Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу "ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ", що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону та з урахуванням Особливостей. З урахуванням обсягу фінансування видатків замовника до розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення цих відкритих торгів. Закупівля здійснюється на виконання вимог Рамкової угоди між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility, ратифікованої Законом України «Про ратифікацію Рамкової угоди між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility» від 06.06.2024 р., Плану України, схваленого для реалізації механізму Ukraine Facility розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18.03.2024 № 244-р, Порядку управління, моніторингу та контролю за виконанням Плану України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2024 року № 1318 «Деякі питання реалізації інструменту Ukraine Facility». Крок Плану України: 7.12 Забезпечення доступу до безпечної та якісної освіти, «Цей крок співфінансується Європейським Союзом — Ukraine Facility»
Період моніторингу:29.09.2025 15:25 - 21.10.2025 00:00
Статус:Завершено
Опис:ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
29.09.2025 №127-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 29.09.2025 №127-з
Витяг з переліку закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
4.UA-2025-09-12-013267-a, 12.09.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону із урахуванням вимог Особливостей № 1178, розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Поділля Фінанс», відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди – порушень не установлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:Дата закінчення моніторингу: 07 жовтня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості №1178), розгляду тендерної пропозиції, відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21.05.2024 у м. Києві та 22.05.2024 у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06.06.2024 № 3786-IX (далі – Рамкова угода).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2025 рік відділу освіти Мурованокуриловецької селищної ради (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 12.09.2025, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Поділля Фінанс» (далі – ТОВ «Поділля Фінанс»), протокол розгляду тендерної пропозиції від 23.09.2025 б/н, повідомлення про намір укласти договір та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 03.10.2025 через електронну систему закупівель.
Період усунення порушень:07.10.2025 16:27 - 11.10.2025 00:00
Дата публікації висновку:07.10.2025 16:27
Запити/Пояснення
145731
Номер:30b5b543e92d4372b18b61faa9ce6539
Назва:Запит про надання пояснення
Дата опублікування:30.09.2025 16:49
Дата до якої повинна бути надана відповідь:04.10.2025 00:00
Автор:Північний офіс Держаудитслужби ( обл.)
×
Код ЄДРПОУ:
40919605
Контактна особа:
Північний офіс Держаудитслужби ( обл.) +38 (0 43) 266-13-92 n.v.hurieva@dasu.gov.ua
Адреса:
Ukraine
Опис:У межах проведення моніторингу закупівлі навчального обладнання в асортименті (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-09-12-013267-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з питань:
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію чи розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року №710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) на вебсайті, якщо так, то надати посилання яке буде доступне для перегляду.
3. Надати інформацію та/або документальне підтвердження щодо обсягів фінансування даної закупівлі на виконання заходів Плану України, відповідно до інструменту Ukraine Facility.
4. Яким чином дотримано вимог пункту 9 Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 грудня 2024 року № 1554 (далі – Порядок № 1554)? Оскільки закупівля товару, передбаченого Порядком № 1554 вартість якого становить або перевищує 100 тис. гривень, здійснюється замовниками з використанням електронного каталогу в установленому законодавством порядку, якщо такий товар наявний в електронному каталозі станом на 1 травня 2025 року.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
p7s
sign.p7s
146100
Номер:4803714f87174cbd8d7fad72f0f76eef
Назва:Пояснення на запит
Дата опублікування:03.10.2025 18:39
Автор:ВІДДІЛ ОСВІТИ МУРОВАНОКУРИЛОВЕЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
23400, Україна, Вінницька область, смт. Муровані Курилівці, вул. Соборна, будинок 135
Категорія:
Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади
Опис:1) Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Очікувана вартість та обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі: 339 018,00 грн. з ПДВ.
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено на підставі моніторингу цін в мережі інтернет, та комерційних пропозицій отриманих від ФОП Шелест М.В., та ТОВ «Поділля фінанс» (комерційні пропозиції надаються)
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до технічних характеристик, конструкції та функціонального призначення, що передбачено навчальними програмами та буде використовується під час навчального процесу в закладах освіти підпорядкованих замовнику. Перелік засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій затверджено наказом від 29.04.2020 № 574 «Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій» (далі - наказ), тож замовник керувався вибором навчального обладнання враховуючи потреби навчальних закладів з дотримання наказу.
2) Надати інформацію чи розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) на вебсайті, якщо так, то надати посилання яке буде доступне для перегляду.
Посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі https://mkur.osv.org.ua/news/1759487852/
3. Надати інформацію та/або документальне підтвердження щодо обсягів фінансування даної закупівлі на виконання заходів Плану України, відповідно до інструменту Ukraine Facility.
