-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Реконструкція хлораторної ДВС-2 в м.Запоріжжя (коригування) за адресою: м.Запоріжжя, вул. Набережна, 39 (ІІІ черга) за ДК 021:2015-45454000-4 (Реконструкція) Єдиного закупівельного словника
Завершена
2 726 681.33
UAH з ПДВ
Номер:
6a213646a421454a87f68766be7046cf
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-09-22-000106
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.09.2025 00:00
Період моніторингу:
22.09.2025 17:32 - 14.10.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
Н А К А З
22.09.2025 № 102-З
Запоріжжя
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (зі змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3,
НАКАЗУЮ:
1. Почати на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
В.о. начальника управління Віктор БОРОДІН
Додаток до наказу управління Східного офісу Держаудитслужби
в Запорізькій області
від 22.09.2025 № 102-з
Перелік процедур закупівель,
по яким проводиться моніторинг
4) UA-2025-09-08-010929-a, яка проведена Комунальним підприємством "Управління капітального будівництва";
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питань відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів відповідно до норм Закону, оприлюднення договору про закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства встановлено порушення вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону № 922 та частини першої статті 41 Закону №92
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує вжити заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, оприлюднення інформації про країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції та здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: «30» вересня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, дотримання законодавства при укладанні договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства "Управління капітального будівництва" (далі - Замовник) на 2025 рік; опубліковану в електронній системі закупівель інформацію про предмет та умови закупівлі; опублікований звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель; обргунтування закупівлі від 08.09.2025; звіт про результати проведення процедури закупівлі UA-2025-09-08-010929-a від 08.09.2025; укладений договір про закупівлю додаткових робіт від 08.09.2025 № 014/25/22 на суму 2 726 681,33 гривень з ПДВ, укладений між замовником та ТОВ "УКРАЇНСЬКІ ІНВЕСТИЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ", пояснення Замовника отримане через електронну систему закупівель від 26.09.2025, на запити органу державного фінансового контролю від 23.09.2025.
За результатами питання оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства встановлено наступне.
Пунктом 3 Особливостей визначено, що Замовники, які зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Згідно із пунктом 10 частини першої статті 10 Закону № 922, Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 Закону № 922) – протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Відповідно до частини першої статті 41 Закону № 922, невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси.
У документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції.
Згідно з пунктом 1 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 (далі – Положення № 835), машинозчитувальний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Відповідно до пункту 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати, зокрема, для текстових даних - TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*.
Замовником в електронній системі закупівель 08.09.2025 розміщено Договір про закупівлю додаткових робіт від 08.09.2025 № 014/25/22 (файл «014.25.22 від 08.09.2025 (1).pdf») у форматі «pdf», відмінному від машинозчитувального формату.
В ході моніторингу направлено запит Замовнику надати пояснення, щодо не виконання вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону № 922 та частини першої статті 41 Закону №922.
На зазначений запит Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області, Замовник 26.09.2025 оприлюднив інформацію наступного змісту: « В електронній системі закупівель 08.09.2025 Замовником було оприлюднено договір про закупівлю додаткових робіт від 08.09.2025 № 014/25/22 у форматі PDF. Оприлюднення здійснено у такому форматі з технічних причин, оскільки оригінал договору та додатків до нього оформлювався у вигляді відсканованих підписаних примірників, що не дозволило одразу забезпечити їх розміщення у машинозчитувальному форматі. Замовник усвідомлює вимоги пункту 10 частини першої статті 10 та частини першої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо необхідності оприлюднення договору та його невід’ємних додатків у машинозчитувальному форматі та вживає заходів для їх виконання. Зокрема, наразі здійснюється технічна підготовка документів у форматах, передбачених Положенням № 835 (DOCX/ODT/RTF), після чого вони будуть додатково завантажені до електронної системи закупівель. Просимо врахувати наведене пояснення та запевняємо, що у подальшому Замовником буде забезпечено дотримання вимог Закону у частині оприлюднення договорів та додатків до них у належному форматі».
Однак, надане пояснення не спростовує наявність порушення, оскільки, договір з усіма додатками у машинозчитувальному форматі, Замовником розміщено 26.09.2025 в електронній системі закупівель, тобто з порушенням трьох денного терміну, визначеного пункту 10 частини першої статті 10 Закону № 922.
Замовником при розміщені в електронній системі закупівель договір з усіма додатками не дотриманно норм, встановлених частиною першою статті 41 Закону № 922, а саме: у документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, не зазначена країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції.
