-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Комплекти засобів навчання для навчальних кабінетів (створення сучасного освітнього простору)
Завершена
3 252 776.00
UAH з ПДВ
Номер:
69b41ca418584653b924e07dba279576
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-10-02-000009
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.10.2025 00:00
Період моніторингу:
02.10.2025 15:05 - 24.10.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
02.10.2025 № 65-з
Ужгород
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 114,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Сергій КРАСИЛЕНКО
Додаток
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області
від 02.10.2025 № 65-з
Додаток
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області
від 02.10.2025 № 65-з
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
4 UA-2025-09-07-000413-a 07.09.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі установлено порушення вимог пункту 22 частини 1 статті 1 Закону № 922-VIII, пункту 3 розділу I Порядку № 708 та пункту 15 Особливостей.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII та Особливостей встановлено порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII та пунктів 3, 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ДІКСІ-ЦЕНТР» та визначення його переможцем встановлено порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами проведеного моніторингу встановлено, що відповідно до норм підпункту 5 пункту 21 Особливостей договір, укладений за результатами проведеної процедури закупівлі є нікчемним.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, дотримання вимог Постанови № 710, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 №2939-XII, статтею 8 Закону № 922-VIII, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, з урахуванням вжитих Замовником заходів під час здійснення моніторингу щодо розірвання договору від 01.10.2025 року № 249, укладеного з ТОВ «ДІКСІ-ЦЕНТР» за результатами проведеної з порушеннями процедури закупівлі, зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення у подальшому виявлених порушень (шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо), та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 23 жовтня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі - Постанова № 710) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції від 04.09.2025, що діяла станом на період проведення процедури закупівлі, далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, надання документів переможцем з урахуванням Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, відповідність умов договору вимогам законодавства, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, охорони здоров’я, культури, сім’ї, молоді та спорту Іршавської міської ради (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 06 вересня 2025 року; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ДІКСІ-ЦЕНТР» (далі – ТОВ «ДІКСІ-ЦЕНТР»); протокольне рішення уповноваженої особи про визначення переможця та про намір укласти договір з ТОВ «ДІКСІ-ЦЕНТР» від 18.09.2025 року; повідомлення про намір укласти договір від 18.09.2025 року; договір від 01.10.2025 року № 249; пояснення Замовника, надані через електронну систему закупівель на запити Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 03 та 17 жовтня 2025 року.
Згідно з пунктом 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII.
За результатами аналізу питання визначення Замовником предмета закупівлі встановлено наступне.
Відповідно до пункту 22 частини 1 статті 1 Закону визначено, що предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/ пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 року № 1749 (далі - ДК 021:2015).
Пункт 15 Особливостей визначає, що предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.06.2020 року за № 500/34783 (далі – Порядок №708).
Згідно пункту 3 розділу I Порядку № 708 предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником, зокрема, за показником четвертої цифри ДК 021:2015. Так, відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями та Додатку 2 до тендерної документації, які оприлюднено Замовником передбачено придбати товар: «Комплекти засобів навчання для навчальних кабінетів (створення сучасного освітнього простору)», на який визначено код предмету закупівлі ДК 021:2015: 80520000-5 — Навчальні засоби, проте назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товару, що фактично закуповується Замовником в межах даної закупівлі відповідно до переліку таких засобів навчання та інформації про технічні характеристики предмета закупівлі.
Так, при деталізації опису за кодом ДК 021:2015: 80520000-5 — Навчальні засоби розкриваються наступні його складові: 80521000-2 Послуги, пов’язані з навчальними програмами та 80522000-9 Навчальні семінари.
Таким чином, проведеним аналізом дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі встановлено, що Замовником визначено предмет закупівель за кодом ДК 021:2015: 80520000-5 — Навчальні засоби, обсяг яких наведено у Додатку 2 до тендерної документації, з порушенням вимог пункту 3 розділу I Порядку № 708, а відтак з порушенням пункту 22 частини 1 статті 1 Закону № 922-VIII та пункту 15 Особливостей.
Водночас, вимогами підпункту 5 пункту 21 Особливостей визначено, що договір про закупівлю є нікчемним, у разі, коли назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товарам, роботам чи послугам, що фактично закуплені замовником, а отже укладений договір про закупівлю від 01.10.2025 № 249 відповідно до норм підпункту 5 пункту 21 Особливостей є нікчемним.
