-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Тотальні ендопротези кульшового суглобу
Завершена
5 450 750.00
UAH з ПДВ
Номер:
30c508a45543452d8aeb153a3fd13121
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-10-08-000084
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.10.2025 00:00
Період моніторингу:
08.10.2025 15:25 - 29.10.2025 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
08.10.2025 №129-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами, дорученням Державної аудиторської служби України від 07 жовтня 2025 року №003100-18/12419-2025,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 08.10.2025 №129-з
Витяг з переліку закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
4.UA-2025-09-19-004330-a, 19.09.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону із урахуванням вимог Постанови № 1178 установлено порушення вимог пункту 8 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Постанови № 1178.
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП «Горбенко Михайло Олександрович» установлено порушення вимог пункту 43 Постанови № 1178.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення встановлених порушень у подальшому та притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 жовтня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Постанова № 1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального некомерційного підприємства «Ужгородська міська багатопрофільна клінічна лікарня» Ужгородської міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 19.09.2025 № 73), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця «Горбенко Михайло Олександрович» (далі – ФОП «Горбенко Михайло Олександрович»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 29.09.2025 № 77, повідомлення про намір укласти договір, договір від 08.10.2025 № 262, повідомлення про внесення змін до договору, додаткову угоду від 15.10.2025 № 1 та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 13.10.2025 та 17.10.2025 через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, із урахуванням вимог Постанови № 1178 установлено наступне.
Відповідно до пункту 28 Постанови № 1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Постанови № 1178.
Згідно з пунктом 8 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються відомості щодо проєкту договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
Відповідно до пункту 19 Постанови № 1178 визначено, що істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10, 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13 Постанови № 1178, крім договору про закупівлю, зазначеного в абзацах другому, третьому частини першої статті 41 Закону), 80, 86, 88, 89, 91 Постанови № 1178, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків.
Проведеним моніторингом установлено, що Замовником у тендерній документації, а саме в проєкті договору про закупівлю (підпункт 2 та 5 пункту 10.1.1. розділу 10) передбачені підстави для внесення змін до істотних умов договору про закупівлю, без врахування змін, які внесені постановою Кабінету Міністрів України від 01.09.2025 № 1067 до Постанови № 1178.
На запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 15.10.2025 щодо вказаного, Замовник пояснив, що «… на момент укладення договору замовником використовувалася типова договірна форма, затверджена та погоджена в установі до набрання чинності змін, внесених постановою №1067. Оновлена форма договору, яка враховує вимоги підпунктів 2 та 5 пункту 19, перебувала на доопрацюванні та не могла бути оперативно впроваджена без порушення внутрішнього порядку погодження документів. На сьогодні замовником уже вжито заходів для усунення недоліків: оновлено типову форму договору відповідно до чинної редакції Особливостей; підготовлено та оприлюднено зміни (додаткову угоду № 1 від 15.10.2025 до договору № 262 від 08.10.2025) до чинного договору з метою приведення його у відповідність до вимог підпунктів 2 та 5 пункту 19».
Отже, тендерна документація Замовника складена з порушенням вимог пункту 8 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Постанови №1178.
Моніторингом питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ФОП «Горбенко Михайло Олександрович» установлено наступне.
У пункті 6 додатку 1.1. «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» тендерної документації Замовник передбачив вимогу, що товар, запропонований учасником, повинен відповідати медико-технічним характеристикам до предмету закупівлі.
Крім того, встановлено вимогу, що на підтвердження учасник надає інформацію про відповідність характеристик запропонованого товару вимогам до предмета закупівлі, з обов’язковим посиланням на відповідну сторінку документа (із наданням такого документа), що підтверджує вказані характеристики товару.
