-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Стійка лапароскопічна (в комплекті)
Завершена
11 318 300.00
UAH з ПДВ
Номер:
2232fd81128847e9a54b6a9dab188115
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-10-08-000114
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.10.2025 00:00
Період моніторингу:
08.10.2025 14:58 - 29.10.2025 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
08.10.2025 №66-з
Івано-Франківськ
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статей 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 115 та на виконання доручення Держаудитслужби від 07.10.2025 № 003100-18/12419-2025
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівлі відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Богдан ГРИЦАК
Додаток
до наказу Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Івано-Франківській
області від 08.10.2025 №66-з
Перелік процедур закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
8 UA-2025-09-01-005437-a 01.09.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Олена ПЕТРИНА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЯСМЕД» встановлено порушення абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання відповідності умов договору вимогам законодавства встановлено порушення пункту 17 Особливостей, підпункту 2 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ, статті 632 ЦКУ.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2, 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором від 23.09.2025 №158-Т (розірвання договору, спосіб розірвання мають обрати сторони) відповідно до норм Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 23 жовтня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (зі змінами) (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, відповідності умов договору вимогам законодавства.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства Сумської обласної ради «Сумський обласний клінічний онкологічний центр» (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням уповноваженої особи від 01.09.2025 №293 (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ «ЯСМЕД», вимогу про усунення невідповідностей до 16.09.2025 року, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 16.09.2025 №318, повідомлення про намір укласти договір від 16.09.2025 року, договір від 23.09.2025 №158-Т на суму 11 318 300,00 з ПДВ, відповіді Замовника на запити про надання пояснення від 13.10.2025 року та від 16.10.2025 року.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що у пункті 1 розділу 5 ТД Замовник зазначив: «Найбільш економічно вигідною пропозицією буде вважатися пропозиція з найнижчою ціною з урахуванням усіх податків та зборів (у тому числі податку на додану вартість (ПДВ), у разі якщо учасник є платником ПДВ або без ПДВ — у разі, якщо учасник не є платником ПДВ, а також без ПДВ - якщо предмет закупівлі не оподатковується. Учасник визначає ціни на товар/послуги/роботи, що він пропонує поставити/надати/виконати за договором про закупівлю, з урахуванням податків і зборів (в тому числі податку на додану вартість (ПДВ), у разі якщо учасник є платником ПДВ, крім випадків коли предмет закупівлі не оподатковується), що сплачуються або мають бути сплачені, усіх інших витрат, передбачених для товару/послуг/робіт даного виду».
Водночас, підпунктами 2 і 3 пункту 32 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (далі - ПКУ) визначено:
«32. Тимчасово, на період проведення антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, та/або запровадження воєнного стану відповідно до законодавства, звільняються від оподаткування податком на додану вартість операції з ввезення на митну територію України та постачання на митній території України:
2) лікарських засобів та медичних виробів відповідно до підпункту "в" пункту 193.1 статті 193 цього Кодексу, що призначені для використання закладами охорони здоров’я, учасниками антитерористичної операції, особами, що беруть участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, для надання медичної допомоги фізичним особам, які у період проведення антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, та/або запровадження воєнного стану відповідно до законодавства зазнали поранення, контузії чи іншого ушкодження здоров’я, за переліком, встановленим Кабінетом Міністрів України;
3) лікарських засобів та медичних виробів без державної реєстрації та дозвільних документів щодо можливості ввезення на митну територію України, що призначені для використання закладами охорони здоров’я, учасниками антитерористичної операції, особами, що беруть участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, для надання медичної допомоги фізичним особам, які у період проведення антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, та/або запровадження воєнного стану відповідно до законодавства зазнали поранення, контузії чи іншого ушкодження здоров’я, за переліком та в обсягах, встановлених Кабінетом Міністрів України».
В свою чергу, відповідно до вказаних норм постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2022 №1447 «Про затвердження переліків лікарських засобів та медичних виробів, що ввозяться та постачаються на митну територію України під час воєнного стану» (далі – Постанова №1447) відповідно до підпунктів 2 і 3 пункту 32 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України та абзаців першого та четвертого пункту 41 розділу ХХІ «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України, затверджено перелік лікарських засобів та медичних виробів, що ввозяться та постачаються на митну територію України під час воєнного стану (далі – Перелік №1447), до якого включено медичний виріб «Лапароскопічна стійка*» (з виноскою - поширюється на медичні вироби, зазначені в підпункті 2 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX ПКУ).
