-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Збирання бросового сміття, замітання навколо урн, випорожнення урн та заміна пакету для сміття
Завершена
8 407 500.00
UAH з ПДВ
Номер:
aeba5b267148451daf95d146b01bcdb2
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-09-22-000100
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.09.2025 00:00
Період моніторингу:
22.09.2025 18:19 - 14.10.2025 00:00
Статус:
Здійснення моніторингу
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
22.09.2025 № 277
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб`євої О.М від 22.09.2025 року.
В.о. начальника Артур ЄГІОЗАР’ЯН
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 22.09.2025 № 277
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
7. UA-2025-08-29-005661-a 29.08.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Запити/Пояснення
Номер:
6d9384b95daa4c9bbaf2e7c5fc9e4b81
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
30.09.2025 11:45
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
04.10.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Збирання бросового сміття, замітання навколо урн, випорожнення урн та заміна пакету для сміття» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2025-08-29-005661-a ) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Надати пояснення щодо причин зазначення в тендерній документації посилання на Господарський кодекс України в пункті 1 розділу III та пункті 5 розділу VI.
3. Пунктом 1 розділу ІІІ тендерної документації обумовлено, що при наданні скан-копій з копій документів, такі копії повинні бути засвідчені підписом уповноваженої особи учасника та печаткою (у разі наявності).
Учасником КП «БЛАГОУСТРІЙ» М.ХАРКОВА» в тендерній пропозиції було надано скан-копію з копії НАКАЗУ (РОЗПОРЯДЖЕННЯ) №10/к від 08.02.2024 щодо прийняття на роботу Лапарєва С.В. на посаду водія автотранспортних засобів (файл «Накази водія.pdf»).
Надати пояснення щодо прийняття скан-копію з копії зазначеного документу без засвідчення підписом уповноваженої особи учасника та печаткою?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
98c6385ac8304307862a70b0026fa16e
Назва:
Пояснення по моніторингу UA-M-2025-09-22-000100
Дата опублікування:
02.10.2025 15:56
Опис:
Керівнику ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Косінову С. А.
Шановний Станіславе Анатолійовичу !
КП «Комплекс з вивозу побутових відходів» надає пояснення та інформацію стосовно питань, що виникли в ході проведення моніторингу процедури закупівлі «Збирання бросового сміття, замітання навколо урн, випорожнення урн та заміна пакету для сміття код ДК 021:2015 – 90510000-5 Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям» (оприлюднено в електронній системі закупівлі за № UA-2025-08-29-005661-a).
Стосовно першого запитання: «Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?»
З урахуванням положень частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), повідомляємо наступне.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі були сформовані виходячи з існуючої виробничої необхідності Замовника з урахуванням потреб та технічних вимог щодо надання послуг зі збирання бросового сміття, замітання навколо урн, випорожнення урн та заміни пакету для сміття у м. Харкові, на підставі службової записки підрозділу-ініціатора вищезазначеної закупівлі.
Примірною методикою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, регламентовані методи визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме: 1) здійснення пошуку, збору та аналіз загальнодоступної інформації про ціну товару (тобто інформація про ціни, що містяться в мережі інтернет у відкритому доступі, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, в електронній системі закупівель «Прозоро», тощо; 2) отримання комерційних (цінових ) пропозицій від виробників, офіційних представників (дилерів), постачальників; 3) у разі обмеження конкуренції на ринку певних товарів та враховуючи їх специфіку при розрахунку використовуються ціни попередніх закупівель аналогічного товару та/або минулих періодів (з урахуванням індексу інфляції, зміни курсів іноземних валют). При цьому, при визначені очікуваної вартості предмету закупівлі товарів, робіт та послуг використовується один із методів формування очікуваної вартості предмету закупівлі та проведення моніторингу цін для подальшого укладення договорів.
Під час підготовки до проведення закупівлі за запитами КП «Комплекс з вивозу побутових відходів» було отримано три цінові пропозиції (додаються) від офіційних представників/дилерів/постачальників товару/послуги.
Керуючись п.п. 2 п. 1 Розділу ІІІ «Методи визначення очікуваної вартості» Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, визначення розміру очікуваної вартості предмета закупівлі було здійснено методом порівняння ринкових цін, а саме інформації з отриманих цінових пропозицій (не менше 3-х) від офіційних представників /дилерів/постачальників товару, тощо.