З приводу вищеописаного, Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області під час здійснення моніторингу через електронну систему закупівель направлено запит про надання пояснень, у відповідь на який Замовником підтверджено виявлене порушення та надано наступне пояснення: «З приводу запиту пояснюємо наступне: уповноваженим допущено помилку при оголошенні закупівлі Комплекти засобів навчання для навчальних кабінетів (створення сучасного освітнього простору) (UA-2025-09-07-000413-a), а саме - невірно визначено предмет закупівлі. Оскільки укладений за результатами закупівлі договір є нікчемним, поставка товару та оплата за нього проводитися не буде. Постачальник повідомлений про це, та йому направлено додаткову угоду на розірвання. Таким чином вважаємо за необхідне відмінити процедуру закупівлі одразу після підписання додаткової угоди».
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII та Особливостей встановлено наступне.
За нормами пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону № 922-VIII з урахуванням цих особливостей.
Зокрема, відповідно до пункту 8 частини другої статті 22 Закону № 922-VIII тендерна документація повинна містити проєкт договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов, а відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Одночасно, у пункті 19 Особливостей визначено виключний перелік випадків, за яких істотні умови договору про закупівлю можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі.
Під час моніторингу встановлено, що у підпункті 2 пункту 3.4 проєкту договору (Додаток 3 тендерної документації), визначено, що істотні умови договору можуть змінюватися після підписання договору до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі у наступному випадку: «погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення».
Водночас, у підпункті 2 пункту 19 Особливостей (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції від 04.09.2025 року) визначено, наступну підставу зміни істотних умов договору про закупівлю: узгодженого сторонами збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку, що відбулося з дня укладення договору про закупівлю (у разі збільшення ціни за одиницю товару за цим підпунктом вперше) або з дня останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни (у разі збільшення ціни за одиницю товару за цим підпунктом вдруге і далі), за умови документального підтвердження такого коливання.
При цьому, у підпункті 2 пункту 19 Особливостей визначено, що такі зміни до договору про закупівлю можуть бути внесені не раніше 90 днів з дня підписання договору про закупівлю або внесення до нього змін щодо збільшення ціни за одиницю товару за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю (обмеження стосовно строків внесення змін до договору про закупівлю щодо збільшення ціни за одиницю товару не застосовується у разі зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії), а також що змінена ціна за одиницю товару не повинна перевищувати 50 відсотків ціни за одиницю товару, що передбачена в початковому договорі про закупівлю.
Таким чином, у підпункті 2 пункту 3.4 проєкту договору (Додаток 3 тендерної документації) зазначено випадок для внесення змін до істотних умов договору, який не відповідає чинним на момент проведення закупівлі нормам пункту 19 Особливостей (застосована редакція, чинна до 04.09.2025). Отже, Замовником при складанні тендерної документації порушено вимоги абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII та, відповідно, пунктів 3 та 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ДІКСІ-ЦЕНТР» та визначення його переможцем встановлено наступне.
Замовником у підпункті 2.1 пункту 2 Додатку 1 «Перелік інформації та документів, які повинні надати учасники у складі тендерної пропозиції» тендерної документації для підтвердження інформації та документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції у відповідності до Додатку 2 тендерної документації встановлена вимога щодо надання учасником у складі пропозиції документів, зокрема : «Порівняльну таблицю відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника (для можливості перевірки запропонованого обладнання технічним вимогам Замовника».
Так, у колонці «Технічні характеристики» Додатку 2 тендерної документації Замовником встановлено технічні характеристики, які містять проміжок (інтервал) значень або формулювання на зразок «не більше» або «не менше». Учасник у порівняльній таблиці зобов’язаний зазначити конкретні значення (не інтервали) (та без вказівки «не більше» або «не менше») технічних характеристик запропонованого Товару, відповідно до технічних документів виробника.
Однак, в ході аналізу тендерної пропозиції ТОВ «ДІКСІ-ЦЕНТР» встановлено, що на вищезазначену вимогу учасником надано таблицю Технічна специфікація (файл: Технічна специфікація. pdf), що містять формулювання «не менше», а саме: на сторінці 10 в технічних характеристиках на товар «Оптичні прилади» учасником ТОВ «ДІКСІ-ЦЕНТР» зазначено показник «З максимальним збільшенням не менше 5 разів» (вимога Замовника – «З максимальним збільшенням не менше, ніж у 5 разів»).
Крім того, на сторінці 18 технічної специфікації на позицію «Пробірки для демонстрацій та дослідів – 15 шт» Замовником встановлено наступну вимогу: «Пробірки конічні центрифужні для застосування у центрифузі, повинні відповідати типу центрифуги».
