• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • Донорські кошти

Мотор-тестер (вимірювальне обладнання) і стенд для калібрування радарів ADAS в майстерню з ремонту та діагностики автомобілів (ДК 021:2015: 31720000-9 — Електромеханічне обладнання)

Завершена

1 252 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 260.00 UAH
Номер: 799bd0c6cb484676ae85242219d189e3
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-09-22-000020
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 22.09.2025 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40913637
Період моніторингу: 22.09.2025 14:56 - 14.10.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 22.09.2025 № 75-з Тернопіль Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 12 пункту 4, підпункту 13 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №117 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. 3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою. Начальник Роман СНІГУР Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області від 22.09.2025 №75-з Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 3. UA-2025-08-28-007729-a від 28.08.2025- виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Тернопіль
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 97) 471-63-96, h.l.voitsekhivska@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані встановлено не врахування положень підпункту 3 пункту 9 Постанови КМУ №1318. За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено неврахування Замовником положень додатку 4 та підпункту 9 пункту 9 Порядку №1318, а також статті 16 Рамкової угоди стосовно публічності інформування щодо реалізації інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України. Аналізом питання відповідності тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено порушення пункту 47 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ПП «ПМС 2» встановлено порушення вимог підпункту 3 пункту 44 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями вимогам законодавства, своєчасності укладення договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує вжити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому порушень під час складання тендерної документації, розгляду тендерної пропозиції, а саме, вимог пункту 47, підпункту 3 пункту 44 Особливостей №1178, а також здійснити заходи направлені на дотримання норм Рамкової угоди, та Порядку КМУ №1318. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 09 жовтня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями та тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості №1178), оприлюднення інформації про закупівлю, розгляд тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21.05.2024 у м. Києві та 22.05.2024 у м.Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06.06.2024 №3786-IX (далі – Рамкова угода), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Галицького фахового коледжу імені В’ячеслава Чорновола (далі - Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-08-28-007917-a), оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 28.08.2025 №55, тендерну пропозицію приватного підприємства «ПМС 2» (далі – ПП «ПМС 2»), протокольне рішення уповноваженої особи від 09.09.2025 №59, повідомлення про намір укласти договір від 09.09.2025, договір від 16.09.2025 №256 на суму 1 251 960,00 грн, додаткову угоду від 07.10. 2025 №1, пояснення Замовника від 25.09.2025, 06.10.2025, отримані через електронну систему закупівель. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Одночасно, відповідно до вимог статті 6 Закону якщо міжнародним договором України, згоду на обов’язковість якого надано Верховною Радою України, передбачено інший порядок закупівлі, ніж визначений цим Законом, застосовуються положення міжнародного договору України, з урахуванням принципів, встановлених у частині першій статті 5 цього Закону. Так, з метою здійснення фінансової підтримки України від Європейського Союзу, спрямованої, зокрема, на фінансування державного бюджету, стимулювання інвестицій, між Україною та Європейським Союзом підписана Рамкова угода. Для реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility» розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року №244-р схвалено План України (далі – План України). Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 15.11.2024 №1318 «Деякі питання реалізації інструменту Ukraine Facility» (далі – Постанова КМУ №1318) Державну аудиторську службу визначено органом, який здійснює в установленому законодавством порядку державний фінансовий контроль за видатками, передбаченими у межах виконання Плану України, зокрема під час здійснення публічних закупівель, а також відповідно до пункту 20 Порядку управління, моніторингу та контролю за виконанням Плану України, затвердженого Постановою КМУ №1318 (далі – Порядок №1318), Держаудитслужба здійснює державний фінансовий контроль видатків, передбачених на виконання кроків Плану України, зокрема для виконання яких необхідно здійснити публічні закупівлі у межах виконання Плану України, шляхом проведення державного фінансового аудиту, інспектування (ревізії), перевірки закупівель та моніторингу закупівель в установленому законодавством порядку. Моніторингом встановлено, що відповідно до інформації у річному плані закупівель (UA-P-2025-08-28-007917-a) Замовником досліджувана процедура закупівлі здійснюється в рамках реалізації інструменту Ukraine Facility (забезпечення доступу до безпечної та якісної освіти, крок 7.12 Плану України). Підпунктом 