-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Електрична енергія
Завершена
128 938 334.28
UAH з ПДВ
Номер:
acf63f91f5e94b18b2197f4f02137f91
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-10-06-000011
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.10.2025 00:00
Період моніторингу:
06.10.2025 11:23 - 27.10.2025 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
03.10.2025 № 288
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
1.Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2.Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб`євої О.М від 03.10.2025 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 03.10.2025 № 288
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
9 UA-2025-09-10-013327-a 10.09.2025 дані автоматичних індикаторів ризиків
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозиції учасника ТОВ «ЕНЕРГО РЕСУРС» РІ ГРУП» встановлено порушення вимог пункту 43 Особливостей та абзацу 2 підпункту 1 пункту 44 Особливостей, та пунктів 2 та 5 частини першої статті 5 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «ТЕРАВАТ ЕНЕРДЖІ» та ТОВ «АМПЕР ЕНЕРГОРЕСУРС», своєчасності укладання договору про закупівлю, наявності підстав для внесення змін до договору; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів відповідно до норм законодавства; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує припинити виконання зобов’язань за Договором протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 жовтня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю, наявності підстав для внесення змін до договору; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів відповідно до норм законодавства; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ХАРКІВСЬКИЙ МЕТРОПОЛІТЕН» (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену уповноваженої особи Комунального підприємства «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» від 10 вересня 2025 року протоколом №11/3, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерної пропозиції, тендерну пропозицію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕНЕРГО РЕСУРС» РІ ГРУП» (код ЄДРПОУ 44238503) (далі- ТОВ «ЕНЕРГО РЕСУРС» РІ ГРУП»), протокол відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРГО РЕСУРС» РІ ГРУП» від 19.09.2025 року, тендерну пропозицію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТЕРАВАТ ЕНЕРДЖІ» (далі - ТОВ «ТЕРАВАТ ЕНЕРДЖІ»), вимогу про усунення невідповідностей, протокол відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТЕРАВАТ ЕНЕРДЖІ» від 24.09.2025 року, тендерну пропозицію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АМПЕР ЕНЕРГОРЕСУРС» (далі- ТОВ «АМПЕР ЕНЕРГОРЕСУРС»), вимогу про усунення невідповідностей, протокол визначення учасника переможцем закупівлі від 25.09.2025 року, повідомлення про намір укласти договір від 25 вересня 2025 року, договір від 01 жовтня 2025 року № 479-10/НЕА на суму 128 379 536,87 грн з ПДВ (далі – Договір), додаткову угоду від 01 жовтня 2005 року № 1 до Договору, додатки до Договору, пояснення, надані Замовником на запит Держаудитслужби через електронну систему закупівель 07 жовтня, 10 жовтня 2025 року.
Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРГО РЕСУРС» РІ ГРУП» встановлено наступне.
Згідно підпункту 3 пункту 47 Особливостей, Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією.
Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у пункті 47 Особливостей, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого пункту 47 Особливостей.
Учасник процедури закупівлі, під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, зазначених в пункті 47 Особливостей (крім підпунктів 1 і 7 цього пункту) шляхом самостійного декларування в електронній системі закупівель.
Водночас, Замовник самостійно перевіряє тендерну пропозицію Учасника на предмет відсутності підстав, визначених у пункті 47 Особливостей, за допомогою відкритих джерел інформації та електронної системи закупівель.
Керуючись пунктом 42 Особливостей, Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
На виконання вимог пункту 15 Додатку 1 до тендерної документації «Перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» та пункту 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, Учасник самостійно задекларував в електронній системі закупівель відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей, а також надав Довідку (інформацію) про відсутність підстав, визначених у пункту 47 Особливостей (ЗВЕДЕНА ДОВІДКА)(вих.№17/09/25-14 від 17.09.25) (файл «04.04 Довідка про відсутність підстав п. 47 Особливостей (зведена). pdf»).
Проте, Замовник здійснив перевірку особи керівника ТОВ «ЕНЕРГО РЕСУРС» РІ ГРУП» на предмет відсутності підстав, передбачених підпунктом 3 пункту 47 Особливостей, за допомогою Єдиного державного реєстру судових рішень (далі – ЄДРСР) без персональних даних керівника, оскільки ЄДРСР не дозволяє здійснювати пошук персональних даних осіб, які є сторонами судового процесу, через застосування процедури знеособлення.