Водночас, на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 24.05.2017 №352-р «Деякі питання медичного забезпечення військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу та поліцейських, які беруть участь в антитерористичній операції», з метою встановлення механізму організації надання військовослужбовцям вторинної (спеціалізованої) і третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги та підготовки визначених цивільних закладів охорони здоров’я, спільним наказом Міністерства оборони України та Міністерства охорони здоров’я України від 07.02.2018 №49/180 (зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.02.2018 за №252/31704) «Про визначення механізму надання вторинної (спеціалізованої) і третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги військовослужбовцям, які беруть участь в антитерористичній операції та здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації та/або в умовах запровадження воєнного чи надзвичайного стану» затверджено Перелік закладів охорони здоров’я та державних установ НАМН, що залучаються для надання вторинної (спеціалізованої) і третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги військовослужбовцям Збройних сил України, інших утворених відповідно до законів військових формувань та правоохоронних органів, особам рядового та начальницького складу та поліцейським, які беруть участь в антитерористичній операції та здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації та/або в умовах запровадження воєнного чи надзвичайного стану.
Відповідно до вищевказаного переліку наявний заклад охорони здоров’я та його адреса «Комунальний заклад «Сумський обласний клінічний онкологічний диспансер», м. Суми, вул. Привокзальна, 31», що залучається для надання вторинної (спеціалізованої) і третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги військовослужбовцям, який 26.06.2024 року перейменовано на Комунальне некомерційне підприємство Сумської обласної ради «Сумський обласний клінічний онкологічний центр».
Предметом даної закупівлі є: «Стійка лапароскопічна (в комплекті)» (ДК 021:2015: 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків, НК 024:2023: 32617 — Система лапароскопічна багаторазового використання).
При цьому, на порушення норм Постанови №1447, підпунктів 2 і 3 пункту 32 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ та абзаців першого і четвертого пункту 41 розділу ХХІ «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України від 13.03.2012 №4495-VI, учасником ТОВ «ЯСМЕД» надано свою тендерну пропозицію ціною 11 318 300,00 грн з ПДВ.
Отже, на порушення абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ЯСМЕД» як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, а визначив ТОВ «ЯСМЕД» переможцем торгів та уклав з ним договір від 23.09.2025 №158-Т ціною 11 318 300,00 грн (в т.ч. ПДВ 740 449,53 грн).
З метою підтвердження або спростування встановленого порушення, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 09.10.2025 року через електронну систему закупівель надано запит Замовнику. Замовником 13.10.2025 року в електронній системі закупівель надано відповідь, яка не спростовує факту порушення ним норм чинного законодавства та не обґрунтовує прийняте рішення щодо правомірності визначення переможцем процедури закупівлі учасника ТОВ «ЯСМЕД». Зокрема, у відповіді Замовник зазначив, що: «...заклад охорони здоров`я може надавати медичну допомогу будь-яким категоріям населення, але від оплати ПДВ звільняється придбання лише тих лікарських засобів та медичних виробів, які входять до Переліку № 1447 та придбаються зі спеціальною метою - для надання медичної допомоги особам, вказаним у вищенаведеній нормі ПКУ…», а також, що: «…Замовник при оголошенні процедури закупівлі за №UA-2025-09-01-005437, виходив з того, що товар, що є предметом закупівлі, не буде використовуватися виключно для надання медичної допомоги фізичним особам, які у період проведення антитерористичної операції та/або здійснення заходи із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримуванні збройної агресії російської федерації та/або запровадження воєнного стану відповідно до законодавства зазнали поранення, контузії чи іншого ушкодження здоров’я, а отже підприємство не може претендувати на ПДВ-пільгу, оскільки у цьому разі виконана лише одна умова - обладнання належить до Переліку № 1447…». Однак, зазначені твердження Замовника є суб’єктивними та суперечать вищепереліченим нормативним документам.
