-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
ДК 021:2015:55520000-1 Кейтерингові послуги
Завершена
6 172 560.80
UAH без ПДВ
Номер:
c392d34416f54b11a925a6597c6a665f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-10-06-000067
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
06.10.2025 00:00
Період моніторингу:
06.10.2025 17:22 - 27.10.2025 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Управління Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області
Н А К А З
06.10.2025
№ 89-з
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 06.10.2025 № 89-з
Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
16. UA-2025-09-15-005059-a. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що тендерна документація не відповідає нормам абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, розгляду тендерних пропозицій учасників по лоту № 1 КП «Об’єднання шкільного харчування» та по лоту № 2 ТОВ «СВІТ ІНВЕСТ СІТ», своєчасність укладання договорів про закупівлю по лотах № 1 і № 2 та їх оприлюднення, відповідність умов укладених договорів про закупівлю умовам тендерних пропозицій переможців по лотах № 1 та № 2 та законодавству, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель та керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» № 2939-XII від 26.01.1993, статтею 8 Закону, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення в подальшому виявлених порушень шляхом проведення роз’яснювальної роботи, а також протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 20 жовтня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (далі - Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі) (далі - Особливості), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій по лотах № 1 та № 2, своєчасність укладання договорів про закупівлю по лотах № 1 та № 2 та їх оприлюднення, відповідність умов укладених договорів про закупівлю умовам тендерних пропозицій переможців по лотах № 1 та № 2 та законодавству, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Управління освіти, молоді, спорту та національно-патріотичного виховання виконавчого комітету Малинської міської ради (далі - Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи від 15.09.2025 № 353, тендерна пропозиція переможця по лоту № 1 комунального підприємства Бородянської селищної ради «Об’єднання шкільного харчування» (далі – КП «Об’єднання шкільного харчування»), тендерна пропозиція переможця по лоту № 2 товариства з обмеженою відповідальністю «СВІТ ІНВЕСТ СІТ» (далі – ТОВ «СВІТ ІНВЕСТ СІТ»), протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою по лоту № 1 від 23.09.2025 № 376 та по лоту № 2 від 23.09.2025 № 377, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 23.09.2025, договір про закупівлю по лоту № 1 від 07.10.2025 № 306 та по лоту № 2 від 07.10.2025 № 307, інформація з власного веб-сайту Замовника за посиланням: http://osvita.zt.ua/prozoro/, відповідь Замовника на пояснення, оприлюднена в електронній системі закупівель 13.10.2025.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що тендерна документація Замовника не відповідає нормам абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей в частині включення до неї інформації не у відповідності до вимог законодавства, а саме, пункт 1 розділу ІІІ тендерної документації містить нормативний документ, що втратив чинність (постанова Кабінету Міністрів України від 17.03.2022 № 300 «Деякі питання забезпечення безперебійного функціонування системи надання електронних довірчих послуг») з 01.02.2024.
Період усунення порушень:
20.10.2025 14:30 - 03.11.2025 23:00
Дата публікації висновку:
20.10.2025 14:30
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Порушення усунуте шляхом проведення з уповноваженою особою роз'яснювальної роботи.
Дата публікації звіту:
21.10.2025 13:00
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Замовником порушення усунуто шляхом проведення роз'яснювальної роботи.
Дата публікації:
21.10.2025 13:59
Запити/Пояснення
Номер:
2e043018a52f44d884becad2cff61eb2
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
08.10.2025 15:18
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
14.10.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Кейтерингові послуги» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-09-15-005059-a), здійсненої Управлінням освіти, молоді, спорту та національно-патріотичного виховання виконавчого комітету Малинської міської ради (далі – Замовник), відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
1. Надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати пояснення та долучити відповідні документи щодо джерел фінансування даної закупівлі (у тому числі із зазначенням відповідного КПКВК).
3. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
4. Відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Крім того, згідно із частиною 10 статті 11 Закону рішення уповноваженої особи (тендерного комітету) оформлюється протоколом.
Враховуючи вищевикладене, надайте інформацію чи були встановлені факти формальних (несуттєвих) помилок при розгляді тендерних пропозицій учасників по лоту № 1 КП Бородянської селищної ради «Об’єднання шкільного харчування» та по лоту № 2 ТОВ «СВІТ ІНВЕСТ СІТ» на відповідність тендерній документації Замовника з наданням документального підтвердження (протоколу, рішення).
5. Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, та укладених договорів про закупівлю по лоту № 1 від 07.10.2025 № 306 та по лоту № 2 від 07.10.2025 № 307 строк надання послуг до 31.12.2025, однак не вказано інформацію щодо початку строку надання послуг.
Надайте інформацію щодо початку строку надання послуг за договорами про закупівлю по лоту № 1 від 07.10.2025 № 306 та по лоту № 2 від 07.10.2025 № 307.
6. Аналізом встановлено, що тендерна документація Замовника не відповідає нормам абзацу першому частини третьої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей в частині включення до неї інформації не у відповідності до вимог законодавства, а саме, пункт 1 розділу ІІІ тендерної документації містить нормативний документ, що втратив чинність (Постанова КМУ від 17.03.2022 № 300 «Деякі питання забезпечення безперебійного функціонування системи надання електронних довірчих послуг»).
Враховуючи викладене вище, поясніть чому тендерна документація Замовника не відповідає нормам абзацу першому частини третьої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей?
7. Аналізом встановлено, що відповідно до розділу «Порядок надання послуг» Технічної специфікації Додатку № 3 до тендерної документації Замовником встановлено наступні вимоги, а саме:
1) В пункті 4 розділу «Порядок надання послуг» Технічної специфікації Додатку № 3 до тендерної документації визначено, що учасник-переможець повинен мати документи, які підтверджують якість та походження продуктів харчування (декларація виробника, сертифікат якості товару, висновок санітарно-епідеміологічної експертизи, тощо).
Поясніть, яким чином Замовником перевірено відповідність учасників по лоту № 1 КП Бородянської селищної ради «Об’єднання шкільного харчування» та по лоту № 2 ТОВ «СВІТ ІНВЕСТ СІТ» вказаній вимозі з наданням документального підтвердження.
2) В пункті 8 розділу «Порядок надання послуг» Технічної специфікації Додатку № 3 до тендерної документації визначено, що для надання послуг, що є предметом цієї закупівлі, учаснику-переможцю торгів, з яким за результатами цієї закупівлі буде укладено договір про закупівлю, передаються у тимчасове користування приміщення харчоблоків та їдалень навчальних закладів разом із наявним обладнанням.
Поясніть, яким чином Замовником перевірено відповідність учасників по лоту № 1 КП Бородянської селищної ради «Об’єднання шкільного харчування» та по лоту № 2 ТОВ «СВІТ ІНВЕСТ СІТ» вказаній вимозі з наданням документального підтвердження.
3) В пункті 10 розділу «Порядок надання послуг» Технічної специфікації Додатку № 3 до тендерної документації визначено, що персонал учасника, який допускається до надання послуг, повинен пройти обов’язковий профілактичний медичний огляд відповідно до Правил проведення обов’язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв та організацій, діяльність яких пов'язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб, затверджених наказом МОЗ України від 23.07.2002 №280, зареєстрованого в Мін’юсті України 08.08.2002 за №639/6927. До надання послуг, що є предметом цієї закупівлі, може допускатися лише персонал учасника, який не має протипоказань щодо поводження з харчовими продуктами та пройшов навчання з питань гігієни персоналу, гігієнічних вимог обігу харчових продуктів
Поясніть, яким чином Замовником перевірено відповідність учасників по лоту № 1 КП Бородянської селищної ради «Об’єднання шкільного харчування» та по лоту № 2 ТОВ «СВІТ ІНВЕСТ СІТ» вказаній вимозі з наданням документального підтвердження.
4) В пункті 13 розділу «Порядок надання послуг» Технічної специфікації Додатку № 3 до тендерної документації визначено, що на виконання Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997 № 771/97-ВР, Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)» у кожній їдальні повинні бути розроблені та застосовуватися постійно діючі процедури, засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР).
Поясніть, яким чином Замовником перевірено відповідність учасників по лоту № 1 КП Бородянської селищної ради «Об’єднання шкільного харчування» та по лоту № 2 ТОВ «СВІТ ІНВЕСТ СІТ» вказаній вимозі з наданням документального підтвердження.
