-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Мультиспіральна комп'ютерна томографія
Завершена
107 000.00
UAH без ПДВ
Номер:
df22e84d68e14ff99d642e3c3fadaec8
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-10-13-000027
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.10.2025 00:00
Період моніторингу:
13.10.2025 15:58 - 03.11.2025 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
13.10.2025 № 78-з
Тернопіль
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 12 пункту 4, підпункту 13 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №117
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Роман СНІГУР
Додаток
до наказу
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Тернопільській області
від 13.10.2025 №78-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
11. UA-2025-09-15-008416-a від 15.09.2025 - інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації щодо закупівлі та наявності підстав для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування процедур закупівель, визначених Законом з урахуванням Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пункту 13 Особливостей №1178.
За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує вжити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому порушень пункту 13 Особливостей №1178.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29 жовтня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, наявність підстав для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування процедур закупівель, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Борщівська міська лікарня» Борщівської міської ради (далі - Замовник) на 2025 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договір про надання, закупівлю послуг №9-25 від 15.09.2025 на суму 107 000,00 грн, пояснення (із долученими документами) Замовника від 17.10.2025, від 21.10.2025 та від 24.10.2025 отримані через електронну систему закупівель.
Згідно пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості № 1178) у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Під час моніторингу процедури закупівлі виявлено, що на порушення пункту 13 Особливостей №1178 Замовником не оприлюднено обґрунтування підстави для здійснення закупівлі, у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа погодженого (затвердженого) керівником замовника.
На письмовий запит від 14.10.2025 Замовником у поясненні від 17.10.2025 зазначено: «…Під час проведення моніторингу органом державного фінансового контролю, щодо оприлюдненої інформації в системі прозорро, уповноваженою особою встановлено технічну помилку, а саме не дозавантажився протокол з обґрунтуванням (рішення уповноваженої особи - обґрунтування підстави для здійснення закупівлі без використання електронної системи), можливо пов’язано із не стабільним з’єднанням із мережею інтернет або технічними несправностями в інформаційно-телекомунікаційній системі прозоро. Відтак, протокол якнайшвидше буде оприлюднено….».
Також у поясненні від 14.10.2025, щодо підстав здійснення цієї закупівлі без використання електронної системи закупівель, Замовником зазначено: «…Враховуючи об’єктивну відсутність конкуренції, а саме надання послуг з мультиспіральної комп’ютерної томографії в закладі охорони здоров’я здійснює лише один виконавець ФОП Мальонка Р.Є. відповідно до укладеного Договору про співпрацю № 2-12 від 20.11.2024р., було прийнято рішення здійснення закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі послуг керуючись пп.5 п. 13 Особливостей.….».
До пояснення, окрім обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі, додано:
- договір оренди нерухомого майна №8 від 30.03.2020, відповідно до якого ФОП Мальонка Р.Є. орендує приміщення у лікарні;
- договір співпраці №2-12 від 20.11.2024, відповідно до пункту 1.1. якого, виконавець зобов'язується у 2025 році надати Замовникові послуги самостійно, чи із залученням третіх осіб, зазначені в специфікації (Додаток 1), яка є невід'ємною частиною Договору, а Замовник - прийняти та оплатити такі послуги. У додатку 1 «Специфікація» до договору про співпрацю зазначено види послуг та ціна за одиницю послуги. Згідно пункту 3.2. договору про співпрацю, фактична сума та ціна Договору складається з відповідних сум, зазначених у актах наданих послуг, підписаних Виконавцем та Замовником за період дії Договору.
При цьому, необхідно зазначити, що згідно підпункту 5 пункту 13 Особливостей 1178 придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків: відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Однак до пояснення не долучено документів, які підтверджують відсутність конкуренції з технічних причин.
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області звернулось через електронну систему закупівель про надання інформації, документального підтвердження відсутності конкуренції при здійсненні цієї закупівлі «Мультиспіральна комп'ютерна томографія, ДК 021:2015: 85150000-5 — Послуги діагностичної візуалізації».
