-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
-
Донорські кошти
Комплекти обладнання для навчальних кабінетів математики, біології та географії
Закупівля здійснюється відповідно до норм постанови КМУ від 12.10.2022 № 1178 (із змінами), Рамкової угоди між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, яка ратифікована Законом України від 06.06.2024 № 3786-IX; “Співфінансується Європейським Союзом — Ukraine Facility”
Завершена
2 649 985.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 26 499.85 UAH
мін. крок: 1% або 26 499.85 UAH
Номер:
fbde9612f7e241f681e4e5ecbd725aab
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-09-22-000056
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.09.2025 00:00
Період моніторингу:
22.09.2025 15:29 - 14.10.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
22.09.2025 № 81-З
Чернівці
Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, пунктів 4 і 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.06.2022 № 186,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Управління Алла ГАРИЛЕВИЧ
Витяг з Додатку до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області від 22 вересня 2025 року № 81-З
№ з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі:
2. UA-2025-08-25-008838-a від 25.08.2025 – виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
В.о. начальника відділу контролю у сфері закупівель Інна МОШУК
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду питання відображення закупівлі у річному плані встановлено недотримання Замовником положень підпункту 3 пункту 9 та пункту 4 Додатку 4 Порядку № 1318.
За результатами розгляду питання розміщення інформації про закупівлю (в тому числі щодо дотримання вимог законодавства стосовно публічності інформування щодо реалізації інструменту Ukraine Facility) встановлено порушення в частині неврахування вимог Додатку 4 та підпункту 9 пункту 9 Порядку № 1318, а також положень статті 16 Рамкової угоди.
За результатами розгляду питань щодо дотримання порядку визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, виконання Постанови № 710, відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178, відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди, дотримання Замовником вимог Закону та Особливостей № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Вектор-СТМ», своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом забезпечення притягнення до відповідальності осіб, якими допущено дані порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 13 жовтня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, дотримання порядку розміщення інформації про закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (із змінами) (далі – Постанова № 710), відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості № 1178) в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі, відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21 травня 2024 року у м. Києві та 22 травня 2024 року у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX (далі – Рамкова угода), дотримання вимог Закону та Особливостей № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти Сторожинецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області (далі – Замовник) на 2025 рік (ID: UA-P-2025-08-25-010518-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 25.08.2025 № 71 (далі – тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій від 02.09.2025; тендерну пропозицію учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «Вектор-СТМ» (далі – ТОВ «Вектор-СТМ»); протокольне рішення уповноваженої особи від 05.09.2025 № 79; повідомлення про намір укласти договір від 05.09.2025; договір про закупівлю від 11.09.2025 № 343; пояснення (інформація, документи) Замовника, надані 24.09.2025 та 03.10.2025 через електронну систему закупівель (далі – Пояснення).
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей № 1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Одночасно, відповідно до вимог статті 6 Закону якщо міжнародним договором України, згоду на обов’язковість якого надано Верховною Радою України, передбачено інший порядок закупівлі, ніж визначений цим Законом, застосовуються положення міжнародного договору України, з урахуванням принципів, встановлених у частині першій статті 5 цього Закону.
Так, з метою здійснення фінансової підтримки України від Європейського Союзу, спрямованої, зокрема, на фінансування державного бюджету, стимулювання інвестицій, між Україною та Європейським Союзом підписана Рамкова угода (ратифікованої Законом України від 06.06.2024 № 3786-IX). Для реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility» розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р схвалено План України (далі – План України).
Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 15.11.2024 № 1318 «Деякі питання реалізації інструменту Ukraine Facility» (далі – Постанова КМУ № 1318) Державну аудиторську службу визначено органом, який здійснює в установленому законодавством порядку державний фінансовий контроль за видатками, передбаченими у межах виконання Плану України, зокрема під час здійснення публічних закупівель, а також відповідно до пункту 20 Порядку управління, моніторингу та контролю за виконанням Плану України, затвердженого Постановою КМУ № 1318 (далі – Порядок № 1318), Держаудитслужба здійснює державний фінансовий контроль видатків, передбачених на виконання кроків Плану України, зокрема для виконання яких необхідно здійснити публічні закупівлі у межах виконання Плану України, шляхом проведення державного фінансового аудиту, інспектування (ревізії), перевірки закупівель та моніторингу закупівель в установленому законодавством порядку.
