-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт (усунення аварійного стану) внутрішніх приміщень НД-філії с. Лішня ЦКМ «Каменяр»за адресою вул. Івана Франка,30, с. Лішня, Дрогобицький район, Львівська область.Коригування.
Завершена
4 963 359.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 24 816.80 UAH
мін. крок: 0.5% або 24 816.80 UAH
Номер:
f6888c0c4ace4cc38930d1eeec734ecd
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-10-21-000030
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
21.10.2025 00:00
Період моніторингу:
21.10.2025 16:57 - 11.11.2025 23:00
Статус:
Здійснення моніторингу
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
21.10.2025 №237
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 21.10.2025 №237.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-08-19-010207-a, 19.08.2025. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Запити/Пояснення
Номер:
18b3960be85242a28e5621b4bc6a7384
Назва:
Про надання інформації
Дата опублікування:
24.10.2025 12:02
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
29.10.2025 23:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2025-08-19-010207-a, яка проводилася Управлінням культури та розвитку туризму виконавчих органів Дрогобицької міської ради (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Відповідно до пункту 17 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається, зокрема, відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України.
Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 (далі – Загальні умови №668).
Загальні умови №668 відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва та є обов’язковими для врахування під час укладення та виконання договорів підряду в будівництві незалежно від джерел фінансування робіт, а також форми власності замовника та підрядника (субпідрядників).
У пункті 5 Загальних умов №668 визначено істотні умови договору, серед яких, зокрема, предмет договору підряду; договірна ціна; строки початку та закінчення робіт (будівництва об'єкта); права та обов'язки сторін; порядок розрахунків за виконані роботи; порядок здачі-приймання закінчених робіт (об'єкта будівництва); гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва), порядок усунення недоліків; відповідальність сторін за порушення умов договору підряду; порядок врегулювання спорів; порядок внесення змін до договору підряду та його розірвання.
Також, відповідно до пункту 106 Загальних умов №668 наведено перелік недоліків коли підрядник відповідає за недоліки (дефекти), виявлені в закінчених роботах (об’єкті будівництва) і змонтованих конструкціях протягом гарантійних строків.
Під час моніторингу встановлено, що у проєкті договору, який міститься у Додатку №3 до тендерної документації визначено, що у пункті 8.5 зазначено, що підрядник не відповідає за дефекти, виявлені у межах гарантійного терміну, якщо він не доведе, що вони сталися внаслідок: природного зносу об'єкта будівництва або його частини; неправильної його експлуатації; неправильності інструкцій щодо його експлуатації, розроблених самим Замовником або залученими іншими особами; неналежного ремонту об'єкта який здійснено самим Замовником або залученими третіми особами.
Аналогічна норма міститься у пункті 8.5 укладеного договору від 19.09.2025 №19 (далі – Договір №19).
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
3. Надати обґрунтовану інформацію щодо правомірності та підставності включення до проєкту договору умови пункту 8.5, яка суперечить нормам пункту 106 Загальних умов №668, та відповідно до укладеного договору №19.
Відповідно до норм пункту 10 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Відповідно до абзацу п’ятого пункту 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 №835 машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини, а згідно з пунктом 9 Положення №835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати: текстові дані (TXT, RTF, MD, ODT, DOC(X), (X)HTML); структуровані дані (RDF, XML, JSON, CSV, XLS(X), ODS, YAML).
Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено Договір №19 та додатки до нього: Додаток №1 – договірна ціна, Додаток №2 – календарний графік виконання робіт, Додаток №3 – план фінансування робіт лише у форматі PDF.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
4. Пояснити причини не оприлюднення договору від 19.09.2025 №19 та додатків до нього у машинозчитувальному форматі?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
99af56e3e3eb4f88ad484c1027fff2af
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
29.10.2025 10:36
Опис:
На виконання вимог, викладених у запиті Західного офісу Держаудитслужби від 24 жовтня 2025 відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (надалі по тексту - Закон) надаємо пояснення на вищезазначений Запит.
1. Щодо інформації про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Розмір бюджетного призначення розраховано відповідно виділених додаткових коштів згідно рішення сесії Дрогобицької міської ради №3236 від 12.06.2025 «Про внесення змін до бюджету Дрогобицької міської територіальної громади на 2025 рік» та №3372 від 07.08.2025.«Про внесення змін до бюджету Дрогобицької міської територіальної громади на 2025 рік»
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі зазначені в проектно-кошторисній документації.
