• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Реконструкція водоочисної станції по вул. Я.Мудрого, 413 Д в м. Мостиська Львівської області»  (ДК 021:2015: 45454000-4 -Реконструкція)

Завершена

6 736 043.00 UAH з ПДВ
Номер: 49780369790f461081a32e02d84756d0
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-10-07-000008
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 07.10.2025 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 07.10.2025 15:17 - 28.10.2025 23:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 07.10.2025 № 226 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 07.10.2025 № 226. Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-09-02-009767-a, 02.09.2025. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, z.v.atamanchuk@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, а також пунктів 3 та 28 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання укладання договору про закупівлю встановлено порушення норм частини першої статті 41 Закону та, відповідно пунктів 3 та 17 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем тендеру документів; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру; внесення змін до договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене моніторингом, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо), направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 16 жовтня 2025 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем тендеру документів; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру; внесення змін до договору про закупівлю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління економічного розвитку, інвестицій та інфраструктури Мостиської міської ради Львівської області (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-09-02-009638-a); оголошення про проведення відкритих торгів; звіт про результати проведення процедури закупівлі; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 25.09.2025; тендерну пропозицію ТОВ «Житло Буд Сервіс»; опубліковане Замовником повідомлення про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ТОВ «Житло Буд Сервіс» та опубліковані вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ТОВ «Житло Буд Сервіс» як переможцем тендеру документи; договір від 09.10.2025 №67 з додатками; додаткову угоду від 09.10.2025 №1 до вказаного договору та повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 09.10.2025; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до норм пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Так, за нормами пункту 8 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити проєкт договору про закупівлю, а у абзаці першому частини третьої статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Одночасно, відповідно до пункту 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктом 10 цих особливостей укладається, зокрема, відповідно до Цивільного кодексу України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей. Також, відповідно до частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається, зокрема, відповідно до норм Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Моніторингом встановлено, що у пункті 2.5 проєкту договору (Додаток 3 до тендерної документації) визначено, що підрядник гарантує якість закінчених робіт відповідно до умов затвердженої проектно-кошторисної документації протягом гарантійного строку, який становить 5 років. Водночас, відповідно до норм частини першої статті 884 Цивільного кодексу України підрядник гарантує досягнення об’єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об’єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду; гарантійний строк становить 10 років від дня прийняття об’єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом. Аналогічно, за нормами пункту 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 (які відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва; далі – Постанова КМУ №668), гарантійний строк експлуатації об’єкта будівництва становить 10 років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом. Отже, Замовником у проєкті договору (Додаток 3 до тендерної документації) визначено умову, яка відповідно до пункту 5 Постанови КМУ №668 є істотною (гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва)), що не відповідає нормам законодавства (пункт 103 Постанови КМУ №668, стаття 884 Цивільного кодексу України), чим порушено вимоги абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, а також пунктів 3 та 28 Особливостей №1178. Аналогічна умова міститься у пункті 2.5 укладеного договору від 09.10.2025 №67 (підрядник гарантує якість закінчених робіт відповідно до умов затвердженої проектно-кошторисної документації протягом гарантійного строку, який становить 5 років), що суперечить нормам частини першої статті 884 Цивільного кодексу України та пункту 103 Постанови КМУ №668 та, відповідно, є порушенням норм частини першої статті 41 Закону, пунктів 3 та 17 Особливостей №1178. Замовником у наданому під час моніторингу поясненні вказано, зокрема, що під час підготовки проекту договору (Додаток 3 до тендерної документації) уповноважена особа припустилась технічної (механічної) помилки та вказала зокрема в абзаці один пункту 2.5. Розділу 2 гарантійний строк «5 (п’ять) років) натомість має бути 10 (десять) років, а також що відповідно договір №67 від 09.10.2025 укладено згідно проекту договору, який було оприлюдено. Слід зазначити, що під час моніторингу Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено додаткову угоду від 09.10.2025 №1, якою внесено зміни до договору від 09.10.2025 №67 та викладено пункт 2.5 у новій редакції: «Підрядник гарантує якість закінчених робіт відповідно до умов затвердженої проектно-кошторисної документації протягом гарантійного строку, який становить 10 (десять) років».
Період усунення порушень: 16.10.2025 17:32 - 30.10.2025 23:00
Дата публікації висновку: 16.10.2025 17:32

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: З огляду на вимогу щодо усунення порушень законодавства в сфері державних закупівель, за результатами проведення моніторингу (номер UA-M-2025-10-07-000008), повідомляє наступне: Замовником проведено розʼяснювальну роботу з уповноваженою особою з приводу врахування в роботі, під час підготовки тендерної документації вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, а також пунктів 3 та 28 Особливостей №1178, норм частини першої статті 41 Закону та, відповідно пунктів 3 та 17 Особливостей №1178, а також підготовки Проєкту договору щодо закупівлі робіт з урахування норм частини першої статті 884 Цивільного кодексу України, з урахуванням пункту 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 (які відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва; далі – Постанова КМУ №668) та недопущення встановлених порушень у подальшому. Уповноважена особа на платформах: Прозоро (https://infobox.prozorro.org/articles/pro-zatverdzhennya-primirnoji-tendernoji-dokumentaciji, https://infobox.prozorro.org/articles/tenderna-dokumentaciya), МЕРТУ (https://me.gov.ua/LegislativeActs/Detail/7e20b4aa-a7e4-44da-b8fd-9e805c5555e9?lang=uk UA&title=PrimirnaTendernaDokumentatsiiaDliaProtseduriZakupivliVidkritiTorgi-uFormati-rtf-), та Офіційного порталу ВРУ (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#Text, https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/668-2005-%D0%BF#Text, провела аналіз та вивчення законодавчої бази щодо підготовки та складання Тендерної докмументації, зокрема в частинні підготовки Проєкту Договору на закупівлю робіт. Таким чином, Замовником усунено порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Дата публікації звіту: 22.10.2025 15:36

Запити/Пояснення