Замовником у поясненні від 21.10.2025 зазначено: «…У КНП «Борщівська міська лікарня» наявне приміщення, що відповідає санітарно-епідеміологічним, технічним та радіаційним нормам для розміщення комп’ютерного томографа. Це приміщення орендується ФОП Мальонка Р.Є. відповідно до договору оренди №8 від 30.03.2020 року, укладеного з закладом охорони здоров'я.
Згідно з умовами договору оренди, вказане приміщення використовується виключно для розміщення та експлуатації медичного обладнання – мультиспірального комп’ютерного томографа, що є власністю ФОП Мальонка Р.Є.
Інших суб’єктів господарювання, які: мають у власності або користуванні аналогічне обладнання, мають дозвіл на роботу з джерелами іонізуючого випромінювання, розташовані в межах лікарні або в радіусі, що дозволяє оперативне надання послуг пацієнтам лікарні, — на території громади відсутні.
Отже, надання медичних послуг з мультиспіральної комп’ютерної томографії є невід’ємною складовою комплексного діагностичного процесу та своєчасного встановлення клінічного діагнозу для пацієнтів, які проходять лікування в КНП «Борщівська міська лікарня…».
Окрім цього, до пояснення долучено ряд документів, які не підтверджують відсутність конкуренції з технічних причин.
Отже, на порушення підпункту 5 пункту 13 Особливостей №1178 Замовником не обґрунтовано та документально не підтверджено наявність підстав щодо здійснення закупівлі «Мультиспіральна комп'ютерна томографія, ДК 021:2015: 85150000-5 — Послуги діагностичної візуалізації», без використання електронної системи закупівлі, а саме відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Аналізом договору про надання, закупівлю послуг №9-25 від 15.09.2025, укладеного між КНП «Борщівська міська лікарня» Борщівської міської ради та ФОП Мальонка Р.Є. встановлено, що згідно пункту 5.1. строк надання послуг з 01.08.2025 по 31.08.2025. А згідно пункту 10.1 договору, цей договір вважається укладеним і набирає чинності з моменту його підписання Сторонами та скріплений печатками Сторін, в тому числі поширює свою дію на правовідносини між сторонами, що виникли до його підписання у відповідності до статті 631 Цивільного кодексу України і діє до 31 грудня 2025 року, а в частині розрахунків до повного їх здійснення.
Проведеним порівнянням умов договору із звітом про договір про закупівлю, що укладений без використання електронної системи закупівель встановлено розбіжність, а саме у звіті замовником зазначено: «Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг - по 31 грудня 2025».
Під час проведення моніторингу, 22.10.2025, Замовнику було надано запит, щодо встановлених розбіжностей між договором та звітом про договір про закупівлю, що укладений без використання електронної системи.
На зазначений запит Замовник, 24.10.2025, у своїй відповіді, окрім іншого, вказав: «…У звіті про договір у системі Prozorro зазначено строк виконання договору з 15.09.2025 по 31.12.2025, що відображає фактичний період дії договору як документа, який регулює фінансові розрахунки між сторонами. У самому договорі, згідно зі ст. 631 ЦК України, визначено період надання послуг, який передує даті його підписання….»
Окрім цього, у поясненні щодо стану виконання договору №9-25 від 15.09.2025 Замовником зазначено: «…Станом на дату надання пояснення договір № 9-25 від 15.09.2025 виконано в повному обсязі відповідно до умов договору, складені акти приймання-передачі наданих послуг, та були проведені розрахунки згідно з умовами договору…».
Період усунення порушень:
29.10.2025 09:50 - 13.11.2025 00:00
Дата публікації висновку:
29.10.2025 09:50
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
19/17/0071/2025-пр
Дата відкриття провадження:
04.12.2025 00:00
Номер відкриття провадження :
19/17/0059/2025-пн
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.2]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
За результатами розгляду висновку Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області щодо моніторингу процедури закупівлі
«Мультиспіральна комп’ютерна томографія, ДК 021:2015: 85150000-5 — Послуги діагностичної візуалізації» (договір №9-25 від 15.09.2025),
вжито заходів з метою недопущення подібних порушень у подальшому, а саме:
Проведено роз’яснювальну роботу серед уповноважених осіб Замовника щодо порядку здійснення закупівель без використання електронної системи відповідно до Особливостей №1178.
