-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
Сідловий тягач 4х2
Завершена
5 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 25 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 25 000.00 UAH
Номер:
cff145eb7a98471994973f3de33f0340
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-10-20-000091
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
20.10.2025 00:00
Період моніторингу:
21.10.2025 17:18 - 11.11.2025 23:00
Статус:
Порушення не виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ № 293
20.10.2025
(дата)
м. Харків
Про початок моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб`євої О.М від 20.10.2025 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 20.10.2025 № 293
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договірна веб-порталі Уповноваженого органу
Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
5 UA-2025-08-28-000269-a 28.08.2025
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Ольга Аляб’єва
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону та Особливостей №1275; розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Спецтехніка+»; укладення договору про закупівлю; відповідності умов укладеного договору вимогам оголошення про проведення спрощеної закупівлі; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі - порушень не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 03 листопада 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі - Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 №1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (у чинній для досліджуваної закупівлі редакції, далі - Особливості №1275); розгляду тендерної пропозиції; укладення договору про закупівлю; відповідності умов укладеного договору вимогам оголошення про проведення спрощеної закупівлі; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення спрощеної закупівлі (далі - Оголошення), опубліковане Військовою частиною А7400 (далі - Замовник) від 28.08.2025; реєстр отриманих тендерниx пропозицій від 05.09.2025, протокол розкриття тендерних пропозицій від 05.09.2025, протокол № 24СП уповноваженої особи Військової частини А7400 від 07.09.2025 про обрання переможцем спрощеної закупівлі ТОВ «Спецтехніка+», повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 07.09.2025, договір купівлі-продажу товарів за державні кошти від 13.09.2025 № 13-09/25-23СП з Додатками № 1-2, якій опубліковано 15.09.2025, пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель 27.10.2025 року.
Період усунення порушень:
03.11.2025 16:08 - 07.11.2025 00:00
Дата публікації висновку:
03.11.2025 16:08
Запити/Пояснення
Номер:
29f6570408d9447e934572eba3cf90da
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
22.10.2025 17:01
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.10.2025 23:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Сідловий тягач 4х2», код ДК 021:2015:34130000-7: Мототранспортні вантажні засоби (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2025-08-28-000269-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру витрат з придбання товару «Сідловий тягач 4х2» з технічними вимогами:
- повною масою не менше 18 т.;
- призначенням для стандартних умов експлуатації;
- робочий об`єм (не менше 7л.)
- потужність від 220 к.с.
- крутний момент (від 2000 Н-м.)
- коробка передач 8-12 ступ. автомат;
- паливний бак не менше 400 л.
і яким чином Замовником без зазначення ріку випуску предмета закупівлі визначено очікувану вартість предмета закупівлі у сумі 5 000 000,00 грн., з наданням відповідних підтверджуючих документів та розрахунків щодо «Сідловий тягач 4х2»?
2. Чому Замовником не виконані вимоги підпункту 2) пункту 32 Постанови КМУ № 1275 від 11.11.2022р. та не відхилена пропозиція учасника ТОВ "СПЕЦТЕХНІКА+", якщо його пропозиція щодо «Сідловий тягач IVECO AT440S43T/P ON» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, визначеним в Додатку 2 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, що затверджено рішенням Уповноваженої особи від 27.08.2025 № 124, а саме:
- повна маса - 20, 5 т.;
- призначення: для ускладнених умов експлуатації, зокрема перевезення небезпечних вантажів (ADR), важких вантажів у складних умовах експлуатації;
- робочий об`єм 12,882 л.
- потужність 430 к.с.
- крутний момент 2100 Н-м.
- коробка передач: автоматизована, 12-ступенева (ZF);
- паливний бак 770 л.?
3. Прошу надати пояснення з наданням підтверджуючих документів щодо виконання переможцем технічних вимог до предмета закупівлі документів (технічний паспорт, сертифікат походження, копію ВМД, сертифікат відповідності, екологічність ЕВРО 5 тощо…) згідно п.2.2 укладеного договіру № 13-09/25-23СП купівлі-продажу товарів за державні кошти від 13.09.2025р. де визначено, що товар повинен бути новим, тобто таким, що раніше не використовувався.
4. Чому Замовником укладено договір № 13-09/25-23СП купівлі-продажу товарів за державні кошти від 13.09.2025р., де п.2.5. визначає, що «гарантійний строк на товар становить 12 (дванадцять) місяців. Гарантійний строк починається з дати підписання сторонами видаткових накладних», що порушує вимоги статті 675 ЦКУ «Гарантії якості товару», яка визначає, що гарантійний строк на комплектуючі вироби і складові частини вважається рівним гарантійному строку на машини, закінчується одночасно із закінченням гарантійного строку на машини і не може бути меншим 12 місяців?