8. Відповідно до вимог пункту 9 розділу «Порядок надання послуг» Технічної специфікації Додатку № 3 та пункту 16 Додатку № 5 до тендерної документації Замовником імперативно вимагалося надання у складі тендерної пропозиції полісів обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників транспортних засобів.
У складі тендерної пропозиції по лоту № 1 учасником КП Бородянської селищної ради «Об’єднання шкільного харчування» надано довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 22.09.2025 № 1, відповідно до якої в учасника наявні 2 автомобіля (спеціалізовані вантажні фургони марок Mercedes Benz та Renault Master), які ним використовуються на підставі договору оренди від 02.09.2024 № 27, укладеному з ФОП Гавриловська Ліна Миколаївна.
При цьому, власниками вказаних автомобілів є Федоренко Сніжана Ігорівна та Шамюнова Діана Вікторівна відповідно, що підтверджується копіями свідоцтв про державну реєстрацію та довіреностями, виписаними вказаними власниками на ім’я ФОП Гавриловська Ліна Миколаївна.
Слід відмітити, що відповідно до пункту 1 частини першої статті 1 Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» № 3720-IX від 21.05.2024 (далі – Закон № 3720-IX) визначено, що власник наземного транспортного засобу (далі - власник транспортного засобу) - особа, яка є власником відповідно до закону або законним володільцем (користувачем) наземного транспортного засобу на підставі права власності, права господарського відання, оперативного управління, договору оренди або на інших законних підставах.
Проте, аналізом встановлено, що надані у складі тендерної пропозиції по лоту № 1 учасником КП Бородянської селищної ради «Об’єднання шкільного харчування» поліси обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників транспортних засобів № 227722990 та № ЕР-225382987, видані на ім’я Федоренка Олексія Анатолійовича (з яким відповідно також укладено договори обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів), який в розумінні Закону № № 3720-IX не є власником транспортного засобу та не має відношення до вказаних автомобілів.
Враховуючи викладене вище, поясніть, яким чином Замовником підтверджено відповідність учасника по лоту № 1 КП Бородянської селищної ради «Об’єднання шкільного харчування» вимогам, встановленим в пункті 9 розділу «Порядок надання послуг» Технічної специфікації Додатку № 3 та пункті 16 Додатку № 5 до тендерної документації?
9. Відповідно до вимог розділу І, пунктів 4-6 розділу ІІ Додатку № 1 та пунктів 5-7 Додатку № 5 до тендерної документації Замовника, на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», від учасників процедури закупівлі імперативно вимагалося надання у складі тендерної пропозиції довідки про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); договори, вказані у довідці та акти приймання-передачі наданих послуг за кожним договором, який вказаний у довідці або звіт про виконання договору про закупівлю.
На виконання вказаних вимог учасником по лоту № 1 КП Бородянської селищної ради «Об’єднання шкільного харчування» у складі тендерної пропозиції надано довідку про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) від 22.09.2025 № 4, в якій зазначено інформацію про наявність досвіду виконання двох аналогічних за предметом закупівлі договорів, копії аналогічних договорів від 30.01.2023 № 12-П та від 08.03.2024 № 2 та копії актів приймання-передачі наданих послуг до вказаних договорів (звіти про виконання аналогічних договорів про закупівлю у складі тендерної пропозиції відсутні).
Аналізом довідки про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) від 22.09.2025 № 4 та інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, за номером ID: UA-2023-01-30-017870-a встановлено, що вказаний договір виконано на суму 11 420 874,69 грн, однак у складі тендерної пропозиції надано актів приймання-передачі наданих послуг на суму 10 328 171,20 гривень.
Аналогічно, на виконання вимог розділу І, пунктів 4-6 розділу ІІ Додатку № 1 та пунктів 5-7 Додатку № 5 до тендерної документації учасником по лоту № 2 ТОВ «СВІТ ІНВЕСТ СІТ» у складі тендерної пропозиції надано довідку про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) від 22.09.2025 № 3, в якій зазначено інформацію про наявність досвіду виконання двох аналогічних за предметом закупівлі договорів, копії аналогічних договорів від 22.01.2024 № 4-м та від 08.03.2024 № 1 та копії актів приймання-передачі наданих послуг до вказаних договорів (звіти про виконання аналогічних договорів про закупівлю у складі тендерної пропозиції відсутні).
