-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Спеціальне обмундирування пожежника
Завершена
1 167 125.12
UAH без ПДВ
мін. крок: 1.5% або 17 506.88 UAH
мін. крок: 1.5% або 17 506.88 UAH
Номер:
646fe10be0904cdb96fdb239b6f7215e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-09-08-000093
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.09.2025 00:00
Період моніторингу:
08.09.2025 15:40 - 30.09.2025 00:00
Статус:
Порушення не виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
08.09.2025 №90-З
Суми
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Ігор КОРОТКИЙ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області
від 08.09.2025 №90-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
3 UA-2025-08-20-009217-a 20.08.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Доручення Держаудитслужби від 05.09.2025 №003100-18/11160-2025.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 16 вересня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 18.08.2025 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Філії «Північний лісовий офіс» Державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України» (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 20.08.2025 (протокол №1198), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 28.08.2025, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю компанія «ПІРЕНА», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 29.08.2025 №1236, повідомлення про намір укласти договір від 29.08.2025, договір від 04.09.2025 №152-2025.09.04-67-03Л-з, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 11.09.2025 та від 15.09.2025.
Період усунення порушень:
16.09.2025 16:06 - 20.09.2025 00:00
Дата публікації висновку:
16.09.2025 16:06
Запити/Пояснення
Номер:
bb932ec372ec439f8665571175f7f5dd
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
09.09.2025 14:50
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.09.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом: «Спеціальне обмундирування пожежника» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-08-20-009217-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
1. Просимо надати пояснення яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Також просимо надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
3. Надати пояснення, чому закупівля спеціального обмундирування пожежника здійснюється без урахування вимог пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі», з огляду на те, що спеціальний та робочий одяг включено до Додаткового переліку товарів, що належать виключно до продукції переробної промисловості, до яких встановлюються вимоги щодо ступеня їх локалізації виробництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 липня 2025 №782 (дата набрання чинності 04.08.2025).
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
6b7b109c35ef4c5caa8afc66362a6f41
Назва:
відповідь на запит від 09.09.2025 «Про надання пояснень»
Дата опублікування:
11.09.2025 08:15
Опис:
П О Я С Н Е Н Н Я
У відповідь на запит від 09.09.2025 «Про надання пояснень» повідомляю наступне:
По суті першого питання
Очікувана вартість предмета закупівлі товару Спеціальне обмундирування пожежника (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-08-20-009217-a) визначена Замовником на підставі Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 18.02.2020 № 275, шляхом отримання комерційних пропозицій від учасників ринку.
Комерційні пропозиції та розрахунок очікуваної вартості та обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі додаються.
По суті другого питання
Посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі: https://e-forest.gov.ua/wp-content/uploads/2025/08/Obhruntuvannia-Pozh..pdf
По суті третього питання
Відповідно до вимог ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 № 1749 (із змінами), предмет закупівлі визначається за показником четвертої цифри основного словника, а не загальному розумінню виду товару.
Дана закупівля проводиться за кодом ДК 021:2015 – 35810000-5 «Індивідуальне обмундирування», який, зокрема, охоплює спеціалізовану уніформу, призначену для використання особовим складом пожежно-рятувальних підрозділів. У конкретному випадку предмет закупівлі включає комплект елементів пожежної уніформи (ДК 021:2015 – 35811100-3 Пожежна уніформа), а саме: костюм для захисту від підвищених температур; каску пожежну (або шолом захисний пожежний); чоботи пожежного; рукавички для пожежника; протигаз фільтрувальний з фільтром та сумкою.
Всі зазначені елементи у своїй сукупності утворюють спеціальне обмундирування пожежника, призначене для виконання службових обов’язків в умовах підвищеної небезпеки. Саме такий предмет закупівлі відповідає коду 35810000-5 «Індивідуальне обмундирування», а не коду 18130000-9 «Спеціальний робочий одяг», який використовується для позначення спеціального та робочого одягу загального призначення (наприклад виробничого, медичного чи іншого одягу, що не є індивідуальним обмундируванням спеціальних служб).
Разом з тим, постановою Кабінету Міністрів України від 02 липня 2025 № 782 (набрала чинності 04.08.2025) було внесено зміни до Додаткового переліку товарів , що належать виключно до продукції переробної промисловості, до яких установлюються вимоги щодо ступеня локалізації виробництва. До цього переліку було включено позицію «Спеціальний та робочий одяг» (код ДК 021:2015 – 18130000-9) , проте слід зазначити, дана позиція охоплює виключно товари за Розділом 18000000-9 ОДЯГ, ВЗУТТЯ, СУМКИ ТА АКСЕСУАРИ і не розповсюджується на товари, які класифікуються за Розділом 35000000-4 ОХОРОННЕ, ПРОТИПОЖЕЖНЕ, ПОЛІЦЕЙСЬКЕ ТА ОБОРОННЕ ОБЛАДНАННЯ «Єдиного закупівельного словника».
