• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Електрична енергія

Завершена

128 938 334.28 UAH з ПДВ
Номер: acf63f91f5e94b18b2197f4f02137f91
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-10-06-000011
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 03.10.2025 00:00
Автор: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40478572
Період моніторингу: 06.10.2025 11:23 - 27.10.2025 23:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 03.10.2025 № 288 м. Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 НАКАЗУЮ: 1.Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2.Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб`євої О.М від 03.10.2025 року. Начальник Станіслав КОСІНОВ Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 03.10.2025 № 288 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 9 UA-2025-09-10-013327-a 10.09.2025 дані автоматичних індикаторів ризиків Начальник відділу контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Адреса: Ukraine, Харків
Контактна особа: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 57) 725-86-23, t.s.rybalka@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозиції учасника ТОВ «ЕНЕРГО РЕСУРС» РІ ГРУП» встановлено порушення вимог пункту 43 Особливостей та абзацу 2 підпункту 1 пункту 44 Особливостей, та пунктів 2 та 5 частини першої статті 5 Закону. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «ТЕРАВАТ ЕНЕРДЖІ» та ТОВ «АМПЕР ЕНЕРГОРЕСУРС», своєчасності укладання договору про закупівлю, наявності підстав для внесення змін до договору; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів відповідно до норм законодавства; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує припинити виконання зобов’язань за Договором протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 15 жовтня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю, наявності підстав для внесення змін до договору; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів відповідно до норм законодавства; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ХАРКІВСЬКИЙ МЕТРОПОЛІТЕН» (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену уповноваженої особи Комунального підприємства «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» від 10 вересня 2025 року протоколом №11/3, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерної пропозиції, тендерну пропозицію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕНЕРГО РЕСУРС» РІ ГРУП» (код ЄДРПОУ 44238503) (далі- ТОВ «ЕНЕРГО РЕСУРС» РІ ГРУП»), протокол відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРГО РЕСУРС» РІ ГРУП» від 19.09.2025 року, тендерну пропозицію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТЕРАВАТ ЕНЕРДЖІ» (далі - ТОВ «ТЕРАВАТ ЕНЕРДЖІ»), вимогу про усунення невідповідностей, протокол відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТЕРАВАТ ЕНЕРДЖІ» від 24.09.2025 року, тендерну пропозицію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АМПЕР ЕНЕРГОРЕСУРС» (далі- ТОВ «АМПЕР ЕНЕРГОРЕСУРС»), вимогу про усунення невідповідностей, протокол визначення учасника переможцем закупівлі від 25.09.2025 року, повідомлення про намір укласти договір від 25 вересня 2025 року, договір від 01 жовтня 2025 року № 479-10/НЕА на суму 128 379 536,87 грн з ПДВ (далі – Договір), додаткову угоду від 01 жовтня 2005 року № 1 до Договору, додатки до Договору, пояснення, надані Замовником на запит Держаудитслужби через електронну систему закупівель 07 жовтня, 10 жовтня 2025 року. Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРГО РЕСУРС» РІ ГРУП» встановлено наступне. Згідно підпункту 3 пункту 47 Особливостей, Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією. Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у пункті 47 Особливостей, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого пункту 47 Особливостей. Учасник процедури закупівлі, під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, зазначених в пункті 47 Особливостей (крім підпунктів 1 і 7 цього пункту) шляхом самостійного декларування в електронній системі закупівель. Водночас, Замовник самостійно перевіряє тендерну пропозицію Учасника на предмет відсутності підстав, визначених у пункті 47 Особливостей, за допомогою відкритих джерел інформації та електронної системи закупівель. Керуючись пунктом 42 Особливостей, Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. На виконання вимог пункту 15 Додатку 1 до тендерної документації «Перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» та пункту 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, Учасник самостійно задекларував в електронній системі закупівель відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей, а також надав Довідку (інформацію) про відсутність підстав, визначених у пункту 47 Особливостей (ЗВЕДЕНА ДОВІДКА)(вих.