Аналізом довідки про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) від 22.09.2025 № 3 та інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, за номером ID: UA-2024-01-03-006067-a встановлено, що вказаний договір виконано на суму 7 749 703,80 грн, однак у складі тендерної пропозиції надано актів приймання-передачі наданих послуг на суму 7 353 750,56 гривень.
Враховуючи викладене вище, поясніть, яким чином Замовником підтверджено відповідність учасників по лоту № 1 КП Бородянської селищної ради «Об’єднання шкільного харчування» та по лоту № 2 ТОВ «СВІТ ІНВЕСТ СІТ» вимогам, встановленим в розділі І, пунктах 4-6 розділу ІІ Додатку № 1 та пунктах 5-7 Додатку № 5 до тендерної документації?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
b3332efc79204fbaa39c91ca9bff631f
Назва:
Надання пояснень на запит
Дата опублікування:
13.10.2025 14:13
Опис:
Щодо першого питання запиту:
Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі здійснений з врахуванням основних положень Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275. При визначенні очікуваної вартості предмета закупівлі було також враховано рішення 65-ї сесії Малинської міської ради восьмого скликання від 24.12.2024 №1396 «Про організацію харчування учнів у закладах загальної середньої освіти Малинської міської територіальної громади у 2025 році», кількість дітей, які мають право на безоплатне гаряче харчування в комунальних закладах загальної середньої освіти за рахунок коштів місцевого бюджету, тривалість освітнього процесу (кількість днів в які мають надаватися послуги) та додатково виділені кошторисні призначення, які мали б бути достатніми для закупівлі необхідного обсягу послуг до 31.12.2025 року.
Технічні та якісні характеристики визначалися з урахуванням норм чинного законодавства України, що регламентують відповідні відносини. Обсяги визначено відповідно до очікуваної потреби, з врахуванням кількості дітей, які мають право на безоплатне гаряче харчування в комунальних закладах загальної середньої освіти за рахунок коштів місцевого бюджету та тривалості освітнього процесу.
Щодо другого питання запиту:
Джерелом фінансування даної закупівлі є кошти місцевого бюджету (включаючи кошти субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам) (КПКВК – 0611021 Надання загальної середньої освіти за рахунок коштів місцевого бюджету) (довідку про зміну до плану асигнувань (за винятком надання кредитів з бюджету) на 2025 рік та довідку про зміну кошторису на 2025 рік які додаються).
Щодо третього питання запиту:
Обґрунтування технічних та якісних характеристик, очікуваної вартості та/або бюджетного призначення було опубліковано на власному веб-сайті замовника (посилання для перегляду: http://osvita.zt.ua/prozoro/).
Щодо четвертого питання запиту:
При розгляді тендерних пропозицій за лотом № 1 КП Бородянської селищної ради «Об’єднання шкільного харчування» та за лотом № 2 ТОВ «СВІТ ІНВЕСТ СІТ» не були встановлені факти допущення формальних (несуттєвих) помилок.
Щодо п’ятого питання запиту:
Пунктом 1.1. як проекту договору про закупівлю, що оприлюднений в ЕСЗ, так і укладених замовником договорах по лоту № 1 від 07.10.2025 № 306 та по лоту № 2 від 07.10.2025 №307, визначено, що виконавець зобов’язується до 31 грудня 2025 року надати послуги: ДК 021:2015:55520000-1- Кейтерингові послуги (послуги з харчування учнів 1-4 класів та 5-11 класів, віднесених до пільгових категорій, у закладах загальної середньої освіти Малинської міської ради). При цьому пунктом 11.1 проекту договору визначено, що він набирає чинності з моменту укладання і діє до 31 грудня 2025 року, але в будь-якому випадку до повного виконання Сторонами взятих за цим Договором зобов’язань. З вищевикладеного випливає, що послуги повинні надаватися з моменту укладення договору про закупівлю.
