-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
"Капітальний ремонт ліфтів у житловому будинку за адресою: бульв. Лесі Українки, 36-Б у Печерському районі міста Києва" (на умовах співфінансування)
Завершена
20 611 768.80
UAH з ПДВ
Номер:
c914010cd5ea407b8f2ccdff0620092e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-10-14-000029
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.10.2025 00:00
Період моніторингу:
14.10.2025 12:10 - 04.11.2025 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
14.10.2025 № 93-3
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, згідно з підпунктом 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, та на виконання доручення Державної аудиторської служби України від 7 жовтня 2025 р. № 003100-18/12419-2025,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В. о. начальника Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Сергій МЕЛЬНИК
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області
«Про початок моніторингу
процедур закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі UA-2025-09-10-008811-a, 10.09.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель встановлено порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; внесення змін до тендерної документації; надання інформації, документів у випадках, передбачених законом; розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЮНІТ-Л» та визначення переможця процедури закупівлі; дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель договору про закупівлю з додатками відповідно до вимог абзацу другого пункту 15 Порядку № 1082, забезпечити недопущення таких порушень надалі, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 04 листопада 2025 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (у редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості); внесення змін до тендерної документації; надання інформації, документів у випадках, передбачених законом; розгляду тендерної пропозиції та визначення переможця процедури закупівлі; дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Управління житлово-комунального господарства та будівництва Печерської районної в місті Києві державної адміністрації (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи, зі змінами від 10.09.2025 № 10/09-3; перелік змін до тендерної документації; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ЮНІТ-Л» (далі – ТОВ «ЮНІТ-Л»); протокольне рішення уповноваженої особи від 26.09.2025 № 26/09-1; повідомлення про намір укласти договір; документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей, надані переможцем відкритих торгів з особливостями ТОВ «ЮНІТ-Л» у спосіб, визначений тендерною документацією; пояснення Замовника, отримані 20.10.2025 в електронній системі закупівель; договір від 07.10.2025 № 65 на суму 20 585 914,47 гривень.
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Предметом закупівлі є роботи з капітального ремонту ліфтів у житловому будинку за адресою: бульв. Лесі Українки, 36-Б у Печерському районі міста Києва. Згідно із пунктом 2.1 Договору підряду від 07.10.2025 № 65 (далі – Договір) загальна вартість робіт визначається на підставі кошторисів, складених у відповідності до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», діючих ДСТУ, ДБН та діючими нормативно-правовими актами.
Згідно з пунктом 10 частини першої статті 10 Закону, Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Обов’язок оприлюднення інформації про закупівлю, а саме договору про закупівлю та всіх додатків до нього (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі передбачено пунктом 2 Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» щодо забезпечення оприлюднення замовниками в електронній системі закупівель інформації про ціни на матеріальні ресурси під час закупівель послуг з поточного ремонту та робіт з будівництва (прозоре будівництво)» від 19.09.2024 № 3988-IX, який набрав чинності з 23.10.2024.
Крім того, відповідно до абзацу першого пункту 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 із змінами (далі – Порядок № 1082), договір про закупівлю, додаток (додатки) до договору про закупівлю, зміна (зміни) до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF. Абзацом другим пункту 15 Порядку № 1082 визначено, що замовник розміщує в електронній системі закупівель у форматі PDF та машинозчитувальному форматі текстових даних (TXT, RTF, MD, ODT, DOC(X), (X)HTML) такі файли: договір про закупівлю, зазначений в абзаці другому частини першої статті 41 Закону, додаток (додатки) до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси).
Отже, у разі розміщення замовником в електронній системі закупівель договору про закупівлю, додатків до договору про закупівлю, змін до договору про закупівлю (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі.
На запит щодо надання пояснень від 16.10.2025 Замовник в електронній системі закупівель надав відповідь: «Відповідно до пункту 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого Постановою КМУ № 835 від 21.10.2015, машиночитаний формат - формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини. Закон України «Про публічні закупівлі» та Особливості, затверджені Постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022, не містять визначення поняття машинозчитувлаьного формату, та не містять переліку форматів, які відносяться до машинозчитувальних. Враховуючи зазначене, Замовником було оприлюднено Договір підряду № 65 від 07.10.2025 з усіма додатками, в тому числі інформацією про ціни на матеріальні ресурси у форматі pdf.».
