• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону

Мультиспіральна комп'ютерна томографія

Завершена

107 000.00 UAH без ПДВ
Номер: df22e84d68e14ff99d642e3c3fadaec8
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-10-13-000027
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 13.10.2025 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40913637
Період моніторингу: 13.10.2025 15:58 - 03.11.2025 23:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 13.10.2025 № 78-з Тернопіль Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 12 пункту 4, підпункту 13 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №117 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. 3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою. Начальник Роман СНІГУР Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області від 13.10.2025 №78-з Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 11. UA-2025-09-15-008416-a від 15.09.2025 - інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Адреса: Ukraine, Тернопіль
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 98) 930-83-94, a.y.matychak@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання оприлюднення інформації щодо закупівлі та наявності підстав для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування процедур закупівель, визначених Законом з урахуванням Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пункту 13 Особливостей №1178. За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує вжити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому порушень пункту 13 Особливостей №1178. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 29 жовтня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, наявність підстав для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування процедур закупівель, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Борщівська міська лікарня» Борщівської міської ради (далі - Замовник) на 2025 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договір про надання, закупівлю послуг №9-25 від 15.09.2025 на суму 107 000,00 грн, пояснення (із долученими документами) Замовника від 17.10.2025, від 21.10.2025 та від 24.10.2025 отримані через електронну систему закупівель. Згідно пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості № 1178) у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника. Під час моніторингу процедури закупівлі виявлено, що на порушення пункту 13 Особливостей №1178 Замовником не оприлюднено обґрунтування підстави для здійснення закупівлі, у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа погодженого (затвердженого) керівником замовника. На письмовий запит від 14.10.2025 Замовником у поясненні від 17.10.2025 зазначено: «…Під час проведення моніторингу органом державного фінансового контролю, щодо оприлюдненої інформації в системі прозорро, уповноваженою особою встановлено технічну помилку, а саме не дозавантажився протокол з обґрунтуванням (рішення уповноваженої особи - обґрунтування підстави для здійснення закупівлі без використання електронної системи), можливо пов’язано із не стабільним з’єднанням із мережею інтернет або технічними несправностями в інформаційно-телекомунікаційній системі прозоро. Відтак, протокол якнайшвидше буде оприлюднено….». Також у поясненні від 14.10.2025, щодо підстав здійснення цієї закупівлі без використання електронної системи закупівель, Замовником зазначено: «…Враховуючи об’єктивну відсутність конкуренції, а саме надання послуг з мультиспіральної комп’ютерної томографії в закладі охорони здоров’я здійснює лише один виконавець ФОП Мальонка Р.Є. відповідно до укладеного Договору про співпрацю № 2-12 від 20.11.2024р., було прийнято рішення здійснення закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі послуг керуючись пп.5 п. 13 Особливостей.….». До пояснення, окрім обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі, додано: - договір оренди нерухомого майна №8 від 30.03.2020, відповідно до якого ФОП Мальонка Р.Є. орендує приміщення у лікарні; - договір співпраці №2-12 від 20.11.2024, відповідно до пункту 1.1. якого, виконавець зобов'язується у 2025 році надати Замовникові послуги самостійно, чи із залученням третіх осіб, зазначені в специфікації (Додаток 1), яка є невід'ємною частиною Договору, а Замовник - прийняти та оплатити такі послуги. У додатку 1 «Специфікація» до договору про співпрацю зазначено види послуг та ціна за одиницю послуги. Згідно пункту 3.2. договору про співпрацю, фактична сума та ціна Договору складається з відповідних сум, зазначених у актах наданих послуг, підписаних Виконавцем та Замовником за період дії Договору. При цьому, необхідно зазначити, що згідно підпункту 5 пункту 13 Особливостей 1178 придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків: відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником. Однак до пояснення не долучено документів, які підтверджують відсутність конкуренції з технічних причин. У межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області звернулось через електронну систему закупівель про надання інформації, документального підтвердження відсутності конкуренції при здійсненні цієї закупівлі «Мультиспіральна комп'ютерна томографія, ДК 021:2015: 85150000-5 — Послуги діагностичної візуалізації». Замовником у поясненні від 21.10.2025 зазначено: «…У КНП «Борщівська міська лікарня» наявне приміщення, що відповідає санітарно-епідеміологічним, технічним та радіаційним нормам для розміщення комп’ютерного томографа. Це приміщення орендується ФОП Мальонка Р.