Моніторингом встановлено, що відповідно до інформації, розміщеної у річному плані закупівель (UA-P-2025-08-25-010518-a) досліджувана процедура закупівлі здійснюється Замовником в рамках реалізації інструменту Ukraine Facility.
Підпунктом 4 пункту 9 Порядку № 1318 визначено, що відповідальні органи під час виконання Плану України забезпечують здійснення закупівель для виконання Плану України відповідно до законодавства в частині, що не суперечить положенням статті 5 Рамкової угоди.
Одночасно, у пункті 8 Порядку № 1318 зазначено, що відповідальні органи визначають структурні підрозділи, відповідальні за організацію виконання Плану України, проведення моніторингу, підготовку звітної документації та здійснення контролю за виконанням Плану України (відповідно до компетенції державного органу), а також забезпечення його безпосереднього виконання; для виконання Плану України відповідальні органи можуть залучати інші державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форми власності.
У підпункті 3 пункту 9 Порядку № 1318 визначено, що відповідальні органи під час виконання Плану України на етапі формування річного плану закупівель та внесення змін до нього передбачають деталізацію інформації за позицією «джерело фінансування закупівлі» (у разі, коли в позиції «джерело фінансування закупівлі» зазначено державний або місцевий бюджет, зазначають код бюджету та код програмної класифікації видатків та кредитування).
В опублікованому річному плані закупівель Замовника (UA-P-2025-08-25-010518-a) джерелом фінансування досліджуваної процедури закупівлі визначено місцевий бюджет із зазначенням ТПКВКМБ:
1184 – Виконання заходів, спрямованих на реалізацію публічного інвестиційного проекту на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа» за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам;
1183 – Співфінансування заходів, що реалізуються за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа».
Водночас, відповідно до затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.09.2017 № 793 «Про затвердження складових Програмної класифікації видатків та кредитування місцевого бюджету» структури кодування Програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів, код Програмної класифікації містить сім знаків (перших два – ознака головного розпорядника бюджетних коштів, третій знак - відповідальний виконавець бюджетної програми у системі головного розпорядника, наступні чотири – номер бюджетної програми).
Так, Замовником на підтвердження джерела фінансування закупівлі до моніторингу надано пояснення, в якому Замовник зазначив наступне: «Джерело фінансування: фінансується з державного бюджету та місцевого бюджету, на реалізацію публічного інвестиційного проекту на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти “Нова українська школа” у 2025 році”. Рішення виконавчого комітету Сторожинецької міської ради «Про уточнення показників міського бюджету Сторожинецької територіальної громади на 2025 рік» №7 від 06 січня 2025 року, Рішення XLIX позачергової сесії Сторожинецької міської ради VIII скликання № 112-49/2025 « Про внесення змін до міського бюджету Сторожинецької територіальної громади на 2025 рік» від 16 травня 2025 року. КПКВ 0611184 «Виконання заходів спрямованих на реалізацію публічного інвестиційного проекту на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа» за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам». КПКВ 0611183 « Співфінансування заходів , що реалізуються за рахунок ї субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа».
Закупівля здійснюється відповідно до норм постанови КМУ від 12.10.2022 № 1178 (із змінами), Рамкової угоди між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, яка ратифікована Законом України від 06.06.2024 № 3786-IX; “Співфінансується Європейським Союзом — Ukraine Facility”»
До пояснень Замовник надав рішення від 06 січня 2025 року № 7 виконавчого комітету Сторожинецької міської ради «Про уточнення показників міського бюджету Сторожинецької територіальної громади на 2025 рік», рішення від 16 травня 2025 року № 112-49/2025 XLIX позачергової сесії VIII скликання Сторожинецької міської ради «Про внесення змін до міського бюджету Сторожинецької територіальної громади на 2025 рік» та довідку до нього, також надано кошторис на 2025 рік та паспорт бюджетної програми місцевого бюджету на 2025 рік, відповідно до яких фінансування закупівлі комплекти обладнання для навчальних кабінетів математики, біології та географії здійснюватиметься за КПКВ 0611184 та 0611183.