Пояснення Замовника підтверджує факт неоприлюднення в електронній системі закупівель у машинозчитувальному форматі Договору із додатками.
Таким чином, за результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено, що на порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону Замовник не оприлюднив в електронній системі закупівель Договір із всіма додатками (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси та країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції) у машинозчитувальному форматі протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Період усунення порушень:
04.11.2025 15:30 - 19.11.2025 00:00
Дата публікації висновку:
04.11.2025 15:30
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
31/131/2025пр
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.1]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
05.11.2025 в електронній системі закупівель оприлюднено договір підряду з додатками в машинозчитовальному форматі
Дата публікації звіту:
05.11.2025 14:08
Запити/Пояснення
Номер:
b1a3db82c9b44b7cacc5dab0890cc22a
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
16.10.2025 14:50
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.10.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-09-10-008811-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі:
- яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість цієї закупівлі?
- чи забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівель відповідно до пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)? Надайте посилання на вебсайт, на якому відображена вказана інформація;
- чому договір про закупівлю робіт з капітального ремонту ліфтів у житловому будинку за адресою: бульв. Лесі Українки, 36-Б у Печерському районі міста Києва від 07.10.2025 № 65 (далі – Договір) не містить плану фінансування, тоді як відповідно пункту 83 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об'єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи. Сторони узгоджують план фінансування будівництва у порядку, визначеному договором»?
- чому у додатку № 1 «Календарний план виконання робіт» до Договору не визначено строки виконання робіт відповідно до вимог пункту 17 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668, (не зазначено дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт передбачених договором підряду)?
- чому Договір з додатками не оприлюднений в електронній системі закупівель у машинозчитувальному форматі?
У разі якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та / або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на ці питання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
03970ab238204f4ea11a7c98f0863991
Назва:
пояснення
Дата опублікування:
20.10.2025 10:28
Опис:
Щодо обґрунтування розміру витрат та визначення очікуваної вартості:
Відповідно до розпорядження Печерської районної в місті Києві державної адміністрації від 21.07.2025 № 305 «Про внесення змін до розпорядження Печерської районної в місті Києві державної адміністрації від 15 січня 2025 року № 14 «Про капітальний ремонт об’єктів, що фінансуються в 2025 році за рахунок бюджетних коштів по Печерській районній в місті Києві державній адміністрації» було внесено зміни в адресний перелік об’єктів з капітальних ремонтів, відповідно до якого заплановані роботи по об’єкту: "Капітальний ремонт ліфтів у житловому будинку за адресою: бульв. Лесі Українки, 36-Б у Печерському районі міста Києва" (на умовах співфінансування) на загальну суму 21 055, 278 тис. грн.
Відповідно до розпорядження Печерської районної в місті Києві державної адміністрації від 21 січня 2025 року № 17 «Про визначення замовника виконання робіт з капітального ремонту у 2025 році» Управління визначено замовником робіт.
Вищевказана інформація розміщена на сайті головного розпорядника бюджетних коштів chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://minio.kyivcity.gov.ua/kyivcity/sites/14/2025/Rozporyadjhennya2025/07.25/305.pdf
chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://minio.kyivcity.gov.ua/kyivcity/sites/14/2025/Rozporyadjhennya2025/01.24/17.pdf
На замовлення Управління проєктною організацією розроблено проєктно-кошторисну документацію, пройдено експертизу кошторисної документації та отримано позитивний експертний звіт.
З урахуванням викладеного, розмір витрат та очікувану вартість визначено на підставі розрахунків, що пройшли експертизу. Зведений кошторисний розрахунок та експертний звіт додається.
Разом з цим зазначаємо, що власного веб-сайту у Управління немає.
Щодо плану фінансування робіт:
Відповідно до пункту 83 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Постановою № 668 від 01.08.2025, (далі – Загальні умови) «Фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об'єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи. Сторони узгоджують план фінансування будівництва у порядку, визначеному договором».
Загальні умови, в тому числі пункт 83, визначають, що план фінансування є невід'ємною частиною договору підряду. Проте, Загальні умови не місять вимог, які встановлюють, що план фінансування має викладатись саме у вигляді додатку до договору підряду у капітальному будівництві, або у вигляді іншого окремого документу/розділу/пункту договору тощо. Таким чином, Загальні умови не містять заборони на викладення плану фінансування робіт у вигляді відображення його в окремих умовах (пунктах, розділах) самого договору підряду.