Перевіркою відповідності умов договору від 23.09.2025 №158-Т (далі – Договір №158-Т) вимогам законодавства, встановлено порушення пункту 17 Особливостей. Зокрема, у пункті 3.1 Договору №158-Т зазначено, що ціна договору включає ПДВ в сумі 740 449,53 грн. Однак, враховуючи той факт, що предметом даного договору є «Стійка лапароскопічна (в комплекті)» (ДК 021:2015: 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків, НК 024:2023: 32617 — Система лапароскопічна багаторазового використання), що входить в Перелік №1447, то постачання її на митній території України відповідно до підпункту 2 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ звільняється від оподаткування податком на додану вартість.
Таким чином, Договір №158-Т укладено Замовником із порушенням вимог підпункту 2 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ, статті 632 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 №435-IV (далі – ЦКУ).
Період усунення порушень:
23.10.2025 11:38 - 06.11.2025 23:00
Дата публікації висновку:
23.10.2025 11:38
Оскарження висновку в суді
Опис:
Висновок від 23.10.2025року Західного офісу Держаудитслужби по закупівлі UA-2025-09-01-005437-a оскаржено в Сумський окружний адміністративний суд.
Дата публікації:
06.11.2025 14:36
Дата відкриття провадження:
06.11.2025 00:00
Номер відкриття провадження:
480/8511/25
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
ee2f2b1cd78a4f879e3985d397e322d7
Назва:
Запит Замовнику про надання пояснення
Дата опублікування:
09.10.2025 12:04
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.10.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі предмету «Стійка лапароскопічна (в комплекті)» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-09-01-005437-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року №43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) із наступного питання:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (надати інформацію та відповідні документи: аналіз ринку щодо цін, листування з учасниками ринку тощо)?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому, до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351¹ Кримінального кодексу України.
Номер:
1e184d2f64634972a2ac1723e09a3e10
Назва:
Відповідь на запит про надання пояснень в рамках моніторингу закупівлі від 09.10.2025р. № UA-2025-09-01-005437.
Дата опублікування:
13.10.2025 12:03
Опис:
Комунальне некомерційне підприємство Сумської обласної ради «Сумський обласний клінічний онкологічний центр» (далі – Замовник) керуючись принципом відкритості та прозорості закріпленого пунктом 3 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» повідомляємо наступне:
Щодо питання першого повідомляємо наступне, з приводу формування та визначення очікуваної вартості закупівлі за №UA-2025-09-01-005437 (далі – Закупівля), очікувана вартість, проводилась відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275. Для визначення вартості предмета закупівлі відповідно до пункту 4 статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Замовником проводилися консультації з потенційними учасниками ринку в межах Закону. Враховуючи, що вартість товару також залежить від комплектації обладнання, що придбається, Замовник звертався з проханням надання комерційних пропозицій згідно медико-технічних умов, які встановлені в тендерній документації. Інформацію про ціни на обладнання по даній Закупівлі, Замовником здійснювалось на електронну адресу/та в телефонному зверненні на різних постачальників, які офіційно займаються продажем відповідного обладнання в Україні (комерційні пропозиції додаються). Опрацьовувалась загальнодоступна інформація, яка подана в системі прозоро по придбанню іншими закладами подібного обладнання.
Для проведення закупівлі технічні та якісні характеристики надаються відповідальними посадовими особами на підставі потреби структурного підрозділу закладу. Придбання Стійки лапароскопічної (в комплекті) для онкохірургії (професійного класу), є вкрай важливим для надання якісних лікувальних послуг онкохворим пацієнтам (рапорт від завідувача відділенням анестезіології та інтенсивної терапії Луцика С.А. надається, також надається медико-технічне завдання яке містилось у Додатку 2 тендерної документації по процедурі закупівлі відкриті торги з Особливостями, за № UA-2025-09-01-005437).
