• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • Донорські кошти

Стенд розвал-сходження легкових автомобілів в майстерню з ремонту та діагностики автомобілів (ДК 021:2015: 31720000-9 — Електромеханічне обладнання)

Завершена

640 000.00 UAH з ПДВ
Номер: 128378847f46405d94f184eaca2271cb
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-10-06-000073
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 06.10.2025 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40913637
Період моніторингу: 06.10.2025 15:32 - 27.10.2025 23:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 06.10.2025 № 77-з Тернопіль Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 12 пункту 4, підпункту 13 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №117 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. 3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою. Начальник Роман СНІГУР Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області від 06.10.2025 №77-з Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 5. UA-2025-09-11-013793-a від 11.09.2025 - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Тернопіль
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 97) 471-63-96, h.l.voitsekhivska@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані встановлено не врахування положень підпункту 3 пункту 9 Постанови КМУ №1318. Аналізом питання відповідності тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено порушення пункту 47 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТСП ТРЕЙДІНГ» установлено порушення вимог пункту 43 Особливостей №1178 та статті 5 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями вимогам законодавства, відповідності тендерної документації умовам Рамкової угоди, оприлюднення інформації про закупівлю (в тому числі щодо дотримання вимог законодавства стосовно публічності інформування щодо реалізації інструменту Ukraine Facility), розгляду тендерних пропозицій ТОВ «ВЕЛЛ КРАФТ», ТОВ «Автомеханіка», своєчасності укладення договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, а також умовам Рамкової угоди, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує вжити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому порушень під час складання тендерної документації, розгляду тендерної пропозиції, а саме, вимог пункту 47 та 43 Особливостей №1178, а також здійснити заходи направлені на дотримання норм Порядку КМУ №1318. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 09 жовтня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями та тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості №1178), а також умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21.05.2024 у м. Києві та 22.05.2024 у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06.06.2024 №3786-IX (далі – Рамкова угода), оприлюднення інформації про закупівлю, розгляд тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, а також умовам Рамкової угоди, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Галицького фахового коледжу імені В’ячеслава Чорновола (далі - Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-09-11-016896-a), оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 11.09.2025 №61, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ВЕЛЛ КРАФТ» (далі – ТОВ «ВЕЛЛ КРАФТ»), товариства з обмеженою відповідальністю «Автомеханіка» (далі – ТОВ «Автомеханіка»), товариства з обмеженою відповідальністю «ТСП ТРЕЙДІНГ» (далі – ТОВ «ТСП ТРЕЙДІНГ»), вимогу про усунення невідповідностей, протокольні рішення від 25.09.2025 №65 та №66, від 26.09.2025 №64/2, повідомлення про намір укласти договір від 26.09.2025, договір від 06.10.2025 №272 на суму 640 000,00 грн, пояснення Замовника від 08.10.2025, отримане через електронну систему закупівель. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Одночасно, відповідно до вимог статті 6 Закону якщо міжнародним договором України, згоду на обов’язковість якого надано Верховною Радою України, передбачено інший порядок закупівлі, ніж визначений цим Законом, застосовуються положення міжнародного договору України, з урахуванням принципів, встановлених у частині першій статті 5 цього Закону. Так, з метою здійснення фінансової підтримки України від Європейського Союзу, спрямованої, зокрема, на фінансування державного бюджету, стимулювання інвестицій, між Україною та Європейським Союзом підписана Рамкова угода. Для реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility» розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року №244-р схвалено План України (далі – План України). Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 15.11.2024 №1318 «Деякі питання реалізації інструменту Ukraine Facility» (далі – Постанова КМУ №1318) Державну аудиторську службу визначено органом, який здійснює в установленому законодавством порядку державний фінансовий контроль за видатками, передбаченими у межах виконання Плану України, зокрема під час здійснення публічних закупівель, а також відповідно до пункту 20 Порядку управління, моніторингу та контролю за виконанням Плану України, затвердженого Постановою КМУ №1318 (далі – Порядок №1318), Держаудитслужба здійснює державний фінансовий контроль видатків, передбачених на виконання кроків Плану України, зокрема для виконання яких необхідно здійснити публічні закупівлі у межах виконання Плану України, шляхом проведення державного фінансового аудиту, інспектування (ревізії), перевірки закупівель та моніторингу закупівель в установленому законодавством порядку. Моніторингом встановлено, що відповідно до інформації у річному плані закупівель (UA-P-2025-09-11-016896-a) Замовником досліджувана процедура закупівлі здійснюється в рамках реалізації інструменту Ukraine Facility (забезпечення доступу до безпечної та якісної освіти, крок 7.12 Плану України). Підпунктом 4 пункту 9 Порядку №1318 визначено, що відповідальні органи під час виконання Плану України забезпечують здійснення закупівель для виконання Плану України відповідно до законодавства в частині, що не суперечить положенням статті 5 Рамкової угоди. Одночасно, у пункті 8 Порядку №1318 зазначено, що відповідальні органи визначають структурні підрозділи, відповідальні за організацію виконання Плану України, проведення моніторингу, підготовку звітної документації та здійснення контролю за виконанням Плану України (відповідно до компетенції державного органу), а також забезпечення його безпосереднього виконання; для виконання Плану України відповідальні органи можуть залучати інші державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форми власності. У підпункті 3 пункту 9 Порядку №1318 визначено, що відповідальні органи під час виконання Плану України на етапі формування річного плану закупівель та внесення змін до нього передбачають деталізацію інформації за позицією «джерело фінансування закупівлі» (у разі, коли в позиції «джерело фінансування