-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Оборонна закупівля
-
Без аукціону
Квадрокоптер DJI Mavic 3T Enterprise (Thermal) (CP.EN.00000415.01)
Завершена
10 400 000.00
UAH без ПДВ
Номер:
e141462a1f9a43b4a85470d7bb476b89
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-10-23-000017
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.10.2025 00:00
Період моніторингу:
23.10.2025 12:16 - 13.11.2025 23:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
22.10.2025 Київ № 283
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
12 UA-2025-08-29-003622-a 29.08.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо повноти оприлюднення інформації встановлено порушення вимог пункту 13 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмету закупівлі, своєчасності укладання Договору про закупівлю, його оприлюднення, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону, Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення встановлених порушень в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог оголошення про проведення закупівлі без використання електронної системи вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 (в редакції станом на дату проведення закупівлі) (далі – Особливості № 1275), Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі – Особливості № 1178), наявності підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: звіт про укладений договір військовою частиною 7039 (далі – Замовник) від 29.08.2025, договір про закупівлю товарів за державні кошти від 29.08.2025 № 180 укладений з товариством з обмеженою відповідальністю «СПЕЦПРИЛАД» на загальну суму 10 400 000,00 грн без ПДВ (далі - Договір), пояснення та документи Замовника надані 28.10.2025 на запит Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
Відповідно до пункту 9 Особливостей № 1275 придбання державними замовниками товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. гривень, робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони у разі, коли їх вартість дорівнює або перевищує 1,5 млн. гривень (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин, товарів, робіт і послуг для будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд), без проведення закупівель в електронній системі закупівель допускається за наявності однієї з обставин, передбачених пунктом 13 Особливостей № 1178.
Згідно пункту 13 Особливостей № 1178 визначено, що у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту.
Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Однак Замовник, в порушення вимог пункту 13 Особливостей №1178, не розмістив в електронній системі закупівель обґрунтування підстав для здійснення закупівлі без проведення відкритих торгів / спрощеної закупівлі.
На запит Держаудитслужби, Замовник 28.10.2025 в електронній системі закупівель пояснив «…для закупівлі товару у разі, коли існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Підтвердженням нагальності закупівлі є Рапорт ініціатора закупівлі №8452/Р від 28.08.2025р. (додаток 4) та Наказ № 709 НАГД від 29.08.2025р. «Про забезпечення закупівлі по нагальній потребі» з відповідним обґрунтуванням в додатку до цього Наказу (Додаток 5)…»
В ході моніторингу до відповіді на запит Держаудитслужби Замовник оприлюднив наказ командира військової частини А7039 «Про забезпечення закупівлі по нагальній потребі» від 29.08.2025 № 709/нагд щодо затвердження та оприлюднення обґрунтування та рапорт командира військової частини А7039.
Період усунення порушень:
10.11.2025 17:35 - 25.11.2025 00:00
Дата публікації висновку:
10.11.2025 17:35
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Директору Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель
Олексію АЛЕКСАНДРОВУ
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель у закупівлі UA-2025-08-29-003622-a, доводимо до Вашого відома, наступне. Військовою частиною А7039 здійснено заходи щодо недопущення встановленого порушення в подальшому, а саме проведено додаткове вивчення та аналіз положень п. 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178. Уповноваженій особі із закупівель нагадано про її права та обов’язки, у зв’язку із чим буде докладено зусиль у майбутньому щодо недопущення аналогічних порушень.
Уповноважена особа із закупівель ВЧ А7039
молодший лейтенант Сергій Міхно
Дата публікації звіту:
17.11.2025 15:02
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
усунуто
Дата публікації:
19.12.2025 16:16
Запити/Пояснення
Номер:
ab50953a63b14624961646dc172ff5b6
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
27.10.2025 18:00
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
31.10.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі «Квадрокоптер DJI Mavic 3T Enterprise (Thermal) (CP.EN.00000415.01)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-08-29-003622-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), з наступних питань:
1. Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Інформації та її документального підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель.
3. Надати відповідні пояснення, щодо не оприлюднення в електронній системі закупівель разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, обґрунтування підстави для здійснення закупівлі у вигляді розпорядчого рішення Замовника або іншого документа, який готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
4. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливого потенційного постачальника товару, що є предметом закупівлі, та вибрано для постачання, саме ТОВ «СПЕЦПРИЛАД».
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та / або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначене запитання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях (з приховуванням інформації з обмеженим доступом та інформації, розголошення якої під час дії правового режиму воєнного стану може нести загрозу національній безпеці та / або громадській безпеці і порядку), та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
4d01a914a9e24f1aaebff84e6f5ce634
Назва:
Відповідь щодо закупівлі ID: UA-2025-08-29-003622-a
Дата опублікування:
28.10.2025 12:01
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі «Квадрокоптер DJI Mavic 3T Enterprise (Thermal) (CP.EN.00000415.01)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-08-29-003622-a), надаємо пояснення (інформацію та документи), з наступних питань:
1. Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Відповідь: Очікувана вартість закупівлі визначена на підставі зібраних комерційних пропозицій від потенційних постачальників №№ 123,124,125 від 28.08.2025р. (додатки 1,2,3), шляхом застосування формули визначення очікуваної вартості предмету закупівлі: Цод = (Ц1 +… + Цк) / К, відповідно до Методики визначення очікуваної вартості предмету закупівлі затвердженої Наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275:
ОВ = (10400000+10650000+10800000)/3= 10 616 666,67 грн.