Моніторингом установлено, що учасник ФОП «Горбенко Михайло Олександрович» у складі тендерної пропозиції надав інформацію про відповідність характеристик запропонованого товару вимогам до предмета закупівлі (файл «Довідки про учасника.PDF»), однак не зазначив посилання на відповідну сторінку документа, що підтверджує вказані характеристики товару, зокрема:
1. Тотальні ендопротези кульшового суглобу з металевою голівкою безцементного проксимального типу фіксації компонентів:
- ніжка повинна мати дві форми виконання: латеральна та стандартна;
- стегнові голівки повинні бути виготовлені з двох матеріалів: нержавіюча сталь або сплаву CoCr. Всі голівки повинні мати стандартний конус 12/14 мм;
- у чашки має бути присутня приплюснутість на верхівці, завдяки чому відсутній тиск на неї. Безцементна чашка повинна мати не менше двох внутрішніх діаметрів: 28 та 32 мм;
- кісткові гвинти для фіксації вертлюгового компоненту мають бути виготовлені з титанового сплаву;
2. Тотальні ендопротези кульшового суглобу з керамічною голівкою безцементного проксимального типу фіксації компонентів:
- ніжка повинна мати дві форми виконання: латеральна та стандартна;
- голівка стегна повинна бути виготовлена зі сплаву алюмінію і цирконію. Всі голівки повинні мати стандартний конус 12/14 мм;
- у чашки має бути присутня приплюснутість на верхівці, завдяки чому відсутній тиск на неї. Безцементна чашка повинна мати не менше двох внутрішніх діаметрів: 32 та 36 мм;
- кісткові гвинти для фіксації вертлюгового компоненту мають бути виготовлені з титанового сплаву;
3. Тотальні ендопротези кульшового суглобу з керамічною голівкою та короткою ніжкою безцементного проксимального типу фіксації компонентів:
- голівка стегна повинна бути виготовлена зі сплаву алюмінію і цирконію. Всі голівки повинні мати стандартний конус 12/14 мм;
- у чашки має бути присутня приплюснутість на верхівці, завдяки чому відсутній тиск на неї. Безцементна чашка повинна мати не менше двох внутрішніх діаметрів: 32 та 36 мм;
- кісткові гвинти для фіксації вертлюгового компоненту мають бути виготовлені з титанового сплаву.
З огляду на вказане, учасник ФОП «Горбенко Михайло Олександрович» не дотримався вимог, встановлених пунктом 6 додатку 1.1. «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» тендерної документації Замовника.
Пунктом 43 Постанови № 1178 визначено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Разом з цим, Замовник не виявивши вищезазначеної невідповідності на порушення вимог пункту 43 Постанови № 1178 не надав можливості учаснику ФОП «Горбенко Михайло Олександрович» її усунути.
Період усунення порушень:
28.10.2025 14:16 - 12.11.2025 00:00
Дата публікації висновку:
28.10.2025 14:16
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З метою інформування про здійснення заходів щодо недопущення у подальшому порушень, виявлених під час проведення моніторингу закупівлі за номером UA-2025-09-19-004330-a, проведеного Управлінням Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, та притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, повідомляємо, що за результатами внутрішнього розгляду службової та пояснювальної записок працівників установи Замовником вжито відповідні заходи, а саме:
– проведено роз’яснювальну роботу з уповноваженою особою з метою підвищення уваги до вимог тендерної документації;
– відповідно до наказу установи № 234-В від 03.11.2025 року відповідальну особу відряджено на додаткове навчання уповноважених осіб згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про особливості здійснення публічних закупівель в умовах воєнного стану» відповідно до договору про надання послуг № 282 від 03.11.2025 року.
Додатки: сканована копія договору про надання послуг; звіт про договір про закупівлю.
Дата публікації звіту:
04.11.2025 16:01
Запити/Пояснення
Номер:
90687d94299a4f7dbbe1d60038b9b68a
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
09.10.2025 16:54
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.10.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі тотальних ендопротезів кульшового суглобу (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-09-19-004330-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів), а саме:
Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на тотальні ендопротези кульшового суглобу, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких Замовником здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
48693bc5ce9b4771a4cf87406c6330f0
Назва:
Пояснення Замовника щодо проведення моніторингу закупівлі «Тотальні ендопротези кульшового суглобу» (ідентифікатор закупівлі UA-2025-09-19-004330-a)
Дата опублікування:
13.10.2025 15:10
Опис:
На виконання запиту Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, наданого в межах проведення моніторингу закупівлі тотальних ендопротезів кульшового суглобу, повідомляємо наступне.
При визначенні очікуваної вартості Замовник керувався Примірною методикою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі (далі «Методикою»), затвердженою наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275.
Відповідно до розділу III. Методи визначення очікуваної вартості, Визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі може здійснюватися наступними методами:
1. Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг методом порівняння ринкових цін.
2. Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг на підставі закупівельних цін попередніх закупівель.
3. Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг, щодо яких проводиться державне регулювання цін і тарифів.
4. Розрахунок очікуваної вартості робіт.