Номер:
0046131cf6a646f0a9ee8b66d0b46f62
Назва:
Запит Замовнику про надання пояснення
Дата опублікування:
09.10.2025 12:08
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.10.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі предмету «Стійка лапароскопічна (в комплекті)» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-09-01-005437-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року №43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) із наступного питання:
1. У пункті 1 розділу 5 тендерної документації Замовник зазначив, що: «Найбільш економічно вигідною пропозицією буде вважатися пропозиція з найнижчою ціною з урахуванням усіх податків та зборів (у тому числі податку на додану вартість (ПДВ), у разі якщо учасник є платником ПДВ або без ПДВ — у разі, якщо учасник не є платником ПДВ, а також без ПДВ - якщо предмет закупівлі не оподатковується. Учасник визначає ціни на товар/послуги/роботи, що він пропонує поставити/надати/виконати за договором про закупівлю, з урахуванням податків і зборів (в тому числі податку на додану вартість (ПДВ), у разі якщо учасник є платником ПДВ, крім випадків коли предмет закупівлі не оподатковується), що сплачуються або мають бути сплачені, усіх інших витрат, передбачених для товару/послуг/робіт даного виду».
Підпунктами 2 і 3 пункту 32 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України визначено:
«32. Тимчасово, на період проведення антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, та/або запровадження воєнного стану відповідно до законодавства, звільняються від оподаткування податком на додану вартість операції з ввезення на митну територію України та постачання на митній території України:
2) лікарських засобів та медичних виробів відповідно до підпункту "в" пункту 193.1 статті 193 цього Кодексу, що призначені для використання закладами охорони здоров’я, учасниками антитерористичної операції, особами, що беруть участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, для надання медичної допомоги фізичним особам, які у період проведення антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, та/або запровадження воєнного стану відповідно до законодавства зазнали поранення, контузії чи іншого ушкодження здоров’я, за переліком, встановленим Кабінетом Міністрів України;
3) лікарських засобів та медичних виробів без державної реєстрації та дозвільних документів щодо можливості ввезення на митну територію України, що призначені для використання закладами охорони здоров’я, учасниками антитерористичної операції, особами, що беруть участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, для надання медичної допомоги фізичним особам, які у період проведення антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, та/або запровадження воєнного стану відповідно до законодавства зазнали поранення, контузії чи іншого ушкодження здоров’я, за переліком та в обсягах, встановлених Кабінетом Міністрів України».
Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2022 №1447 «Про затвердження переліків лікарських засобів та медичних виробів, що ввозяться та постачаються на митну територію України під час воєнного стану» (далі – Постанова №1447) відповідно до підпунктів 2 і 3 пункту 32 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України та абзаців першого та четвертого пункту 41 розділу ХХІ «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України, затверджено перелік лікарських засобів та медичних виробів, що ввозяться та постачаються на митну територію України під час воєнного стану.
Відповідно до вищезазначеного переліку лікарських засобів та медичних виробів, що ввозяться та постачаються на митну територію України під час воєнного стану, затвердженого Постановою №1447, наявна назва медичного виробу «Лапароскопічна стійка*».
Крім того, на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 24.05.2017 №352-р «Деякі питання медичного забезпечення військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу та поліцейських, які беруть участь в антитерористичній операції», з метою встановлення механізму організації надання військовослужбовцям вторинної (спеціалізованої) і третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги та підготовки визначених цивільних закладів охорони здоров’я, спільним наказом Міністерства оборони України та Міністерства охорони здоров’я України від 07.02.2018 №49/180 (зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.02.2018 за №252/31704) «Про визначення механізму надання вторинної (спеціалізованої) і третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги військовослужбовцям, які беруть участь в антитерористичній операції та здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації та/або в умовах запровадження воєнного чи надзвичайного стану» затверджено Перелік закладів охорони здоров’я та державних установ НАМН, що залучаються для надання вторинної (спеціалізованої) і третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги військовослужбовцям Збройних сил України, інших утворених відповідно до законів військових формувань та правоохоронних органів, особам рядового та начальницького складу та поліцейським, які беруть участь в антитерористичній операції та здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації та/або в умовах запровадження воєнного чи надзвичайного стану.
Відповідно до вищевказаного переліку наявний заклад охорони здоров’я та його адреса «Комунальний заклад «Сумський обласний клінічний онкологічний диспансер», м. Суми, вул. Привокзальна, 31», що залучаються для надання вторинної (спеціалізованої) і третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги військовослужбовцям.
Чому Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ЯСМЕД», як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, яке всупереч вимог вищезазначених нормативних документів надало свою тендерну пропозицію із ПДВ?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому, до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351¹ Кримінального кодексу України.