Усунуто технічну помилку, внаслідок якої в системі Prozorro не було відображено документ «Обґрунтування підстави для здійснення закупівлі без використання електронної системи» (дозавантажений протокол з обгрунтуванням)
Порушення, встановлені у висновку про результати моніторингу, усунено, заходів для запобігання їх повторенню вжито у повному обсязі.
Дата публікації звіту:
29.10.2025 15:51
Запити/Пояснення
Номер:
1fe80feca26247fe9de698a69a800d5f
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
14.10.2025 10:22
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.10.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Мультиспіральна комп'ютерна томографія, ДК 021:2015: 85150000-5 — Послуги діагностичної візуалізації» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-09-15-008416-a ) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», виникла потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
1. Яким чином та на підставі яких документів замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів?
2.Згідно пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості № 1178) у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
У зв’язку із чим, прошу:
- пояснити причину здійснення цієї закупівлі без використання електронної системи закупівель;
- надати в електронній системі закупівель копію обґрунтування підстави для здійснення Замовником вказаної закупівлі.
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та/або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначені запитання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
c50d4c6720f0420bb02a1b30cdf8daf9
Назва:
відповідь на звернення
Дата опублікування:
17.10.2025 13:03
Опис:
На Ваш запит, надісланий у межах проведення моніторингу процедури закупівлі, повідомляємо наступне
1. Щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначення розміру витрат та очікуваної вартості
Під час планування закупівлі UA-2025-09-15-008416-a від 15.09.2025 послуг мультиспіральної комп’ютерної томографії замовником було враховано реальні потреби закладу охорони здоров’я з метою забезпечення безперервності та повноти надання медичних послуг населенню відповідно до ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 2 березня 2016 року № 285 та вимог Програми медичних гарантій затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2024 р. № 1503. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначалися на підставі:
клінічних потреб пацієнтів, що обслуговуються закладом,
профільності медичного закладу (наявність стаціонарного та амбулаторного відділень),
стандартів надання медичної допомоги, затверджених МОЗ України,
технічних параметрів, які забезпечують якісну діагностику (висока роздільна здатність, мінімальне променеве навантаження, швидкість сканування, можливість контрастування, тощо).
Очікувану вартість предмета закупівлі визначено з урахуванням призначення, джерелом фінансування якого є кошти Національної служби здоров’я України (далі – НСЗУ). Кошти, які отримує КНП "Борщівська міська лікарня" Борщівської міської ради від НСЗУ, яке відбувається на основі укладеного договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, сума коштів, які сплачуватиме НСЗУ вказується у спеціалізованих умовах надання медичних послуг.
Протягом 2020-2024 років медична установа використовувала послуги мультиспіральної комп’ютерної томографії на підставі Договорів про співпрацю, що підписані з ФОП Мальонка Р.Є., котрий і формує ціни на послуги, що надаватимуться протягом 2025 року та вартість яких не перевищує середньоринкові, з урахуванням що мовником було проведено аналіз ринкових цін на аналогічні послуги шляхом опрацювання відкритої інформації з електронної мережі інтернет.
2. Щодо підстав здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель
Закупівля послуг за предметом «Мультиспіральна комп’ютерна томографія» проведена без використання електронної системи закупівель відповідно до пункту 13 Особливостей №1178, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178
«Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Зазначена норма передбачає можливість укладення договору без використання ЕСЗ у разі, якщо існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі, у разі, коли: 5) роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків: укладення договору про закупівлю - Мультиспіральна комп'ютерна томографія (відсутність конкуренції з технічних причин в місті Борщів), яка пов’язана із забезпеченням безперервності надання медичних послуг, запобіганням надзвичайним ситуаціям, загрозам життю і здоров’ю людей або іншими об’єктивними обставинами, що не дають змоги дотриматися строків проведення відкритих торгів чи спрощеної закупівлі.
