-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Деревина (Дрова паливні)
Завершена
207 900.00
UAH з ПДВ
Номер:
a14acf2f8f01435e9b7c25ebd363198b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-08-26-000037
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
26.08.2025 00:00
Період моніторингу:
26.08.2025 12:31 - 17.09.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
26.08.2025 № 84-З
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, згідно з підпунктом 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області
«Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі UA-2025-08-18-001378-a, 18.08.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи встановлено порушення пунктів 5, 10, 17 та підпункту 6 пункту 13 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; внесення змін до договору про закупівлю; надання інформації, документів у випадках, передбачених законом - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема, шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням вимог Цивільного кодексу України, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 05 вересня 2025 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи; внесення змін до договору про закупівлю; надання інформації, документів у випадках, передбачених законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Виконавчого комітету Степанецької сільської ради об’єднаної територіальної громади Черкаської області (далі – Замовник) на 2025 рік; договір від 18.08.2025 № 907 на суму 207 900,00 грн; додаткову угоду до договору про закупівлю від 22.08.2025 № 1; повідомлення про внесення змін; пояснення (інформація, документи) Замовника, отримане 01.09.2025 через електронну систему закупівель; обгрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі; тендерну документацію до відкритих торгів з особливостями UA-2025-07-31-004430-a; звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.
Відповідно до пункту 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (у редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 23 Особливостей Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг процедур закупівель, спрощених закупівель, а також закупівель, за якими в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель, у порядку, встановленому статтею 8 Закону.
Згідно з інформацією, розміщеною в електронній системі закупівель, замовник здійснює закупівлю товару (деревина), вартість якого перевищує 100 тис. гривень. Відповідно до пункту 10 Особливостей замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту, предмет закупівлі яких визначається відповідно до пункту 3 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708 (далі – послуги з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 «Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу», з урахуванням положень, визначених цими особливостями, та/або в порядку, передбаченому пунктом 8 цих особливостей.
Відповідно до пункту 5 Особливостей забороняється придбання замовниками товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/ використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/ використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями (крім випадків, передбачених пунктами 9 і 13 цих особливостей). Випадки, у яких придбання товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару, визначені у пункті 13 Особливостей.
Аналізом питання наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи встановлено, що згідно з інформацією, розміщеною в електронній системі закупівель, Замовник придбаває товар за ДК 021:2015:03410000-7: Деревина, шляхом укладення договору без використання електронної системи закупівель.
Для укладення такого договору Замовник обрав підставу, визначену у підпункті 6 пункту 13 Особливостей, а саме: відмінено відкриті торги з особливостями UA-2025-07-31-004430-a через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації.
Проте, Замовником укладено договір без використання електронної системи закупівель від 18.08.2025 № 907 (UA-2025-08-18-001378-a), умови якого відрізняються від проекту договору, що були визначені Замовником у тендерній документації до відкритих торгів з особливостями UA-2025-07-31-004430-a, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі. Зокрема, в укладеному договорі додані нові пункти 3.6, 3.7 до Розділу 3, доданий новий розділ 7, пункти 1.5, 4.5, 5.3 викладені в іншій редакції.
Отже, Замовник не врахував вимоги, визначені підпунктом 6 пункту 13 Особливостей, та уклав договір від 18.08.2025 № 907 на придбання товару, вартість якого перевищує 100 тис. гривень, без використання електронної системи закупівель.
Відповідно до абзацу третього пункту 17 Особливостей забороняється укладення договорів про закупівлю, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення відкритих торгів/використання електронного каталогу, крім випадків, передбачених цими особливостями.
Враховуючи зазначене вище, Замовник порушив пункти 5, 10, 17 та підпункт 6 пункту 13 Особливостей в частині невідповідності договору умовам визначеним в проекті договору відміненої процедури закупівлі.
Відповідно до підпункту 1 пункту 21 Особливостей договір 18.08.2025 № 907 укладений з порушенням вимог, визначених пунктом 5 цих особливостей, є нікчемним. Згідно з частиною другою статті 215 Цивільного кодексу України недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається.
На запит щодо надання пояснень від 01.09.2025 Замовник в електронній системі закупівель надав відповідь: «Відповідно до вимог додатка 3 до тендерної документації по закупівлі UA-2025-07-31-004430-a проект договору не є остаточним та може редагуватися сторонами під час його укладання відповідно до вимог законодавства та тендерної пропозиції переможця. Таким чином, вважаємо, що укладений договір, за своєю суттю та пропозицією ДП «Ліси України», повністю відповідає вимогам тендерної документації та проєкту договору по закупівлі, що відмінена.».