З врахуванням вищенаведеного, Замовником у річному плані закупівель на 2025 рік (UA-P-2025-08-25-010518-a) зазначено неповну інформацію щодо коду бюджету та коду програмної класифікації видатків та кредитування бюджету, що не відповідає положенням підпункту 3 пункту 9 Порядку № 1318.
Також, відповідно до пункту 4 Додатку 4 Порядку № 1318 визначено, що під час посилання на інформацію про джерело фінансування обов’язково зазначається, що конкретний крок Плану України фінансується/співфінансується Європейським Союзом, з використанням таких формулювань: «Цей крок фінансується Європейським Союзом — Ukraine Facility» або «Цей крок співфінансується Європейським Союзом — Ukraine Facility».
Проте, Замовник у електронній системі закупівель в річному плані не зазначив конкретний крок Плану України, чим порушив пункт 4 Додатку 4 Порядку № 1318.
Відповідно до вимог підпункту 9 пункту 9 Порядку № 1318 відповідальні органи під час виконання Плану України забезпечують публічність інформування щодо реалізації інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України, відповідно до вимог, визначених додатком 4.
У пункті 1 Додатку 4 «Вимоги щодо інформування про реалізацію інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України» до Порядку № 1318 зазначено, що координатор, відповідальні органи та реципієнти у всіх публікаціях, інформаційних та комунікаційних матеріалах, розроблених у межах виконання кроків Плану України, під час організації заходів, виконання робіт і надання послуг, на закупленому обладнанні та інших товарах, які стали результатом реалізації інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України, повинні використовувати емблему Європейського Союзу, яка розміщена на сайті Європейського Союзу (https://european-union.europa.eu/principles-countries-history/symbols/european-flag-en#download) без будь-яких змін, зокрема кольору, чи додавання будь-яких елементів до емблеми.
У статті 16 Рамкової угоди визначено, що Україна повинна забезпечити, шляхом включення таких зобов’язань до договорів з відповідними особами та суб’єктами, щоб реципієнти фінансування Союзу під час виконання заходів Плану України, визнавали походження та забезпечували публічність, що включає, у разі потреби, зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом - Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом - Ukraine Facility», зокрема, у ході просування заходів та їх результатів, шляхом надання послідовної, дієвої та пропорційної цільової інформації для різних типів аудиторії, у тому числі для медіа та громадськості.
Також, за вимогами статті 16 Рамкової угоди заходи із забезпечення публічності, комунікацій, оприлюднення та поширення інформації повинні здійснюватися в доступному форматі та відповідати Вимогам щодо комунікації та забезпечення публічності зовнішніх дій ЄС, викладених і опублікованих Європейською Комісією, у редакції, чинній на момент виконання заходів.
Водночас, проведеним під час моніторингу аналізом оприлюдненої інформації щодо проведення досліджуваної процедури закупівлі на офіційному вебсайті Відділу освіти Сторожинецької міської ради (за посилання http://www.storosvita.cv.ua/2025/08/25/%d0%be%d0%b1%d2%91%d1%80%d1%83%d0%bd%d1%82%d1%83%d0%b2%d0%b0%d0%bd%d0%bd%d1%8f-10/) встановлено, що при публікації інформації про закупівлю, не враховано вимоги Додатку 4 та підпункту 9 пункту 9 Порядку № 1318, та положення статті 16 Рамкової угоди, зокрема не використано емблеми Європейського Союзу та не зазначено інформації про джерело фінансування (із зазначенням, що конкретний крок Плану України фінансується/співфінансується Європейським Союзом).