Номер:
9a11915f396f4c42b1bfc056d3d38ca6
Назва:
Відповідь на запит про надання пояснень в рамках моніторингу закупівлі від 09.10.2025р. № UA-2025-09-01-005437.
Дата опублікування:
13.10.2025 12:27
Опис:
Комунальне некомерційне підприємство Сумської обласної ради «Сумський обласний клінічний онкологічний центр» (далі – Замовник) керуючись принципом відкритості та прозорості закріпленого пунктом 3 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» повідомляємо наступне:Щодо питання другого повідомляємо наступне.
Нормами Податкового кодексу України (далі – ПКУ) передбачено, що режим звільнення від оподаткування ПДВ, встановлений підпунктом 2 і 3 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX ПКУ, зокрема до операцій з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України лікарських засобів та медичних виробів, застосовується за умови, що такі лікарські засоби та медичні вироби:
- призначені для використання у відповідних заходах, перерахованих у підпунктах 2 і 3 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX ПКУ, а саме для надання медичної допомоги фізичним особам, які в період воєнного стану зазнали поранення, контузії чи іншого ушкодження здоров’я;
- включені до Переліку лікарських засобів та медичних виробів, що ввозяться та постачаються на митну територію України під час воєнного стану, затвердженого Постановою КМУ від 27 грудня 2022 р. № 1447 (далі – Перелік №1447).
Тобто умовою звільнення від оподаткування податком на додану вартість є не лише включення медичного виробу до переліку №1447, а і цільове використання такого обладнання. Якщо не дотримано хоча б однієї з умов, операція оподатковується ПДВ в загальновстановленому порядку. Такої позиції дотримуються податківці (ІПК ДПС від 14.04.2025 № 2024/ІПК/99-00-21-03-02 ІПК, ІПК ГУ ДПС у м. Києві від 04.04.2025 № 1808/ІПК/26-15-04-01-06). Підтримують таку позицію і суди (рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 24.03.2025 у справі № 440/3778/24, рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 24.09.2024 у справі № 620/10081/24, Постанова Шостого апеляційного адміністративного суду від 05.03.2025 у справі № 620/10081/24), які вважають, що умовою для звільнення від оподаткування ПДВ є не лише включення медичного виробу до Переліку № 1447, а й цільове використання такого обладнання.
Спільний наказ Міністерства оборони України та Міністерства охорони здоров’я України від 07.02.2018 № 49/180 визначає лише механізм організації надання вторинної (спеціалізованої) та третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги військовослужбовцям у закладах охорони здоров’я, що залучаються або можуть бути залучені для надання такої допомоги. Застосування Переліку закладів охорони здоров’я та державних установ НАМН, що залучаються для надання вторинної (спеціалізованої) та третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги військовослужбовцям, затвердженого наказом №49/180, для визначення права на звільнення від оподаткування ПДВ Податковим кодексом України не передбачено. Тобто заклад охорони здоров`я може надавати медичну допомогу будь-яким категоріям населення, але від оплати ПДВ звільняється придбання лише тих лікарських засобів та медичних виробів, які входять до Переліку № 1447 та придбаються зі спеціальною метою - для надання медичної допомоги особам, вказаним у вищенаведеній нормі ПКУ. Державна податкова служба України в Індивідуальній податковій консультації від 14 квітня 2025 року № 2024/ІПК/99-00-21-03-02 ІПК зазначає наступне: «Якщо постачання лікарських засобів та/або медичних виробів, що входять до Переліку № 1447 здійснюється закладам охорони здоров’я, які входять в перелік закладів охорони здоров’я, відповідно до Наказу № 49/80 але не здійснюють лікування фізичних осіб, що зазнали поранення, контузії чи іншого ушкодження здоров’я, то режим звільнення від оподаткування податком на додану вартість, визначений підпунктом 2 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX ПКУ, до операцій з постачання лікарських засобів та/або медичних виробів таким закладам охорони здоров’я, не застосовується».
Зазначимо, що КНП СОР «СОКОЦ» надає високоспеціалізовану медичну допомогу онкологічним хворим різних категорій населення. І протягом всього періоду воєнного стану надавав медичну допомогу лише пацієнтам з онкологічними захворюваннями. За весь цей період на лікуванні в закладі не було жодного пацієнта, в т.ч. військовослужбовців, які зазнали поранення, контузії чи інших ушкоджень здоров’я, пов’язаних з бойовими діями. Таким чином, залучення КНП СОР «СОКОЦ» до надання вторинної (спеціалізованої) та третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги військовослужбовцям згідно наказу № 49/180 ніяк не впливає на цільове призначення обладнання, що закуповується.
