-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт захисної споруди цивільного захисту Комунального закладу «Жмеринський ліцей № 6» по вул. Магістральна, 21 в м. Жмеринка Вінницької області (коригування)
Завершена
7 540 152.00
UAH з ПДВ
Номер:
aaafe517e32f498dbb55c05925e337c1
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-11-03-000023
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.11.2025 00:00
Період моніторингу:
03.11.2025 12:14 - 25.11.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
03.11.2025 №71-з
Івано-Франківськ
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статей 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 115 та на виконання доручення Держаудитслужби від 30.10.2025 № 003100-18/13460-2025
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівлі відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Богдан ГРИЦАК
Додаток
до наказу Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Івано-Франківській
області від 03.11.2025 №71-з
Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
3 UA-2025-09-23-011911-a 23.09.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Олена ПЕТРИНА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ "Жмеринський райкомунсервіс" встановлено порушення вимог абзацу 2 пункту 43 Особливостей, абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до Договору (укладання додаткових угод) – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2, 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи, щодо припинення зобов’язань за договором підряду від 21.10.2025 №330 (розірвання договору, спосіб розірвання мають обрати сторони) відповідно до норм чинного законодавства, Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу закупівлі: 24 листопада 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (зі змінами) (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору (укладання додаткових угод).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління житлово-комунального господарства Жмеринської міської ради Вінницької області, (далі – Замовник, УЖКГ) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 23.09.2025 (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ "Жмеринський райкомунсервіс", вимога про усунення невідповідностей до 09.10.2025, протокольне рішення уповноваженої особи від 15.10.2025 №143, повідомлення про намір укласти договір від 15.10.2025 року, відповіді Замовника на запити про надання пояснення від 04.11.2025 та від 13.11.2025 року, укладений договір підряду від 21.10.2025 №330 на суму 7 533 953,00 грн в тому числі ПДВ (далі – Договір), додаткова угода до Договору від 21.10.2025 №1, додаткова угода до Договору від 27.10.2025 №2, додаткова угода до Договору від 14.11.2025 №3.
За результатами моніторингу процедури закупівлі в частині розгляду тендерної пропозиції встановлено наступне.
Замовником надано учаснику ТОВ "Жмеринський райкомунсервіс" вимогу про усунення невідповідностей: «1) Перелік виявлених невідповідностей: 1. Відсутні в складі договірної цінової скановані копії (в форматі pdf) локального кошторисного розрахунку з розрахунком одиничної вартості, підсумкова відомість ресурсів, усі розрахунки за статтями витрат договірної ціни в т.ч. прямих витрат. Крім того, при формуванні ціни пропозиції учасник зобов’язаний надати розрахунок кошторисної заробітної плати виходячи із середньомісячної заробітної плати одного працівника в режимі повної зайнятості, яку планує отримувати на об’єкті будівництва (капітального ремонту). 2) Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності: 1. Додаток 1 до ТД пункт 4.15. 3) Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: 1. Надати в складі договірної цінової скановані копії (в форматі pdf) локального кошторисного розрахунку з розрахунком одиничної вартості, підсумкову відомість ресурсів, усі розрахунки за статтями витрат договірної ціни в т.ч. прямих витрат. Крім того, при формуванні ціни пропозиції учасник зобов’язаний надати розрахунок кошторисної заробітної плати виходячи із середньомісячної заробітної плати одного працівника в режимі повної зайнятості, яку планує отримувати на об’єкті будівництва (капітального ремонту).».
Однак, зміст вимоги про усунення суперечить вимогам пункту 43 Особливостей, а саме: в частині відсутності інформації (та/або документів) про відповідність пропозиції технічним характеристикам предмета закупівлі, які встановлені у пункті 4.15 Додатку 1 ТД з посиланням на Додаток 2 «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» до ТД.
Учасником ТОВ "Жмеринський райкомунсервіс" у складі своєї тендерної пропозиції не надано вищезазначених сканованих копій (в форматі pdf) локального кошторисного розрахунку з розрахунком одиничної вартості, підсумкову відомість ресурсів, усі розрахунки за статтями витрат договірної ціни в т.ч. прямих витрат та розрахунок кошторисної заробітної плати виходячи із середньомісячної заробітної плати одного працівника в режимі повної зайнятості, яку планує отримувати на об’єкті будівництва (капітального ремонту).