Період усунення порушень:
30.09.2025 17:30 - 15.10.2025 00:00
Дата публікації висновку:
30.09.2025 17:30
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Комунальним підприємством «Управління капітального будівництва» в межах проведеного моніторингу закупівлі Реконструкція хлораторної ДВС-2 в м.Запоріжжя (коригування) за адресою: м.Запоріжжя, вул. Набережна, 39 (ІІІ черга) за ДК 021:2015-45454000-4 (Реконструкція) Єдиного закупівельного словника ID: UA-2025-09-08-010929-a , з приводу висновку оприлюдненого Держаудитслужбою повідомляємо наступне. Частиною 9 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон) передбачено, що у разі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що цей орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель, службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку. Замовник зобов’язується дотримуватись вимог Закону, Постанови КМУ від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» з метою недопущення настання негативних наслідків, як для замовника та і для учасників. Замовником проаналізовані обставини викладені у висновку та вжиті відповідні заходи, зокрема, вирішено питання щодо направлення уповноваженої особи на додаткове навчання в сфері публічних закупівель, внаслідок як виявлених порушень так і з метою превентивної роботи по недопущенню таких порушень у майбутньому (https://radnyk.academy/navchalni-prohramy/kurs-fakhivets-z-publichnykh-zakupivel) Уповноважена особа Анна МЕШКОВА.
Проведено нараду на якій детально обговорено питання щодо необхідності виконання закону про публічні закупівлі та особливості.
Уповноважена особа зобов’язується вжити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, оприлюднення інформації про країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції та здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію , що свідчать про вжиття таких заходів.
Уповноважена особа Анна МЕШКОВА
Дата публікації звіту:
02.10.2025 14:04
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто.
Дата публікації:
02.10.2025 14:13
Запити/Пояснення
Номер:
1e520c9831d143bab85e6ccf869fa69b
Назва:
Про надання інформації
Дата опублікування:
23.09.2025 14:08
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.09.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі: Реконструкція хлораторної ДВС-2 в м. Запоріжжя (коригування) за адресою: м. Запоріжжя, вул. Набережна, 39 (ІІІ черга) за ДК 021:2015-45454000-4 (Реконструкція) Єдиного закупівельного словника (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-09-08-010929-a, яку проводить комунальне підприємство "Управління капітального будівництва" (далі – Замовник), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зі змінами, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) з наступного питання.
Згідно із пунктом 10 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 Закону) – протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Відповідно до частини першої статті 41 Закону, невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси.
У документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції.
Згідно з пунктом 1 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 (далі – Положення № 835), машинозчитувальний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини. Відповідно до пункту 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати, зокрема, для текстових даних - TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*.
Замовником в електронній системі закупівель 08.09.2025 розміщено Договір про закупівлю додаткових робіт від 08.09.2025 № 014/25/22 (файл «014.25.22 від 08.09.2025 (1).pdf») у форматі «pdf», відмінному від машинозчитувального формату.
Замовнику надати пояснення: чому ним не виконано вимоги вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону № 922, та частини першої статті 41 Закону №922.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
4ecfe64f16e544d1982d75ce49c01cef
Назва:
відповідь на моніторинг
Дата опублікування:
26.09.2025 10:20
Опис:
Комунальне підприємство «Управління капітального будівництва» повідомляє наступне.
В електронній системі закупівель 08.09.2025 Замовником було оприлюднено договір про закупівлю додаткових робіт від 08.09.2025 № 014/25/22 у форматі PDF.
Оприлюднення здійснено у такому форматі з технічних причин, оскільки оригінал договору та додатків до нього оформлювався у вигляді відсканованих підписаних примірників, що не дозволило одразу забезпечити їх розміщення у машинозчитувальному форматі.
Замовник усвідомлює вимоги пункту 10 частини першої статті 10 та частини першої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо необхідності оприлюднення договору та його невід’ємних додатків у машинозчитувальному форматі та вживає заходів для їх виконання.
Зокрема, наразі здійснюється технічна підготовка документів у форматах, передбачених Положенням № 835 (DOCX/ODT/RTF), після чого вони будуть додатково завантажені до електронної системи закупівель.
Просимо врахувати наведене пояснення та запевняємо, що у подальшому Замовником буде забезпечено дотримання вимог Закону у частині оприлюднення договорів та додатків до них у належному форматі.
Уповноважена особа Анна МЕШКОВА