-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Закупівля комплексів автоматичної фото- та відеофіксації правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху за ДК 021:2015: 35710000-4 Системи керування, контролю, зв’язку та комп’ютерні системи
Завершена
40 259 278.02
UAH з ПДВ
Номер:
211aeeeb19394a7b93c86b0d1e3e28e5
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-10-01-000011
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
30.09.2025 00:00
Період моніторингу:
01.10.2025 11:42 - 23.10.2025 00:00
Статус:
Завершено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
30.09.2025 Київ № 261
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, з урахуванням наказу Держаудитслужби від 25 вересня 2025 року № 140-к «Про закордонне відрядження»
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
23 UA-2025-09-01-007734-a 01.09.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЮНІОТЕХ», своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 21 жовтня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), роз’яснення до процедури, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державної установи «Центр інфраструктури та технологій Міністерства внутрішніх справ України» (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи ДУ ЦІТ МВС України (протокол від 01.09.2025 № О-111), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ЮНІОТЕХ» (далі – ТОВ «ЮНІОТЕХ»), вимогу про усунення невідповідностей до 13.09.2025, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 15.09.2025 № О-113 про визначення переможця, повідомлення про намір укласти договір від 15.09.2025, договір від 22.09.2025 № 242/2025 про закупівлю товару на суму 39 999 999,96 грн, пояснення (інформація та документи) Замовника надані 07.10.2025, 14.10.2025 через електронну систему закупівель на запити Держаудитслужби.
Період усунення порушень:
22.10.2025 17:54 - 27.10.2025 23:00
Дата публікації висновку:
22.10.2025 17:54
Запити/Пояснення
Номер:
bebc614c792443caa953ae84215b6a9b
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
06.10.2025 14:42
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.10.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі комплексів автоматичної фото- та відеофіксації правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху за ДК 021:2015: 35710000-4 Системи керування, контролю, зв’язку та комп’ютерні системи (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-09-01-007734-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів).
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції потенційних учасників, інші документи), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Відповідно до вимог пункту 6 статті 14 Закону Замовником визначаються вимоги щодо надання забезпечення пропозиції відповідно до статті 25 цього Закону та забезпечення виконання договору про закупівлю відповідно до статті 27 цього Закону.
З яких причин Замовник, не встановив в оголошені про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення виконання договору про закупівлю, відповідно до вимог Закону?
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та / або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначене запитання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати відповідно до пункту 5 статті 8 Закону через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
58ab10e3c43045699ac8a4224dcee936
Назва:
Відповідь на запит Держаудитслужби України
Дата опублікування:
07.10.2025 14:44
Опис:
Пояснення:
Запитувана інформація не несе загрозу національній безпеці та/або громадській безпеці і порядку. Відповідь на запит надається без обмеження та приховування інформації. Документи щодо можливості приховування (закриття) будь-якої інформації щодо даної процедури закупівлі – відсутні.
Пункт 1.
Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції потенційних учасників, інші документи), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Відповідь:
За наявною потребою, передбаченою фінансуванням на 2025 рік, у закупівлі товару на 2025 рік, Замовником сформовано та затверджено Річний план на 2025 та внесено до електронної системи закупівель Prozorro рядок плану UA-P-2024-11-13-020535-а (протокольне рішення уповноваженої особи № Л-423 від 13.11.2024 року (додається)).
У зв’язку із виникненням потреби у закупівлі товару, відповідно до службової записки та додатків до неї (характеристики предмету закупівлі, цінові характеристики та проєкт договору) № вн-2687 від 11.08.2025 року (додається) із поясненнями (службова записка сформована у відповідності до наказу ДУ ЦІТ МВС України від 30.07.2025 № 248 з додатком (додаються) для можливості визначення Мети, Обґрунтування та Підстав закупівлі), за наступним предметом: Закупівля комплексів автоматичної фото- та відеофіксації правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху за ДК 021:2015: 35710000-4 Системи керування, контролю, зв’язку та комп’ютерні системи, обрано процедуру закупівлі з урахуванням вартісної межі, встановленої ст. 3 Закону України “Про публічні закупівлі” та було оголошено процедуру закупівлі, ідентифікатор UA-2025-09-01-007734-а та внесено зміни до Річного плану закупівель на 2025 рік: UA-P-2024-11-13-020535-а (додаток в протоколі уповноваженої особи від 01.09.2025 року № О-111 (додається)) за кодом CPV за ЄЗС ДК 021:2015: 35710000-4 Системи керування, контролю, зв’язку та комп’ютерні системи, визначеному відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Порядку визначення предмета закупівлі затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.202 року № 708. Відповідно до потреби були наявні підстави для проведення процедури відкритих торгів з особливостями відповідно до ст. 20 Закону України “Про публічні закупівлі” та Постанови Кабінету Міністрів від 12 жовтня 2022 року №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами). Враховуючи статті 4 та 11 Закону України «Про публічні закупівлі», Положення про уповноважену особу, що затверджене наказом ДУ ЦІТ МВС України від 30.07.2025 № 249 «Про затвердження уповноважених осіб і затвердження Положення про уповноважену (-их) особу (осіб) з питань організації та проведення процедур публічних закупівель, закупівель без використання електронної системи закупівель, закупівель з використанням електронних каталогів Державної установи «Центр інфраструктури та технологій Міністерства внутрішніх справ України» (додається) та Порядку взаємодії між структурними підрозділами Державної установи «Центр інфраструктури та технологій Міністерства внутрішніх справ України» під час планування та проведення процедур закупівель, закупівель без використання електронної системи закупівель, закупівель з використанням електронних каталогів (додається) затвердженого наказом ДУ ЦІТ МВС України від 07.07.2025 № 219 (зі змінами, накази № 236, 247, 273) (далі – Порядок) з метою організації закупівлі за предметом: Закупівля комплексів автоматичної фото- та відеофіксації правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху за ДК 021:2015: 35710000-4 Системи керування, контролю, зв’язку та комп’ютерні системи, було призначено провести закупівлю шляхом проведення процедури відкритих торгів з особливостями та розроблено тендерну документацію та додатки до неї. Інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі (технічні вимоги, вимоги до потенційних учасників) надано разом із службовою запискою (потребою) (додаються) відділом ініціатором закупівлі, у зв’язку із відсутністю у відділі державних закупівель технічних фахівців для визначення об’єму та характеристик предмета закупівлі, товару, що закуповується. Також разом із відділом Ініціатором закупівлі розроблено вимоги до закупівлі, предмету закупівлі та вимоги до потенційних учасників, що вказані в Додатку 1 та Додатку 2 до тендерної документації (зазначено в системі Prozorro). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі у процедурі закупівлі UA-2025-09-01-007734-а пройшли всі необхідні погодження. Так Замовником отримано погодження від Департаменту інформатизації Міністерства внутрішніх справ України (додається, запит №25/1748 від 07.07.2025 (26522) з додатками та відповідь №26113/16-2025 від 16.07.2025 (2016413)), погодження від Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України (додаються, запит № 25/1964 від 29.07.2025 (27259) з додатками та відповідь № 08/03-8195/2025 від 07.08.2025). Після оголошення проведення процедури закупівлі отримано позитивну відповідь від Міністерства цифрової трансформації України (додаються, запит № 25/2420 від 04.09.2025 (28679) з додатками та відповідь № 1/06-2-13625 від 12.09.2025 з додатком).