Щодо шостого питання запиту:
Так, дійсно, постанова КМУ від 17.03.2022 № 300 «Деякі питання забезпечення безперебійного функціонування системи надання електронних довірчих послуг» втратила чинність 01.02.2024, у зв’язку з набранням чинності постановою КМУ № 88 від 26.01.2024. Дана постанова від 17.03.2022 № 300 стосувалася порядку забезпечення кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг виконання вимог частини третьої статті 22 та частини другої статті 24 Закону України «Про електронні довірчі послуги» шляхом створення можливості автоматичного формування нових сертифікатів раніше засвідчених відкритих ключів для користувачів електронних довірчих послуг віддалено, без особистої присутності таких користувачів. Постанова не стосувалася проведення торгів, не регулювала дії замовника взагалі. Замовник нею не керувався і не виконував.
Оскільки відкриті ключі електронних довірчих послуг, сертифікати яких могли бути отримані користувачами-учасниками торгів згідно із постановою КМУ від 17.03.2022 № 300 у період її дії, можуть використовуватися учасникам торгів у для участі у цій закупівлі (ключ видається на певний строк, переважно на два роки, і втрата винності постанови КМУ не тягне за собою втрату чинності ключа), то і посилання на постанову КМУ від 17.03.2022 № 300 не є не доречним. Посилання на цю постанову лише визначає, що і ключі отримані згідно із нею, можуть використовуватися учасниками, що повністю відповідає нормам чинного законодавства.
Крім того, включення до тендерної документації посилання на постанову Кабінету Міністрів України від 17.03.2022 № 300 здійснено виключно з метою орієнтування учасників щодо вимог до використання кваліфікованих електронних підписів під час подання пропозицій у період воєнного стану.
Постанова Кабінету Міністрів України від 17.03.2022 № 300 втратила чинність після затвердження нових актів, однак це не вплинуло на сутність вимог до учасників, не створювало перешкод для участі та не призвело до порушення принципів відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації учасників. Зазначене формулювання в тендерній документації носило інформаційний характер і не мало наслідків для проведення процедури.
Щодо сьомого питання запиту:
Законом, який визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад, є Закон України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). На період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Так, згідно із пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Пункт 3 частини другої статті 22 Закону передбачає, що у тендерній документації повинна міститися інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Вказана у запиті інформація належить саме до інформації про технічну специфікацію (яка згідно із статтею 22 Закону обов’язково зазначається у тендерній документації), про що прямо вказано у Додатку 3 до тендерної документації, і замовник не зобов’язаний і у жодний спосіб не може перевірити на стадії проведення торгів виконання переможцем (а не учасником) цієї вимоги. Інформація про те, які саме документи повинні міститися у складі тендерних пропозицій учасників прямо і чітко визначена у тендерній документації та додатках до неї, зокрема Додатку 5.
Щодо восьмого питання запиту:
Згідно із частиною дев’ятою статті 29 Закону та пунктом 36 Особливостей замовник після розкриття тендерних пропозицій розглядає найбільш економічно вигідну пропозицію на відповідність вимогам тендерної документації. Тобто замовник лише перевіряє чи відповідає тендерна пропозиція учасника викладеним у тендерній документації вимогам.
Відповідно до пункту 9 Порядку надання послуг Додатку 3 до тендерної документації автотранспортні засоби, які використовуються учасником для постачання харчових продуктів повинні: бути технічно справними та застрахованими, що підтверджується документально - у складі тендерної пропозиції надаються протоколи перевірки їх технічного стану, поліси обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів; піддаватися регулярній санітарній (дезінфекційній) обробці, про що надається гарантійний лист. Аналогічний перелік вимог до подання документів вкладено і у Додатку 5 до тендерної документації. Це означає, що замовник зобов’язаний перевірити (в частині страхування) чи застрахований транспортний засіб і чи надав учасник у складі своєї пропозиції відповідний поліс. Замовник перевірив тендерну пропозицію учасника КП Бородянської селищної ради «Об’єднання шкільного харчування» на відповідність конкретно цій вимозі та встановив, що обидва транспортні засоби учасника застраховані та у складі тендерної пропозиції містяться відповідні поліси.
Отож, учасник КП Бородянської селищної ради «Об’єднання шкільного харчування» повністю виконав вимоги тендерної документації в цій частині і у замовника відсутні підстави для направлення вимоги про усунення невідповідностей, згідно із пунктом 43 Особливостей та можливого відхилення його тендерної пропозиції згідно із пунктом 44 Особливостей.
