• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Реконструкція будівлі лікувального корпусу КНП КЛШМД ДМР під відкриття Мультидисциплінарного Центру Сучасних Медичних Технологій за адресою: м. Дніпро, вул. Філософська, 62». Коригування

Завершена

141 526 952.40 UAH з ПДВ
Номер: 32b38ba963bd41d696e3686f88415d26
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-10-08-000023
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 07.10.2025 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 08.10.2025 13:52 - 29.10.2025 23:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 07.10.2025 Київ № 271 Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, з урахуванням наказу Держаудитслужби від 25 вересня 2025 року № 140-к «Про закордонне відрядження» НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 5 UA-2025-09-04-012019-a 04.09.2025 повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, o.v.levchenko@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям установлено порушення абзацу першого пункту 28 Особливостей, пункту 1 частини третьої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання відповідності договору про закупівлю вимогам законодавства встановлено порушення абзацу третього пункту 103 Постанови № 668 та статті 884 ЦКУ та вимог пункту 3 Особливостей. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «СТАРБУДКОНТРАКТ», своєчасності укладання договору про закупівлю, змін до нього та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом приведення Договору № 30/09-1 у відповідність до вимог Постанови № 668, ЦКУ та законодавства про закупівлі та недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими вони допущені та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 21 жовтня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації та змін до неї вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, відповідності договору про закупівлю вимогам законодавства, своєчасності укладання договору про закупівлю, змін до нього та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту капітального будівництва Дніпровської міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 04.09.2025 № 04-09/25-1 із змінами, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «СТАРБУДКОНТРАКТ» (далі – ТОВ «СТАРБУДКОНТРАКТ»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 23.09.2025 № 23/09-25/1, повідомлення про намір укласти договір від 23.09.2025, договір від 30.09.2025 № 30/09-1 на суму 136 771 874,64 грн у т.ч. ПДВ (далі – Договір № 30/09-1), додаткові угоду від 01.10.2025 № 1 та від 13.10.2025 № 2 до Договір № 30/09-1, пояснення та документи надані Замовником 15.10.2025 на запит Держаудитслужби через електронну систему закупівель. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено, що відповідно до норм пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей. Згідно з пунктом 1 частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Водночас, у підпунктах 1.10, 3.1.1, 15.2 та 15.3 проєкту договору Додаток 4 тендерної документації Замовником здійснено посилання на Господарський кодекс України (далі – Кодекс), зокрема здійснено посилання на статтю 320 Кодексу. При цьому, на момент оголошення процедури закупівлі UA-2025-09-04-012019-a (04.09.2025) Кодекс втратив чинність (28.08.2025) на підставі Закону України «Про особливості регулювання діяльності юридичних осіб окремих організаційно-правових форм у перехідний період та об’єднань юридичних осіб від 09 січня 2025 року № 4196-IX. Однак, Замовником при складанні тендерної документації не враховані зміни до діючого законодавства, чим недотримано вимоги абзацу першого пункту 28 Особливостей, пункту 1 частини третьої статті 22 Закону. Крім того, відповідно до вимог підпунктів 12.3 пункту 12 проєкту договору визначено, що «Генпідрядник гарантує якість закінчених робіт i змонтованих конструкцій, досягнення показників, визначених у проектній документації, та можливість їx експлуатації протягом гарантійного строку, а в разі виявлення недоліків – термінове їх усунення протягом гарантійного терміну. Підпунктом та 12.7 пункту 12 проєкту договору встановлено, що «Генпідрядник гарантує якість виконаних робіт і можливість експлуатації об’єкта відповідно до умов проєкту впродовж гарантійного терміну. Гарантійний термін експлуатації об’єкта починається з дати отримання сертифіката відповідності закінченого об’єкта реконструкції, виданого інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю, якщо об’єкт за класом наслідків належить до СС2 та СС3, або декларації про готовність об’єкта до експлуатації, якщо об’єкт за класом наслідків належить до СС1, і продовжується на час, упродовж якого об’єкт не міг використовуватися внаслідок недоліків, відповідальність за які несе Генпідрядник.». Зазначені вимоги також зазначені у Договорі № 30/09-1. Учасник закупівлі ТОВ «СТАРБУДКОНТРАКТ» у складі своєї пропозиції надав лист-згоду, відповідно до якого: «погоджується з проєктом договору, що викладений в Додатку 4 до Документації» від 17.09.2025 № 04-09/2025 (файл «7. Довідки, листи лікарня вул.Філософська.pdf») на вимогу пункту 7 Додатку 1 до тендерної документації, яким надав згоду з умовами договору, що зазначені в проєкті договору відповідно Додатку 4 тендерної документації. Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 були затверджені Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі – Постанова № 668), які визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції будівель і споруд та технічного переоснащення діючих підприємств (далі – капітальне будівництво об`єктів), а також комплексів і видів робіт, пов`язаних із капітальним будівництвом об`єктів та положення яких застосовуються також щодо укладення та виконання договорів підряду на роботи з реставрації та капітального ремонту будівель і споруд. Відповідно до вимог абзаців другого та третього пункту 103 Загальних умов гарантійні строки якості закінчених робіт, експлуатації змонтованих конструкцій встановлюються у договорі підряду з урахуванням вимог до цих робіт і конструкцій, визначених у проектній документації (далі - гарантійний строк якості). Гарантійний строк експлуатації об’єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом. Відповідно до пункту 5 Загальних умов, істотною умовою договору підряду є гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва). Тобто, нормами цього пункту закріплено тотожність понять «гарантійний строк якості закінчених робіт» та «строк експлуатації об'єкта будівництва» для договорів будівельного підряду. Окрім цього, відповідно до статті 875 Цивільного кодексу України (далі –ЦКУ) за договором будівельного підряду, підрядник зобов`язується збудувати і здати у встановлений строк об`єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов`язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов`язок не покладається на підрядника, прийняти об`єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх. Договір будівельного підряду укладається на проведення нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції (технічного переоснащення) підприємств, будівель (зокрема житлових будинків), споруд, виконання монтажних, пусконалагоджувальних та інших робіт, нерозривно пов`язаних з місцезнаходженням об`єкта. Відповідно до статті 884 ЦКУ підрядник гарантує досягнення об’єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об’єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об’єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом. Окремо слід зазначити, що положення частини першої статті 884 ЦКУ не забороняє сторонам договору поділяти гарантійний строк виконаних робіт за договором будівельного підряду на частини, пов'язуючи з їх спливом самостійних правових наслідків. Таким чином, мінімально можливий гарантійний строк якості закінчених робіт становить 10 років. В договорі підряду сторони можуть узгодити або визначений законодавчо термін в 10 років або більший ніж 10 років. Таким чином, Замовником укладено Договір з порушенням норм встановлених пунктом абзацу третього пункту 103 Постанови № 668 та статті 884 ЦКУ, відповідно чим порушено вимоги пункту 3 Особливостей.
Період усунення порушень: 22.10.2025 18:13 - 05.11.2025 23:00
Дата публікації висновку: 22.10.2025 18:13

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: З метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, повідомляємо, що Замовником вжито необхідних заходів для приведення Договору у відповідність до вимог абзацу третього пункту 103 Постанови № 668 та статті 884 ЦКУ та вимог пункту 3 Особливостей.. Департаментом укладено відповідну додаткову угоду до Договору з урахуванням зауважень, викладених у висновку Держаудитслужби, яку оприлюднено на офіційному портал електронної системи публічних закупівель Prozorro. Дане зауваження прийтято до уваги та буде враховано в подальшій роботі.
Дата публікації звіту: 28.10.2025 14:52

Запити/Пояснення