Очікувану вартість предмета закупівлі, яка склала 40 259 278,02 гривень, визначено відповідно до частини 1 та 2 пункту 1 Розділу ІІІ «Методи визначення очікуваної вартості» Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275 (далі -- Примірна методика) та розрахована, як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних, що розраховується за такою формулою: Цод = (Ц1 +… + Цк) / К та додатково відповідно до пункту 2 Розділу ІІІ «Методи визначення очікуваної вартості» Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275 з урахуванням Експертних висновків № Ц-944 від 11.12.2024 та № Ц-960 від 13.12.2024. Повне визначення очікуваної вартості зазначено у Звіті № вн-2796 від 20.08.2025 року. Зазначаємо, що Примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275 носить рекомендаційний характер, що зазначено у пункті 1 Розділу І даної Методики. Комерційні пропозиції отримані шляхом надсилання офіційних листів-запитів, на електронні адреси потенційних Учасників, на отримання комерційних пропозицій у відповідності до пункту 3 Розділу ІІ «Етапи визначення очікуваної вартості» Примірної методики. Суми вказані в поясненні відповідають сумам, що надані комерційними пропозиціями потенційних учасників та були завантажені Ініціатором закупівлі разом із службовою запискою (додаються, КП 1, КП 2, КП 3, КП 4).
Так уповноваженою особою за результатами розгляду службової записки начальника відділу адміністрування автоматичної фіксації Ануш Білошицької від 11.08.2025 № вн-2687, пропоную провести процедуру закупівлі за код ДК 021:2015 35710000-4 відповідно до Річного плану закупівель на 2025 рік та змін до нього. Очікувана вартість визначена відповідно до частини 1 та 2 пункту 1 Розділу ІІІ «Методи визначення очікуваної вартості» Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275 та розрахована, як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних, що розраховується за такою формулою: Цод = (Ц1 +… + Цк) / К становить ((1 356 000,00 + 1 438 500,00 + 1 450 000,00 + 1 483 918,00) / 4) х 30 = 42 963 135,00 гривень з урахуванням всіх податків та зборів (1 432 104,50 грн/шт).
Додатково повідомляю, що при перевірці вартості товару що пропонується до закупівлі використано дані попередніх закупівель ДУ ЦІТ МВС України, а саме: UA-2024-11-06-009254-а, UA-2024-11-06-009935-а та UA-2024-11-08-008935-а. Вартість за одиницю товару в даних закупівлях становить: 1 335 000,00 грн., 1 355 640,00 грн. та 1 355 640,00 грн. відповідно. Для визначення очікуваної вартості на підставі цін попередніх закупівель, необхідно врахувати коефіцієнт індексації (інфляції). Посилання на коефіцієнт -- https://index.minfin.com.ua/ua/economy/index/inflation/. Очікувана вартість визначена відповідно до пункту 2 Розділу ІІІ «Методи визначення очікуваної вартості» Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275 та розрахована за формулою: ОВi = V × Цм.п. х ki становить для попередніх закупівель: 30 х 1 335 000,00 (1 355 640,00) х 1,011 (1,01155) = 40 490 550,00 грн, 41 116 561,20 грн. та 41 138 929,26 грн. відповідно. Середня вартість за трьома закупівлями попередніх періодів становить: (40 490 550,00 + 41 116 561,20 + 41 138 929,26)/3= 40 915 346,82 гривень з урахуванням всіх податків та зборів.
Одночасно із зазначеним повідомляю, що згідно вищезазначених закупівель та договорів, що укладені за результатом проведених закупівель, проведено експертизу вартості товару у Київській торгово-промисловій палаті (Експертний висновок № Ц-944 від 11.12.2024 та № Ц-960 від 13.12.2024). Вартість товару за даними висновками згідно закупівель UA-2024-11-06-009254-а, UA-2024-11-06-009935-а та UA-2024-11-08-008935-а становить: 1 338 000,00 грн., 1 355 640,00 грн. та 1 355 640,00 грн. відповідно при курсі іноземної валюти 1 дол. США = 41,5956 грн. Коефіцієнт курсової різниці kк.р. = k_розрах/(k_оз ), становить: 41,3557/41,5956=0,994233 ( https://minfin.com.ua/ua/currency/ ). Таким чином очікувана вартість за формулою ОВк =V × Цоз × kк.р. + Дн з урахуванням курсової різниці становить: 30 х 1 338 000,00 (1 355 640,00) х 0,994233 = 39 908 512,62 грн., 40 434 660,72 грн. та 40 434 660,72 грн. Середня вартість за трьома закупівлями попередніх періодів з урахуванням курсової різниці становить: (39 908 512,62 + 40 434 660,72 + 40 434 660,72)/3 = 40 259 278,02 гривень з урахуванням всіх податків та зборів.
Уповноваженою особою запропоновано визначити очікувану вартість закупівлі на рівні найнижчої вартості із запропонованих при складанні Звіту. Очікувана вартість становила 40 259 278,02 грн. Дане рішення дозволило знизити очікувану вартість в порівнянні з комерційними пропозиціями потенційних учасників на 2 703 856,98 гривень (що становить 6,2934 % від очікуваної вартості за комерційними пропозиціями), що в свою чергу призвело до економії бюджетних коштів в складний для країни період. Одночасно дане рішення основане на вартості визначеній експертною організацією, спеціалістами, що мають відповідні сертифікати (судові експерти), що в свою чергу унеможливлює маніпуляції із вартістю товару зі сторони потенційних учасників (внутрішньо-ринкові домовленості, маніпуляції із вартістю, підігравання один одному в процедурах закупівлі) при обмеженій конкуренції на постачання даного товару на території України.
