• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Стійка лапароскопічна (в комплекті)

Завершена

11 318 300.00 UAH з ПДВ
Номер: 2232fd81128847e9a54b6a9dab188115
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-10-08-000114
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 08.10.2025 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40913619
Період моніторингу: 08.10.2025 14:58 - 29.10.2025 23:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 08.10.2025 №66-з Івано-Франківськ Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статей 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 115 та на виконання доручення Держаудитслужби від 07.10.2025 № 003100-18/12419-2025 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівлі відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою. Начальник Богдан ГРИЦАК Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області від 08.10.2025 №66-з Перелік процедур закупівель для моніторингу № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 8 UA-2025-09-01-005437-a 01.09.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Олена ПЕТРИНА
Адреса: Ukraine, Івано-Франківськ
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 34) 255-64-75, v.y.baran@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЯСМЕД» встановлено порушення абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання відповідності умов договору вимогам законодавства встановлено порушення пункту 17 Особливостей, підпункту 2 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ, статті 632 ЦКУ. За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2, 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором від 23.09.2025 №158-Т (розірвання договору, спосіб розірвання мають обрати сторони) відповідно до норм Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 23 жовтня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (зі змінами) (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, відповідності умов договору вимогам законодавства. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства Сумської обласної ради «Сумський обласний клінічний онкологічний центр» (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням уповноваженої особи від 01.09.2025 №293 (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ «ЯСМЕД», вимогу про усунення невідповідностей до 16.09.2025 року, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 16.09.2025 №318, повідомлення про намір укласти договір від 16.09.2025 року, договір від 23.09.2025 №158-Т на суму 11 318 300,00 з ПДВ, відповіді Замовника на запити про надання пояснення від 13.10.2025 року та від 16.10.2025 року. За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що у пункті 1 розділу 5 ТД Замовник зазначив: «Найбільш економічно вигідною пропозицією буде вважатися пропозиція з найнижчою ціною з урахуванням усіх податків та зборів (у тому числі податку на додану вартість (ПДВ), у разі якщо учасник є платником ПДВ або без ПДВ — у разі, якщо учасник не є платником ПДВ, а також без ПДВ - якщо предмет закупівлі не оподатковується. Учасник визначає ціни на товар/послуги/роботи, що він пропонує поставити/надати/виконати за договором про закупівлю, з урахуванням податків і зборів (в тому числі податку на додану вартість (ПДВ), у разі якщо учасник є платником ПДВ, крім випадків коли предмет закупівлі не оподатковується), що сплачуються або мають бути сплачені, усіх інших витрат, передбачених для товару/послуг/робіт даного виду». Водночас, підпунктами 2 і 3 пункту 32 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (далі - ПКУ) визначено: «32. Тимчасово, на період проведення антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, та/або запровадження воєнного стану відповідно до законодавства, звільняються від оподаткування податком на додану вартість операції з ввезення на митну територію України та постачання на митній території України: 2) лікарських засобів та медичних виробів відповідно до підпункту "в" пункту 193.1 статті 193 цього Кодексу, що призначені для використання закладами охорони здоров’я, учасниками антитерористичної операції, особами, що беруть участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, для надання медичної допомоги фізичним особам, які у період проведення антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, та/або запровадження воєнного стану відповідно до законодавства зазнали поранення, контузії чи іншого ушкодження здоров’я, за переліком, встановленим Кабінетом Міністрів України; 3) лікарських засобів та медичних виробів без державної реєстрації та дозвільних документів щодо можливості ввезення на митну територію України, що призначені для використання закладами охорони здоров’я, учасниками антитерористичної операції, особами, що беруть участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, для надання медичної допомоги фізичним особам, які у період проведення антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, та/або запровадження воєнного стану відповідно до законодавства зазнали поранення, контузії чи іншого ушкодження здоров’я, за переліком та в обсягах, встановлених Кабінетом Міністрів України». В свою чергу, відповідно до вказаних норм постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2022 №1447 «Про затвердження переліків лікарських засобів та медичних виробів, що ввозяться та постачаються на митну територію України під час воєнного стану» (далі – Постанова №1447) відповідно до підпунктів 2 і 3 пункту 32 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України та абзаців першого та четвертого пункту 41 розділу ХХІ «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України, затверджено перелік лікарських засобів та медичних виробів, що ввозяться та постачаються на митну територію України під час воєнного стану (далі – Перелік №1447), до якого включено медичний виріб «Лапароскопічна стійка*» (з виноскою - поширюється на медичні