-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
-
Скасування закупівлі
Капітальний ремонт котельні з заміною котельного устаткування Великоп’ятигірської гімназії Райгородоцької сільської ради Бердичівського району Житомирської області по вул..Миру, 25Б с.Велика П’ятигірка Бердичівського району Житомирської області
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 21 день назад
2 065 713.20
UAH з ПДВ
Номер:
345f02e118f948df8a6acf4a29ecc5e8
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-09-22-000071
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.09.2025 00:00
Період моніторингу:
22.09.2025 17:45 - 14.10.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Управління Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області
Н А К А З
22.09.2025
№ 85-з
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Сергій КОМАШНЯ
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 22.09.2025 № 85-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
7. UA-2025-08-29-003966-a. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ПП «Котлосервіс» встановлено порушення вимог пункту 43 та підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
-
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 06 жовтня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (далі - Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі) (далі - Особливості), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерної пропозиції, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Відділу освіти, культури, молоді та спорту Райгородоцької сільської ради Бердичівського району Житомирської області (далі - Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи від 29.08.2025 № 54, тендерна пропозиція переможця приватного підприємства «Котлосервіс» (далі – ПП «Котлосервіс»), протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 15.09.2025 № 57 та від 01.10.2025 № 61, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 15.09.2025, інформація з власного веб-сайту Замовника за посиланням: https://raygorodocka-gromada.gov.ua/news/1758713721/, відповіді Замовника на пояснення, оприлюднені в електронній системі закупівель 26.09.2025 та 01.10.2025, інформація про відміну від 01.10.2025.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ПП «Котлосервіс» встановлено наступне.
Відповідно до вимог пункту 1 розділу 1 Додатку № 1 до тендерної документації Замовника, на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», від учасників процедури закупівлі імперативно вимагалося надання у складі тендерної пропозиції довідки про наявність матеріально-технічної бази учасника відповідно до запропонованої форми 1, що визначена у Додатку № 6 до тендерної документації, а також гарантійного листа про те, що зазначене обладнання та техніка не перебувають в заставі чи іншому обтяжені.
Моніторингом встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасника ПП «Котлосервіс» відсутній вказаний вище гарантійний лист, чим не дотримано вимоги пункту 1 розділу 1 Додатку № 1 до тендерної документації.
На запит посадової особи органу державного фінансового контролю, Замовником 26.09.2025 надано пояснення, що «…Замовником не надання даного гарантійного листа було віднесено до формальних (несуттєвих) помилок, але додатково нами було перевірена інформація надана учасником через Державний реєстр обтяжень рухомого майна та Державний реєстр речових прав на нерухоме майно, інформації про те, що зазначене обладнання та техніка перебувають в заставі чи іншому обтяжені - не виявлено.», яким не спростовано вказане порушення.
Також, моніторингом встановлено, що учасником ПП «Котлосервіс» у складі тендерної пропозиції не надано інструкцію по монтажу та експлуатації, чим не дотримано вимоги Додатку № 2 до тендерної документації.
Пунктом 43 Особливостей зазначено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється, у тому числі, відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Враховуючи вищевикладене, Замовник в порушення вимог пункту 43 Особливостей, не виявив та не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення вищезазначених невідповідностей, чим не надав можливість учаснику ПП «Котлосервіс» усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі своєї тендерної пропозиції.
В Додатку № 2 до тендерної документації визначено, що запропоновані учасником характеристики котлів не повинні відрізнятися від технічних, якісних характеристик, які зазначені у технічному завдані, а також, що оскільки проект вже виготовлений - габаритні розміри котла є визначальними і повинні відповідати тим, що зазначені в технічному завданні.
