-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
-
Донорські кошти
Мотор-тестер (вимірювальне обладнання) і стенд для калібрування радарів ADAS в майстерню з ремонту та діагностики автомобілів (ДК 021:2015: 31720000-9 — Електромеханічне обладнання)
Завершена
1 252 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 260.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 260.00 UAH
Номер:
799bd0c6cb484676ae85242219d189e3
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-09-22-000020
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.09.2025 00:00
Період моніторингу:
22.09.2025 14:56 - 14.10.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
22.09.2025 № 75-з
Тернопіль
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 12 пункту 4, підпункту 13 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №117
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Роман СНІГУР
Додаток
до наказу
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Тернопільській області
від 22.09.2025 №75-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
3. UA-2025-08-28-007729-a від 28.08.2025- виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані встановлено не врахування положень підпункту 3 пункту 9 Постанови КМУ №1318.
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено неврахування Замовником положень додатку 4 та підпункту 9 пункту 9 Порядку №1318, а також статті 16 Рамкової угоди стосовно публічності інформування щодо реалізації інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України.
Аналізом питання відповідності тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено порушення пункту 47 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ПП «ПМС 2» встановлено порушення вимог підпункту 3 пункту 44 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями вимогам законодавства, своєчасності укладення договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує вжити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому порушень під час складання тендерної документації, розгляду тендерної пропозиції, а саме, вимог пункту 47, підпункту 3 пункту 44 Особливостей №1178, а також здійснити заходи направлені на дотримання норм Рамкової угоди, та Порядку КМУ №1318.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 09 жовтня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями та тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості №1178), оприлюднення інформації про закупівлю, розгляд тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21.05.2024 у м. Києві та 22.05.2024 у м.Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06.06.2024 №3786-IX (далі – Рамкова угода), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Галицького фахового коледжу імені В’ячеслава Чорновола (далі - Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-08-28-007917-a), оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 28.08.2025 №55, тендерну пропозицію приватного підприємства «ПМС 2» (далі – ПП «ПМС 2»), протокольне рішення уповноваженої особи від 09.09.2025 №59, повідомлення про намір укласти договір від 09.09.2025, договір від 16.09.2025 №256 на суму 1 251 960,00 грн, додаткову угоду від 07.10. 2025 №1, пояснення Замовника від 25.09.2025, 06.10.2025, отримані через електронну систему закупівель.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Одночасно, відповідно до вимог статті 6 Закону якщо міжнародним договором України, згоду на обов’язковість якого надано Верховною Радою України, передбачено інший порядок закупівлі, ніж визначений цим Законом, застосовуються положення міжнародного договору України, з урахуванням принципів, встановлених у частині першій статті 5 цього Закону.
Так, з метою здійснення фінансової підтримки України від Європейського Союзу, спрямованої, зокрема, на фінансування державного бюджету, стимулювання інвестицій, між Україною та Європейським Союзом підписана Рамкова угода. Для реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility» розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року №244-р схвалено План України (далі – План України).
Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 15.11.2024 №1318 «Деякі питання реалізації інструменту Ukraine Facility» (далі – Постанова КМУ №1318) Державну аудиторську службу визначено органом, який здійснює в установленому законодавством порядку державний фінансовий контроль за видатками, передбаченими у межах виконання Плану України, зокрема під час здійснення публічних закупівель, а також відповідно до пункту 20 Порядку управління, моніторингу та контролю за виконанням Плану України, затвердженого Постановою КМУ №1318 (далі – Порядок №1318), Держаудитслужба здійснює державний фінансовий контроль видатків, передбачених на виконання кроків Плану України, зокрема для виконання яких необхідно здійснити публічні закупівлі у межах виконання Плану України, шляхом проведення державного фінансового аудиту, інспектування (ревізії), перевірки закупівель та моніторингу закупівель в установленому законодавством порядку.
Моніторингом встановлено, що відповідно до інформації у річному плані закупівель (UA-P-2025-08-28-007917-a) Замовником досліджувана процедура закупівлі здійснюється в рамках реалізації інструменту Ukraine Facility (забезпечення доступу до безпечної та якісної освіти, крок 7.12 Плану України).
Підпунктом 4 пункту 9 Порядку №1318 визначено, що відповідальні органи під час виконання Плану України забезпечують здійснення закупівель для виконання Плану України відповідно до законодавства в частині, що не суперечить положенням статті 5 Рамкової угоди.
Одночасно, у пункті 8 Порядку №1318 зазначено, що відповідальні органи визначають структурні підрозділи, відповідальні за організацію виконання Плану України, проведення моніторингу, підготовку звітної документації та здійснення контролю за виконанням Плану України (відповідно до компетенції державного органу), а також забезпечення його безпосереднього виконання; для виконання Плану України відповідальні органи можуть залучати інші державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форми власності.
У підпункті 3 пункту 9 Порядку №1318 визначено, що відповідальні органи під час виконання Плану України на етапі формування річного плану закупівель та внесення змін до нього передбачають деталізацію інформації за позицією «джерело фінансування закупівлі» (у разі, коли в позиції «джерело фінансування закупівлі» зазначено державний або місцевий бюджет, зазначають код бюджету та код програмної класифікації видатків та кредитування).