Варто зауважити, що відповідно до пункту 43 Особливостей, а саме: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що ПОДАНІ учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Однак, учасником ТОВ "Жмеринський райкомунсервіс" під час подання тендерної пропозиції ДОКУМЕНТІВ НЕ ЗАВАНТАЖЕНО.
Отже, замовник безумовно відхиляє пропозицію учасника без надання 24 годин на виправлення, якщо в ній відсутня інформація та/або документи про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, а саме інформація/ документи учасником не подані.
Таким чином, на порушення вимог абзацу другого пункту 43 Особливостей при розгляді тендерної пропозиції ТОВ "Жмеринський райкомунсервіс" Замовник неправомірно розмістив повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей до 09 жовтня 2025 року, що стосуються відсутності у складі його тендерної пропозиції вищевказаних документів.
Отже, при розгляді тендерної пропозиції учасника Замовником порушено вимоги абзацу 2 пункту 43 Особливостей та, відповідно, на порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилено тендерну пропозицію ТОВ "Жмеринський райкомунсервіс" як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, визначив переможцем торгів та уклав договір підряду від 21.10.2025 №330 на суму 7 533 953,00 грн в тому числі ПДВ.
З метою підтвердження або спростування встановлених порушень, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 09.10.2025 року через електронну систему закупівель надано запит Замовнику. Замовником 13.11.2025 року в електронній системі закупівель надано відповідь, яка не спростовує факту порушення ним норм чинного законодавства та не обґрунтовує прийняте рішення щодо правомірності визначення переможцем процедури закупівлі учасника ТОВ "Жмеринський райкомунсервіс". У відповіді Замовник зазначив, зокрема: «… Відсутність зазначених вище розрахункових документів у складі пропозиції ТОВ "Жмеринський райкомунсервіс" на момент її подання була розцінена Замовником саме як відсутність інформації (та/або документів) про технічні характеристики предмета закупівлі, необхідної для всебічної оцінки пропозиції.
Ці документи є невід'ємною частиною, що деталізує та підтверджує можливість учасника виконати роботи відповідно до технічного завдання, державних будівельних норм та за запропоновану ціну. …».
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що у пункті 4.15 Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до ТД Замовник визначив перелік документів, які подаються Учасником: «Договірну ціну, яка має містити розрахунок обсягів, зазначених у таблиці Додатку 2, яка має розрахована у відповідності до вимог Настанови з визначення вартості будівництва.
До складу договірної цінової пропозиції додати скановані копії (в форматі pdf) локального кошторисного розрахунку з розрахунком одиничної вартості, підсумкову відомість ресурсів, усі розрахунки за статтями витрат договірної ціни в т.ч. прямих витрат.
Увага: при формуванні ціни пропозиції учасник зобов’язаний надати розрахунок кошторисної заробітної плати виходячи із середньомісячної заробітної плати одного працівника в режимі повної зайнятості, яку планує отримувати на об’єкті будівництва (капітального ремонту).».
Кошторисні норми України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 (далі – Настанова №281) визначають основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування. Правила визначення вартості об’єкта будівництва при складанні договірної ціни встановлені у розділі V Настанови №281. Відповідно до пункту 5.1 розділу V Настанови №281 ціна пропозиції учасник процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 Настанови №281, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
Пунктом 5.31 розділу V Настанови №281 визначено, що у договірній ціні можуть враховуватися кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі: стадії проектування; виду будівництва; технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт;) тривалості будівництва; способів фінансування будівництва; виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів.
Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому: за твердої договірної ціни — в розмірі до 1,5%; за динамічної договірної ціни — не враховується.
Учасником ТОВ "Жмеринський райкомунсервіс" у складі договірної ціни (твердої) передбачено кошти на покриття ризиків в загальній сумі 118,04963 тис. грн, що становить 2,0% та перевищує розмір, визначений пунктом 5.31 розділу V Настанови №281 (1,5%).
Таким чином, учасником ТОВ "Жмеринський райкомунсервіс" у складі тендерної пропозиції надано розрахунок договірної ціни (файл «1. Цінова пропозиція.rar»), складеної з порушенням вимог пункту 5.31 розділу V Настанови №281, що не відповідає вимогам пункту 3 Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до ТД.
Отже, Замовник на порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ТОВ "Жмеринський райкомунсервіс" як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а визначив ТОВ "Жмеринський райкомунсервіс" переможцем торгів та уклав з ним договір підряду від 21.10.2025 №330.