Фінансування даної закупівля здійснюється за рахунок субвенції з державного бюджету. На підтвердження щодо обсягів фінансування даної закупівлі на виконання заходів Плану України, відповідно до інструменту Ukraine Facility надаємо витяг з рішення 60 сесії 8 скликання від 20.12.2024р. № 3245 (витяг надається). Згідно даного рішення повідомляємо, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 31.12.2024 року № 1554 «Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа» у 2025 році», збільшити видатки бюджету розвитку (спеціального фонду) Мурованокуриловецької селищної територіальної громади головному розпоряднику коштів відділу освіти селищної ради за:
КПКВКМБ 0611184 «Виконання заходів, спрямованих на реалізацію публічного інвестиційного проекту на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа» за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам» в сумі 1 098 900 грн. за рахунок збільшення доходів загального фонду з державного бюджету за ККД 41036000 «Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа» на відповідну суму з передачею коштів з загального фонду бюджету до бюджету розвитку (спеціального фонду);
КПКВКМБ 0611183 «Співфінансування заходів, що реалізуються за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа» сумі 110 000 грн (в розмірі 10 відсотків від передбачених коштів субвенції з державного бюджету) за рахунок зменшення видатків загального фонду за КПКВКМБ 0611021 «Надання загальної середньої освіти закладами загальної середньої освіти за рахунок коштів місцевого бюджету», КЕКВ 2275 «Оплата інших енергоносіїв та інших комунальних послуг» на відповідну суму, з передачею коштів із загального фонду до бюджету розвитку (спеціального фонду) бюджету та внести зміни у додатки 1, 2, 3 рішення 60 сесії селищної ради 8 скликання від 20 грудня 2024 року №3219 «Про бюджет Мурованокуриловецької селищної територіальної громади на 2025 рік» згідно з додатками 1, 2, 3 цього рішення.
Також, для підтвердження фінансування надається виписка з рахунку про перерахування коштів за КПК 0611184. Отже, замовником проводиться закупівля на виконання заходів Плану України, відповідно до інструменту Ukraine Facility
4. Яким чином дотримано вимог пункту 9 Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 грудня 2024 року № 1554 (далі – Порядок № 1554)? Оскільки закупівля товару, передбаченого Порядком № 1554 вартість якого становить або перевищує 100 тис. гривень, здійснюється замовниками з використанням електронного каталогу в установленому законодавством порядку, якщо такий товар наявний в електронному каталозі станом на 1 травня 2025 року.
Згідно П. 9. ПКМУ № 1554 від 05 липня 2024 року передбачено наступне:
« 9. Закупівлі за рахунок субвенції здійснюються в установленому законодавством порядку.
Закупівля товару, вартість якого становить або перевищує 100 тис. гривень, здійснюється замовниками з використанням електронного каталогу в установленому законодавством порядку, якщо такий товар наявний в електронному каталозі станом на 1 травня 2025 року. »
Доводимо до Вашого відома, що з метою додержання вимог п. 9 ПМКУ № 1554 від 31 грудня 2024 року, Замовник намагався здійснити (провести) закупівлю товару: Набір лабораторний для вивчення молекулярної фізики та термодинаміки – 7 комплекти, Набір «Оптика. Демонстраційний комплект вчителя» – 2 комплектів, НАБІР «ОПТИКА. ЛАБОРАТОРНИЙ КОМПЛЕКТ УЧНЯ» – 5 комплектів), за кошти Ukraine Facility, з використанням електронного каталогу в установленому законодавством порядку, але при спробі вибрати товар в електронному каталозі Замовник дійшов висновку, що товар відсутній в електронному каталозі.
Тобто, станом на дату оголошення закупівлі (12.09.2025 року) Замовник не мав можливість та станом на сьогодні не має такої можливості обрати взагалі будь-який закуповуваний товар: «Ми нічого не знайшли за вашим запитом», електронний каталог не пропонував Замовнику жодного товару для можливості його обрання для закупівлі через ЗПП (запит пропозицій пропозиції), саме тому Замовник був змушений провести закупівлю товару в установленому законодавством порядку шляхом проведення Відкритих торгів з особливостями.
Також звертаємо Вашу увагу на практику органу оскарження щодо проведення Замовником закупівлі відкриті торги а не запит пропозицій пропозиції.
Закупівля ДК 021:2015 код 32320000-2 «Телевізійне й аудіовізуальне обладнання» (інтерактивні панелі), номенклатурна позиція код 32322000-6 Мультимедійне обладнання». (UA-2025-05-13-011768-a) https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-05-13-011768-a?oldVersion=true . Скаржник оскаржує те, що Замовник провів закупівлю відкриті торги а не запит пропозицій пропозиції.
ПРЕДМЕТ ОСКАРЖЕННЯ.
Предметом оскарження у цій скарзі є порушення Замовником приписів пункту 9 Порядку № 1554 та частини першої статті 5 Закону у зв’язку з безпідставним оголошенням процедури відкритих торгів з особливостями замість закупівлі товару шляхом запиту пропозицій постачальників з використанням електронного каталогу.