№17/09/25-14 від 17.09.25) (файл «04.04 Довідка про відсутність підстав п. 47 Особливостей (зведена). pdf»). Проте, Замовник здійснив перевірку особи керівника ТОВ «ЕНЕРГО РЕСУРС» РІ ГРУП» на предмет відсутності підстав, передбачених підпунктом 3 пункту 47 Особливостей, за допомогою Єдиного державного реєстру судових рішень (далі – ЄДРСР) без персональних даних керівника, оскільки ЄДРСР не дозволяє здійснювати пошук персональних даних осіб, які є сторонами судового процесу, через застосування процедури знеособлення. Тим самим, Замовник не скористався пунктом 42 Особливостей, та не звернувся за підтвердженням інформації, наданої учасником процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. Поряд з цим, моніторингом встановлено, що під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРГО РЕСУРС» РІ ГРУП» на предмет відповідності вимогам підпункту 3 пункту 47 Особливостей, Замовником не використано можливість перевірити інформацію, розміщену в електронній системі закупівель, а саме: перевірити дані про керівника учасника ТОВ «ЕНЕРГО РЕСУРС» РІ ГРУП», в тих процедурах закупівель, де такого учасника визначено переможцем, наприклад закупівля за номером UA-2025-07-24-006249-a. Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східний офіс Держаудитслужби від 07.10.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника за поясненням з метою отримання інформації, стосовно вищевикладеного. Замовник оприлюднив пояснення від 10.10.2025 зокрема наступного змісту: «…Відповідно до Єдиного державного реєстру судових рішень (https://reyestr.court.gov.ua/Review/91189189) отримано інформацію про постанову Святошинського районного суду м. Києва від 17 серпня 2020 року у справі № 759/13454/20, якою суд постановив: « Визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення та накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу на користь держави у розмірі 60-ти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 1020 (одну тисячу двадцять) гривень… …На Веб-порталі «Судова влада України» отримано інформацію про те, що справа № 759/13454/20 є справою про притягнення Гоменюка Андрія Миколайовича до адміністративної відповідальності за порушення вимог фінансового контролю... …Таким чином, рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ЕНЕРГО РЕСУРС» РІ ГРУП» прийнято на підставі об’єктивних даних, отриманих з відкритих джерел, зокрема: Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, веб-порталу «Судова влада України», Єдиного державного реєстру судових рішень, інформаційно-аналітичної системи «YOUCONTROL». Надана Замовником відповідь не спростовує факту виявленого порушення. Поряд з цим, вимогами пункту 43 Особливостей визначено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Однак, Замовник, на порушення пункту 43 Особливостей не розмістив повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель з метою підтвердження чи спростування факту, що керівника учасника процедури закупівлі було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією. З врахуванням вищенаведеного, на порушення вимог пункту 43 Особливостей та абзацу 2 підпункту 1 пункту 44 Особливостей, Замовником неправомірно відхилено учасника процедури закупівлі ТОВ «ЕНЕРГО РЕСУРС» РІ ГРУП» як такого, що підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих Особливостей. Слід зауважити, що Замовником відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ЕНЕРГО РЕСУРС» РІ ГРУП» з ціновою пропозицією 123 639 841,25 гривень та є меншою на 4 739 695,62 гривень за цінову пропозицію переможця ТОВ «АМПЕР ЕНЕРГОРЕСУРС» (128 379 536,87 гривень), з яким Замовником укладено Договір. Як наслідок, Замовником порушено принципи здійснення публічних закупівель, визначених пунктами 2 та 5 частини першої статті 5 Закону.
Період усунення порушень: 15.10.2025 16:04 - 29.10.2025 23:00
Дата публікації висновку: 15.10.2025 16:04

Оскарження висновку в суді

Опис: Позовна заява до Харківського окружного адміністративного суду від 21.10.2025 № 1704/0/960-25
Дата публікації: 22.10.2025 15:44

Запити/Пояснення