• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • Донорські кошти

Засоби навчання та обладнання для навчальних кабінетів природничої галузі освіти (кабінети фізики, хімії, біології, географії) НУШ

Закупівля за правилами і за кошти: Ukraine Facility

Завершена

649 788.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 248.94 UAH
Номер: 3fed7d7c6e25439bad2b4a8b1a6caa3c
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-10-06-000100
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 06.10.2025 00:00
Автор: Північно-Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127036
Період моніторингу: 07.10.2025 09:16 - 28.10.2025 23:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 06.10.2025 № 95-З Суми Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Ігор КОРОТКИЙ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області від 06.10.2025 №95-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 4 UA-2025-08-19-005974-a 19.08.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Адреса: Ukraine, Суми
Контактна особа: Північно-Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 54) 222-46-18, v.b.kaliuzhna@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, відповідності умов тендерної документації, проєкту договору та договору про закупівлю умовам Рамкової угоди – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 21 жовтня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 18.08.2025 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, відповідності умов тендерної документації, проєкту договору та договору про закупівлю умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21 травня 2024 року у м. Києві та 22 травня 2024 року у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX (далі – Рамкова угода). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунальної установи Сумська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №23, м. Суми, Сумської області (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 19.08.2025 (протокол № 1), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 27.08.2025, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «СКУЛ ЛАБ» (далі – ТОВ «СКУЛ ЛАБ»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 28.08.2025 № 3, повідомлення про намір укласти договір від 28.08.2025, договір про закупівлю від 04.09.2025 № 32, пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 10.10.2025 та від 15.10.2025. За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник у пункті 3.1 Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» (далі – Додаток 1) до тендерної документації, для підтвердження вимог встановлених до запропонованого датчика сили та датчика освітленості або освітлення і кольору, встановив вимогу щодо надання учасниками копій сертифікатів Wi-Fi та або Bluetooth на запропонований датчик, які підтверджують відповідність його вимогам нормативних документів з електромагнітної сумісності та радіочастотного спектру та електромагнітної сумісності радіообладнання та радіослужб та сертифіката експертизи типу щодо відповідності технічного проекту радіообладнання суттєвим вимогам «Технічного регламенту радіообладнання» запропонованого датчика. Сертифікати мають бути видані уповноваженими на це органами з оцінки відповідності. На виконання вищезазначених вимог учасником ТОВ «СКУЛ ЛАБ» у складі тендерної пропозиції надано Сертифікат експертизи типу від 05.02.2021 № 2910 СЕТ (файл «5 Сертифікат експертизи LQ.pdf»), в якому, зокрема, зазначено: «Цей сертифікат буде недійсним, у разі внесення виробником будь-яких змін до технічної документації або обладнання, про які не було повідомлено ОС УНДІРТ та не погоджено з ним. Порушення умов, що викладені у Додатку 2, є підставою для припинення дії сертификата експертизи типу», а також надано сертифікат відповідності від 05.02.2021 № 1О094.008648-21 (файл «5 Сертифікат відповідності LQ.pdf»), в якому, зокрема, вказано, що «закінчення чинності сертифікату відповідності (далі – СВ), який був виданий за результатами сертифікації продукції за схемою 1 «Сертифікація одиничних виробів», без щорічного оформлення акту інвентаризації сертифікованої продукції відбувається через рік з дати надання чинності СВ або дати попереднього акту інвентаризації. Чинність сертифіката відповідності можна перевірити в базі даних ООВ, що розміщена на його веб-сторінці http://undirt.com.ua». При цьому, при перевірці чинності сертифіката на вебсторінці (http://undirt.ddns.net:5003/prodlist) установлено, що дата закінчення сертифікату відповідності – 04.02.2022. Таким чином, наданий учасником сертифікат відповідності від 05.02.2021 № 1О094.008648-21, є нечинним на дату подання тендерної пропозиції (26.08.2025). Слід зазначити, що абзацом першим пункту 43 Особливостей імперативно визначені наступні умови та зобов’язання: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. При цьому, надання оновленого сертифікату відповідності (або пояснень щодо строку дії наданого сертифікату) за наявності чинного сертифікату експертизи типу не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки. Отже, Замовник на порушення вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення учасником ТОВ «СКУЛ ЛАБ» вищезазначених невідповідностей шляхом надання або чинного сертифіката відповідності або відповідних пояснень, тим самим не надав можливість цьому учаснику усунути такі невідповідності. З огляду на викладене, Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області (далі – Управління) 13.10.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень. На зазначений запит Управління Замовник 15.10.2025 надав пояснення, в якому, зокрема, зазначив, що тендерна документація не містить жодної вимоги щодо чинності сертифікатів Wi-Fi та або Bluetooth на запропоновані датчики, який підтверджує відповідність його вимогам нормативних документів з електромагнітної сумісності та радіочастотного спектру та Електромагнітної сумісності радіообладнання та радіослужб, наявна лише вимога щодо того, що сертифікат повинен бути виданий уповноваженим на це органом з оцінки відповідності, що було дотримано учасником ТОВ «СКУЛ ЛАБ», а також надав лист від виробника датчиків Vernier Software&Technology від 13.10.2025, а якому вказано, що з 2020 року і до теперішнього часу виробничий процес, конструкція, а також апаратні та програмні компоненти датчиків не зазнали змін. Усі датчики, виготовлені після 2020 року, відповідають тій самій технічній документації, стандартам якості та специфікаціям, що діяли на початку виробництва. Однак, пояснення Замовника не спростовують порушення вимог пункту 43 Особливостей.
Період усунення порушень: 21.10.2025 11:46 - 04.11.2025 23:00
Дата публікації висновку: 21.10.2025 11:46

