• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Капітальний ремонт провулку Василя Стефановича м. Умань Черкаської області, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація. З урахуванням положень кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281

Завершена

2 424 053.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.6% або 15 000.00 UAH
Номер: c580ab6310784967ab2a0f02280b95f0
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-09-22-000022
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 22.09.2025 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40919584
Період моніторингу: 22.09.2025 15:29 - 14.10.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 22.09.2025 № 89-З Черкаси Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, згідно з підпунктом 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. В. о. начальника Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області Сергій МЕЛЬНИК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі UA-2025-08-25-010400-a , 25.08.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Черкаси
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 47) 263-16-14, y.i.shmihel@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ПрАТ «Агрошляхбуд» та визначення переможця процедури закупівлі встановлено порушення пункту 43, абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства під час укладення договору встановлено порушення норм пункту 84 Загальних умов № 668, пунктів 3 та 17 Особливостей, а також частини першої статті 41 Закону. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; надання інформації, документів у випадках, передбачених законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням вимог Цивільного кодексу України, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 10 жовтня 2025 року. Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (у редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості); розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі; надання інформації, документів у випадках, передбачених законом; дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план відділу житлово-комунального господарства Уманської міської ради (далі – Замовник); оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 25.08.2025 №90; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію приватного акціонерного товариства Уманський «Агрошляхбуд» (далі – ПрАТ «Агрошляхбуд»); протокольне рішення уповноваженої особи від 11.09.2025 №96 про визначення переможцем відкритих торгів тендерної пропозиції ПрАТ «Агрошляхбуд»; повідомлення про намір укласти договір; пояснення Замовника, отримані 25.09.2025 та 01.10.2025 в електронній системі закупівель; договір від 17.09.2025 № 109 (далі – Договір) на суму 2 424 000,00 грн; звіт про результати проведення процедури закупівлі. Аналізом питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі встановлено, що на порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію ПрАТ «Агрошляхбуд», а надав йому 24 години для виправлення невідповідностей щодо документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, які були відсутні в тендерній пропозиції. Відповідно до пункту 2 «Документи, що підтверджують відповідність умовам технічної специфікації» Додатку 1 до тендерної документації до ціни пропозиції мають бути надані підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни у відповідності до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві»: договірна ціна (Додаток 30 до Настанови); пояснювальна записка; локальний кошторис; відомість ресурсів до локального кошторису; розрахунок загальновиробничих витрат. Проте, ПрАТ «Агрошляхбуд» не надано в складі тендерної пропозиції розрахунок загальновиробничих витрат. На запит Управління від 01.10.2025 Замовником в електронній системі закупівель надано відповідь: «…Під час розгляду замовником тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ПрАТ Уманський "Агрошляхбуд" виявлено такі невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, а саме в складі тендерної пропозиції Учасника надано договірну ціну із зазначенням у ній економічної складової – загальновиробничі витрати. Проте, в додатках до договірної ціни відсутній розрахунок загальновиробничих витрат, сума яких входила до складу Договірної ціни. Відповідно до положень кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281, ця Настанова обов’язкова для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії. У Настанові передбачено застосування норм для різних видів будівництва, включно з капітальним ремонтом. Згідно з Настановою з визначення вартості будівництва Розрахунок загальновиробничих витрат, як і інші складові кошторисної вартості і цінової пропозиції, є ціновим (кошторисним, економічним) параметром, а не технічним чи якісним. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі стосуються кінцевих властивостей, функціональних і технічних параметрів (матеріалів, стандартів, якості виконання, вимог до оздоблення, довговічності тощо), але не до структури ціни чи внутрішніх витратного складу. Таким чином, розрахунок загальновиробничих витрат є елементом кошторисної (цінової) документації і вимагається замовником для підтвердження коректності запропонованої ціни. Але його не можна відносити до технічних чи якісних характеристик предмета закупівлі, бо він не описує «що має бути по завершенню роботи» / «як має виглядати результат» / «з яких матеріалів та з якою якістю». Водночас, вартість загальновиробничих витрат була зазначена в Договірній ціні, наданій в складі тендерної пропозиції учасника торів. Тому, вимога щоб учасник для усунення виявлених невідповідностей, з метою підтвердження зазначених загальновиробничих витрат в договірній ціні, повинен надати їх розрахунок є правомірною і такою, що відповідає чинному законодавству України. Виправлення даної невідповідності не призвело до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі, вартості тощо......». Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Замовник розмістив повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей щодо документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, які були відсутні у тендерній пропозиції ПрАТ «Агрошляхбуд», чим не дотримався вимоги пункту 43 Особливостей. Враховуючи вищевикладене, тендерна пропозиція» ПрАТ «Агрошляхбуд» мала бути відхилена на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Відповідно до пункту 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та Особливостей. Порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва визначено Загальними умовами укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» (зі змінами та доповненнями), затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі – Загальні умови № 668), які відповідно до Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції будівель і споруд та технічного переоснащення діючих підприємств (далі – капітальне будівництво об`єктів), а також комплексів і видів робіт, пов`язаних із капітальним будівництвом об`єктів та положення яких застосовуються також щодо укладення та виконання договорів підряду на роботи з реставрації та капітального ремонту будівель і споруд. За нормою частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Відповідно до частини першої статті 323 Господарського кодексу України договори підряду (субпідряду) на капітальне будівництво укладаються і виконуються на загальних умовах укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Кабінетом Міністрів України, відповідно до закону. Відповідно до пункту 17 Загальних умов № 668 строки виконання робіт (будівництва об'єкта) встановлюються договором підряду і визначаються датою їх початку та закінчення. Відповідно пункту 84 Загальних умов план фінансування будівництва складається на весь період будівництва за роками, а на поточний рік – за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат). Щомісячний розподіл коштів для перехідних об'єктів будівництва щороку узгоджується сторонами у визначені договором підряду строки. Відповідно до договору підряду замовник має право у визначені строки уточнити план фінансування будівництва на поточний рік з урахуванням наявних у нього коштів, обсягів фактично виконаних робіт тощо. Під час моніторингу встановлено, що Замовник уклав Договір, в якому відсутній План фінансування. На запит Управління від 01.10.2025 Замовником в електронній системі закупівель надано відповідь: «Відповідно до пункту 83 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668, фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об'єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи. Сторони узгоджують план фінансування будівництва у порядку, визначеному договором. Отже, очевидно з вищезазначеного пункту, що План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об'єкта). В той же час, відповідно до пункту 1 Порядку затвердження титулів об’єктів, будівництво яких здійснюється із залученням бюджетних коштів, коштів державних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.09.1997 №995 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 №990), титул об’єкта визначає основні техніко-економічні показники об’єкта будівництва і містить такі відомості: найменування об’єкта та його місцезнаходження, найменування замовника, сфера управління, до якої він належить, галузь, характер будівництва (нове будівництво, реконструкція, технічне переоснащення підприємства, об’єкта, споруди), обсяг капіталовкладень, вартість основних фондів та завдання щодо введення в дію потужностей на весь період будівництва з розподілом капітальних вкладень за роками з урахуванням тривалості будівництва. Звідси випливає, що враховуючи характер будівництва, затвердження титулу будови (об'єкта) здійснюється виключно на нове будівництво, реконструкцію, технічне переоснащення підприємства, об’єкта, споруди. Для капітального ремонту складання та затвердження титулу будови (об'єкта) не передбачено. Водночас зазначаємо, що бюджетні призначення для організації та проведення процедури закупівлі, яка є предметом дослідження в рамках даного моніторингу, згідно з економічною класифікацією видатків бюджету виділяються по коду 3132 «Капітальний ремонт інших об’єктів». Перелік підтвердних документів, передбачених законодавством, залежно від сутності платежу, які надаються розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів до органів Державної казначейської служби України на стадіях реєстрації бюджетних зобов'язань, бюджетних фінансових зобов'язань та проведення платежів визначено Методичними рекомендаціями щодо переліку підтвердних документів для реєстрації бюджетних зобов'язань та проведення платежів, затвердженими наказом Державної казначейської служби від 29.04.2013 №68. Згідно з даними рекомендаціями для реєстрації договору підряду на виконання робіт по КЕКВ 3130 «Капітальний ремонт» План фінансування будівництва не передбачено. Натомість він є обов’язковим для реєстрації договору підряду на виконання робіт по КЕКВ 3140 «Реконструкція та реставрація» та КЕКВ 3120 «Капітальне будівництво (придбання)». Таким чином, чинне законодавство України не встановлює План фінансування будівництва як обов’язкову складову до договору підряду з капітального ремонту». Отже, Замовником укладено Договір з порушенням норм, встановлених пунктом 84 Загальних умов № 668, відповідно чим порушено вимоги пунктів 3 та 17 Особливостей, а також частини першої статті 41 Закону.
Період усунення порушень: 10.10.2025 12:59 - 25.10.2025 00:00
Дата публікації висновку: 10.10.2025 12:59

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відповідно до абзацу другого частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІI повідомляємо, що відділом житлово-комунального господарства були вжиті заходи в частині усунення виявленого правопорушення в установленому законодавством порядку шляхом дострокового розірвання Договору підряду № 109 від 17 вересня 2025 р. за згодою сторін. Сканкопія додаткової угоди з додатками додається.
Дата публікації звіту: 15.10.2025 16:33

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: Договір розірвано
Дата публікації: 20.10.2025 14:46

Запити/Пояснення