-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
-
Донорські кошти
Набори хімічні лабораторні (Код ДК 021:2015: 39160000-1 Шкільні меблі)
Завершена
488 000.00
UAH з ПДВ
Номер:
81d18420017b4602af1078ee0a3e7d2c
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-09-23-000010
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
23.09.2025 00:00
Період моніторингу:
23.09.2025 14:08 - 15.10.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
23.09.2025 №219
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби 23.09.2025 №219.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-09-03-013933-a, 03.09.2025. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Заступник начальника
відділу контролю у сфері закупівель Галина ГАВЧАК
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено неврахування Замовником положень додатку 4 та підпункту 9 пункту 9 Порядку №1318, а також статті 16 Рамкової угоди стосовно публічності інформування щодо реалізації інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення норм абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, а також норм пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем тендеру документів – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене моніторингом, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо), направлені на недопущення встановлених моніторингом порушень у подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 14 жовтня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178), а також умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21.05.2024 у м. Києві та 22.05.2024 у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06.06.2024 №3786-IX (далі – Рамкова угода); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем тендеру документів.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального закладу Львівської обласної ради «Винниківський науковий ліцей» (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-09-03-016804-a); оголошення про проведення відкритих торгів; оприлюднену інформацію щодо досліджуваної процедури закупівлі на вебсайті Замовника (http://intern-at.com/?page_id=1999); тендерну документацію Замовника та внесені до неї зміни; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; тендерну пропозицію ТОВ «СКУЛ ЛАБ», оприлюднене Замовником повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ТОВ «СКУЛ ЛАБ» та оприлюднені вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей; наявні у публічному доступі відомості у санкційних списках ЄС (джерело інформації: https://www.sanctionsmap.eu/#/main); повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; оприлюднені ТОВ «СКУЛ ЛАБ» як переможцем тендеру документи, опубліковані Замовником під час моніторингу інформацію та документи на запити органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Одночасно, відповідно до вимог статті 6 Закону якщо міжнародним договором України, згоду на обов’язковість якого надано Верховною Радою України, передбачено інший порядок закупівлі, ніж визначений цим Законом, застосовуються положення міжнародного договору України, з урахуванням принципів, встановлених у частині першій статті 5 цього Закону.
Так, з метою здійснення фінансової підтримки України від Європейського Союзу, спрямованої, зокрема, на фінансування державного бюджету, стимулювання інвестицій, між Україною та Європейським Союзом підписана Рамкова угода (ратифікованої Законом України від 06.06.2024 №3786-IX). Для реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility» розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року №244-р схвалено План України (далі – План України).
Відповідно до пункту 20 Порядку управління, моніторингу та контролю за виконанням Плану України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.11.2024 №1318 «Деякі питання реалізації інструменту Ukraine Facility» (далі – Порядок №1318), Держаудитслужба здійснює державний фінансовий контроль видатків, передбачених на виконання кроків Плану України, зокрема для виконання яких необхідно здійснити публічні закупівлі у межах виконання Плану України, шляхом проведення державного фінансового аудиту, інспектування (ревізії), перевірки закупівель та моніторингу закупівель в установленому законодавством порядку.
Моніторингом встановлено, що Замовником досліджувана процедура закупівлі здійснюється в рамках реалізації інструменту Ukraine Facility (забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти, крок 7.12 Плану України).
Підпунктом 4 пункту 9 Порядку №1318 визначено, що відповідальні органи під час виконання Плану України забезпечують здійснення закупівель для виконання Плану України відповідно до законодавства в частині, що не суперечить положенням статті 5 Рамкової угоди.
Одночасно, у пункті 8 Порядку №1318 зазначено, що відповідальні органи визначають структурні підрозділи, відповідальні за організацію виконання Плану України, проведення моніторингу, підготовку звітної документації та здійснення контролю за виконанням Плану України (відповідно до компетенції державного органу), а також забезпечення його безпосереднього виконання; для виконання Плану України відповідальні органи можуть залучати інші державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форми власності.
