-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
-
Донорські кошти
Навчальні засоби(Навчальний стенд оператора ЧПК: Стійка ЧПК фрезерна ;навчальний стенд оператора ЧПК: Стійка ЧПК токарна)
Закупівля здійсюється, відповідно до порядку та умов передбачених Законом України "Про ратифікацію Рамкової угоди між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility, від 06.06.2024 № 3786-IX
Завершена
5 550 000.00
UAH з ПДВ
Номер:
7ef36aa01ee74111acc50fab71ada798
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-10-06-000120
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
06.10.2025 00:00
Період моніторингу:
06.10.2025 16:20 - 27.10.2025 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В КІРОВОГРАДСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
06.10.2025 № 87-з
Кропивницький
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, пункту 1 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 зі змінами, внесеними наказом Держаудитслужби від 27.08.2020 № 242, пункту 10 Положення про Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29 серпня 2016 року № 3 зі змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Наталія ЗАХАРОВА
Додаток
до наказу управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області
від 06.10.2025 № 87-з
Витяг з переліку
процедур закупівель
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
UA-2025-09-09-014136-a 09.09.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
В. о. начальника Наталія ЗАХАРОВА
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТЕС Україна» установлено порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами моніторингу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, відповідності умов тендерної документації та проекту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області зобов’язує здійснити заходи щодо припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття зазначених заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 20 жовтня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) (в редакції станом на дату проведення торгів), відповідності умов тендерної документації та проекту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21.05.2024 у м. Києві та 22.05.2024 у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06.06.2024 № 3786-IX (далі – Рамкова угода), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Олександрійського політехнічного фахового коледжу (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 09.09.2025 № 97, тендерну пропозицію учасника товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕС Україна» (далі - ТОВ «ТЕС Україна»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженої особи від 24.09.2025 № 106, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 24.09.2025, договір про закупівлю за державні кошти від 08.10.2025 № 42 на суму 5 499 000,00 грн, укладений між Замовником та ТОВ «ТЕС Україна», пояснення надані 10.10.2025, 14.10.2025 Замовником через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТЕС Україна» установлено наступне.
Згідно з пунктом 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема, інформації щодо підтвердження технічних, якісних та кількісних характеристик закупівлі згідно з Додатком 4 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до тендерної документації (далі – Додаток 4 до тендерної документації).
Наведена у Додатку 4 до тендерної документації порівняльна таблиця містить найменування характеристик предмета закупівлі, визначені Замовником, яким повинні відповідати характеристики обладнання, що пропонується учасником.
Також, Додатком 4 до тендерної документації визначено, що в складі пропозиції учасник подає технічний паспорт, який підтверджує зазначені технічні характеристики.
В складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТЕС Україна» надано таблицю «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» відповідно до Додатку 4 до тендерної документації, згідно з якою характеристики обладнання, що пропонуються учасником, відповідають характеристикам предмета закупівлі, визначеним Замовником.
Однак, в складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТЕС Україна» не надано технічний паспорт, який підтверджує зазначені учасником технічні характеристики, як це передбачено Додатком 4 до тендерної документації.
На запит Держаудитслужби щодо причин невідхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТЕС Україна» Замовник через електронну систему закупівель надав відповідь, яка не спростовує суті виявлених порушень.
Внаслідок вищевказаного, Замовник на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ТОВ «ТЕС Україна» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації, натомість, протоколом щодо прийняття рішення уповноваженої особи від 24.09.2025 № 106, визнав учасника ТОВ «ТЕС Україна» переможцем торгів.
Відповідно до підпункту 1 пункту 51 Особливостей відкриті торги автоматично відміняються електронною системою закупівель у разі, відхилення всіх тендерних пропозицій (у тому числі, якщо була подана одна тендерна пропозиція, яка відхилена замовником) згідно з цими Особливостями.
Період усунення порушень:
20.10.2025 14:51 - 03.11.2025 23:00
Дата публікації висновку:
20.10.2025 14:51
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання вимоги Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, договір про закупівлю №42 від 08 жовтня 2025р ,розірвано шляхом укладення додаткової угоди №1 від 21 жовтня 2025р. Додаткову угоду та звіт про виконання договору оприлюднено в системі Prozorro
Дата публікації звіту:
21.10.2025 18:10
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
-
Дата публікації:
29.10.2025 15:13
Запити/Пояснення
Номер:
a352986b9db849dfa23e3bc79b43a53b
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
08.10.2025 11:00
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
14.10.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі товару «Навчальні засоби (Навчальний стенд оператора ЧПК: Стійка ЧПК фрезерна; навчальний стенд оператора ЧПК: Стійка ЧПК токарна)» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-09-09-014136-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів), яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або на офіційний вебсайт головного розпорядника бюджетних коштів на якому розміщено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик та очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
676d4af0098e4ac287cf44b069341393
Назва:
Відповідь
Дата опублікування:
10.10.2025 15:33
Опис:
Обгрунтування розміру бюджетного призначення:
Розмір бюджетного призначення для закупівлі визначено виходячи з реальної потреби закладу у забезпеченні матеріально-технічної бази та відповідно до завдань, передбачених кошторисом на відповідний бюджетний рік.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик:
Якісні та технічні характеристики предмета закупівлі визначені з урахуванням реальних потреб замовника та оптимального співвідношення ціни та якості. Враховуючи зазначене , замовник прийняв рішення стосовно застосування таких технічних та якісних характеристик предмета закупівлі. Замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі з огляду на специфіку предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства.