закупівлі» зазначено державний або місцевий бюджет, зазначають код бюджету та код програмної класифікації видатків та кредитування). В опублікованому річному плані закупівель Замовника (UA-P-2025-09-11-016896-a) джерелом фінансування досліджуваної процедури закупівлі визначено місцевий бюджет із зазначенням ТПКВКМБ: 1221 – Співфінансування заходів, що реалізуються за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на модернізацію майстерень і лабораторій закладів професійної та фахової передвищої освіти, забезпечення енергоефективності, безпеки та інклюзивності освітнього простору та ТПКВКМБ: 1222 – Виконання заходів щодо реалізації публічного інвестиційного проекту на модернізацію майстерень і лабораторій закладів професійної та фахової передвищої освіти, забезпечення енергоефективності, безпеки та інклюзивності освітнього простору за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам. Водночас, відповідно до затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.09.2017 №793 «Про затвердження складових Програмної класифікації видатків та кредитування місцевого бюджету» структури кодування Програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів, код Програмної класифікації містить сім знаків (перших два – ознака головного розпорядника бюджетних коштів, третій знак - відповідальний виконавець бюджетної програми у системі головного розпорядника, наступні чотири – номер бюджетної програми). З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області (далі – Управління) 07.10.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснення (інформації, документів). Замовник 08.10.2025 надав пояснення та зауважив: «…електронна система закупівель на даний час не інтегрована під зазначення 7-ми знаків, а саме 0611221 та 0611222 відповідно. При зазначенні 7-ми значного числа електронна система закупівель не підтягує відповідний код і його назву, це стає можливим лише при зазначенні 4-ри значного числа (1221 та 1222)». Крім того, на підтвердження джерел фінансування закупівель Замовником до моніторингу надано Кошториси на 2025 рік затверджені управлінням освіти і науки Тернопільської міської ради від 22.05.2025 та від 16.06.2025, відповідно до яких фінансування закупівель на реалізацію публічного інвестиційного проекту на модернізацію майстерень і лабораторій закладів професійної та фахової передвищої освіти, забезпечення енергоефективності, безпеки та інклюзивності освітнього простору здійснюватиметься за КПКВКМБ: 0611221 та КПКВКМБ: 0611222. З врахуванням вищенаведеного, Замовником у річному плані закупівель на 2025 рік (UA-P-2025-09-11-016896-a) зазначено неповну інформацію щодо коду бюджету та коду програмної класифікації видатків та кредитування бюджету, що не відповідає положенням підпункту 3 пункту 9 Порядку №1318. Аналізом питання відповідності тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що в порушення вимог пункту 47 Особливостей №1178 у тендерній документації зазначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири робочі дні (замість чотири дні) з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Під час проведення моніторингу, 07.10.2025, Замовнику було надано запит, чому при складанні тендерної документації допущено порушення вищезазначеної вимоги законодавства. На зазначений запит, Замовник, 08.10.2025 у своїй відповіді вказав: «…при зазначенні строку була допущена механічна / технічна описка, при зазначенні/додаванні слова «робочі», яка жодним чином не вплинула на вчасне надання замовнику учасником (шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель) документів, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей…», що не спростовує факт порушення. Аналізом тендерної пропозиції ТОВ «ТСП ТРЕЙДІНГ» на відповідність вимогам тендерної документації встановлено наступне. Відповідно з підпунктом 5 пункту 2 додатку 5 «Перелік документів та/або інформації які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації Замовником зазначено, що «Якщо учасник не є виробником продукції він має надати скановану копію документу (ів), які підтверджують стосунки із виробником: а) сертифікат дистриб’ютора, представника, дилера, тощо; або: б) лист виробника про представництво його інтересів». Учасником, ТОВ «ТСП ТРЕЙДІНГ» у складі тендерної пропозиції надано довідку довільної форми від 19.09.2025 №19-08 у якій зазначено, що вони не є виробниками продукції та на підтвердження надають скановану копію авторизаційного сертифікату від 02.09.2025, яким підтверджують стосунки із виробником. Однак, вищезазначений документ викладений іноземною мовою без автентичного перекладу українською мовою. Згідно з пунктом 7 розділу 1 «Загальні положення» тендерної документації Замовником зазначено, що тендерна пропозиція та всі документи, які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї, складаються українською мовою. Документи або копії документів (які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї), які надаються Учасником у складі тендерної пропозиції, викладені іншими мовами, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом українською мовою. З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Управління 07.10.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснення (інформації, документів). Замовник, 08.10.2025 надав пояснення, які не спростовують факт порушення та зазначив: «…що при перекладі офіційних документів формат, термінологія та офіційні печатки/підписи мають бути точно відтворені, а оскільки даний сертифікат містить унікальні/авторські логотипи і підписи виробника, то їх безпосередній/автентичний переклад яких являється юридично і технічно неможливим. При цьому загальний зміст даного сертифікату учасником був викладений в довідці від 19.09.2025 №19-08, яка була написана на українській мові». Вимогами пункту 41 Особливостей №1178 встановлено, що розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей. Пунктом 43 Особливостей №1178 та пунктом 1 розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації визначено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Однак, на порушення вимог пункту 43 Особливостей №1178, Замовник не виявив зазначені невідповідності в тендерній пропозиції учасника ТОВ «ТСП ТРЕЙДІНГ» та не надав можливості їх усунути, чим не дотримався принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, зокрема щодо об’єктивного та неупередженого визначення переможця закупівлі.
Період усунення порушень: 09.10.2025 17:02 - 24.10.2025 00:00
Дата публікації висновку: 09.10.2025 17:02

Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності

Номер протоколу: 19/17/0063/2025-пр
Дата відкриття провадження: 06.11.2025 00:00
Номер відкриття провадження : 13/17/0053/2025-пн

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Надаємо інформацію про усунення порушень окремим файлом .
Дата публікації звіту: 13.10.2025 17:40

Запити/Пояснення