-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт тротуару по вул. Верлана (від вул. Драй-Хмари до вул. Генерала Григоренка) в м. Вінниці (Класифікатор ДК 021:2015 - 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)
Капітальний ремонт тротуару по вул. Верлана (від вул. Драй-Хмари до вул. Генерала Григоренка) в м. Вінниці (Класифікатор ДК 021:2015 - 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)
Завершена
3 172 801.00
UAH з ПДВ
Номер:
634988e184d7454b83c57d24bed1c56f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-10-14-000013
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.10.2025 00:00
Період моніторингу:
14.10.2025 13:18 - 04.11.2025 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
13.10.2025 № 343
Київ
Про початок моніторингу процедур
закупівель/ закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Перший заступник начальника Олександр СОМИК
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби «Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі / закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
7 UA-2025-09-05-012071-a 05.09.2025
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178, встановлено порушення вимог частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII та пункту 83 Постанови № 668, що спричинило укладання договору про закупівлю не у відповідності до положень пункту 83 Постанови № 668 та пункту 17 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, розгляді тендерної пропозиції ТОВ «ХМІЛЬНИЦЬКА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо приведення умов договору від 03.10.2025 № 257 у відповідність до положень пункту 83 Постанови № 668 та здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 3 листопада 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у редакції чинній на дату оголошення відкритих торгів (далі – Особливості № 1178), внесення змін до тендерної документації, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та вимогам законодавства.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 05.09.2025 № 61 зі змінами
(далі ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 22.09.2025, тендерну пропозицію ТОВ «ХМІЛЬНИЦЬКА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ», вимогу про усунення невідповідностей в документах тендерної пропозиції ТОВ «ХМІЛЬНИЦЬКА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ» (далі - Переможець), протокол про прийняття рішення уповноваженою особою щодо визначення переможця від 25.09.2025 б/н та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 25.09.2025, договір від 03.10.2025 № 257, пояснення та документи надані Замовником від 17.10.2025 на запит Північного офісу Держаудитслужби.
Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу встановлено, що Переможцем торгів обрано - ТОВ «ХМІЛЬНИЦЬКА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ» з остаточною ціновою пропозицією 2 508 000,00 гривень з ПДВ та укладено договір від 03.10.2025 № 257.
Пунктом 28 Особливостей № 1178 визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178.
Згідно із пунктом 8 частини другої статті 22 Закону № 922-VIII у тендерній документації зазначаються відомості щодо проекту договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
Частиною третьої статті 22 Закону № 922-VIII визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Згідно з пунктом 17 Особливостей № 1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей № 1178 укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону № 922-VIII, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та Особливостей № 1178.
Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 затверджені «Загальні умови укладання та виконання договорів підряду» (далі – Постанова № 668), які у відповідності до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення, виконання договорів підряду та є обов'язковими до врахування при укладанні та виконанні договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції будівель і споруд та технічного переоснащення діючих підприємств, а також комплексів і видів робіт, пов’язаних із капітальним будівництвом.
Так, пунктом 83 Постанови № 668 установлено, що невід’ємною частиною договору підряду є план фінансування робіт (будівництва об'єкта), який складається замовником та узгоджується з підрядником. План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об'єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи. Сторони узгоджують план фінансування будівництва у порядку, визначеному договором.
Під час проведення моніторингу встановлено, що у складі проекту договору на закупівлю робіт з капітального ремонту тротуару по вул. Верлана (від вул. Драй-Хмари до вул. Генерала Григоренка) в м. Вінниці, який є Додатком 1 до ТД, відсутній план фінансування вказаних робіт, чим, відповідно, не дотримано вимоги пункту 83 Постанови № 668 та частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII.
Отже, тендерна документація складена з порушенням вимог частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII та пункту 83 Постанови № 668.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону № 922-VIII, Північний офіс Держаудитслужби 27.10.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника про надання пояснень/інформації щодо вищевикладеного.