В опублікованому річному плані закупівель Замовника (UA-P-2025-08-28-007917-a) джерелом фінансування досліджуваної процедури закупівлі визначено місцевий бюджет із зазначенням ТПКВКМБ: 1221 – Співфінансування заходів, що реалізуються за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на модернізацію майстерень і лабораторій закладів професійної та фахової передвищої освіти, забезпечення енергоефективності, безпеки та інклюзивності освітнього простору та ТПКВКМБ: 1222 – Виконання заходів щодо реалізації публічного інвестиційного проекту на модернізацію майстерень і лабораторій закладів професійної та фахової передвищої освіти, забезпечення енергоефективності, безпеки та інклюзивності освітнього простору за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам.
Водночас, відповідно до затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.09.2017 №793 «Про затвердження складових Програмної класифікації видатків та кредитування місцевого бюджету» структури кодування Програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів, код Програмної класифікації містить сім знаків (перших два – ознака головного розпорядника бюджетних коштів, третій знак - відповідальний виконавець бюджетної програми у системі головного розпорядника, наступні чотири – номер бюджетної програми).
З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області (далі – Управління) 23.09.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснення (інформації, документів).
Замовник 25.09.2025 надав пояснення та зауважив: «…електронна система закупівель на даний час не інтегрована під зазначення 7-ми знаків, а саме 0611221 та 0611222 відповідно. При зазначенні 7-ми значного числа електронна система закупівель не підтягує відповідний код і його назву, це стає можливим лише при зазначенні 4-ри значного числа (1221 та 1222)».
Крім того, на підтвердження джерел фінансування закупівель Замовником до моніторингу надано Кошториси на 2025 рік затверджені управлінням освіти і науки Тернопільської міської ради від 22.05.2025 та від 16.06.2025, відповідно до яких фінансування закупівель на реалізацію публічного інвестиційного проекту на модернізацію майстерень і лабораторій закладів професійної та фахової передвищої освіти, забезпечення енергоефективності, безпеки та інклюзивності освітнього простору здійснюватиметься за КПКВКМБ: 0611221 та КПКВКМБ: 0611222.
З врахуванням вищенаведеного, Замовником у річному плані закупівель на 2025 рік (UA-P-2025-08-28-007917-a) зазначено неповну інформацію щодо коду бюджету та коду програмної класифікації видатків та кредитування бюджету, що не відповідає положенням підпункту 3 пункту 9 Порядку №1318.
У статті 16 Рамкової угоди визначено, що Україна повинна забезпечити, шляхом включення таких зобов’язань до договорів з відповідними особами та суб’єктами, щоб реципієнти фінансування Союзу під час виконання заходів Плану України, визнавали походження та забезпечували публічність, що включає, у разі потреби, зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом - Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом - Ukraine Facility», зокрема, у ході просування заходів та їх результатів, шляхом надання послідовної, дієвої та пропорційної цільової інформації для різних типів аудиторії, у тому числі для медіа та громадськості.
Також, за вимогами статті 16 Рамкової угоди заходи із забезпечення публічності, комунікацій, оприлюднення та поширення інформації повинні здійснюватися в доступному форматі та відповідати Вимогам щодо комунікації та забезпечення публічності зовнішніх дій ЄС, викладених і опублікованих Європейською Комісією, у редакції, чинній на момент виконання заходів.
Відповідно до вимог підпункту 9 пункту 9 Порядку №1318 відповідальні органи під час виконання Плану України забезпечують публічність інформування щодо реалізації інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України, зокрема тендерної документації та договорів, відповідно до вимог, визначених додатком 4.
За вимогами у додатку 4 (Вимоги щодо інформування про реалізацію інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України) Порядку №1318, відповідальні органи та реципієнти у всіх публікаціях, інформаційних та комунікаційних матеріалах, розроблених у межах виконання кроків Плану України, під час організації заходів, виконання робіт і надання послуг, на закупленому обладнанні та інших товарах, які стали результатом реалізації інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України, повинні використовувати емблему Європейського Союзу, яка розміщена на сайті Європейського Союзу без будь-яких змін, зокрема кольору, чи додавання будьяких елементів до емблеми.
Водночас, аналізом оприлюдненої Замовником інформації щодо досліджуваної закупівлі на веб-сайті Замовника (за наданим Замовником посиланням:https://gi.edu.ua/images/document/economic/2025_zakupivli/Обгрунтування.pdf), встановлено, що при публікації вказаної інформації про закупівлю Замовником не враховано положення додатку 4 та підпункту 9 пункту 9 Порядку №1318 та, відповідно, не враховано положення статті 16 Рамкової угоди, а саме не використано емблему Європейського Союзу та не зазначено, що закупівля (конкретний крок Плану України) співфінансується Європейським Союзом - Ukraine Facility».
У межах проведення моніторингу закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Управління звернулось через електронну систему закупівель про надання пояснень стосовно причини не використання емблеми Європейського Союзу при оприлюдненні на власному веб-сайті обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Замовник у відповіді від 06.10.2025 зазначив: «…Замовником при публікації Обгрунтування було надано загальнодоступну інформацію з посиланнями на тендерну документацію і проєкт договору відповідно в яких була розміщена вся інформація передбачена ст.16 Рамкової угоди та підпунктом 9 пункту 9 Порядку № 1318… і зазначаємо, що вони виправлені, а також прийняті Замовником до уваги. На підтвердження цього повторно надаємо посилання на веб-сайт Замовника, де розміщено вищезазначене Обгрунтування.
https://gi.edu.ua/images/document/economic/2025_zakupivli/28.08.2025/Обгрунтування.pdf …».
Аналізом питання відповідності тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що в порушення вимог пункту 47 Особливостей №1178 у тендерній документації зазначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири робочі дні (замість чотири дні) з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
Під час проведення моніторингу, 06.10.2025, Замовнику було надано запит, чому при складанні тендерної документації допущено порушення вищезазначеної вимоги законодавства.