Закупівля навчальних стендів зумовлена необхідністю якісної підготовки здобувачів освіти за спеціальностями технічного спрямування. Використання сучасних навчальних стендів з елементами систем числового програмного керування (ЧПК) забезпечить набуття студентами практичних навичок роботи на обладнанні, яке відповідає сучасним вимогам виробництва. Технічні характеристики визначені відповідно до освітніх програм та стандартів підготовки фахівців у галузі машинобудування та металообробки.
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі обумовлено статистичним аналізом середньоринкового рівня цін предмета закупівлі, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі на сайтах виробників та постачальників відповідної продукції, на підставі затвердженої центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме: згідно з пунктом 1 розділу ІІІ наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 із змінами. Посилання на сторінку власного вебсайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі: https://www.odpk.org.ua/ Розділ публічна інформація –фінансова звітність
Додані документи :
- Наказ 551 від 08.04.2025
- Кошторис на 2025р
- Довідка про зміни до кошторису на 2025р №325 від 20.06.2025
- Довідка про зміни до кошторису на 2025р №326 від 20.06.2025
-Перелік техніки, обладнання,матеріалів та устаткування
Номер:
32ffd9c2c6ef49dea0c8bbee1917440a
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
08.10.2025 12:22
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
14.10.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі товару «Навчальні засоби (Навчальний стенд оператора ЧПК: Стійка ЧПК фрезерна; навчальний стенд оператора ЧПК: Стійка ЧПК токарна)» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-09-09-014136-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з наступних питань.
1. Згідно з пунктом 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема, інформацію щодо підтвердження технічних, якісних та кількісних характеристик закупівлі згідно з Додатком 4.
В Додатку 4 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до тендерної документації (далі – Додаток 4 до тендерної документації) наведена таблиця з характеристиками предмету закупівлі та зазначено, що в складі пропозиції учасник подає технічний паспорт, який підтверджує зазначені технічні характеристики.
В якому файлі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТЕС Україна» надано технічний паспорт, який підтверджує зазначені технічні характеристики, відповідно до вищевказаних вимог Додатку 4 до тендерної документації?
2. В Додатку 4 до тендерної документації, встановлено наступну вимогу: «Учасник надає в складі тендерної пропозиції, сертифікат про походження товару або декларацію про походження товару або довідку у довільній формі яким (якою) підтверджено, що усі матеріали та поставки в межах закупівлі походять із прийнятних країн, зазначених у пункті 1(a) та (b) статті 5 Рамкової угоди. У разі ненадання сертифікату (-ів) про походження товару або декларації (-ій) про походження товару або довідку у довільній формі про походження товару або надання такого (-их) документів, які не підтверджують походження товару із прийнятних країн, зазначених у пункті 1(a) та (b) статті 5 Рамкової угоди замовник відхиляє такого учасника на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей».
В якому файлі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТЕС Україна» надано вищевказані документи відповідно до вимог Додатку 4 до тендерної документації?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
62c739eb64b147d8a8e7c7f1a6aae129
Назва:
Відповідь
Дата опублікування:
10.10.2025 15:39
Опис:
1. Щодо надання технічного паспорта, який підтверджує технічні характеристики.
У складі тендерної документації Замовником було передбачено вимогу щодо надання учасниками документів, які підтверджують відповідність запропонованого товару технічним характеристикам, зокрема технічного паспорта, що містить технічні параметри товару.
Учасником ТОВ «ТЕС Україна» у складі тендерної пропозиції було надано документ «Додаток 4 к тендеру pdf», який містить підтвердження технічних характеристик товару відповідно до вимог тендерної документації. Таким чином, учасник засвідчив відповідність запропонованого товару вимогам Замовника.
З метою уточнення інформації щодо відсутності технічного паспорта Замовник звернувся до учасника з офіційним запитом. У відповідь було отримано лист, у якому зазначено:
«Навчальні стенди виготовляються за індивідуальними замовленнями, а технічний паспорт буде сформований після завершення виробництва. До нього буде внесено технічні характеристики та серійні номери обладнання окремо для кожного навчального стенда».
Отже, відсутність технічного паспорта у складі пропозиції пояснюється тим, що предмет закупівлі є індивідуальним (нестандартизованим) виробом, який виготовляється після укладення договору, а технічний паспорт створюється саме після завершення виробництва з урахуванням конкретних параметрів готового виробу.
При цьому учасником було підтверджено технічні характеристики у складі тендерної пропозиції відповідно до вимог Замовника, що забезпечило можливість здійснити оцінку відповідності предмета закупівлі технічним вимогам.
З огляду на викладене, Замовник вважає, що учасником належним чином підтверджено відповідність товару технічним характеристикам, а відсутність технічного паспорта на момент подання пропозиції є об’єктивною та обґрунтованою зважаючи на специфіку предмета закупівлі.
2. Щодо документів, що підтверджують походження товару
У складі тендерної пропозиції учасник ТОВ «ТЕС Україна» завантажив файл « Додаток 2 Інформація стосовно походження обладнання .pdf», у якому зазначено, що товари, які пропонуються у складі закупівлі UA-2025-09-09-014136-a, мають походження з прийнятної країни — Угорщина (Європейський Союз).
Виробник: NCT IPARI ELEKTRONIKAI ZRT., 1148 Budapest, Fogarasi út 7.
У документі також зазначено, що сертифікат походження буде надано після завершення виробництва обладнання.
Додатком 4 до тендерної документації було передбачено можливість подання сертифіката або декларації про походження товару або довідки у довільній формі, що підтверджує походження товару із прийнятної країни.
Таким чином, файл « Додаток 2 Інформація стосовно походження обладнання .pdf» містить усі обов’язкові реквізити довідки у довільній формі, а саме: зазначення країни походження товару (Угорщина – країна ЄС, що є прийнятною згідно з п.1(a), (b) ст.5 Рамкової угоди),
зазначення виробника, пояснення щодо строку надання сертифіката походження.
Додатки:
1. лист від виробника.
2.Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі .
3.Інформація стосовно походження обладнання
Номер:
78d314807b43430e8452e9375085ea3e
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
13.10.2025 10:29
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.10.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі товару «Навчальні засоби (Навчальний стенд оператора ЧПК: Стійка ЧПК фрезерна; навчальний стенд оператора ЧПК: Стійка ЧПК токарна)» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-09-09-014136-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з наступного питання.
Вимогами статті 16 «Публічність» Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21.05.2024 року у м. Києві та 22.05.2024 у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06.06.2024 № 3786-IX (далі – Рамкова угода) передбачено, що Україна повинна забезпечити, шляхом включення таких зобов’язань до договорів з відповідними особами та суб’єктами, щоб реципієнти фінансування Союзу під час виконання заходів Плану, визнавали походження та забезпечували публічність. Це включає, у разі потреби, зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом - Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом - Ukraine Facility», зокрема, у ході просування заходів та їх результатів, шляхом надання послідовної, дієвої та пропорційної цільової інформації для різних типів аудиторії, у тому числі для медіа та громадськості.
Яким пунктом тендерної документації, затвердженої протоколом уповноваженої особи від 09.09.2025 № 97 та додатку № 5 до тендерної документації з проектом договору про закупівлю передбачено дотримання вищевказаних вимог статті 16 Рамкової угоди, зокрема, в частині зазначення емблеми?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
35807dfc639d43809c1eaea8cb87bb32
Назва:
Відповідь
Дата опублікування:
14.10.2025 11:47
Опис:
У тендерній документації та проєкті договору не було передбачено окремих вимог щодо розміщення емблеми Європейського Союзу на товарах, оскільки згідно зі статтею 16 Рамкової угоди між Україною та Європейським Союзом, обов’язок забезпечення публічності та правильного використання емблеми ЄС покладається на реципієнта фінансування (замовника), а не на постачальника.
Розміщення емблеми ЄС є заходом із публічності, який виконується замовником після постачання товарів (встановлення, введення в експлуатацію, розміщення тощо) з метою інформування громадськості про джерело фінансування закупівлі. Тому у тендерній документації та проєкті договору не передбачено окремих положень щодо обов’язку учасників або постачальника розміщувати емблему ЄС на товарах.
Разом з тим, уповноваженою особою замовника було розглянуто зазначене питання, що відображено у протоколі від 09 вересня 2025 року № 97, у якому зазначено: Відповідно до статті 16 Рамкової угоди обов’язок забезпечення публічності та визнання походження фінансування ЄС покладається на реципієнта фінансування, тобто — замовника. На виконання цієї вимоги існує необхідність розміщення відповідної емблеми на матеріалах, що стосуються реалізації заходу.
Щодо розміщення емблеми ЄС на товарах, закуплених за кошти ЄС або у рамках програм ЄС, встановлено, що відповідальність за правильне використання емблеми несуть реципієнти фінансування, а не постачальники. Таким чином, розміщення емблеми ЄС є заходом із публічності, який виконується замовником після постачання товарів і не належить до предмета договору або обов’язків постачальника.
Прийняте рішення: у тендерній документації та проєкті договору не передбачати окремих положень щодо обов’язку учасників або постачальника розміщувати емблему ЄС на товарах; після поставки товарів забезпечити самостійне розміщення емблеми ЄС замовником відповідно до положень статті 16 Рамкової угоди.
Таким чином, відсутність у тендерній документації та проєкті договору положень щодо розміщення емблеми ЄС не є порушенням, оскільки це питання належить до сфери публічної комунікації замовника, а не до предмета закупівлі чи договірних зобов’язань постачальника. Замовник забезпечить розміщення емблеми ЄС після отримання товарів, відповідно до положень статті 16 Рамкової угоди.