Проведеним аналізом таблиці 8 Технічних умов України 25.2-40109587-001:2017 «Котли твердопаливні водогрійні сталеві», розроблених ТОВ «Кронас-Північ» (далі – ТУ У 25.2-40109587-001:2017), наданих у складі тендерної пропозиції (ст. 69-128 файлу «02. ДОВІДКИ, ЛИСТИ.pdf»), та Інструкції з експлуатації, яка розміщена на сайті виробника ТОВ «Кронас-Північ» за посиланням: https://kronas.ua/wp-content/uploads/2023/07/Kronas-Prom-%D0%86%D0%BD%D1%81%D1%82%D1%80%D1%83%D0%BA%D1%
86%D1%96%D1%8F-%D0%B4%D0%BE-%D0%BA%D0%BE%D1%82%D0%
BB%D0%B0.docx.pdf, встановлено, що характеристики котла Kronas Prom 150, запропонованого учасником ПП «Котлосервіс», фактично відрізняються від характеристик, які вимагаються Замовником та зазначені у технічному завдані, а саме:
- поверхня нагріву кола – вимагається у технічному завдані 15,3 кв.м, відповідно до таблиці 8 ТУ У 25.2-40109587-001:2017 та Інструкції з експлуатації фактично становить 12 кв.м;
- водяна ємність котла - вимагається 410 куб.м., становить - 371 куб.м.;
- вага котла - вимагається 1327 кг, становить - 1273 кг;
- мінімальна та максимальна температури води вимагається 55-95 С, становить - 58-90 С відповідно;
- габаритні розміри котла - вимагається 825/1905/2170, становить - 848/1923/2023.
Таким чином, за результатами проведеного моніторингу встановлено, що в порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ПП «Котлосервіс», як таку, що не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
На запит посадової особи органу державного фінансового контролю, Замовником 01.10.2025 надано пояснення, що «Зважаючи на зауваження органу державного фінансового контролю (ID моніторингу UA-M-2025-09-22-000071) при розгляді тендерної пропозиції ПП «КОТЛОСЕРВІС» Замовником не було виявлено невідповідність учасника вимогам Додатку 2 до тендерної документації, а саме характеристики котла Kronas Prom 150, запропонованого учасником ПП»КОТЛОСЕРВІС, фактично відрізняються від характеристик котла, які вимагаються Замовником та зазначені у технічному завданні, що не відповідає вимогам Додатку 2 до тендерної документації Замовника.
Підпунктом 2 пункту 50 Особливостей передбачено, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Враховуючи викладене, Закупівля підлягає відміні».
Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовником на запит органу державного фінансового контролю щодо вищевказаних порушень законодавства у сфері закупівель, протоколом уповноваженої особи Замовника від 01.10.2025 № 61 відмінено процедуру закупівель відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
Період усунення порушень:
06.10.2025 17:47 - 21.10.2025 00:00
Дата публікації висновку:
06.10.2025 17:47
Запити/Пояснення
Номер:
42071d30bb0042c79d33ca6d16ffc415
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
23.09.2025 18:16
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.09.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Капітальний ремонт котельні з заміною котельного устаткування Великоп’ятигірської гімназії Райгородоцької сільської ради Бердичівського району Житомирської області по вул..Миру, 25Б с.Велика П’ятигірка Бердичівського району Житомирської області» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-08-29-003966-a), здійсненої Відділом освіти, культури, молоді та спорту Райгородоцької сільської ради (далі – Замовник), відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на матеріальні ресурси (будівельні матеріали), що є предметом даної закупівлі, проєктно-кошторисну документацію (інвесторську), технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
3. Відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Крім того, згідно із частиною 10 статті 11 Закону рішення уповноваженої особи (тендерного комітету) оформлюється протоколом.
Враховуючи вищевикладене, надайте інформацію чи були встановлені факти формальних (несуттєвих) помилок при розгляді тендерної пропозиції учасника ПП «Котлосервіс» на відповідність тендерній документації Замовника з наданням документального підтвердження (протоколу, рішення).
4. Аналізом тендерної документації Замовника встановлено, що в порушення вимог абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей тендерна документація Замовника містить інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені чинним законодавством, а саме, в розділі 3 Додатку № 8 до тендерної документації Замовником зазначено вимогу, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати, крім документів, що підтверджують право підписання договору про закупівлю, ще договірну; пояснювальну записку; локальні кошториси; документ, що містить інформацію про ціни на матеріальні ресурси, а саме підсумкова відомість ресурсів із зазначенням: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниці його виміру, кількості, відпускної ціни, вартості транспортування та заготівельно-складських витрат, країни походження товару щодо кожної номенклатурної позиції; розрахунок загальновиробничих витрат та коштів на покриття адміністративних витрат; інших підтверджувальних розрахунків витрат, включених до складу договріної ціни відповідно до Настанови.
