• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Яблуко свіже, груша свіжа, апельсини, банани

Завершена

2 203 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 015.00 UAH
Номер: 0a47cf9e99054a84837e01012e239884
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-09-08-000040
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 08.09.2025 00:00
Автор: Північно-східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127020
Період моніторингу: 08.09.2025 12:54 - 30.09.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 08.09.2025 № 95-З Полтава Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. В. о. начальника Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Вадим ЄВТУХОВ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області 08.09.2025 № 95-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 2. UA-2025-08-20-008067-a, 20.08.2025, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. В. о. начальника Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Вадим ЄВТУХОВ
Адреса: Ukraine, Полтава
Контактна особа: Північно-східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 66) 801-59-98, y.r.marchenko@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанови № 1178 встановлено порушення абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Постанови №1178. За результатами аналізу питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника встановлено порушення абзацу 1 пункту 43, абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Постанови №1178. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; дотримання вимог Постанови № 710; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповідей на запити органу державного фінансового контролю - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору від 04.09.2025 № 47-Т/25 та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 19 вересня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710); відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Постанова № 1178, Особливості); дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповідей на запити органу державного фінансового контролю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти виконавчого комітету Покровської міської ради (далі − Замовник) UA-P-2025-08-20-010435-a на 2025 рік; оголошення про проведення відкритих торгів UA-2025-08-20-008067-a; звіт про результати проведення процедури закупівлі UA-2025-08-20-008067-a від 05.09.2025; тендерну документацію, затверджену уповноваженою особою б/д б/н; реєстр отриманих тендерних пропозицій/пропозицій UA-2025-08-20-008067-a; протокол розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2025-08-20-008067-a; тендерну пропозицію учасника ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ КОРОЛЮК ОЛЕКСАНДР ВОЛОДИМИРОВИЧ; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 29.08.2025 № 125; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю UA-2025-08-20-008067-a; повідомлення про намір укласти договір від 29.08.2025; договір від 04.09.2025 № 47-Т/25 на суму 2203000,00 грн (без ПДВ), укладений з ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ КОРОЛЮК ОЛЕКСАНДР ВОЛОДИМИРОВИЧ; відповіді замовника на запити органу державного фінансового контролю, оприлюднені 12.09.2025, 17.09.2025 та 18.09.2025 електронній системі закупівель. Моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанови № 1178 встановлено порушення замовником чинного законодавства, а саме абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону, абзацу 1 пункту 28 Особливостей в частині включення до тендерної документації інформації, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством. Абзацом 1 пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей. Так, згідно з абзацом 1 частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Так встановлено, що замовник в тендерній документації (абзац 2 підпункту 2.1. пункту 2 Додатку № 3 «Кваліфікаційні критерії та інші вимоги (з переліком документів, які вимагаються для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам)») встановив вимогу надання учасником копії акту складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин (відповідно до наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.02019 №447) виданий на обстеження транспортного(них) засобу(ів) (або спеціалізованого (них) транспортного(них) засобу(бів) по перевезенню харчових продуктів згідно вимог діючого законодавства). Також встановлено, що замовник в абзаці 2 підпункту 2.2. пункту 2 Додатку № 3 «Кваліфікаційні критерії та інші вимоги (з переліком документів, які вимагаються для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам)» до тендерної документації встановив вимогу щодо надання учасником у складі своєї пропозиції копію акту складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин (відповідно до наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.02019 №447), виданий на обстеження складських приміщень по зберіганню харчових продуктів згідно вимог діючого законодавства). Слід зазначити, що замовник у вищезазначених вимогах посилається на Наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.02019 № 447, який втратив чинність на підставі Наказу Міністерства економіки № 143-22 від 21.01.2022, який також втратив чинність на підставі Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства № 1503 від 08.08.2023. Таким чином, замовником до тендерної документації на порушення абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону включено інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством. Враховуючи викладене, тендерна документація складена замовником з порушенням абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Постанови № 1178. Моніторингом питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника встановлено порушення замовником чинного законодавства, а саме: - абзацу 1 пункту 43 Особливостей в частині не розміщення в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей; - абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Постанови № 1178 в частині не відхилення переможця процедури закупівлі. Замовником в пункті 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено вимогу подання учасником тендерної пропозиції в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема: «відомості про учасника (згідно Додатку № 6 цієї тендерної документації)». Додатком 6 до тендерної документації замовника визначено інформацію, яка повинна бути зазначена у відомостях про учасника, а саме: 1. Назва учасника; 2. Поштові та банківські реквізити (адреса, телефон, телефакс, електронна пошта, поточний рахунок, дані про банк (банки), в якому (яких) обслуговується учасник: назва банку, МФО банку, ідентифікаційний код/реєстраційний номер облікової картки платника податків* учасника); 3. Особа, уповноважена: - на підписання договору про закупівлю; - на підписання документів тендерної пропозиції; - представляти інтереси учасника під час проведення процедури закупівлі; (прізвище, ім'я, по батькові, посада); 4. Спеціалізація (види діяльності). Інформація про наявність ліцензії (в разі якщо діяльність підлягає ліцензуванню), сертифікатів (за наявності) тощо. Відомості веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель свідчать, що учасником ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ КОРОЛЮК ОЛЕКСАНДР ВОЛОДИМИРОВИЧ у складі тендерної пропозиції завантажено файл: «Відомость учасника.pdf», в якому наявний документ «Відомості про учасника» від 14.08.2025 № 24, який не містить заповненої графи «Назва учасника», як це вимагалось підпунктом 5 пункту 1 Розділу «ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації замовника. З метою підтвердження або спростування встановленої невідповідності, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 15.09.2025 через електронну систему закупівель надано відповідний запит замовнику. Замовником 18.09.2025 в електронній системі закупівель надано відповідь, яка не спростовує виявленого. Зокрема, у своїй відповіді замовник зазначив, що «…Відповідно п.2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» замовник залишає за собою право не відхиляти тендерні пропозиції при виявленні формальних помилок незначного характеру. При цьому, замовник гарантує дотримання усіх принципів, визначених статтею 5 Закону. Помилка допущена ФОП КОРОЛЮК О.В. під час оформлення тексту документа не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі. Тому уповноваженою особою було прийнято рішення віднести дану невідповідність до формальної помилки…». Щодо твердження замовника слід зазначити наступне. Відповідно до абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Тобто, тендерна документація створюється безпосередньо Замовником і останній зазначає, яку інформацію для підтвердження відповідності тендерної пропозиції вимогам тендерної документації повинен надати учасник. Тобто, замовник в тендерній документації, затвердженій рішенням уповноваженої особи самостійно визначив, що у складі тендерної пропозиції Учасник процедури закупівлі має подати, зокрема, відомості про учасника (згідно Додатку № 6 цієї тендерної документації). Додатком 6 до тендерної документації замовника визначено інформацію, яка повинна бути зазначена у відомостях про учасника, зокрема, щодо заповнення графи «Назва учасника». Також, під час моніторингу встановлено, що відповідно до пункту 1 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації замовника: «…Під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги". Учасник повинен накласти кваліфікований електронний підпис (далі - КЕП) на пропозицію (якщо учасник надає в складі тендерної пропозиції хоча б один сканований документ) або на кожен електронний документ тендерної пропозиції окремо (якщо такі документи надані у формі електронного документа). Якщо пропозиція містить скановані документи і документи в електронній формі, то учасник повинен накласти КЕП на пропозицію в цілому та на кожен електронний документ окремо...». Проте, відомості центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify свідчать, що тендерна пропозиція учасника ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ КОРОЛЮК ОЛЕКСАНДР ВОЛОДИМИРОВИЧ підписана шляхом накладення на неї удосконаленого електронного підпису (УЕП). З метою підтвердження або спростування встановленої невідповідності, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 16.09.2025 через електронну систему закупівель надано відповідний запит замовнику. Замовником 17.09.2025 в електронній системі закупівель надано відповідь, яка не спростовує виявленого. Зокрема, у своїй відповіді замовник зазначив, що «…Відповідно до норм пункту 27 частини першої статті 1 Закону України “Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги” від 05.10.2017 року № 2155-VIII під терміном кваліфікований електронний підпис (КЕП) розуміється удосконалений електронний підпис (УЕП), що створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису. Отже, відповідно до норм Закону удосконалений електронний підпис (УЕП) і є кваліфікованим електронним підписом (КЕП), вимогу про накладання якого містить тендерна документація Замовника…». Надана відповідь замовника, суперечить встановленій вимозі пункту 1 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації самого ж замовника, яка затверджена рішенням уповноваженої особи. У разі виявлення замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель відповідно абзацу 1 до пункту 43 Особливостей. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Разом з цим, Замовник не виявив вищезазначених невідповідностей та на порушення абазцу 1 пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, чим не надав можливість учаснику учасника ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ КОРОЛЮК ОЛЕКСАНДР ВОЛОДИМИРОВИЧ усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі своєї тендерної пропозиції. Моніторингом даного питання також встановлено наступне. Відповідно до підпункту 5.5 пункту 5 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації замовника, переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей. Відповідно до пункту 1 розділу «Перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі» додатку 4 «Інші вимоги (з переліком документів, які вимагаються для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам)» до тендерної документації замовника переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей. Натомість, відомості веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель, що учасником-переможцем ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ КОРОЛЮК ОЛЕКСАНДР ВОЛОДИМИРОВИЧ вищевказані документи завантажені 03.09.2025, тобто на 5 день з дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір (29.08.2025), що не виконує вимоги тендерної документації замовника. Відповідно до абзацу 15 пункту 47 Постанови № 1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. З метою підтвердження або спростування встановленого порушення, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 15.09.2025 через електронну систему закупівель надано відповідний запит замовнику. Замовником 18.09.2025 в електронній системі закупівель надано відповідь, яка не спростовує виявленого порушення. Зокрема, у своїй відповіді замовник зазначив, що «…Замовником перевірено тендерну пропозицію переможця ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ КОРОЛЮК ОЛЕКСАНДР ВОЛОДИМИРОВИЧ на виконання вимог пункту 1 Розділу «Перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі» Додатку 4 до тендерної документації замовника за посиланням https://corruptinfo.nazk.gov.ua/…». Відповідно до абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Постанови № 1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей, що замовником не забезпечено. Натомість, замовником з переможцем ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ КОРОЛЮК ОЛЕКСАНДР ВОЛОДИМИРОВИЧ укладено договір від 04.09.2025 № 47-Т/25.
Період усунення порушень: 19.09.2025 14:17 - 04.10.2025 00:00
Дата публікації висновку: 19.09.2025 14:17

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Договір розірвано.
Дата публікації звіту: 24.09.2025 11:41

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: Усунуто
Дата публікації: 26.09.2025 11:09

Запити/Пояснення