4 пункту 9 Порядку №1318 визначено, що відповідальні органи під час виконання Плану України забезпечують здійснення закупівель для виконання Плану України відповідно до законодавства в частині, що не суперечить положенням статті 5 Рамкової угоди. Одночасно, у пункті 8 Порядку №1318 зазначено, що відповідальні органи визначають структурні підрозділи, відповідальні за організацію виконання Плану України, проведення моніторингу, підготовку звітної документації та здійснення контролю за виконанням Плану України (відповідно до компетенції державного органу), а також забезпечення його безпосереднього виконання; для виконання Плану України відповідальні органи можуть залучати інші державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форми власності. У підпункті 3 пункту 9 Порядку №1318 визначено, що відповідальні органи під час виконання Плану України на етапі формування річного плану закупівель та внесення змін до нього передбачають деталізацію інформації за позицією «джерело фінансування закупівлі» (у разі, коли в позиції «джерело фінансування закупівлі» зазначено державний або місцевий бюджет, зазначають код бюджету та код програмної класифікації видатків та кредитування). В опублікованому річному плані закупівель Замовника (UA-P-2025-08-28-007917-a) джерелом фінансування досліджуваної процедури закупівлі визначено місцевий бюджет із зазначенням ТПКВКМБ: 1221 – Співфінансування заходів, що реалізуються за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на модернізацію майстерень і лабораторій закладів професійної та фахової передвищої освіти, забезпечення енергоефективності, безпеки та інклюзивності освітнього простору та ТПКВКМБ: 1222 – Виконання заходів щодо реалізації публічного інвестиційного проекту на модернізацію майстерень і лабораторій закладів професійної та фахової передвищої освіти, забезпечення енергоефективності, безпеки та інклюзивності освітнього простору за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам. Водночас, відповідно до затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.09.2017 №793 «Про затвердження складових Програмної класифікації видатків та кредитування місцевого бюджету» структури кодування Програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів, код Програмної класифікації містить сім знаків (перших два – ознака головного розпорядника бюджетних коштів, третій знак - відповідальний виконавець бюджетної програми у системі головного розпорядника, наступні чотири – номер бюджетної програми). З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області (далі – Управління) 23.09.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснення (інформації, документів). Замовник 25.09.2025 надав пояснення та зауважив: «…електронна система закупівель на даний час не інтегрована під зазначення 7-ми знаків, а саме 0611221 та 0611222 відповідно. При зазначенні 7-ми значного числа електронна система закупівель не підтягує відповідний код і його назву, це стає можливим лише при зазначенні 4-ри значного числа (1221 та 1222)». Крім того, на підтвердження джерел фінансування закупівель Замовником до моніторингу надано Кошториси на 2025 рік затверджені управлінням освіти і науки Тернопільської міської ради від 22.05.2025 та від 16.06.2025, відповідно до яких фінансування закупівель на реалізацію публічного інвестиційного проекту на модернізацію майстерень і лабораторій закладів професійної та фахової передвищої освіти, забезпечення енергоефективності, безпеки та інклюзивності освітнього простору здійснюватиметься за КПКВКМБ: 0611221 та КПКВКМБ: 0611222. З врахуванням вищенаведеного, Замовником у річному плані закупівель на 2025 рік (UA-P-2025-08-28-007917-a) зазначено неповну інформацію щодо коду бюджету та коду програмної класифікації видатків та кредитування бюджету, що не відповідає положенням підпункту 3 пункту 9 Порядку №1318. У статті 16 Рамкової угоди визначено, що Україна повинна забезпечити, шляхом включення таких зобов’язань до договорів з відповідними особами та суб’єктами, щоб реципієнти фінансування Союзу під час виконання заходів Плану України, визнавали походження та забезпечували публічність, що включає, у разі потреби, зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом - Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом - Ukraine Facility», зокрема, у ході просування заходів та їх результатів, шляхом надання послідовної, дієвої та пропорційної цільової інформації для різних типів аудиторії, у тому числі для медіа та громадськості. Також, за вимогами статті 16 Рамкової угоди заходи із забезпечення публічності, комунікацій, оприлюднення та поширення інформації повинні здійснюватися в доступному форматі та відповідати Вимогам щодо комунікації та забезпечення публічності зовнішніх дій ЄС, викладених і опублікованих Європейською Комісією, у редакції, чинній на момент виконання заходів. Відповідно до вимог підпункту 9 пункту 9 Порядку №1318 відповідальні органи під час виконання Плану України забезпечують публічність інформування щодо реалізації інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України, зокрема тендерної документації та договорів, відповідно до вимог, визначених додатком 4. За вимогами у додатку 4 (Вимоги щодо інформування про реалізацію інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України) Порядку №1318, відповідальні органи та реципієнти у всіх публікаціях, інформаційних та комунікаційних матеріалах, розроблених у межах виконання кроків Плану України, під час організації заходів, виконання робіт