Поясніть, чому Замовником при складанні та затвердженні тендерної документації порушено норми абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей?
5. Відповідно до вимог пункту 1 розділу 1 Додатку № 1 до тендерної документації Замовника, на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», від учасників процедури закупівлі імперативно вимагалося надання у складі тендерної пропозиції довідки про наявність матеріально-технічної бази учасника відповідно до запропонованої форми 1, що визначена у Додатку № 6 до тендерної документації.
До переліку техніки включаються машини та механізми, які необхідно використовувати при виконанні робіт. Кількість техніки має бути достатньою для виконання робіт у повному обсязі.
Вказана довідка повинна бути підготовлена учасником із урахуванням переліку обладнання та матеріально-технічної бази (будівельних машин та механізмів), що буде відображено у підсумковій відомості ресурсів учасника.
На виконання вказаних вимог учасником ПП «Котлосервіс» у складі пропозиції надано довідку за формою 1 від 08.09.2025 № 17/11, в якій відсутній насос гідравлічний ручний, наявність якого передбачено в підсумковій відомості ресурсів (файл «01.РОЗРАХУНОК ДОГОВІРНОЇ ЦІНИ») та вартість якого включено до договірної ціни.
Також, в пункті 1 розділу 1 Додатку № 1 до тендерної документації Замовника, на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», від учасників процедури закупівлі імперативно вимагалося надання у складі тендерної пропозиції гарантійного листа про те, що зазначене обладнання та техніка не перебувають в заставі чи іншому обтяжені.
Однак, аналізом встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасника ПП «Котлосервіс» відсутній вказаний вище гарантійний лист.
Враховуючи викладене вище, поясніть, яким чином Замовником підтверджено відповідність учасника ПП «Котлосервіс» кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій»?
6. В Додатку № 2 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу, що учасник в складі тендерної пропозиції надає скановані з оригіналів виробника документи у кольоровому вигляді:
- Дозвіл на застосування парових і водогрійних котлів теплопродуктивністю понад 0,1 МВт, виданий уповноваженим органом;
- Сертифікат відповідності на котел, або Сертифікат експертизи типу;
- Декларацію про відповідність до Технічного регламенту;
- Титул та сторінки, які містять інформацію про технічні характеристики;
- Паспорт на котел, та інструкцію по монтажу та експлуатації.
Однак, моніторингом встановлено, що учасником ПП «Котлосервіс» у складі тендерної пропозиції не надано інструкцію по монтажу та експлуатації.
А також, копії сертифікату відповідності на котел, декларації про відповідність до Технічного регламенту, титул та сторінки, які містять інформацію про технічні характеристики та паспорту на котел надано не у кольоровому вигляді.
Крім того, в Додатку № 2 до тендерної документації визначено, що запропоновані учасником характеристики не повинні відрізнятися технічним, якісним характеристикам котлів, які зазначені у технічному завдані, а також, що оскільки проект вже виготовлений - габаритні розміри котла є визначальними і повинні відповідати тим, що зазначені в технічному завданні.
Проведеним аналізом таблиці 8 ТУ У 25.2-40109587-001:2017, наданих у складі тендерної пропозиції, та Інструкції з експлуатації, яка розміщена на сайті виробника за посиланням: https://kronas.ua/wp-content/uploads/2023/07/Kronas-Prom-%D0%86%D0%BD%D1%81%D1%82%D1%80%D1%83%D0%BA%D1%86%D1%96%D1%8F-%D0%B4%D0%BE-%D0%BA%D0%BE%D1%82%D0%BB%D0%B0.docx.pdf, встановлено, що характеристики котла Kronas Prom 150, запропонованого учасником ПП «Котлосервіс», фактично відрізняються від характеристик котла, які вимагаються Замовником та зазначені у технічному завдані, а саме:
- поверхня нагріву кола - вимагається у технічному завдані 15,3 кв.м, відповідно до таблиці 8 ТУ У 25.2-40109587-001:2017 та Інструкції з експлуатації, фактично становить 12 кв.м;
- водяна ємність котла - вимагається 410 куб.м., становить - 371 куб.м.;
- вага котла - вимагається 1327 кг, становить - 1273 кг;
- мінімальна та максимальна температури води вимагається 55-95 С, становить - 58-90 С відповідно;
- габаритні розміри котла - вимагається 825/1905/2170, становить - 848/1923/2023.