Пояснення, інформацію та документи, які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель. Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, в частині невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації встановлена відповідальність.
Номер:
15184cc410a14f2ea30c7f410bc4f08a
Назва:
Відповідь на запит про надання пояснень
Дата опублікування:
27.10.2025 10:59
Опис:
Запитання №1
Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру витрат з придбання товару «Сідловий тягач 4х2» з технічними вимогами: - повною масою не менше 18 т.; - призначенням для стандартних умов експлуатації; - робочий об`єм (не менше 7л.) - потужність від 220 к.с. - крутний момент (від 2000 Н-м.) - коробка передач 8-12 ступ. автомат; - паливний бак не менше 400 л. і яким чином Замовником без зазначення ріку випуску предмета закупівлі визначено очікувану вартість предмета закупівлі у сумі 5 000 000,00 грн., з наданням відповідних підтверджуючих документів та розрахунків щодо «Сідловий тягач 4х2»?
Відповідь
Очікувана вартість була визначена відповідно до п.1 Розділу ІІІ Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275, методом порівняння ринкових цін. Зокрема, було проведено аналіз цін поданих пропозицій на участь у конкурентній закупівлі, яка була проведена нами як Замовником з ідентифікатором в системі Prozorro UA-2025-08-12-000044-a.
Запитання №2
Чому Замовником не виконані вимоги підпункту 2) пункту 32 Постанови КМУ № 1275 від 11.11.2022р. та не відхилена пропозиція учасника ТОВ "СПЕЦТЕХНІКА+", якщо його пропозиція щодо «Сідловий тягач IVECO AT440S43T/P ON» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, визначеним в Додатку 2 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, що затверджено рішенням Уповноваженої особи від 27.08.2025 № 124, а саме: - повна маса - 20, 5 т.; - призначення: для ускладнених умов експлуатації, зокрема перевезення небезпечних вантажів (ADR), важких вантажів у складних умовах експлуатації; - робочий об`єм 12,882 л. - потужність 430 к.с. - крутний момент 2100 Н-м. - коробка передач: автоматизована, 12-ступенева (ZF); - паливний бак 770 л.?
Відповідь
Замовником не було відхилено пропозицію ТОВ «СПЕЦТЕХНІКА+» через відсутність правових підстав для відхилення поданої пропозиції, оскільки пропозиція ТОВ «СПЕЦТЕХНІКА+» відповідала вимогам Замовника в Оголошенні про проведення спрощеної закупівлі.
Так, відповідно до умов Додатку 1 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, Додатку №2 до проекту договору (Додаток 2 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі), Додатку 3 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі було встановлено вимогу «ПРИЗНАЧЕННЯ Для стандартних умов експлуатації».
Згідно з вимогами пп.19.1.1, 19.1.2 учасник повинен завантажити через електронну систему закупівель в електронному (сканованому) вигляді в складі своєї пропозиції наступні документи (оригінали або завірені учасником належним чином копії документів):
- інформацію про відповідність запропонованого предмету закупівлі вимогам Оголошення про проведення спрощеної закупівлі (далі – Оголошення): підписаний Додаток 1 до Оголошення.
ТОВ «СПЕЦТЕХНІКА+» було надано пропозицію, відповідно до якої «ПРИЗНАЧЕННЯ Для стандартних умов експлуатації». Виконання вказаної вимоги підтверджене наданими у складі пропозиції документами та інформацією, зокрема, підписаний Додаток 1, інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлі вимогам Оголошення.
Технічні вимоги запропонованого товару «Сідловий тягач IVECO AT440S43T/P ON» повністю відповідають технічним вимогам зазначеним в Додатку 1 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі,.
Слід зазначити, що ні Оголошення ні документи пропозиції учасника не містили призначення: для ускладнених умов експлуатації, зокрема перевезення небезпечних вантажів (ADR).
Наводимо вимоги замовника в Оголошенні та інформацію з пропозиції учасника:
Вимога: ТИП Сідельний тягач (розглядатимуться марки наступних виробників, а саме : MAN, SCANIA, IVECO, RENAULT)
Надано: Сідловий тягач IVECO AT440S43T/P ON (відповідає)
Вимога: КОЛІСНА ФОРМУЛА 4х2
Надано: КОЛІСНА ФОРМУЛА 4х2(відповідає)
Вимога: ПОВНА МАСА не менше 18 т.