Розмір бюджетного призначення визначено Законом України «Про Державний бюджет України на 2025 рік» за КПКВК 1001050 «Забезпечення діяльності органів, установ та закладів Міністерства внутрішніх справ України, підготовка кадрів закладами вищої освіти із специфічними умовами навчання» відповідно до бюджетного запиту на 2025 рік.
При проведенні процедури закупівлі не вносилися зміни до тендерної документації та додатків до неї. Зазначаємо, що за термін «Прийом пропозицій» було подано одне запитання/звернення. Замовником надано відповідь на звернення в строки передбачені чинним законодавством у сфері публічних закупівель. Звернення наявне в електронній системі закупівель. Вимоги/скарги на умови тендерної документації відсутні.
Участь у процедурі закупівлі прийняв один учасник – ТОВ «ЮНІОТЕХ» (Учасник №1) із сумою пропозиції за результатом розкриття 39 999 999,96 гривень. Під час перевірки документів тендерної пропозиції Учасника №1 згідно частини 16 статті 29 Закону та пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, Учаснику №1 висунуто вимогу, щодо виправлення невідповідностей із терміном до 13.09.2025 16:04 год. Вимога до Учасника №1 щодо усунення невідповідностей затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи № О-112 від 12.09.2025 (додається). Під час повторного розгляду тендерної пропозиції встановлено, що учасником надано всі необхідні документи для участі, що вимагав Замовник у тендерній документації та додатках до неї. Пропозиція відповідає всім вимогам, встановленим в тендерній документації та вимогам Закону та Особливостей з урахуванням виправлених невідповідностей згідно пункту 43 Особливостей. Протоколом уповноваженої особи № О-113 від 15.09.2025 року Учасника №1 визначено переможцем процедури закупівлі та сформовано намір щодо укладання договору за результатом проведеної процедури закупівлі. Під час перевірки технічної частини документів тендерної пропозиції, відділом державних закупівель направлено службову записку до ініціатора закупівлі щодо перевірки технічних документів згідно із Порядком та у зв’язку із відсутністю у відділі технічних працівників із відповідною компетенцією. Отримано позитивну оцінку технічної частини. Також отримано позитивну рекомендацію від Уповноваженого з антикорупційної діяльності (додається).
За результатом проведеної процедури закупівлі, у строки відповідно до Особливостей укладено договір № 242/2025 від 22.09.2025 року та опубліковано в електронній системі закупівель Prozorro. Станом на дату надання даного пояснення зміни до договору № 242/2025 від 22.09.2025 року, додаткові угоди не укладалися та не вносилися до електронної системи закупівель Prozorro.
Хочемо звернути увагу, що у зв’язку із обмеженим ринком потенційних учасників та постачальників даного виду товару та для уникнення маніпуляцій зі сторони потенційних учасників при наданні комерційних пропозицій та тендерних пропозицій, Замовником додано до Додатку 3 до тендерної документації та в подальшому до договору що буде укладено за результатом проведеної процедури закупівлі, пункт 6.3.7 «Після укладення Договору та до дня фактичного постачання Товару на визначене в пункті 5.1. Договору місце постачання Товару та до підписання Акта приймання-передачі товару та видаткової накладної, Постачальник зобов’язаний за власний рахунок провести експертизу вартості Товару та надати Замовнику примірник експертного звіту отриманого в експертній організації. Якщо у експертному звіті вартість Товару буде меншою, ніж у Специфікації (Додаток 2 до Договору), Сторони укладають додаткову угоду про зміну ціни договору у бік зменшення до вартості, визначеної у експертному звіті, протягом 10 календарних днів з дня пред’явлення письмової вимоги Замовником» та пункт 7.11 «У разі несвоєчасного надання Замовнику примірника експортного звіту, отриманого в експертній організації, Виконавець зобов’язується сплатити Замовнику пеню у розмірі подвійної облікової ставки НБУ, що діяла на момент прострочення від суми Договору за кожен день прострочення», що дасть змогу Замовника об’єктивно оцінити вартість товару та подальшу (можливу) економію бюджетних коштів у складний для країни період.
Вимоги/скарги на проведення кваліфікації та рішення Замовника відсутні.
Додатково повідомляємо, що Державна установа «Центр інфраструктури та технологій Міністерства внутрішніх справ України» має власний офіційний сайт де розміщена інформація відповідно до вимог пункту 41 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), а саме у вкладці «Державні закупівлі», пункт «Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі» (посилання додається з прикріпленим файлом).
https://ducit.gov.ua/zakupivli/resoning/informatsiya-zgidno-z-vymogamy-postanovy-kmu-vid-11102016-710-ua-2025-09-01-007734-a
Всі документи, на які посилається Замовник у даній відповіді знаходяться у відкритому доступі в електронній системі закупівель Prozorro. Документи, що не відносяться до процедурних документів додані окремими файлами разом із поясненнями.
Пункт 2
Відповідно до вимог пункту 6 статті 14 Закону Замовником визначаються вимоги щодо надання забезпечення пропозиції відповідно до статті 25 цього Закону та забезпечення виконання договору про закупівлю відповідно до статті 27 цього Закону. З яких причин Замовник, не встановив в оголошені про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення виконання договору про закупівлю, відповідно до вимог Закону?
Відповідь:
Відповідно до вимог пункту 6 статті 14 Закону Замовником визначаються вимоги щодо надання забезпечення пропозиції відповідно до статті 25 цього Закону та забезпечення виконання договору про закупівлю відповідно до статті 27 цього Закону. Так згідно вимог пункту 1 статті 25 Закону: замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції. Згідно вимог пункту 1 статті 27 Закону: Замовник має право вимагати від переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, якщо внесення такого забезпечення передбачено тендерною документацією або в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі. Як видно із вимог пунктів 1 статей 25 та 27 Закону, замовник має право вимагати тендерне забезпечення та забезпечення виконання договору, тобто дані вимоги та включення їх до оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі не є обов’язковими та носять характер на розсуд (потреби) Замовника. Тендерна документація та Додаток 1 до тендерної документації не містять вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції. Тендерна документація, додаток 3 до тендерної документації та додаток 4 до тендерної документації не містять вимоги щодо надання забезпечення виконання договору. Електронна система закупівель Prozorro, також не містить даних вимог, що вносяться шляхом заповнення відповідних електронних форм Замовником. Дані дії Замовника зумовлені аналізом попередніх процедур закупівель із закупівлі комплексів автоматичної фото- та відеофіксації правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху за ДК 021:2015: 35710000-4 Системи керування, контролю, зв’язку та комп’ютерні системи, а саме: UA-2024-11-18-008935-а, UA-2024-11-06-009935-а, UA-2024-11-06-009254-а, в яких участь у процедурі закупівлі приймали лише по одному учаснику. Так провівши даний аналіз та бажанням Замовника розширити коло потенційних учасників, створення конкурентного середовища серед постачальників товару (наявність аукціонів, що понизить запропоновану суму тендерних пропозицій учасників), що могли б прийняти участь у процедурі закупівлі та в подальшому призвести до конкуренції та як наслідок заощадження бюджетних коштів, було прийнято рішення щодо спрощення вимог до потенційних учасників та не встановлення вимог щодо надання тендерного забезпечення та забезпечення виконання договору для «не відлякування» потенційних учасників. Дані дії ніяким чином не шкодять Замовнику та не призводять до участі недобросовісних потенційних учасників, у зв’язку із вивіриним підходом до складання проєкту договору та захисту інтересів замовника (держави) при підписанні, укладанні та виконанні договірних відносин, шляхом внесення до проєкту договору Розділу 7 «Відповідальність сторін». В даному розділі проєкту договору забезпечено захист інтересів Замонивка в повній мірі, що призводить до відсутності підстав включення до проєкту договору розділу щодо забезпечення виконання договору.