Враховуючи викладене вище, поясніть, яким чином Замовником підтверджено відповідність учасника вимогам, встановленим в Додатку № 2 до тендерної документації?
Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
6c164bd3fc6f4dd78d8d622cd3accd90
Назва:
Пояснення, інформація та документи, що обгрунтовують позицію Замовника.
Дата опублікування:
26.09.2025 15:14
Опис:
Відділ освіти, культури, молоді та спорту Райгородоцької сільської ради Бердичівського району Житомирської області, надає наступні пояснення, інформацію та документи, які обґрунтовують позицію Замовника з поставлених органом державного фінансового контрою питань в рамках моніторингу id: UA-M-2025-09-22-000071:
1.Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до затвердженої проектної документації по об’єкту будівництва: «Капітальний ремонт котельні з заміною котельного устаткування Великоп’ятигірської гімназії Райгородоцької сільської ради Бердичівського району Житомирської області по вул..Миру, 25Б с.Велика П’ятигірка Бердичівського району Житомирської області», код ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація, яка пройшла експертизу та отримала позитивний експертний звіт № 06-0051/01-25 від 14.04.2025, виданий Філією ДП «Укрдержбудекспертиза» у Житомирській області.
Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України затверджена примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі від 18.02.2020 №275, якою передбачені методи визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме: 1) здійснення пошуку, збору та аналіз загальнодоступної інформації про ціну товару (тобто інформація про ціни, що містяться в мережі інтернет у відкритому доступі, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, в електронній системі закупівель «Прозоро», тощо; 2) отримання комерційних (цінових) пропозицій, офіційних представників постачальників; 3) у разі обмеження конкуренції на ринку певних товарів/послуг та враховуючи їх специфіку при розрахунку використовуються ціни попередніх закупівель. аналогічного товару та/або минулих періодів (з урахуванням індексу інфляції, зміни курсів іноземних валют).
Відповідно до вказаної методики очікувана вартість закупівлі робіт з будівництва, капітального ремонту та реконструкції (крім тих, що стосуються автомобільних доріг загального користування) визначається з урахуванням кошторисних норм України "Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво", затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281, відповідно до розробленої та затвердженої проектної документації.
Відповідно до розділу 1. Загальні положення КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва», зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва - кошторисний документ, який визначає повну кошторисну вартість об’єкта будівництва або його черги, який включає кошторисну вартість будівельних робіт, витрати на придбання устаткування, меблів та інвентарю, а також інші витрати, та складається на основі об’єктних кошторисів та/або об’єктних кошторисних розрахунків і кошторисних розрахунків на окремі види витрат.
Відповідно до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, який є частиною затвердженої проектної документації, повна кошторисна вартість об’єкта будівництва складає – 2189170,00 грн.
Отже, очікувана вартість предмета закупівлі: «Капітальний ремонт котельні з заміною котельного устаткування Великоп’ятигірської гімназії Райгородоцької сільської ради Бердичівського району Житомирської області по вул..Миру, 25Б с.Велика П’ятигірка Бердичівського району Житомирської області», код ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація розрахована на підставі зведеного кошторисного розрахунку, за виключенням сум, наведених у главі 10 «Утримання служби замовника та інжинірінгові послуги» та главі 12 «Проектні, вишукувальні роботи, експертиза та авторський нагляд» зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва.