На зазначений запит, Замовник, 06.10.2025 у своїй відповіді вказав: «…при зазначенні строку була допущена механічна / технічна описка, при зазначенні/додаванні слова «робочі», яка жодним чином не вплинула на вчасне надання замовнику учасником (шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель) документів, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей…», що не спростовує факт порушення.
Аналізом тендерної пропозиції ПП «ПМС 2» на відповідність вимогам тендерної документації встановлено наступне.
Згідно з частиною 2 додатку 1 та додатку 6 «Перелік документів та/або інформації які подаються переможцем процедури закупівлі» до тендерної документації Замовником зазначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири робочі дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
А саме, окрім іншого, на підтвердження відсутності підстав передбачених підпунктами 6 та 12 пункту 47 Особливостей №1178 Замовником встановлено вимогу, що переможець торгів повинен надати: «Повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо керівника учасника процедури закупівлі. Документ повинен бути виданий/ сформований/ отриманий в поточному році».
Однак переможцем торгів , ПП «ПМС 2» оприлюднено в електронній системі закупівель скорочений витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості».
З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Управління 06.10.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснення (інформації, документів).
Замовник 06.10.2025 надав пояснення, які не спростовують факт порушення та зазначив: «…оскільки дана інформація щодо відсутності підстав, визначених у підпунктах 6 і 12 пункту 47 Особливостей №1178 після оголошення учасника ПП «ПМС 2» переможцем знаходилась у формі відкритих даних, в тому числі на сайті https://services.mvs.gov.ua що інтегрований з електронною системою публічних закупівель і доступний для користування Замовником, а також, що даний учасник надав вичерпну інформацію щодо відсутності у нього підстав, визначених у підпунктах 6 і 12 пункту 47 Особливостей №1178 – то Замовником не могло бути прийнято рішення про його відхилення…».
Виходячи з наведеного вище, на порушення підпункту 3 пункту 44 Особливостей №1178 Замовником не відхилено пропозицію ПП «ПМС 2» у зв’язку із тим, що ним як переможцем процедури закупівлі не надано у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 6 і 12 пункту 47 цих Особливостей.
За результатами процедури закупівлі між Замовником та ПП «ПМС 2» укладено договір про закупівлю послуг від 16.09.2025 за №256.
Згідно з інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель, Замовником, відповідно до додаткової угоди від 07.10.2025 №1 розірвано договір від 16.09.2025 за № 256 з ПП «ПМС 2» та оприлюднено звіт про виконання договору про закупівлю.
Період усунення порушень:
09.10.2025 17:03 - 24.10.2025 00:00
Дата публікації висновку:
09.10.2025 17:03
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Інформація про усунення порушень надається окремим файлом
Дата публікації звіту:
13.10.2025 18:32
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто
Дата публікації:
16.10.2025 10:10
Запити/Пояснення
Номер:
05be726f2eda4a95b6610c8d7f89e26b
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
23.09.2025 17:15
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.09.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Мотор-тестер (вимірювальне обладнання) і стенд для калібрування радарів ADAS в майстерню з ремонту та діагностики автомобілів (ДК 021:2015: 31720000-9 — Електромеханічне обладнання)» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-08-28-007729-a), відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», виникла потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
1. Яким чином та на підставі яких документів замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів?
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
3. Надати інформацію з підтвердними документами (рішення, розпорядження, листування тощо) стосовно джерел фінансування закупівлі.
4. Під час моніторингу встановлено, що відповідно до зазначеної у річному плані закупівель замовника на 2025 рік інформації (UA-P-2025-08-28-007917-a), дана закупівля співфінансується Європейським Союзом в рамках реалізації інструменту Ukraine Facility (постанова Кабінету Міністрів України від 15.11.2024 року № 1318 «Деякі питання реалізації інструменту Ukraine Facility» (далі – Постанова КМУ №1318).
Слід зазначити, що Законом України від 06.06.2024 №3786-ІХ ратифіковано Рамкову угоду між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility (далі – Рамкова угода), а з метою реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility», запровадженої Регламентом (ЄС) Європейського Парламенту та Ради (ЄС) від 29.02.2024 №2024/792, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18.03.2024 №244-р схвалено План України (далі – План України) як один з інструментів для відновлення, реконструкції та модернізації України, який може паралельно прискорити шлях України до набуття членства в Європейському Союзі.
Постановою КМУ №1318, з метою виконання зобов’язань України за Рамковою угодою, затверджено порядок управління, моніторингу та контролю за виконанням Плану України, у додатку 4 якого визначено вимоги щодо інформування про реалізацію інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України, серед яких, зокрема: зазначення у всіх публікаціях, інформаційних та комунікаційних матеріалах, розроблених у межах виконання кроків Плану України, емблеми Європейського Союзу, яка розміщена на сайті Європейського Союзу (із зазначенням інформації про джерело фінансування та конкретного кроку Плану України).
Відповідно до статті 16 Рамкової угоди, підпункту 9 пункту 9 Постанови КМУ №1318 передбачено забезпечення публічності інформування щодо реалізації інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України.
Зокрема, відповідно до підпункту 9 пункту 9 Постанови КМУ №1318 відповідальні органи під час виконання Плану України забезпечують публічність інформування щодо реалізації інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України, зокрема тендерної документації та договорів, відповідно до вимог, визначених додатком 4 до цієї постанови.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати інформацію, а саме зазначити причини не вказання у тендерній документації зміст статтей –7 та 17 Рамкової угоди, а також – у проєкті договору про закупівлю (Додаток 3 до тендерної документації) та укладеному за результатами процедури закупівлі договорі, інформації, визначеної у статті 7 вищезгаданої Рамкової угоди.