Таким чином замовник намагається бути максимально відкритим, створювати конкуренцію на ринку даного товару без втрати якості товару та без порушення інтересів замовника з повним дотриманням вимог статті 5 Закону.
Номер:
17dfa840494847d6b0cef251bb7fb91a
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
10.10.2025 15:10
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.10.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі комплексів автоматичної фото- та відеофіксації правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху за ДК 021:2015: 35710000-4 Системи керування, контролю, зв’язку та комп’ютерні системи (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-09-01-007734-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів).
1. Надайте пояснення з посиланням на назву файлу (із зазначенням номеру сторінок), в якому надано підтвердження виконання ТОВ «ЮНІОТЕХ» вимог пункту 4 Додатку 2 до тендерної документації щодо всіх елементів, які повинні бути сертифіковані в Україні (надати сканкопії оригіналів сертифікатів (паспортів) на обладнання) у разі необхідності сертифікації даного обладнання.
2. Надайте пояснення щодо виконання учасником ТОВ «ЮНІОТЕХ» вимог пункту 3 Додатку 2 тендерної документації, який підтверджує можливість отримання фотозображення та відео порушення та збереження отриманих даних на носії інформації для доріг із не менше, ніж з чотирьох смуговим рухом, розпізнаванням НЗ всіх типів, які перетинають зону контролю, з фіксацією таких порушень ПДР транспортним засобом, позаяк учасником ТОВ «ЮНІОТЕХ» в складі тендерної пропозиції надано Сертифікат перевірки типу № UA.TR.001 148-20 Rev. 1, який не містить відповідну інформацію.
3. Надати пояснення щодо дійсності Експертного висновку від 17.12.2020 № 1203, позаяк листом Адміністрації Держспецзв’язку від 13.09.2024 № 04/04/03-9122/СЕД повідомлено, що станом на сьогодні державна експертиза у сфері технічного захисту інформації проводиться у загальному порядку відповідно до діючих нормативних документів, отже у ТОВ «ЮНІОТЕХ» була можливість надати чинний експертний висновок.
4. Надайте посилання на назву файлу (із зазначенням номеру сторінок), в якому ТОВ «ЮНІОТЕХ» надано підтвердження виконання вимог пункту 5 Технічних вимог до предмета закупівлі Додатку 2 до тендерної документації, в частині супровідної документації (інструкції, паспорти тощо).
5. Надайте посилання на назву файлу, (із зазначенням номеру сторінок), в якому ТОВ «ЮНІОТЕХ» надано підтвердження виконання вимог п. 5 Технічних вимог до предмета закупівлі Додатку 2 до тендерної документації, а саме: позитивного висновку щодо проведення заходів з технічної інтеграції відповідно до Порядку технічної експлуатації системи фіксації адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі, затвердженого наказом Міністерства внутрішніх страв України від 06 квітня 2020 року № 326.
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та / або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначене запитання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати відповідно до пункту 5 статті 8 Закону через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
b728f9cf3a5f40cebdf6b3efbb7dcc9d
Назва:
Відповідь на запит ДАСУ додатковий
Дата опублікування:
14.10.2025 12:04
Опис:
Пояснення:
Запитувана інформація не несе загрозу національній безпеці та/або громадській безпеці і порядку. Відповідь на запит надається без обмеження та приховування інформації. Документи щодо можливості приховування (закриття) будь-якої інформації щодо даної процедури закупівлі – відсутні.
Пункт 1.
Надайте пояснення з посиланням на назву файлу (із зазначенням номеру сторінок), в якому надано підтвердження виконання ТОВ «ЮНІОТЕХ» вимог пункту 4 Додатку 2 до тендерної документації щодо всіх елементів, які повинні бути сертифіковані в Україні (надати сканкопії оригіналів сертифікатів (паспортів) на обладнання) у разі необхідності сертифікації даного обладнання.
Відповідь:
Учасником (ТОВ «ЮНІОТЕХ») на відповідність вимогам пункту 3.1 Додатку 1 до тендерної документації та пункту 4 Додатку 2 до тендерної документації надано 3 (три) файли: «сертифікатДБЖ.pdf», «сертифікат перевірки типу.pdf» та «EV_HOAG50 — копия.pdf». Дані файли містять наступні документи:
- Сертифікат відповідності № UA.001.30.00804-21, дата реєстрації 16.07.2021 року, виданий ДП «УКРМЕТЕРТЕСТСТАНДАРТ»;
- Сертифікат перевірки типу № UA.TR.001 148-20 Rev.0, дата видачі 24.11.2020, дійсний до 24.11.2030 року, виданий ДП «УКРМЕТЕРТЕСТСТАНДАРТ» (Основний);
- Сертифікат перевірки типу № UA.TR.001 148-20 Rev.1, дата видачі 24.10.2023, дійсний до 24.11.2030 року, виданий ДП «УКРМЕТЕРТЕСТСТАНДАРТ» (додатковий, уточнений по метрології);
- Експертний висновок на КЗЗ програмно-апаратного комплексу «HOAG-50» версії 2.хх за № 1203 від 17.12.2020 року.
