-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Квадрокоптер DJI Matrice 4Е в комплекті з трьома додатковими акумуляторними батареями
Завершена
40 675 000.00
UAH без ПДВ
Номер:
0555c171e52345299fc2eed3711d1fbb
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-10-01-000035
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
30.09.2025 00:00
Період моніторингу:
01.10.2025 11:41 - 23.10.2025 00:00
Статус:
Завершено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
30.09.2025 Київ № 261
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, з урахуванням наказу Держаудитслужби від 25 вересня 2025 року № 140-к «Про закордонне відрядження»
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
28 UA-2025-09-05-002772-a 05.09.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог Оголошення вимогам Закону та Особливостям № 1275, розгляду пропозиції ТОВ «СКАЙХАБ», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам пропозиції переможця – порушень не установлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 09 жовтня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 (в редакції станом на дату проведення закупівлі) (далі – Особливості № 1275), розгляду пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення спрощеної закупівлі затверджене уповноваженої особи Державної установи «Центр авіаційного забезпечення Національної поліції України» від 04.09.2025 № 336 (далі – Оголошення) (далі – Замовник); реєстр отриманих пропозицій; протокол розкриття пропозицій; пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «СКАЙХАБ» (далі – ТОВ «СКАЙХАБ»), протокол щодо прийняття рішення Уповноваженою особою Державної установи «Центр авіаційного забезпечення Національної поліції України» від 19.09.2025 № 382, повідомлення про намір укласти договір від 19.09.2025, договір від 24.09.2025 № 321-25 на суму 38 843 250,00 грн. без ПДВ, пояснення Замовника надані на запит Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
Відповідно до пункту 7 статті 8 Закону у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю.
За результатами спрощеної закупівлі між Замовником та ТОВ «СКАЙХАБ» укладено Договір від 24.09.2025 № 321-25 (далі – Договір) на закупівлю квадрокоптерів DJI Matrice 4E в комплекті з трьома додатковими акумуляторними батареями, в загальній кількості 250 шт. на загальну суму 38 843 250,00 без ПДВ. Строк поставки товару до 31.10.2025 включно.
Слід зазначити, що відповідно до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ТОВ «СКАЙХАБ» зареєстроване 17.06.2024 (1 рік 3 місяці).
Відповідно до інформації оприлюдненої в електронній системі закупівель за період з 01.09.2025 по 30.09.2025, ТОВ «СКАЙХАБ» визначено переможцем закупівель на поставку квадрокоптерів DJI Matrice 4E, з них:
- оприлюднено повідомлення про намір укласти договір на загальну кількість 61 шт. на загальну суму 8 296 050,88 грн без ПДВ (інформацію оприлюднено за номерами закупівель UA-2025-09-30-012115-a, UA-2025-09-24-004469-a);
- укладено договори про закупівлю на загальну кількість 270 шт. на загальну суму 54 788 250,00 грн без ПДВ (інформацію оприлюднено за номерами закупівель UA-2025-09-27-000200-a, UA-2025-09-20-000056-a, UA-2025-09-05-002772-a).
Отже, враховуючи зазначену інформацію, загальна кількість до постачання ТОВ «СКАЙХАБ» квадрокоптерів DJI Matrice 4E становить 331 шт. на загальну суму 63 084 300,00 грн без ПДВ.
Згідно вимог статті 27 Закону замовник має право вимагати від переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, якщо внесення такого забезпечення передбачено тендерною документацією або в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі.
Однак, Замовник не скористався правом щодо встановлення відповідно до вимог статті 27 Закону забезпечення виконання договору про закупівлю та в електронній системі закупівель, на запит Держаудтслужби надав пояснення, зокрема: «Враховуючи зміст чинної на момент надання відповіді редакції зазначених норм законодавства, застосування механізму забезпечення виконання договору про закупівлю є правом замовників, поряд з тим ні Закон та Особливості загалом, ні частина 6 статті 14 та стаття 27 Закону зокрема, не містять імперативних норм щодо застосування замовниками такого механізму та не встановлюють переліку випадків, коли застосування механізму забезпечення виконання договору є для замовників обов'язковим. Встановлення грошового забезпечення могло б обмежити коло потенційних учасників, особливо суб’єктів малого бізнесу. З метою забезпечення максимальної конкуренції та економії бюджетних коштів замовник прийняв рішення не застосовувати забезпечення пропозиції (договору).».