Щодо проектно-кошторисної роботи, звертаємо Вашу увагу, що відповідно до ст. 221 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» Єдина державна електронна система у сфері будівництва (далі – електронна система) – це єдина інформаційно-комунікаційна система у складі містобудівного кадастру, що забезпечує створення, перегляд, відправлення, прийняття, збирання, внесення, накопичення, обробку, використання, розгляд, зберігання, захист, облік та надання інформації у сфері будівництва, а також електронну взаємодію між фізичними та юридичними особами, державними органами, органами місцевого самоврядування, центрами надання адміністративних послуг з метою отримання визначених цим Законом послуг у сфері будівництва.
Згідно зі ст. 222 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» реєстр будівельної діяльності є компонентом електронної системи, який забезпечує створення, збирання, накопичення, обробку, захист, облік інформації, зокрема проектної документації на будівництво об’єктів та результатів експертизи проектної документації на будівництво об’єктів. Таким чином доступ у режимі реального часу до відомостей та документів Реєстру будівельної діяльності, зокрема проектної документації, кошторисної документації, експертного звіту по об’єкту будівництва:«Капітальний ремонт котельні з заміною котельного устаткування Великоп’ятигірської гімназії Райгородоцької сільської ради Бердичівського району Житомирської області по вул..Миру, 25Б с.Велика П’ятигірка Бердичівського району Житомирської області», код ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація, забезпечено на порталі Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва за реєстраційними номерами: - кошторисна документація: EM01:6273-0288-3865-4978, - проектна документація: PD01:6152-7277-1066-3898, - експертний звіт: №06-0051/01-25 від 14.04.2025 року.
До пояснень додаємо: Висновок експертизи, зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва, проектно-кошторисну документацію.
2.Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 № 710 з метою ефективного використання державних коштів Кабінет Міністрів України чітко затверджено заходи щодо ефективного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету.
Що стосується органів місцевого самоврядування, то відповідно до пп.1 п. 4 Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 № 710 з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів рекомендовано затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Пунктом 4-1 Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 № 710 (зі змінами внесеними Постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 з 19.12.2020) передбачено, що головні розпорядники бюджетних коштів (розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єкти господарювання державного сектору економіки державних коштів зобов’язані забезпечувати:
- обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
- оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Тобто, з урахуванням норм п. 1 цієї постанови відповідні заходи стосуються головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктів господарювання державного сектору економіки державних коштів, які використовують кошти державного бюджету.
Таким чином, розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на сторінці власного вебсайту: https://raygorodocka-gromada.gov.ua/news/1758713721/.
3. Замовником було встановлено фактів формальних (несуттєвих помилок при розгляді тендерної пропозиції, що підтверджується протоколом, що додається.
4. Встановлена Замовником вимога, щодо надання переможцем процедури закупівлі під час укладання договору про закупівлю, крім документів,що підтверджують право підписання договору про закупівлю документів, передбачених в розділі 3 Додатку№8 до тендерної документації, не є такою, що суперечить вимогам чинного законодавства України, та встановлена з метою узгодження замовником договірної ціни переможця процедури закупівель, що передбачено Загальними умовами укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 замовник установлює порядок розрахунку та погодження договірної ціни переможця процедури закупівлі для забезпечення її узгодження замовником до моменту підписання договору про закупівлю відповідно до Додатка № 8 “Перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі” до цієї тендерної документації. Окрім того, варто зазначити, що частиною 3. Статті 22 Закону України «Про Публічні закупівлі», чітко визначено, що : Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Враховуючи вище перелічене, Замовником жодним чином не порушено норми абз. 1 частини 3 статті 22 Закону Украйни та абз.1 п.28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінетів України від 12.10.2022 року №1178.
5. Відповідно до пункту 1 розділу 1 Додатку № 1 до тендерної документації, на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», від учасників процедури закупівлі вимагалося надання у складі тендерної пропозиції гарантійного листа про те, що зазначене обладнання та техніка не перебувають в заставі чи іншому обтяжені у складі тендерної пропозиції учасника ПП «Котлосервіс» відсутній вказаний вище гарантійний лист. Відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, Замовником не надананя даного гарантійного листа було віднесено до формальних (несуттєвих) помилок, але додатково нами було перевірена інформація надана учасником через Державний реєстр обтяжень рухомого майна та Державний реєстр речових прав на нерухоме майно, інформації про те, що зазначене обладнання та техніка перебувають в заставі чи іншому обтяжені- не виявлено.