Враховуючи реальну ситуацію у регіоні, наявність воєнного стану та збільшення кількості пацієнтів, які потребують термінової діагностики, виникла невідкладна потреба у здійсненні комп’ютерної томографії для забезпечення ефективного лікування, у тому числі пацієнтів з пораненнями та тяжкими ураженнями.
Враховуючи об’єктивну відсутність конкуренції, а саме надання послуг з мультиспіральної комп’ютерної томографії в закладі охорони здоров’я здійснює лише один виконавець ФОП Мальонка Р.Є. відповідно до укладеного Договору про співпрацю № 2-12 від 20.11.2024р., було прийнято рішення здійснення закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі послуг керуючись пп.5 п. 13 Особливостей.
3. Щодо оформлення обґрунтування підстави для здійснення закупівлі
Для здійснення закупівлі без використання електронної системи за предметом «Мультиспіральна комп’ютерна томографія», «UA-2025-09-15-008416-a від 15.09.2025, уповноваженою особою Замовника було підготовлено договір та протокол, у відповідності до вимог п. 5 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178.
Під час проведення моніторингу органом державного фінансового контролю, щодо оприлюдненої інформації в системі прозорро, уповноваженою особою встановлено технічну помилку, а саме не дозавантажився протокол з обгрунтуванням (рішення уповноваженої особи - обґрунтування підстави для здійснення закупівлі без використання електронної системи), можливо пов’язано із не стабільним з’єднанням із мережею інтернет або технічними несправностями в інформаційно-телекомунікаційній системі прозоро. Відтак, протокол якнайшвидше буде оприлюднено. У подальшому зобов’язуємося більш уважно перевіряти електронний майданчик закупівель під час будь яких публікацій з метою дотримання законодавства.
4. Додатково повідомляємо
Закупівля здійснювалася виключно з метою забезпечення належного функціонування медичного закладу, з дотриманням вимог Бюджетного кодексу України, Закону України «Про публічні закупівлі» та особливостей закупівель під час воєнного стану.
Будь-які дії замовника не мали на меті уникнення процедур закупівель чи обмеження конкуренції.
Додатки :
Протокол Уо від 15.09.2025 № 524 з обгрунтуванням
Договір оренди нерухомого майна № 8 від 30.03.2020 р
Договір співпраці № 2-12 від 20.11.2024 р
Номер:
ea168e5859ad4f44a6bb75b346c82f02
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
20.10.2025 08:17
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
24.10.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Мультиспіральна комп'ютерна томографія, ДК 021:2015: 85150000-5 — Послуги діагностичної візуалізації» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-09-15-008416-a ) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», виникла потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
У відповіді від 17.10.2025 замовник вказує: «…Враховуючи об’єктивну відсутність конкуренції, а саме надання послуг з мультиспіральної комп’ютерної томографії в закладі охорони здоров’я здійснює лише один виконавець ФОП Мальонка Р.Є. відповідно до укладеного Договору про співпрацю № 2-12 від 20.11.2024р., було прийнято рішення здійснення закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі послуг керуючись пп.5 п. 13 Особливостей…».
До пояснення замовником, окрім обґрунтування підстави, додано:
- договір оренди нерухомого майна №8 від 30.03.2020, відповідно до якого ФОП Мальонка Р.Є. орендує приміщення у Лікарні.
- договір співпраці №2-12 від 20.11.2024, відповідно до пункту 1.1. якого, виконавець зобов'язується у 2025 році надати Замовникові послуги самостійно, чи із залученням третіх осіб, зазначені в специфікації (Додаток 1), яка є невід'ємною частиною Договору, а Замовник - прийняти та оплатити такі послуги. У додатку 1 «Специфікація» до договору про співпрацю зазначено види послуг та ціна за одиницю послуги. Згідно пункту 3.2. договору про співпрацю, фактична сума та ціна Договору складається з відповідних сум, зазначених у актах наданих послуг, підписаних Виконавцем та Замовником за період дії Договору.