Період усунення порушень:
13.10.2025 16:37 - 27.10.2025 23:00
Дата публікації висновку:
13.10.2025 16:37
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відділ освіти Сторожинецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області, ознайомившись з Висновком Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області від 13.10.2025, за результатами моніторингу закупівлі UA-2025-08-25-008838-a (далі Висновок), процедури відкриті торги на закупівлю робіт за об’єктом «Комплекти обладнання для навчальних кабінетів математики, біології та географії, ДК 021:2015: 39160000-1 "Шкільні меблі"», з метою виконання зобов’язання щодо усунення порушень (порушення), викладених у висновку про результати моніторингу закупівлі, а саме вжити заходів, щодо недопущення виявлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, повідомляємо наступне: повідомляємо, що з уповноваженою особою була проведена роз’яснювальна робота, щодо недопущення в подальшому порушень при здійсненні закупівель, згідно з Рамковою угодою, щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, ратифікованої Законом України від 06.06.2024 № 3786-IX, що співфінансується Європейським Союзом — Ukraine Facility. При оголошені чергових процедур закупівель уповноваженою особою буде враховано усі зауваження зазначені у Висновку. Крім того уповноважену особу, фахівця з публічних закупівель Олесю СВІНЦИЦЬКУ направлено на навчання у сфері публічних закупівель, ««Програма підвищення кваліфікації, сертифікат та програма навчання надаються окремими файлами та зобов’язано самостійно опрацювати загальнодоступні матеріали для підвищення рівня знань в сфері публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
15.10.2025 09:56
Запити/Пояснення
Номер:
c6a88d38ed5045beb138b753799a350f
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
23.09.2025 10:18
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.09.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Комплекти обладнання для навчальних кабінетів математики, біології та географії» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-08-25-008838-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119 із змінами, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) із наступних питань:
1. Надайте інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товари, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надайте інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). У разі оприлюднення - надайте посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
3. Надайте інформацію стосовно джерела фінансування закупівлі з підтвердними документами (рішення, розпорядження, листування тощо), у тому числі із зазначенням відповідного КПКВК.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено у поясненнях та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
69d8de8c36764c4ea775fbb5535608a1
Назва:
Комплекти обладнання для навчальних кабінетів математики, біології та географії, ДК 021:2015: 39160000-1 "Шкільні меблі" (
Дата опублікування:
24.09.2025 10:28
Опис:
«На виконання норми частини 5 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі", надаємо відповідь на запит органу державного фінансового контролю такого змісту:
Щодо першого питання запиту: 1. «1. Надайте інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товари, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.»
Обґрунтування очікуваної вартості, бюджетного призначення та технічних і якісних характеристик предмета закупівлі
При плануванні закупівлі по предмету замовником здійснювались заходи передбачені «Примірною методикою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», затвердженою наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020р № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі».
У відповідності до вимог пункту 3 Розділу ІІ зазначеної Методики, замовником був проведений комплексний аналіз ринку, що включав використання загальнодоступної інформації щодо цін та асортименту товарів. Джерела такої інформації були різноманітні, зокрема:
• офіційні сайти виробників та/або постачальників відповідної продукції;
• спеціалізовані торговельні майданчики;
• електронні каталоги;
• рекламні матеріали та прайс-листи;
• реєстри оптово-відпускних цін;
• електронна система закупівель «Prozorro».
Особлива увага при формуванні технічних вимог та очікуваної вартості приділялася консультаціям з педагогічними працівниками, які безпосередньо використовуватимуть дане обладнання у своїй практичній діяльності.
Відповідно до вищевикладеного очікувана вартість та аналіз ринку предмета закупівлі, у тому числі формувалась на підставі веб-сайтів, а саме:
https://b-pro.com.ua/
https://elizlabs.com.ua/
https://stemclass.com.ua/ Варто зазначити, що поняття очікувана вартість міститься у Наказі Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» від 18.02.2020 № 275, відповідно до якого очікувана вартість - розрахункова вартість предмета закупівлі на конкретних умовах поставки із зазначенням інформації про включення/невключення до очікуваної вартості податку на додану вартість (ПДВ) та інших податків і зборів. Аналізуючи дане поняття необхідно дійти висновку, що воно є істотно узагальненим та містить лише вимогу щодо врахування чи неврахування ПДВ (тобто його розрахунку). Вищевказаний Наказ також надає пояснення стосовно етапів з яких складається формування очікуваної вартості та її правильного розрахунку, зокрема передбачає 5 етапів для більш повного та правильного вирахування ринкових цін, якими і керувався та на підставі, яких Замовник проводив розрахунок:
1. Визначення потреби в товарах (номенклатура, кількісні та якісні показники тощо) здійснювалося виключно в межах потреб закладів освіти у навчальному обладнанні.