Відтак, закупівля за кодом 35810000-5 «Індивідуальне обмундирування», а саме пожежна уніформа яка закуповується відповідно до закупівлі UA-2025-08-20-009217-a не відноситься до переліку товарів, що підпадають під дію пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» щодо застосування вимог про локалізацію.
Таким чином, закупівля спеціального обмундирування пожежника була проведена без урахування вимог про локалізацію з огляду на те, що:
1. Предмет закупівлі класифікується за кодом 35810000-5 «Індивідуальне обмундирування»;
2. Включення позиції «Спеціальний та робочий одяг» до Додаткового переліку стосується Розділу 18000000-9 ОДЯГ, ВЗУТТЯ, СУМКИ ТА АКСЕСУАРИ ДК 021:2015 «Єдиного закупівельного словника», який не охоплює пожежне обмундирування;
3. Обов’язок застосовувати вимоги пункту 6-1 розділу X Закону України «Про публічні закупівлі» виникає лише у випадках, коли предмет закупівлі прямо відповідає переліку, включеним до Додаткового переліку, чого у даній закупівлі немає.
У зв’язку з наведеним, замовник правомірно не застосував вимоги щодо ступеня локалізації виробництва при здійсненні даної закупівлі.
Уповноважена особа ЕЦП Катерина СТУПАЧЕНКО
Номер:
66b6bc32c4a748b6a33044475479e026
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
11.09.2025 16:24
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.09.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом: «Спеціальне обмундирування пожежника» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-08-20-009217-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
В якому файлі (-ах) тендерної пропозиції ТОВ «ПІРЕНА» на вимогу пункту 3.1.5 Розділу 3 Додатку 5 до тендерної документації міститься копія сертифікату експертизи зразка (або сертифікат зразка, або сертифікат про експертизу зразка) на фільтр комбінований щодо відповідності вимогам ДСТУ EN 148-1:2004?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
625ece7b12fd44d39fd7038b8a6d79fe
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
15.09.2025 08:30
Опис:
У відповідь на запит від 11.09.2025 «Про надання пояснень» повідомляю наступне:
Відповідно до вимог пункту 3.1.5 Розділу 3 Додатку 5 до тендерної документації учасник має надати копію сертифікату експертизи зразка (або сертифікат зразка, або сертифікат про експертизу зразка) на фільтр комбінований щодо відповідності вимогам ДСТУ EN 14387:2017; ДСТУ EN 148-1:2004 та ДСТУ EN 14387:2021.
На виконання зазначеної вимоги учасником ТОВ «ПІРЕНА» у складі тендерної пропозиції надано архівний файл «Документи якості Протигаз.rar», який містить копії документів, що підтверджують якість протигазу. Серед іншого, в архіві наявні 1.Сертифікат про експертизу зразка (Модуль В) за № UA.TR.131.В.1071-23 чинний з 08.06.2023 до 07.06.2026 року (файл «Сертифікат Фільтри DPI. SRL.pdf»). У вказаному сертифікаті підтверджена відповідність зразка вимогам ДСТУ EN 14387:2017 та ДСТУ EN 14387:2021.
2.Сертифікат про експертизу зразка № UA.TR.131.B.1070-23 чинний з 08.06.2023 до 07.06.2026 року (файл «Сертифікат Маски DPI. SRL.pdf») У вказаному сертифікаті підтверджена відповідність зразка вимогам ДСТУ EN 136:2003 (EN 136:1998, IDT), ДСТУ EN 166:2017 (EN 166:2001, IDT), (оптичний клас 1).
ДСТУ EN 14387:2021— стандарт, який регулює протигазові фільтри та комбіновані фільтри: їхнi властивості, випробування, маркування тощо. Одне з ключових місць — розділ про з'єднання між фільтром і лицьовою частиною / маскою, або іншим приладом, з яким фільтр має працювати. EN 14387 встановлює, що: з’єднання має бути міцним та герметичним; з’єднання може бути здійснене через різьбу, що відповідає стандарту
EN 148-1. У ДСТУ EN 14387 чітко прописано, що різьби, що відповідають EN 148-1 використовуються для таких з’єднань. Це означає, що фільтр, який має бути за стандартом EN 14387, повинен мати або підтримувати приєднання до маски чи лицьової частини через різьбу, яка відповідає EN 148-1 (тобто стандартному різьбовому з’єднанню). Також EN 14387 вимагає, щоб фільтр не міг бути випадково з’єднаний з різьбою, яка не відповідає EN 148-1/2/3 у разі, якщо він призначений для використання з EN 148-1 різьбою, щоб уникнути неправильного застосування або небезпечного з’єднання.