При цьому необхідно зазначити, що згідно підпункту 5 пункту 13 Особливостей 1178 придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків: відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Однак до пояснення не долучено документів, які підтверджують відсутність конкуренції з технічних причин.
Отже, прошу надати документальне підтвердження відсутності конкуренції при здійсненні цієї закупівлі «Мультиспіральна комп'ютерна томографія, ДК 021:2015: 85150000-5 — Послуги діагностичної візуалізації» ?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
2f9c21dce7a74742bd69cd0544b963a2
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
21.10.2025 14:02
Опис:
На виконання запиту Державної аудиторської служби України, наданого в межах проведення моніторингу «Мультиспіральна комп'ютерна томографія, ДК 021:2015: 85150000-5 — Послуги діагностичної візуалізації» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-09-15-008416-a) , повідомляємо наступне.
Відповідно до підпункту 5 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану (затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12.10.2022 із змінами), закупівля може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів у разі, коли послуги можуть бути надані виключно певним суб’єктом господарювання через відсутність конкуренції з технічних причин, що має бути документально підтверджено.
1. Обґрунтування відсутності конкуренції
У КНП «Борщівська міська лікарня» наявне приміщення, що відповідає санітарно-епідеміологічним, технічним та радіаційним нормам для розміщення комп’ютерного томографа. Це приміщення орендується ФОП Мальонка Р.Є. відповідно до договору оренди №8 від 30.03.2020 року, укладеного з закладом охорони здоров'я .
Згідно з умовами договору оренди, вказане приміщення використовується виключно для розміщення та експлуатації медичного обладнання – мультиспірального комп’ютерного томографа, що є власністю ФОП Мальонка Р.Є.
Інших суб’єктів господарювання, які:
• мають у власності або користуванні аналогічне обладнання,
• мають дозвіл на роботу з джерелами іонізуючого випромінювання,
• розташовані в межах лікарні або в радіусі, що дозволяє оперативне надання послуг пацієнтам лікарні,
— на території громади відсутні.
Отже, надання медичних послуг з мультиспіральної комп’ютерної томографії є невід’ємною складовою комплексного діагностичного процесу та своєчасного встановлення клінічного діагнозу для пацієнтів, які проходять лікування в КНП «Борщівська міська лікарня».
У разі відсутності можливості проведення зазначених досліджень на місці та необхідності направлення пацієнтів до інших медичних закладів, які розташовані поза межами Борщівської міської територіальної громади, виникає низка суттєвих організаційних і фінансових проблем, а саме:
1. Додаткові фінансові витрати на транспортування пацієнтів до інших населених пунктів (оплата пального, амортизаційні витрати автомобіля, оплата праці водія та медичного персоналу, супровід хворих).
2. Підвищення ризику для пацієнтів, особливо тих, які перебувають у тяжкому або нестабільному стані, оскільки транспортування може негативно вплинути на їхнє здоров’я.
3. Порушення безперервності надання медичної допомоги, що суперечить стандартам надання медичних послуг, визначених у договорах із НСЗУ.
4. Зниження доступності медичної допомоги для пацієнтів громади, особливо для маломобільних осіб, людей похилого віку та осіб з інвалідністю.
Відповідно до умов договорів про медичне обслуговування населення, укладених між КНП «Борщівська міська лікарня» та Національною службою здоров’я України (НСЗУ), заклад зобов’язаний забезпечити повний спектр медичних послуг у межах пакету, на який він уклав контракт. Це включає проведення діагностичних досліджень, зокрема комп’ютерної томографії, за місцем обслуговування пацієнтів, тобто у приміщеннях лікарні або на її території.
Передача або делегування надання таких послуг стороннім суб’єктам, які розташовані поза межами лікарні, суперечить умовам договору з НСЗУ, оскільки послуга має бути доступною у межах закладу, що має відповідний пакет послуг і не може надаватись шляхом направлення пацієнтів до інших установ.