2. Формування опису предмета закупівлі із зазначенням технічних і якісних характеристик. До формування опису предмета закупівлі було залучено відповідних фахівців замовника, які відповідають за подальше використання товарів. На цьому етапі здійснювалося безпосереднє формування технічних завдань/специфікацій/вимог до предмета закупівлі. Замовник чітко визначився, яким вимогам повинен відповідати товар, які характеристики містити та інше.
3. Аналіз ринку.
На цьому етапі було використано як загальнодоступну інформацію щодо цін та асортименту товарів, яка міститься у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках, дані спеціалізованих інформаційно-аналітичних видань, офіційних статистичних видань, в тому числі іноземних, тощо), так і інформацію, отриману шляхом проведення ринкових консультацій. Використання такого інструменту, як ринкові консультації, дозволило визначити структуру ринку, ступінь конкуренції та можливі варіанти предмету закупівлі з урахуванням інновацій та нових технічних рішень. Отже, на цьому етапі відбулося безпосереднє вивчення та аналіз конкурентного середовища. Порівняння поставок аналогічних товарів з аналогічним предметом закупівлі, визначення за якими цінами такі товари було поставлено, співставлення з необхідністю (потребами) замовника. Розуміння ринку постачання необхідних товарів дало змогу зрозуміти та розрахувати цінові рамки (нижню та верхню межу), які були встановлені замовником і від яких, відповідно було вирахувано очікувану вартість.
4. Визначення вимог до умов поставки і оплати.
Вимоги до умов поставки і оплати було встановлено з урахуванням періоду запланованого використання товарів, а також з урахуванням фінансових можливостей замовника. На цьому етапі встановлено істотні умови майбутнього договору на підставі вже наявної інформації, що була зібрана та встановлена на попередніх етапах. Замовнику вже було відомо суму бюджетних призначень на рік, а також строки протягом яких необхідно поставити товари.
5. Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі.
На завершальному етапі, відштовхуючись від усієї інформації, яка була надана замовнику відбувається сам процес розрахунку очікуваної вартості.
Якісні характеристики визначено відповідно до особливостей використання обладнання, та з урахуванням загальноприйнятих норм і стандартів для зазначеного предмета закупівлі, а також з дотриманням вимог наказу Міністерства освіти і науки України №574 від 29.04.2020 р. «Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій»
Розмір бюджетного призначення предмета закупівлі для даної закупівлі визначено в сумі: 2 649 985,00 грн. з ПДВ.
Очікувана вартість предмета закупівлі обрахована Замовником відповідно до середньоринкового рівня цін, визначеного на базі загальнодоступної інформації щодо цін та асортименту товарів, які містились у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в реєстрі оптово-відпускних цін, в електронній системі закупівель "Prozorro".
Технічні та якісні характеристики сформовані з урахуванням Методичних рекомендацій МОН та практичних потреб навчального процесу, що забезпечують відповідність предмета закупівлі освітнім стандартам.
Додатково до вищезазначених обґрунтувань, варто наголосити, що вся процедура закупівлі, від моменту її планування до оприлюднення, була здійснена з повним дотриманням основних принципів публічних закупівель, що закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Ці принципи включають: Максимальну економію, ефективність та пропорційність. Очікувана вартість була розрахована на основі ринкових цін, що підтверджує прагнення замовника отримати якісне обладнання за оптимальною ціною. Відкритість та прозорість на всіх етапах закупівель. Публікація всіх необхідних документів в електронній системі Prozorro та розміщення обґрунтування на вебсайті свідчить про повну прозорість процесу. Недискримінацію учасників та об’єктивну оцінку тендерних пропозицій. Технічні вимоги не містили дискримінаційних умов, що обмежували б доступ окремих суб'єктів господарювання до участі у закупівлі. Запобігання корупційним діям і зловживанням. Деталізоване обґрунтування очікуваної вартості та публічність всіх етапів закупівлі мінімізують ризики зловживань та корупції, що є одним із головних завдань системи публічних закупівель. Таким чином, замовник не лише виконав формальні вимоги законодавства щодо визначення очікуваної вартості, а й діяв у повній відповідності до загальних засад, на яких ґрунтується вся система публічних закупівель в Україні, що додатково підтверджує правомірність та обґрунтованість проведеної процедури.