Є. відповідно до договору оренди №8 від 30.03.2020 року, укладеного з закладом охорони здоров'я. Згідно з умовами договору оренди, вказане приміщення використовується виключно для розміщення та експлуатації медичного обладнання – мультиспірального комп’ютерного томографа, що є власністю ФОП Мальонка Р.Є. Інших суб’єктів господарювання, які: мають у власності або користуванні аналогічне обладнання, мають дозвіл на роботу з джерелами іонізуючого випромінювання, розташовані в межах лікарні або в радіусі, що дозволяє оперативне надання послуг пацієнтам лікарні, — на території громади відсутні. Отже, надання медичних послуг з мультиспіральної комп’ютерної томографії є невід’ємною складовою комплексного діагностичного процесу та своєчасного встановлення клінічного діагнозу для пацієнтів, які проходять лікування в КНП «Борщівська міська лікарня…». Окрім цього, до пояснення долучено ряд документів, які не підтверджують відсутність конкуренції з технічних причин. Отже, на порушення підпункту 5 пункту 13 Особливостей №1178 Замовником не обґрунтовано та документально не підтверджено наявність підстав щодо здійснення закупівлі «Мультиспіральна комп'ютерна томографія, ДК 021:2015: 85150000-5 — Послуги діагностичної візуалізації», без використання електронної системи закупівлі, а саме відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником. Аналізом договору про надання, закупівлю послуг №9-25 від 15.09.2025, укладеного між КНП «Борщівська міська лікарня» Борщівської міської ради та ФОП Мальонка Р.Є. встановлено, що згідно пункту 5.1. строк надання послуг з 01.08.2025 по 31.08.2025. А згідно пункту 10.1 договору, цей договір вважається укладеним і набирає чинності з моменту його підписання Сторонами та скріплений печатками Сторін, в тому числі поширює свою дію на правовідносини між сторонами, що виникли до його підписання у відповідності до статті 631 Цивільного кодексу України і діє до 31 грудня 2025 року, а в частині розрахунків до повного їх здійснення. Проведеним порівнянням умов договору із звітом про договір про закупівлю, що укладений без використання електронної системи закупівель встановлено розбіжність, а саме у звіті замовником зазначено: «Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг - по 31 грудня 2025». Під час проведення моніторингу, 22.10.2025, Замовнику було надано запит, щодо встановлених розбіжностей між договором та звітом про договір про закупівлю, що укладений без використання електронної системи. На зазначений запит Замовник, 24.10.2025, у своїй відповіді, окрім іншого, вказав: «…У звіті про договір у системі Prozorro зазначено строк виконання договору з 15.09.2025 по 31.12.2025, що відображає фактичний період дії договору як документа, який регулює фінансові розрахунки між сторонами. У самому договорі, згідно зі ст. 631 ЦК України, визначено період надання послуг, який передує даті його підписання….» Окрім цього, у поясненні щодо стану виконання договору №9-25 від 15.09.2025 Замовником зазначено: «…Станом на дату надання пояснення договір № 9-25 від 15.09.2025 виконано в повному обсязі відповідно до умов договору, складені акти приймання-передачі наданих послуг, та були проведені розрахунки згідно з умовами договору…».
Період усунення порушень: 29.10.2025 09:50 - 13.11.2025 00:00
Дата публікації висновку: 29.10.2025 09:50

Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності

Номер протоколу: 19/17/0071/2025-пр
Дата відкриття провадження: 04.12.2025 00:00
Номер відкриття провадження : 19/17/0059/2025-пн

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: За результатами розгляду висновку Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області щодо моніторингу процедури закупівлі «Мультиспіральна комп’ютерна томографія, ДК 021:2015: 85150000-5 — Послуги діагностичної візуалізації» (договір №9-25 від 15.09.2025), вжито заходів з метою недопущення подібних порушень у подальшому, а саме: Проведено роз’яснювальну роботу серед уповноважених осіб Замовника щодо порядку здійснення закупівель без використання електронної системи відповідно до Особливостей №1178. Усунуто технічну помилку, внаслідок якої в системі Prozorro не було відображено документ «Обґрунтування підстави для здійснення закупівлі без використання електронної системи» (дозавантажений протокол з обгрунтуванням) Порушення, встановлені у висновку про результати моніторингу, усунено, заходів для запобігання їх повторенню вжито у повному обсязі.
Дата публікації звіту: 29.10.2025 15:51

Запити/Пояснення