З метою підтвердження або спростування встановленого порушення, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 11.11.2025 року через електронну систему закупівель надано запит Замовнику щодо врахування при розгляді тендерної пропозиції ТОВ "Жмеринський райкомунсервіс" надання ним договірної ціни, в якій кошти на покриття ризиків враховані у розмірі 2,0 %, що перевищує 1,5%, як це визначено пунктом 5.31 розділу V Настанови №281.
Замовником 13.11.2025 року в електронній системі закупівель надано відповідь, яка не спростовує факту порушення ним норм чинного законодавства та не обґрунтовує прийняте рішення щодо правомірності визначення переможцем процедури закупівлі учасника ТОВ "Жмеринський райкомунсервіс". Зокрема, у відповіді Замовник зазначив, що: «… Замовником у пункті 4.15 Додатку 1 та пункті 3 Додатку 2 до ТД було встановлено вимогу щодо формування договірної ціни, визначеної як тверда, відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва № 281 (далі – Настанова).
Учасник ТОВ "Жмеринський райкомунсервіс" виконав зазначені вимоги, надавши у складі своєї тендерної пропозиції договірну ціну та відповідні розрахункові документи.
Нами було уважно розглянуто зауваження ДАСУ стосовно того, що кошти на покриття ризиків у пропозиції учасника перевищують рекомендований Настановою розмір у 1,5%.
Пунктом 5.31 Настанови дійсно визначено, що для об'єктів будівництва V категорії складності рекомендований розмір коштів на покриття ризиків становить до 1,5%.
Разом з тим, Настанова носить рекомендаційний характер і не встановлює жорсткої граничної межі у 1,5% як імперативну норму для всіх випадків. Пунктом 5.31 також передбачено, що розмір цих коштів може уточнюватися замовником та учасником при укладанні договору підряду.
Беручи до уваги специфіку предмета закупівлі (капітальний ремонт об'єкта, що передбачає перехідні роботи на наступний рік), Замовник вважав обґрунтованим включення учасником більшого відсотка ризиків, що пов’язано із неможливістю точного прогнозування рівня інфляції та зростання цін в умовах воєнного стан.
Також нами було враховано виняткову соціальну значущість та складність об'єкта будівництва, а саме: облаштування протирадіаційного укриття в загальноосвітній школі.
1. Цей об'єкт є критичною потребою в умовах постійної загрози ракетних обстрілів і має ключове значення для забезпечення безпеки учасників освітнього процесу та функціонування закладу освіти.
2. Пріоритетом Замовника було забезпечення гарантованого та своєчасного виконання робіт. Приймаючи рішення про визначення переможця, Замовник керувався необхідністю якнайшвидшого завершення робіт, визнавши, що відхилення у внутрішніх розрахунках учасника щодо коштів на ризики не впливає на кінцеву (тверду) ціну договору та не є критичним порушенням, що унеможливлює його виконання.
Замовник із розумінням ставиться до зауважень органу державного фінансового контролю та вживе заходів для більш ретельної перевірки всіх розрахункових складових у майбутніх процедурах закупівель.
Ми сподіваємося на розуміння об'єктивних обставин та суспільної важливості реалізації даного проєкту, та готові надати будь-які додаткові роз’яснення чи документи.
Крім того, нами будуть внесені відповідні зміни до договірної ціни для усунення порушень.».
В ході проведення моніторингу Замовником внесено зміни до Договору та оприлюднено в електронній системі закупівель додаткову угоду від 14.11.2025 №3, відповідно до якої загальна вартість робіт зменшена на суму 35 414,88 грн та складає 7 498 538,12 грн. Згідно з Додатком №1 «Договірна ціна» кошти на покриття ризиків зменшено та враховано в загальній сумі 88,53723 грн, що становить 1,5% як визначено пунктом 5.31 розділу V Настанови №281.
Період усунення порушень:
24.11.2025 11:02 - 09.12.2025 00:00
Дата публікації висновку:
24.11.2025 11:02
Запити/Пояснення
Номер:
0ac5cd0e99a247938aab1758b2a37e7a
Назва:
Запит замовнику про надання пояснення
Дата опублікування:
04.11.2025 12:04
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.11.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі предмету «Капітальний ремонт захисної споруди цивільного захисту Комунального закладу «Жмеринський ліцей № 6» по вул. Магістральна, 21 в м. Жмеринка Вінницької області (коригування)» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-09-23-011911-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року №43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) із наступного питання:
Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (надати інформацію та відповідні документи: проєктно-кошторисну документацію, дефектні акти, експертні звіти тощо)?