Щодо другого питання запиту: 2. «Надайте інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). У разі оприлюднення - надайте посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду».
Обгрунтування технічних та якісних характеристик закупівлі - Комплекти обладнання для навчальних кабінетів математики, біології та географії, ДК 021:2015: 39160000-1 "Шкільні меблі" (оприлюднюється на виконання постанови КМУ № 710 від 11.10.2016 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)), зазначено (Додаток 2 до протоколу № 70 від 25 серпня 2025 року), оприлюднено на сайті Відділу освіти Сторожинецької міської ради 25.08.2025 року, посилання www.stor-osvita.cv.ua.
Щодо третього питання запиту: 3. «Надайте інформацію стосовно джерела фінансування закупівлі з підтвердними документами (рішення, розпорядження, листування тощо), у тому числі із зазначенням відповідного КПКВК»
Джерело фінансування: фінансується з державного бюджету та місцевого бюджету, на реалізацію публічного інвестиційного проекту на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти “Нова українська школа” у 2025 році”. Рішення виконавчого комітету Сторожинецької міської ради «Про уточнення показників міського бюджету Сторожинецької територіальної громади на 2025 рік» №7 від 06 січня 2025 року, Рішення XLIX позачергової сесії Сторожинецької міської ради VIII скликання № 112-49/2025 « Про внесення змін до міського бюджету Сторожинецької територіальної громади на 2025 рік» від 16 травня 2025 року. КПКВ 0611184 «Виконання заходів спрямованих на реалізацію публічного інвестиційного проекту на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа» за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам». КПКВ 0611183 « Співфінансування заходів , що реалізуються за рахунок ї субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа».
Закупівля здійснюється відповідно до норм постанови КМУ від 12.10.2022 № 1178 (із змінами), Рамкової угоди між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, яка ратифікована Законом України від 06.06.2024 № 3786-IX; “Співфінансується Європейським Союзом — Ukraine Facility”
Номер:
5afba7f0f97543c690d642f26438b5e8
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
30.09.2025 16:00
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
04.10.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Комплекти обладнання для навчальних кабінетів математики, біології та географії» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-08-25-008838-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119 із змінами, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) із таких питань:
1. Чому у річному плані (UA-P-2025-08-25-010518-a) Вами зазначено джерело фінансування лише як «Місцевий бюджет за ТПКВКМБ: 1184 та ТПКВКМБ: 1183», якщо відповідно до підпункту 1.1 Договору про закупівлю від 11.09.2025 № 343, укладеного із переможцем процедури закупівлі, фінансування даної закупівлі здійснюється за рахунок коштів як місцевого бюджету за КПКВ 0611183 так і коштів державного бюджету за КПКВ 0611184?
2. Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Вами вимагалось у складі пропозиції надати наступні документи:
- копію титульної сторінки технічних умов на виробництво навчальних кабінетів математики, біології та географії (технічні умови мають бути внесені до бази даних «Технічні умови України»;
Яким чином учасник ТОВ «Вектор-СТМ» підтвердив дану вимоги, якщо у складі своєї пропозиції надав Титульну сторінку Технічних умов (документ -
ТУ кабінет додаток.pdf ) на виробництво навчальних кабінетів математики, біології та географії, де не вказано, що дані засоби навчання та обладнання для навчальних кабінетів належать саме до кабінетів математики, біології та географії?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено у поясненнях та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
8ad9bfd021e1434dac599cc8966c9545
Назва:
Комплекти обладнання для навчальних кабінетів математики, біології та географії, ДК 021:2015: 39160000-1 "Шкільні меблі"
Дата опублікування:
03.10.2025 10:55
Опис:
«На виконання норми частини 5 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі", надаємо відповідь на запит органу державного фінансового контролю такого змісту:
Щодо першого питання запиту: 1. «Чому у річному плані (UA-P-2025-08-25-010518-a) Вами зазначено джерело фінансування лише як «Місцевий бюджет за ТПКВКМБ: 1184 та ТПКВКМБ: 1183», якщо відповідно до підпункту 1.1 Договору про закупівлю від 11.09.2025 № 343, укладеного із переможцем процедури закупівлі, фінансування даної закупівлі здійснюється за рахунок коштів як місцевого бюджету за КПКВ 0611183 так і коштів державного бюджету за КПКВ 0611184?.» Щодо зазначеного джерела фінансування: Закупівля за договором від 11.09.2025 № 343 фінансується за рахунок коштів: КПКВ 0611184 - 2384987 грн 00 коп. «Виконання заходів спрямованих на реалізацію публічного інвестиційного проекту на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа» за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам». КПКВ 0611183 - 264998 грн 00 коп. « Співфінансування заходів , що реалізуються за рахунок ї субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа». Це пояснюється тим, що відповідно до: • паспорта бюджетної програми; •кошторису на 2025 рік; • плану спеціального фонду бюджету; •наказу Міністерства фінансів України від 20.05.2017 року №793 «Про затвердження складових Програмної класифікації видатків та кредитування місцевого бюджету»; • функціоналу майданчика smarttender.biz; коди програмної класифікації видатків 1183 та 1184 відносяться до місцевих бюджетів. Таким чином, кошти до відділу освіти, Сторожинецької міської ради надійшли з місцевого бюджету за відповідними КПКВ. Отже, у плані закупівель зазначено джерело фінансування «місцевий бюджет» правомірно, і розбіжність між інформацією у плані відсутня. У підпункті 1.1 Договору зазначено джерело фінансування і відповідні КПКВ тому, що субвенція з державного бюджету, яка спрямовується на реалізацію заходів проєкту «Нова українська школа», після її надходження у фінансове управління передається до відділу як кошти місцевого бюджету, що підтверджується паспортом бюджетної програми, кошторисом та планом спеціального фонду бюджету Сторожинецької міської ради, та відображається у складі видатків місцевого бюджету за відповідними КПКВ, відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 20.05.2017 №793 «Про затвердження складових Програмної класифікації видатків та кредитування місцевого бюджету». Також звертаємо вашу увагу, що КПКВ — це код, який визначає напрям бюджетних витрат. У державному бюджеті технічно це семизначний код (КПК), у місцевих бюджетах — чотиризначний (ТПКВКМБ). Отже, зазначення у договорі джерела фінансування є коректним і відповідає чинному бюджетному законодавству.
Щодо другого питання запиту: 2. «Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Вами вимагалось у складі пропозиції надати наступні документи: - копію титульної сторінки технічних умов на виробництво навчальних кабінетів математики, біології та географії (технічні умови мають бути внесені до бази даних «Технічні умови України»; Яким чином учасник ТОВ «Вектор-СТМ» підтвердив дану вимоги, якщо у складі своєї пропозиції надав Титульну сторінку Технічних умов (документ - ТУ кабінет додаток.pdf ) на виробництво навчальних кабінетів математики, біології та географії, де не вказано, що дані засоби навчання та обладнання для навчальних кабінетів належать саме до кабінетів математики, біології та географії?».
2. Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Вами вимагалось у складі пропозиції надати наступні документи:
- копію титульної сторінки технічних умов на виробництво навчальних кабінетів математики, біології та географії (технічні умови мають бути внесені до бази даних «Технічні умови України».
У складі пропозиції ТОВ «Вектор-СТМ» надано файл «ТУ кабінет додаток.pdf». Вказаний документ складається із 3-х аркушів, зокрема — титульна сторінка ТУ на виробництво «Кабінети навчальні, STEM-лабораторії, засоби навчання та обладнання» з відміткою про внесення до бази даних «Технічні умови України» (аркуш 1); зміст ТУ, в якому вказано також перелік додатків, що входять до ТУ (аркуш 2) в тому числі Додаток А — перелік обладнання та засобів навчання, які входять до кабінетів навчальних, STEM-лабораторій; Додаток А (аркуш 3), згідно якого до кабінетів навчальних по даних ТУ входять, зокрема кабінети математики, біології та географії.
Таким чином, вимоги тендерної документації виконано в повному обсязі та підтверджено необхідними документами.