Наголошую, що в Звіті про виконання договору вказана сума договору.
Технічні та якісні характеристики визначено виходячи з рапорту ініціатора закупівлі, в якому пропонуються до закупівлі квадрокоптери DJI Mavic 3T Enterprise (Thermal), які не мають еквівалентів, а конкретні характеристики визначені виробником.
2. Інформації та її документального підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель.
Відповідь: Закупівля UA-2025-08-29-003622-a відбувається відповідно до статті 64 Конституції України, статті 12-1 Закону України «Про правовий режим воєнного стану”, пункту 3 частини першої статті 4 Закону України “Про оборонні закупівлі”, Указу Президента України від 24 лютого 2022 р. № 64 “Про введення воєнного стану в Україні”, постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 №1275 “Про затвердження особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану”, зокрема п. 9 та п. 13.4 Постанови Кабінету міністрів України від 12.10.2022р. №1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", що передбачає придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Підтвердженням нагальності закупівлі є Рапорт ініціатора закупівлі №8452/Р від 28.08.2025р. (додаток 4) та Наказ № 709 НАГД від 29.08.2025р. «Про забезпечення закупівлі по нагальній потребі» з відповідним обгрунтуванням в додатку до цього Наказу (Додаток 5).
3. Надати відповідні пояснення, щодо не оприлюднення в електронній системі закупівель разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, обґрунтування підстави для здійснення закупівлі у вигляді розпорядчого рішення Замовника або іншого документа, який готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Відповідь: Неоприлюднення в електронній системі закупівель разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, обґрунтування підстави для здійснення закупівлі у вигляді розпорядчого рішення Замовника або іншого документа, який готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника пов’язано з тим, що дана інформація може нанести шкоду національній безпеці.
Підтвердженням нагальності закупівлі є Рапорт ініціатора закупівлі №8452/Р від 28.08.2025р. (додаток 4) та Наказ № 709 НАГД від 29.08.2025р. «Про забезпечення закупівлі по нагальній потребі» з відповідним обгрунтуванням в додатку до цього Наказу (Додаток 5). У вказаних документах міститься інформація, яка може нанести шкоду військовій частині та її посадовцям.
4. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливого потенційного постачальника товару, що є предметом закупівлі, та вибрано для постачання, саме ТОВ «СПЕЦПРИЛАД».
Відповідь: Перевірку постачальника здійснено за допомогою системи Юконтрол (додаток 6). Згідно отриманих даних ТОВ «Спецприлад» має клас позичальника «В», не знаходиться в стадії ліквідації чи банкрутства, не знаходиться в переліку підсанкційних підприємств (https://sanctions.nazk.gov.ua/) та не реалізує підсанкційні товари або товари, походженням із росії, білорусі, ірану.
Для постачання товару було обрано критерій «ціна» та «можливість додержання строків постачання по нагальній потребі». ТОВ «Спецприлад» запропонувало найнижчу ціну та постачання в термін до 10 календарних днів. Договір на постачання було укладено 29.08.2025 року, а товар отримано 02.09.2025р. (додаток 7).
З повагою, уповноважена особа ВЧ А7039
молодший лейтенант Сергій МІХНО
Номер:
e360087da72948629262fd08e7770b5b
Назва:
Звернення
Дата опублікування:
11.11.2025 12:02
Опис:
Шановний представник ДАСУ! Ознайомившись із висновком моніторингу щодо закупівлі UA-2025-08-29-003622-a, клопочимо про внесення змін до нього.
Згідно Наказу Міністерства Оборони України № 111 від 01.03.2023, військова частина А7039 визначена державним замовником у сфері оборони, а тому у Закупівельній діяльності керується «Особливостями здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану», затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022р. № 1275.
А тому у закупівлі UA-2025-08-29-003622-a для обгрунтування методу закупівлі використано пункт 9 згаданих особливостей: «Придбання державними замовниками товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. гривень, робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони у разі, коли їх вартість дорівнює або перевищує 1,5 млн. гривень (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин, товарів, робіт і послуг для будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд), без проведення закупівель в електронній системі закупівель допускається за наявності однієї з обставин, передбачених пунктом 13 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178.
Таким чином, у закупівлі UA-2025-08-29-003622-a пункт 13 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 використаний в якості деталізації обставин до пункту 9 ПКМУ 1275.
Отже, в закупівлі UA-2025-08-29-003622-a Військова частина А7039 не керується Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178, а тому не порушує її вимог.
Пункт 9 Постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022р. № 1275 не передбачає публікації обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі без використання електронної системи закупівель разом із звітом про договір про закупівлю.
В цих обставинах вважаємо, що замовником у закупівлі UA-2025-08-29-003622-a не допущено порушень, а тому клопочимо про зміну висновку на позитивний.
З повагою, уповноважена особа із закупівель ВЧ А7039 – молодший лейтенант Сергій Міхно.