Замовником було застосовано порівняльний (ринковий) метод, що передбачає аналіз ринкових цін на аналогічні товари шляхом отримання та аналізу трьох комерційних пропозицій (підпункт 2 пункту 1 розділу ІІІ Методики).
На підставі отриманих комерційних пропозицій від:
- ФОП Ващук Олена Леонідівна;
- ФОП Шведун Ірина Ариківна;
- ФОП Горбенко Михайло Олександрович,
замовником було прийнято рішення щодо оголошення закупівлі за очікуваною вартістю найнижчої цінової пропозиції.
Принагідно інформуємо, що проведення даної закупівлі зумовлено необхідністю забезпечення безперервного надання медичної допомоги у відділенні ортопедії та травматології. Зокрема, дана закупівля здійснена для забезпечення пацієнтів, які обрали для себе лікування за пакетом «платні послуги», необхідними імплантатами для виконання оперативних втручань із ендопротезування кульшових суглобів з покращеними технічними характеристиками.
Щодо технічних та якісних характеристик предмета закупівлі хочемо зазначити, що до формування опису предмета закупівлі та їх технічних характеристик було залучено ініціатора закупівлі, а саме лікаря-ортопеда-травматолога, який безпосередньо виконує оперативні втручання із застосуванням тотальних ендопротезів кульшового суглобу з покращеними технічними характеристиками та відповідає за подальше використання товарів, що будуть закуплені та використані під час проведення оперативного втручання.
Додатки:
Копії трьох комерційних пропозицій від потенційних постачальників.
Протокол уповноваженої особи про початок проведення процедури закупівлі.
Номер:
71f28f71c80a4e908d2be0a187217292
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
15.10.2025 16:29
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
21.10.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі тотальних ендопротезів кульшового суглобу (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-09-19-004330-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів), а саме:
1. Чому тендерна документація та додаток № 3 до тендерної документації складені не у відповідності до підпунктів 2 та 5 пункту 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, із урахуванням змін?
2. Яким чином учасником ФОП «Горбенко Михайло Олександрович», якого обрано переможцем торгів, виконано вимоги пункту 6 додатку 1.1 тендерної документації стосовно надання:
- інформації про відповідність характеристик запропонованого товару вимогам до предмета закупівлі, зокрема, вимозі, що ендопротези повинні мати кількість типорозмірів, які відповідають антропологічним характеристикам людини і складатися з стегнового компоненту?
- інформації про відповідність характеристик запропонованого товару вимогам до предмета закупівлі, з обов’язковим посиланням на відповідну сторінку документа (із наданням такого документа), що підтверджує характеристики товару (тотальних ендопротезів кульшового суглобу з металевою, керамічною голівкою та з керамічною голівкою та короткою ніжкою безцементного проксимального типу фіксації компонентів), зокрема вимогам:
Стегновий компонент повинен мати оптимізовану овальну форму шийки для збільшеного об’єму рухів та уникання імпінджменту. Ніжка має бути виготовлена з біологічно-інертних, немагнітних, легких і міцних матеріалів. Ніжка повинна мати дві форми виконання: латеральна та стандартна. Ніжка має постачатися у стерильному вигляді. Строк стерильності не менше 5 років;
Стегнова голівка: стегнові голівки повинні бути виготовлені з двох матеріалів: нержавіюча сталь (28 мм (S, M, L, XL), 32 мм (S, M, L, XL) або сплаву CoCr (28 мм (S, M, L, XL), 32 мм (S, M, L, XL). Всі голівки повинні мати стандартний конус 12/14 мм;
Вертлюговим компонентом має бути моноблочна безцементна чашка. У чашки має бути присутня приплюснутість на верхівці, завдяки чому відсутній тиск на неї. Безцементна чашка повинна мати не менше двох внутрішніх діаметрів: 28 та 32 мм. Матеріал чашки має бути біосумісним;
Кісткові гвинти для фіксації вертлюгового компоненту мають бути виготовлені з титанового сплаву, мати діаметр близько 4 мм. Гвинти постачаються у стерильному вигляді зі строком стерильності не менш 5 років?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
e97559c1a14540d98019272f155d42b2
Назва:
Пояснення Замовника щодо проведення моніторингу закупівлі «Тотальні ендопротези кульшового суглобу» (ідентифікатор закупівлі UA-2025-09-19-004330-a)
Дата опублікування:
17.10.2025 14:37
Опис:
На виконання запиту Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, наданого в межах проведення моніторингу закупівлі тотальних ендопротезів кульшового суглобу (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-09-19-004330-a), повідомляємо наступне.