Крім того, мультиспіральна комп’ютерна томографія застосовується, як правило, в ургентних (невідкладних) випадках — при підозрі на інсульт, травми, кровотечі, ускладнення післяопераційного періоду тощо. У таких ситуаціях оперативність обстеження безпосередньо впливає на життя та здоров’я людини. Неможливість проведення КТ у закладі, де перебуває пацієнт, призводить до втрати дорогоцінного часу, що може мати особливо тяжкі наслідки.
Таким чином, забезпечення виконання комп’ютерної томографії на базі КНП «Борщівська міська лікарня» є необхідною умовою виконання контрактних зобов’язань перед НСЗУ, а також гарантією належного рівня медичного обслуговування населення Борщівської громади та інших громад.
З огляду на наведене, організація надання послуг мультиспіральної комп’ютерної томографії виключно у приміщеннях лікарні є обґрунтованою та єдино можливою з технічних, медичних і фінансово-економічних причин. Це також підтверджує відсутність реальної конкуренції щодо можливості надання таких послуг іншими суб’єктами господарювання в межах громади.
2. Документальне підтвердження
На підтвердження викладеного додаються:
1. Копія договору оренди нерухомого майна №8 від 30.03.2020 р. між КНП «Борщівська міська лікарня» та ФОП Мальонка Р.Є.
2. Копія договору про співпрацю №2-12 від 20.11.2024 р.
3. Лист- на використання джерел іонізуючого випромінювання
4. Копія дозволу (або ліцензії) Держатомрегулювання на експлуатацію джерел іонізуючого випромінювання, виданого ФОП Мальоці Р.Є.
5. Копія купівлі (мультиспірального томографа), що знаходиться у власності ФОП Мальонка Р.Є.
6. Сертифікат відповідності
7. Наказ з медичної практики, акт
3. Висновок
Таким чином, надання послуг з мультиспіральної комп’ютерної томографії у КНП « Борщівська міська лікарня» може бути здійснене виключно ФОП Мальонка Р.Є., який:
• володіє необхідним обладнанням згідно договору купівлі обладнання (додається);
• має відповідні дозволи та ліцензії;
• займає орендоване приміщення, технічно пристосоване для проведення томографічних досліджень;
• фактично є єдиним можливим виконавцем послуг з огляду на технічні та організаційні умови у місті Борщів, та на території громади.
Таким чином, підстави для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів відповідно до підпункту 5 пункту 13 Особливостей №1178 наявні та документально підтверджені.
Номер:
13ac0b308b654d3e84eb084a2529da8d
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
22.10.2025 11:14
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.10.2025 23:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Мультиспіральна комп'ютерна томографія, ДК 021:2015: 85150000-5 — Послуги діагностичної візуалізації» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-09-15-008416-a ) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», виникла потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
Згідно пункту 5.1. договору про надання, закупівлю послуг №9-25 від 15.09.2025 укладеного між КНП «Борщівська міська лікарня» Борщівської міської ради та ФОП Мальонка Р.Є. строк надання послуг з 01.08.2025 по 31.08.2025.
А згідно пункту 10.1 цього договору, цей договір вважається укладеним і набирає чинності з моменту його підписання Сторонами та скріплений печатками Сторін, в тому числі поширює свою дію на правовідносини між сторонами , що виникли до його підписання у відповідності до ст. 631 ЦК України і діє до 31 грудня 2025 року, а в частині розрахунків до повного їх здійснення.
Згідно звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, строк виконання договору: від 15 вересня 2025 до 31 грудня 2025.
У зв’язку з вищевикладеним, прошу:
- пояснити причину зазначення у договорі №9-25 від 15.09.2025 інформації, а саме: «строк надання послуг з 01.08.2025 по 31.08.2025»?;
- надати пояснення щодо розбіжностей між укладеним договором та звітом про договір про закупівлю, що укладений без використання електронної системи закупівель в частині строку виконання договору ?