Водночас звертаємо Вашу увагу, що навіть сама норма Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» № 3720-IX від 21.05.2024, на яку орган державного фінансового контролю посилається у своєму запиті, передбачає, що до власників наземного транспортного засобу відносяться не тільки безпосередні власники, а й законні володільці (користувачі) наземного транспортного засобу, в тому числі на підставі права господарського відання, оперативного управління, договору оренди або на інших законних підставах. Отже, хоча поліси оформлені на іншу особу, однак транспортні засоби перебувають у законному володінні учасника на підставі договору оренди, що відповідає визначенню «власник транспортного засобу» згідно з пунктом 1 частини першої статті 1 Закону № 3720-IX. Поліси страхування були чинними, що свідчило про наявність страхового покриття. Вимога тендерної документації вважається виконаною. Також тендерною документацією не визначено, з яких підстав та яким чином замовник повинен перевіряти правовідносини власника транспортних засобів та орендодавця, якщо вони не мають жодного відношення до предмету цієї закупівлі.
Щодо дев’ятого питання запиту:
Згідно із частиною дев’ятою статті 29 Закону та пунктом 36 Особливостей замовник після розкриття тендерних пропозицій розглядає найбільш економічно вигідну пропозицію на відповідність вимогам тендерної документації. Тобто замовник лише перевіряє чи відповідає тендерна пропозиція учасника викладеним у тендерній документації вимогам. Існуючим вимогам, які примо викладені у тендерній документації замовника.
Так, в частині підтвердження наявності досвіду виконання аналогічних договорів тендерна документація містили наступні умови:
Розділ І Додатку 1 до тендерної документації встановлював, що учасник повинен мати документально підтверджений досвід виконання аналогічних договорів (не менше двох). Аналогічним договором в розумінні цієї тендерної документації є договір про надання послуг харчування дітей пільгових категорій у закладах загальної середньої освіти у такій кількості закладів, що відповідає (у не меншій кількості закладів) цій закупівлі, за таким аналогічним договором (не може вважатися аналогічним договір, за умовами якого не прослідковується повний цикл організації гарячого харчування дітей, зокрема, разові та поодинокі договори з організації харчування під час проведення різних заходів).
При цьому розділ ІІ цього ж Додатку встановлював наступний КОНКРЕНИЙ, ЧІТКО ВИЗНАЧЕНИЙ спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством в цій частині:
4) Довідка про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Ця довідка повинна містити інформацію про наявний в учасника документально підтверджений виконання аналогічних договорів відповідно до вимог встановленого у цій тендерній документації однойменного кваліфікаційного критерія, дату та номер кожного аналогічного договору, назву замовника, інформацію про кількість закладів освіти, в яких надавалися послуги згідно із аналогічним договором, а також інформацію про приблизну кількість дітей, які харчувалися згідно із цим договором.
5) Договори, вказані у довідці про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), як аналогічні.
6) Акти приймання-передачі наданих послуг за кожним договором, який вказаний у довідці про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), як аналогічні, або звіт про виконання договору про закупівлю – якщо аналогічний договір укладався згідно із Законом/Особливостями.
Аналогічні вимоги до переліку документів закріплені і у Додатку 5 до тендерної документації.
При цьому жодною умовою тендерної документації не передбачається жодних вимог до суми виконання аналогічних договорів, обов’язку замовника знаходити суму виконання шляхом додавання сум наданих послуг у актах, а там більше їх порівняння із звітами чи даними ЕСЗ.
У складі тендерних пропозицій обох учасників закупівлі, яких визначено переможцями по лоту №1 та №2, містяться усі документи, які прямо вимагалися у тендерній документації замовником, а їх зміст (зокрема Довідка про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)) повністю відповідає вимогам тендерної документації в цій частині. Інших вимог тендерна документація не містила, а отже і замовник не вправі перевіряти їх виконання у порядку статті 29 Закону та пункту 36 Особливостей.
Акти наданих послуг до аналогічних договорів повністю відповідають періоду надання послуг згідно із цими договорами. Суми їх виконання до уваги не бралися і не можуть братися через відсутність будь-яких вимог тендерної документації в цій частині.
Дана позиція замовника підтверджується також і практикою АМКУ при розгляді аналогічної справи, зокрема рішенням Комісії від 28.08.2024 № 14484-р/пк-пз, закупівля № UA-2024-04-16-008286-a.