Щодо першого питання.
Пояснення щодо невикористання підпунктів 2 та 5 пункту 19 Особливостей (постанова КМУ №1178)
Замовником було оголошено закупівлю UA-2025-09-19-004330-a відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 №1178.
Під час підготовки та укладення договору про закупівлю замовником не були застосовані підпункти 2 та 5 пункту 19 Особливостей у редакції зі змінами, внесеними постановою КМУ від 01.09.2025 №1067, чинною з 04.09.2025, що визначають обов’язкові елементи змісту договору про закупівлю, з таких причин:
1. На момент укладення договору замовником використовувалася типова договірна форма, затверджена та погоджена в установі до набрання чинності змін, внесених постановою №1067.
Оновлена форма договору, яка враховує вимоги підпунктів 2 та 5 пункту 19, перебувала на доопрацюванні та не могла бути оперативно впроваджена без порушення внутрішнього порядку погодження документів.
2. Замовник не мав на меті уникнути застосування вимог постанови. Невключення положень підпунктів 2 та 5 пункту 19 є технічною недоречністю, що виникла в умовах підвищеного навантаження на уповноважених осіб лікарні під час перехідного періоду між набранням чинності нової редакції Особливостей та затвердженням оновлених шаблонів договорів. Заклад є кластерною лікарнею інтенсивного лікування, яка надає цілодобову ургентну медичну допомогу населенню та здійснює етапне лікування поранених військовослужбовців Збройних Сил України. Усі закупівлі для забезпечення потреб 29-ти стаціонарних відділень чотирьох Відокремлених підрозділів кластерного закладу (медикаментів, виробів медичного призначення, медичного обладнання, палива та інших необхідних матеріалів, робіт та послуг) здійснюються виключно через двох уповноважених осіб відділу публічних закупівель, на яких покладено значний обсяг організаційних, документальних і технічних функцій, що виконуються у стислих термінах. У зазначений період уповноважені особи працювали в умовах значного навантаження та необхідності безперервного забезпечення лікарні всім необхідним для надання медичної допомоги, що й спричинило технічну помилку під час підготовки тексту договору — без наміру порушення вимог законодавства.
3. На сьогодні замовником уже вжито заходів для усунення недоліків:
o оновлено типову форму договору відповідно до чинної редакції Особливостей;
o підготовлено та оприлюднено зміни (додаткову угоду № 1 від 15.10.2025 р. до договору № 262 від 08.10.2025 р.) до чинного договору з метою приведення його у відповідність до вимог підпунктів 2 та 5 пункту 19;
o проведено роз’яснювальну роботу з працівниками, відповідальними за закупівлі, щодо застосування постанови №1178 у редакції постанови №1067.
Таким чином, відсутність у договорі умов, передбачених підпунктами 2 та 5 пункту 19 Особливостей, стала наслідком організаційної неузгодженості під час переходу на нову редакцію нормативного акту, а не свідомого порушення вимог законодавства.
Замовником уже забезпечено приведення договірної документації у відповідність до актуальної редакції постанови №1178, а також запроваджено заходи для недопущення подібних випадків у подальшому.
Щодо другого питання.
Яким чином учасником ФОП «Горбенко Михайло Олександрович», якого обрано переможцем торгів, виконано вимоги пункту 6 додатку 1.1 тендерної документації стосовно надання:
- інформації про відповідність характеристик запропонованого товару вимогам до предмета закупівлі, зокрема, вимозі, що ендопротези повинні мати кількість типорозмірів, які відповідають антропологічним характеристикам людини і складатися з стегнового компоненту?
У складі тендерної пропозиції учасником ФОП «Горбенко Михайло Олександрович» було надано «Гарантійний лист щодо типорозмірів» (Вих. № 1/26 від 25 вересня 2025 р).
Стегновий компонент – це ніжка безцементна. Учасником було надано довідку довільної форми «Відповідність запропонованого товару вимогам Замовника» (Вих. № 1/35 від 25 вересня 2025 р). В цій довідці в першій таблиці розшифровано яку ніжку пропонує Учасник на підтвердження цієї вимоги. Також Учасником було надано Свідоцтво про державну реєстрацію, де на сторінках 8 та 15 є перелік типорозмірів стегнового компоненту.