Тим самим, Замовник не скористався пунктом 42 Особливостей, та не звернувся за підтвердженням інформації, наданої учасником процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
Поряд з цим, моніторингом встановлено, що під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРГО РЕСУРС» РІ ГРУП» на предмет відповідності вимогам підпункту 3 пункту 47 Особливостей, Замовником не використано можливість перевірити інформацію, розміщену в електронній системі закупівель, а саме: перевірити дані про керівника учасника ТОВ «ЕНЕРГО РЕСУРС» РІ ГРУП», в тих процедурах закупівель, де такого учасника визначено переможцем, наприклад закупівля за номером UA-2025-07-24-006249-a.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східний офіс Держаудитслужби від 07.10.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника за поясненням з метою отримання інформації, стосовно вищевикладеного.
Замовник оприлюднив пояснення від 10.10.2025 зокрема наступного змісту:
«…Відповідно до Єдиного державного реєстру судових рішень (https://reyestr.court.gov.ua/Review/91189189) отримано інформацію про постанову Святошинського районного суду м. Києва від 17 серпня 2020 року у справі № 759/13454/20, якою суд постановив: « Визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення та накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу на користь держави у розмірі 60-ти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 1020 (одну тисячу двадцять) гривень…
…На Веб-порталі «Судова влада України» отримано інформацію про те, що справа № 759/13454/20 є справою про притягнення Гоменюка Андрія Миколайовича до адміністративної відповідальності за порушення вимог фінансового контролю...
…Таким чином, рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ЕНЕРГО РЕСУРС» РІ ГРУП» прийнято на підставі об’єктивних даних, отриманих з відкритих джерел, зокрема: Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, веб-порталу «Судова влада України», Єдиного державного реєстру судових рішень, інформаційно-аналітичної системи «YOUCONTROL».
Надана Замовником відповідь не спростовує факту виявленого порушення.
Поряд з цим, вимогами пункту 43 Особливостей визначено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Однак, Замовник, на порушення пункту 43 Особливостей не розмістив повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель з метою підтвердження чи спростування факту, що керівника учасника процедури закупівлі було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією.
З врахуванням вищенаведеного, на порушення вимог пункту 43 Особливостей та абзацу 2 підпункту 1 пункту 44 Особливостей, Замовником неправомірно відхилено учасника процедури закупівлі ТОВ «ЕНЕРГО РЕСУРС» РІ ГРУП» як такого, що підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих Особливостей.
Слід зауважити, що Замовником відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ЕНЕРГО РЕСУРС» РІ ГРУП» з ціновою пропозицією 123 639 841,25 гривень та є меншою на 4 739 695,62 гривень за цінову пропозицію переможця ТОВ «АМПЕР ЕНЕРГОРЕСУРС» (128 379 536,87 гривень), з яким Замовником укладено Договір. Як наслідок, Замовником порушено принципи здійснення публічних закупівель, визначених пунктами 2 та 5 частини першої статті 5 Закону.
Період усунення порушень:
15.10.2025 16:04 - 29.10.2025 23:00
Дата публікації висновку:
15.10.2025 16:04
Оскарження висновку в суді
Опис:
Позовна заява до Харківського окружного адміністративного суду від 21.10.2025 № 1704/0/960-25
Дата публікації:
22.10.2025 15:44
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
b3e09e7e89a9468fb50aea7632e441d2
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
07.10.2025 17:20
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.10.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі (Електрична енергія), (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2025-09-10-013327-a, відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року №23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1.Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Надати пояснення, чому під час розгляду тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕНЕРГО РЕСУРС» РІ ГРУП» (код ЄДРПОУ 44238503) (далі- ТОВ «ЕНЕРГО РЕСУРС» РІ ГРУП») на предмет відповідності вимогам підпункту 3 пункту 47 Особливостей, уповноваженою особою при перевірці особистих даних керівника Гоменюка Андрія Миколайовича, за допомогою інформаційно-аналітичної системи «YOUCONTROL» в розділі «Перевірка фізичних осіб», при наявності всіх необхідних документів, не застосовано фільтр «Точний пошук», що зменшує ймовірність збігів та відображення даних осіб з таким же прізвищем та ім’ям?
3. Надати пояснення, чому під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРГО РЕСУРС» РІ ГРУП» на предмет відповідності вимогам підпункту 3 пункту 47 Особливостей, не враховано Інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення від 18.09.2025 року, номер запиту:1966010, надані ТОВ «ЕНЕРГО РЕСУРС» РІ ГРУП» разом з вимогою анулювати дискваліфікацію?