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому, до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351¹ Кримінального кодексу України.
Номер:
ebe5c645ed354c1faac2765595b16424
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
04.11.2025 15:28
Опис:
На виконання запиту Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області про надання пояснень від 04.11.2025 року в межах проведення моніторингу UA-M-2025-11-03-000023, Управління житлово-комунального господарства Жмеринської міської ради Вінницької області, яке є замовником цієї закупівлі, надає пояснення на наступні запитання:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (надати інформацію та відповідні документи: проєктно-кошторисну документацію, дефектні акти, експертні звіти тощо)?
Надаємо експертний висновок в якому вказана запитана інформація
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
https://drive.google.com/drive/folders/1XsPmqmPWG6XjEA3kt9C9p1rRzHkNSRnz
Номер:
e5c5102deceb40da81f1e1ab327c777b
Назва:
Запит замовнику про надання пояснення
Дата опублікування:
11.11.2025 11:02
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.11.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі предмету «Капітальний ремонт захисної споруди цивільного захисту Комунального закладу «Жмеринський ліцей № 6» по вул. Магістральна, 21 в м. Жмеринка Вінницької області (коригування)» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-09-23-011911-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року №43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) із наступних питань:
1.Чому Замовником надано учаснику ТОВ "Жмеринський райкомунсервіс" вимогу про усунення невідповідностей, зміст якої суперечить вимогам пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості) (в редакції станом на дату проведення торгів) в частині відсутності інформації (та/або документів) про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, а саме: «надати в складі договірної ціни скановані копії (в форматі pdf) локального кошторисного розрахунку з розрахунком одиничної вартості, підсумкову відомість ресурсів, усі розрахунки за статтями витрат договірної ціни в т.ч. прямих витрат. Крім того, при формуванні ціни пропозиції учасник зобов’язаний надати розрахунок кошторисної заробітної плати виходячи із середньомісячної заробітної плати одного працівника в режимі повної зайнятості, яку планує отримувати на об’єкті будівництва (капітального ремонту).»?
Чим керувався Замовник, вважаючи, що відсутність вищезгаданого документу є невідповідністю згідно пункту 43 Особливостей при наданні Учаснику вимоги про усунення невідповідностей відповідно до Особливостей?
2. Яким чином учасником ТОВ "Жмеринський райкомунсервіс", якого обрано переможцем торгів, виконано вимоги пункту 4.15 Додатку 1 та пункту 3 Додатку 2 до тендерної документації, в частині надання учасником у складі тендерної пропозиції договірної ціни, визначеної твердою, складеної відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва №281 (далі - Настанова), оскільки вказаним учасником надано договірну ціну, в якій кошти на покриття ризиків враховані у розмірі, що перевищує 1,5 %, як це визначено пунктом 5.31 розділу V Настанови?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому, до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351¹ Кримінального кодексу України.
Номер:
5718b8da55964686990fec0b67f5a716
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
13.11.2025 11:44
Опис:
Шановні представники Державної аудиторської служби України!
Надаємо роз’яснення щодо правомірності надання Замовником вимоги про усунення невідповідностей учаснику ТОВ "Жмеринський райкомунсервіс" у межах процедури закупівлі Капітальний ремонт захисної споруди цивільного захисту Комунального закладу «Жмеринський ліцей № 6» по вул. Магістральна, 21 в м. Жмеринка Вінницької області (коригування), (UA-2025-09-23-011911-a).
Замовник надав зазначену вимогу, керуючись нормами чинного законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема Законом України «Про публічні закупівлі» та вимогами пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), а також положеннями власної тендерної документації (далі – ТД).
Позиція Замовника обґрунтовується наступним:
Право Замовника встановлювати вимоги до тендерної пропозиції:
Відповідно до пункту 28 Особливостей, Замовник має право самостійно та безоплатно визначати вимоги до предмета закупівлі, технічних, якісних та кількісних характеристик, а також перелік документів, що підтверджують відповідність пропозиції учасника цим вимогам, у своїй тендерній документації. Ці вимоги спрямовані на забезпечення ефективності закупівель та не можуть суперечити законодавству.