- інформації про відповідність характеристик запропонованого товару вимогам до предмета закупівлі, з обов’язковим посиланням на відповідну сторінку документа (із наданням такого документа), що підтверджує характеристики товару (тотальних ендопротезів кульшового суглобу з металевою, керамічною голівкою та з керамічною голівкою та короткою ніжкою безцементного проксимального типу фіксації компонентів), зокрема вимогам:
Стегновий компонент повинен мати оптимізовану овальну форму шийки для збільшеного об’єму рухів та уникання імпінджменту.
Дана вимога підтверджена файлом «Хірургічна техніка 3», сторінка 4.
- Ніжка має бути виготовлена з біологічно-інертних, немагнітних, легких і міцних матеріалів.
Ніжка, яку пропонує Учасник виготовлена з титанового сплаву Ti6Al4V. Це підтверджено файлом «Хірургічна техніка 3», на сторінках 4 та 27. Загальновідомо, що титан є біологічно-інертним, немагнітним, легким і міцним матеріалом, що робить його придатним для використання в медицині.
- Ніжка повинна мати дві форми виконання: латеральна та стандартна.
Дана вимога підтверджена файлом «Хірургічна техніка 3», сторінка 27.
- Ніжка має постачатися у стерильному вигляді. Строк стерильності не менше 5 років.
Учасник у складі тендерної пропозиції надав «Гарантійний лист щодо стерильності» (Вих. № 1/28 від 25 вересня 2025 р)
- Стегнова голівка: стегнові голівки повинні бути виготовлені з двох матеріалів: нержавіюча сталь (28 мм (S, M, L, XL), 32 мм (S, M, L, XL) або сплаву CoCr (28 мм (S, M, L, XL), 32 мм (S, M, L, XL).
Дана вимога підтверджена файлом «Хірургічна техніка 3», сторінка 28.
- Всі голівки повинні мати стандартний конус 12/14 мм.
Дана вимога підтверджена файлом «Хірургічна техніка 3», сторінка 28.
- Вертлюговим компонентом має бути моноблочна безцементна чашка.
Вертлюговий компонент – це чашка безцементна. Учасником було надано довідку довільної форми «Відповідність запропонованого товару вимогам Замовника» (Вих. № 1/35 від 25 вересня 2025 р). В цій довідці в першій таблиці розшифровано яку чашку пропонує Учасник на підтвердження цієї вимоги, а саме - Чашечка безцементна моноблочна RM Pressfit.
- У чашки має бути присутня приплюснутість на верхівці, завдяки чому відсутній тиск на неї.
Дана вимога підтверджена файлом «Хірургічна техніка 2», сторінка 13.
- Безцементна чашка повинна мати не менше двох внутрішніх діаметрів: 28 та 32 мм. Матеріал чашки має бути біосумісним.
Дана вимога підтверджена файлом «Хірургічна техніка 2», сторінка 28. Біосумісний матеріал — це матеріал, який не викликає шкідливих побічних реакцій в організмі людини, дозволяючи йому інтегруватися та функціонувати без негативних наслідків. Всі компоненти ендопротезів американських та європейських виробників (зокрема швейцарської фірми MATHYS) є біосумісними. На сторінці 28 вказано, що чашка, яку пропонує Учасник виготовлена з матеріалів UHMWPE, Ti6Al4V, TiCP. UHMWPE (надвисокомолекулярний поліетилен) - це полімерний матеріал з надзвичайно високою молекулярною масою, що відрізняється винятковою зносостійкістю, високою міцністю та стійкістю до хімікатів. Титановий сплав TI6Al4V має низку переваг, таких як відмінна корозійна стійкість, низька щільність, висока питома міцність і успішно застосовується в медицині. TiCP – це титан, який має невелику вагу і відрізняється високою корозійною стійкістю. Все це є біосумісними матеріалами.
- Кісткові гвинти для фіксації вертлюгового компоненту мають бути виготовлені з титанового сплаву, мати діаметр близько 4 мм.
Дана вимога підтверджена файлом «Хірургічна техніка 2», сторінка 28.
- Гвинти постачаються у стерильному вигляді зі строком стерильності не менш 5 років.
Учасник у складі тендерної пропозиції надав «Гарантійний лист щодо стерильності» (Вих. № 1/28 від 25 вересня 2025 р).
До даного пояснення додаються документи, що були подані учасником ФОП «Горбенко Михайло Олександрович» у складі тендерної пропозиції.