, відповідно до абзацу першого пункту 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 із змінами (далі – Порядок № 1082), договір про закупівлю, додаток (додатки) до договору про закупівлю, зміна (зміни) до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF. Абзацом другим пункту 15 Порядку № 1082 визначено, що замовник розміщує в електронній системі закупівель у форматі PDF та машинозчитувальному форматі текстових даних (TXT, RTF, MD, ODT, DOC(X), (X)HTML) такі файли: договір про закупівлю, зазначений в абзаці другому частини першої статті 41 Закону, додаток (додатки) до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси). Отже, у разі розміщення замовником в електронній системі закупівель договору про закупівлю, додатків до договору про закупівлю, змін до договору про закупівлю (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі. Відповідно до даних електронної системи закупівель Замовником 22.10.2025 оприлюднено Договір з додатками лише у форматі PDF. На запит щодо надання пояснень від 03.11.2025 Замовник в електронній системі закупівель надав відповідь: «…На виконання вимог пункту 10 Особливостей та пункту 10 частини першої статті 10 Закону, договір про закупівлю від 21.10.2025 № 194 та всі додатки до нього, які згідно з пунктом 16.1. Додатками до Договору, що є невід’ємною його частиною, 30 жовтня 2025 року оприлюднені в електронній системі закупівель у форматі PDF одним файлом та у машинозчитувальному форматі, кожен додаток та договір окремими файлами, відповідно до Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року № 835 “Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних” . Відповідно листа Мінекономіки «Щодо внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі"» № 3323-04_76642-07 від 28.10.2024 р. до машиносчитного формату відноситься pdf, що був перетворений з word.…». Крім того, в електронній системі закупівель оприлюднено Додаткову угоду № 2 та Додаткову угоду № 3 до Договору лише у форматі PDF. Відповідно до пункту 11 частини першої статті 10 Закону повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та/або про ціни на матеріальні ресурси оприлюднюється протягом трьох робочих днів з дня внесення змін до договору про закупівлю у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону. До такого повідомлення додаються зміни до договору про закупівлю (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, в разі зміни цін на них) у машинозчитувальному форматі (у разі внесення змін до договорів, зазначених в абзацах другому, третьому частини першої статті 41 цього Закону); складання договірної ціни, уточненої відповідно до затвердженої проектної документації до договору про закупівлю, зазначеного в абзаці третьому частини першої статті 41 цього Закону. До такого повідомлення додається уточнена договірна ціна (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі. Таким чином, за результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено, що на порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону Замовник не оприлюднив в електронній системі закупівель в машинозчитувальному форматі Договір разом з додатками та на порушення пункту 11 частини першої статті 10 Закону не оприлюднив в електронній системі закупівель в машинозчитувальному форматі додаткові угоди № 2 та № 3 до Договору.
Період усунення порушень: 19.11.2025 17:17 - 04.12.2025 00:00
Дата публікації висновку: 19.11.2025 17:17

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання вимоги Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області вжити заходи щодо усунення порушень законодавства в сфері державних закупівель у встановленому законом порядку (ID моніторингу: UA-M-2025-10-27-000042), зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором - договір підряду від 21.10.2025 р. № 194 р. розірвано.
Дата публікації звіту: 21.11.2025 13:33

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: Договір розірвано
Дата публікації: 26.11.2025 11:10

Запити/Пояснення