Абзацом другим наведеного пункту Постанови № 1554 визначено, що закупівля товару, вартість якого становить або перевищує 100 тис. гривень, здійснюється замовниками з використанням електронного каталогу в установленому законодавством порядку.
ПОРУШЕНЕ ПРАВО СКАРЖНИКА.
Скаржник, відповідно до правил, встановлених Постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822, є кваліфікованим постачальником в електронному каталозі за встановленою законодавством процедурою та має в наявності товар, що відповідає предмету закупівлі. Більш того, Скаржник є виробником інтерактивних панелей ТМ 1-Vision (що підтверджується, зокрема, доданим до скарги сертифікатом відповідності) і товар нашої компанії саме цього бренду також представлений в електронному каталозі.
Відповідно, Скаржник мав правомірне очікування на те що ця закупівля буде здійснена шляхом запиту пропозицій постачальників, який:
- забезпечує рівний доступ до участі, без дискримінаційних бар’єрів;
- є менш ресурсомістким та фінансово затратним для всіх сторін (учасників та Замовника);
- не потребує участі у процедурі з високим рівнем ризиків і адміністративного навантаження.
Вибір Замовником відкритих торгів усупереч пункту 9 Постанови № 1554 позбавив Скаржника можливості реалізувати право на участь у законно передбаченій процедурі, що саме і забезпечує участь широкого кола постачальників — без надлишкових витрат на підготовку тендерної документації, подання забезпечення та проходження додаткового кваліфікаційного відбору, оскільки за правилами запиту ціни пропозицій такий відбір проводиться один раз адміністратором електронного каталогу під час процедури кваліфікації.
Такі дії Замовника є порушенням принципу правомірного очікування, а також принципів законності, ефективності та недискримінації, встановлених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», та статтею 19 Конституції України, яка зобов’язує органи державної влади та місцевого самоврядування діяти лише на підставі, в межах повноважень і в спосіб, передбачений законом.
Замов пояснив вибір процедури тим, що:
З метою додержання вимог п. 14 ПМКУ № 796 від 05 липня 2024 року, при намаганні оприлюднити закупівлю за кошти Ukraine Facility, з використанням електронного каталогу в установленому законодавством порядку, але при обранні критерію (галочки) – товар походить з прийнятних країн ТАК / НІ, Замовник не мав (технічно не передбачено) можливість обрати взагалі будь-який товар – Інтерактивні панелі НУШ, тобто при використанні критерію (фільтру): «Товар походить з прийнятних країн» - «ТАК», електронний каталог не пропонує Замовнику жодного товару для можливості його обрання для закупівлі. Відповідно до статті 5 Рамкової Угоди встановлено правила щодо прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання, а саме щодо: участі в закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиції яких не відповідають умовам, що усі поставки та матеріали повинні походити із прийнятних країн, зазначених у підпунктах «a» та «b» пункту 1 статті 5 рамкової Угоди, крім випадків, коли поставки та матеріали не можуть бути отримані на розумних умовах у жодній із таких країн (пункт 3 статті 5 рамкової Угоди).
Отже задля виконання вимог Рамкової угоди Замовники зобов’язані закуповувати товари у рамках фінансування проєкту Ukraine Facility виключно з прийнятних країн.
Тобто Замовник не мав змоги станом на день оголошення процедури закупівлі здійснити закупівля товару, вартість якого становить або перевищує 100 тис. гривень, з використанням електронного каталогу в зв’язку з тим, що такий товар відсутній в електронному каталозі.
Отже відсутність товару в електронному каталозі при обранні критерію «походження з прийнятних країн» унеможливлює проведення закупівлі з використанням електронного каталогу, проте дає Замовнику право здійснити закупівлю в установленому законодавством порядку шляхом проведення процедури відкритих торгів з особливостями. При здійсненні вищевказаної закупівлі замовником повністю дотримано вимоги чинного законодавства України, норми міжнародного права та ієрархії правових актів за юридичною силою, в тому числі міжнародних угод, ратифікованих законодавством України.
Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія), розглянувши скаргу та пояснення Замовника, постановила:
Враховуючи наведене, Скаржник не довів та документально не підтвердив наявність підстав для відміни Процедури закупівлі.
Враховуючи наведене, відсутні підстави для задоволення Скарги.
Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, відсутні підстави для задоволення Скарги.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Враховуючи наведену вище інформацію, відсутні підстави для задоволення Скарги.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
ПОСТАНОВИЛА:
Відмовити товариству з обмеженою відповідальністю "ІНТЕРАКТИВНІ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ" (код ЄДРПОУ: 42216158) у задоволенні його скарги від 16 травня 2025 № UA-2025-05-13-011768-a.c1.
Скарга скаржника, пояснення замовника та рішення комісії № 8941-р/пк-пз від 04.06.2025 додаються
Отже, на підставі вище викладеного повідомляю, що під час проведення даної закупівлі замовником дотримано усіх вимог законодавства у сфері публічних закупівель.