Чітко визначені вимоги Тендерної документації:
У пункті 4.15 Додатку 1 до ТД Замовника було чітко встановлено обов'язкову вимогу до учасників надати у складі пропозиції конкретний перелік розрахункових документів, які стосуються структури та обґрунтування ціни пропозиції (для робіт/капітального ремонту), а саме:
- скановані копії локального кошторисного розрахунку з розрахунком одиничної вартості, підсумкову відомість ресурсів, усі розрахунки за статтями витрат договірної ціни;
- розрахунок кошторисної заробітної плати.
Надання цих документів було визначено Замовником як обов'язкова умова для підтвердження відповідності технічним вимогам до предмета закупівлі та забезпечення прозорості й обґрунтованості запропонованої ціни.
Згідно з пунктом 43 Особливостей, Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, якщо інформація та/або документи, що підтверджують відповідність технічним вимогам, відсутні або містять помилки.
Відсутність зазначених вище розрахункових документів у складі пропозиції ТОВ "Жмеринський райкомунсервіс" на момент її подання була розцінена Замовником саме як відсутність інформації (та/або документів) про технічні характеристики предмета закупівлі, необхідної для всебічної оцінки пропозиції.
Ці документи є невід'ємною частиною, що деталізує та підтверджує можливість учасника виконати роботи відповідно до технічного завдання, державних будівельних норм та за запропоновану ціну.
Таким чином, Замовник діяв виключно в межах своїх повноважень, визначених Законом та Особливостями. Надання вимоги про усунення невідповідностей мало на меті забезпечення повноти інформації, необхідної для об’єктивного та неупередженого розгляду тендерної пропозиції, що повністю відповідає основним принципам публічних закупівель, зокрема принципам недискримінації учасників та об’єктивної оцінки тендерних пропозицій (Стаття 5 Закону).
Щодо виконання учасником ТОВ "Жмеринський райкомунсервіс" вимог тендерної документації стосовно формування договірної ціни та застосування коштів на покриття ризиків.
Замовником у пункті 4.15 Додатку 1 та пункті 3 Додатку 2 до ТД було встановлено вимогу щодо формування договірної ціни, визначеної як тверда, відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва № 281 (далі – Настанова).
Учасник ТОВ "Жмеринський райкомунсервіс" виконав зазначені вимоги, надавши у складі своєї тендерної пропозиції договірну ціну та відповідні розрахункові документи.
Нами було уважно розглянуто зауваження ДАСУ стосовно того, що кошти на покриття ризиків у пропозиції учасника перевищують рекомендований Настановою розмір у 1,5%.
Пунктом 5.31 Настанови дійсно визначено, що для об'єктів будівництва V категорії складності рекомендований розмір коштів на покриття ризиків становить до 1,5%.
Разом з тим, Настанова носить рекомендаційний характер і не встановлює жорсткої граничної межі у 1,5% як імперативну норму для всіх випадків. Пунктом 5.31 також передбачено, що розмір цих коштів може уточнюватися замовником та учасником при укладанні договору підряду.
Беручи до уваги специфіку предмета закупівлі (капітальний ремонт об'єкта, що передбачає перехідні роботи на наступний рік), Замовник вважав обґрунтованим включення учасником більшого відсотка ризиків, що пов’язано із неможливістю точного прогнозування рівня інфляції та зростання цін в умовах воєнного стан.
Також нами було враховано виняткову соціальну значущість та складність об'єкта будівництва, а саме: облаштування протирадіаційного укриття в загальноосвітній школі.
1. Цей об'єкт є критичною потребою в умовах постійної загрози ракетних обстрілів і має ключове значення для забезпечення безпеки учасників освітнього процесу та функціонування закладу освіти.
2. Пріоритетом Замовника було забезпечення гарантованого та своєчасного виконання робіт. Приймаючи рішення про визначення переможця, Замовник керувався необхідністю якнайшвидшого завершення робіт, визнавши, що відхилення у внутрішніх розрахунках учасника щодо коштів на ризики не впливає на кінцеву (тверду) ціну договору та не є критичним порушенням, що унеможливлює його виконання.
Замовник із розумінням ставиться до зауважень органу державного фінансового контролю та вживе заходів для більш ретельної перевірки всіх розрахункових складових у майбутніх процедурах закупівель.
Ми сподіваємося на розуміння об'єктивних обставин та суспільної важливості реалізації даного проєкту, та готові надати будь-які додаткові роз’яснення чи документи.
Крім того, нами будуть внесені відповідні зміни до договірної ціни для усунення порушень.