Замовник при оголошенні процедури закупівлі за №UA-2025-09-01-005437, виходив з того, що товар, що є предметом закупівлі, не буде використовуватися виключно для надання медичної допомоги фізичним особам, які у період проведення антитерористичної операції та/або здійснення заходи із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримуванні збройної агресії російської федерації та/або запровадження воєнного стану відповідно до законодавства зазнали поранення, контузії чи іншого ушкодження здоров’я, а отже підприємство не може претендувати на ПДВ-пільгу, оскільки у цьому разі виконана лише одна умова - обладнання належить до Переліку № 1447. Також, ні тендерна документація, ні проект договору про закупівлю не містили інформації, що Товар, що є предметом закупівлі, придбаний з метою надання медичної допомоги фізичним особам, які у період здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, та/або запровадження воєнного стану відповідно до законодавства зазнали поранення, контузії чи іншого ушкодження здоров'я. Зазначимо, що питання для яких цілей та з якою метою здійснюється закупівля тих чи інших медичних виробів, відноситься виключно до компетенції Замовника, і ніхто інший не може замість Замовника змінювати таку мету і призначення придбаного медичного виробу/обладнання. Оскільки КНП СОР «СОКОЦ» не визначав, що закупівля медичного виробу здійснюється для цілей, які перелічені у підпункті 2 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX ПКУ, підстав для застосування режиму звільнення від оподаткування ПДВ не було.
Виходячи з вищевикладеного, КНП СОР «СОКОЦ» були дотримані всі вимоги законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні переможця зазначеної закупівлі, а підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЯСМЕД» були відсутні.
Номер:
71d2f72520d54916bf682961db3ac488
Назва:
Запит Замовнику про надання пояснення
Дата опублікування:
14.10.2025 13:57
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.10.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі предмету «Стійка лапароскопічна (в комплекті)» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-09-01-005437-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року №43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) із наступного питання:
1. Відповідно до пункту 1.1 розділу 1 Додатку 1 до ТД «на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник має надати:- Довідка про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (подається Учасником у в довільній формі); - Скан-копії Договіру/договорів, видаткових накладних та/або товаро-транспортних накладних та/або Актів приймання-передачі, що підтверджують виконання договору у повному обсязі, подаються згідно кожного поданого договору. Аналогічним вважається договір за предметом закупівлі.
Предметом даної закупівлі є: «Стійка лапароскопічна (в комплекті)».
Однак, учасником ТОВ «ЯСМЕД» в складі тендерної пропозиції на виконання вищевказаної вимоги надано аналогічні договори з предметами закупівлі, які не відповідають предмету даної закупівлі «Стійка лапароскопічна (в комплекті)», а саме:
- договір постачання від 08.07.2024 №1 на суму 74 000,00 грн з ТОВ «УкрМедГрупа» (предмет договору – вироби медичного призначення Інструмент ЛігаШур для електролігування і розділення тканин з тупим кінцем для лапароскопічних операцій з нанопокриттям);
- договір постачання від 30.07.2024 №3 на суму 7 740,00 грн з ТОВ «Медичний центр «Медікап» (предмет договору – вироби медичного призначення Затискач монополярний);
- договір про закупівлю від 16.12.2024 №20112/616 на суму 170 070,00 грн з КНП «Білоцерківська міська лікарня №2» (предмет договору HOPKINS Оптика 30 градусів, 10 мм, 31 см).
Чи враховано Замовником при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «ЯСМЕД» вищевказану невідповідність вимогам пункту 1.1 розділу 1 Додатку 1 до ТД?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому, до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351¹ Кримінального кодексу України.
Номер:
7235ca25b57b4b82b73dba383f5c3886
Назва:
Відповідь на запит про надання пояснень в рамках моніторингу закупівлі від 14.10.2025р. № UA-2025-09-01-005437.