Крім цього, у статті 16 Рамкової угоди визначено, що Україна повинна забезпечити, шляхом включення таких зобов’язань до договорів з відповідними особами та суб’єктами, щоб реципієнти фінансування Союзу під час виконання заходів Плану України, визнавали походження та забезпечували публічність, що включає, у разі потреби, зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом - Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом - Ukraine Facility», зокрема, у ході просування заходів та їх результатів, шляхом надання послідовної, дієвої та пропорційної цільової інформації для різних типів аудиторії, у тому числі для медіа та громадськості.
Також, за вимогами статті 16 Рамкової угоди заходи із забезпечення публічності, комунікацій, оприлюднення та поширення інформації повинні здійснюватися в доступному форматі та відповідати Вимогам щодо комунікації та забезпечення публічності зовнішніх дій ЄС, викладених і опублікованих Європейською Комісією, у редакції, чинній на момент виконання заходів.
Відповідно до вимог підпункту 9 пункту 9 Порядку №1318 відповідальні органи під час виконання Плану України забезпечують публічність інформування щодо реалізації інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України, зокрема тендерної документації та договорів, відповідно до вимог, визначених додатком 4.
За вимогами у додатку 4 (Вимоги щодо інформування про реалізацію інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України) Порядку №1318, відповідальні органи та реципієнти у всіх публікаціях, інформаційних та комунікаційних матеріалах, розроблених у межах виконання кроків Плану України, під час організації заходів, виконання робіт і надання послуг, на закупленому обладнанні та інших товарах, які стали результатом реалізації інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України, повинні використовувати емблему Європейського Союзу, яка розміщена на сайті Європейського Союзу без будь-яких змін, зокрема кольору, чи додавання будьяких елементів до емблеми.
Водночас, аналізом оприлюдненої Замовником інформації щодо досліджуваної закупівлі на вебсайті Замовника (за наданим Замовником посиланням: http://intern-at.com/?page_id=1999) встановлено, що при публікації вказаної інформації про закупівлю Замовником не враховано положення додатку 4 та підпункту 9 пункту 9 Порядку №1318, а також положення статті 16 Рамкової угоди, а саме не використано емблеми Європейського Союзу.
Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно з нормами пункту 8 частини другої статті Закону тендерна документація повинна містити проєкт договору про закупівлю, а відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону – тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Моніторингом встановлено, що у пунктах 11.3, 11.5 та 11.6 Додатку №3 (Проєкт договору) до тендерної документації Замовника здійснено посилання на Господарський кодекс України.
Разом з тим, Господарський кодекс України втратив чинність з 28.08.2025 на підставі Закону України від 09.01.2025 №4196-IX «Про особливості регулювання діяльності юридичних осіб окремих організаційно-правових форм у перехідний період та об’єднань юридичних осіб».
Таким чином, Замовником тендерну документацію (Додаток №3) складено з порушенням норм абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та, відповідно, з порушенням пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
Період усунення порушень:
14.10.2025 15:32 - 28.10.2025 23:00
Дата публікації висновку:
14.10.2025 15:32
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання вимог встановлених у висновку Західного офісу Держаудитслужби від 14.10. 2025 Замовником проведено роз’яснювальну роботу направлену на недопущення у подальшому встановлених моніторингом порушень.
Дата публікації звіту:
19.10.2025 13:55
Запити/Пояснення
Номер:
ec76bffa18c94ca2aa9b1058bf418bb6
Назва:
Запит про надання пояснення Замовнику – Комунальному закладу Львівської обласної ради «Винниківський науковий ліцей»
Дата опублікування:
26.09.2025 14:49
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.10.2025 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2025-09-03-013933-a, яка проводиться Комунальним закладом Львівської обласної ради «Винниківський науковий ліцей» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
3. Надати інформацію з підтвердними документами (рішення, розпорядження, листування тощо) стосовно джерел фінансування закупівлі, у тому числі із зазначенням відповідного КПКВ.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
5a153da99bd045e5912975b6d953cad4
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
30.09.2025 16:26
Опис:
1. Стосовно надання інформації про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Відповідно до пункту 11 частини 1 статті 9 ЗУ «Про публічні закупівлі», основними функціями Уповноваженого органу є розроблення та затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі.
Наказом № 275 від 18.02.2020 Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України затверджено примірну методику визначення очікуваної вартості предмета закупівлі.