Надано: ПОВНА МАСА 20,5т. (відповідає)
Вимога: ПРИЗНАЧЕННЯ Для стандартних умов експлуатації
Надано: ПРИЗНАЧЕННЯ Для стандартних умов експлуатації (відповідає)
Вимога: КАБІНА Спальна/Регіонального типу/ Active Time
Надано: КАБІНА Спальна/Регіонального типу/ Active Time (відповідає)
Вимога: Тип дизельний
Надано: Тип дизельний (відповідає)
Вимога: Робочий об`єм (не менше 7л.)
Надано: Робочий об`єм 12,882 (відповідає)
Вимога: Потужність від 220 к.с.
Надано: Потужність 430 к.с. (відповідає)
Вимога: Крутний момент (від 2000 Н-м.)
Надано: Крутний момент 2100 Н-м. (відповідає)
Вимога: Коробка передач 8-12 ступ. автомат.
Надано: Коробка передач 12 ступ. автомат. (відповідає)
Вимога: Повна маса у складі автопоїзду 44 т. (опціонально)
Надано: Повна маса у складі автопоїзду 44 т. (відповідає)
Вимога: Кабіна денна, спальня.
Надано: Кабіна денна, спальня. (відповідає)
Вимога: Паливний бак не менше 400 л.
Надано: Паливний бак 770 л. (відповідає)
Вимога: Екостандарт Euro V або Euro VI.
Надано: Екостандарт Euro V (відповідає)
Вимога: Колісні диски сталеві.
Надано: Колісні диски сталеві. (відповідає)
Вимога: Термін поставки з моменту підписання договору – 30 календарних днів.
Термін поставки – до 20.10.2025.
Надано: Термін поставки з моменту підписання договору – 30 календарних днів.
Термін поставки – до 20.10.2025. (відповідає)
Отже, пропозиція ТОВ «СПЕЦТЕХНІКА+» повністю відповідала вимогам замовника, вказаним в Оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що вказувало на відсутність підстав для відхилення поданої пропозиції.
Запитання №3
Прошу надати пояснення з наданням підтверджуючих документів щодо виконання переможцем технічних вимог до предмета закупівлі документів (технічний паспорт, сертифікат походження, копію ВМД, сертифікат відповідності, екологічність ЕВРО 5 тощо…) згідно п.2.2 укладеного договіру № 13-09/25-23СП купівлі-продажу товарів за державні кошти від 13.09.2025р. де визначено, що товар повинен бути новим, тобто таким, що раніше не використовувався.
Відповідь:
Всі необхідні вимоги постачальником були виконані. Надано всі підтверджуючі документи для первинної реєстрації. Сертифікат №2040623UA, митна декларація, сертифікат відповідності (додаються). Надані документи свідчать про те що автомобіль новий.
Запитання №4
Чому Замовником укладено договір № 13-09/25-23СП купівлі-продажу товарів за державні кошти від 13.09.2025р., де п.2.5. визначає, що «гарантійний строк на товар становить 12 (дванадцять) місяців. Гарантійний строк починається з дати підписання сторонами видаткових накладних», що порушує вимоги статті 675 ЦКУ «Гарантії якості товару», яка визначає, що гарантійний строк на комплектуючі вироби і складові частини вважається рівним гарантійному строку на машини, закінчується одночасно із закінченням гарантійного строку на машини і не може бути меншим 12 місяців?
Відповідь:
Відповідно до п.1.1 Договору Постачальник зобов’язується здійснити поставку Замовнику Товару (далі - Товар), код за ДК 021:2015: 34130000-7 Мототранспортні вантажні засоби (Сідловий тягач 4х2) , в комплектації, зазначеній в Специфікації №1 (Додаток № 1), що є невід’ємною частиною даного Договору, а Замовник зобов’язується прийняти і вчасно оплатити такий Товар на умовах, визначених цим Договором. П.1.2 Договору визначає, що кількість Товару: 1 од. в комплектації згідно Специфікації.
Отже, згідно умов укладеного Договору Товар – це Сідловий тягач 4х2 в комплектації, зазначеній в Специфікації №1 (Додаток № 1).
І якщо ведеться мова в Договорі про Товар, то зважаючи на те, що комплектуючі є складовою цього Товару, положення такого договору автоматично стосуються також і комплектуючих такого Товару.
В п.2.5. Договору вказано, що «гарантійний строк на товар становить 12 (дванадцять) місяців. Гарантійний строк починається з дати підписання сторонами видаткових накладних». З огляду на положення пп.1.1, 1.2 Договору вказаний гарантійний строк розповсюджується на Сідловий тягач 4х2 з усіма його комплектуючими (що також підтверджується відміткою в сервісній книжці).
З огляду на викладене, положення п.2.5. Договору не порушують вимоги статті 675 ЦКУ «Гарантії якості товару».