Щодо відсутності насосу гідравлічного, звертаємо Вашу увагу на те, що в поданій учасником довідці за формою 1 від 08.09.2025р. №17/11, п.6 зазначений 6.Гідравлічний насос з пневматичним приводом JТС8Р120, який володіє ергономічною рукояткою-педаллю, за допомогою якої насосом можна управляти як вручну, так і ножним способом. Такий насос є таким самим за функціональним призначенням, виконує аналогічну роботу, передбачену технічним завданням та не призводить до зміни технічних ресурсів, технологія виконання робіт та показники цих норм не змінюються.
6. Зазначена у запиті інформація, що моніторингом встановлено, що учасником ПП «Котлосервіс» у складі тендерної пропозиції не надано інструкцію по монтажу та експлуатації, а також, копії сертифікату відповідності на котел, декларації про відповідність до Технічного регламенту, титул та сторінки, які містять інформацію про технічні характеристики та паспорту на котел надано не у кольоровому вигляді є недостовірної, а саме вище перелічені органом моніторингу документі наявні та подані у складі та у файлі 02. ДОВІДКИ, ЛИСТИ.pdf на сторінках – (36-37,38-39,41-68,69-128). Вимога щодо подання у складі тендерної пропозиції у кольоровому вигляду паспорту на котел- не була встановлена тендерною документації. Окрім того, надання у складі тендерної пропозиції документа учасником процедури закупівлі, що є сканованою копією оригіналу документа/електронного документа – відноситься до переліку формальних помилок (Наказ №710 від 15.04.2020р.; діє з 14.08.2020р.) та є такою, що не впливає на зміст та вартість тендерної пропозиції.
Відповідно до Закону України «Про Публічні закупівлі», зокрема частини 7 статті 28 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник має право звернутися до відповідних органів державної влади, підприємств, установ та організацій для підтвердження інформації, наданої учасником/переможцем тендеру. Це право замовника реалізується з метою перевірки достовірності інформації, що стосується кваліфікаційних критеріїв або наявності підстав для відхилення пропозиції. Замовник скористався даним правом та отримав відповідь від офійного виробника котельного обладнання, яке було подане учасником на підтвердження інформації про якісні та кількісні характеристики предмету про те, що на офіційному сайті ТОВ «КРОНАС –ПІВНІЧ» https://kronas.ua/, була допущена машинальна помилка. Правильним необхідно вважати інформацію, яка зазначена в паспорті та інструкції з експлуатації.
Таким чином вважаємо, що подані учасником документі, які підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам до предмету закупівлі, відповідають встановленим вимогам Замовника.
Номер:
d88a7780ad874bddaab1dd69a0d14eaf
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
29.09.2025 10:22
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
03.10.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Капітальний ремонт котельні з заміною котельного устаткування Великоп’ятигірської гімназії Райгородоцької сільської ради Бердичівського району Житомирської області по вул..Миру, 25Б с.Велика П’ятигірка Бердичівського району Житомирської області» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-08-29-003966-a), здійсненої Відділом освіти, культури, молоді та спорту Райгородоцької сільської ради (далі – Замовник), відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
В пояснені від 26.09.2025 Замовником по 6 питанню, зокрема, вказано, що «вище перелічені органом моніторингу документі наявні та подані у складі та у файлі 02. ДОВІДКИ, ЛИСТИ.pdf на сторінках – (36-37,38-39,41-68,69-128)».
Однак, вказане не відповідає дійсності з огляду на те, що в даному файлі відсутній документ інструкція по монтажу та експлуатації, подання якої вимагалося Замовником в Додатку № 2 до тендерної документації.