4. Надати пояснення, чому під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРГО РЕСУРС» РІ ГРУП» на предмет відповідності вимогам підпункту 3 пункту 47 Особливостей, уповноваженою особою взято до уваги інформацію про постанову Святошинського районного суду м. Києва від 17 серпня 2020 року у справі № 759/13454/20, в якій порушник вказаний як «ОСОБА_1» без будь-яких персональних даних (серія та номер паспорту чи код РНОКПП), які б підтвердили особу саме керівника ТОВ «ЕНЕРГО РЕСУРС» РІ ГРУП»?
5. Надати пояснення, чому під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРГО РЕСУРС» РІ ГРУП» на предмет відповідності вимогам підпункту 3 пункту 47 Особливостей, уповноваженою особою взято до уваги інформацію про постанову Святошинського районного суду м. Києва від 17 серпня 2020 року у справі № 759/13454/20, але не враховано норму підпункту 2 пункту 4 статті 59 Закону України «Про запобігання корупції»?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
81d261b3b3f54d27920ace1f8fa4c807
Назва:
Надання пояснення у межах проведення моніторингу по закупівлі: «Електрична енергія», (код ДК 021:2015 – 09310000-5 Електрична енергія) ID: UA-2025-09-10-013327-a.
Дата опублікування:
10.10.2025 17:03
Опис:
Питання 1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Відповідь:
Відповідно до рішення 15 сесії Харківської міської ради 8 скликання від 28.02.2023 № 350/23 «Про організацію діяльності комунального підприємства «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» (зі змінами) (далі - Рішення) Комунальне підприємство «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» (надалі по тексту – ЦЗО, Замовник) здійснює закупівлю товарів та послуг (крім поточного ремонту) в інтересах Харківської міської ради, її виконавчих органів, підприємств, установ та організацій, що належить до комунальної власності Харківської міської територіальної громади (надалі по тексту – Замовники-ініціатори).
Додатком 1 Рішення встановлено перелік товарів та послуг (крім поточного ремонту), закупівля яких через ЦЗО є обов’язковою для виконавчих органів, підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності Харківської міської територіальної громади, в тому числі Електрична енергія (Код ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія).
ЦЗО в інтересах Замовників-ініціаторів проводить закупівлі, що передбачено постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2018 року № 1216 «Про особливості створення та діяльності централізованих закупівельних організацій».
На період проведення процедур закупівель правовідносини між ЦЗО та Замовниками-ініціаторами регулюються Регламентом взаємодії між комунальним підприємством «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» та замовниками, що здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім поточного ремонту) через централізовану закупівельну організацію, затверджений директором КП «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» 19.03.2024 року, погоджений директором Департаменту розвитку муніципального менеджменту Харківської міської ради 19.03.2024 року (далі - Регламент).
Відповідно до Регламенту Замовник-ініціатор самостійно відповідно до законодавства про публічні закупівлі визначає потребу в закупівлі (-ях) товарів, послуг (крім поточного ремонту), та їх очікувану вартість, визначає предмет закупівлі у своєму річному плані закупівель, закупівлю яких планує здійснити через ЦЗО.
Замовник-ініціатор подає ЦЗО інформацію про потребу в закупівлі, разом із Заявкою, з зазначенням технічних характеристик предмета закупівлі та розрахунком очікуваної вартості закупівлі згідно з Регламентом.
ЦЗО з метою проведення аналізу планованої закупівлі, здійснює попереднє опрацювання поданих документів Замовника-ініціатора, зокрема, щодо правильного визначення предмета закупівлі із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України, визначення розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, коректного зазначення технічних характеристик предмета закупівлі та іншої інформації, необхідної для підготовки тендерної документації, зокрема, щодо критеріїв оцінки, кількості, місця та строків постачання товарів, надання послуг (крім поточного ремонту), у тому числі умов договору про закупівлю, щодо дотримання принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників тощо.
За наявними повними даними ЦЗО із залученням замовників-ініціаторів розробляє технічні специфікації для товарів, послуг (крім поточного ремонту), уніфікує технічні вимоги і специфікації для товарів, послуг (крім поточного ремонту), що закуповуються, уніфікує проекти договорів про закупівлю тощо.