5. В опублікованому річному плані закупівель Замовника (UA-P-2025-08-28-007917-a) джерелом фінансування досліджуваної процедури закупівлі визначено місцевий бюджет із зазначенням ТПКВКМБ: 1221 – Співфінансування заходів, що реалізуються за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на модернізацію майстерень і лабораторій закладів професійної та фахової передвищої освіти, забезпечення енергоефективності, безпеки та інклюзивності освітнього простору та ТПКВКМБ: 1222 – Виконання заходів щодо реалізації публічного інвестиційного проекту на модернізацію майстерень і лабораторій закладів професійної та фахової передвищої освіти, забезпечення енергоефективності, безпеки та інклюзивності освітнього простору за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам.
Водночас, відповідно до затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.09.2017 №793 «Про затвердження складових Програмної класифікації видатків та кредитування місцевого бюджету» структури кодування Програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів, код Програмної класифікації містить сім знаків (перших два – ознака головного розпорядника бюджетних коштів, третій знак - відповідальний виконавець бюджетної програми у системі головного розпорядника, наступні чотири – номер бюджетної програми).
Чому Замовником у річному плані закупівель на 2025 рік (UA-P-2025-08-28-007917-a) зазначено неповну інформацію щодо коду бюджету та коду програмної класифікації видатків та кредитування бюджету, що не відповідає положенням підпункту 3 пункту 9 Порядку №1318, а саме: на етапі формування річного плану закупівель та внесення змін до нього передбачають деталізацію інформації за позицією «джерело фінансування закупівлі» (у разі, коли в позиції «джерело фінансування закупівлі» зазначено державний або місцевий бюджет, зазначають код бюджету та код програмної класифікації видатків та кредитування.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
2711203d2a7d4f5eb3db52674a905a4d
Назва:
Відповідь на запит (для зручності зчитування надаємо окремим файлом і повторно шляхом заповнення поля "детальніше")
Дата опублікування:
25.09.2025 19:15
Опис:
ДЕРЖАВНІЙ АУДИТОРСЬКИЙ СЛУЖБІ УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ
На Ваш запит від 23.09.2025 року щодо надання пояснення у межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Мотор-тестер (вимірювальне обладнання) і стенд для калібрування радарів ADAS в майстерню з ремонту та діагностики автомобілів (ДК 021:2015: 31720000-9 — Електромеханічне обладнання)» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-08-28-007729-a) (далі – закупівля) повідомляємо наступне:
З приводу питання № 1. Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі наведена в Додатку 2 до тендерної документації на закупівлю. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до потреб замовника та з урахуванням вимог законодавства. Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснювалося із врахуванням рекомендацій Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 року № 275, а саме аналіз загальнодоступної інформації щодо цін товару, яка міститься у відкритих джерелах, у тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель "Prozorro" та на підставі закупівельних цін попередніх закупівель в електронній системі закупівель «Prozorro». Додатково надаємо комерційні пропозиції взяті з відкритих джерел постачальників відповідної продукції.
З приводу питання № 2. Надаємо посилання на сторінку веб-сайту ГФК ім.В.Чорновола, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета Закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі:
https://gi.edu.ua/koledzh/pidrozdily/finansovo-ekonomichnyi-viddil/item/1956-obhruntuvannia-tekhnichnykh-ta-iakisnykh-kharakterystyk-predmeta-zakupivli-rozmiru-biudzhetnoho-pryznachennia-ochikuvanoi-vartosti-predmeta-zakupivli-2025
посилання на файл, що розміщений на сторінці веб-сайту ГФК ім.В.Чорновола:
https://gi.edu.ua/images/document/economic/2025_zakupivli/Обгрунтування.pdf
З приводу питання № 3. Надаємо окремими файлами документами стосовно джерел фінансування закупівлі.
З приводу питання № 4. Повідомляємо що вимоги статті 16 Рамкової угоди та Постанови КМУ №1318 щодо забезпечення публічності інформування щодо реалізації інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України під час проведення даної закупівлі дотримано в повному обсязі. В тендерній документації на титульній сторінці розміщено емблему Європейського Союзу і зазначено «співфінансується Європейським Союзом Ukraine Facility», прокті договору та укладеному за результатами процедури закупівлі договорі в п.4.1 розміщено емблему Європейського Союзу, яка розміщена на сайті Європейського Союзу із зазначенням інформації про джерело фінансування та конкретного кроку Плану України, а саме – «Джерело фінансування: «Цей крок співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility».
Щодо «не вказання у тендерній документації змісту статті 17 Рамкової угоди» повідомляємо, що в проєкті договору (Додаток 3 до тендерної документації) в п.1.6. зазначено що «Відповідно до ст. 17 Рамкової угоди, Замовник та Постачальник повинні зберігати протягом п’яти років із дати завершення процедури закупівлі всі документи, які стосуються процедури закупівлі та договору про закупівлю, порядки денні, відповідну кореспонденцію та всі відповідні документи стосовно виплат і повернень коштів за цим Договором. Вказаний строк, переривається у разі судових процесів, включаючи розслідування OLAF або EPPO та аудити ECA, або за належним чином обґрунтованим запитом Комісії згідно Рамкової угоди.». Оскільки проєкт договору (Додаток 3 до тендерної документації) у відповідності до п.8 ч.2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» являється невід’ємною частиною тендерної документації то повторне дублювання даної вимоги в тендерній документації вбачається недоречним.