Визначення потреби в товарі, що є предметом закупівлі, здійснювалося на підставі аналізу фактичної потреби у таких товарах та на підставі директорів навчальних закладів.
Визначення очікуваної вартості відбувалося методом «порівняння ринкових цін», який передбачено пунктом 1 розділом III Методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, що затверджена вищезгаданим Наказом № 275.
Метод порівняння ринкових цін - це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку.
З метою визначення вартості товару було направлено запити до цінових пропозицій до постачальників аналогічних товарів.
За результатами направлених запитів було отримано комерційні пропозиції, що додаються.
У свою чергу, технічні характеристики предмета закупівлі та кваліфікаційні критерії до учасників встановлювалися із урахуванням специфіки предмета закупівлі, з урахуванням положень Наказу № 574 від 29.04.2020 Міністерства освіти і науки України.
2. Стосовно надання посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Посилання на сайт - http://intern-at.com/?page_id=1999
3. Стосовно надання інформації з підтвердними документами (рішення, розпорядження, листування тощо) стосовно джерел фінансування закупівлі, у тому числі із зазначенням відповідного КПКВ.
На виконання заходів Плану України, відповідно до інструменту Ukraine Facility було виділено фінансування згідно постановою Кабінету Міністрів України від 31 грудня 2024 р. № 1554, розпорядження начальника Львівської обласної військової адміністрації від 19.12.2024 № 1400/0/5-24ВА, розпорядження начальника Львівської обласної військової адміністрації від 08.05.2025 № 513/0/5-25ВА по коду 0611184, Виконання заходів, спрямованих на реалізацію публічного інвестиційного проекту на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа» за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам.
Номер:
40c84b7725f74cbfbe5e2ccd145fe9e7
Назва:
Запит про надання пояснення Замовнику – Комунальному закладу Львівської обласної ради «Винниківський науковий ліцей»
Дата опублікування:
30.09.2025 16:22
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
04.10.2025 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2025-09-03-013933-a, яка проводиться Комунальним закладом Львівської обласної ради «Винниківський науковий ліцей» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
За нормою пункту 17 частини другої статті 22 Закону визначено, що у тендерній документації зазначаються прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками.
Підпунктом 2.4 (Прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками) пункту 2 (Інформація про замовника торгів) тендерної документації зазначено: З усіх питань, пов’язаних з організацією проведення процедури закупівлі, підготовкою та подачею тендерної пропозиції, отримання інформації щодо предмета закупівлі, його технічних, якісних та кількісних характеристик звертатися до уповноваженої особи, Козловського Андрія Володимировича, ел. ад. vszshi@ukr.net та ankozlovskij@outlook.com. Тел.: 0672161493.
Слід зазначити, що національним класифікатором України «Класифікатор професій» ДК 003:2010 (затверджений наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 28.07.2010 №327) посади «уповноважена особа» не визначено, натомість зазначений Класифікатор містить посаду «фахівець з публічних закупівель» (код 2419.2, належить до класифікаційного розділу «Професіонали»).
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію щодо посади уповноваженої особи Козловського Андрія Володимировича, якого уповноважено здійснювати зв’язок з учасниками процедури закупівлі.
2. Пояснити причини не зазначення у тендерній документації посади уповноваженої особи.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Головний державний аудитор
відділу контролю у сфері закупівель Дмитро ВДОВИЧ
Номер:
7d4a0e8b172b40d4af52385edfe813b2
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
02.10.2025 08:22
Опис:
1. Стосовно надання інформації щодо посади уповноваженої особи Козловського Андрія Володимировича, якого уповноважено здійснювати зв’язок з учасниками процедури закупівлі.
Повідомляємо, що Козловського Андрія Володимировича Наказом № 234 від 09.09.2020 призначено уповноваженою особою. Копія наказу додається.
Додатково повідомляємо, що в обов’язки уповноваженої особи не входить перевірка найменування посади із Класифікатором професій.
2. Стосовно надання пояснень щодо причин не зазначення у тендерній документації посади уповноваженої особи.
У тендерній документації вказана посада згідно наказу № 234 від 09.09.2020.