Замовником під час проведення кваліфікації ТОВ «ЮНІОТЕХ» та перевірці дійсності документів, що подані Учасником у складі тендерної пропозиції встановлено, що сертифікати перевірки типу (дві одиниці) чинні до 24.11.2030 року, що зазначено в самих сертифікатах. Також дані сертифікати було перевірено за посиланням https://legalzvt.kiev.ua/search?CertsSearch%5Btitle%5D=&CertsSearch%5Bnotation%5D=&CertsSearch%5Bmanufacturer%5D=&CertsSearch%5BcertbodyName%5D=&CertsSearch%5BcertbodyCode%5D=&CertsSearch%5BcertNumber%5D=UA.TR.001+148-20&CertsSearch%5Bdate_from_1%5D=24.11.2020&CertsSearch%5Bdate_from_2%5D=24.11.2030 (скріншот додається). Дані сертифікати чинні.
Сертифікат відповідності № UA.001.30.00804-21 перевірявся на сайті ДП «УКРМЕТЕРТЕСТСТАНДАРТ» (посилання: https://reestr.ukrcsm.kiev.ua/) де вказана продукція, заявник, виробник та чинність сертифікату. Даний сертифікат зазначається як чинний.
Вимога пункту 4 Додатку 2 до тендерної документації наступна: «Всі елементи повинні бути сертифіковані в Україні (надати сканкопії оригіналів сертифікатів (паспортів) на обладнання) у разі необхідності сертифікації даного обладнання.». Просимо звернути увагу, що дана вимога стосується елементів, що повинні бути сертифіковані в Україні у разі необхідності сертифікації даного обладнання, тобто у разі обов’язковості сертифікації даного обладнання. Обов’язковість сертифікації обладнання на території України встановлюється технічними регламентами, переліком продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні (затвердженим наказом Держспоживстандарту України від 01.02.2005 № 28, що вже втратив чинність та ДСТУ. Предметом процедури закупівлі № UA-2025-09-01-007734-a є товар в розумінні пункту 34 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). В даному випадку (з урахуванням поданої пропозиції ТОВ «ЮНІОТЕХ») Товар – це Програмно-апаратний комплекс автоматичної фото/відеофіксації правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху "HOAG-50", в модифікації "HOAG-50/1" згідно ДСТУ 8809:2018 (додається) (далі -- ПКД «HOAG-50», Товар). Згідно ДСТУ 8809:2018, ПКД «HOAG-50» є стаціонарним дистанційним приладом контролю за дотриманням ПДР та підлягає обов'язковій сертифікації згідно Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 13 січня 2016 р. № 94 (далі -- Технічний регламент № 94) та ДСТУ 8809:2018 Метрологія.
ПКД «HOAG-50» відповідно до конструктивних особливостей та самої конструкції Товару складається з:
- головний модуль НОAG-50 з відеокамерою та блоком живлення (головний модуль);
- блок зовнішніх підключень ІЕЕСВ (блок зовнішніх підключень);
- багатоцільовий радарний модуль (радарний модуль);
- інфрачервоний прожектор (ІЧ прожектор).
Товар для розуміння можна поділити на сам ПКД "HOAG-50" та присутній в ньому блок живлення, що є обладнанням виробленим іншим виробником. Таким чином обов'язковій сертифікації підлягає сам ПКД та ДБЖ та ПЗ.
Згідно обов'язковій сертифікації на відповідність Технічному регламенту № 94 на вимогу замовника (пункт 4 Додатку 2 до тендерної документації), учасником надано сертифікати № UA.TR.001 148-20 Rev.0 та № UA.TR.001 148-20 Rev.1 (файл «сертифікат перевірки типу.pdf», ст. 1 та 2).
Блок живлення в конструкції ПКД «HOAG-50» -- це джерело безперебійного живлення для комплексу відеофіксації правопорушень правил дорожнього руху (далі – ДБЖ) вироблене ПрАТ «ПРОМЗВ'ЯЗОК» та дане обладнання, ДБЖ, підлягає обов'язковій сертифікації на відповідність ДСТУ EN 61010-1:2014 Вимоги щодо безпечності контрольно-вимірювального та лабораторного електричного устатковання. Частина 1. Загальні вимоги (EN 61010-1:2010/A1:2019/AC:2019-04, IDT; IEC 61010-1:2010/A1:2016/COR1:2019, IDT). Зміна № 1:2019. Поправка № 1:2021 та ДСТУ EN 61326-1:2016 Електричне обладнання для вимірювання, контролю та лабораторного застосування. Вимоги до електромагнітної сумісності. Частина 1. Загальні вимоги (EN 61326-1:2013, IDT). На вимогу замовника (пункт 4 Додатку 2 до тендерної документації), учасником надано Сертифікат відповідності № UA.001.30.00804-21.
Також хочемо зазначати, що вимога пункту 4 Додатку 2 стосується обладння (Всі елементи повинні бути сертифіковані в Україні у разі необхідності сертифікації даного обладнання.). Водночас ПКД "HOAG-50" це програмно-апаратний комплекс та включає програмне забезпечення. Учасником на відповідність програмного забезпечення (щодо захисту інформації) надано Експертний висновок, на КЗЗ програмно-апаратного комплексу «HOAG-50» версії 2.хх, від 17.12.2020 № 1203 виданий Адміністрацією Держспецзв’язку.
Також дана вимога, але більш уточнена міститься у пункті 2 ДОДАТКОВІ ВИМОГИ Додатку 2 до тендерної документації, а саме:
«Товар повинен бути сертифікований на відповідність Технічному регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 13 січня 2016 р. № 94 у встановленому законодавством порядку (наявність свідоцтв, сертифікату якості на товар) та відповідати державним стандартам України тощо. (надати гарантійний лист та копії сертифікатів, свідоцтв, тощо у складі тендерної пропозиції)». Учасником додатково надано у складі тендерної пропозиції (окрім сертифікатів зазначених вище) на вимогу замовка, файл «33 Гарантійний лист щодо сертифікації.doc.p7s», що містить документ: Гарантійний лист вих. № 116/0409/25 від 04.09.2025 року та файл: «13 гарантійний лист щодо сертифікації товару та гарантыйних зобов.doc.p7s», що містить документ: Гарантійний лист вих. № 95/0409/25 від 04.09.2025 року. Дані документи надані у відповідності до вимог тендерної документації та додатків до неї із підтвердженням зазначеним у даних вимогах Замовника.
Пункт 2
Надайте пояснення щодо виконання учасником ТОВ «ЮНІОТЕХ» вимог пункту 3 Додатку 2 тендерної документації, який підтверджує можливість отримання фотозображення та відео порушення та збереження отриманих даних на носії інформації для доріг із не менше, ніж з чотирьох смуговим рухом, розпізнаванням НЗ всіх типів, які перетинають зону контролю, з фіксацією таких порушень ПДР транспортним засобом, позаяк учасником ТОВ «ЮНІОТЕХ» в складі тендерної пропозиції надано Сертифікат перевірки типу № UA.TR.001 148-20 Rev. 1, який не містить відповідну інформацію.
