-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
"Капітальний ремонт фасаду та вхідної групи будівлі Народного дому села Конопниця Оброшинської сільської ради Львівського району Львівської області за адресою вул. Городоцька, 2, с. Конопниця Львівського району Львівської області"
Під однією роботою варто розуміти обсяг визначений технічною специфікацією
Завершена
1 758 710.40
UAH з ПДВ
Номер:
3dea4f62b8824a0f95bc3c191e028900
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-11-11-000079
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
11.11.2025 00:00
Період моніторингу:
11.11.2025 15:58 - 03.12.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
11.11.2025 №252
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 11.11.2025 №252.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-09-08-011699-a, 08.09.2025. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог норм абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання укладання договору про закупівлю встановлено порушення норм частини першої статті 41 Закону, пунктів 3 та 17 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем тендеру документів; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру; внесення змін до договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо), направлені на недопущення аналогічних порушень в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 25 листопада 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем тендеру документів; укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру; внесення змін до договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, культури, туризму, молоді та спорту Оброшинської сільської ради (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-09-08-013981-a); оголошення про проведення відкритих торгів; звіт про результати проведення процедури закупівлі; заповненну інформацію в електронних полях в електронній системі закупівель щодо досліджуваної процедури закупівлі; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 24.09.2025; тендерну пропозицію ТОВ «Будлайт проект»; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ТОВ «Будлайт проект» як переможцем тендеру документи; договір від 02.10.2025 №249 з додатками, додаткову угоду від 17.11.2025 №1 до вказаного договору та повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно з нормами пункту 8 частини другої статті Закону тендерна документація повинна містити проєкт договору про закупівлю, а відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону – тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Одночасно, згідно з пунктом 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктом 10 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного кодуксу України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 (далі – Загальні умови №668), відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва та є обов’язковими для врахування під час укладення та виконання договорів підряду в будівництві незалежно від джерел фінансування робіт, а також форми власності замовника та підрядника (субпідрядників).
Моніторингом встановлено, що у пункті 8.5. проєкту договору, який міститься у Додатку №3 до тендерної документації, визначено, що підрядник НЕ ВІДОВІДАЄ за дефекти, виявлені у межах гарантійного терміну, якщо він НЕ ДОВЕДЕ, що вони сталися внаслідок: природного зносу об’єкта будівництва або його частини; неправильної його експлуатації; неправильності інструкцій щодо його експлуатації, розроблених самим Замовником або залученими іншими особами; неналежного ремонту об’єкта який здійснено самим Замовником або залученими третіми особами.
Однак, згідно з положеннями пункту 106 Загальних умов №668 підрядник ВІДПОВІДАЄ за недоліки (дефекти), виявлені в закінчених роботах (об’єкті будівництва) і змонтованих конструкціях протягом гарантійних строків, якщо він НЕ ДОВЕДЕ, що: недоліки були відомі або могли бути відомі замовнику на момент їх прийняття, але не зазначені в акті; недоліки виникли внаслідок: неналежної підготовки проектної документації, якщо відповідно до договору підряду обов'язок щодо забезпечення робіт (будівництва об’єкта) проектною документацією було покладено на замовника; природного зносу результату закінчених робіт (об’єкта будівництва), змонтованих конструкцій; неправильної експлуатації або неправильності інструкцій щодо експлуатації змонтованих конструкцій та/або об’єкта будівництва, розроблених самим замовником або залученими ним третіми особами; неналежного ремонту змонтованих конструкцій, об’єкта будівництва, проведеного самим замовником або залученими ним третіми особами; інших незалежних від підрядника обставин.
Таким чином, умови пункту 8.5. проєкту договору (Додаток №3 до тендерної документації) не відповідають положенням Загальних умов №668 (пункт 106) щодо необхідності доведення підрядником фактів, за яких він не відповідатиме за недоліки (дефекти), виявлені в закінчених роботах (об’єкті будівництва) і змонтованих конструкціях протягом гарантійних строків.
З врахуванням вищенаведеного, при складанні тендерної документації Замовником допущено порушення норм абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 внаслідок включення до тендерної документації (Додаток №3 тендерної документації) умов, що суперечать чинному законодавству (пункт 106 Загальних умов №668).
Слід зазначити, що аналогічна норма міститься у пункті 8.5 укладеного договору від 02.10.2025 №249 (далі – Договір №249), що не відповідає нормам пункту 106 Загальних умов №668, що суперечить нормам частини першої статті 41 Закону, пунктів 3 та 17 Особливостей №1178.