Щодо «не вказання у тендерній документації змісту статті –7 Рамкової угоди, а також – у проєкті договору про закупівлю (Додаток 3 до тендерної документації) та укладеному за результатами процедури закупівлі договорі, інформації, визначеної у статті 7 вищезгаданої Рамкової угоди» повідомляємо, що зміст/інформація статті 7 Рамкової угоди складає:
«1. Згідно зі Статтею 35 Регламенту щодо Ukraine Facility та додатком C, для цілей Компонента I Україна повинна створити ефективну та дієву систему управління та контролю з використанням міжнародно визнаних принципів внутрішнього контролю-6, і забезпечити оперативне повернення помилково виплачених або неправильно використаних сум. Така система управління та контролю передусім повинна ґрунтуватися на двох елементах:
(i) заходи контролю для надання обґрунтованих гарантій законності та відповідності базисних операцій, та
(ii) заходи контролю для забезпечення належного захисту фінансових інтересів Союзу у спосіб, передбачений у пункті 3 цієї Статті і додатку C.
Україна може покладатися на національні системи управління бюджетом.
Наприклад, Інтегрована модель внутрішнього контролю COSO, що застосовується Комісією: Внутрішній контроль та управління ризиками (europa.eu)
2. Комісія або її представники повинні спочатку провести аудит системи управління та контролю України згідно з міжнародно визнаними стандартами. Звіт про результати аудиту повинен містити рекомендації Україні щодо вдосконалення її системи управління та контролю і може бути переданий OLAF, ECA та Аудиторській раді, які здійснюватимуть моніторинг виконання рекомендацій Україні щодо вдосконалення її системи управління та контролю.
3. Комісія повинна мати достатню впевненість у тому, що система управління та контролю в Україні відповідає ключовим вимогам, викладеним у додатку C. Комісія може вимагати додаткову інформацію, а також мати право в будь-який час проводити верифікації, аудити або виїзні перевірки системи управління та контролю України згідно з міжнародно визнаними стандартами. У разі необхідності, Комісія може залучати незалежних зовнішніх експертів або зовнішні аудиторські фірми. Відповідний звіт може бути наданий Аудиторській раді повністю або частково та може містити рекомендації для України щодо вдосконалення її системи управління та контролю, а також надавати висновок щодо законності та відповідності базисних операцій і визначати фінансовий вплив будь-якого можливого неналежного управління коштами.
4. Україна повинна надати Комісії повний опис наявної системи управління та контролю до подання першого запиту на виплати. Україна повинна забезпечити Комісії або її представникам доступ до всіх установ і документів, необхідних для проведення аудиту, верифікації та виїзних перевірок.
5. У рамках цього зобов’язання Україна повинна:
a. створити більш ефективні та дієві системи контролю згідно з додатком C до цієї Угоди, із застосуванням міжнародно-визнаних принципів внутрішнього контролю;
b. досягти рішучого прогресу в напрямку створення надійної рамкової основи для боротьби із шахрайством;
c. створити належні механізми захисту інформаторів;
d. створити належні механізми та вжити заходів для ефективного запобігання, виявлення та усунення незаконних дій, шахрайства, корупції та іншу незаконну діяльність, що впливає на фінансові інтереси Союзу, включаючи конфлікти інтересів, а також для посилення боротьби проти відмивання грошей, організованої злочинності, неналежного використання державних коштів, фінансування тероризму, уникнення від сплати податків, податкового шахрайства та ухилення від сплати податків, іншої незаконної діяльності, що впливає на кошти, які надаються в рамках Ukraine Facility, одночасно створюючи механізми та вживаючи заходів для підтримки зусиль з деолігархізанії;
e. вживати належних заходів для розслідування та притягнення до відповідальності за кримінальні правопорушення, що впливають на фінансові інтереси Союзу;
g. регулярно перевіряти належне використання наданого фінансування згідно з усіма відповідними правилами, зокрема, щодо запобігання, виявлення та усунення незаконних дій, шахрайства, корупції або будь-якої іншої незаконної діяльності, що впливають на фінансові інтереси Союзу, включаючи конфлікти інтересів;
h. забезпечити, згідно зі Статтею 35 Регламенту щодо Ukraine Facility, оперативне повернення помилково виплачених або неправильно використаних коштів, у тому числі стосовно будь-якого заходу, спрямованого на реалізацію реформ та інвестиційних проектів згідно з Планом;
i. забезпечити, щоб компетентні органи України повідомляли ЕРРО, відповідно до Статті 9(3) цієї Угоди про будь-яку злочинну поведінку, яка може підпадати під її компетенцію, і вживати належних заходів для невідкладного опрацювання запитів про взаємну правову допомогу ЕРРО та компетентних органів держав-членів, які діють у межах їхніх відповідних повноважень, стосовно кримінальних правопорушень, які впливають на кошти в рамках інструменту Ukraine Facility;
j. збирати та забезпечувати прямий доступ для Комісії, OLAF, Аудиторської ради, ECA та EPPO, які діють у межах їхніх відповідних повноважень, до таких стандартизованих категорій даних у єдиній електронній базі даних, що постійно - принаймні кожні три місяці - оновлюється, у машинозчитуваному форматі на вебсторінці в порядку за загальною сумою отриманих коштів, у відповідності з принципами ЄС щодо захисту даних і відповідних правил щодо захисту даних згідно зі Статтями 15 та 16 цієї Угоди:
i. найменування реципієнта коштів для реалізації заходів Плану;
ii. найменування підрядника та субпідрядника, якщо реципієнт коштів є публічним замовником згідно з правом Союзу або національним правом у сфері публічних закупівель;
iii. імена, прізвища та дати народження бенефіціарних власників реципієнта коштів, підрядника або субпідрядника, як визначено у Статті 3(6) Директиви Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2015/849 від 20 травня 2015 року;
iv. перелік будь-яких заходів з реалізації заходів Плану із загальною сумою публічного фінансування таких заходів, а також органу влади України, відповідального за забезпечення реалізації;
k. забезпечити право Комісії здійснювати моніторинг діяльності згідно з інструментом Ukraine Facility для реалізації якісних і кількісних заходів Плану, що здійснюється органами влади України, протягом усього циклу реалізації проекту, між іншим, включно з процедурами відбору проектів і присудження договорів, у тому числі для цілей публічних закупівель, брати участь у такій діяльності в якості спостерігача, у відповідних випадках, і надавати рекомендації щодо вдосконалення такої діяльності та посилення готовності органів влади України докладати максимально можливих зусиль для впровадження таких рекомендацій Комісії та звітування про таке впровадження.