Відповідь:
Одразу хочемо повідомити, що замовник не зовсім розуміє поставлене питання Державною аудиторською службою України. Замовник подає наступну відповідь (роз’яснення) в розумінні замовника.
Замовник зазначає (для однакового розуміння замовника та аудиторів ДАСУ складу додатку до тендерної документації), що Додаток 2 до тендерної документації складається із вимог до потенційного учасника (зазначені пунктами від 1 (першого) до 8 (восьмого), додаткових вимог до товару та спосіб їх підтвердження, пункти від 1 (першого) до 4 (четвертого), що зазначені в кінці документа (додаток 2), Специфікації товару (технічні, якісні характеристики Товару), що не містить вимог до учасника крім зазначення відповідності у відповідній колонці таблиці та загальних вимог до предмета закупівлі згідно Закону (вираз «або еквівалент», таблиця відповідності, вимоги щодо санкцій і т.д.).
Із запитання аудитора ДАСУ, замовник розуміє, що мова іде про вимогу до предмета закупівлі, Товару, що міститься в пункті 3 таблиці Специфікації товару Додатку 2 до тендерної документації, а саме:
«Вимоги до додаткових функціональних можливостей Комплексу:
інформація про події, що містять ознаки адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, НЗ всього потоку транспорту, що перетнув зону контролю, з фото підтвердженням повинні зберігатися у внутрішньому архіві. Таким чином, Комплекс повинен працювати в режимі роботи в реальному часі та паралельно, без зупинки роботи основного режиму, надавати можливість роботи з архівом.».
На відповідність даної вимоги учасником у складі тендерної пропозиції надано файл «10 Довідка техвимоги v2.doc.p7s» на сторінці 5 (п’ять) де зазначено у колонці відповідність «Так» щодо даної вимоги. Дана вимоги зазначена в таблиці не вимагала документального підтвердження, лише проставляння в колонці відповідності «Так» або «Ні».
Водночас замовником перевірялися проставлені учасником «Так» або «Ні» в даній колонці. При перевірці зазначеного «Так» учасником у файлі «10 Довідка техвимоги v2.doc.p7s» на сторінці 5 (п’ять), замовником використовувалися два 2 (два) сертифікати перевірки типу (основний та уточнений (додаткови) -- Сертифікат перевірки типу № UA.TR.001 148-20 Rev.0 та Сертифікат перевірки типу № UA.TR.001 148-20 Rev.1 відповідно, що також містяться у складі тендерної пропозиції та надані учасником на вимогу зазначену в пункті 4 Додатку 2 до тендерної документації.
Вимога до предмета закупівлі, щодо якої задано запитання міститься в документі Сертифікат перевірки типу № UA.TR.001 148-20 Rev.0, сторінка 2 (два) (абзац 8 та 9 пункту 1).
Додатково зазначаємо, що ТОВ «ЮНІОТЕХ» у своїй тендерній документації надало діючий сертифікат перевірки типу на відповідність Технічному регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 13 січня 2016 р. № 94, який підтверджує можливість отримання фотозображення та відео порушення та збереження отриманих даних на носії інформації для доріг із не менше, ніж з чотирьох смуговим рухом, розпізнаванням НЗ всіх типів, які перетинають зону контролю, з фіксацією таких порушень ПДР транспортним засобом:
- обов’язково: перевищення встановлених обмежень швидкості руху транспортних засобів та порушення правил руху і зупинки на смузі для маршрутних транспортних засобів;
- опціонально: проїзд на заборонний сигнал світлофора.
Дана інформація розміщена на сторінках 3-25 відповідного сертифікату.
Таким чином Учасник повністю виконав вимогу замовника, а замовник в свою чергу переконався та перевірив, що зазначена інформація учасником в таблиці є достовірною та відповідає дійсності.
Пункт 3
Надати пояснення щодо дійсності Експертного висновку від 17.12.2020 № 1203, позаяк листом Адміністрації Держспецзв’язку від 13.09.2024 № 04/04/03-9122/СЕД повідомлено, що станом на сьогодні державна експертиза у сфері технічного захисту інформації проводиться у загальному порядку відповідно до діючих нормативних документів, отже у ТОВ «ЮНІОТЕХ» була можливість надати чинний експертний висновок.
Відповідь:
Учасником (ТОВ «ЮНІОТЕХ») на відповідність вимогам пункту 3.1 Додатку 1 до тендерної документації подано у складі тендерної пропозиції документ Експертний висновок на КЗЗ програмно-апаратного комплексу «HOAG-50» версії 2.хх за № 1203 від 17.12.2020 року та дійсний до 17.12.2023 року (файл «EV_HOAG50 — копия.pdf» . З даного документа видно, що термін даного Експертного висновку закінчився 17.12.2023 року тобто під час дії воєнного стану в Україні, запровадженого Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022. При перевірці уповноваженою особою даного документа (Експертного висновку) встановлено, що даний документ станом на проведення кваліфікації Учасника (15.09.2025р.) діючий. Перевірка документа здійснювалася на сайті Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України (https://cip.gov.ua/ua/news/zasobi-tzi-yaki-mayut-ekspertnii-visnovok-pro-vidpovidnist-vimogam-tekhnichnogo-zakhistu-informaciyi) (станом на дату написання даного додаткового пояснення список оновлений до 23.09.2025). За даним посиланням міститься список всіх Експертних висновків, що діють на встановлену дату у форматі .ods. (додається). Так у даному списку під номером № 238 наявний Експертний висновок на КЗЗ програмно-апаратного комплексу «HOAG-50» версії 2.