вироби, зазначені в підпункті 2 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX ПКУ). Водночас, на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 24.05.2017 №352-р «Деякі питання медичного забезпечення військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу та поліцейських, які беруть участь в антитерористичній операції», з метою встановлення механізму організації надання військовослужбовцям вторинної (спеціалізованої) і третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги та підготовки визначених цивільних закладів охорони здоров’я, спільним наказом Міністерства оборони України та Міністерства охорони здоров’я України від 07.02.2018 №49/180 (зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.02.2018 за №252/31704) «Про визначення механізму надання вторинної (спеціалізованої) і третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги військовослужбовцям, які беруть участь в антитерористичній операції та здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації та/або в умовах запровадження воєнного чи надзвичайного стану» затверджено Перелік закладів охорони здоров’я та державних установ НАМН, що залучаються для надання вторинної (спеціалізованої) і третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги військовослужбовцям Збройних сил України, інших утворених відповідно до законів військових формувань та правоохоронних органів, особам рядового та начальницького складу та поліцейським, які беруть участь в антитерористичній операції та здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації та/або в умовах запровадження воєнного чи надзвичайного стану. Відповідно до вищевказаного переліку наявний заклад охорони здоров’я та його адреса «Комунальний заклад «Сумський обласний клінічний онкологічний диспансер», м. Суми, вул. Привокзальна, 31», що залучається для надання вторинної (спеціалізованої) і третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги військовослужбовцям, який 26.06.2024 року перейменовано на Комунальне некомерційне підприємство Сумської обласної ради «Сумський обласний клінічний онкологічний центр». Предметом даної закупівлі є: «Стійка лапароскопічна (в комплекті)» (ДК 021:2015: 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків, НК 024:2023: 32617 — Система лапароскопічна багаторазового використання). При цьому, на порушення норм Постанови №1447, підпунктів 2 і 3 пункту 32 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ та абзаців першого і четвертого пункту 41 розділу ХХІ «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України від 13.03.2012 №4495-VI, учасником ТОВ «ЯСМЕД» надано свою тендерну пропозицію ціною 11 318 300,00 грн з ПДВ. Отже, на порушення абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ЯСМЕД» як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, а визначив ТОВ «ЯСМЕД» переможцем торгів та уклав з ним договір від 23.09.2025 №158-Т ціною 11 318 300,00 грн (в т.ч. ПДВ 740 449,53 грн). З метою підтвердження або спростування встановленого порушення, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 09.10.2025 року через електронну систему закупівель надано запит Замовнику. Замовником 13.10.2025 року в електронній системі закупівель надано відповідь, яка не спростовує факту порушення ним норм чинного законодавства та не обґрунтовує прийняте рішення щодо правомірності визначення переможцем процедури закупівлі учасника ТОВ «ЯСМЕД». Зокрема, у відповіді Замовник зазначив, що: «...заклад охорони здоров`я може надавати медичну допомогу будь-яким категоріям населення, але від оплати ПДВ звільняється придбання лише тих лікарських засобів та медичних виробів, які входять до Переліку № 1447 та придбаються зі спеціальною метою - для надання медичної допомоги особам, вказаним у вищенаведеній нормі ПКУ…», а також, що: «…Замовник при оголошенні процедури закупівлі за №UA-2025-09-01-005437, виходив з того, що товар, що є предметом закупівлі, не буде використовуватися виключно для надання медичної допомоги фізичним особам, які у період проведення антитерористичної операції та/або здійснення заходи із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримуванні збройної агресії російської федерації та/або запровадження воєнного стану відповідно до законодавства зазнали поранення, контузії чи іншого ушкодження здоров’я, а отже підприємство не може претендувати на ПДВ-пільгу, оскільки у цьому разі виконана лише одна умова - обладнання належить до Переліку № 1447…». Однак, зазначені твердження Замовника є суб’єктивними та суперечать вищепереліченим нормативним документам. Перевіркою відповідності умов договору від 23.09.2025 №158-Т (далі – Договір №158-Т) вимогам законодавства, встановлено порушення пункту 17 Особливостей. Зокрема, у пункті 3.1 Договору №158-Т зазначено, що ціна договору включає ПДВ в сумі 740 449,53 грн. Однак, враховуючи той факт, що предметом даного договору є «Стійка лапароскопічна (в комплекті)» (ДК 021:2015: 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків, НК 024:2023: 32617 — Система лапароскопічна багаторазового використання), що входить в Перелік №1447, то постачання її на митній території України відповідно до підпункту 2 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ звільняється від оподаткування податком на додану вартість. Таким чином, Договір №158-Т укладено Замовником із порушенням вимог підпункту 2 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ, статті 632 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 №435-IV (далі – ЦКУ).
Період усунення порушень: 23.10.2025 11:38 - 06.11.2025 23:00
Дата публікації висновку: 23.10.2025 11:38

Оскарження висновку в суді

Опис: Висновок від 23.10.2025року Західного офісу Держаудитслужби по закупівлі UA-2025-09-01-005437-a оскаржено в Сумський окружний адміністративний суд.
Дата публікації: 06.11.2025 14:36
Дата відкриття провадження: 06.11.2025 00:00
Номер відкриття провадження: 480/8511/25

Запити/Пояснення