Враховуючи короткі терміни поставки предмету закупівлі (до 30.10.2025), а також принципи здійснення публічних закупівель, визначені статтею 5 Закону, зокрема відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, максимальної економії, ефективності та пропорційності існує ризик несвоєчасного забезпечення виконання усіх умов укладеного Договору, зокрема фактичного його виконання у визначені строки та поставки товару, який закуповуються для потреб оборони під час правового режиму воєнного стану в країні.
Період усунення порушень:
10.10.2025 14:49 - 16.10.2025 00:00
Дата публікації висновку:
10.10.2025 14:49
Запити/Пояснення
Номер:
e42c3222068a4ec59eed5344c3fe2df2
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
06.10.2025 10:12
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.10.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі Квадрокоптерів DJI Matrice 4Е в комплекті з трьома додатковими акумуляторними батареями (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-09-05-002772-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень, інформації та відповідних документів, а саме:
1. Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Відповідно до вимог пункту 6 статті 14 Закону Замовником визначаються вимоги щодо надання забезпечення виконання договору про закупівлю відповідно до статті 27 цього Закону. З яких причин Замовник, не встановив в оголошені про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення виконання договору про закупівлю відповідно до вимог Закону?
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та / або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначене запитання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
51b308a6d2e04110aadd840063d49b9f
Назва:
Квадрокоптер DJI Matrice 4Е в комплекті з трьома додатковими акумуляторними батареями
Дата опублікування:
06.10.2025 15:06
Опис:
«Запит про надання пояснень: 06.10.2025
У межах проведення моніторингу закупівлі Квадрокоптерів DJI Matrice 4Е в комплекті з трьома додатковими акумуляторними батареями (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-09-05-002772-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень, інформації та відповідних документів, а саме:
1. Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Відповідно до вимог пункту 6 статті 14 Закону Замовником визначаються вимоги щодо надання забезпечення виконання договору про закупівлю відповідно до статті 27 цього Закону. З яких причин Замовник, не встановив в оголошені про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення виконання договору про закупівлю відповідно до вимог Закону? У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та / або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначене запитання з приховуванням інформації з обмеженим доступом. Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.Виходячи зі змісту Запиту, необхідно надати пояснення (інформацію, документи) на Запит такого змісту:
«На виконання норми частини 5 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі", надаємо відповідь на запит органу державного фінансового контролю такого змісту «У межах проведення моніторингу процедури закупівлі Квадрокоптер DJI Matrice 4Е в комплекті з трьома додатковими акумуляторними батареями) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2025-09-05-002772-a) надаємо:
1. інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких було здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Відповідаючи на пункт 2 прохальної частини Запиту, з огляду на його зміст, пояснюємо наступне. Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об'єднаних територіальних громад. Засади здійснення спрощених закупівель, до числа яких належить і дана закупівля, визначаються статтею 14 Закону, водночас в період дії правового режиму воєнного стану спрощена закупівля використовується з врахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості). Частиною 6 статті 14 Закону передбачено, що замовником визначаються вимоги щодо надання забезпечення пропозиції відповідно до статті 25 цього Закону та забезпечення виконання договору про закупівлю відповідно до статті 27 цього Закону. В свою чергу відповідно до частини 1 статті 25 Закону замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації / оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції. Право замовника щодо вимоги забезпечення виконання договору про закупівлю зафіксовано в частині 1 статті 27 Закону, де зазначається, що замовник має право вимагати від переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, якщо внесення такого забезпечення передбачено тендерною документацією або в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі. Враховуючи зміст чинної на момент надання відповіді редакції зазначених норм законодавства, застосування механізму забезпечення виконання договору про закупівлю є правом замовників, поряд з тим ні Закон та Особливості загалом, ні частина 6 статті 14 та стаття 27 Закону зокрема, не містять імперативних норм щодо застосування замовниками такого механізму та не встановлюють переліку випадків, коли застосування механізму забезпечення виконання договору є для замовників обов'язковим.
Встановлення грошового забезпечення могло б обмежити коло потенційних учасників, особливо суб’єктів малого бізнесу.
З метою забезпечення максимальної конкуренції та економії бюджетних коштів замовник прийняв рішення не застосовувати забезпечення пропозиції (договору).