Замовник у наданому під час моніторингу поясненні зазначив, зокрема, що у тексті проєкту договору виявлено технічну (формальну) помилку друку, а саме в п.8.5. зазначено «Підрядник не відповідає», тоді як відповідно до змісту договору, положень Загальних умов, логіки зобов'язань сторін та домовленостей, має бути зазначено «Підрядник відповідає», а також що ця технічна неточність не змінює суті зобов’язань і підлягає виправленню шляхом підписання додаткової угоди, оскільки при складанні проєкту договору Замовник мав на увазі, що підрядник несе відповідальність згідно з п.106 Загальних умов №668.
Слід зазначити, що сторонами Договору №249 укладено додаткову угоду від 17.11.2025 №1 до вказаного договору, яким викладено пункт 8.5. у новій редакції, що відповідає нормам пункту 106 Загальних умов №668.
Період усунення порушень:
25.11.2025 14:38 - 10.12.2025 00:00
Дата публікації висновку:
25.11.2025 14:38
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У відповідь на Ваш висновок за результатами моніторингу закупівлі "Капітальний ремонт фасаду та вхідної групи будівлі Народного дому села Конопниця Оброшинської сільської ради Львівського району Львівської області за адресою вул. Городоцька, 2, с. Конопниця Львівського району Львівської області" (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація), повідомляємо наступне.
Проаналізувавши висновок моніторингу Західного офісу Державної аудиторської служби щодо закупівлі "Капітальний ремонт фасаду та вхідної групи будівлі Народного дому села Конопниця Оброшинської сільської ради Львівського району Львівської області за адресою вул. Городоцька, 2, с. Конопниця Львівського району Львівської області" (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація), повідомляємо, що уповноважена особа, планує відвідати як онлайн, так і офлайн навчання для підвищення кваліфікації уповноважених осіб щодо проведення публічних закупівель та зобов’язується в майбутньому не допускати порушень при проведенні закупівель та проводити всі закупівлі виключно з відповідністю до чинного законодавства. Окрім того, керівником вжито заходів наведених у висновку та проведено роз’яснювальну робота з уповноваженою особою щодо недопущення в подальшому порушення законодавства України в сфері публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
27.11.2025 11:55
Запити/Пояснення
Номер:
1f2a15016fce446dbafe2b6267779828
Назва:
Про надання інформації
Дата опублікування:
13.11.2025 17:02
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
19.11.2025 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2025-09-08-011699-a, яка проведена Відділом освіти, культури, туризму, молоді та спорту Оброшинської сільської ради (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Відповідно до пункту 17 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості №1178) та частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається, зокрема, відповідно до Цивільного кодексу України.
Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 (далі – Загальні умови №668) та відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва та є обов’язковими для врахування під час укладення та виконання договорів підряду в будівництві незалежно від джерел фінансування робіт, а також форми власності замовника та підрядника (субпідрядників).
Згідно з положенням пункту 106 Загальних умов №668 підрядник ВІДПОВІДАЄ за недоліки (дефекти), виявлені в закінчених роботах (об’єкті будівництва) і змонтованих конструкціях протягом гарантійних строків, якщо він НЕ ДОВЕДЕ, що: недоліки були відомі або могли бути відомі замовнику на момент їх прийняття, але не зазначені в акті; недоліки виникли внаслідок: неналежної підготовки проектної документації, якщо відповідно до договору підряду обов'язок щодо забезпечення робіт (будівництва об’єкта) проектною документацією було покладено на замовника; природного зносу результату закінчених робіт (об’єкта будівництва), змонтованих конструкцій; неправильної експлуатації або неправильності інструкцій щодо експлуатації змонтованих конструкцій та/або об’єкта будівництва, розроблених самим замовником або залученими ним третіми особами; неналежного ремонту змонтованих конструкцій, об’єкта будівництва, проведеного самим замовником або залученими ним третіми особами; інших незалежних від підрядника обставин.
Під час моніторингу встановлено, що у пункті 8.5 проєкту договору, який міститься у Додатку №3 до тендерної документації визначено, що підрядник НЕ ВІДПОВІДАЄ за дефекти, виявлені у межах гарантійного терміну, якщо він НЕ ДОВЕДЕ, що вони сталися внаслідок: природного зносу об’єкта будівництва або його частини; неправильної його експлуатації; неправильності інструкцій щодо його експлуатації, розроблених самим Замовником або залученими іншими особами; неналежного ремонту об'єкта який здійснено самим Замовником або залученими третіми особами.
Аналогічна норма міститься у пункті 8.5 укладеного договору від 02.10.2025 №249.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
3. Надати обґрунтовану інформацію щодо правомірності та підставності включення до проєкту договору умови пункту 8.5, яка суперечить нормам пункту 106 Загальних умов №668, та відповідно до укладеного договору від 02.10.2025 №249.
Відповідно до норм пункту 17 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
4. Надати інформацію (з обов’язковим долученням підтверджуючих документів) щодо виконання переможцем тендеру вимоги пункту 17 Особливостей №1178.
Під час моніторингу встановлено, що згідно розділу 3 Додатку №2 до тендерної документації зведений кошторисний розрахунок; пояснювальну записку; локальний кошторис; підсумкову відомість ресурсів; розрахунок загальновиробничих витрат надається учасником-переможцем під час укладення договору
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
5. Надати інформацію (з відповідним документальним підтвердженням) про виконання переможцем тендеру вимог розділу 3 Додатку №2 до тендерної документації.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
aacd33ab9a8345c4a843b943a6d4b5d4
Назва:
У відповідь на запит про надання пояснень від 13.11.2025 р. в межах здійснення моніторингу процедури закупівлі Замовник торгів повідомляє наступне:
Дата опублікування:
18.11.2025 14:20
Опис:
1. Щодо інформації про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення:
Розмір бюджетного призначення визначений виходячи з потреб закладу в зазначеному предметі закупівлі за КЕКВ: 3132 — Капітальний ремонт інших об’єктів та затверджений рішенням Оброшинської сільської ради №2876 від 17.07.2025 року. (витяг із рішення додається)
Щодо обґрунтування очікуваної вартості:
Відповідно до Постанови КМУ від 1 серпня 2005 р. №668 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» кошторисна документація - кошториси та інші документи, пов'язані із складанням (розрахунки, обґрунтування, пояснення, відомості про ресурси тощо) і необхідні для визначення кошторисної вартості будівництва та договірної ціни. Враховуючи зазначене, на підставі кошторисної документації, а саме, зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, було здійснено обрахування очікуваної вартості предмета закупівлі. Однак, очікувана вартість закупівлі будівельних робіт не може включати: «Утримання служби замовника та інжінірингові послуги» (Глава 10 кошторису) та Главу 12 «Проектні, вишукувальні роботи, експертиза та авторський нагляд». Таким чином, розмір очікуваної вартості предмета закупівлі визначено згідно із зведеним кошторисним розрахунком, який знаходиться в складі проектної документації. При визначенні очікуваної вартості використовується зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва, за виключенням суми глави 10 та глави 12 з урахуванням ПДВ. Таким чином розмір очікуваної вартості становить - 1 758 710,40 грн. з ПДВ. (зведений кошторисний розрахунок – додається).
Щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі:
ВІДДІЛУ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, ТУРИЗМУ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ ОБРОШИНСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ, з урахуванням вимог законодавства, зокрема відповідно до вимог чинних кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281. Так, Замовником торгів на підставі завдання на проектування було розроблено проектну документацію об’єкта будівництва. Завершальним етапом розроблення проекту є проведення експертизи, результатом якої є експертна оцінка, що містить позитивний або негативний висновок. Відтак, по об’єкту: "Капітальний ремонт фасаду та вхідної групи будівлі Народного дому села Конопниця Оброшинської сільської ради Львівського району Львівської області за адресою вул. Городоцька, 2, с. Конопниця Львівського району Львівської області", було розроблено проекту документацію та проведено експертизу, за результатами якої Замовником торгів було отримано позитивний експертний звіт щодо розгляду проектної документації на будівництво за робочим проектом: № 298-09/07/25 від 17 липня 2025 року. В проектній документації міститься детальний опис робіт, що закуповуються, технічні вимоги, обсяги та види цих робіт. Зазначені роботи повинні виконуватись згідно з затвердженим проектом з дотриманням вимог діючих нормативних документів та відповідно до вимог щодо термінів закінчення робіт, технології виконання робіт за проектом, якості будівельно-монтажних робіт, які виконуються з дотриманням діючих норм і правил та безпечних умов праці, з використанням конкретних матеріалів і конструкцій. Роботи повинні виконуватись із матеріалів, що передбачені в проектній документації, повинні бути якісними та відповідати вимогам встановлених ДСТУ та чинному законодавству. Зокрема, технічне завдання складено на підставі дефектного акту та відомості ресурсів до неї без цін. (експертний звіт, дефектний акт та відомості ресурсів – додаються).
2. Щодо посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
На виконання Постанови Кабінету Міністрів України № 710 від 11 жовтня 2016 р. (зі змінами) «Про ефективне використання державних коштів», Замовником оприлюднено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів:
https://obroshynska-gromada.gov.ua/obgruntuvannya-tehnichnih-ta-yakisnih-harakteristik-pri-publichnih-zakupivlyah-12-21-47-03-12-2021/
3. Щодо правомірності та підставності включення до проєкту договору умови пункту 8.5, яка суперечить нормам пункту 106 Загальних умов №668, та відповідно до укладеного договору від 02.10.2025 №249.