Дата опублікування:
16.10.2025 13:10
Опис:
Комунальне некомерційне підприємство Сумської обласної ради «Сумський обласний клінічний онкологічний центр» (далі – Замовник) керуючись принципом відкритості та прозорості закріпленого пунктом 3 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», щодо питання по запиту повідомляє наступне.
Відповідно до пункту 22 частини 1 статті 1 Закону предмет закупівлі – це товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Пунктом 15 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості), зокрема передбачено, що предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 (далі – Порядок визначення). Тобто згідно чинного законодавства предмет закупівлі це не конкретна назва предмета закупівлі (певного обладнання або його складових), а визначений код згідно ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника за показником четвертої цифри.
Також зазначаємо, що чинне законодавство не містить визначення, який договір вважається аналогічним. Однак Замовник у своїх рішеннях спирається на судову практику, зокрема на постанову Верховного Суду від 15.08.2023 у справі № 922/4852/21. Наведемо деякі висновки з цієї постанови:
… «Що ж до доводів позовної заяви про те, що Товариство не подало в складі тендерної документації підтвердження виконання аналогічного договору, то судами встановлено, що чинне законодавство не містить чіткого визначення поняття та критеріїв "аналогічного договору", тобто в кожному конкретному випадку замовник може самостійно визначати спосіб документального підтвердження, в тому числі, й такого критерію, як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, а також може визначати межі відповідності документального підтвердження вказаного критерію поняттю "аналогічний договір" з урахуванням загальних принципів здійснення державних закупівель.
У той же час, єдиною обов`язковою умовою є відповідність предмета "аналогічного договору" предмету закупівлі. При цьому судами враховано, що такий підхід узгоджується з позицією Верховного Суду, викладеною, зокрема, у постанові від 30.09.2020 у справі № 826/114/18.»…
Також Верховний Суд погоджується з позицією, що враховуючи, що Учасником в якості підтвердження надано виконаний в повному обсязі договір за кодом ДК 021:2015, такий договір визнано судами як "аналогічний" у розумінні тендерної документації Підприємства як замовника. При цьому, посилання Скаржника на відсутність у предметі такого договору конкретної назви та уточнень щодо предмета договору визнано судами безпідставними, оскільки не впливає на віднесення такого договору до "аналогічного", та враховуючи що такі вимоги замовником у тендерній документації не ставились.
АМКУ в своїх рішеннях вважає аналогічним договором той, який:
• виконаний учасником до процедури закупівлі на адресу цього або іншого замовника;
• відповідає предмету закупівлі;
• не містить вимоги, що дискримінують або обмежують конкуренцію.
Зазначимо, що дискримінаційною АМКУ може визнати вимогу, коли замовник сформує вимогу щодо надання аналогічного договору з чітко визначеною назвою предмета закупівлі, якщо необхідність такого визначення не буде достатньо обґрунтована.
Так, предметом закупівлі замовника був товар, визначений ним за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника: код ДК 021:2015: 33160000-9 - «Устаткування для операційних блоків». Як наслідок, встановлюючи у тендерній документації (пункту 1 розділу 1 додатку № 1 до тендерної документації) в якості кваліфікаційного критерію наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), замовник вимагав надати документальне підтвердження аналогічного (аналогічних) договору (договорів) саме за предметом закупівлі, тобто за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника, про що свідчить наступне визначення в тендерній документації того, що Замовник вважає аналогічним договором: «Аналогічним вважається договір за предметом закупівлі.» Вимога щодо надання аналогічного договору на постачання саме Стійки лапороскопічної у тендерній документації Замовника відсутня.
Враховуючи вищевикладене, Учасник/Переможець ТОВ «ЯСМЕД» на вимогу, яка була встановлена в пункті 1 розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації, а саме: «Довідка про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (подається Учасником у в довільній формі); - Скан-копії Договіру/договорів, видаткових накладних та/або товаро-транспортних накладних та/або Актів приймання-передачі, що підтверджують виконання договору у повному обсязі, подаються згідно кожного поданого договору. Аналогічним вважається договір за предметом закупівлі.», надав скан-копії всіх потрібних підтвердних документів (додаються), таким чином виконавши всі вимоги, встановлені в тендерній документації. Таким чином, підстави для відхилення пропозиції ТОВ «ЯСМЕД» були відсутні і Замовник не вбачає в своїх діях порушень у сфері публічних закупівель.