Вищезазначене обґрунтування розміру очікуваної вартості було розраховано як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних за наступною формулою:
Цод = (Ц1 +… + Цк) / К,
де: Цод - очікувана ціна за одиницю;
Ц1, Цк - ціни, отримані з відкритих джерел інформації, приведені до єдиних умов;
К - кількість цін, отриманих з відкритих джерел інформації;
4) визначити очікувану вартість, як добуток очікуваної ціни за одиницю на кількість товару/послуг, що розраховується за такою формулою:
ОВмрц = Цод * V,
де: ОВмрц - очікувана вартість, розрахована за методом порівняння ринкових цін;
Цод - очікувана ціна за одиницю товару/послуги;
V - кількість (обсяг) товару/послуги, що закуповується.
Стосовно другого запитання: « 2. Надати пояснення щодо причин зазначення в тендерній документації посилання на Господарський кодекс України в пункті 1 розділу III та пункті 5 розділу VI.».
Мінекономіки у листі № 3323-04/60011-06 від 05.09.2025 р. торкнулося питання втрати чинності Господарським кодексом України 28 серпня 2025 року. У відомстві нагадують, що правовідносини, які регулювалися положенням ГКУ, з 28 серпня 2025 року регулюватимуться ЦКУ та спеціальними законами.
До речі, детальний аналіз щодо ключових змін, які очікують підприємства, установи та організації у зв'язку з введенням в дію 28 серпня 2025 року Закону №4196, надало раніше Міністерство юстиції України.
Також Мінекономіки згадує про позицію Управління аналітичної та правової роботи Касаційного господарського суду департаменту аналітичної та правової роботи Апарату Верховного Суду. Так, стосовно регулювання господарських договорів, укладених до впровадження змін, зазначається, що Закон №4196 не містить спеціальних перехідних положень щодо господарських договорів, які були укладені відповідно до норм ГКУ, договори залишаються чинними та продовжують свою юридичну дію до моменту завершення строку дії договору або припинення дії договору. Якщо договір містить положення із посиланням на норми ГКУ, це не призводить до його недійсності, оскільки закон не має зворотної дії в часі. З моменту скасування ГКУ все, що не передбачено договором, регулюється нормами спеціального законодавства та ЦКУ.
Крім цього, Апарат Верховного Суду зазначив, що серед особливостей ГКУ було те, що він визначав главою 24 порядок застосування господарських санкцій. Тепер застосування таких санкцій регулюватиметься статтею 15 Закону №4196 та іншими законами України.
Розглянули питання і щодо закупівельного законодавства. Мінекономіки нагадує, що з 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов'язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі”, проводять закупівлі відповідно до Особливостей.
Відповідно до пункту 17 Особливостей (станом на 30.09.2025 року !!!) :
«17. Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
{Абзац перший пункту 17 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 382 від 02.04.2024}.», тобто законодавчо, є посилання на застосування норм Господарського кодексу України.
З 28 серпня 2025 року Господарський кодекс України (ГКУ) втратив чинність на підставі Закону № 4196-IX, і це не призводить до автоматичної втрати чинності тендерів або договорів, які укладені до цієї дати, оскільки закон не має зворотної сили. Договори, укладені до 28.08.2025, залишаються чинними та продовжують свою дію до завершення строку їх дії, а посилання на норми ГКУ в договорах не робить їх недійсними.
Звертаємо увагу, що у зв’язку з набранням чинності Закону № 4196, замовником КП «Комплекс з вивозу побутових відходів» з 01.09.2025 року, приведено у відповідність тендерну документацію та проекти договорів про закупівлю щодо відкритих торгів, оголошених замовником з 01.09.2025 року, та вилучено посилання на положення ГКУ України, замінивши їх на положення з ЦКУ або інших спеціальних законів, що регулюють відповідні правовідносини.
Стосовно третього запитання: «Пунктом 1 розділу ІІІ тендерної документації обумовлено, що при наданні скан-копій з копій документів, такі копії повинні бути засвідчені підписом уповноваженої особи учасника та печаткою (у разі наявності). Учасником КП «БЛАГОУСТРІЙ» М.ХАРКОВА» в тендерній пропозиції було надано скан-копію з копії НАКАЗУ (РОЗПОРЯДЖЕННЯ) №10/к від 08.02.2024 щодо прийняття на роботу Лапарєва С.В. на посаду водія автотранспортних засобів (файл «Накази водія.pdf»). Надати пояснення щодо прийняття скан-копію з копії зазначеного документу без засвідчення підписом уповноваженої особи учасника та печаткою?», пояснюємо наступне.