l. Згідно зі Статтею 132(1) Фінансового регламенту, зберігати облікові та підтвердні документи, у тому числі статистичні записи та інші записи стосовно фінансування, а також записи та документи в електронному форматі протягом п’яти років після сплати залишку або, якщо така сплата не здійснюється, після проведення операції. Цей строк становить три роки, якщо сума фінансування не перевищує 60000 євро.
m. Згідно зі Статтею 132(2) Фінансового регламенту, зберігати записи та документи, що стосуються аудитів, апеляцій, судових проваджень, розгляду позовів стосовно юридичних зобов’язань або розслідувань OLAF, які повинні зберігатися, поки такі аудити, апеляції, судові провадження, розгляд позовів чи розслідування не будуть закриті. Щодо записів і документів, що стосуються розслідувань OLAF, зобов’язання щодо їх зберігання застосовується з моменту, коли реципієнта було повідомлено про ці розслідування;
n. Згідно зі Статтею 132(3) Фінансового регламенту, зберігати записи та документи в оригіналі або у формі засвідчених копій оригіналів, або на загальноприйнятих носіях інформації, у тому числі електронні версії оригіналів або документи, які існують лише в електронній формі. Якщо існують електронні версії, оригінали не вимагаються, якщо такі документи відповідають відповідним правовим вимогам, щоб вважатися еквівалентними оригіналам і придатними для використання для аудиторських цілей.
o. Якщо Комісія, згідно зі Статтею 35(3) Регламенту щодо Ukraine Facility, надає Україні інтегровану та взаємодійну інформаційно-моніторингову систему, включно з єдиним інструментом отримання даних і оцінювання ризиків, для доступу та аналізу даних, зазначених у пункті 5 (j) цієї Статті, необхідно забезпечити використання такої системи та наповнення її необхідними даними.
6. Для цілей виконання зобов’язань згідно з пунктом 5 цієї Статті, Україна повинна забезпечити відповідність Системи управління та контролю основним вимогам, вказаним у додатку C.
7. Координатор повинен невідкладно повідомляти Комісію про будь-які зміни системи управління та контролю України, вказаної у Плані, стосовно елементів, які були оцінені Комісією.
8. Згідно з вимогами в додатку C, незалежний орган аудиту повинен виконувати завдання з аудиту, пов’язані з реалізацією кожного Компонента, згідно зі стратегією аудиту, зазначеною в пункті 9 цієї Статті. Україна повинна забезпечити незалежний аудиторський орган необхідними адміністративними, фінансовими та людськими ресурсами для виконання ним відповідних завдань, пов’язаних з Компонентом 1.
9. Незалежний орган аудиту повинен розробити стратегію аудиту. У такій стратегії повинні бути визначені метод і періодичність проведення аудитів. У стратегії аудиту необхідно пріоритезувати аудиторську роботу починаючи з аудиту створення систем, що зосереджується на відповідності процесів (з правовою та інституційної точки зору), створення та експлуатації IT-систем, надійності даних, а також наявності та якості людських ресурсів.»
З огляду на зміст даної статті - нею встановлені заходи Європейського Союзу щодо внутрішньої системи управління та контролю України, а також зобов’язання щодо протидії неналежному управлінню коштами, тому вказання змісту даної статті у тендерній документації, проєкті договору та укладеному за результатами процедури закупівлі договорі не вбачається можливим і доречним з огляду на її обсяг і багатосторонність (Координатор (Національний координатор), Комісія (від імені Європейського Союзу) та ін.).
Проте, оскільки на титульній сторінці та в розділі 1 тендерної документації зазначено, що дану тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Рамкової угоди між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX (далі – Рамкова угода) та що дана закупівля здійснюється на дотримання Рамкової угоди і /тому всі умови та вимоги закупівлі, а також відповідні фінансові механізми, регулюються всіма положеннями цієї Рамкової угоди, тобто із дотриманням вимог статті 7 включно.
З приводу питання № 5. Щодо зазначення неповної інформації по коду бюджету та коду програмної класифікації видатків та кредитування бюджету в опублікованому річному плані закупівель Замовника (UA-P-2025-08-28-007917-a), (кодів класифікації видатків ТПКВКМБ: 1221 і ТПКВКМБ: 1222), а саме чому вони містять 4 а не 7 знаків повідомляємо, що на жаль електронна система закупівель на даний час не інтегрована під зазначення 7-ми знаків, а саме 0611221 та 0611222 відповідно. При зазначенні 7-ми значного числа електронна система закупівель не підтягує відповідний код і його назву, це стає можливим лише при зазначенні 4-ри значного числа (1221 та 1222). На підтверження цього надаємо скріншоти з електронної системи.