На даний товар учасник ТОВ «ДІКСІ-ЦЕНТР» зазначив - «Пробірки конічні центрифужні для застосування у центрифузі, повинні відповідати типу центрифуги», однак чи відповідають такі пробірки типу центрифуги не зазначено, що не підтверджує відповідність запропонованого товару вимогам Замовника.
Виявлені під час моніторингу невідповідності тендерної пропозиції стосуються вимог до предмета закупівлі тендерної документації (інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції) та не є невідповідностями у розумінні пункту 43 Особливостей, відповідно, не можуть бути виправлені учасником процедури закупівлі.
Враховуючи викладене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ДІКСІ-ЦЕНТР» та визначення його переможцем встановлено порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, в частині не відхилення учасника, тендерна пропозиція якого не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі.
Слід зазначити, що під час здійснення моніторингу Замрвником прийнято рішення про розірвання договору від 01.10.2025 року № 249, укладеного з ТОВ «ДІКСІ-ЦЕНТР».
Відповідну інформацію про розірвання договору № 249 від 01.10.2025 року на закупівлю «Комплекти засобів навчання для навчальних кабінетів (створення сучасного освітнього простору)» за ID: UA-2025-09-07-000413-a згідно додаткової угоди №2 від 23.10.2025 року Замовником оприлюднено в електронній системі закупівель 23 жовтня 2025 року.
2. Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що були порушені) або відсутність порушення, (порушень) законодавства.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі установлено порушення вимог пункту 22 частини 1 статті 1 Закону № 922-VIII, пункту 3 розділу I Порядку № 708 та пункту 15 Особливостей.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII та Особливостей встановлено порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII та пунктів 3, 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ДІКСІ-ЦЕНТР» та визначення його переможцем встановлено порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами проведеного моніторингу встановлено, що відповідно до норм підпункту 5 пункту 21 Особливостей договір, укладений за результатами проведеної процедури закупівлі є нікчемним.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, дотримання вимог Постанови № 710, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII – порушень не установлено.
Період усунення порушень:
24.10.2025 11:10 - 07.11.2025 23:00
Дата публікації висновку:
24.10.2025 11:10
Запити/Пояснення
Номер:
3ed5c623c0ad44c681db8fb0bf6ddb6e
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
03.10.2025 13:35
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.10.2025 00:00
Опис:
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу процедури закупівлі «Комплекти засобів навчання для навчальних кабінетів (створення сучасного освітнього простору)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-09-07-000413-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 114, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питань:
1) Поясніть, яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість?
2) Надати інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення, надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
3) Просимо надати інформацію чи здійснювалося фінансування даної закупівлі на виконання заходів Плану України, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р, відповідно до інструменту Ukraine Facility та обсяг виділених коштів в розрізі місцевого та державного бюджету.
4) Під час моніторингу встановлено, що пунктами 11.3. та 11.5 та 11.6 Розділу XI Договору від 01.10.2025 року №249, укладеного між Замовником та товариством з обмеженою відповідальністю «Діксі-Центр» визначено наступне: «Згідно Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України та Закону України «Про публічні закупівлі» істотними (основними) умовами договору є: предмет договору; сума договору, в тому числі ціна за одиницю; строк дії договору та строк поставки товарів/надання послуг; якість та кількість товару/послуг; Інші зміни, що не стосуються істотних (основних) умов договору, згідно ЦКУ, ГКУ та ЗУ «Про публічні закупівлі», вносяться шляхом укладання додаткової угоди без оприлюднення таких змін. Договір про закупівлю укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей».
Разом з тим, Господарський кодекс України на підставі Закону України від 09.01.2025 № 4196-IX «Про особливості регулювання діяльності юридичних осіб окремих організаційно-правових форм у перехідний період та об’єднань юридичних осіб» втратив чинність з 28.08.2025.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати обґрунтовані пояснення щодо причини посилання на норми Господарського кодексу України в Договорі від 01.10.2025 року №249, який втратив чинність на підставі Закону України від 09.01.2025 № 4196-IX з 28.08.2025, тобто на момент здійснення закупівлі?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
0016f966c7c04e50ba77151891d5fb3c
Назва:
Пояснення з приводу запиту
Дата опублікування:
08.10.2025 16:48
Опис:
На Ваш запит інформуємо наступне:
1. розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено відповідно
рекомендаціям Наказу Мінекономіки від 18.02.2020р. №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі». Основним методом визначення очікуваної вартості був обраний метод «Порівняння ринкових цін», як найбільш ефективний для проведення аналізу цінових пропозицій на товари з ринку аналогічної продукції (перелік цін додається).