Замовником у Договорі підряду № 65 від 07.10.2025 (далі – Договір) було викладено план фінансування робіт в умовах Договору. Зокрема, план фінансування робіт за Договором міститься у положеннях розділу III «Фінансування робіт» Договору та Розділу IV «Порядок розрахунків за виконані роботи» Договору, а також в інших умовах Договору.
Враховуючи зазначене, Замовником при складанні та укладенні Договору було дотримано всіх вимог Загальних умов в частині складення плану фінансування робіт, в тому числі було виконано вимоги пункту 83 Загальних умов.
Щодо календарного плану виконання робіт:
Відповідно до пункту 17 Загальних умов Строки виконання робіт (будівництва об'єкта) встановлюються договором підряду і визначаються датою їх початку та закінчення. Невід'ємною частиною договору підряду є календарний графік виконання робіт, в якому визначаються дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду.
Договір містить Додаток № 1 «Календарний план виконання робіт», що є його невід’ємною частиною. У календарному плані (Додаток № 1) зазначено терміни (строки) виконання робіт, а саме дату початку – після підписання Сторонами Акту приймання-передачі фронту робіт, та дату закінчення – 20.12.2025. Також Календарний план містить перелік видів (етапів, комплексів) робіт – «відповідно дефектного акту».
Звертаємо увагу, що Загальні умови не встановлюють обов’язкової форми, за якою має бути складений календарний графік виконання робіт.
Загальні умови не містять роз’яснення або конкретизації, що саме мається на увазі у пункті 17 під поняттям «дати початку та закінчення». Разом з тим, згідно пункту 18 Загальних умов «Установлення сторонами у договорі підряду строків виконання робіт (будівництва об'єкта) може пов'язуватися з виконанням замовником певних зобов'язань (надання підряднику будівельного майданчика (фронту робіт), передача проектної документації, відкриття фінансування, сплата авансу тощо)». Враховуючи зазначене, чинне законодавство України, в тому числі Загальні умови, закріплюють право сторін при укладенні договору підряду в капітальному будівництві встановлювати дати строків виконання робіт у форматі виконання Замовником певних зобов’язань.
Так, після передачі Замовником фронту робіт Підряднику Сторони підписують Акт приймання-передачі фронту робіт. Саме настанням цієї події і визначається дата початку виконання робіт за Договором, що і відображено у Календарному плані виконання робіт. Станом на дату складання та укладення Договору неможливо було визначити у який саме день Замовником буде передано Підряднику фронт робіт, а тому відповідно і неможливо було зазначити дату початку виконання робіт у Календарному плані (Додаток № 1 до Договору) в іншому форматі.
Дата закінчення виконання робіт визначена у Додатку № 1 до Договору у форматі конкретної календарної дати – 20.12.2025.
Також Загальні умови не містять роз’яснення або конкретизації, що саме мається на увазі у пункті 17 під поняттям «види (етапи, комплекси) робіт, передбачені договором підряду». Загальні умови також не визначають у якому саме вигляді мають бути перераховані/відображені такі види робіт у календарному графіку виконання робіт.
Сторонами у Додатку № 1 до Договору було зазначено всі види (етапи, комплекси) робіт у вигляді перерахування таких видів робіт у дефектному акті. Дефектний акт міститься у Додатку № 2 до Договору та є його невід’ємною частиною.
Загальні умови також не містять у якому вигляді (форматі) мають зазначатися у календарному графіку дати початку та закінчення видів робіт (чи окремо щодо кожного виду робіт, чи загально щодо всіх видів робіт, що є предметом договору підряду у капітальному будівництві).
Підсумовуючи вищевикладене, Замовником у Договорі було виконано всі вимоги пункту 17 Загальних умов, а саме визначено строки виконання робіт та зазначено дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених Договором.
Щодо машинозчитувального формату:
Відповідно до пункту 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого Постановою КМУ № 835 від 21.10.2015, машиночитаний формат - формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Закон України «Про публічні закупівлі» та Особливості, затверджені Постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022, не містять визначення поняття машинозчитувлаьного формату, та не містять переліку форматів, які відносяться до машинозчитувальних.
Враховуючи зазначене, Замовником було оприлюднено Договір підряду № 65 від 07.10.2025 з усіма додатками, в тому числі інформацією про ціни на матеріальні ресурси у форматі pdf.