П. «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» Додатку 2 до тендерної документації передбачено:
Документальним підтвердженням про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід повинні бути наступні документи:
1) заповнена таблиця з відомостями про працівників (не менше 10 осіб), які будить безпосередньо здійснювати збирання бросового сміття, замітання навколо урн, випорожнення урн та заміна пакету для сміття:
Прізвище, ім’я та по батькові Посада Документи, що підтверджують наявність трудових відносин*
*На підтвердження трудових відносин Учасника з працівниками, надати документи, що підтверджують наявність трудових відносин (трудовий договір з особами, що будуть задіяні Учасником процедури закупівлі для надання послуг та /або наказ про прийняття на роботу та /або накази про здійснення трудової діяльності та /або копія виписки/відповідних сторінок з трудової книжки тощо та /або інші документи, передбачені законодавством, та які підтверджують наявність правовідносин Учасника процедури закупівлі з відповідними працівниками).
2) заповнена таблиця з відомостями про водіїв (не менше 10 осіб), що будуть залучені до надання послуг:
Прізвище, ім’я та по батькові Посада Посвідчення водія на право керування транспортними засобами Документи, що підтверджують наявність трудових відносин *
*На підтвердження інформації, зазначеної в таблиці, надати документи, що підтверджують наявність трудових відносин (трудовий договір з особами, що будуть задіяні Учасником процедури закупівлі для надання послуг та /або наказ про прийняття на роботу та /або накази про здійснення трудової діяльності та /або копія виписки/відповідних сторінок з трудової книжки тощо та /або інші документи, передбачені законодавством, та які підтверджують наявність правовідносин Учасника процедури закупівлі з відповідними працівниками).
На підтвердження відповідності п. «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» Додатку 2 до тендерної документації, Учасником надано наступні файли, які містять документи: «4. Довідка пр працівників та водіїв.pdf», «5. Накази водія.pdf» та «6. Накази працівників.pdf».
Довідкою Вих. № 14 від 05.09.2025 р., наданою в файлі «4. Довідка пр працівників та водіїв.pdf» (стор. 3 та 4), Учасником зазначено інформацію про водіїв, а саме: за № 8 за порядком, зазначено ПІБ, дані посади, посвідчення водія та номер наказу про прийняття на посаду водія Лапарєва С.В.
Надана скан-копія наказу (розпорядження) № 10/к від 08. Лютого 2024 року, на думку Замовника, зроблено з оригіналу, однак чорно-білу. Крім того, інформація, надана та зазначена Учасником, збігається з іншими документами, наданими в складі тендерної пропозиції Учасника.
Таким чином, в Учасника не виявлено «невідповідності» відповідно до п. 43. «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.)».
Крім того, слід зазначити, що згідно з п.3 «Опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерної пропозиції» РОЗДІЛУ V. ОЦІНКА ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ, не проставлення печатки на окремому аркуші пропозиції Учасника відноситься до формальних (несуттєвих) помилок. (подання документа (документів) учасником у складі тендерної пропозиції, що не містить власноручного підпису уповноваженої особи учасника, якщо на цей документ (документи) накладено її кваліфікований електронний підпис;) та «окрема сторінка (сторінки) копії документа (документів), не завірена підписом та/або печаткою учасника (у разі її використання)».
Також, зазначаємо, що згідно з п. «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» РОЗДІЛУ ІІІ. ІНСТРУКЦІЯ З ПІДГОТОВКИ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ, зазначено:
«Допускається надання скан-копії з копії документа.»;
«Документи тендерної пропозиції, які завантажуються в електронну систему закупівель у вигляді скан-копій з оригіналів документів або копій*, у будь-якому форматі .pdf, .jpg, або іншому форматі, які мають бути відкриті для загального доступу. Зміст та вигляд поданих учасником документів повинні відповідати оригіналам відповідних документів, згідно яких виготовляються такі скан-копії.»
«Учасник при наданні документів у складі тендерної пропозиції має право посвідчити їх печаткою (у разі наявності). Відсутність відбитка печатки не створює юридичних наслідків.
У відповідності до наказу № 1082 від 11.06.2020 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» тендерна пропозиція учасника повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП);
Якщо тендерна пропозиція містить і скановані, і електронні документи, потрібно накласти КЕП на тендерну пропозицію в цілому та на кожен електронний документ окремо.»
«Замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги».
Замовник перевіряє КЕП учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify.
Під час перевірки електронного підпису повинні відображатися прізвище, ім‘я та по-батькові (за наявності) або ініціали особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа), найменування та реєстраційний код юридичної особи (вимога до посади не висувається).»
З вищезазначеного, Учасником накладено КЕП на тендерну пропозицію в цілому, чим підтверджено засвідчення всіх поданих документів та їх актуальність.
Таким чином, наявність та/або відсутність печатки на окремому документі в тендерній пропозиції Учасника, не є підставою для його відхилення на підставі п. п. 2 «не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;» ст. 44 Постанови КМУ № 1178 від 12 жовтня 2022 р. « Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. (із змінами).