Метод порівняння ринкових цін полягає у визначенні очікуваної вартості закупівлі на підставі загальнодоступної інформації про ціни на ринку відповідного товару, що наявна на момент проведення дослідження ринку. Така інформація включає в себе як відкриті джерела (інтернет-сайти виробників, постачальників, спеціалізовані торгові платформи, електронні каталоги та рекламні ресурси), так і інформацію з актуальних цінових пропозицій (прайс-листів), що надаються потенційними постачальниками.
2. Обгрунтування технічних та якісних характеристик предмет закупівлі, розміру
бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі опубліковано на сайті Замовника. Посилання: https://irshava-osvita.gov.ua/news/1757595609/ (лінк https://rada.info/upload/users_files/41912705/6b3f6f3eadcef19dc33072ff35bc7e9a.doc)
3. Дане обладнання закуплено з метою оснащення кабінетів для формування осередку
сучасний освітній простір без використання фінансування на виконання заходів Плану України, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р, відповідно до інструменту Ukraine Facility та обсяг виділених коштів в розрізі місцевого та державного бюджету.
Кошти державного бюджету: 2927498.40 грн.;
Кошти місцевого бюджету: 325277.60 грн.
4. Замовником помилково включено посилання на господарський кодекс України,
який на час публікації оголошення втратив чинність. Разом з тим зазначаємо, що дана помилка не вплинула на результати процедури закупівлі, не спотворила їх та є такою, що може бути виправлена шляхом внесення відповідних змін до діючого договору. Посилання на господарський кодекс є загальним, не містить відсилок до конкретних статей або процедур. Таким чином, з метою усунення порушення та приведення укладеного договору у відповідність до вимог чинного законодавства, між Замовником Відділ освіти, охорони здоров"я,культури, сім"ї, молоді та спорту Іршавської міської ради та постачальником ТзОВ «Діксі-Центр» укладено додаткову угоду, що усуває згадку про господарський договір з тексту договору (до пояснення додається).
Номер:
1e4860ba1c73406e86b718e4ce423a70
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
17.10.2025 15:45
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.10.2025 00:00
Опис:
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу процедури закупівлі «Комплекти засобів навчання для навчальних кабінетів (створення сучасного освітнього простору)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-09-07-000413-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 114, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питань:
Яким чином Уповноваженою особою Відділу освіти, охорони здоров’я,культури, сім’ї, молоді та спорту Іршавської міської ради (далі – Замовник) було встановлено код ДК до предмету закупівлі, якщо?
Пункт 15 Особливостей визначає, що предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708 (далі – Порядок №708).
Відповідно до пункту 3 Порядку № 708 предмет закупівлі товарів і послуг визначається Замовником згідно з пунктом 21 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Слід звернути увагу, що код Єдиного закупівельного словника, який застосовується, має точно описувати товар, роботу чи послугу, які замовник планує придбати та відповідати умовам тендерної документації та технічним вимогам, зазначеним у тендерній документації, виходячи зі специфіки предмету закупівлі.
Однак, Замовником передбачено придбати товар: «Комплекти засобів навчання для навчальних кабінетів (створення сучасного освітнього простору)», на який визначено код предмету закупівлі ДК 021:2015: 80520000-5 — Навчальні засоби, проте назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товару, що фактично закуповується Замовником в межах даної закупівлі відповідно до переліку таких засобів навчання та інформації про технічні характеристики предмета закупівлі.
Так, при деталізації опису за кодом ДК 021:2015: 80520000-5 — Навчальні засоби розкриваються наступні його складові: 80521000-2 Послуги, пов’язані з навчальними програмами та 80522000-9 Навчальні семінари.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
f84a5dabdc804eb9897693a01e18541c
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
22.10.2025 16:20
Опис:
З приводу запиту пояснюємо наступне: уповноваженим допущено помилку при оголошенні закупівлі Комплекти засобів навчання для навчальних кабінетів (створення сучасного освітнього простору) (UA-2025-09-07-000413-a), а саме - невірно визначено предмет закупівлі. Оскільки укладений за результатами закупівлі договір є нікчемним, поставка товару та оплата за нього проводитися не буде. Постачальник повідомлений про це, та йому направлено додаткову угоду на розірвання. Таким чином вважаємо за необхідне відмінити процедуру закупівлі одразу після підписання додаткової угоди.