ДСТУ EN 148-1:2004 — це стандарт, який визначає: тип стандартного нарізевого з’єднання для лицьових частин засобів дихання. Розміри зовнішньої і внутрішньої різі, допуски, калібри для перевірки. Тобто ДСТУ EN 148-1:2004 визначає геометрію, розміри, часткові технічні параметри різьби, щоб усі виробники могли робити фільтри / корпуси / маски, які фізично сумісні один з одним.
Посилання ДСТУ EN 14387:2021 на ДСТУ EN 148-1:2004 — містяться такі положення, які прямо чи опосередковано звертаються до EN 148-1( вимога, щоб з’єднання між фільтром і маскою могло бути здійснене через різьбу, яка відповідає EN 148-1).
Це означає: якщо у фільтру вказано, що він використовує стандартну різьбу EN 148-1, то ця різьба має бути виготовлена згідно з EN 148-1:2004, а саме ДСТУ EN 14387:2021 прямо вимагає, щоб фільтри, які використовуються з масками або іншими частинами дихальних апаратів, якщо вони мають різьбу, використовували стандартну різьбу EN 148-1.
EN 148-1:2004 — це стандарт, який визначає геометрію і технічні характеристики цієї різьби (Rd 40 × 1/7ʺ).
Тобто, між стандартами існує чіткий зв’язок: EN 14387 посилається на EN 148-1 як на стандарт, який має бути дотриманий у випадку стандартного нарізевого з’єднання.
ДСТУ EN 136 описує вимоги до самої маски (лицьової частини), у тому числі місця, куди приєднується фільтр або картридж. Ця лицьова частина має мати різьбове з’єднання, яке відповідає EN 148-1 (якщо використовується стандартне нарізеве з’єднання). Маска за EN 136 повинна мати механічну міцність, герметичність навколо обличчя, зручність, огляд через візор тощо. Якщо маска відповідає EN 136 і має різьблення згідно з EN 148-1, вона готова приймати фільтри, які відповідають EN 14387.
При цьому слід зазначити, що обидві редакції стандарту ДСТУ EN 14387 (2017 та 2021 років) містять у переліку обов’язкове нормативне посилання на стандарт ДСТУ EN 148-1:2004, який встановлює вимоги до різьбових з’єднань, що застосовуються у фільтрах. Тобто підтвердження відповідності зразка вимогам ДСТУ EN 14387 одночасно передбачає і відповідність вимогам ДСТУ EN 148-1:2004, оскільки останній є невід’ємною складовою частиною процедури оцінки відповідності за стандартом EN 14387.
Таким чином, надані учасником сертифікати № UA.TR.131.B.1070-23 та UA.TR.131.В.1071-23, підтверджує відповідність фільтра комбінованого вимогам ДСТУ EN 14387:2017, ДСТУ EN 14387:2021 ДСТУ EN 136:2003 , ДСТУ EN 166:2017 та, через їх нормативне посилання, також вимогам ДСТУ EN 148-1:2004.
Також ТОВ «Пірена » у складі своєї тендерної пропозиції надає:
1)Сертифікат якості файл «Сертифікат якості.pdf» в якому зазначає що з’єднувач для фільтру – нарізне з’єднання «Rd 40 × 1/7» відповідає стандарту EN 148-1.
2)Інструкція користувача, файл «Інструкція користувача протигаз.pdf» в якому зазначається, що запропонований ними товар, а саме ПРОТИГАЗ ФIЛЬТРУЮЧИЙ В КОМПЛЕКТI:- повнолицьова маска SEKUR с701, -ФIЛЬТР DIRIN 230 М В2 Е2 К2 Hg Р3 R D, відповідає ДСТУ EN 14387:2017; ДСТУ EN 148-1:2004 та ДСТУ EN 14387:2021
3) Фото фільтру, файл «Фото фільтр.jpg» на якому чітко видно надпис відповідності EN 14387.
Відповідно до вище зазначеного, Уповноважена особа дійшла висновку що ТОВ «Пірена» підтвердила вимоги зазначені в Розділі I Додатку 2 до тендерної документації відповідності запропонованого товару технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі.
Також відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник здійснює закупівлю за принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням, та не може ставитися з не упередженням щодо не підтвердження ТОВ «Піреною» відповідності вимогам ДСТУ EN 148-1:2004 зазначених у пункті 3.1.5 Розділу 3 Додатку 5.
Уповноважена особа ЕЦП Катерина СТУПАЧЕНКО