і надання послуг, на закупленому обладнанні та інших товарах, які стали результатом реалізації інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України, повинні використовувати емблему Європейського Союзу, яка розміщена на сайті Європейського Союзу без будь-яких змін, зокрема кольору, чи додавання будьяких елементів до емблеми. Водночас, аналізом оприлюдненої Замовником інформації щодо досліджуваної закупівлі на веб-сайті Замовника (за наданим Замовником посиланням:https://gi.edu.ua/images/document/economic/2025_zakupivli/Обгрунтування.pdf), встановлено, що при публікації вказаної інформації про закупівлю Замовником не враховано положення додатку 4 та підпункту 9 пункту 9 Порядку №1318 та, відповідно, не враховано положення статті 16 Рамкової угоди, а саме не використано емблему Європейського Союзу та не зазначено, що закупівля (конкретний крок Плану України) співфінансується Європейським Союзом - Ukraine Facility». У межах проведення моніторингу закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Управління звернулось через електронну систему закупівель про надання пояснень стосовно причини не використання емблеми Європейського Союзу при оприлюдненні на власному веб-сайті обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. Замовник у відповіді від 06.10.2025 зазначив: «…Замовником при публікації Обгрунтування було надано загальнодоступну інформацію з посиланнями на тендерну документацію і проєкт договору відповідно в яких була розміщена вся інформація передбачена ст.16 Рамкової угоди та підпунктом 9 пункту 9 Порядку № 1318… і зазначаємо, що вони виправлені, а також прийняті Замовником до уваги. На підтвердження цього повторно надаємо посилання на веб-сайт Замовника, де розміщено вищезазначене Обгрунтування. https://gi.edu.ua/images/document/economic/2025_zakupivli/28.08.2025/Обгрунтування.pdf …». Аналізом питання відповідності тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що в порушення вимог пункту 47 Особливостей №1178 у тендерній документації зазначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири робочі дні (замість чотири дні) з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Під час проведення моніторингу, 06.10.2025, Замовнику було надано запит, чому при складанні тендерної документації допущено порушення вищезазначеної вимоги законодавства. На зазначений запит, Замовник, 06.10.2025 у своїй відповіді вказав: «…при зазначенні строку була допущена механічна / технічна описка, при зазначенні/додаванні слова «робочі», яка жодним чином не вплинула на вчасне надання замовнику учасником (шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель) документів, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей…», що не спростовує факт порушення. Аналізом тендерної пропозиції ПП «ПМС 2» на відповідність вимогам тендерної документації встановлено наступне. Згідно з частиною 2 додатку 1 та додатку 6 «Перелік документів та/або інформації які подаються переможцем процедури закупівлі» до тендерної документації Замовником зазначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири робочі дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей. А саме, окрім іншого, на підтвердження відсутності підстав передбачених підпунктами 6 та 12 пункту 47 Особливостей №1178 Замовником встановлено вимогу, що переможець торгів повинен надати: «Повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо керівника учасника процедури закупівлі. Документ повинен бути виданий/ сформований/ отриманий в поточному році». Однак переможцем торгів , ПП «ПМС 2» оприлюднено в електронній системі закупівель скорочений витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості». З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Управління 06.10.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснення (інформації, документів). Замовник 06.10.2025 надав пояснення, які не спростовують факт порушення та зазначив: «…оскільки дана інформація щодо відсутності підстав, визначених у підпунктах 6 і 12 пункту 47 Особливостей №1178 після оголошення учасника ПП «ПМС 2» переможцем знаходилась у формі відкритих даних, в тому числі на сайті https://services.mvs.gov.ua що інтегрований з електронною системою публічних закупівель і доступний для користування Замовником, а також, що даний учасник надав вичерпну інформацію щодо відсутності у нього підстав, визначених у підпунктах 6 і 12 пункту 47 Особливостей №1178 – то Замовником не могло бути прийнято рішення про його відхилення…». Виходячи з наведеного вище, на порушення підпункту 3 пункту 44 Особливостей №1178 Замовником не відхилено пропозицію ПП «ПМС 2» у зв’язку із тим, що ним як переможцем процедури закупівлі не надано у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 6 і 12 пункту 47 цих Особливостей. За результатами процедури закупівлі між Замовником та ПП «ПМС 2» укладено договір про закупівлю послуг від 16.09.2025 за №256. Згідно з інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель, Замовником, відповідно до додаткової угоди від 07.10.2025 №1 розірвано договір від 16.09.2025 за № 256 з ПП «ПМС 2» та оприлюднено звіт про виконання договору про закупівлю.
Період усунення порушень: 09.10.2025 17:03 - 24.10.2025 00:00
Дата публікації висновку: 09.10.2025 17:03

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Інформація про усунення порушень надається окремим файлом
Дата публікації звіту: 13.10.2025 18:32

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: Порушення усунуто
Дата публікації: 16.10.2025 10:10

Запити/Пояснення