У відповідь на запит Замовником 30.10.2025 надано наступні пояснення, зокрема: «…Термін будівлі і споруди — це будь-які об'єкти, штучно створені людиною для задоволення різноманітних потреб. Споруда – це загальний термін, що охоплює будь-які конструкції, створені людиною, як-от мости, вежі, канали. Будівля – це конкретний тип споруди, що має наземні або підземні приміщення для проживання, роботи чи іншої діяльності людей, наприклад, житлові будинки, школи, заводи. Натомість тротуар - це елемент дороги або вулиці, призначений виключно для руху пішоходів, розташований біля проїзної частини і відокремлений від неї газоном або бордюром.
Таким чином твердження ДАСУ щодо укладання Договору від 03.10.2025 № 257 без плану фінансування робіт, затвердженого Постановою № 668, не знайшли свого підтвердження так, як Постановою № 668 не регулює укладання договорів підряду на лінійні об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури.…».
Однак, варто зауважити, що вищевикладені твердження Замовника, не корелюються із положеннями пункту 83 та 84 Постанови № 668, відповідно до яких визначено, що «фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який є невід'ємною частиною договору підряду…», тобто план фінансування об’єкта будівництва є невід’ємною частиною будь-якого договору підряду (без установлення обмежень тільки щодо «будівель і споруд», як стверджує Замовник).
Таким чином, надані пояснення Замовника, не спростовують встановлених у ході моніторингу порушень, в частині складання тендерної документації (Додаток 1 «Проект договору» до ТД), крім того, як наслідок, укладений Замовником, за результатами проведеної процедури закупівлі, договір від 03.10.2025 № 257 укладений із ТОВ «ХМІЛЬНИЦЬКА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ», не містить плану фінансування передбачених у ньому робіт, що суперечить вимогам пункту 83 Постанови № 668 та пункту 17 Особливостей № 1178.
Період усунення порушень:
03.11.2025 16:38 - 18.11.2025 00:00
Дата публікації висновку:
03.11.2025 16:38
Оскарження висновку в суді
Опис:
Департамен комунального господарства та благоустрою Вінницької міської ради звернувся до суду з вимогою про визнання протиправним та скасування висновоку про результати моніторингу закупівлі UA-2025-09-05-012071-a від 05.09.2025, справа №120/16046/25 .
Дата публікації:
28.11.2025 09:52
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
f9d331c4c757434ea3a2f985ef0f4557
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
15.10.2025 11:47
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
21.10.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі предметом якої є капітальний ремонт тротуару по вул. Верлана (від вул. Драй-Хмари до вул. Генерала Григоренка) в м. Вінниці (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-09-05-012071-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, постала потреба у отриманні пояснень/ інформації/ документів.
1. Надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, експертні звіти, тощо) на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
3. Надати інформацію стосовно джерела фінансування закупівлі з підтвердними документами (рішення, розпорядження, листування тощо) у тому числі із зазначенням відповідного КПКВК.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідома неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
9eba22888ff34df3a9ece81cc8feba27
Назва:
Відповідь на запит на пояснення по моніторингу № UA-M-2025-10-14-000013
Дата опублікування:
17.10.2025 09:51
Опис:
Першому заступнику начальника
Північного офісу Держаудитслужби
Олександру СОМИКУ
Відповідь на запит на пояснення по моніторингу № UA-M-2025-10-14-000013 із закупівлі «Капітальний ремонт тротуару по вул. Верлана (від вул. Драй-Хмари до вул. Генерала Григоренка) в м. Вінниці (Класифікатор ДК 021:2015 - 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)» від 15.10.2025 року
Відповідно до наказу Північного офісу Держаудитслужби «Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель» від 13.10.2025 № 343 розпочато моніторинг закупівлі за предметом «Капітальний ремонт тротуару по вул. Верлана (від вул. Драй-Хмари до вул. Генерала Григоренка) в м. Вінниці (Класифікатор ДК 021:2015 - 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)», № оголошення UA-2025-09-05-012071-a.
На веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель оприлюднено запит на пояснення від 15.10.2025.
Керуючись вимогами частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» департамент комунального господарства та благоустрою Вінницької міської ради надає пояснення на запит.
1. Щодо надання інформації та відповідних документів (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, експертні звіти, тощо), на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення очікуваної вартості.
Обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик, а також очікуваної вартості закупівлі ґрунтується на внутрішніх документах замовника, оскільки законодавство не встановлює чітких вимог. Ключовим є самостійне визначення замовником необхідної інформації.
Розмір бюджетного призначення (розміру витрат) Департаментом не обґрунтовувався, так як Замовник є одержувачем бюджетних коштів, а бюджетне призначення відповідно норм Бюджетного кодексу України - повноваження головного розпорядника бюджетних коштів, надане цим Кодексом, законом України «Про Державний бюджет України на 2025 рік» (рішенням про місцевий бюджет), яке має кількісні, часові і цільові обмеження та дозволяє надавати бюджетні асигнування.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі робіт з капітального ремонту тротуару по вул. Верлана (від вул. Драй-Хмари до вул. Генерала Григоренка) в м. Вінниці визначались відповідно до розробленої та затвердженої проектно-кошторисної документації на даний об’єкт, яка згідно «Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи» (постанова Кабінету Міністрів України від 11.05.2011 № 560 із змінами), була перевірена експертною організацією з наданням позитивного експертного звіту ТОВ «Інженерно – будівельне бюро» від 04.09.2025 № 05-0650 (додається).
Відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, тощо) щодо капітального ремонту тротуару по вул. Верлана (від вул. Драй-Хмари до вул. Генерала Григоренка) в м. Вінниці знаходяться у вільному доступі на порталі Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва за ідентифікатором об’єкта будівництва № PD01:4059-2516-6088-3498.
Очікувана вартість робіт з капітального ремонту тротуару визначається на підставі проєктної-кошторисної документації з урахуванням відповідних нормативних документів, таких як наказу Мінрегіону від 25.06.2021 № 162 «Деякі питання ціноутворення у будівництві», зареєстрованого в міністерстві юстиції України 17.09.2021 за №1225/36847 та Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281. Дана норма закріплена у наказі Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», яка є рекомендованою, і встановлює порядок визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі товарів, робіт та послуг, закупівля яких здійснюється відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі». При визначені очікуваної вартості використовується зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва.
2. Щодо надання посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, зауважуємо наступне.
Інформація щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі має оприлюднюватись замовником відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). Дана постанова прийнята з метою забезпечення ефективного використання державних коштів, про що йдеться в преамбулі зазначеної постанови, і ніяким чином не стосується дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель.
Відповідно ст. 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом України «Про публічні закупівлі», проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування. Відповідно п. 14 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Відповідно ч. 5 ст. 8 Закону, протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Так як приписи постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 стосуються лише ефективності використання державних коштів, що не може бути предметом дослідження моніторингу процедури закупівлі відповідно до норм Закону, у Замовника відсутній обов’язок надавати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Однак, з метою дотримання принципів публічних закупівель, зокрема принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, надаємо посилання на сторінку власного веб-сайту, де розміщена інформація щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, та очікуваної вартості предмета закупівлі: https://www.vmr.gov.ua/departament-komunalnoho-hospodarstva-ta-blahoustroiu#parentHorizontalTab6.
Розробниками та відповідальними за роботу вищезазначеного сайту є Департамент інформаційних технологій міської ради м. Вінниця, тому будь які зауваження щодо роботи даного сайту та відображення інформації в період війни адресувати саме відповідальному Департаменту. Департамент комунального господарства та благоустрою не несе відповідальності за координацію діяльності та висвітлення інформації на веб-сайті міської ради м. Вінниця та його технічного супроводження.
3. Щодо надання інформації стосовно джерела фінансування закупівлі з підтвердними документами (рішення, розпорядження, листування тощо) у тому числі із зазначенням відповідного КПКВК.
Відповідно до рішення сесії Вінницької міської ради від 27.06.2025 № 2951 «Про внесення змін до рішення міської ради від 20.12.2024 № 2621» внесено зміни до бюджету Вінницької міської територіальної громади на 2025 рік по КПКВК 1416030 «Організація благоустрою населених пунктів» КЕКВ 3132 та збільшено видатки на суму 2000000,00 грн (додається).