Технічні характеристики предмета закупівлі «Електрична енергія» - код ДК 021:2015: 09310000-5 «Електрична енергія» були складені у відповідності до діючого законодавства України, з урахуванням Наказу Мінекономіки №11712 від 07.05.2024 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо особливостей здійснення публічних закупівель у сфері електроенергетики на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». Замовником-ініціатором встановлені вимоги до предмета закупівлі та відображені в Заявці замовника-ініціатора на проведення закупівлі та Річному плані в електронній системі закупівель, що додається.
Очікувана вартість предмета закупівлі визначена у відповідності до вимог Наказу Мінекономіки №11712 від 07.05.2024 р. «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо особливостей здійснення публічних закупівель у сфері електроенергетики на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», а саме: за допомогою формули, що наведена у Розділі 3 п.3.2.
Розрахунок очікуваної вартості здійснено з урахуванням базових показників:
1. Обсяг закупівлі електричної енергії – 16 157 686 кВт/год;
2. Ціна електроенергії на ринку "на добу наперед" (РДН) за серпень 2025 року - 5,42005 грн за 1 кВт/год (без ПДВ), що оприлюднюється Оператором ринку електричної енергії на сайті АТ «Оператор ринку» за посиланням https://www.oree.com.ua/; за останній повний календарний місяць без ПДВ (Додаток 1);
3. Діючий тариф на послуги з передачі електричної енергії на запланований місяць оголошення процедури закупівлі, затверджений НКРЕКП– 0,68623 грн за 1 кВт/год (без ПДВ) (Додаток 2);
4. Орієнтовна торговельна надбавка / знижка електропостачальника за 1 кВт·год електричної енергії без ПДВ, яка розраховується як 10% від ціни РДН - 0,542005;
5. Математичне вираження ставки податку на додану вартість – 20 % або 1,2.
Задля спрощення розрахунків після визначення очікуваної вартості за одиницю кВт/год з ПДВ, очікувана вартість за одиницю кВт/ год була округлена до 7,98 грн за 1кВт/год з урахуванням ПДВ
Так, сума очікуваної вартості закупівлі склала 128 938 334,28 грн т.ч. ПДВ. Також розрахунок очікуваної вартості відображено у Заявці замовника-ініціатора, що наведена у Додатку 3. Заявка замовника-ініціатора завантажується у Річний план замовника-ініціатора та підписується КЕП уповноваженої особи.
Після вищеописаних дій, Замовник-ініціатор опублікував в електронній системі закупівель план на проведення закупівлі за предметом: Електрична енергія (Код ДК 021: 2015: 09310000-5 Електрична енергія), який було взято в роботу, включено в план закупівель ЦЗО та оголошена закупівля за предметом: Електрична енергія, код ДК 021:2015 – 09310000-5 Електрична енергія з очікуваною вартістю 128 938 334,28 грн. в т.ч. ПДВ, оголошення № UA-2025-09-10-013327-a.
Питання 2. Надати пояснення, чому під час розгляду тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕНЕРГО РЕСУРС» РІ ГРУП» (код ЄДРПОУ 44238503) (далі- ТОВ «ЕНЕРГО РЕСУРС» РІ ГРУП») на предмет відповідності вимогам підпункту 3 пункту 47 Особливостей, уповноваженою особою при перевірці особистих даних керівника Гоменюка Андрія Миколайовича, за допомогою інформаційно-аналітичної системи «YOUCONTROL» в розділі «Перевірка фізичних осіб», при наявності всіх необхідних документів, не застосовано фільтр «Точний пошук», що зменшує ймовірність збігів та відображення даних осіб з таким же прізвищем та ім’ям?
Відповідь:
Під час розгляду тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕНЕРГО РЕСУРС» РІ ГРУП» (код ЄДРПОУ 44238503) на предмет відповідності вимогам підпункту 3 пункту 47 Особливостей, уповноваженою особою при перевірці особистих даних керівника Гоменюка Андрія Миколайовича, за допомогою інформаційно-аналітичної системи «YOUCONTROL» в розділі «Перевірка фізичних осіб» були внесені всі персональні дані фізичної особи: ПІБ, РНОКПП та дата народження.
Слід відмітити, що фільтр «Точний пошук» системи «YOUCONTROL» містить застережень, а саме: «Зверніть увагу! «Точний пошук» повертає лише записи, що стосуються шуканої особи, оскільки використовує, окрім ПІБ, також додаткові параметри: РНОКПП та/або дату народження. Щоб використовувати функцію «Точний пошук» за замовчуванням, увімкніть її у розділі «Налаштування».
Запит на перевірку фізичної особи Гоменюк Андрія Миколайовича був редагований та здійснений, із внесенням персональної інформації: ПІБ Гоменюк Андрій Миколайович, РНОКПП: 2635219192 та дати народження: 24.02.1972 Гоменюк Андрія Миколайовича, що в свою чергу відповідає параметрам пошуку фільтру «Точний пошук».
Так, за допомогою інформаційно-аналітичної системи «YOUCONTROL» за посиланням https://youcontrol.com.ua/check-individuals/68ccffb143aa7d94a00f6751/ за параметрами: ПІБ: Гоменюк Андрій Миколайович, РНОКПП: 2635219192, дата народження: 24.02.1972 отримано інформацію, а саме згідно запису сформованого станом на 19.09.2025 було встановлено: ПІБ: Гоменюк Андрій Миколайович; номер судової справи: 759/13454/20; дата судової рішення: 17.08.2020; номер судового рішення: 91189189; склад корупційного правопорушення: несвоєчасне подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за минулий рік (після звільнення); сфера діяльності на час скоєння правопорушення: Державна служба; стаття, відповідно до якої особу притягнуто до відповідальності за вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення: ч.1 ст. 172-6 КУпАП Порушення вимог фінансового контролю; суть задоволення позовних вимог: визнаний винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП із накладенням стягнення у вигляді штрафу на користь держави у розмірі 60-ти неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 1020 грн.(одна тисяча двадцять) гривень; дата набрання законної сили судовим рішенням про притягнення особи до відповідальності за корупційне правопорушення: 28.08.2020.
Отже, перевірка фізичної особи Гоменюк Андрія Миколайовича була здійснена із внесенням персональної інформації: ПІБ Гоменюк Андрій Миколайович, РНОКПП: 2635219192 та дати народження: 24.02.1972.
Здійснений пошук, зокрема, за параметром «РНОКПП: 2635219192» не тільки зменшує ймовірність збігів та відображення даних осіб з таким же прізвищем та ім’ям фізичної особи, а взагалі повинен усунути таку ймовірність та надати точну інформацію.
Таким чином, у замовника були всі об’єктивні підстави вважати, що отримана інформація є достовірною та стосується саме до директора ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕНЕРГО РЕСУРС» РІ ГРУП» Гоменюка Андрія Миколайовича.
Питання 3. Надати пояснення, чому під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРГО РЕСУРС» РІ ГРУП» на предмет відповідності вимогам підпункту 3 пункту 47 Особливостей, не враховано Інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення від 18.09.2025 року, номер запиту:1966010, надані ТОВ «ЕНЕРГО РЕСУРС» РІ ГРУП» разом з вимогою анулювати дискваліфікацію?
Відповідь:
Під час кваліфікації учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРГО РЕСУРС» РІ ГРУП» (44238503), Замовником проводилася перевірка документів та інформації, які подавалися в складі тендерної пропозиції.
Законодавство у сфері публічних закупівель не передбачає можливості для учасника процедури закупівлі з власної ініціативи подавати документи, після кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Такі документи не підлягають розгляду, а розгляд таких документів замовником визначається неправомірним.
Після закінчення строку подання тендерних пропозицій можуть подаватися та відповідно розглядатися замовником лише ті документи, які подані на виконання розміщеного в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
На момент прийняття рішення, а саме 19.09.2025 довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення у складі тендерної пропозиції була відсутня, а завантажена учасником із власної ініціативи лише 22.09.2025, тому замовник прийняв рішення про відхилення тендерної пропозиції відповідно до наявної інформації станом на 19.09.2025.
Крім того, законодавством визначені підстави та умови, при яких замовник скасовує своє рішення. Проте скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника та задоволення вимоги про анулювання дискваліфікації законодавством не передбачено. Враховуючи зазначене, Замовник прийняв рішення про відхилення вимоги учасника, яке відповідає діючому законодавству.
Питання 4. Надати пояснення, чому під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРГО РЕСУРС» РІ ГРУП» на предмет відповідності вимогам підпункту 3 пункту 47 Особливостей, уповноваженою особою взято до уваги інформацію про постанову Святошинського районного суду м. Києва від 17 серпня 2020 року у справі № 759/13454/20, в якій порушник вказаний як «ОСОБА_1» без будь-яких персональних даних (серія та номер паспорту чи код РНОКПП), які б підтвердили особу саме керівника ТОВ «ЕНЕРГО РЕСУРС» РІ ГРУП»?
Відповідь:
Під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРГО РЕСУРС» РІ ГРУП» на предмет відповідності вимогам підпункту 3 пункту 47 Особливостей, було проаналізовано всю отриману інформацію з офіційних державних реєстрів, а саме: Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, веб-порталу «Судова влада України», Єдиного державного реєстру судових рішень.
Відповідно до Єдиного державного реєстру судових рішень (https://reyestr.court.gov.ua/Review/91189189) отримано інформацію про постанову Святошинського районного суду м. Києва від 17 серпня 2020 року у справі № 759/13454/20, якою суд постановив: « Визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення та накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу на користь держави у розмірі 60-ти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 1020 (одну тисячу двадцять) гривень».
На Веб-порталі «Судова влада України» отримано інформацію про те, що справа № 759/13454/20 є справою про притягнення Гоменюка Андрія Миколайовича до адміністративної відповідальності за порушення вимог фінансового контролю.
Таким чином, інформація отримана з наведених державних реєстрів та офіційного судового порталу, була проаналізована в цілому.
Питання 5. Надати пояснення, чому під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРГО РЕСУРС» РІ ГРУП» на предмет відповідності вимогам підпункту 3 пункту 47 Особливостей, уповноваженою особою взято до уваги інформацію про постанову Святошинського районного суду м. Києва від 17 серпня 2020 року у справі № 759/13454/20, але не враховано норму підпункту 2 пункту 4 статті 59 Закону України «Про запобігання корупції»?
Відповідь:
Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, який адмініструється НАЗК — це портал, що містить інформацію про фізичних та юридичних осіб, які вчинили корупційні правопорушення.
Відповідно до п. 2 Положення про Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, затвердженого рішенням НАЗК від 09.02.2018 № 166 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 21.03.2018 за № 345/31797 (далі- Реєстр) реєстр - електронна база даних, яка містить відомості про осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, та про юридичних осіб, до яких застосовано заходи кримінально-правового характеру у зв’язку з вчиненням корупційного правопорушення.
В частині 4 ст. 59 Закону України «Про запобігання корупції» врегульовано підстави та строк зберігання відомостей в Єдиному державному реєстрі осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення. В абзаці 6 частини 4 встановлено, що після закінчення строків, визначених цією частиною, відомості про особу в Єдиному державному реєстрі осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, підлягають виключенню.
Тобто, після завершення визначених строків відомості про особу в Єдиному державному реєстрі осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, підлягають виключенню.
Разом з тим, в п. 8 Положення про Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення зазначені підстави для вилучення з Реєстру відомостей про особу, яка вчинила корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення та врегульований порядок вилучення інформації з Реєстру правопорушників.
Згідно п.12 Положення про Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення у разі виявлення фізичною або юридичною особою стосовно себе помилок у відомостях, що містяться у Реєстрі, такі особи письмово звертаються до Реєстратора, який вживає заходів щодо перевірки інформації та у разі підтвердження факту помилки здійснює заходи щодо її усунення, про що письмово повідомляє цю фізичну або юридичну особу.
Відповідно до наведеного, законодавство не містить підстав та умов, за яких офіційна інформація на Єдиному державному реєстрі осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення про фізичних та юридичних осіб, які вчинили корупційні правопорушення повинна бути врахована довідково/частково чи за визначений період.
Слід відмітити, що пп.3 п. 47 Особливостей не містить вимог/застережень щодо часового проміжку, який потрібно брати до уваги, наприклад так як в пп.4 п. 47 Особливостей, яка чітко визначає умови та період часу, який враховується, а саме: суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України “Про захист економічної конкуренції”, у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів.
Таким чином, рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ЕНЕРГО РЕСУРС» РІ ГРУП» прийнято на підставі об’єктивних даних, отриманих з відкритих джерел, зокрема: Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, веб-порталу «Судова влада України», Єдиного державного реєстру судових рішень, інформаційно-аналітичної системи «YOUCONTROL».
Додатки до відповіді:
Додаток 1 – Інформація щодо розміру РДН;
Додаток 2 – Інформація щодо розміру тарифу;
Додаток 3 – Заявка замовника-ініціатора.