хх розробки ТОВ «ЮНІОТЕХ» із поміткою дійсний з 17.12.2020 до 17.12.2023 року (термін дії продовжено до кінця дії воєнного стану в України). Станом на дату кваліфікації Учасника-переможця воєнний стан в України діяв. Одночасно із цим уповноваженою особою здійснено перевірку нерозривності дії даного Експертного висновку, а саме на сайті Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України (https://cip.gov.ua/ua/news/zareyestrovani-pid-chas-viini-dokumenti-po-kszi-diyatimut-do-kincya-voyennogo-stanu) де чітко зазначено, щодо додаткової державної експертизи на Експертні висновки, що були отримані вже під час дії воєнного стану. Додатково Учасником-переможцем з власної ініціативи написано звернення до Адміністрації Держспецзв’язку та завантажено до тендерної пропозиції лист Адміністрації Держспецзв’язку № 04/04/03-9122/СЕД від 13.09.2025 на звернення ТОВ «Юніотех» № 018/09 від 10.09.2024 в якому чітко зазначається, що з урахуванням воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 та для забезпечення подальшого функціонування критичної інфраструктури України, реєстрів та інших важливих інформаційно-комунікаційних систем Адміністрацією Держспецзв’язку прийнято рішення продовжити термін дії експертних висновків на засоби технічного захисту інформації, строк дії яких закінчується з 24 лютого 2022 року до кінця дії воєнного стану в Україні. Водночас Адміністрація Держспецзв’язку зазначає, що у разі необхідності провести додаткову державну експертизу зазначених засобів протягом шести місяців після закінчення воєнного стану в Україні. Формулювання «у разі необхідності» не є обов’язковим, так як дану необхідність визначає ТОВ «ЮНІОТЕХ» при внесенні змін до конструкції чи програмного забезпечення програмно-апаратного комплексу «HOAG-50». Також Адміністрація Держспецзв’язку зазначає, що станом на сьогодні (13.09.2024 року) державна експертиза у сфері технічного захисту інформації проводиться загальним порядком відповідно до діючих нормативних документів, що стосується на проведення нової експертизи про відповідність вимогам технічного захисту інформації, що дублюється інформацією на сайті Адміністрації Держспецзв’язку (посилання вище). Таким чином ТОВ «ЮНІОТЕХ» надав дійсний та діючий Експертний висновок на КЗЗ програмно-апаратного комплексу «HOAG-50» версії 2.хх станом на дату проведення кваліфікації учасника та до кінця закінчення воєнного стану в Україні. Додатково зазначаємо, що Замовник не може «вказувати» учаснику чи будь-яким іншим чином впливати на учасника, щодо проведення експертизи у разі відсутності обов’язку проведення даної експертизи та не може впливати на господарську діяльність Учасника. Також звертаємо увагу, що замовник надає роз’яснення на дане питання виходячи зі змісту питання наданого Держаудитслужбою України та яке не зовсім зрозуміле замовнику, так як у абзаці 3 та 4 листа Адміністрації Держспецзв’язку № 04/04/03-9122/СЕД від 13.09.2025 йде мова щодо додаткової та нової експертизи та її проведення, а в абзаці 2 про діючу експертизу щодо якої звертався учасник процедури закупівлі.
Пункт 4
Надайте посилання на назву файлу (із зазначенням номеру сторінок), в якому ТОВ «ЮНІОТЕХ» надано підтвердження виконання вимог пункту 5 Технічних вимог до предмета закупівлі Додатку 2 до тендерної документації, в частині супровідної документації (інструкції, паспорти тощо).
Відповідь:
Із запитання аудитора ДАСУ, замовник розуміє, що мова іде про вимогу до предмета закупівлі, Товару, що міститься в пункті 5 таблиці Специфікації товару Додатку 2 до тендерної документації, а саме:
«Вимоги до документації. Комплекс повинен мати такі чинні документи:
…………………………………………………………………………………………………
Супровідна документація: інструкції, паспорти тощо.»
На відповідність даної вимоги учасником у складі тендерної пропозиції надано файл «10 Довідка техвимоги v2.doc.p7s» на сторінці 6 (шість) де зазначено у колонці відповідність «Так» щодо даної вимоги. Водночас дана вимога до Учасника міститься у пункті 3 «Додаткові вимоги» Додатку 2 до тендерної документації та спосіб її підтвердження, а саме:
«У комплекті з Товаром надається: паспорт (формуляр), інструкція по експлуатації товару, гарантійний талон, завірені копії свідоцтв, сертифікатів якості на Товар. (надати гарантійний лист)»
ТОВ «ЮНІОТЕХ» на виконання даної вимоги надано файл: «34 Гарантійний лист щодо надання документів.doc.p7s», сторінка 1 (один).
Зазначаємо, що вимога щодо якої поставлено запитання аудитором ДАСУ не потребує документального підтвердження. Тендерна документація та додатки до неї не містять окремої даної вимоги та спосіб її підтвердження окрім заповнення таблиці, що міститься в Додатку 2 до тендерної документації. Додаток 2 містить таблицю, що повинен заповнити Учасник проставлянням відповідних позначень у колонці «Відповідність». Оскільки дана вимога є до Товару та його комплектності, вона може бути документально перевірена під час поставки даного Товару та наданні відповідних документів при прийомі-передачі товару, що зазначено у пункті 4 додатку 1 до проєкта договору (файл: Додаток 3 до тендерної документації Проєкт договору, ст. 19).
Водночас замовнику необхідно було перевірити достовірність проставленої відмітки учасником в колонці «Відповідність» заповненої таблиці («10 Довідка техвимоги v2.doc.p7s») щодо вимоги зазначеної в запитанні Державної аудиторської служби України. Під час проведення кваліфікації уповноваженою особою перевірено відмітку «Так», що знаходиться на сторінці 6 файлу «10 Довідка техвимоги v2.doc.p7s» використавши документ Сертифікат перевірки типу № UA.TR.001 148-20 Rev.0, сторінка 12-13.
Вимога звучала наступникм чином:
«Вимоги до документації. Комплекс повинен мати такі чинні документи: Супровідна документація: інструкції, паспорти тощо.».
На сторінках 12-13 документа Сертифікат перевірки типу № UA.TR.001 148-20 Rev.0 міститься пункт 1.5 Технічна документація в якому зазначається наявність у Товару (ПКД «HOAG-50») такої документації:
- Загальний опис ПАК НОAG-50;
- Паспорт ПАК НОAG-50;
- Інструкція з монтажу ПАК НОAG-50;
- Інструкція з градуювання ПАК НОAG-50:
- Інструкція з експлуатації ПАК НОAG-50.
Таким чином Учасник повністю виконав вимогу замовника, а замовник в свою чергу переконався та перевірив, що зазначена інформація учасником в таблиці є достовірною та відповідає дійсності.
Пункт 5
Надайте посилання на назву файлу, (із зазначенням номеру сторінок), в якому ТОВ «ЮНІОТЕХ» надано підтвердження виконання вимог п. 5 Технічних вимог до предмета закупівлі Додатку 2 до тендерної документації, а саме: позитивного висновку щодо проведення заходів з технічної інтеграції відповідно до Порядку технічної експлуатації системи фіксації адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі, затвердженого наказом Міністерства внутрішніх страв України від 06 квітня 2020 року № 326.