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання положень, викладених у Висновку Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2025-08-19-005974-a ● 737432a51d884ddf95b6c33a5322f4f3 Дата публікації Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі: 21.10.2025 р. Щодо положень Висновку про результати моніторингу повідомляємо наступне: Відповідно до пункту 43 Постанови від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (надалі - Особливості). Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. У Замовника були відсутні законодавчі підстави для розміщення повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель щодо наданого учасником сертифіката відповідності від 05.02.2021 № 1О094.008648-21 з огляду на наступне: даний сертифікат підтвердив відповідність його вимогам нормативних документів з електромагнітної сумісності та радіочастотного спектру та Електромагнітної сумісності радіообладнання та радіослужб, як це вимагалось тендерною документацією, окремої вимоги стосовно чинності/строку дії сертифіката відповідності встановлено тендерною документацією не було, а тому даний документ не міг бути визначений як невідповідності в інформації та/або документах в розумінні п. 43 Особливостей. На виконання положень, викладених у Висновку про результати моніторингу закупівлі директором Комунальної установи Сумська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №23, м.Суми, Сумської області Педяш Наталією Олегівною, вжиті заходи реагування щодо Уповноваженої особи з питань організації та проведення закупівель Орлової Олени Анатоліївни, які викладено в Наказі від 23.10.2025р. № 30-г (Додаток), а саме: 1. Здійснити письмове застереження Уповноваженій особі Орловій Олені Анатоліївні про недопущення в подальшій роботі невідповідного контролю за повнотою та достовірністю документів, що подаються учасниками процедур публічних закупівель, відповідно до вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178 з урахуванням змін. 2. Зобов'язати Уповноважену особу Орлову Олену Анатоліївну протягом місяця пройти курси підвищення кваліфікації у сфері публічних закупівель та надати документальне підтвердження їх успішного завершення (сертифікат або свідоцтво). 3. Попередити Уповноважену особу Орлову Олену Анатоліївну, що у разі повторного виявлення аналогічних порушень, які можуть призвести до неправомірного визнання переможця торгів або до інших негативних наслідків, буде застосовано офіційне дисциплінарне стягнення та/або вжито інші заходи, передбачені чинним законодавством. Додаток: 1. Наказ Комунальної установи Сумська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №23, м.Суми, Сумської області від 23.10.2025р. № 30-г про вжиття заходів щодо Уповноваженої особи у сфері публічних закупівель (копія). Уповноважена особа Олена ОРЛОВА
Дата публікації звіту: 24.10.2025 16:12

Запити/Пояснення