• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з організації шкільного харчування, а саме забезпечення одноразовим гарячим харчуванням учнів 1-4 класів та пільгових категорій (ДК 021:2015 CPV 55520000-1 Кейтерингові послуги)

Завершена

711 225.00 UAH без ПДВ
Номер: a60be6e2e66640ed91916c5848865054
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-10-08-000072
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 08.10.2025 00:00
Автор: Північно-східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127015
Період моніторингу: 08.10.2025 14:11 - 29.10.2025 23:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЛУГАНСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 08.10.2025 № 39-З Сіверськодонецьк Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 14 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2 зі змінами, внесеними наказом від 17 грудня 2018 року № 255 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. В.о.начальника Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області Ірина БУГЕРА Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області від 08.10.2025 № 39-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 21 UA-2025-08-29-003993-a 29.08.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області Тетяна КАЛЬНИЦЬКА
Адреса: Ukraine, Сєвєродонецьк
Контактна особа: Північно-східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 99) 776-92-62, o.v.zamula@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції КП «Зеніт», встановлено порушення вимог абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення вимог частини 4 статті 41 Закону та пункту 18 Особливостей. За результатами аналізу питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору та їх оприлюднення, надання відповіді на запит – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку шляхом внесення відповідних змін до укладеного договору, з метою приведення його у відповідність до проєкту договору, шляхом укладення додаткової угоди з відповідними змінами, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 28 жовтня 2025 року. Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Гімназії № 278 Деснянського району міста Києва (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 29.08.2025 № 54, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Комунального підприємства «Зеніт» Деснянського району м. Києва (далі - КП «Зеніт»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про визначення переможця від 08.09.2025 № 58, повідомлення про намір укласти договір від 08.09.2025, договір про закупівлю послуг з організації шкільного харчування від 15.09.2025 № 278-ГХ/2, додаткові угоди до договору від 29.09.2025 № 1 та № 2, пояснення та документи надані Замовником 14.10.2025 та 22.10.2025 на запит органу державного фінансового контролю. За результатами моніторингу установлено, що відповідно до пунктів 5, 6 та 12 розділу «Підстави для відмови в участі процедури закупівлі (для переможців) Додатку № 2 до тендерної документації (далі – Додаток № 2) передбачено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей, а саме: Повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості». При досліджені документів, наданих КП «Зеніт», яке визнано переможцем торгів встановлено, що на підтвердження вищезазначеної вимоги надано Скорочений витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», в якому відсутня інформація про притягнення до кримінальної відповідальності, або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України, чим не дотримано вимоги пункту 12 розділу «Підстави для відмови в участі процедури закупівлі (для переможців) Додатку № 2. Відповідно до вимог абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель уразі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей. Постановою Касаційного адміністративного суду Верховного Суду України від 02.03.2023 у справі 640/26603/21 (далі –Постанова) суд визнав, що публічна закупівля здійснюється поетапно, завершальним етапом якого є укладення та виконання договору. Враховуючи те, що принцип прозорості повинен застосовуватись на усіх етапах закупівель, а електронна система закупівель забезпечує, зокрема обмін інформацією і документами саме в електронному вигляді, виключним способом взаємодії між учасниками закупівлі та Замовником є електронна система закупівель. Окрім цього, в цій же Постанові наголошено, що дана правова норма стосується як учасників так і переможця/ів торгів. Отже, на порушення вищезазначених вимог Замовник не відхилив тендерну пропозицію переможця торгів КП «Зеніт», як такого, що не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпункті 12 пункту 47 Особливостей та уклав з ним договір надання послуг на суму 711 225,00 гривень. Аналізом відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено розбіжності у пункті 3.1 розділу 3. Якість послуг та пункті 4.5 розділу 4. Порядок надання послуг та здійснення оплати. А саме: відповідно до проекту договору пункти викладено наступним чином: - «3.1 Передбачені Договором послуги з організації шкільного харчування надаються на підставі щоденного меню, яке складається на підставі розробленого та затвердженого Виконавцем, погодженого у відповідному підрозділі Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів примірного чотирьохтижневого сезонного меню»; - «4.5 Розрахунки за послуги, надані у відповідному календарному місяці, проводяться Замовником на підставі Актів приймання-передачі наданих послуг, в два етапи, шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок Виконавця, остаточний розрахунок здійснюється протягом 30 (тридцяти) банківських днів з моменту підписання Актів приймання-передачі наданих послуг». В той же час пунктом 3.1 та 4.5 Договору від 15.09.2025 № 278-ГХ/2 передбачено: - «3.1 Передбачені Договором послуги з організації шкільного харчування надаються на підставі щоденного меню, яке складається, виходячи із наявності продуктів, на підставі розробленого та затвердженого Виконавцем у відповідному підрозділі Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів примірного двотижневого меню»; - «4.5 Розрахунки за послуги, надані у відповідному календарному місяці, проводяться Замовником за рахунок бюджетних коштів на підставі Актів приймання-передачі наданих послуг, в два етапи, шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок Виконавця, остаточний розрахунок здійснюється не пізніше десятого числа місяця, наступного за звітним». Також слід зазначити, що учасником процедури закупівлі КП «Зеніт» в складі своєї тендерної пропозиції надано лист від 14.08.2025 № 102/56-595, яким він погоджується з проектом договору про закупівлю та підтверджує згоду із запропонованими умовами договору. На запит Управління, Замовником надано лист від КП «Зеніт» № 102/56-739 від 21.10.2025 з поясненням щодо змін і коригувань, виявлених при укладанні договору, що не спростовує факт виявлених порушень. Згідно з пунктом 18 Особливостей та частиною 4 статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку цінив бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки. Відповідно до підпункту 2 пункту 21 Особливостей та статті 43 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення договору з порушенням вимог пункту 18 цих Особливостей та частини четвертої статті 41 цього Закону.
Період усунення порушень: 28.10.2025 12:08 - 12.11.2025 00:00
Дата публікації висновку: 28.10.2025 12:08

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель від 28.10.2025
Дата публікації звіту: 31.10.2025 11:06

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: Порушення усунуто. 31.10.2025 в електронній системі закупівель оприлюднено Додаткову угоду № 3 від 30.10.2025, якою внесено зміни до пунктів 3.1 та 4.5 Договору № 278-ГХ/2 від 15.09.2025 року.
Дата публікації: 06.11.2025 11:06

Запити/Пояснення