2. Щодо надання посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Така інформація розміщена сайті міської ради за посиланням - https://drohobych-rada.gov.ua/obgruntuvannya-tehnichnyh-ta-yakisnyh-harakterystyk-predmeta-zakupivli/
3. Щодо редакційної неточності в договорі
Замовник визнає, що у пункті 8.5 укладеного договору №19 від 19.09.2025 наявна технічна редакційна помилка, а саме — зайве слово «не», яке формально змінює конструкцію речення («підрядник не відповідає… якщо він не доведе…»), тоді як за змістом мало бути застосовано стандартну модель відповідальності, визначену п. 106 Загальних умов №668 та ст. 858 Цивільного кодексу України.
Водночас, зазначена помилка є виключно технічною, а не змістовною, що підтверджується:
• пунктом 2.13 договору, який буквально та повністю відтворює пункт 106 Загальних умов №668: «Підрядник відповідає за недоліки (дефекти), виявлені в закінчених роботах і змонтованих конструкціях та обладнанні, протягом гарантійних строків, якщо він не доведе, що вони виникли за обставин, незалежних від нього»
• наявністю презумпції відповідальності підрядника, закріпленої в інших положеннях договору;
• наміром сторін, які не мали волі звільняти підрядника від відповідальності всупереч Закону.
Відповідно до ч. 3, 4 статті 213 Цивільного кодексу України зміст правочину визначається, виходячи із справжньої спільної волі сторін:
«При тлумаченні змісту правочину беруться до уваги однакове для всього змісту правочину значення слів і понять, а також загальноприйняте у відповідній сфері відносин значення термінів.
Якщо буквальне значення слів і понять, а також загальноприйняте у відповідній сфері відносин значення термінів не дає змоги з'ясувати зміст окремих частин правочину, їхній зміст встановлюється порівнянням відповідної частини правочину зі змістом інших його частин, усім його змістом, намірами сторін.
Якщо за правилами, встановленими частиною третьою цієї статті, немає можливості визначити справжню волю особи, яка вчинила правочин, до уваги беруться мета правочину, зміст попередніх переговорів, усталена практика відносин між сторонами, звичаї ділового обороту, подальша поведінка сторін, текст типового договору та інші обставини, що мають істотне значення.»
У нашій ситуації пункт 2.13 проєкту договору містить чітке й коректне формулювання, яке повністю відповідає пункту 106 Загальних умов № 668:
«Підрядник відповідає за недоліки (дефекти), виявлені в закінчених роботах і змонтованих конструкціях та обладнанні протягом гарантійних строків, якщо він не доведе, що вони виникли за обставин, незалежних від нього».
Це дає можливість прямо визнати, що справжня спільна воля сторін стосовно цієї норми була саме така — саме це вони хотіли закріпити в договорі.
Таким чином, пункт 8.5 договору в його правильному змістовному тлумаченні відповідає пункту 106 Загальних умов №668 та не змінює гарантійної відповідальності підрядника.
Замовник готовий укласти додаткову угоду, якою буде виправлено технічну редакційну описку у формулюванні пункту 8.5 без зміни змісту та істотних умов договору, з метою усунення ризику будь-якого неоднозначного тлумачення.
4. Щодо формату оприлюднення договору та додатків до договору
Замовником 22.09.2025 було оприлюднено:
• договір про закупівлю разом з усіма додатками — у форматі PDF;
• інформацію про ціни на матеріальні ресурси — у машинозчитувальному форматі (RTF).
Під час оприлюднення Замовник керувався вимогами п. 10 ч. 1 ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема тим фрагментом, який сформульований у дужках:
«договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) — протягом трьох робочих днів з дня його укладення».
З огляду на розміщення уточнення у дужках та відсутність офіційних роз’яснень Уповноваженого органу станом на дату оприлюднення (22.09.2025), Замовник добросовісно витлумачив норму як таку, що зобов’язує в першу чергу оприлюднювати у машинозчитувальному форматі інформацію про ціни на матеріальні ресурси, а не всю текстову частину договору в цілому.
Таке тлумачення ґрунтувалося на:
• структурі речення та правилах пунктуації, де дужки традиційно використовуються для звуження обсягу вимоги;
• відсутності на той момент будь-яких офіційних методичних вказівок Мінекономіки.
Після оприлюднення договору Мінекономіки листом № 3323-04/66043-06 від 01.10.2025 р. надало роз’яснення, згідно з яким договір про закупівлю та всі додатки до нього підлягають оприлюдненню одночасно у форматах PDF та машинозчитуваному (TXT, RTF, DOCX тощо).
З урахуванням отриманого роз’яснення Замовник готовий забезпечити оприлюднення договору разом з усіма додатками у машинозчитувальному форматі, відповідно до наведеної позиції Уповноваженого органу.
При цьому Замовник наголошує, що діяв добросовісно та відповідно до буквального сприйняття норми закону на момент оприлюднення, а можливі розбіжності є наслідком недосконалості нормативно-правового регулювання, а не наміром уникнути виконання вимог Закону.