Номер:
4a8365eae0d04b6784eb3c6a0c483acd
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
27.10.2025 12:49
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
31.10.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі постала потреба у отриманні додаткових пояснень/ інформації/ документів.
Надати пояснення щодо підстав укладання Договору від 03.10.2025 № 257 без плану фінансування робіт, як невід’ємної частини договору підряду відповідно до вимог пунктів 83 та 84 Порядку укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва визначено Загальними умовами укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (зі змінами та доповненнями), затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідома неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
eabc5bff984549669ead9460d9c3d0fc
Назва:
Відповідь на запит на пояснення по моніторингу № UA-M-2025-10-14-000013
Дата опублікування:
30.10.2025 16:32
Опис:
Першому заступнику начальника
Північного офісу Держаудитслужби
Олександру СОМИКУ
Відповідь на запит на пояснення по моніторингу № UA-M-2025-10-14-000013 із закупівлі «Капітальний ремонт тротуару по вул. Верлана (від вул. Драй-Хмари до вул. Генерала Григоренка) в м. Вінниці (Класифікатор ДК 021:2015 - 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)» від 27.10.2025 року
Відповідно до наказу Північного офісу Держаудитслужби «Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель» від 13.10.2025 № 343 розпочато моніторинг закупівлі за предметом «Капітальний ремонт тротуару по вул. Верлана (від вул. Драй-Хмари до вул. Генерала Григоренка) в м. Вінниці (Класифікатор ДК 021:2015 - 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)», № оголошення UA-2025-09-05-012071-a.
На пояснення запиту від 27.10.2025, керуючись вимогами частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» повідомляю наступне.
Щодо підстав укладання Договору від 03.10.2025 № 257 без плану фінансування робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668.
Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 затверджено Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі Постанова № 668), які визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції будівель і споруд та технічного переоснащення діючих підприємств (далі - капітальне будівництво об`єктів), а також комплексів і видів робіт, пов`язаних із капітальним будівництвом об`єктів та положення яких застосовуються також щодо укладення та виконання договорів підряду на роботи з реставрації та капітального ремонту будівель і споруд.
Згідно пункту 83 «Загальних умов укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі по тексту Постанова № 668), фінансування робіт (будівництва об`єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід`ємною частиною договору підряду. План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об`єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи. Сторони узгоджують план фінансування будівництва у порядку, визначеному договором.
Відповідно до пункту 84 Постанови №668, план фінансування будівництва складається на весь період будівництва за роками, а на поточний рік - за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат). Щомісячний розподіл коштів для перехідних об`єктів будівництва щороку узгоджується сторонами у визначені договором підряду строки. Відповідно до договору підряду замовник має право у визначені строки уточнити план фінансування будівництва на поточний рік з урахуванням наявних у нього коштів, обсягів фактично виконаних робіт тощо.
За результатами процедури закупівлі між Департаментом та ТОВ «ХМІЛЬНИЦЬКА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ» укладено договір підряду №257 від 03.10.2025 за предметом договору: Капітальний ремонт тротуару по вул. Верлана (від вул. Драй-Хмари до вул. Генерала Григоренка) в м. Вінниці (Класифікатор ДК 021:2015 - 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація).
Термін будівлі і споруди — це будь-які об'єкти, штучно створені людиною для задоволення різноманітних потреб. Споруда – це загальний термін, що охоплює будь-які конструкції, створені людиною, як-от мости, вежі, канали. Будівля – це конкретний тип споруди, що має наземні або підземні приміщення для проживання, роботи чи іншої діяльності людей, наприклад, житлові будинки, школи, заводи.
Натомість тротуар - це елемент дороги або вулиці, призначений виключно для руху пішоходів, розташований біля проїзної частини і відокремлений від неї газоном або бордюром.
Таким чином твердження ДАСУ щодо укладання Договору від 03.10.2025 № 257 без плану фінансування робіт, затвердженого Постановою № 668, не знайшли свого підтвердження так, як Постановою № 668 не регулює укладання договорів підряду на лінійні об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури .