-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Реконструкція теплових пунктів з встановленням дистанційного модемного зв’язку в житлових будинках м.Коростень, Житомирської області
Торги відмінено
2 693 539.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 26 935.39 UAH
мін. крок: 1% або 26 935.39 UAH
Номер:
152ca07c100f4d36a92ee502bcfd96d2
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-09-22-000069
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.09.2025 00:00
Період моніторингу:
22.09.2025 17:46 - 14.10.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Управління Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області
Н А К А З
22.09.2025
№ 85-з
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Сергій КОМАШНЯ
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 22.09.2025 № 85-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
6. UA-2025-08-19-012379-a. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що тендерна документація не відповідає нормам абзацу другого частини першої статті 41 Закону, абзацу першого пункту 17 Особливостей, пунктів 17 та 83 Загальних умов № 668.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТЕХНО-ЕНЕРДЖІ+» встановлено порушення вимог пункту 43 та підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
-
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 06 жовтня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (далі - Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі) (далі - Особливості), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерної пропозиції, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунального підприємства теплозабезпечення (далі - Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи від 19.08.2025 (із змінами від 29.08.2025), тендерна пропозиція переможця товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕХНО-ЕНЕРДЖІ+» (далі – ТОВ «ТЕХНО-ЕНЕРДЖІ+»), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей від 08.09.2025, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 10.09.2025 та від 24.09.2025, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 10.09.2025, відповідь Замовника на пояснення, оприлюднена в електронній системі закупівель 26.09.2025, інформація про відміну від 24.09.2025.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що Замовником складено проєкт договору про закупівлю, передбачений Додатком № 3 до тендерної документації, з порушенням норм абзацу другого частини першої статті 41 Закону, абзацу першого пункту 17 Особливостей, пунктів 17 та 83 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі – Загальні умови № 668), а саме, вказаний проєкт договору не містить невід'ємних частин до договору - календарного графіку виконання робіт, плану фінансування будівництва та документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси.
На запит посадової особи органу державного фінансового контролю, Замовником 26.09.2025 надано пояснення, що «Замовником у складі тендерної документації був наданий проєкт договору у якому було зазначено загальне формулювання про строки виконання (п.3.1, 3.2 розд.3 проєкту договору) і порядок фінансування (п.2.8 розд.2 проєкту договору) істотні умови, визначені у Законі України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей. І вже при укладанні договору враховуючі тендерну пропозицію переможця було б додано: Договірна ціна та документи з інформацією, що містить ціни на матеріальні ресурси; календарний графік виконання робі; графік фінансування, для зручності виконання робіт та додержання норм Загальних умов укладення та виконання договорів підряду, затверджених постановою КМУ № 668.», яким не спростовано вказане порушення.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ТЕХНО-ЕНЕРДЖІ+» встановлено наступне.
Відповідно до Додатку № 2 до тендерної документації Замовника передбачено, що виконання робіт проводиться відповідно до Кошторисних норм України у будівництві Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (далі - Настанова).
Водночас, відповідно до пункту 1.1 розділу I Настанови передбачено, що Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії.
Згідно з пунктом 5.3 розділу V Настанови визначено, що вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт або за видами робіт, або по об’єкту будівництва в цілому, визначається виходячи з середньомісячної заробітної плати на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті замовлення, з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу.
Слід відмітити, що у період дії воєнного стану в Україні не застосовуються норми законодавства про працю у частині відносин, врегульованих Законом України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» від 15.03.2022 № 2136 (далі – Закон № 2136), яким визначено особливості трудових відносин у період дії воєнного стану, введеного відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану» від 12.05.2015 № 389.
На період дії воєнного стану норми передбачені Законом № 2136 мають пріоритет над Кодексом законів про працю України.
Згідно із положеннями частини 6 статті 6 Закону № 2136 на період дії воєнного стану не застосовуються норми статті 53 (тривалість роботи напередодні святкових, неробочих і вихідних днів), частин 3 – 5 статті 67 (перенесення вихідного дня, що збігається зі святковим чи неробочим днем), статтей 71 - 73 (святкові і неробочі дні) Кодексу законів про працю України.
Отже, з урахуванням положень Закону № 2136, та з урахуванням Указу Президента України від 15.04.2025 № 235/2025, затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 16.04.2025 № 4356-IX, яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 9 травня 2025 року строком на 90 діб., показник середньомісячної норми тривалості робочого часу на 2025 рік складає 171,75 люд. год.
При цьому, слід відмітити, що з урахуванням положень Закону № 2136, та з урахуванням Указу Президента України від 14.07.2025 № 478/2025, затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 15.07.2025 № 4524-ІХ, яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 7 серпня 2025 року строком на 90 діб., показник середньомісячної норми тривалості робочого часу на 2025 рік складає 173,17 люд. год., інформацію про який оприлюднено в документі Ціноутворення у будівництві, серпень 2025 (Інформаційна довідкова система БУДСТАНДАРТ) 29.08.2025.
Тобто станом на момент проведення процедури закупівлі (19.08.2025) показник середньомісячної норми тривалості робочого часу становив 171,75 люд. год., а станом на момент подання тендерної пропозиції (02.09.2025) - 173,17 люд. год.
Проте, у пояснювальній записці, яку подано у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «ТЕХНО-ЕНЕРДЖІ+» (файл «Кошторис + договірна ціна.rar»), застосовано середньомісячну норму тривалості робочого часу складає 169,58 люд. год, що є порушенням пункту 5.3 розділу V Настанови, а відтак не відповідає нормам Додатку № 2 до тендерної документації та впливає на ціну тендерної пропозиції ТОВ «ТЕХНО-ЕНЕРДЖІ+».
На запит посадової особи органу державного фінансового контролю, Замовником 26.09.2025 надано пояснення, що «Відповідно до висновку експертизи середньомісячна тривалість робочого часу по об’єкту складає 169,58 грн. У разі визначення переможцем ТОВ «ТЕХНО – ЕНЕРДЖІ+» середньомісячна тривалість робочого часу було б відкориговано під час Актів виконаних робіт за фактично виконані роботи.», яким не спростовано вказане порушення.
Таким чином, за результатами проведеного моніторингу установлено, що в порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ТЕХНО-ЕНЕРДЖІ+», як таку, що не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Відповідно до вимог пункту 10 Додатку № 4 до тендерної документації Замовника від учасників процедури закупівлі імперативно вимагалося надання у складі тендерної пропозиції копії чинних дозволів або декларацій Управління Держпраці на виконання робіт та експлуатацію механізмів підвищеної небезпеки відповідно до Технічного завдання, а саме: робіт, що виконуються на висоті понад 1,3 метра.
На виконання вказаних вище вимог, учасником ТОВ «ТЕХНО-ЕНЕРДЖІ+» у складі тендерної пропозиції надано Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці від 03.03.2021 № 32-21-780 (файл «дозвіл на роботи підвищенної небезпеки»).
Моніторингом встановлено, що відповідно до вказаної Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці від 03.03.2021 № 32-21-780 ТОВ «ТЕХНО-ЕНЕРДЖІ+» дозволено виконувати роботи підвищеної небезпеки та/або експлуатації механізмів підвищеної небезпеки на об’єктах замовників згідно укладених договорів лише на території Києва та Київської області, чим не дотримано вимоги пункту 10 Додатку № 4 до тендерної документації.
Пунктом 43 Особливостей зазначено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється, у тому числі, відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Враховуючи вищевикладене, Замовник в порушення вимог пункту 43 Особливостей, не виявив та не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення вищезазначених невідповідностей, чим не надав можливість учаснику ТОВ «ТЕХНО-ЕНЕРДЖІ+» усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі своєї тендерної пропозиції.
На запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу закупівлі, Замовником 26.09.2025 надано пояснення «В зв’язку з неможливістю на даному етапі витребувати у учасника додаткових пояснень щодо обмеження розташування замовників на виконання робіт в межах Київської області, вказане порушення стало підставою для відміни відкритих торгів згідно п.п.2 п.50 Особливостей».
Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовником на запит органу державного фінансового контролю щодо вищевказаних порушень законодавства у сфері закупівель, протоколом уповноваженої особи Замовника від 24.09.2025 відмінено процедуру закупівель відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
Період усунення порушень:
06.10.2025 17:42 - 21.10.2025 00:00
Дата публікації висновку:
06.10.2025 17:42
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Пояснення у відповідь на висновок моніторингу.
У відповідь на висновок моніторингу пояснюємо наступне. Закупівлю відмінено на підставі пп. 2 пункту 50 Особливостей у зв’язку з неможливістю усунення порушень. Зауваження, наведені у висновку моніторингу, будуть враховані під час проведення майбутніх закупівель.
Дата публікації звіту:
14.10.2025 13:36
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Замовником порушення усунуто шляхом відміни торгів.
Дата публікації:
14.10.2025 17:21
Запити/Пояснення
Номер:
95d3e03765064b519e79fc49d7c31c0f
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
23.09.2025 12:51
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.09.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Реконструкція теплових пунктів з встановленням дистанційного модемного зв’язку в житлових будинках м.Коростень, Житомирської області» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-08-19-012379-a), здійсненої Комунальним підприємством теплозабезпечення (далі – Замовник), відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на матеріальні ресурси (будівельні матеріали), що є предметом даної закупівлі, проєктно-кошторисну документацію (інвесторську), технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Крім того, згідно із частиною 10 статті 11 Закону рішення уповноваженої особи (тендерного комітету) оформлюється протоколом.
Враховуючи вищевикладене, надайте інформацію чи були встановлені факти формальних (несуттєвих) помилок при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТЕХНО-ЕНЕРДЖІ+» на відповідність тендерній документації Замовника з наданням документального підтвердження (протоколу, рішення).
3. Аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель встановлено, що тендерна документація Замовника не відповідає нормам абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей в частині включення до неї інформації не у відповідності до вимог законодавства, а саме, в підпунктах 2, 9 пункту 8.7 розділу 8 проєкту договору (Додаток 3 до тендерної документації) встановлено умову, що істотні умови цього договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, а саме: «погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення» та «зменшення обсягів закупівлі та/або ціни згідно з договорами про закупівлю робіт з будівництва об’єктів нерухомого майна відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2023 р. № 382 “Про реалізацію експериментального проекту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації” (Офіційний вісник України, 2023 р., № 46, ст. 2466), якщо розроблення проектної документації покладено на підрядника, після проведення експертизи та затвердження проектної документації в установленому законодавством порядку», при тому, що предметом даної закупівлі є роботи (реконструкція).
4. Пунктом 1 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі – Загальні умови № 668) визначено, що ці Загальні умови відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва
Пунктом 17 Загальних умов № 668 визначено, що строки виконання робіт (будівництва об'єкта) встановлюються договором підряду і визначаються датою їх початку та закінчення. Невід'ємною частиною договору підряду є календарний графік виконання робіт, в якому визначаються дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду.
Пунктом 83 Загальних умов № 668 передбачено, що фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об'єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи.
Також, абзацом 2 частини 1 статті 41 Закону встановлено, що невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси.
Абзацом 4 частини 1 статті 41 Закону визначено, що у документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Такі документи можуть містити іншу інформацію.
В той же час, предметом закупівлі є реконструкція, що підтверджується інформацією, зазначеною Замовником в електронній системі закупівель у розділі «Інформація про предмет закупівлі».
Аналізом встановлено, що проектом договору не передбачено наявність вищевказаних додатків (календарний графік виконання робіт, план фінансування будівництва та документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси).
При цьому, слід відмітити, що пунктом 18 Особливостей передбачено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.
Відповідно до підпункту 2 пункту 21 Особливостей визначено, що договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення договору про закупівлю з порушенням вимог пункту 18 цих особливостей.
Враховуючи викладене, поясніть, чому проект договору не відповідає абзацу 2 частини 1 статті 41 Закону та пунктам 17, 83 Загальних умов № 668?
5. Проведеним аналізом встановлено, що відповідно до Додатку № 2 до тендерної документації Замовника передбачено, що виконання робіт проводиться відповідно до Кошторисних норм України у будівництві Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (далі - Настанова).
Водночас, відповідно до пункту 1.1 розділу I Настанови передбачено, що Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії.
Згідно з пунктом 5.3 розділу V Настанови визначено, що вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт або за видами робіт, або по об’єкту будівництва в цілому, визначається виходячи з середньомісячної заробітної плати на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті замовлення, з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу.
Слід відмітити, що у період дії воєнного стану в Україні не застосовуються норми законодавства про працю у частині відносин, врегульованих Законом України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» від 15.03.2022 № 2136 (далі – Закон № 2136), яким визначено особливості трудових відносин у період дії воєнного стану, введеного відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану» від 12.05.2015 № 389.
На період дії воєнного стану норми передбачені Законом № 2136 мають пріоритет над Кодексом законів про працю України.
Згідно із положеннями частини 6 статті 6 Закону № 2136 на період дії воєнного стану не застосовуються норми статті 53 (тривалість роботи напередодні святкових, неробочих і вихідних днів), частин 3 – 5 статті 67 (перенесення вихідного дня, що збігається зі святковим чи неробочим днем), статтей 71 – 73 (святкові і неробочі дні) Кодексу законів про працю України.
Отже, з урахуванням положень Закону № 2136, та з урахуванням Указу Президента України від 15.04.2025 № 235/2025, затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 16.04.2025 № 4356-IX, яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 9 травня 2025 року строком на 90 діб., показник середньомісячної норми тривалості робочого часу на 2025 рік складає 171,75 люд. год.
При цьому, слід відмітити, що з урахуванням положень Закону № 2136, та з урахуванням Указу Президента України від 14.07.2025 № 478/2025, затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 15.07.2025 № 4524-ІХ, яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 7 серпня 2025 року строком на 90 діб., показник середньомісячної норми тривалості робочого часу на 2025 рік складає 173,17 люд. год., інформацію про який оприлюднено в документі Ціноутворення у будівництві, серпень 2025 (Інформаційна довідкова система БУДСТАНДАРТ) 29.08.2025.
Тобто станом на момент проведення процедури закупівлі (19.08.2025) показник середньомісячної норми тривалості робочого часу становив 171,75 люд. год., а станом на момент подання тендерної пропозиції (02.09.2025) - 173,17 люд. год.
Проте, у пояснювальній записці, яку подано у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТЕХНО-ЕНЕРДЖІ+» (файл «Кошторис + договірна ціна.rar»), застосовано середньомісячну норму тривалості робочого часу складає 169,58 люд. год, що є порушенням пункту 5.3 розділу V Настанови, а відтак не відповідає нормам Додатку № 2 до тендерної документації.
Поясність, яким чином Замовником підтверджено відповідність поданої учасником ТОВ «ТЕХНО-ЕНЕРДЖІ+» договірної ціни вимогам пункту 5.3 розділу V Настанови?
6. Відповідно до вимог пункту 10 Додатку № 4 до тендерної документації Замовника від учасників процедури закупівлі імперативно вимагалося надання у складі тендерної пропозиції копії чинних дозволів або декларацій Управління Держпраці на виконання робіт та експлуатацію механізмів підвищеної небезпеки відповідно до Технічного завдання, а саме: робіт, що виконуються на висоті понад 1,3 метра.
На виконання вказаних вище вимог, учасником ТОВ «ТЕХНО-ЕНЕРДЖІ+» у складі тендерної пропозиції надано Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці від 03.03.2021 № 32-21-780 (файл «дозвіл на роботи підвищенної небезпеки»).
Однак аналізом встановлено, що відповідно до вказаної Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці від 03.03.2021 № 32-21-780 ТОВ «ТЕХНО-ЕНЕРДЖІ+» дозволено виконувати роботи підвищеної небезпеки та/або експлуатації механізмів підвищеної небезпеки на об’єктах замовників згідно укладених договорів лише на території Києва та Київської області.
Слід відмітити, що відповідно до тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів місцем виконання робіт є Житомирська область, м. Коростень, вул. Шевченка, 8а.
Враховуючи викладене вище, поясніть, чому Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ТЕХНО-ЕНЕРДЖІ+»?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
f21a50ad5e994d2da8b3efea39e14f04
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
26.09.2025 19:01
Опис:
Відповідь на запит
На ваш запит щодо закупівлі «Реконструкція теплових пунктів з встановленням дистанційного модемного зв’язку в житлових будинках м.Коростень, Житомирської області», ідентифікатор закупівлі UA-2025-08-19-012379-a пояснюємо наступне.
По першому питанню:
Надаємо:
1. Копії комерційних пропозицій: ЕлектроСНАБ; УКРЕНЕРГО-АЛЬЯНС; копія рахунку ТОВ «СІВЕР ЕНЕРГО».
2. https://metizmarket.ua/catalog/bolty_vinty_shpilki/?gad_source=1&gad_campaignid=9933107205&gclid=CjwKCAjw89jGBhB0EiwA2o1On1UOQbO6jYxEArwIrqEti9aC9UlKmnnZgnfvSN0kbFes1uC2ypzPnxoCLWMQAvD_BwE
3. https://vents-shop.com.ua/ventilyacionnye-koroba/kreplenie-vozduhovodov
4. Проектно-кошторисна документація, дефектний акт;
5. Технічне завдання;
6. Експертний звіт.
По другому питанню: Щодо формальних (несуттєвих помилок)
При розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТЕХНО-ЕНЕРДЖІ+» було виявлено формальну (несуттєву) помилку у зазначені коду (ДК 021:2015) закупівлі, а саме: учасник у складі тендерної пропозиції зазначив код ДК 021:2015: 45450000-4 – Реконструкція, правильний код ДК 021:2015: 45454000-4 – Реконструкція. Учаснику було надано 24 години для усунення зазначеної невідповідності уточнивши код ДК 021:2015, зазначивши 5 знак класифікатора в усій тендерній пропозиції (копія протоколу від 08.09.2025року додається).
По третьому питанню: Щодо пп.2,9 п.8.7 розділу 8 проєкту договору.
Відповідно до п.28 Особливостей Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Пунктом 2 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» зазначено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості: проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Перелік випадків, які дають право на зміну істотних умов договору, викладено в 19 Особливостей, в якому вказано:
Істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13 цих особливостей, крім договору про закупівлю, зазначеного в абзацах другому, третьому частини першої статті 41 Закону) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника;
2) узгодженого сторонами збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку, що відбулося з дня укладення договору про закупівлю (у разі збільшення ціни за одиницю товару за цим підпунктом вперше) або з дня останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни (у разі збільшення ціни за одиницю товару за цим підпунктом вдруге і далі), за умови документального підтвердження такого коливання. Такі зміни до договору про закупівлю можуть бути внесені не раніше 90 днів з дня підписання договору про закупівлю або внесення до нього змін щодо збільшення ціни за одиницю товару за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Обмеження стосовно строків внесення змін до договору про закупівлю щодо збільшення ціни за одиницю товару не застосовується у разі зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії. Обмеження щодо збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків застосовується щодо кожного окремого випадку збільшення ціни за одиницю товару (без обмеження кількості змін). Змінена ціна за одиницю товару не повинна перевищувати 50 відсотків ціни за одиницю товару, що передбачена в початковому договорі про закупівлю;
3) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
4) продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку;
6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку з зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку із зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування;
7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни;
8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону;
9) зменшення обсягів закупівлі та/або ціни згідно з договорами про закупівлю робіт з будівництва об’єктів нерухомого майна відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2023 р. № 382 “Про реалізацію експериментального проекту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації” (Офіційний вісник України, 2023 р., № 46, ст. 2466), якщо розроблення проектної документації покладено на підрядника, після проведення експертизи та затвердження проектної документації в установленому законодавством порядку.
Оскільки п.19 має імперативний характер та не виокремлює підпункти, які стосуються тільки робіт, чи тільки товарів і послу, то з метою дотримання виконання імперативної норми ми в проекті договору (додаток №3 до тендерної документації) перерахували всі випадки, визначені пунктом 19 Особливостей, але в абз.1 п.8.7 розділу 8 проєкту договору зазначили, що Сторони використовують для зміни істотних умов Договору лише ті підстави п.8.7 Договору, що стосуються предмета закупівлі, визначеного у п.1.1. Розділу 1 цього Договору. Таким чином в проекті Договору ми перераховуємо всі випадки, визначені законодавством, однак встановлюємо порядок їх застосування – конкретизуємо, що застосовуватимуться ті норми, які стосуються Робіт.
По четвертому питанню: Щодо наявності в проєкті договору додатків
П.17 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві нам каже: 17. Строки виконання робіт (будівництва об'єкта) встановлюються договором підряду і визначаються датою їх початку та закінчення. Невід'ємною частиною договору підряду є календарний графік виконання робіт, в якому визначаються дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду.
п.83: Фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об'єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи. Сторони узгоджують план фінансування будівництва у порядку, визначеному договором.
Відповідно до пунктів 17 та 83 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою КМУ № 668, зазначені документи є невід’ємною частиною укладеного договору підряду. Водночас на етапі проведення процедури закупівлі Замовник не може сформувати календарний графік та план фінансування, оскільки їх зміст безпосередньо залежить від:
запропонованих учасником строків виконання робіт та технологічної послідовності;
договірної ціни та структури витрат, визначених у тендерній пропозиції переможця.
Саме тому відповідні додатки складаються та погоджуються сторонами на стадії укладення договору про закупівлю з переможцем, що повністю узгоджується із вимогами Загальних умов № 668.
Тож Замовником у складі тендерної документації був наданий проєкт договору у якому було зазначено загальне формулювання про строки виконання (п.3.1, 3.2 розд.3 проєкту договору) і порядок фінансування (п.2.8 розд.2 проєкту договору) істотні умови, визначені у Законі України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей. І вже при укладанні договору враховуючі тендерну пропозицію переможця було б додано: Договірна ціна та документи з інформацією, що містить ціни на матеріальні ресурси; календарний графік виконання робі; графік фінансування, для зручності виконання робіт та додержання норм Загальних умов укладення та виконання договорів підряду, затверджених постановою КМУ № 668.
Відсутність у проєкті договору, що був оприлюднений у складі тендерної документації, календарного графіка виконання робіт, плану фінансування жодним чином не вплинула на об’єктивність та результати проведення процедури закупівлі.
Зазначені документи мали бути погодженими безпосередньо під час укладення договору з переможцем з урахуванням дати укладення договору, його тендерної пропозиції (строків виконання робіт, договірної ціни, плану фінансування). На етапі подання пропозицій усі учасники перебували у рівних умовах, мали доступ до однакової інформації та подавали свої пропозиції виключно відповідно до вимог тендерної документації та Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей.
Таким чином, відсутність вищезазначених додатків у проєкті договору не створювала дискримінаційних умов для учасників, не обмежувала конкуренцію та не вплинула на вибір переможця.
По п’ятому питанню: Щодо середньомісячної норми тривалості робочого часу
Відповідно до висновку експертизи середньомісячна тривалість робочого часу по об’єкту складає 169,58 грн. У разі визначення переможцем ТОВ «ТЕХНО – ЕНЕРДЖІ+» середньомісячна тривалість робочого часу було б відкориговано під час Актів виконаних робіт за фактично виконані роботи.
По шостому питанню: Щодо декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці.
В зв’язку з неможливістю на даному етапі витребувати у учасника додаткових пояснень щодо обмеження розташування замовників на виконання робіт в межах Київської області, вказане порушення стало підставою для відміни відкритих торгів згідно п.п.2 п.50 Особливостей (протокол від 24.09.2025 року додаємо).