- надати інформацію щодо стану виконання договору №9-25 від 15.09.2025;
Аналізом долучених Замовником документів до пояснення від 20.10.2025 встановлено, що термін дії ліцензії виданої ФОП Мальонці Р.Є, на право провадження діяльності використання джерел іонізуючого випромінювання закінчився 14.03.2025 року. Прошу надати інформацію з даного питання ?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
5d82ed368bc943a697bd99ca853ac896
Назва:
пояснення
Дата опублікування:
24.10.2025 15:46
Опис:
На виконання запиту Державної аудиторської служби України, наданого в межах проведення моніторингу «Мультиспіральна комп'ютерна томографія, ДК 021:2015: 85150000-5 — Послуги діагностичної візуалізації» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-09-15-008416-a) , повідомляємо наступне:
1. Щодо інформації в договорі
1. Щодо зазначення у договорі № 9-25 від 15.09.2025 строку надання послуг з 01.08.2025 по 31.08.2025.У пункті 5.1 договору №9-25 від 15.09.2025 передбачено строк надання послуг з 01.08.2025 по 31.08.2025.Це зумовлено тим, що фактичне надання послуг з мультиспіральної комп’ютерної томографії було здійснено в серпні 2025 року, відповідно до потреб лікарні та у межах наданих медичних послуг населенню.
Договір було укладено 15 вересня 2025 року з урахуванням положень статті 631 Цивільного кодексу України, якою передбачено, що сторони можуть поширити дію договору на правовідносини, які виникли до моменту його підписання.
Таким чином, у договорі зазначено період фактичного надання послуг (01.08.2025–31.08.2025), а оплата за договором проводиться за вже надані послуги, відповідно до умов договору та чинного законодавства. Тобто першопочатково протягом місяця надають послуги, станом на наступний місяць виставляють акти приймання-передачі з кількістю наданих послуг згідно договору про співпрацю № 2-12 від 20.11.2024р.
2. Щодо розбіжностей між умовами договору та звітом про договір у частині строків.
У звіті про договір у системі Prozorro зазначено строк виконання договору з 15.09.2025 по 31.12.2025, що відображає фактичний період дії договору як документа, який регулює фінансові розрахунки між сторонами.
У самому договорі, згідно зі ст. 631 ЦК України, визначено період надання послуг, який передує даті його підписання. Тобто, звіт і договір не суперечать один одному, а лише відображають різні аспекти:
o договір — період фактичного надання послуг;
o звіт — період чинності договору та проведення розрахунків.
3. Щодо стану виконання договору №9-25 від 15.09.2025.
Станом на дату надання пояснення договір № 9-25 від 15.09.2025 Послуги виконано в повному обсязі відповідно до умов договору, складені акти приймання-передачі наданих послуг, та були проведені розрахунки згідно з умовами договору .Прострочень у виконанні зобов’язань не виявлено.
2. Щодо строку дії ліцензії ФОП Мальонки Р.Є.
ФОП Мальонка Р.Є. має ліцензію на провадження діяльності з використання джерел іонізуючого випромінювання, видану Державною інспекцією ядерного регулювання України. (Копія дозволу (або ліцензії) Держатомрегулювання на експлуатацію джерел іонізуючого випромінювання була надана Вам раніше).
Відповідно до наданого листа №34-17/13132 від 27.12.2022р. ДЕРЖАВНОЇ ІНСПЕКЦІЯ ЯДЕРНОГО РЕГУЛЮВАННЯ УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-ЗАХІДНА ІНСПЕКЦІЯ З ЯДЕРНОЇ ТА РАДІАЦІЙНОЇ БЕЗПЕКИ зазначено :
Оформлення ліцензії на право провадження діяльності з використання джерел
іонізуючого випромінювання на бланках ліцензії буде забезпечено Північно-західною інспекцією з ядерної та радіаційної безпеки Держатомрегулювання після припинення чи скасування воєнного стану. Отримати ліцензію за відповідно оформленим дорученням Ви зможете безпосередньо в Північно-західної інспекції або в інший, зручний для Вас спосіб, офіційно звернувшись з повідомленням.(копія листа Додається)
Таким чином, діяльність ФОП Мальонки Р.Є. після 14.03.2025 не є порушенням, оскільки здійснюється у правовому полі до моменту переоформлення ліцензії, опісля припинення чи скасування воєнного стану