З огляду на вищезазначене, приносимо вибачення з приводу встановлених Вами зауважень, оскільки до моменту внесення змін в постанову КМУ № 1178 від 12.10.2022 року (Особливості), що остаточно регулюватимуть процедуру закупівель згідно інструменту Ukraine Facility, подекуди виникають спірні питання, щодо трактування тих чи інших вимог Рамкової угоди і суміжних з нею нормативно-правових актів. Окремо мусимо зазначити про взяття до уваги вказаних Вами зауважень, а також що з уповноваженою особою ГФК ім.В.Чорновола Черняком К.В. адміністрацією навчального закладу було проведено роз’яснювальну роботу і поставлено вимогу щодо більш детального вивчення чинного законодавства, що регулює процедури проведення публічних закупівель, згідно інструменту Ukraine Facility включно.
Додатки:
- Комерційні пропозиції аналогічних товарів (3шт.)
- Документи стосовно джерел фінансування закупівлі.
- Скріншоти з електронної системи з кодами класифікації видатків.
Вик.:Черняк К.В.
Номер:
98f4473f9bc241ebabf0759265279b86
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
03.10.2025 16:10
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.10.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Мотор-тестер (вимірювальне обладнання) і стенд для калібрування радарів ADAS в майстерню з ремонту та діагностики автомобілів (ДК 021:2015: 31720000-9 — Електромеханічне обладнання)» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-08-28-007729-a), відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», виникла потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
Аналізом оприлюдненої Замовником інформації щодо досліджуваної закупівлі на веб-сайті Замовника (за наданим Замовником посиланням: https://gi.edu.ua/koledzh/pidrozdily/finansovo-ekonomichnyi-viddil/item/1956-obhruntuvannia-tekhnichnykh-ta-iakisnykh-kharakterystyk-predmeta-zakupivli-rozmiru-biudzhetnoho-pryznachennia-ochikuvanoi-vartosti-predmeta-zakupivli-2025, посилання на файл, що розміщений на сторінці веб-сайту ГФК ім. В. Чорновола: https://gi.edu.ua/images/document/economic/2025_zakupivli/Обгрунтування.pdf), встановлено, що при публікації вказаної інформації про закупівлю Замовником не враховано положення додатку 4 та підпункту 9 пункту 9 Порядку №1318 та, відповідно, не враховано положення статті 16 Рамкової угоди, а саме не використано емблему Європейського Союзу.
Надайте інформацію чому Вами при оприлюдненні на власному веб-сайті обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, не використано емблему Європейського Союзу?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
4cecc098ef7241eda6621c5bae3deb70
Назва:
Відповідь на запит (для зручності зчитування надаємо окремим файлом і повторно шляхом заповнення поля "детальніше")
Дата опублікування:
06.10.2025 15:05
Опис:
ДЕРЖАВНІЙ АУДИТОРСЬКИЙ СЛУЖБІ УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Щодо порушеного Вами питання, а саме чому при публікації вказаної інформації про закупівлю Замовником не враховано положення додатку 4 та підпункту 9 пункту 9 Порядку №1318 та, відповідно, не враховано положення статті 16 Рамкової угоди, а саме не використано емблему Європейського Союзу, повідомляємо наступне.
Відповідно до підпункту 9 пункту 9 Порядку №1318 відповідальні органи під час виконання Плану забезпечують публічність інформування щодо реалізації інструменту Ukraine Facility та виконання Плану, зокрема тендерної документації та договорів, відповідно до вимог, визначених додатком 4.
Тому на виконання вимог ст.16 Рамкової угоди та підпункту 9 пункту 9 Порядку №1318 Замовником на титульній сторінці тендерної документації, а також в п.4.1 проєкту договору (додаток 3 до тендерної документації ) було зазначено емблему Європейського Союзу і вказано, що закупівля співфінансується Європейським Союзом Ukraine Facility та «Закупівля здійснюється на дотримання Рамкової угоди між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility, ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX. Всі умови та вимоги закупівлі, а також відповідні фінансові механізми, регулюються положеннями цієї угоди, яка спрямована на підтримку України»
Також:
• в Додатку 2 до тендерної документації, а саме в вимогах про надання учасником у складі тендерної пропозиції документів для підтвердження відповідності Рамковій угоді між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом UkraineFacility передбачено зокрема що
- в рамках здійснення закупівель (ст. 16 Рамкової угоди) учаснику необхідно забезпечити візуалізацію інформації про фінансування або співфінансування ЄС на обладнанні, яке було придбано
https://drive.google.com/drive/folders/1TIHEQkQ63DWOMOrC7gp3cA3Zjj04GCeJ
• в п.1.7 проєкту договору (додаток 3 до тендерної документації ) передбачено що «На виконання вимог ст. 16 Рамкової угоди в рамках здійснення закупівель Постачальнику необхідно забезпечити візуалізацію інформації про фінансування або співфінансування ЄС на обладнанні, яке було придбано.
https://drive.google.com/drive/folders/1TIHEQkQ63DWOMOrC7gp3cA3Zjj04GCeJ
Оскільки «Обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі» (далі - Обгрунтування), згідно підпункту 9 пункту 9 Порядку №1318 не відноситься зокрема до тендерної документації та договорів, то Замовником в наданому Обгрунтуванні в:
• п.3 було зазначено номер закупівлі UA-2025-08-28-007729-a;
• п.4 було зазначено, що «інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі наведена в Додатку 2 до тендерної документації на закупівлю»;
• п.4.1 було зазначено що «Закупівля здійснюється на дотримання Рамкової угоди між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility, ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX. Всі умови та вимоги закупівлі, а також відповідні фінансові механізми, регулюються положеннями цієї угоди, яка спрямована на підтримку України.»