Відповідь:
Із запитання аудитора ДАСУ, замовник розуміє, що мова іде про вимогу до предмета закупівлі, Товару, що міститься в пункті 5 таблиці Специфікації товару Додатку 2 до тендерної документації, а саме:
«Вимоги до документації. Комплекс повинен мати такі чинні документи: …………………………………………….Позитивний висновок щодо проведення заходів з технічної інтеграції відповідно до Порядку технічної експлуатації системи фіксації адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі, затвердженого наказом Міністерства внутрішніх страв України від 06 квітня 2020 року № 326.».
На відповідність даної вимоги учасником у складі тендерної пропозиції надано файл «10 Довідка техвимоги v2.doc.p7s» на сторінці 5-6 (п’ять-шість) де зазначено у колонці відповідність «Так» щодо даної вимоги.
Зазначаємо, що вимога щодо якої поставлено запитання аудитором ДАСУ не потребує документального підтвердження. Тендерна документація та додатки до неї не містять окремої даної вимоги та спосіб її підтвердження окрім заповнення таблиці, що міститься в Додатку 2 до тендерної документації. Також даний Позитивний висновок щодо проведення заходів з технічної інтеграції відповідно до Порядку технічної експлуатації системи фіксації адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі, затвердженого наказом Міністерства внутрішніх страв України від 06 квітня 2020 року № 326 не є сертифікатом в розумінні чинного законодавства України та не є обов’язковим на території України.
Водночас замовнику необхідно було перевірити достовірність проставленої відмітки учасником в колонці «Відповідність» заповненої таблиці («10 Довідка техвимоги v2.doc.p7s») щодо вимоги зазначеної в запитанні Державної аудиторської служби України. Під час проведення кваліфікації уповноваженою особою перевірено відмітку «Так», що знаходиться на сторінці 5-6 файлу «10 Довідка техвимоги v2.doc.p7s» використавши документи: лист МВС України від 29.12.2020 № 44696/16-2020 та лист МВС України від 29.12.2021 №59703/16-2021 (додаються). Дані документи наявні у Державній установі «Центр інфраструктури та технологій Міністерства внутрішніх справ України» у зв’язку із присутністю на балансі установи даного типу Товару (ПКД «HOAG-50»), що введене в експлуатацію та використовується установою.
Під час перевірки технічної частини документів тендерної пропозиції Учасника, уповноваженою особою направлено службову записку № вн-3054 від 09.09.2025 року (додається з додатками) до ініціатора закупівлі щодо перевірки технічних документів згідно із Порядком взаємодії між структурними підрозділами Державної установи «Центр інфраструктури та технологій Міністерства внутрішніх справ України» під час планування та проведення процедур закупівель, закупівель без використання електронної системи закупівель, закупівель з використанням електронних каталогів (додається) затвердженого наказом ДУ ЦІТ МВС України від 07.07.2025 № 219 (зі змінами, накази № 236, 247, 273) та у зв’язку із відсутністю у відділі технічних працівників із відповідною компетенцією. Отримано позитивну оцінку технічної частини учасника (службова записка вн-3086 від 10.09.2025).
Пункт 3-5
Замовнику не зрозуміле запитання аудитора ДАСУ, щодо зазначення посилання на документи та сторінки документів у тендерній пропозиції учасника – ТОВ «ЮНІОТЕХ» щодо яких замовником не зазначалися конкретні вимоги з у складі тендерної документації та додатків до неї та не зазначалися способи їх підтвердження. Замовником надані відповіді на запитання 3-5 у розумінні вимог, що зазначав замовник у тендерній документації та додатках до неї. Також замовником зазначені способи їх перевірки при проведенні кваліфікації учасника процедури закупівлі.
У разі якщо відповідь замовника на запитання аудитора ДАСУ не відображає інформацію, яку бажав отримати аудитор ДАСУ, просимо поставити через електронну систему закупівель Prozorro додаткові вимоги із більш чіткими посиланнями на вимоги, що встановлював замовник при проведенні процедури закупівлі.
Водночас Замовник зазначає, що у відповідності до пункту 28 Особливостей (редакція, що діяла на момент оголошення проведення відкритих торгів з особливостями -- Редакція від 18.08.2025, підстава - 992-2025-п): Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації. Переліком документів для подачі потенційними учасниками у складі тендерної документації даної процедури закупівлі є Додаток 1. Водночас згідно пункту 3.1 Додатку 1 до тендерної документації: Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, на відповідність своєї пропозиції технічним, якісним, кількісним характеристикам до предмета закупівлі , згідно вимог установлених замовником в Додатку 2 до тендерної документації. В Додатку 2 до тендерної документації встановлені вимоги в пунктах 1-8 до Товару, 1-4 «Додаткові вимоги» до потенційного Учасника та таблиця яку необхідно було заповнити. Всі вимоги встановлені в додатку 2 до тендерної документації містять чіткий спосіб підтвердження. У зв’язку із зазначеним Замовник не розуміє посилання аудитора ДАСУ на документи яких не вимагав замовник та які на думку аудитора повинні бути у складі тендерної пропозиції Учасника.
Номер:
97647f4bdd774d8c83b8f3774d3f197a
Назва:
Щодо додаткового пояснення на додатковий запит ДАСУ
Дата опублікування:
20.10.2025 13:35
Опис:
Пояснення:
Запитувана інформація не несе загрозу національній безпеці та/або громадській безпеці і порядку. Відповідь на запит надається без обмеження та приховування інформації. Документи щодо можливості приховування (закриття) будь-якої інформації щодо даної процедури закупівлі – відсутні.
Щодо пункту 2 додаткового запиту ДАСУ
Пункт 2
Надайте пояснення щодо виконання учасником ТОВ «ЮНІОТЕХ» вимог пункту 3 Додатку 2 тендерної документації, який підтверджує можливість отримання фотозображення та відео порушення та збереження отриманих даних на носії інформації для доріг із не менше, ніж з чотирьох смуговим рухом, розпізнаванням НЗ всіх типів, які перетинають зону контролю, з фіксацією таких порушень ПДР транспортним засобом, позаяк учасником ТОВ «ЮНІОТЕХ» в складі тендерної пропозиції надано Сертифікат перевірки типу № UA.TR.001 148-20 Rev. 1, який не містить відповідну інформацію.
Відповідь:
Замовник надає додаткові роз’яснення,Ю щодо питання №2 додаткового запиту ДАСУ від 10.10.2025 15:10 год (опубліковано в електронній системі закупівель Prozorro) для правильного трактування викладеного в поясненні Замовника та Сертифікат перевірки типу № UA.TR.001 148-20 Rev.1, дата видачі 24.10.2023. Лист роз’яснення ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ» від 20.10.2025 № 22-38/60 додається, для уникнення розбіжностей в трактуванні викладеного в Сертифікаті.