Пояснення Замовника не спростовують факту укладення договору від 18.08.2025 № 907 на придбання товару, вартість якого перевищує 100 тис. гривень, без наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей, оскільки в зазначеному підпункті визначнено, зокрема, що проект договору про закупівлю не повинен відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації
Період усунення порушень:
05.09.2025 14:57 - 20.09.2025 00:00
Дата публікації висновку:
05.09.2025 14:57
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Порушення усунуто шляхом вжиття заходів із припинення зобов'язань за договором. Зокрема надіслано лист повідомлення про розірвання договору та відповідну додаткову угоду. Станом на сьогодні, додаткова угода перебуває на підписі у постачальника. Після підписання угоди зобов'язуємося повідомити додатково та оприлюднити її у визначені законодавством терміни.
Дата публікації звіту:
12.09.2025 13:33
Запити/Пояснення
Номер:
14b7e78bc91f4f40b9d16cf100d183f1
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
27.08.2025 16:52
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.09.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом ДК 021:2015:03410000-7: Деревина (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-08-18-001378-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі:
- яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі?
- яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних продавців товару, що є предметом закупівлі, та вибрано для його постачання саме ДП «Ліси України», з яким укладений договір від 18.08.2025 № 907 без використання електронної системи закупівель?
- з яких підстав укладено договір без використання електронної системи закупівель від 18.08.2025 № 907, умови якого відрізняються від проекту договору та кількісні характеристики предмета закупівлі якого відрізняються від вимог, що були наведені у тендерній документації процедури закупівлі UA-2025-07-31-004430-a, яка відмінена? Зокрема, в укладеному договорі додані нові пункти 3.6, 3.7 до Розділу 3, доданий новий розділ 7, пункти 1.5, 4.5, 5.3 викладені в іншій редакції.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
9144402899f44ca588a390232f1b71ad
Назва:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом ДК 021:2015:03410000-7: Деревина (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-08-18-001378-a) надаємо наступні пояснення.
Дата опублікування:
01.09.2025 09:38
Опис:
1. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних продавців товару, що є предметом закупівлі, та вибрано для його постачання саме ДП «Ліси України», з яким укладений договір від 18.08.2025 № 907 без використання електронної системи закупівель?
Оцінку можливих потенційних продавців товару, що є предметом закупівлі, та вибрано для його постачання саме ДП «Ліси України», з яким укладений договір від 18.08.2025 № 907 без використання електронної системи закупівель здійснено відповідно до положень пп. 6 п. 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості / Постанова № 1178). Додатково зазначаємо, що пошук можливого постачальника здійснено шляхом моніторингу відповідного товару на ринку. При цьому вимоги до суб’єкта, з яким укладено договір про закупівлю, не відрізняються від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації.
2. З яких підстав укладено договір без використання електронної системи закупівель від 18.08.2025 № 907, умови якого відрізняються від проекту договору та кількісні характеристики предмета закупівлі якого відрізняються від вимог, що були наведені у тендерній документації процедури закупівлі UA-2025-07-31-004430-a, яка відмінена? Зокрема, в укладеному договорі додані нові пункти 3.6, 3.7 до Розділу 3, доданий новий розділ 7, пункти 1.5, 4.5, 5.3 викладені в іншій редакції.
Обсяг обох закупівель становить 175 м.куб. Таким чином, кількість товару, що закуповувався є ідентичною.
Відповідно до вимог додатка 3 до тендерної документації по закупівлі UA-2025-07-31-004430-a проект договору не є остаточним та може редагуватися сторонами під час його укладання відповідно до вимог законодавства та тендерної пропозиції переможця. Таким чином, вважаємо, що укладений договір, за своєю суттю та пропозицією ДП «Ліси України», повністю відповідає вимогам тендерної документації та проєкту договору по закупівлі, що відмінена.
Нові пункти договору 3.6 та 3.7 розділу 3, розділ 7, та пункт 5.3 не є істотними, й лише уточнюють позицію сторін. Підпункт 1.5. повністю відповідає вимогам додатку 2 до тендерної документації, що відмінена, а саме: «Учасник-переможець забезпечує передавання Товару, якість якого відповідає вимогам стандартів, а також технічним умовам, встановленим чинним законодавством до товару даного виду та тендерної документації, зокрема ТУ У – 00994207 – 005:2018». Пункт 4.5. договору відповідає вимозі додатку 2 до тендерної документації, що не відбулась: «Передача товару здійснюється на складі учасника-переможця».
Враховуючи позицію, що викладена у постанові КАС ВС України у справі № 560/10224/23 від 28.03.2024, вважаємо, що вимоги пп.6. п. 13 Особливостей дотримані у повному обсязі.