Слід зазначити, що при формуванні проекту договору, що викладено в Додатку №3 до тендерної документації Замовник керувався Законом України «Про публічні закупівлі», Постановою №1178 від 12 жовтня 2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», Цивільним кодексом України в тому числі положеннями Постанови КМУ №668 від 1 серпня 2005 р. «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві».
У п. 5.2 Розділу 5 проекту договору що міститься у Додатку №3 до тендерної документації вказано, що Підрядник виконує роботи у відповідності з затвердженою проектною документацією, будівельними нормами і правилами, у відповідності з вимогами Державних стандартів України, положень Загальних умов, затверджених постановою КМУ від 01.08.2005 № 668 (із змінами), та календарним графіком виконання робіт.
Крім цього у п.5.11. цього ж розділу проекту договору вказано, що приймання-передача закінчених робіт здійснюється відповідно до вимог Загальних умов, затверджених постановою КМУ від 01.08.2005 № 668 (із змінами), та інших нормативних актів, які регламентують прийняття закінчених об’єктів в експлуатацію.
В п. 8.5. Розділу 8 проекту договору що міститься у Додатку №3 до тендерної документації міститься інформація про гарантійні строки якості закінчених робіт та порядок їх усунення, в якій зокрема вказано:
«Підрядник не відповідає за дефекти, виявлені у межах гарантійного терміну, якщо він не доведе, що вони сталися внаслідок:
- природного зносу об'єкта будівництва або його частини;
- неправильної його експлуатації;
- неправильності інструкцій щодо його експлуатації, розроблених самим Замовником або залученими іншими особами;
- неналежного ремонту об'єкта який здійснено самим Замовником або залученими третіми особами.
В інших випадках Підрядник зобов'язується усунути недоліки робіт за власний кошт у терміни погоджені із Замовником. Терміни усунення недоліків мають враховувати технологічні можливості Підрядника».
У тексті проекту договору (додатку №3 до тендерної документації) виявлено технічну (формальну) помилку друку, а саме в п. 8.5. Розділу 8 проекту договору зазначено «Підрядник не відповідає», тоді як відповідно до змісту договору, положень Постанови КМУ №668 від 1 серпня 2005 р. «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві», логіки зобов'язань сторін та домовленостей, має бути зазначено «Підрядник відповідає». Ця технічна неточність не змінює суті зобов’язань і підлягає виправленню шляхом підписання додаткової угоди, оскільки при складанні проекту договору Замовник мав на увазі, що підрядник несе відповідальність згідно з п. 106 Постанови КМУ №668 від 1 серпня 2005 р. «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві». Крім того дана технічна помилка ніяким чином не вплинула на процедуру закупівлі та/або на принципи здійснення публічних закупівель.
Замовником, для усунення невідповідності в п. 8.5 Договору № 249 від 2 жовтня 2025 року укладено Додаткову угоду №1 від 17 листопада 2025 року. Дану додаткову угоду оприлюднено в електронній системі закупівель у строки визначені чинним законодавством.
4. Щодо інформації (з обов’язковим долученням підтверджуючих документів) щодо виконання переможцем тендеру вимоги пункту 17 Особливостей №1178.
Відповідно до норм пункту 17 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості №1178) переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
Оскільки, Законом України «Про публічні закупівлі» та Постанови КМУ №1178 від 12 жовтня 2022 року не передбачено переліку документів, які повинен надати переможець процедури закупівлі під час підписання договору, а зазначено лише інформацію про право підписання договору. Враховуючи вищенаведене, переможець процедури закупівлі – ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "Будлайт проект", на виконання пункту 17 Особливостей, під час підписання договору надано:
Наказ №1 від 21 листопада 2022 року «Про директора на платній основі» Руслана Кучму, та Статут – ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "Будлайт проект".
5. Щодо інформації (з відповідним документальним підтвердженням) про виконання переможцем тендеру вимог розділу 3 Додатку №2 до тендерної документації.
Учасником на виконання вимоги передбаченої пунктом 3 Додатку 2 тендерної документації, Зведений кошторисний розрахунок; пояснювальну записку; локальний кошторис; підсумкову відомість ресурсів; розрахунок загальновиробничих витрат надається учасником-переможцем під час укладення договору.
Учасник-переможець під час підписання договору № 249 від 2 жовтня 2025 року надано: Зведений кошторисний розрахунок; пояснювальну записку; локальний кошторис; підсумкову відомість ресурсів; розрахунок загальновиробничих витрат. (кошториси – додаються).