Також, в пояснені від 26.09.2025 Замовником зазначено «Замовник скористався даним правом та отримав відповідь від офійного виробника котельного обладнання, яке було подане учасником на підтвердження інформації про якісні та кількісні характеристики предмету про те, що на офіційному сайті ТОВ «КРОНАС –ПІВНІЧ» https://kronas.ua/, була допущена машинальна помилка. Правильним необхідно вважати інформацію, яка зазначена в паспорті та інструкції з експлуатації.».
З даного приводу, слід зазначити, що на сайті виробника розміщена за посиланням: https://kronas.ua/wp-content/uploads/2023/07/Kronas-Prom-%D0%86%D0%BD%D1%81%D1%82%D1%80%D1%83%D0%BA%D1%86%D1%96%D1%8F-%D0%B4%D0%BE-%D0%BA%D0%BE%D1%82%D0%BB%D0%B0.docx.pdf саме Інструкції з експлуатації в файлі PDF (яка не подана у складі тендерної пропозиції), відповідно до якої встановлено, що характеристики котла Kronas Prom 150, запропонованого учасником ПП «Котлосервіс», фактично відрізняються від характеристик котла, які вимагаються Замовником та зазначені у технічному завдані, а не просто інформація на сайті, при заповненні якої можна було б допустити машинальну помилку.
Слід зазначити, що у наданому паспорті котла (ст. 41-68 файлу «02. ДОВІДКИ, ЛИСТИ.pdf») відсутні дані щодо габаритів котла.
Відповідно до Висновків виготовлювача (розділ 6 Паспорту котла, ст. 48 файлу «02. ДОВІДКИ, ЛИСТИ.pdf») зібраний котел виготовлений згідно з вимогами, зокрема, ТУ У 25.2-40109587-001:2017.
Вказані ТУ У 25.2-40109587-001:2017 надані учасником ПП «Котлосервіс» у складі тендерної пропозиції ст. 69-128 файлу «02. ДОВІДКИ, ЛИСТИ.pdf»
Проведеним аналізом таблиці 8 ТУ У 25.2-40109587-001:2017 (ст. 85 файлу «02. ДОВІДКИ, ЛИСТИ.pdf»), встановлено, що характеристики котла Kronas Prom 150, запропонованого учасником ПП «Котлосервіс», фактично відрізняються від характеристик котла, які вимагаються Замовником та зазначені у технічному завдані, а саме:
- поверхня нагріву кола - вимагається у технічному завдані 15,3 кв.м, відповідно до таблиці 8 ТУ У 25.2-40109587-001:2017, фактично становить 12 кв.м;
- водяна ємність котла - вимагається 410 куб.м., становить - 371 куб.м.;
- вага котла - вимагається 1327 кг, становить - 1273 кг;
- мінімальна та максимальна температури води вимагається 55-95 С, становить - 58-90 С відповідно;
- габаритні розміри котла - вимагається 825/1905/2170, становить - 848/1923/2023.
Слід відмітити, що вказані вище показники та розміри котла відповідно до таблиці 8 ТУ У 25.2-40109587-001:2017 та Інструкції з експлуатації ідентичні, однак відрізняються від тих, що вимагаються Замовником та зазначені у технічному завдані.
Отже, поясніть, яким чином Замовником підтверджено відповідність учасника вимогам, встановленим в Додатку № 2 до тендерної документації?
Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
96bbc7896e6b49029416790e25787999
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
01.10.2025 09:12
Опис:
Зважаючи на зауваження органу державного фінансового контролю (ID моніторингу UA-M-2025-09-22-000071) при розгляді тендерної пропозиції ПП «КОТЛОСЕРВІС» Замовником не було виявлено невідповідність учасника вимогам Додатку 2 до тендерної документації, а саме характеристики котла Kronas Prom 150, запропонованого учасником ПП»КОТЛОСЕРВІС, фактично відрізняються від характеристик котла, які вимагаються Замовником та зазначені у технічному завданні, що не відповідає вимогам Додатку 2 до тендерної документації Замовника.
Підпунктом 2 пункту 50 Особливостей передбачено, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Враховуючи викладене, Закупівля підлягає відміні.
Також, згідно з пунктом 50 Особливостей у разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Таким чином, необхідно зазначити в електронній системі закупівель підстави для відміни Закупівлі.