Відповідно Замовником при публікації Обгрунтування було надано загальнодоступну інформацію з посиланнями на тендерну документацію і проєкт договору відповідно в яких була розміщена вся інформація передбачена ст.16 Рамкової угоди та підпунктом 9 пункту 9 Порядку № 1318.
З огляду на вищезазначене, приносимо вибачення з приводу встановлених Вами зауважень і зазначаємо, що вони виправлені, а також прийняті Замовником до уваги. На підтвердження цього повторно надаємо посилання на веб-сайт Замовника, де розміщено вищезазначене Обгрунтування.
https://gi.edu.ua/images/document/economic/2025_zakupivli/28.08.2025/Обгрунтування.pdf
Номер:
8ea3a2a8e60a49a4a5dfdb9b51157831
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
06.10.2025 13:29
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.10.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Мотор-тестер (вимірювальне обладнання) і стенд для калібрування радарів ADAS в майстерню з ремонту та діагностики автомобілів (ДК 021:2015: 31720000-9 — Електромеханічне обладнання)» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-08-28-007729-a), відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», виникла потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
Згідно з частиною 2 додатку 1 та з додатком 6 «Перелік документів та/або інформації які подаються переможцем процедури закупівлі» до тендерної документації Замовником зазначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири робочі дні (замість чотирьох днів) з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
А саме, окрім іншого, на підтвердження відсутності підстав передбачених підпунктами 6 та 12 пункту 47 Особливостей №1178 Замовником встановлено вимогу, що переможець торгів повинен надати: «Повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо керівника учасника процедури закупівлі. Документ повинен бути виданий/ сформований/ отриманий в поточному році».
Однак переможцем, ПП «ПМС 2» оприлюднено в електронній системі закупівель скорочений витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості».
Прошу пояснити причини не відхилення вказаного учасника як такого, що не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документ, що підтверджує відсутність підстав, визначених у підпунктах 6 і 12 пункту 47 Особливостей №1178.
А також, чому тендерна документація складена не у відповідності до вимог законодавства у сфері закупівель, а саме пункту 47 Особливостей №1178, яким встановлено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
f5d78488bd65472e9a217dd752891e1d
Назва:
Відповідь на запит (для зручності зчитування надаємо окремим файлом і повторно шляхом заповнення поля "детальніше")
Дата опублікування:
06.10.2025 22:11
Опис:
Щодо порушених Вами питань:
№1. Чому Замовником не було відхилено учасника ПП «ПМС 2», як такого, що не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документ, що підтверджує відсутність підстав, визначених у підпунктах 6 і 12 пункту 47 Особливостей №1178, а саме надав скорочений витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» замість передбаченого Додатками 1 і 6 до тендерної документації повного витягу повідомляємо, що слово «повний» (витяг) являється механічною / технічною опискою, а документ наданий учасником був виданий/ сформований/ отриманий в поточному році станом на 03.09.2025 року, що не викликає сумніву в його достовірності. Також часник процедури закупівлі підтвердив відсутність підстав, визначених у підпунктах 6 і 12 пункту 47 Особливостей №1178, шляхом самостійного декларування в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
Оскільки пп.12 п.47 Особливостей передбачено що Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, то оскільки дана інформація щодо відсутності підстав, визначених у підпунктах 6 і 12 пункту 47 Особливостей №1178 після оголошення учасника ПП «ПМС 2» переможцем знаходилась формі відкритих даних, в тому числі на сайті https://services.mvs.gov.ua
що інтегрований з електронною системою публічних закупівель і доступний для користування Замовником, а також, що даний учасник надав вичерпну інформацію щодо відсутності у нього підстав, визначених у підпунктах 6 і 12 пункту 47 Особливостей №1178 – то Замовником не могло бути прийнято рішення про його відхилення.
№2. Чому тендерна документація складена не у відповідності до вимог законодавства у сфері закупівель, а саме пункту 47 Особливостей №1178, яким встановлено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
Повідомляємо, що в частині 2 Додатку 1 та Додатку 6 «Перелік документів та/або інформації які подаються переможцем процедури закупівлі» при зазначенні строку була допущена механічна / технічна описка, при зазначенні/додаванні слова «робочі», яка жодним чином не вплинула на вчасне надання замовнику учасником (шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель) документів, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей. Дата акцепта визначення переможцем: 09-09-2025р., 17:45 і дата надання необхідних документів учасником: 10-09-2025р - тобто документи учасником були надані на другий день.
Номер:
a6b1fda7429342e4a4eac7de6515d3d1
Назва:
Надаємо пояснення з приводу помилки при формуванні звіту про виконная договору по даній закупівлі (файл додається)
Дата опублікування:
09.10.2025 14:27
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ
При формуванні звіту про виконання договору про закупівлю UA-2025-08-28-007729-a згідно предмету Мотор-тестер (вимірювальне обладнання) і стенд для калібрування радарів ADAS в майстерню з ремонту та діагностики автомобілів (ДК 021:2015: 31720000-9 — Електромеханічне обладнання) була помилково зазначена сума оплати за договором, а саме 1 251 960,00 UAH (в тому числі ПДВ 208 660,00 UAH) замість 0.00 грн.